Re: Tyoe a volej neměníš a do 4 roků máš náklady na palivo z
Ten šišatý volant rozhodně nebude fandům francouzů a peugeotu na překážku, spíš naopak. Stačí si vzpomenout jak citoenáři přijali dementní pevný střed. ;-)
Re: Tyoe a volej neměníš a do 4 roků máš náklady na palivo z
Asi je jich dost, mínusy /palce dolů/ se jen hrnou :-) , než aby uznali, že pevný střed má mimo designového opodstatnění, jen samé nevýhody. Taky se prostě neujal.
Re: Tyoe a volej neměníš a do 4 roků máš náklady na palivo z
Má dosť výhod, len konzervy, čo berú VW/Škodu za etalón ho odušu kritizujú.
Prvá vec je bezpečnosť, airbag je v každom okamihu v ideálnej polohe, bez ohľadu na natočenie volantu. Bezpečnosti prispieva aj tým, že núti vodiča mať ruku tam, kde má byť - na venci volantu, nie na priečkach. Ďalším pozitívom je, že tlačidlá na volante sú stále v tej istej polohe. Vďaka tomu sú tiež spoľahlivejšie, žiadne riziko spojené s pripojením káblov alebo plošných kontaktov tu nehrozí.
Čo sú tie samé nevýhody, ktoré spomínaš?
Re: Tyoe a volej neměníš a do 4 roků máš náklady na palivo z
Presne to som chcel napísať. Ak si vývojári Citroenu dali spraviť prieskum u zákazníkov, ktorí im potvrdili, že je to blbosť, tak podľa niektorých mali zjavne nesprávne dáta, alebo oslovili nesprávnych ľudí, alebo... skrátka zlý Citroen, ktorý zahodil svoj geniálny nápad. Určite v tom má prsty koncern VW, Soros a slobodomurári. >:D
Re: Tyoe a volej neměníš a do 4 roků máš náklady na palivo z
Trepeš možno Ty. Peniaze sú v tom, že neponúkajú širokú paletu motorov, lebo vývoj nových motorov spĺňajúcich aktuálne emisné normy je sakra drahá vec. Ale či sa točí volant so stredom alebo bez neho, to je z hľadiska financií zanedbateľné. Skrátka to bola len neúčelná maniera, čo musel priznať aj Citroen a zbavil sa toho. Keby to bola super vec, robia to všetci. ;-)
Re: Tyoe a volej neměníš a do 4 roků máš náklady na palivo z
Už sa prebuď. Účel bol úplne jasný, že sa to vymykalo zažitým zvyklostiam a konzervatívna verejnosť to neprijala, je iná vec. Prečo by teda ponúkali niečo, čo zákazníci nechcú, aj keď je to dobrá vec. Podobný prípad je hydropneumatické pruženie, ako som tiež spomenul, to je podobne neúčelná maniera, že? Určite preto ho prestali robiť. A preto podobnými systémami disponujú len niektoré autá vyšších tried...
Re: Tyoe a volej neměníš a do 4 roků máš náklady na palivo z
Osobně mám už druhou C5V6 v řadě. Volant s pevným středem je třeba vnímat také tak, že máš přímo před sebou všechno to, na co ty se musíš natahovat někam doprostřed palubky, klopit přitom oči, šátrat a hledat. Je na tom něco neergonomického nebo nepochopitelného? To že ovce zůstanou ovcema a starý psy novým kouskům nenaučíš, protože učení bolí ze všeho nejvíc, to bohužel pro zbytek světa pochopil i Citroen, v tom je určitě velká pravda těch, co to vůbec nepochopili.
Re: Tyoe a volej neměníš a do 4 roků máš náklady na palivo z
Víš Michale, vždy se najde nějaký nadšenec, ale vymýšlet znovu kolo a dělat ho hranaté se nevyplácí.
Bez ohledu na Michaly a jejich druhé stejné auto v řadě ;-)
Re: Tyoe a volej neměníš a do 4 roků máš náklady na palivo z
No a já jsem zase rád, že se po silnici nemusím pohybovat v autech pro ovce. A ten volant mám kulatý a nový velký citroen čtvrtý v řadě ;-), dohromady na nich bez jakékoli fatální závady a zbytečných nákladů přes 600 tis. km.
Re: Tyoe a volej neměníš a do 4 roků máš náklady na palivo z
On to Citroën udělal tak naprosto geniálně, že to pochopí jen naprosto geniální kupci... kterých je bohužel tak málo, že už dneska žádný velký Citroën není. Ale tak hlavně nebýt ovce, že jo, tím se dá obhájit cokoli... minimálně sám před sebou, to tu vídáme dnes a denně.
