Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Změní se otázky autoškoly? Budou se je žáci učit nazpaměť?

Noví adepti autoškol se od letoška musí připravit i na doplněné testy s pozměněnými otázkami. Nejen mezi odbornými kruhy se ale šušká, že navrhované úpravy nejsou ku prospěchu věci.
Zpět na článek
18. 2. 2018 17:31
Ryba smrdí od hlavy
Jestli rozumím správně, ministerstvu dopravy se nelíbí kvalita současných testů tak vymysleli ještě horší. Podle mě to nic překvapivého není, podobně to funguje i s bodovým systémem.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Hammunasakra
18. 2. 2018 18:37
Re: Ryba smrdí od hlavy
:yes: :-)
Avatar - Floyd
18. 2. 2018 18:52
Re: Ryba smrdí od hlavy
Dva příspěvky a třetí je reklama na autoškolu, jak trefné, povedené a všeříkající >:D >:D >:D
18. 2. 2018 19:14
Re: Ryba smrdí od hlavy
Mne sa este paci to ohybanie statistik. Z mojho pohladu zo statistiky vyplyva, ze 2/3 dopravnych nehod sposobia vodici starsi ako udavany vek.
Dalsia vec, ze netreba si robit iluzie a pri nahodnom preskusani akehokolvek vodica by sme boli svedkami, ze by drviva vecsina testy znovu neurobila - na veku vobec nezalezi.
18. 2. 2018 22:32
Re: Ryba smrdí od hlavy
U takových prohlášení jde o to, že je daná skupina (výrazně) nad průměrem (e.g. tvoří 10 % řidičů, ale způsobí 30 % nehod).

