Novinky
Ford stráca vlastnú originalitu.
Áno, je dizajnovo zaujimavejší ako súčasná generácia.
Ale je to len jeden z radu výzoru BMW, Kia, Fiat či Subaru. Športový vzhľad a oblé krivky.
Áno, je dizajnovo zaujimavejší ako súčasná generácia.
Ale je to len jeden z radu výzoru BMW, Kia, Fiat či Subaru. Športový vzhľad a oblé krivky.
Dne není nic originálního, všichni se kopírují. Důležité jsou detaily a ty Ford umí dotáhnout.
Ktere detaily konkretne ford umi dotahnout? To by me tedy opravdu, ale opravdu zajimalo.
Kdyby je Mazda kdysi nenaucila podvozky a nekteri onanisti z toho nezili jeste doted, tak me opravdu nic moc nenapada (vnitrni prostor, pruserove ecoboosty, sync 2 a tak dale).
Kdyby je Mazda kdysi nenaucila podvozky a nekteri onanisti z toho nezili jeste doted, tak me opravdu nic moc nenapada (vnitrni prostor, pruserove ecoboosty, sync 2 a tak dale).
Když jsem to poprvé uviděl přišlo mi na mysl BMW 1. Sice první foto úplně nenadchly ale rozhodně neodpudily jak tomu bylo v případě 2 a 3 gen. Připadá mi že designéři odhodili to co bylo už vyčerpané a zkusili přidat pár zajímavých prvků od konkurence. Jsem zvědavý na interiér, protože to považuju jako největší slabinu Focusů všech tří generací.
Podle mě by bylo mnohem lepší navázat na minulé generace. Tohle může být z boku úplně cokoli od Toyoty přes Subaru až po BMW 1. Předek je sice originální, ale ošklivý.
Tak já viděl jen pohled z boku, ostatní je maskované, takže těžko říct jak moc bude originální. Otázkou je jestli ještě je na co navazovat. Focus 1 se designově povedl zcela mimořádně a dvojka byl jednoznačně krok zpět. facelift jenom hasil požár. A trojka se mi nelíbila od začátku. Takže za mě krok správnem směrem.
na kazdom aute uz dnes proste najdes iste dizajnove prvky ktore sa prekryvaju .... sablona nepusti ... originalne dnes uz nie je skoro nic.... mozno este tak soul leaf a par dalsich kuskov ale inak v principe staci tu a tam poprehadzovat znaky a loga a polovica aut by sla kludne v poho zamenit ani by to clovek nezbadal
Současný 1,5 EB st line je výborné auto, včetně sportovniho vzhledu a jízdní vlastnosti na R19 jsou top.
Podle mého názoru, stejně tak RS je výborné auto.
Pokud někdo má pocit že MK2 byla lepší, tak by měl přestat užívat drogy a jiné opiáty
Podle mého názoru, stejně tak RS je výborné auto.
Pokud někdo má pocit že MK2 byla lepší, tak by měl přestat užívat drogy a jiné opiáty
Vetsina aut na fotkach vypada bidne, resp. ve skutecnosti lepe, treba I30. Nektera vypadaji bidne asi vzdy, treba zminovany Golf v clanku. Tady musim rici, ze po dlouhe dobe auto opravdu zajimave, z profilu vypada skvele, barva sedne. Na vlastni oci to bude urcite jeste lepsi. Proste pokud se povede nezmrsit predek velkou tlamou a cena bude rozumna, tak neni o cem. Prodeje musi jit sami.
....no kupujte akcie Fordu,teraz su za cca 10,50 usd....a skoro zacnu rast >😁 >😁 to auticko bude mat uspech >😁 >😁 >😁
síce sa mi tá práve 1 a dobre kompozične nastavená fotka s dobrým svetlom zdá ako kontrolovaný únik, ale ok, vyzerá skvelo. Možno práve toto fofo potrebuje, neprovokatívny, nekontroverzný, ale vyladený športový dizajn, ktorý ak bude podporený dobrou jazdou, môže fofo vrátiť tam, kde patrí, na vrchol C mejnstrímu.
