Ty víš, kde se bude vyrábět nová malá Škodovka? Nebyl bych zase tak překvapený, kdyby to nebylo u nás, ale v Matorellu, případně v Setúbalu... vzhledem ke kapacitám.
Jo, Touareg i T-Roc nějakou podobu mají, ale ta linka je pak vzadu jinak ukončená (takovým vyboulením přes blatník [odkaz] , zatímco u Škodovek a u Atecy pokračuje až dozadu). Prostě... Ateca nemá typické markanty své značky - kromě přední masky+světel vlastně žádné.
Už jenom ve stručnosti.. k věci, nemám čas.. zkus si vygooglit novýho Touarega 2018 který se letos představí.. tam to máš komplet prolisy i tu linii nad klikou ;-) I např. takovej TRoc, novej Touran maj úplně stejnej styl prolisu na dveřích atd. Jinak co se týká designu vw a škodovky tak maj k sobě designově strašně blízko.. nejen těma prolisama a liniema :-) je to všechno podobný.. ale ne stejný samozřejmě.
Arona je přece úplně jinej případ než Ateca, Arona se přece nebude vyrábět na jedné se škodovkou, tam lisování stejných dílů na jednom místě a přepravovat je někam do pryč nemá z ekonomického hlediska žádný význam. Navíc Seat od začátku říkal, že Arona bude působit dynamičtěji než Ateca, že to auto bude mít větší švih, náboj, tam linie seatu pasujou dobře, kdežto Ateca měla být uniformnější, usedlejší alá styl vw, proto i ty prolisy atd.. U Tarraca taky tyhle seaťácké linie nebudou, je to záměr lovit v jiných vodách..
Viem si este predstavit, ze ostane pod Seatom nieco ako "Cupra line" co bude nieco ako RS u Skody. Silnejsie nez bezna produkcia, ale stale o krok pod R (Cuprou).
Ono vlastne to iste robi Audi u S modelov, vrchol beznej produkcie, ale oproti specialitam z radu RS je to len silna konfekcia :-)
Který VW? Hoď odkaz... za mě ne, Tiguan má jinou jak tu boční linku, která vede přes kliku, tak ty prolisy.
Je to koncern, ale opravdu své modely si designuje každá značka sama. Vezmi libovolnou Fabii a ukaž mi společné markanty s VW nebo SEATem. Výraznější podoba byla naposledy Superb I... no a pak samozřejmě CitiGo, to je taky podobný příběh "cizího" auta.
Mimochodem, ještě k těm dveřím... je pravděpodobné, že i Arona bude mít svého brášku, ale tam si tu práci dali a dvojitou SEAT-linku tam najdeš... racionalizaci navzdory.
Ty prolisy bych zase se škodovkou vůbec nespojoval, podobný, stejný mají i vozy VW.. bože vždyť je to taky koncern, vlastně jedna automobilka ne? kde je společné designové středisko spravující, řídící design všech značek, prostě tak tomu bylo vždycky už od devadesátých let měla ta auta na sobě podobný stejný markanty, tuhle se inspiruje u něčeho designér v tomhle a naopak. Viz třeba leoňáckej tvar světel superba..
Celý bok je škodovácký, nejen ta linka, ale i ty spodní prolisy...
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
A nakonec i zadní dveře... tam je kuriozně Ateca podobnější Kodiaqu (ale i Superbu) než Karoq.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Na jednu stranu je nutné udělat jinak kapotu, aby to nebylo moc podobné, ale na druhou je ekonomicky nutné dělat stejné boční dveře... to podle mě jen opisuješ výsledek, žádná hluboká logika v tom není, vzhledem k důležitosti modelu by podle mě nebyly jinak tvarované dveře žádný problém.
Cupra bude kusovka, tam to s tou kapacitou asi nebude tak horké... záleží jak to zařídí na lince, jestli to pojede normálně s Atecou a bude to sdílet stejnou výrobní frontu, nebo jestli to bude stát trošku stranou s vyhrazenou kapacitou. Spíš tipuju to první.
