Autosalon Ženeva 2018
Informace
Rok 2018 je již 88. ročníkem ženevské výstavy. Vstupenky jsou k dispozici přímo na výstavišti Palexpo nebo na webových stránkách autosalonu. Akce se koná mezi 6. a 18. březnem 2018, první dva dny jsou určeny pro odbornou veřejnost, pro běžné návštěvníky je otevřeno od čtvrtka 8. března. Výstaviště je otevřeno od pondělí do pátku mezi desátou ranní a osmou večerní hodinou, o víkendu pak od devíti do sedmi. Vstupné pro dospělé činí 16 franků (350 Kč), po čtvrté odpolední stojí vstupenka polovinu.
Termín
Kdy: od 8. - 18. 3. 2018
Kde: Ženeva, Švýcarsko, výstaviště Palexpo, Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex, z Prahy 950 km, z Brna 1.160 km.
Když už se tak futuristicky rozšoupli s tím bezvolantovým autopilotem, mohli výrazně přidat i u baterek aby ten dojezd byl opravdu k čemu. Pouhých šest set kiláků mi moc fantasticky teda nezní
Tohle jsou huboelektra.
Ale voni to daj, nebojím se.
je potřeba to řhavit. Za 20 let prodaj nejvíc EV na světě.
Ale teď jen čeřej vodu.
Tezko si dokazu predstavit firmu s katarskym majitelem, ktera je prukopnikem elektromobility.
To je, jako by uhlobaron podporoval prechod na plyn 😄
Ale jak pisete vyse, papir snese vsechno :no:
Podle me je ale strategie VW jasna: co nejvic papirovych super ekologickych aut s vybornym dojezdem atd., ale ve skutecnosti lobbovat za oddaleni prisnejsich norem, platit si (podporovat) media a prodavat diesely :no😒br />
Myslim, ze ve skutecnosti je VW, i diky teto strategii, z velkych hracu snad nejvic pozadu.
Skoro jedine co ma, jsou auta na plyn.
Ve srovnani s GM, Nissan-Renault, Toyota hodne slaby.
Rozhodne neni portfolio VW odpovidajici (byvale) svetove jednicce..
A pak, pro automobilku není elektromobil z technického hlediska příliš velký oříšek. V té klíčové oblasti, která je limituje, tedy bateriích, automobilky spoléhají hlavně na své partnery, nikoli na svůj vývoj. Hlavně tedy jde o zajištění kapacit ve správnou chvíli. Pro etablovanou automobilku pak zpoždění není existenční problém. Tím spíš u elektromobilů, kde se čeká pozvolnější nástup. Je to ušlý zisk, ale riziko je zase menší. Vem si SUV, kde jsi schopen jít z roku na rok z nuly na 100+ tisíc jednotek, jak pozdě přišli s Tiguanem a jaké problémy ho mají udat. 😄
Dočasnou komplikací pro ně je, že v zájmu snižování nákladů a rizika upřednostňují architektury, které jsou kompatibilní se stávajícími linkami a případně modely, které se prodávají i s konvenčním pohonem. Nedělají to tak, protože by to lépe neuměly. Je to důsledek toho, že jsou to zavedené automobilky. Jak se bude zvedat objem a bude to jistější podnik, budou to v zájmu optimalizace opouštět.
Kapacita pak v budoucnu nemusí závratně růst. Bude to pořád celkem drahá komodita. Některá auta zřejmě nabídnou velké dojezdy. Ale realita je, že hodně aut toho tolik nenajezdí a velká baterie není efektivní, je to plýtvání zdroji (a člověk ji musí zaplatit). Automobilky budou nejspíš nabízet více kapacit a velká cestovní auta se nejspíš dostanou přes tisíc, ale u běžných bych čekal spíš, řekněme, 300-500 v provozu (ne normovaných).
kg je motnost, nebo po staru hmota
kp je síla se zemským zrychlením g = 9,81 m/s na druhou, tedy tíha nebo váha (to jsou identické pojmy)
N je síla s jednotkovým zrychlením a = 1 m/s na druhou
G = mg
F = ma
kp = kg. 9,81 m/s na druhou
N = kg. 1,00 m/s na druhou
Píši-li o váze kp-ech, pak myslím ty jednotky, které ukazuje váha v obchodě s potravinami.
Narážel jsem na to, že váha už přes dvacet let není ani alternativním jménem veličiny. Oficiálně to není nic. Jen to přežívá v mluvě. V odborných textech se snad váha neměla používat už v 70. letech. Vím, co to znamenalo, ale nevím, co bylo správné. Něco jsem jen zaslechl o tom, že inženýři moc s hmotností nepracovali. Nerozlišovali tedy hmotnost a tíhu. Na rozdíl třeba od fyziků.
Váhy měří z principu váhu (tíhu) v kilopondech a ty jsou přes g číselně rovny kilogramům hmoty.
Musíš to striktně rozlišovat..
Však to rozlišuji. A proto neudávám hmotnost v jednotkách síly. Na rozdíl od někoho. >😒] Proto se slovo váha nemá používat.