Re: Tyoe a volej neměníš a do 4 roků máš náklady na palivo z
Nepleť hrušky s kolečkami. Koľkokrát treba napísať, že objem predaja nie je priamou úmerou kvalít výrobku? Tí, čo s tým jazdia, to oceňujú. Ale keďže kritikov bolo veľa (najmä tých, čo si to vyskúšali staticky prípadne to odhadli len z obrázku), a veľa z radov novinárov, ktorí významne ovplyvňujú verejnú mienku, a predaj C5 nebol taký dobrý ako čakali, museli proste klesnúť medzi bežný mainstream a proste od tejto vychytávky upustiť. Proste sa to nevyplatilo vyrábať. Podobne skončilo hydropneumatické pruženie. Málokto bol ochotný si zaň priplatiť - a chceš tvrdiť, že bolo zlé?
Re: Tyoe a volej neměníš a do 4 roků máš náklady na palivo z
Nesmysl, pokud se podíváš na portfolio PSA a prodané kusy, tak je jasné, že v případě vydařeného zlepšováku se to mohlo ujmout.
Byl to zkrátka výkřik a nezafungovalo to.
Občas se dívejme na vozy, které se řídit musí, tedy ty závodní. Pokud by toto řešení napomáhalo snadnějšímu ovládání, pak by jej všichni piloti chtěli používat.
Re: Tyoe a volej neměníš a do 4 roků máš náklady na palivo z
az na to, ze airbag vodica je vzdy viac menej kruhoveho tvaru, takze je jedno, ako je natoceny volant. Pre ergonomiu ovladania tlacidiel na volante je tiez vyhodne, aby sa hybali s volantom. Jedina nevyhoda su padla automatickej prevodovky, ktory ba mali skor byt fixne, aby sa dalo radit aj pri natoceni volantu. Inak to bol len vystrelok francuzskych designerov, nic viac. Esgonomia Citroenov Bola strasne zalostna. Vseto bolo uplne inde, ako logicky malo byt. CX bol sialene elegantny, ale co sa ovladacich prvkov tykalo, sialene nelogicky.
Ale k 508cke. Nadherny design. Dokonca aj ten klavir sa da zniest, i ked je to hruza. Siska a pristroje skoro na celnom skle je nekomentovatelne. Snad sa raz umudria a urobia to tak, ako to spravne robili. Tot je len truc podnik, ktory im zakaznikov nanahana.
Re: Tyoe a volej neměníš a do 4 roků máš náklady na palivo z
Airbag C5 přeci vůbec není kruhový. To je pointa. Tedy alespoň, co vím. U klasického volantu musí být alespoň zhruba kulatý (po obvodu), protože nikdy neví, jak bude natočen. Kdežto u C5 mohli použít airbag podobně tvarovaný jako u spolujezdce, který má větší pokrytí.
Re: Tyoe a volej neměníš a do 4 roků máš náklady na palivo z
Pevnej stred volantu je proste dementni...ani nevis v jaky poloze ten volant je...ze mas tlacitka furt na stejnym miste je nanic kdyz prsty mas furt jinde >:D bal bych se ze si skripnu palce..a vypada to fakt odporne ...
Re: Tyoe a volej neměníš a do 4 roků máš náklady na palivo z
U klasického volantu je airbag také vždy prakticky stejně (je to v moci designera). Ta výhoda je ve tvaru pytle. To, že se tlačítka nehýbou, zase jako takovou výhodu nevidím. Většinou mám ruce na jednom místě, takže jsou tlačítka pořád tam, kde mají být (jsem zvyklý). Nemusím pouštět věnec/ přehmatávat, abych na ně dosáhl, nemusím se koukat na volant.
Re: Tyoe a volej neměníš a do 4 roků máš náklady na palivo z
Mimo designového? Hlavní opodstatnění byl větší a vždy ideálně umístěný airbag. Design a tlačítka ovládání vždy na jednom místě byl bonus navíc (stejně jako třeba to, že to nutí lidi držet volant tak, jak mají).
Neujalo se to hlavně díky nesmyslné novinářské kritice, bo novináři si na to za těch pár desítek minut co auta testují nezvykli a taky proto, že PSA neumí obecně své inovace mediálně prodat......
Re: Tyoe a volej neměníš a do 4 roků máš náklady na palivo z
Je spousta věcí, od kterých se upustilo, i když byly dobré. Ať už pod tíhou (zbytečné) kritiky nebo třeba pod tíhou ořezávání nákladů.
Dalším typickým příkladem u Citroenu je hydraulika - věc, která tu značku 60 let naprosto odlišuje a z auta dělá létající koberec, ale je to dražší než smotaný drát a novináři tvrdí, že poruchové, což od dob Xantie absolutně není pravda.......
Re: Tyoe a volej neměníš a do 4 roků máš náklady na palivo z
No, jak se to vezme, uznávám, že hydopneumatický podvozek tak jak jej léta nabízel citroen, má svoje kvality a určité skupině nabízel uspokojení. Mým snem a ho mít to však nikdy nebylo. A nejsem sám.