Fakt vidíš? Já teda ne, jediný co by se za to dalo považovat je ta linie jak jí zmiňuješ, ale podle mě je to tak jak jsem psal, protiběžné linie u škodovky s tím designem co škodovka má by byly jak pěst na oko, došlo tedy ke sjednocení a jako co tam chceš vymýšlet na těch dveřích za tvary.. a jsme u koncernu, linie jak o ní píšeš je linie, kterou maj na sobě i suvéčka VW není to nic na co má škodovka patent..
Přední i zadní dveře jsou na chlup stejný, jediná věc je tam jinak uchycený zrcátko, ale to lisovacím strojům samozřejmě nevadí >:D jinak přichytit zrcátko je detail.. Ty dveře jsou stejný, aby to bylo ekonomičtější, smysluplnější, vyrábět ještě spešl dvěře pro Seat a škodu by bylo dražší, to jistě chápeš. Jinak další díly se už liší a musí, aby to nevypadalo jak u Toleda/Rapidu. Není to žádná indicie a myslím, že jsi dost inteligentní člověk, aby si to sám věděl.
Jinak na výrobu v ČR resp. nedostatečné kapacity pro výrobu Seatu Ateca bude jistě doplácet i Cupra Ateca a tohle mě fakt mrzí..
Neví, jsou to spekulace, netvrdím že ne. Ale vidím výsledek - vidím designové markanty Škodovky na Atece, nevidím žádné markanty SEATu na Karoqu. Proto říkám, že nevěřím té tezi, že si SEAT udělal Atecu a Škodovka ji rebrandovala. Netvrdím ani opak, věřím na společný tým, ve kterém ale Škodovka zřejmě měla silnější slovo. Naopak SEAT dostal na oplátku lepší motory (možná zatím) a dřívější premiéru.
Jestli třeba přední dveře z Atecy pasují na Karoq si nejsem jistý, na první pohled by mohly... ale minimálně zrcátko je uchycené jinak (u Atecy na dveřích)... kdyby měla být Ateca designově 100% SEAT, tak by podle mě nebyl moc velký problém tam ty protiběžné linky napasovat, i další díly se liší (kapota, zadní dveře). Ale asi k tomu nebyla dostatečná vůle a výsledek je pro mě indicie, že ten základ vznikl tady.
No právě že nikdo to neví jak to je žejo.. ale prostě je to škodovka jak vyšitá >:D hele je mi to jasný, jsme v česku takže je to samozřejmě česká práce.. to se přece ví >:D
Dlouho se o tom jenom diskutovalo kde se to bude vyrábět, ani u Seatu ani u Škodovky to nevěděli, nikdo nic nevěděl, když si to nepamatuješ, tak si to zkus někde najít jak za to lobovali odbory ve škodovce i u seatu.. Ano v určitrý době před uvedením na trh musí být jasno, aby to měli kde vyrábět žejo >:D
Jinak k tomu designu.. je to samozřejmě práce obou automobilek, ten bok a linka jak píšeš, tam muselo dojít ke sjednocení, jako nemůžeš čekat, že by u škodovky převzali protiběžné linie seatu a samozřejmě to musely být stejné identické díly kvůli nákladové racionalizaci, tak byl vytvořen tento univerzál..
Jako do poslední chvíle... při představení modelu už o tom dávno jasno bylo.
Když se podívám na boční profil Atecy [odkaz] , vidím Škodovku, s její horizontální Tornádo linkou. Seat má naopak takové ty dvě protiběžné linie - má to tak Ibiza [odkaz] , Leon [odkaz] , má to tak i nová Arona [odkaz]
Jasně, nevím jak přesně to bylo, takové insider info se ke mně nedostalo... ale pokud se mě ptáš na tip, tak podle mě je Ateca-Karoq totéž, jako Toledo-Rapid - designed & produced in ČR.