Jako u jiných nových😒br />
1) zaplať pánbů, i tady je konečně vidět zpětná tendence k zaoblování a snižování přídě a zmenšování "šestiúhelníkové vdechové tlamy"
2) ale, bohužel, také tendence ke vzdalování spodního okraje čelního skla od svislého průmětu osy přední nápravy
2) ale, bohužel, také tendence ke vzdalování spodního okraje čelního skla od svislého průmětu osy přední nápravy
ale maska chladiče na mě působí moc jednoduše.....nechci říct levně....
Ale celkově se mě nový FF líbí. Mechanika?
[odkaz]
Ale celkově se mě nový FF líbí. Mechanika?
[odkaz]
Někde jsem četl, že Ford chce mířit novým Focusem na bohatší sortu lidí (viz současná přemrštěná cena Fiesty). Bojím se, že základ bude začínat někde na 400.000 ne-li výše. To asi současné čtverce na trhu neprospěje. 😒
Myslím čtvrté nejprodávanější auto v ČR.
Tak pokud nezmrší masku chladiče, tak to auto opravdu vypadá moc pěkně, byť tedy z boku hodně připomíná nejnovější generaci Mazdy 3... Teď ještě jestli tu obludnou přístrojovku a středový panel předchůdce alespoň o třetinu zmenšili... 😲
Dôležitejšia bude technika, motory (snáď nebudú samé R3), využitie vnútorného priestoru a hlavne jazda, teda či nový Focus dostojí svojmu renomé najlepšie jazdiaceho kompaktu, od ktorého sa 3. generácia trochu vzdialila. No a potom na našich trhoch to, či importér tradične neprestrelí úvodnú cenu. 😉
Pokud bych chtěl HB nižší střední třídy, tak to bude Focus 1.5EB.
Ale musím říct, že jsem měl možnost přímého srovnání mezi 2. a 3. generací a jízdně (podvozek, řízení, ale také projev motorů) je u té 3. daleko blíže nudnému průměru...tím nemyslím, že by to byl nudný průměr, ale to řízení mě už tolik nebavilo...
Možná je to dobré auto, ale rozhodně to není to, co já rozumím pod spojením "dobrá nabídka".
Život je příliš krátký, abychom pili nedobré víno, řekl kdysi J. Werich....a platí to i o autech.
Opakujem, i30N (Performance) je lepším hothečom, ako Focus ST a každý súdny človek, ktorý obe autá vyskúšal, to potvrdí. :-!
Btw. na Autoe😜resse je čerstvo porovnávačka CtR a i30N. A hoci podľa očakávania Civic zvíťazil (aktuálne top FWD hotheč), eNko opäť dosť vychválili (a superb hot hatch that’s – astonishingly for a newcomer – nearly as good as the best car in the class).
[odkaz]
Je dobře, že se najdou lidé, kteří jdou proti proudu, ty sis ten Hyundai opravdu koupil? Já bych dal taky přednost Fordu, zvláště s mou zkušeností s vynikající Fiestou ST. A z toho samosvoru si nedělej zaklínadlo, kromě závodní dráhy ho prakticky nepotřebuješ, ačkoliv uznávám, že v příplatkové výbavě být mohl.
Nie, i30N som si nekúpil, pretože som ju skúšal ex post, keď už som mal vybrané. Ale byť dnes v pozícii ako v minulosti, teda vyberajúc prvý hotheč, bola by určite vo finále, spolu s GTIP, Cuprou a MRS. Spomedzi nich by to už bolo o pocite a dobrej cenovej ponuke.
Zo samosvoru zaklínadlo nerobím, ale na hrane to naozaj robí rozdiel, či ideš už nosom zo zákruty, alebo ťa zo zákruty vytiahne, a to nielen na okruhu, ale aj na okreske. Pri predokolke práve samosvor je cesta, ako prekonať hranicu cca. 250 koní, ktorú podľa mňa predokolky s otvoreným difom nevedia prekonať (a ST je toho dobrým príkladom).