Re: Tyoe a volej neměníš a do 4 roků máš náklady na palivo z
V PSA vymyslí pitomost, pak to obkecají tak, že některým vypláchnou hlavu a ti přesvědčení to šíří dál. Jenže v autech se nehraje na bizarnosti, lidi mají rádi u drahých věcí solidnost. Žádná solidní značka si nehraje na kolotočáře.
tiez mi tu i-cocpit nepasuje... u aut s vyssim pontonom kasne aj akymsi vyssim posedom ako napr 3008 a 5008 to neposobi az tak "kontroverzne" ale u nizkeho sedanu s nizkym posedom to nemusi sadnut kazdemu... navyse ani ten maly volant nevyzera moc dobre... predsa len toto nie je mala hrava "motokara" ako nejaka 208 ale prerastena mainstremova stredna trieda masivnych rozmerov kde uz clovek ocakava aj istu konzervativnost ... kasna ma ale prekvapila velmi prijemne... snad prvy peugeot od faceliftu 2008 na ktory sa da s nadsenim pozerat... a aj ked som si i-cocpit v kamaratovej malej 208 pochvaloval tu by som sa ho s radostou vzdal... ale ako sme sa uz bavili skor... tie i-cocpity budu asi vsade... teda vo vsetkych peugeotoch... nielen v malych a SUV... a nova 508 tuto predtuchu len potvrdila... za mna konecne pekny dizajn.. ziadne vajicko ani nejaka obla trojfarebna splacanina bez tvarov ako u braceka od PSA ale pekny hranaty sviezi moderny dizajn... akurat podla mna tu prave ten i-cocpit bude rozhodovat ( a rozdelovat ludi v praxi ) na tych ktorym to sadne a pojdu do leva a na tych ktori to neprekusnu a pojdu inam ( povedzme do talismanu alebo suberbu atd ) ... ale jedna vyhrada aj k dizajnu... tie "kly" vpredu tam byt nemuseli... ale chapem ok...
Mne hodně icockpit nesedí, přitom Peugeot jinak má interiéry docela dotažené i po materiálové stránce (poslední 508 či 308), akorát ten volant a kaplička budíků. Když už z venku auto vypadá elegantně a né extravagantně, tak ho musí pohnojit uvnitř... Francouzské automobilky tápou... když už dotáhnou něco, tak jinde chybí... proč ?
Peugeot - exteriéry ok, interiér i-cockpit . Auta pro mne proto nezajímavé
Citroen - exteriéry jednou ano, jednou ne, když už jsou ok (viz C5), tak dostane divný volant, nebo je divné jak ext, tak interiér
Renault - vzhled aut je pro mne lákavý, ale dokud do střední třídy nedovalí větší motory, tak kupovatelný jen v základních motorizacích, popřípadě do velikosti Mégana.
si dost vysokej postavy... a tu prave moze byt problem... pritom taketo auta strednej tiredy si kupuju ozaj nie studenti IT-radoby autickari ani mamicky "supervodicky" ale otcovia rodin a manazeri ... tu ten "volant" mohol byt fakt klasicky no ale co uz... mne by to asi tiez vadilo v takomto voze ( v malom to je o zabave ale tu sme inde ) .. ale aj tu to chce asi najprv skusit.... kazdopadne nevidim jediny prinos tohto riesena.. naopak.. zakaznikkov to skor odradi... tak k comu taketo nieco... neviem .. ale je to auto z francie .. takze logiku tu radsej nehladam ;-) .. proste komu sadne kupi si ho
Třeba proto, že zákazníci Peugeotu prokázali, že i-cockpit zkrátka chtějí a nemají s ním problém? Problém mají akorát ti, kdo by si Peugeota tak jako tak nekoupili.
No to je tak 90% diskutujících. Jediné auto, kde musím sezení přizpůsobovat autu a ne sobě. Sedím vysoko, malé budíky stejně trčí do výhledu, šišatý volant u pupku. Jednoznačně super. Sám Peugeot dělá samé kompromisy, aby to trochu fungovalo. A to jsme se ještě nebavili o tom, že to podivně i vypadá. Je to popřehazované násilně.
Já se vždycky musím přizpůsobit autu, žádná dvě auta nejsou stejná.
Pořád nechápu, jak se v těch autech rozvalujete, že vám budíky lezou do výhledu. Ten problém jsem nikdy neměl.
Volant je malý a hranatý, nemá od dorazu k druhému počet otáček lehce přes 1 (což by málokdo dal). Je tedy v krizových situacích mnohem méně předvídatelnější než klasický kruh.
Drží se dole a celkově tak považuji podobný posaz za ergonomický přešlap.
A opět se francouzi snaží vynalézat kolo a opět to skončí v propadlišti dějin s menšími prodeji než by byl potenciál auta.
Musi byt pre teba vazne frustrujuce, ked nas musis vsetkych neustale presviedcat - hlavne tych, co s tym jazdime a ocenujeme i-cockpit, ze je to vlastne na***. Az tak na*** to napriek tvojmu "nazoru" nie je, a kedze to nezapada do tvojho vnimania sveta, silou mocou dookola papagajujes to iste. Uz si s tym naozaj trapny.
Nie som fanusik pezotu, som len jeho pouzivatel a kokpit skvely jednoducho je, ale zase necitim potrebu o tom kazdeho presviedcat. Ja zvycajne len reagujem na tie zufale vykriky od takych ako je kankunen, co to neustale potrebuju v kazdej diskusii spominat.