Hm hm... jako... ono v poslední době třeba ti Italové v mainstreamu dost vyklidili pozice. Lexus bych sem netahal, to není pro SEAT relevantní. A Honda a charisma... já docela beru 8G a dejme tomu i 9G a 10G Civic, ale zase třeba Jazz má kde co, ale charisma podle mě ne.
Proč nepřišel se střední třídou, s kupé nebo s kabrioletem? O tom se dá diskutovat. Podle mě prostě proto, že lidi ze SEATu nedokázali přesvědčit vedení koncernu o tom, že to má budoucnost, že pro to dokážou najít cílovku. U kupé a kabria to nejspíš věděli sami a ani to nezkoušeli, u té střední třídy nevím.
Stejně tak se obě auta mohla vyrábět v Barceloně.. do poslední chvíle v tom nebylo jasno, takže to že je to čr o ničem nevypovídá, to je jako kdybych tvrdil, že Audi Q3 vyvinul pro Audi Seat když ho vyrábí ve svém závodu..
Založení této značky je jedno z nejlepších rozhodnutí, které kdy Seat učinil (resp který mu dovolili skopčáčci udělat) Tahle skvělá auta si zaslouží svou sportovní divizi, svou značku, svou pečeť. Modely Cupra jsou už na trhu už strašně dlouho a líbí se mi moc, že se u Seatu nebojí, že tímto povyšují svoje top auta nad rámec běžné nabídky, bravo :yes:
suhlas.... toto uspech mat nebude... celkovo mi seat pride ako dost bezradna a bezzuba znacka .... ktora v zufalych situaciach zacina robit zufale ciny... pride mi ze koncernu je skor na obtiaz ako na uzitok ... ;-\ pritom ma dozaista ovela vacsie moznosti ako to co predvadza ( lebo taku atecu ako prelepeny karoq ozaj tazko nazvat vlastnym modelom od seatu ) ... seat nepotrebuje nove logo cupra na prelepenej atece... to ho akurat potopi... seat potrebuje novu vlastnu atecu a nove vlastne auta... inak bude stale len prezivat
Pokud se bavíte o evropských prodejích, tak tam bych (ohledně prodejních čísel) Golfa do jedné kategorie s Focusem nedával. To rozhodně spíš k těm kompaktním Frantíkům...
Takže, i kdyby se v Evropě i30 přiblížila k Focusu, ke Golfu by to měla pořád dost daleko.
Seat by měl potenciál, kdyby ho řídili ti, kdo to "auto emoción" umí využít. Německá chladná logika tomu ani trošku nenahrává. Tím pádem zabitá příležitost.
Seat si ale na vývoj něčeho tak emotivního nikdy nevydělal a VW do toho zase nechtěl nalít moc peněz, aby nějaké emoce skutečně vytvořil.
Myslíš, že Korejci v současné době cílí na Golf či Focus? Jim stačí, že v Evropě pomalu mažou japonské značky a cílí na francouzské. Tak bych s tím "nikdy" byl radši opatrný.
To, co píšeš, dává smysl. Seat jako sportovní značka neměl nikdy vyjet s 5 a 7místným MPV (to měla Škoda), ale naopak měl mít coupé a cabrio, ostré hatche a pokud už vyjelo Exeo, tak mělo být sakra jiný než jen A4 s přebouchaným předkem ;-)
Jo,jo. Ale Atecu už teď trestuhodně nestíhají, a zkrátka mi to přijde na sportovní verzi nejmíň vhodné. 2,0TSI do Atecy je super, ale stane se tím sportovní "ikonou", která vhodně zahájí nový pohled na novou značku Cupra? Je to sen petrolheadů? Proti Leonu a Ibize by nešlo říct ani fň. Za mě jak nápad se značkou tak jeho uvedení úplně k ničemu.
Seat měl vždy obrovský potenciál, protože koncern byl vždy vcelku fádní, bez emocí. Naopak italské nebo japonské vozy měly vždy určité charisma... Italové takřka VŽDY výrazně silnější, japonci v poslední době taktéž (Mazdy, Lexusy, Hondy...).