A I30N. To je podle me uplne jinde, akorat ta auta stoji stejne.
ST by bylo super auto, tak za 650...
Vzdyt se vubec, ale VUBEC neprodava, videl jsem tusim dve za nekolik let (bez polepu dealera).
Donutil si me na minutu otevrit cenik focusu ST a (treba) Cupry, jestli se neco nezmenilo.
Ne, je to furt ten samej vtip, kdy mensi auto s 40 konovym deficitem stoji pri stejne vybave to same, nebo snad vic (detailne to studovat znova nehodlam, to jsem delal pred rokem).
Cena je přepálená, respektive za tu cenu (730) už v tom měly být minimálně xenony, tempomat a zadní senzory aby to bylo aspoň v nějaké rozumné rovině. I když se držím zpátky a přihodím jen obyč tempomat, obyč navi, xenony a zadní senzory, metalízu... tak jsem výrazně přes 800 ceník a to je prostě hodně.
Combi, manuál TSI, modrá race, alarm, střešní nosič, vyhřívané sklo, rezerva, šedé 18" Gemini, multifunkční volant, malá navi, hlasové ovládání, parkovací senzory vpředu + vzadu, zatmavená skla, prodloužená záruka.
Základ byl tehdy 666.900, po slevě s výbavou 667.000.
Naopak v kombíku to je najpriamejšia konkurencia pre ST: celkovo tých hot-kombi moc nie je, okrem ST je to práve Octavia RS, Cupra ST a Golf R. 310k GR s 4WD je niekde inde, rovnako aj Cupra má náskok 50 koní (plus samosvor), takže najbližšie k ST kombi je práve ORS (230, resp. 245 koní).
Octavia RS má už v základu víceprvek, lepší podvozek, má brzdy z GTI performance atd. Cca. od roku 2015 může navíc mít adaptivní tlumiče. Viděl jsem asi tři srovnáváky Focus ST vs. Octa RS a všechny vyhrála Octavia, včetně toho, že byla rychlejší na okruhu [odkaz]
Focus ST vidím na úrovni Octavie RS nebo Golfu GTI, GTI Perf vidím díky samosvoru o kus výš. Ty srovnávačky o kterých mluvím nebyly české, ale německé a anglické. Ale každému dle jeho gusta...
[odkaz]
Z podstaty věci je krátký hatch agilnější (ne nutně rychlejší) než kombík nebo lift, to je jasné... a to je taky celé, nic dalšího to GTI navíc nemá. Já se ale v obou případech zajímal o kombík a tam se ten rozdíl podle mě dokonale stírá.
V těch testech co jsem četl (tj. combi proti combi) bylo vesměs konstatováno, že Focus nedokáže přetavit svých 22kW výkonu navíc v žádnou dynamickou výhodu, byl pomalejší jak v měřených disciplínách, tak v času na kolo (to bylo pouze v jednom testu).
Civic s 1.5 jsem projel, není to špatné, ale upřímně... v přímém srovnání bych dal asi o chlup přednost Meganu GT, plnotučné HH jsou někde jinde.
- WarmHatche - výkon cca. 200k a bez větších úprav - Astra 1.6t, Megane GT, byl tu Ceed GT, dejme tomu Leon FR.
- Základní HH - ORS, Focus ST, Golf GTI, zřejmě základní Megane RS, ta levnější i30N - FWD, opendiff, výkon cca. 170kW+.
- Mezistupeň - tyto stejné, ale se samosvorem - GTI-P, ORS245.
- Top HH se samosvorem nebo 4x4 a cca. 300k+ - Cupra, TypeR, Golf R, Focus RS, i30N a MegRS v té lepší verzi.
Pokud to vidíš jinak tak budiž, pro mě je Octa RS plně na úrovni základního GTI nebo Focusu ST.
Resp takhle.
Bud je FF (i vzhledem k cene) suverenne nejhorsi HH na trhu.
Nebo je (vzhledem k cene JENOM) pomerne zajimavy warm-hatch/kombi.