A přitom by stačilo dát tomu autu pořádný HUD. Vždyť to byla pointa, ne? Dostat přístroje víc do zorného pole. Pořád si myslím, že opravdu dobře to tenkrát zvládla Toyota s tím segmentovým displayem promítaným doprostřed. Krásně čitelné (segmentové displaye možná nepůsobí moderně, ale jsou velmi ostré, rychlost opravdu velkými čísly), snad se mi nestalo, že by byl nečitelný kvůli slunci, umístěný vysoko, holt ke středu (ale to má logiku - nebrání výhledu vpřed a volant ho nemůže zakrýt). Jak jsem byl skeptický, když jsem to řešení viděl tenkrát na fotkách, musím smeknout klobouk. Jo, to prázdno před řidičem vypadalo nezvykle.
to by ale nebolo auto z francie keby nemalo vzdy nejaku superprakticku "vychytavku" :-) pritom taka 406tka po facelifte dodnes nema chybu.. a nemusela mat ani i-cocpit ani "kly" vpredu v narazniku a pritom ma dodnes viac pezotackej elegancie ako vsetky tieto nove levy dohromady... ale ok uznavam ze dizajn tohto leva je fakt pekny.... neda sa zit z historie vecne to jasne... akurat fakt ta kabina mohla byt kusok inak riesena a i-cocpit mohol kludne ostat len pre nejake mensie vozy alebo SUVecka... tu to posobi za mna kusok "neprakticky" a az moc vystredne... pritom nevidim jedinu vyhodu tohto riesena ani ziadny prinos voci konvencnemu rieseniu
PS. vsimli ste si ze aj v peugeote sa ta maska uz nenapadne taha k vytuzenemu 6uholniku ... este to nie je moc viditelne ale aj tam to uz nabera tento smer a la ford opel subaru hyundai atd.. ale zatial este ok ... pasuje mi tam v poho ... :-)
A přitom ta maska je pořád jen evolucí tvaru, se kterým kdysi přišla dvěstěšestka... Jen se momentálně v duchu módy zaostřil, namísto dříve kulatého...
Fakt, ty jsi totálně mimo.
Už sa konečne nauč písať podľa pravidiel slovenského pravopisu, to tvoje československé lečo s bodkami sa číta horšie jak prepadlíkov diktát... :-! Vychodil si celú základku?
Chcel som napisat ze prazdne keci na i-cockpit o 3, 2, 1 ... ale par borcov ma uz predbehlo. Podla mna auto vyzera vyborne vratane interieru, i-cockpit nicomu nevadi a aspon nikto nemoze povedat ze peugeot kopiruje. Originalne a luxusne vyzerajuce, ak sa maju frantici udrzat v strednej triede presne toto potrebuju.
Jako nekoupil bych si to, ale líbí se mi, že jdou vlastní cestou v interiéru i ve střední třídě. Nikde není psáno, že mainstreamová střední musí být konzervativní. :yes:
To je pravda..že se to bude málo prodávat je pak vlastně jedno.. ;-)
Design auta je pěkný , interier nepoužitelný.
Ale ve Francii se jistě dost kupců najde.
V EU to bude zřejmě naopak minimální úspěch.
Tak aspoň podle obrázků - za mě - asi nejhezčí auto třídy. Škoda, že sedan a ne liftback. Zadek vč. svetel považuju za extrémně povedený :yes:
Je zbytečný tu po x-té rozdmýchávat téma kokpitu, ale marná sláva - [odkaz] - kdybych takhle skutečně viděl na budíky, nebylo by proti čemu protestovat. Ale ono to nejde. Leda za cenu "sedím co nejvýš to je álá autobus a volant mi hobluje koule". Škoda. Někomu takový posez vyhovuje, někdo je natolik vysokej, že to jde i bez toho, nevím, pro mě k ho.vnu.
Plne sa stotožňujem s Tvojím názorom. Parádny exteriér, krásne dynamické línie, z profilu úplná nádhera, k tomu bezrámové okná, proste super.
Ale ten interiér to ako obvykle zabíja. Ja verím, že sa nájdu ľudia, ktorým vyhovuje nakúkať na budíky ponad volant a pri tej správnej výške to možno aj funguje. U mňa žiaľ je to tak, ako píšeš: aby to človek dobre videl, musí sedieť vyššie a podvedome sa stále vystierať, aby videl všetky budíky; súčasne ale má volant pomaly na stehnách, čo je neprirodzené a mne sakra vadilo. Pritom zvyšok interiéru vyzerá na pohľad kvalitne a príjemne futuristicky. Prečo sa neobmedzili "len" na toto?
Ale je tu ešte jedna vec, čím to môžu zabiť: benzínové motory. V dobe, keď celá Európa ustupuje od nafty a také Porsche vyradilo dízle z produkcie úplne, stavia PSA stále na nafte a benzíny má len také z núdze cnosť. V dnešnej dobe je potrebná dostatočná benzínová paleta, aspoň 3 motory povedzme od 130 do 250 koní, ale na to môžeme u Peugeotu zabudnúť.
