Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Jak funguje systém pohonu všech kol Twinster? Zjišťovali jsme to za volantem Opelu Insignia
18 komentářů
3_diamanty
4kolka je na pochvalu.... ale v tej oplastovanej verzii bez kuska chromu na maske to vyzera spredu akosi az moc "lacno" .. takuto holu masku by si dnes uz nedovolila ani dacia ... opel mal pritom kedysi krasne auta... co sa ale deje poslednu dobu s nim len krutim hlavou ... zrazu su vsetky ople spredu uplne rovnake a rovnako nezaujimave .. a paradoxne "najstarsia" corsa vyzera z jeho portfolia stale najschopnejsie a najzaujimavejsie
Peugeot chromu moc,Opel chromu málo,to je ;-)..v kterém svwětě ho je tedy tak akorát?
O jakem z aut v clanku je rec? Protoze ten cerveny/oranzovy Country Tourer (RZ: GG CT 3016) na uvodni fotografii je vcetne Exclusive exterierove vybavove sady High Gloss Black. I nektere dalsi vozy v galerii tuto sadu maji.
A "prekvapive" ta sada nahrazuje veskery chrom za cerny lesk vyjma log Opelu.
Kdyz na to prijde, tak za me - chrom na auto nepatri! :-!
A "prekvapive" ta sada nahrazuje veskery chrom za cerny lesk vyjma log Opelu.
Kdyz na to prijde, tak za me - chrom na auto nepatri! :-!
Ada je zase tady
Pohon 4x4 je k čemu, když ten vůz tahá břicho po zemi? Vždyť ani nevyjede z podzemní garáže, aby nezůstalo viset na břiše... :no:
Tahle čtyřkolka neumí na přání řidiče sepnout mezinápravovou spojku (spojky). Tedy vůz se nedokáže sám vyprostit ze závěje, z bahna a podobně. :no:
Člověk se potom ani nediví, když to nikdo nekupuje.
Tahle čtyřkolka neumí na přání řidiče sepnout mezinápravovou spojku (spojky). Tedy vůz se nedokáže sám vyprostit ze závěje, z bahna a podobně. :no:
Člověk se potom ani nediví, když to nikdo nekupuje.
S tím vyprošťováním samozřejmě záleží jak to u Opelu naprogramovali. Třeba to i funguje samo, ale knoflík je v takových případech určitě větší jistota
"Tahle čtyřkolka neumí na přání řidiče sepnout mezinápravovou spojku (spojky). Tedy vůz se nedokáže sám vyprostit ze závěje, z bahna a podobně." - to je zase co za teoriu ?
×
Sdílení komentáře
×
- "Insignia přichází se sice ne zcela novým, přesto stále málo používaným systémem 4x4, kde se o přenos točivého momentu na zadní kola stará trojice spojek...."
Systém TWINSTER používá pouze dvě spojky
- "Na zadní nápravu je možné přesunout až polovinu točivého momentu...."
Není žádný technický důvod, proč by dozadu nemohlo jít mnohem víc síly než zmíněná polovina. Pokud opravdu systém Insignie nepustí dozadu více, je potřeba se ptát kde udělali technici Opelu chybu.
- "maximálně však 1500 Nm. V závislosti na míře sepnutí spojky pro pravé a levé kolo lze pak veškerou hnací sílu určenou pro zadní nápravu přenést jen na jedno z nich...."
Normálně bych čekal, že maximum bude limitovat kolová spojka. Tj. u celkové síly by měl být rozdíl jestli je ve hře jen jedno kolo nebo obě zadní kola společně
- "Insignia jakožto jedno z mála aut ve svém segmentu dovoluje zcela vypnout stabilizační systém.. Ťuknutí do pedálu brzdy znamená opětovný zásah stabilizace...."
Asi bych se ptal co u Opelu znamená pojem "zcela vypnout"
- "Nižší hmotnost oproti běžným systémům 4x4...."
Nižší hmotnost bude pravděpodobně jen díky poddimenzování systému, čemuž by odpovídalo i zmíněné výrazné omezení max. momentu dozadu. Osobně bych to za výhodu určitě nepovažoval.
A varovná je i v článku zmíněná pomalejší reakce na prudké sešlápnutí plynu. Předpokládám že je řeč o režimu Sport
"...Výhodou tohoto řešení je ... rozdělování točivého momentu mezi pravé a levé zadní kolo přímo pomocí hnacího ústrojí, nikoli pouze ztrátovými zásahy brzd..."
A tie spojky, to nie je stratovy zasah? Ono na snehu sa mozu pevne zopnut, ale za beznych podmienok pri jazde v zakrute v nich musi byt trvaly preklz, inak by sa pohonne ustrojenstvo rychlo znicilo...
Na druhej strane, u praveho pohonu 4x4 (tri diferencialy) brzdy nemusia zasahovat, kym nepride k preklzu niektoreho kolesa...
Škoda že takové články píšou lidi co problematice vůbec, ale vůbec nerozumí. Nejenže nedokážou seriózně vysvětlit funkce a hlavní technické aspekty, oni do toho ještě nasekají hromadu vlastních chyb. S takovou je i těžko odhadnout kterým informacím z článku můžeme vůbec věřit
U přibrzďování pak nejsou tak nepříjemné ztráty jako jejich opotřebení, respektive snížení účinnosti. V tomhle je spojka, byť ztrátová, určitě lepší.
provedení přední i zadních je tady
[odkaz]
Jinak mám docela pochybnosti, že by ta třetí spojka byla přínosem