Proti tomu koncern nic neměl, neměl vyloženě emotivní mainstream značku. Seat tady měl dveře otevřené. Auto Emocion (mimochodem krásný slogan) se ale nedá vytvářet, když nabízíte 7-místný van a 5-místný van na tři způsoby...
Proč Seat nepřišel s čistým střednětřídním sedanem, kupé, kabriem...? Seat ani dnes nemá vyhráno, nabízí docela zajímavé modely (Arona, Leon, Ateca...), ale nenabízí žádnou identitu značky, Je to prostě "jiný koncernový vůz s těma full LED"... Což vzhledem k tomu, že LED se stává standard, neznamená zhola nic.
Dobré vozy dělají už i korejci. A i ti přicházejí na to, že dělat dobré vozy zkrátka nestačí. Nová i30 je toho ryzím důkazem. Jakkoliv není špatná, je to auto bez identity. Nikdy se prodeji třídním etalonům (Golf, Focus) nepřiblíží.
Pockat pockat, to ze i A3 muze mit jen torzku me uplne minulo. Ziju v tom ze A3 ma multilink vzdy, i u zakladnich motorizaci kde golf / leon / octavia maji torzku. :-O
No, a nebo zjistili, že Seat prostě lidi nezajímá a vnímají ho přesně tak, jak popisuješ - průměrná až podprůměrná značka bez vlastní identity. Vezmou to nejlepší, co z něj zbylo (Cupra), na tom postaví novou značku, a Seat jako takový zabijou... Pořád možná nižší náklady, než přesvědčit lidi, že Seat je "něco jako Alfa", něco více, než auto na pomezí mainstreamu a lowendu, jak je dnes vnímaný.
OK, už vymýšlím moc divoké teorie. Ale bylo by to možná nejlepší.
Výhoda Atecy je, že a) žádný Seat Ateca Cupra nikdy nebyl a b) s tím motorem co tam dali jsou vysoko nad jakoukoli konkurencí, včetně většího Tiguanu, a to o nezanedbatelných +-60kW. Jinak samozřejmě Cupra Ibiza by se hodila víc.
Nějaké skladovky být musí... ale není jich zase tolik. V Ostravě dvě (z toho jedna čerstvě zamluvená :-) ), v Průhonicích jedna nebo dvě, v Chlumci jedna, na Jarově taky jedna... pak myslím Louny... to je stav někdy z konce roku. A po zavolání do Chlumce se zjistilo, že už ji vlastně nemají, ale můžou mi nabídnout jiné auto.
Na to jestli se cupra bude nebo nebude prezentovat jako premiovka si jeste pockam, a tim myslim hlavne na cenik, pak budeme moudrejsi. ;-)
Jinak za me zlata cesta je vlastni divize pod stejnou znackou. Jako BMW Motorsport, jako AMG pro Mercedes... Cupra jako divize kde se autum budou venovat jako v renault motorsport, specialni pece, specialni naladeni, specialni vysledky a zazitky (vim ze to tak minimalne castecne uz delaji, ale chce to lip prodat a tim nemyslim zvlast znacku). Tim pak pusobit jako neco extra (a treba si za to "extra" casem poptat trosku vic penez), ale taky mit furt moznost lepit znacek "cupra" na vsechny bezne seaty jak to dela BMW s M paketem, VW s R paketem a na tomhle ryzovat. Kazde prodane polo 1.0tsi s R paketem je pak znakem uspechu, ale v tomhle vycleneni, v tom proste postradam elementarni logiku. Bud se seat obere o tu smetanu slova cupra z obyc leonu, ibiz atd., anebo to bude dal pouzivat i u sve konfekce a pak mi cely ten cirkus se zvlast znackou opet nedava smysl.