Vyber si. Placas se v tom uplne strasne. Mit tech koni o 20-30 min, vubec by tahle divna debata nemusela vzniknout.
HH ma (dle me) v dnesni dobe Min. 250 koni a SAMOSVOR.
Progresivní řízení mi přijde přirozené, v tom problém není. Nějak moc citu v něm není, je to laděné na kompromis, aby to moc netahalo za ruce... z mého pohledu uživatele rodinného auta ok, na okruh bych si to primárně nekoupil... to ale asi žádné FWD auto. Docela by mě zajímalo projet MegRS... zatím jsem nikdy z řízení u FWD auta moc na větvi nebyl.
U Focusu I záleží na gumách. U běžné 1.6 (tuším že měla 195 nebo tak něco) mi to přišlo v pohodě, ale pak jsem jel nějakým strojem s širokýma nízkoprofilama (tj. tehdy třeba 215) a tam už se mi to nelíbilo.
Klišé ohledně GTI/ST si strč za klobouk, ani jedno z nich si neměl, tak nedělej vlny. Ani u GTI5/6 není přední náprava shodná s běžnými verzemi, podobně jako naladění posilovače řízení. Ale můžeš se rozepsat kde a jak si přesně zíral na všechny ty komponenty, které se týkaly řízení, odborníku na slovo vzatý...
Skutečnou perlou je pak tvá poslední "dvousečná" věta! Co si asi tak myslíš, že má FoST? Samozřejmě, že progresivní řízení, dokonce ještě o něco progresivnější, než GTI, ale protože je to vlastní garáž (Ford), tak u něj by tě blábol s dvousečnou zbraní naopak ani nenapadl.
Vubec se nedivim, že zrovna ty pišeš o kliše což možna tak akorat vypada, ale on je to prostě fakt. A představ si, že moc dobře vim o tom, že ST ma progresivni řizeni , ale když dva dělaji totež neni to totež. Řizeni je něco co se ještě u koncernu nenaučili dotahnout do konce to je prostě fakt. A představ si, že jsem u svojeho golfa řizeni řešil a to dokonce se servisem včetně etky takže něco malo jsem o tom věděl.
Takže zase nic konkrétního, pouze další klišé typu: "Když dva dělají totéž...", zapomněl jsi k tomu dodat, že když dva dělají totéž, tak "tvůj" Ford to vždycky dělá nesrovnatelně lépe, než konkurence.
>😒]
Zvedni zadek od klávesnice a běž se s těmi auty projet, ať tu konečně někdy můžeš napsat něco konkrétního a ne jen plácat naučené fráze..., nebo si aspoň přečti nějaké zahraniční recenze. Jestli je tam Fo3ST za něco kritizován, tak (mimo jiné) za "scrappy" řízení, taháni za volant (a to přitom nemá ani samosvor, se kterým by se to ještě dalo tolerovat) a trakci přední nápravy. A celkově se často v top hh nedostává Fo3ST ani do TOP10 hh. Takže ano, když dva dělají totéž, nemusí to být vždy totéž, ale rozhodně ne vždy tak, jak by se to líbilo zrovna tobě.
[odkaz]
[odkaz]
Ale hlavně ses stále nerozepsal, co je (podle tebe) údajně tak hrozného na progresivitě řízení G7GTI a naopak skvělého na progresivitě řízení Fo3ST?
P.S. Můžeš napsat třeba do WhatCar, že tu kritiku řízení Focusu ST dali omylem do mínusů, a že by podle tebe měla být naopak v plusech. >😒]
Teď to ale vypadá, že to ani u toho STéčka nepovažuješ za úplně ideální řešení, tak to teda nakonec je?
Zatím jsem totiž nikde nečetl něco ve smyslu, že u G7GTI je progresivita řízení špatně a naopak u Fo3ST dobře.
Až budeš zase měnit auto, dej vědět předem, které auto (pro změnu) nebude mít chybu. >😒]
VW byl nadřazený podle tebe (nikoli podle mě), teda dokud jsi měl G6, teď je to pro změnu "překvapivě" trojkový Focus, proto jsem se ptal, co to bude příště?