Mladí by přeci jen měli výhodu - není to tak dávno, takže si to spíš budou pamatovat a tolik se toho nezměnilo.
19. 2. 2018 07:19
Re: Ryba smrdí od hlavy
Souhlasim s tvrzenim, ze většina dobrych ridicu by testy neprosla - to znamena, něco je spatne. Pokud jsou to dobri ridici/pravidelni ridici, tak by testy mely zvladnout, protože mají tu "praxi", která je vlastne nejdulezitejsi. Pokud to nezvladnou tak to jen znamena, ze jsou testy nastavene zcela spatne, neodpovidaji realite, zaka na nic nepripravi a je to jen o tom, kdo se dobře uci. Já bych zavedl více jízd, hlavně pro lidi, kterým rizeni od přírody moc nejde, mnohem delší zkusebni jizdu s policistou při zkoušce, aby se opravdu projevilo, kdo a jak umí řídít (je to přeci důležitější, než bezchybný test na papíře, ne?) a testy bych prizpusobil tak,aby odpovidali realite, aby každý bezny ridic byl kdykoliv bez prirpavy schopen tyto testy absolvovat a projít. Pokud řidic nezna sousty odpovedi z testu, ale přitom X let jezdi bez nehod tak to znamena, ze ty informace jsou zbytecne pro realne pouziti....dnes je hodne lidi, co se testy nauci, protože jsou chytri nebo jim to obecne jde ve skole a tak se nauci testy na 100%, zaverecnou jizdu "nějak" zvládnou s odrenyma ušima a pak to podle toho na silnicich vypada, hlavne ze mel testy na 100%. Me když tata s mamou ucili jezdit tak jsem o testech nemel ani poneti a z praxe jsem pochytil vse. I tak po ziskani ridicaku jsem jeste vic nez rok nedostal klicky od auta bez dozoru nekoho z rodiny....Videl bych to na méně teorie a vice praxe....male dite se vam taky cizi jazyk nauci rychleji s detma na piskovisti prestoze nemá o gramatice ani paru.
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2018 07:42
Re: Ryba smrdí od hlavy
Test je vždycky jen test. I když příslušné ustanovení umíš používat v praxi, neznáš zcela určitě jeho plné zákonné znění a tím pádem můžeš při testu snadno udělat chybu. To samé je v jakémkoli oboru, ať je to test z jazyka, matematiky či jaderné fyziky.
Já třeba u autoškoly považuju za špatné to, že závěrečný test se odehrává v podstatě jen ve městě. Tedy, ona se tam obvykle odehrává i takřka celá výuka, takže se tomu závěru ani nedá divit, ale za dobré to nepovažuju. Pak jsou tihle absolventi mimo město docela... mimo.
Ale hlavně, co tak vidím ze svého pohledu: cílem není vyšší kvalita řidičů, cílem je více řidičů, tedy větší obrat jak trhu autoškol, tak samotných automobilů.
19. 2. 2018 08:22
Re: Ryba smrdí od hlavy
Idealni priklad je moje zena, je chytra, takze testy zvladla levou zadni, je zvykla ze skoly, ze se musí ucit hromadu "zbytečných a nesmyslných" věci nazpaměť, pak umi dobře ovládat auto jako takove, razeni, spojka vse na vybornou....ale v realnem provozu je desny zmatkar, desi zbytecne posadku, vytvari zbytecne krizove situace z věci, které se daji předvídat a tím se jim všem vyhnout a přitom jezdí podle předpisů a vse zpusobuje jen tim, ze ji nikdo od zacatku nevštěpoval do hlavy "předvídání" a rizikovost, že auto je v podstatě zbraň a podle toho se s ním musí zacházet. Určitě bych souhlasil s psychotesty při absolvování autoškoly, řidičáky na "zkoušku" na 1-2 roky. Nesnižoval bych nováčkům rychlost, pak by brzdili provoz a ostatní by je jen zuřivě a nebezpečně předjížděli. Škoda, že dnes už neplatí tolik co dříve, že rodiče naučili děti základy řízení již před autoškolou, tím pádem to měli v autoškole snazší, a hlavě ještě po autoškole hodně mých vrstevníků stále musela jezdit s rodiči....dnes si papíry udělá kde kdo, auto jsou dnes za 1 plat a takže si ho může dovolit v podstatě každý a pak to podle toho vypadá. A špatný je to i s důchodci, většinou se řídí pravidly, které byly "kdysi", nikdo jim nevysvětlí, že je to dnes jinak. Ve městě jedou 30, na okresce 70 protože tak jezdili kdysi i škodovkou a protože přeci nikam nespěchají a jedou "bezpečně pomalu"
19. 2. 2018 16:14
Re: Ryba smrdí od hlavy
Ty pravidla z kdysi až tak špatné nebyly. Mimo obec rychlost neomezená, v obci 60 a přes noc dokonce devadesát ....já tak jezdím doteď a nebrzdím nikoho :-)
20. 2. 2018 11:20
Re: Ryba smrdí od hlavy
Úsměvný byl vývoj v Británii, kdy na dálnici omezili rychlost, protože bulvár vyvolal pozdvižení nad tím, jak po dálnicích jezdí testovací jezdci (pro běžného čtenáře bulváru) závratnými rychlostmi.
20. 2. 2018 11:18
Re: Ryba smrdí od hlavy
Hlavně, proto, abys byl dobrým řidičem (bez nehod a tak) v běžném provozu, stačí dodržovat ta základní pravidla. Spousta lidí porušuje a nebo ani nezná ta menší, takže nejsou úplně nutná k dobrému výsledku.

Testy, které se točí na slovíčkaření (formulacích), lze často udělat s malými znalostmi. Ano, pravděpodobně nebudeš mít 100 %, ale projít se kolikrát dá. Platí to třeba i v letectví. Takové testování je hloupé a jsou tam kolikrát vidět jisté vzory. Někdy to může mít člověk s minimální přípravou snazší než člověk, který se učil a má zkušenosti z praxe. Záleží také na bodování. Pokud se strhávají body za špatné odpovědi (penalizuje se tipování), tak je to těžké.