Neřekl bych, že mě to nějak příliš ruší, ale musím si při pohledu říkat proč. A ten tvar je takový... to zahnutí se mi prostě nezdá. Přijde mi to jak odlišnost pro odlišnost.
A nemyslel jsem to hanlivě. Myslíc na kly, když jsem vzpomínal, jak se to říkalo té kreaci Renaultu, se mi najednou v hlavě vybavil mrož. A sedí to opravdu pěkně. :-)
Tedy, exteriérem mě Peugeot docela šokoval. Ostré, originální a zároveň střízlivé linie, bezrámečková skla, žádné globalistické kreace. Při prvním pohledu na titulku mě dokonce napadlo, že tak nějak jsem si představoval Giulii. Na druhý pohled jsem si jen všiml rozdělení zadních světel, to mi nepřijde úplně šťastné.
Druhá věc je i-kokpit. Bez dlouhodobé zkušenosti nechci kritizovat, ale kdyby to znamenalo, že se mám přizpůsobovat autu, pak by šlo o zbytečnou vadu na kráse. Jinak ale vypadá pěkně, už v 3008 jsem z něj byl nadšený. Překvapilo mě umístění displeje "u kolen," navzdory trendům.
ta maska ale uz pomalicky tiez zacina posobit globalne... s podobnou by kludne uspel aj ford alebo volvo a hadam podobnu ma uz aj skoda ( vid kodiaq ).... ale zatial este nechcem malovat certa na stenu a vyzera to fakt pekne a pasuje to k celkovej hranatosti a genetike danej kasne..... :yes:
Vždy se přizpůsobuješ autu! Rozdíl je jen v tom že na tradičnímu umístění volantu a budíku jsi se přizpůsobil už v autoškole.
Že to někdo dělá jinak neznamená že to dělá špatně, evidentně s tím jezdí miliony řidičů a řídí s tím úplně normálně.
Mimochodem - kolega si objednal 5008 aniž v ní seděl, o auta se prakticky nezajímá, a i když o icockpitu neměl ani tušení, tak si jej od začátku pochvaluje.
Prostě je jen uživatel, a evidentně s tím nemá problém..
Jak sakra sedíte, ľudia, za tým volantom? Pred časom tu bola kritika, že v Renulte Scenic sú prístroje v strede zlé, lebo veniec volantu prekrýva časť prístrojov. Teraz sú kokpity Peugeotov zlé, lebo vraj nevidno na prístroje. Asi som divný, že v žiadnom z týchto áut, ktoré som vyskúšal, som taký problém nemal.
Já si říkám to samý - jak v tom sedíte? Seděl jsem v 308, 3008, 5008 a ten problém mám všude. A není to jen můj problém, ani jen problém zdejších diskutérů.
Trochu nelogicky argument. Kdyz mi nevyhovuje posez, tak se samozrejme nestanu majitelem neboli uzivatelem. A troufam si tvrdit, ze kritici si auto vyzkouseli a tedy vi,co kritizuji.
To by to člověk musel vidět. Tipoval bych, že velkou proměnnou může být výška posedu. Jsou lidé, kteří sedí tak nízko, jak to jen při zachování výhledu jde. Přesně tak, jak se na kurzech snad po celé Evropě učí (alespoň já jsem se vždy setkal s prakticky stejnými instrukcemi a v nich se o přístrojích normálně nemluví). Což znamená, že máš hlavu nízko a volant musíš mít o to níž, pokud přes něj máš vidět. Navíc se zdá (z vizualizace), že by Peugeot chtěl, abych držel volant ze shora, na 10-2. Což by vylepšilo pozici rukou u nízko položeného volantu. Jako řídit se tak dá, ale víc mi vyhovuje 9-3 (dává mi dobrou kontrolu, manévrovatelnost) a to je také to, co se učí.
Ano, je to o výšce posedu. Já si dávám v každým autě bez výjimky sedačku úplně dolů a volant v rámci možností nahoru. V Peugeotu to mám úplně opačně. Kdyby jen trochu, přežiju to - nemusím nutně sedět na podlaze. Ale je to až moc. Volant totéž.
Už nemohu editovat, ale ještě jsem chtěl dodat, že i-cockpit jsem letmo zkusil ve třech autech a nevadil mi, ale je otázka, zda bych pro dlouhodobé užívání nezvolil trochu jiný posaz. Zkrátka od klávesnice se hodnotit nedá.
Vypada paradně a trochu mi přijde jako by tam bylo něco z nějake ameriky snad dodge, nevim, ale tohle se mi prostě hodně libi. Interierem taky parada, ergonomie je otazna, ale minimalně 2x sploštěly volant nevim, nevim.
plný souhlas, to auto mě dostalo. Je to moc pěkný brmbítko.
Interier mi nevadí, zkoušel jsem si to v současné generaci 308 a 2008 a já si pozici našel, ba naopak se mi ten malý volantík líbil.