Nu coz, cas ukaze jak dobry / hloupy napad to byl. :-)
Naklady bych vubec nepodcenoval. Nemaj sice naklady na techniku (resp. jen minimalni), ale marketing neni zdarma, odkomunikovat a vysvetlit novou znacku, jeji pridanou hodnotu pro zakaznika, to neudela jedna brozura nebo jedna tiskovka. Pokud to mysli vazne, budou do toho tlacit penize a nemale => v tomhle jsem s webpajou, budou to penize vyhozene.
Nehlede na to, ze mi to z marketingoveho hlediska nedava smysl tak jako tak. Top modely se delaji jako imagemaker, i kupec obyc leonu ma mit dobry procit z toho, ze nekde v provozu jezdi leony cupra co ve spravnych rukou na okruhu zamotaji hlavu autum nasobne drazsim. Kdyz si clovek kupuje 3er, kupuje si auto co jezdi DTM, co hraje ve filmech, co ma az 450k a vduchu predeslych radku potrapi i supersporty. Kdyz tohle vyclenim do zvlast znacky, zustane mi korejec. Teda to jak jsme je znali jeste donedavna, auta, ktere pusobili v tech nejprodavanejsich sferach, diesle do 150k, benziny do 150k, ale tomu co chtel neco vic nemeli co nabidnout. Korejec uz na to prisel a snazi se posunout dal s N divizi, se Stingerem. Seat tohle mel a chce se toho vzdat a ja marne premyslim proc si nekdo mysli, ze to ve vysledku povede k vyssim prodejum / prijmum.
Ateca a Karoq jsou spíš sourozenci než že by byl jeden z nich přebrandovaný. Ateca sice přišla první, ale na druhou stranu na obou autech vidím daleko víc rukopis Škodovky než SEATu... nemluvě o tom, kdo to vyrábí.
Cupra ale žádnou diferenciaci modelů pro SEAT nepřinese, naopak hrozí, že SEATu sebere ty verze, které budovaly jeho image.
Těžko nabízet Hydractive, které v té době už bylo výběhovou technologií. A i zákazníci sami dali najevo, po čem touží ve chvíli, kdy u C5 nabídli možnost volby.
Navíc, i přes všechnu snahu, Hydractive se nikdy nezbavil pověsti složitého systému s velkým rizikem poruch (a to i přesto, že realita byla úplně jiná).
Jak říkám, souhlasím, že v principu je to blbost... jen tam vidím nějaké rozdíly.
DS se pokusili průměrnou techniku prezentovat jako prémiový produkt - třeba DS4 jezdila sotva na úrovni dobrého mainstreamu. Mají ale svébytná auta s vypiplaným (možná přepiplaným) interiérem.
Cupra se co vím neprezentuje jako prémiovka a technika zatím jediného modelu je ve třídě bez diskusí špičková - 4x4, víceprvek, 300k - to v mainstreamu nemá nikdo, vč. VW (a to je Tiguan minimálně o půl třídy výš).
Vlajková loď? Za to mohu považovat konkrétní typ vozu, ne jeho jeden výbavový stupeň se silným motorem. Nikdy to nemělo větší potenciál.
To "nevyrábění" Atecy taky nechápu...
Jj, taky to vidím blíž k tomu Abarthu. A s vlastními auty je to fakt. DS to poněkud nešťastně zkusil prezentovat jako prémiový produkt - ale např. s torzkou vzadu, což jim novináři zákonitě dali sežrat.
Cupra je aspoň dle toho článku trošku zdrženlivější v rétorice a naopak silnější v technice...
Prave u premioveho brandu by som tu hydru cakal aspon ako opciu, zvlast ked vedeli ze v C5 nadobro skonci. Len designom si tu cenu rozhodne nevie obhajit.
Cupra tvořila image Seatu. Byla to prostě vlajková loď, to nejlepší, prostě smetana. Pokud odebereš smetanu, zůstane ti jen odstředěné mléko bez chuti...
Umím si představit, že Cupra samostatně by mohla fungovat podobně jako Abarth u Fiatu - tj. malosériová výroba vozů, které už jdou za hranu běžných požadavků. Zkrátka co by si u běžného Seatu zákazník prostě už nevybral...