Myslím si, že výuka ve městech je důsledek testů ve městech. Času je relativně málo a proč ho plýtvat na něčem, co u zkoušky nebude? Není to tak správné, ale pro ně je to obživa. Bohužel není lehké zákazníka přesvědčit o tom, že by bylo dobré udělat víc hodin. Autoškola, která by na to šla poctivě, by zbankrotovala.
21. 2. 2018 14:51
Nalijme si čistého vína...
Nalijme si čistého vína a pojmenujme trable pravým jménem.

Mít Béčko řidičák se dnes bere za samozřejmost, dokonce za kvalifikační přepoklad. Ano, doba se mění, nejezdí se už s koňským spřežením, čas hraje zásadní roli. Na druhu stranu zásluhou tohoto celospolečenského očekávání se hrnou do autoškol i lidi, kteří na to nemají. Ti lidi nejsou nějak horší, třeba jim dobře jde matematika, jakyzyky a kdo ví co, ale nemají prostě vlohy na řízení, na zvládaní nouzových situací, na technickou stránku věci.

Žel co si budeme, autoškolácký byznys potřebuje kvantitu, kterou prd naučí a popotahuje po reparátech, které pochopitelně nejsou zadarmo.

To, že učí žáky jezdit jako hňupy, třeba nevjet z vedlejšky do křižovatky, dokud půl kilometru na každou stranu nikdo není, to je věc další.

Nemluvě o tom, že ve finále je spousta řidičů, kteří (kromě kktků, co dále zmíněné dělají schválně), nepoznají rozdíl mezi světly denními, potkávacími, dálkovými a natožpak mlhovými; nechápou, že světla potkávací nastavená k potkávání helikoptér oslňují (stejně jako různé do-do denní, dálky či mlhovky), nejsou sto najet plynule na kruháč, tím spíš správně blikat při výjezdu a ne při nájezdu... O exotech, kteří při odbočení doleva si v rozporu se zákonem, rozumem i slušností "nadjedou" co nejvíc doprava ani nemluvě. Takovou prasárnu snad může nikdo udělat jen ze schválnosti a radosti, že nikdo další neprojede, tu možnou neznalost tam beru s rezervou.

O technice jízdy, kdy na místo podřazování či vyřazení učí sami autokoláci žáky stát jak blbci na spojce, škoda slov. A nebo když člověk vidí, jak z kopce jede hňup stojící permanentně na brzdě, neznaje nejen zásady "s jakým kvaltem nahoru, s takovým dolů", ale ani fyziku základní školy...

A s tím pomalu i souvisí otázky technické, které se zrušily, a kdy čím větší blb, neschopný vyměnit si i kolo, za volantem sedí, tím lépe pro asistenční služby, servisy...

Jo, za mého dědy, když si dělal řidičák, bylo přezkoušení z technické: rozeberte rychlostní skříň; pro druhého žáka: složte ji. Od té doby jde technická průprava dolů, ruku v ruce s auty méně opravitelnými a výše zmíněnými zájmy na tom, aby si ani žárovku či pojistku nedokázal uživatel vyměnit.

A obávám se, že nový návrh to nezlepší, naopak. Doba více správných odpovědí než jedné tu už byla a neosvědčilo se to.

Jinak byly také časy, kdy uchazečky ženské měly povinně o 10 hodin jízd více, žel to bylo genderově nekorektní...

Žel cesty ven z toho marasmu asi těžkou půjdou, neb by byly v rozporu s výše zmíněnými ekonomickými zájmy. Ono hold něco o sebe měla povinná vojna, kde si chlapi udělali řidičáky na účet eráru, stejně tak Svazarm... A to nejsem žádný komanč, jen poukazuji na to, že stávající praxe je špatná a soupeření o zákazníky cenou je cesta do pekel. A stačí obyčejné počty, kdy člověk propočítá náklady na provozovnu, mzdy instruktorů, amortizaci aut a palivo a rozpočítá je do ceny za béčko, zejména ve velkých městech uměle snižované, zjistí, že aby se to oplácelo, tak se to odrbává.
Rozbalit vlákno
0