No ja se pravě s tou ergonomii v 308 nepopasoval což se nove 508 nemusi samozřejmě tykat, ale už jsou tam nějake znamky či předpoklady a minimalně ten na dvou mistech sploštěly volant neni něco co by ve mě budilo duvěru pravě naopak.
Jo, to je fakt a nebude to mít vlastně vůbec motor - alespoň V6. Mě se to taky líbí, né, že né, ale trochu se bojím, aby v reálu tak líbivá karoserie byla ze všech úhlů a třeba jako 308 netrpěla až skoro disproporčním profilem s masou plechu nad zadními koly :-) .
Neni to jak např. některe korejske modely, ktere napadně kopiruji zavedene modely konkurence nebo model, kde mužeš najit toho či onoho, kde se da prakticky u každeho modelu nějaka podoba najit, ale prostě jeden z mojich prvnich dojmu bylo, že je to vzdaleně jak nějaka klasika snad i retro z americkeho kontinentu. A vybavil se mi pravě dodge jen mi nemohl naběhnoud přesny model.
Vnější design pěkný, ale celkové zaměření podivné a i-cocpit
Bohužel stále platí, že poslední opravdu povedený sedan Peugeot střední třídy byla 406. Toto není auto střední třídy zaměřené na komfort, ale na sport. No dobrá, jenže tomuto zaměření zase vůbec neodpovídají nabízené motorizace!
Vnější design je jistě zajímavý (zejména zadek a příď se mi hodně líbí), ale co je to platné, když to úplně zabili tím prokletým i-cocpitem. A aby bylo ještě hůř, tak místo klasických budíků tam dali digitální rychloměr (a samozřejmě el. P brzdu) a celé to dorazili šišatým volantem. Tfuj tajbl, Giulia mi sedí mnohem více, jenomže u ní zase k benzinovému dvoulitru a manuální převodovce nenabízí manuální převodovku a při zkušební jízdě mi hodně vadilo i příliš lehké řízení... :-O:-( ;-\ 8-s
Re: Vnější design pěkný, ale celkové zaměření podivné a i-co
suhlasim.. 406tka ( obzvlast po facelifte ) je dodnes aj v mojom rebricku levov proste "ten nejvetsi" lev .... samozrejme aj spolu s rodinkou ( kombikom a 406tkou kupatkom ) ;-)
u 406tky bolo citit doslova uz na pohlad akusi francuszku eleganciu .. pritom tento novy peugeot by kludne mohol byt aj alfou ( takato giulia by sa mi pacila viac ) alebo acurou keby sme tma hodili ine logo.... ale tak to dnes chodi... z historie sa uz zit neda a tomu treba prisposobit zrejme aj tvary kasne a celkove smerovanie ...
Re: Vnější design pěkný, ale celkové zaměření podivné a i-co
to je v poho... chapeme predsa vo co go
mne by presne tento hranaty dizajn sedel na alfu ( ako reinkarnacia 155tky ) .. proste hranate tvary... naopak k peugeotu by mi sedeli kusok ladnejsie a elegantnejsie tvary.. nie zase vajcoidne ale nieco kusok ladnejsie a la 406 ... ale tak ok... dnes su v mode hrany a akasi agresivnost kasne... a peugeot to vie
Ladný, elegantní a čistý design se Peugeotu moc povedl. Návrat od překombinovanosti se povedl u 208, 308 je až na GT verzi mdlé a SW je autobusoidní, SUVky se povedly a tohle je opravdové vyvrcholení programu.
Jen ten i-cockpit, přitom obecně je interiér až audinozně čistý a pěkně navržený...
tak krásný Peugeot byl naposledy 407 coupé. Ten displej je úplně k breku, u pologazíka se to ještě dá, ale tady to je úplní hrůza. Tady sedíš nízko. Ten displej nad šiškou je na výšku poloviční než u normálního auta. :-(
Ve změti PSA designových šaškáren (s výjimkou OPELu, který do toho brzy beztak spadne – viz opopelené berlingo) tohle dopadlo moc dobře. Ba dokonce nominace na nějakou RedDot cenu je téměř jistá, řekl bych. Mezi všemi těmi SUV a Crossovery a já nevím co ještě… příjemné zjevení. Interiér… asi není vhodné činit nějaké závěry, snad ten středový tunel nebude ve skutečnosti tak široký, jak opticky vypadá… a také použité aplikace pro infotainment nebudou přeplácány složitými a zbytečnými „kliky“ (tuhle „logistiku“ teda Francouzi opravdu moc neumí). Tvary karoserie až klasické, ale parádní. Jsem příjemně překvapen.
Ten se poved, ako by povedali naši bratia. Dokonca aj interiér je skvelý, ale ikokpit bol omyl a nechcú si to priznať, dúfajú, že ľudia si zvyknú. Nápad to bol zaujímavý, ale to bol aj komunizmus na papieri, ale prax je krutá. Ja som uletený a skúsnem aj úlety, ale aby som musel prispôsobovať posed tomu, aby som videl na budíky je nezmysel. Nebudem v strednej sedieť jak v autobuse 6 h. Fatal eror.