Ale takto to stavěné není. navíc uvést značku na modelu, který se ani nebude vyrábět...? Jo, tomu se říká promyšlený tah >:-[] >:D8-s
Myslíš? Náklady mají minimální (přelepit znáčky), marketingový potenciál teoreticky vysoký (pokud to zase nezvorají, jako vše kolem Seatu).
Dnes, když chceš rychlý Seat, máš Seat "něco" Cupra. Nově budeš muset vzít Cupra "něco", takže značka se bude prodávat sama a markeťáci toho využijí ve stylu "podívejte se, jak se nám to povedlo, lidi chtějí Cupru". Sice to bude lež, protože lidi chtějí rychlý Seat, ale nebudou mít jinou šanci.
Jinak samozřejmě, blbost to je, akorát si dovedu představit to moderní marketingové myšlení za tím.
Přesně tak. Bude se jen platit marketing, PR, ... a skutek utek. Je to jako kdyby VW přišel s novou značkou GTI 8-s8-s8-s
Divím se, že tohle Seatu v rámci koncernu prošlo... Mají za sebou v Seatu nejeden průser, a přesto se ženou do dalšího. Co v rámci Seatu mohlo fungovat a fungovalo výborně - nejvýkonnější modely označené Cupra - pohřbili doslova zaživa 8-s:no:
Ne, přebrandovaný model je Ateca, nikoliv Karoq. To, že z "politických" důvodů koncern prvně nechal uvést Atecu a Karoq musel počkat, je věcí jinou. Ono to nejspíš souvisí i s výrobní kapacitou - kdyby uvedli Karoq, stejně by jej nestíhali vyrábět a dodávat zákazníkům. Ateca se bude vyrábět/prodávat výrazně míň.
Trochu jina situace by to byla kdyby tu techniku nemel seat samotny, takhle je to naprosto stejna situace (neco co seat tak jako tak mel, ma a mit bude, jen preznacili). ;-)
Jo kdyby bezne seaty koncili na tech 300k, a pod cuprou by vznikali auta s vykonama jako od ABT treba, pak by vznik nejakeho toho "tovarniho tunera" ala Abarth smysl treba daval, ale takhle je to ulet. To uz ten pokus Citroenu s DS povazuju za legitimnejsi.
Já ti nevím, samostatná značka Cupra mi přijde jako nesmysl. Ateca Cupra je tuzing stávajícího modelu s nepovedeným logem bez sportovní historie. Seat jako takový je protěžovaná low end značka koncernu a už leta se z ní snaží koncern udělat něco víc. Mám pocit, že ani oni nevědí co a zatím se to moc nedaří...
S novou modelovou řadou Leon, Arona, Ateca se začalo blýskat na lepší časy a neleží vše jen na Ibize, za to palec nahoru, ale vytvářet z označení sportovní výbavy novou značku je úlet ;-)
Podvozkově je DS5 spíše C4 piccaso, nabídkou motorů spíše C5.
Čímž neobhajuji absenci hydry. Jenže ono se není citroenu co divit, když zákazník hydru prostě neocení a koupí si radši passata, že.
Jinak DS5 považuji za designovou třešničku jak zvenčí tak uvnitř a hodně mě lákala, ale když C5 měla hydru.. a o peníze rozhodně nešlo..
Ateca nie je prebrandovaný model, v tomto prípade je ním Karoq, ale teda inak súhlas. Možno je na Cupru skoro, ale možno aj najvyšší čas, lebo neviem koľko by to Seatu vydržalo s portfóliom, kde sú kľúčové modely stále veľmi podobné Škode a VW.
Skúsia a uvidia. Do Cupry koncern zatiaľ nedal veľké investície, takže nemá moc čo stratiť. Čiže buď o pár rokov len mávneme rukou nad Leonom so zvláštnym znakom alebo sa dočkáme aj samostatného modelu Cupra, ktorý už nebude mať so Seatom nič spoločné.