>😒]
Základní RS sice podražila na cca. 700, ale zase má pár věcí navíc... je tam bezklíč, parkovací senzory vpředu i vzadu, multifunkční volant, smartlink, hlasové ovládání, nějaké blbinky typu cornerlight nebo osvětlení prostoru pro nohy vzadu... to se dřív připlácelo.
Za mě je spíš problematická RS245... aspoň že už tam je alcantara a ne kůže, ale pořád... musíš vzít elektrický sedačky s vyšším posazem, 19" kola, je tam mizernej výběr barev atd.
Ale nie, Focus ST som nevybral už pred 4 rokmi a dnes je medzi hothečmi na chvoste. Tebe vadí chýbajúca výbava, mne viac vadí chýbajúci samosvor či silný torque-steer. Skrátka konkurencia od Cupry cez GTI až po i30N je dnes už niekde ďalej a treba novú generáciu, aby ST opäť hralo prvú ligu.
Já bych zvážil ST v benzínu a kombíku jako rodinné auto, ale za cenu Cupry je to prostě drahé. Kdyby bylo slušně vybavené auto za 700, tak bych tomu třebas i ten samosvor odpustil, na své rodinné ježdění ho úplně nutně nepotřebuju.
Prostě... já bych ST kombi bral jako alternativu třeba k běžné Octavii RS, více hot, méně praktickou... ale to by nesměl být ten Focus reálně o 100t dražší.
Ale u predokolkového ST ten samosvor chýba citeľne: tých 250 koní je už dosť a Focus to niekedy nevie preniesť efektívne na cestu, najmä v zákrutách. Plus ten torque steer, ako auto chce ísť rovno a trhá volant z ruky. ST je tuším jediný hotheč, ktorý samosvor nemá (aj tí konkurenti, ktorí ho v slabšej verzii nemajú, ho v silnejšej majú, napr. GTI či i30N).
Takže tak...
"Sada RS Edition
- mechanický samosvorný diferenciál na přední nápravě (zlepšuje rozdělení točivého momentu
mezi přední kola a tím zajišťuje lepší dynamiku a hbitost vozidla)
- barva karoserie modrá Nitrous
- 19" x 8.0 kovaná kola s 5x2 paprsky v černé barvě, s logem RS, pneu Michelin Pilot Super Sport
235/35 R19
- modře lakované brzdové třmeny s logem Brembo
- střecha, vnější zpětná zrcátka a zadní spojler RS v matné černé barvě
- skořepinová sedadla RS RECARO s koženými boky v barvě modrá Nitrous"
Čeká mě testovací jízda i30n, tak pak budu mít i porovnání. Už jenom proto, že i30n je fakticky o 6 let novější, očekávám, že to bude jiný divadlo, ale okresky rozhodnou.
Skrátka a dobre mať na výber medzi i30N a FST, beriem bez váhania N.
Ten přenos síly je u FL už lepší, výrazně, auto je zábavnější atd. Ale i30n je proti ST úplně jiná liga (i když, ono je to pochopitelný, ST je základ 2011, i30n je 2017).
A na to, že to byla nafta...fakt bomba, neuvěřitelně agilní auto a i na 18" pohodlné. Proto asi testovací 3.generace od dealera mě trochu zklamala
Ale zase jak jsem nadával dříve na spotřebu, tak nyní jsem se otočil na zimních pneu v Norimberku, ve 4 lidech a s tím, že jsem jel +/- 150 km/h dálnici s výsledkem 8,4/100, což při mých dřívějších 10/100 je úspěch 😄
Mně se to líbí, klidně v téhle barvě s těma kolama.
Vzhľadom k tomu, že pri tomto FoFo je ohlasovaný návrat k pôvodným koreňom prvej generácie očakávam napriemerné jazdné vlastnosti jak do agility, tak do komfortu. Čo sa miesta týka tam nejaké orgie rozhodne neočakávam. 😄