:yes: přesně tak - nechtějí si to přiznat. Mají slušné prodeje, ale navzdory kokpitu, ne díky kokpitu. S klasikou by byly zcela jistě lepší. Proč to po nich asi nezkouší nikdo jiný? Všechny dobré nápady se vždycky rozšíří i mezi konkurenci.
Měli dokonalou příležitost tu svoji blbost odpískat s tím, že se to hodí jen do pologazíku,
ale do sedanu z nízkým posazem ne. V čele automobilek jsou pošahanci. To je jak s řazením + a - , všechny závodní auta to mají stejně, jen v běžných autech to je často naopak. A najdou se ještě pomatenci, kteří budou tvrdit, že naopak je to logické.
Napsal jsi to přesně - "dobré prodeje navzdory i-kopitu a ne díky němu." Změní to až jim prodeje klesnou, nebo až vyhodí nejvyššího šéfa. Pak třeba přijde někdo kdo nemá v hlavě i-kokpit ale selský rozum. U nových modelů PSA je tady naštěstí Opel, který přiláká zákazníky kteří to ergonomické zvěrstvo nepřekousnou.
Hm, to samé bych mohl říci třeba o Volkswagenu, že má dobré prodeje navzdory naprosto nesmyslnému ovládání.
A dle tvé logiky asi lidi jako já neexistují. Nebo si to jen nalháváme...
Dle mojí logiky jsem dnes napsal "Je zbytečný tu po x-té rozdmýchávat téma kokpitu, ale marná sláva - [odkaz] - kdybych takhle skutečně viděl na budíky, nebylo by proti čemu protestovat. Ale ono to nejde. Leda za cenu "sedím co nejvýš to je álá autobus a volant mi hobluje koule". Škoda. Někomu takový posez vyhovuje, někdo je natolik vysokej, že to jde i bez toho, nevím, pro mě k ho.vnu.".
Takže víc polopaticky - nijak nepopírám, že to někomu vyhovuje nebo nevadí. Jen považuju za zcela nezpochybnitelný, že to nemálo lidem nevyhovuje/vadí. A pokud tolika lidem vč. závodníků zásadně vadí takto důležitá věc, něco není v pořádku.
Samozřejmě je možný, že ti dělají problém koncernový auta, (mě napadá leda páčka tempomatu), ale evidentně jsi v menšině. VW má určitě slabá místa, ale v ergonomii je vidí málokdo. Jó takhle spolehlivost/motory, to je jiná. Ale ergonomie?
Jde o prodeje a ikonou prodejů, kterou se všichni ohání, je VW. Dovolil jsem si tedy vzít Karlovo vyjádření a otočit je jiným směrem. A najednou je v tom osobní zášť, což mě u tebe ovšem nepřekvapuje.
Když něco napíšeš ty, je to objektivní. Když ostatní, je to zášť.
Přijde mi to jako když trucuješ a kopeč nožičkou a just vám ten VW pohaním ;-)
Upřímně, i-Cockpit mi nevadí, mám ho vyzkoušení v 208,308 i 5008, nicméně pokud si mám vybrat, beru interiér koncernu, jelikož je vše logicky umístění a "po ruce". O co lepší je nový designový směr Peugeot v exteriéru, o to horší je vnitřek ;-\
Měl jsem doma PUGy 2 na když jsem se rozmýšlel o nástupci své 5008, tak jsem na novou generaci čekal a těšil se. Po prvním prolezení a zkoušce jsem ji zavrhl, naprosté zklamání a interiér asi největší :no:
Neber to jako hádku, spíš jen vysvětli svůj názor. Zatím se ti to nepovedlo... Měl jsem několik aut od PSA včetně C4GP 1G, kde bylo ovládání hodně rozdílné od ostatních a dalo se na to zvyknout - volant s pevným středem s mraky tlačítek, displej uprostřed atd.
Pak přišla 1G 5008, kde bylo vše tak nějak po ruce + několik služebních Octávek. No a interiér v nové generaci 5008 jsem prostě nedal, tak mám Tourana a maximální spokojenost...
Budíky se točí doprava, teplotu přidáváš plusem nebo ovladačem doprava. To ti vadí? A tak co ti vadí nejvíce.? Aspoň něco řekni.Nějaký ten vlastní názor ne jen něco obecného.
z tohto pohladu to vyzera ze ten volant bude opat prekryvat displej ;-\ nech vodic robi co robi ale idealny vyhlad na neho tu asi opat nebude [odkaz] ... kusok som sklamany ze nerozvijali styl kabiny aky nahodila prva 3008-cka .. to bola supa...
Ten volant, pokud se za ním neválíš jak *** v bahně, přístroje vůbec nezakrývá.
Ty se tak snažíš, aby tě tu milovali, že odkýváš úplně jakoukoli blbost.
Tak motory jsou jasný 1.2pt 1.5hdi 2.0hdi a 1.6 thp nic jiného nikdo nemůže čekat >:D
Jinak auto je celkem pěkné, ten icockpit bych musel vidět naživo osobně se mi víc líbí icockpit z 308cky nez tento hranatý...