V rámci koncernu byl právě Seat, který měl na mále... V podstatě utekl hrobníkovi z lopaty. Díky vykrádání zbytku koncernu. Exeo, Alhambra, Toledo III, Ateca ... Všechno jen přebrandované modely jiných...
Už kdysi dávno zazněla moudrá věta, že Seat nemůže být jen Ibiza. Ano, přišel vydařený Leon. Ale Seat nemůže být jen Ibiza a Leon. Nyní přišli ještě s Aronou. Ano, taky vydařená. Ale na to, aby Seat mohl a měl budovat další brand, je setsakra brzy.
Je to asi jako kdybyste po zdolání Řípu zamířili ... na K7 8-s8-s Renault má svoje výbavové Initial Paris, Ford svoje Vignale... O smysluplnosti můžeme pochybovat, ale stále to není budování nové značky. Citroen se svým DS - docela slabé - míří spíše na Čínu...
No, myslím, že Cupra bude skutečně nejrychlejší značka >:-[] >:-[]8-s:-!
Řekl bych, že je to tím jménem, jak naznačuješ. I když počátkem tohoto století se tu celkem prodávaly. Ale to bylo taky před nástupem Korejců.......a když se teď podíváš kolem sebe, tak je to jasný.... :-!
Dobrá úvaha. Jen nevím, zda se třeba v našich podmínkách Seatu nějak zvlášť daří. Konkrétně u nás jsou furt staré skladovky Cupry, které nikdo moc nechce. Asi to dělá ten nenápaditý design, nevím. Nebo nic moc pověst Seatu a prakticky žádná tradice v rámci sportovních aut.
To je na tom to nejsmutnější, protože DS 5 má více společného s C4 než právě s C5, což by alespoň znamenalo hydractive pérování. DS je z mého pohledu velký krok vedle a nenabízí nic víc, jen to zkrátka zabalí do jiného pozlátka. U Cupry by to alespoň mělo znamenat silné "sportovní" varianty.
Jenže DS nejsou výbavové stupně modelů Citroenu, ale samostatné modely.
DS4 není načančaná C4 zravna tak DS5 nemá s C5 (v drahé paměti) nic moc společného.
To se o Cupře říct nedá.
Otazka je co to urobi s cenou. Leon Cupra bol teraz super v tomto pomere a preto sa mu aj celkom darilo. Lenze, ak by zdvidli cenu a nebodal boli rovnako ako Golf R a konkurencia, velmi rychlo moze prestat byt zaujem o model. Myslim, ze ludia kupovali prave model pre priaznivu cenu.
Koncern VW uz asi zabudol na model Phaeton ako chceli s tym prerazit do luxusnych vod a tam lovit zakaznikov a zakaznik im jasne ukazal, kde patria.................. Moze sa to zopakovat u Seatu.
V principu si o těch nových jakože značkách myslím to samé - že by udělali lépe, kdyby budovali tu hlavní značku... a že Citroënu i SEATu by to prospělo.
Stejně ale budu trošku polemizovat - to slovo "neskočili" chápu tak, že lidi odhalili, že se pod novým brandem DS skrývá jen průměrná technika. Pokud má ale Ateca 221kW a stovku za 5.4s, tak je to trošku jiná situace.
Ta otázka v nadpisu, Martine, to se ptáte nás? Nebo jste na ni někde v článku odpověděl?
Sorry, ale nic zbytečnějšího jsem tu dlouho nečetl, a to je co říct.
Že má být Cupra sportovní odnoží, to snad víme. Čekal jsem článek formátu "komentář" s Vaším názorem, event. nějakou novou, zajímavou informaci. Jak to nejde jen přeložit, tak vám to moc nejde. I to mizerný Autoforum zvládá prezentovat svoje názory, ať už jakýkoliv.
Lidi nejsou pitomci. Jak neskončili na DS, neskočí na Cupru. Jaké auto máš?... Cupru... Blbe, to máš Seat, někdo ti ukradl znak, tak jsi tam dal něco z burzy. Tohle je koncernová šaškárna.