Toho sa bojím. Ako niežeby som 1,6 turbobenzín nepovažoval za dostatočný pre rodinné zvezenie, to určite nie, ale práve k dynamickému výzoru 508 a avizovanej verzii GT sa rozhodne pýta niečo výrazne silnejšie. Ale keďže PSA väčší benzín nemá, tak jediná šanca na silnejšiu motorizáciu bude práve tá 1,6ka s nejakou výpomocou bateriek.
Opelacke motory akosi nepasuju na ich EMP2 - aspon tak zdovodnili, preco Gandland/Cossland nemaju whisper diesel 1,6 ale PSA HDI a podobne oturbenu 1,4 ale PSA 1,2 R3. Proste boli vyvijane pre GM platformy a pochybujem, ze Opelacky 2,0 pojde do 508. To skor 2,0 v Opli vypadne na ukor 200k 1,6 SIDI.
Tak tak, aj ja som niečo podobné čítal. Teda nielenže nebude oplácky dvojliter v Peugeotoch, ale skôr pôjde pežoťácky 1,6 benzín do Oplov. A celkovo je logické, že v budúcnosti motory bude vyvíjať/vyrábať len jeden a tým bude najskôr materská automobilka.
Logické ano, ale ten slabší Opláckej naftovej dvoulitr v Insi je suprovej motor (spotřeba, reakce atd... zatím 10000 a spotřeba ustálená na 6,8) čili je to i škoda.
Všechno jde, když se chce, jen to stojí peníze. :-) Ale ano, motor Opelu/ GM jen těžko půjde do auta PSA (na jejich platformě). Nebudou mít ani zájem (kvůli emisím CO2). Časem tyto motory opustí i Opel (původně to bylo plánováno až s přechodem na nové platformy v dalších generacích, ale díky problematickým emisím u Opelu to může být dřív/ generační výměna může být urychlena/ můžou být nuceni roubovat motory PSA na platformy GM). Z jejich pohledu jsou motory Opelu rozežrané a zastaralé.
Extravagantní je především vztah auto.czblesk.cz, ale tenhle Peugeot nikoliv. Líbí se mi vč. interiéru. Při pohledu na zadní světla si stále říkám, že by to bylo i pěkné Mitsubishi. Stačilo by vyměnit pár plastů vepředu.
Asi nebudem vo väčšine ale podľa toho čo vidím je interiér priam prémiový. Po skúsenosti s P3008 predpokladám, že tak bude pôsobiť aj v reáli. Dovolím si tvrdiť, že materiálovo súčasná produkcia Peugeotu predčí aj ospevovaný VW. No a i-Cocpit. Pozrite, to auto nestojí pár drobných, takže odporúčam dôkladne sa povoziť, vyskúšať a potom si urobiť názor. Nevyhovuje? - nekupujte. Je to tak prosté.
naprosto skvělé, jenže... proč dali displej palubního systému tak nízko, dokonce pod výdechy? Roky za to byl kritizovaný VW a když se to konečně povedlo vymýtit, s velkou slávou s tím vyrazí Peugeot. Na to, že se tímhle displejem ovládá půl auta, to není moc velký příspěvek k bezpečnosti.
že by všechná důležitá zobrazení přímo v "kapličce" a ovladače na volantu? Ale souhlas, nízko položený displej se mi také nezamlouvá. Naopak takové ty vystrčené nad palubku ano... když jsou "zajížděcí".
Stačí kouknout vedle na Hyundai SantaFe a tam je uspořádání obráceně. Nemám pocit, že by výdechy byly příliš nízko, nebo že by jejich pozice byla nějak nevýhodná.
To same by se dalo napsat o tom umistěni displeje. A umistěni vydechu ma vliv na distribuci prouděni vzduchu do kabiny u některych aut je otravnějši jinde je nenapadna. Umistěni muže mit i vliv na zvyšenou hlučnost protože misto nižšiho stupně vykonu musiš dat vyšši atd.
To je fakt, i když i ta ventilace se svym zpusobem podili na bezpečnosti a třeba pohodě na palubě. A někdo to třeba uvita vic než displej co nejidealněji umistněny, ať už z duvodu nevyužiti nebo minimalniho využiti nebo se přispusobi tak, že to nebude mit žadny vliv na bezpečnost. Ale je mi to jasne, že ten "nezodpovědny" nemusi ohrozit jen sebe.
80/90-te, tam som sa vratil pri pohlade na tento sedan. Klasicke tvary, samozrejme trochu "kupeoidne" :-) Spredu a zozadu zavan klasickych sedanov, trochu smrnc starej dobrej 405. Ziadne tlamy, baroko, jednoduchy styl, ako to ma vyzerat. Aj ten cierny pas vzadu je OK, aj ked to uz bolo. Interier je proste moderny.
Mi se předek zrovna úplně nepozdává (a to Challengera zbožňuju ;-) ), na tu skvělou japonskou řezaninu od předních dveří dozadu je zbytečně těžký, ale ten zadek je prostě ohromující! A zase konečně něco co má pravděpodobně real normální kulaté výfuky :yes: