Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Evropský trh v lednu 2018: Škoda Octavia páté nejprodávanější auto

51 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
podotykam sukromnych ( nie polepenych ) aj v mojej blizkosti.. facelift zabral ... parada ... aneb Jozkov zazrak za par korun .. klobuk dole .. narast pekny :yes:
Avatar - Zetti
Zetti
Pres 20 let starej pekac a dela se z toho modla. Takova Ordinace v ruzove zahrade z bolky :no:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
jak 20 let? 😲 tato generacia po facelifte je na trhu snad este len rok
Avatar - Zetti
Zetti
Pres 20 let se to dela. Stejny s malyma zmenama. Stejna silueta, ne moc jina velikost, mozna horsi motory. Je obdivuhodne jak jsou motoristi malo narocny. Trochu to pripomina streleny teslisty. Svet se meni, auta taky.
Munisy sbiram. Veterany nekupuju. Na serialy nekoukam
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nějak nerozumím. Nenáročnost jejích majitelů je v tom, že kupují auto s podobnou siluetou jako před 20 lety? A co má říkat takový Golf?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
a co potom Carrera alebo Gecko .... 😉 ... neplaces nad nespravnym hrobom? v dobrom :yes😒br />
navyse ked porovnas prvu a tuto tretiu octavku tak je ten rozdiel uz na pohlad vyraznejsi ako medzi 20 rokov starym Geckom a tym novym ... uz len samotne kukadla najnovsej faceliftovanej octavky su velkym odlisenim od ktorejkolvek skody za poslednych XY rokov...
kesumb
Todle je teda nesmysl...
Arese
Tak pokud máš takové "znalosti" o Octavii, tak ses tady na autowebu jedině prvotřídně ztrapnil. Octavia se prý dělá 20 let jen s malýma změnama - jasně, ale každá generace stojí na úplně jiné platformě, má jiný rozvor, rozchod, většinou i motory, nápravy, kompletní karoserii, interiér - ale jinak je to úplně, ale úplně stejné auto! >😁 >😁 >😁 Tomu říkám parádní kandidatura na legendární "Zlatý ventilek" těchto diskusí! >😁 >😁 >😁
Avatar - Zetti
Zetti
Nemam. Vidim stale totez auto se stejnym vzhledem, nazvem a jen dalsi cislovkou FL.

Je to jako v politice, jestli pulka naroda voli babise, neni to chybou te pulky naroda. Tedy to ze vidim stejnou oktavku, urcite neni mou chybou.
tesnav
A spousta jiných lidí/firem v tom vidí naprosto běžné spotřební auto dané kategorie tak, jako v ostatních autech od jiných značek, typicky v ceně 450 -700tKč, a nic víc v tom nehledá. Pokud chceš jakou takous exkluzivitu a výjimečnost, tak se bavme o autech od 2M nahoru, ale ne o tuctovém spotřebáku.
Avatar - Zetti
Zetti
Na zacatku sem napsal, ze se z oktavky dela modla. Je to obdivuhodne na to, ze to je 20 let stare auto. Jako bych 20 let kupoval stejne boty, stejnou kosili, jenom s jinyma knoflikama nebo tkanickama.
Mne se to netyka, ja bych si to nekoupil. V +- stejne cene je mraky jinych zajimavejsich aut. Ale prosti gustu zadny disputat.

Osobne bych nekoupil zadny auto z ty tabulky uz proto ze jsou v ty tabulce. A tech co se tam nevesly jen proto ze si to nekoupil kdejakej lojza z horni dolni je vic nez tech co se do ni dostaly. Mezi tema si urco vyberu.
tesnav
Jenže totéž můžeš napsat (mimo SUV) prakticky o všech dalších autech z té tabulky, protože podobně jako u Oktávky jsou na trhu pod stejným jménem běžně 20 - 40 let. A to, že ty pod tím vidíš stále to samé, je čistě tvůj osobní problém.

A samozřejmě věřím, že si vybereš i mimo první dvacítku. Přece takové sedmičkové BMW, které je na trhu 40 let, je v každé generaci úplně jiné auto, zatímco Okta nebo Golf jsou úplně stejné, že?
Avatar - Zetti
Zetti
to ze si to nekoupim neni muj problem ty popleto
tesnav
To, že si to nekoupíš, je jen a jen tvůj osobní problém ... všem ostatním je to putna. Já navíc píšu o tom, co pod tím "vidíš", o koupi ani slovo.

A upřímně by mne zajímalo, jaká auta tedy kupuješ, když jsou proti svým 10 - 25 starším předchůdcům tak odlišná, že okta je proti nim "stejná".
RS
Já si třeba 20let kupuji stejné boty. Jsou dvě, vždy s patou vzadu a podrážkou dole. Také si kupuji stejná trička se čtyřmi otvory. Jeden velký dole, menší nahoře, a pak dvě ďoury po stranách na ruce.
Avatar - Zetti
Zetti
Diky, ted jsem pochopil mentalitu majitelu oktavek.
tesnav
Takže jsi pochopil to, co jsem psal o pár příspěvků výše. Že jde jako u zmíněných bot nebo triček o obyčejné spotřební zboží, kterému velká část kupujících nepřikládá žádný další (např. statusový) význam. A to se týká oktávky, stejně jako dalších desítek aut stejné třídy a cenové úrovně.
Avatar - Dinar
Dinar
O autech máš stejně chabé povědomí jako o politice, octavie III nemá s octavií II konstrukčně moc společného, Babiše nevolila půlka národa, dokonce ani čtvrtina...
Arese
gdgd
Avatar - zaplosak
zaplosak
Ty kola jsou odporný jak noc.... 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
predosla RS-ka mala krajsie kola ( ale to aj ceed GT pred faceliftom ) .. tu to proste dobabrali no klasika ... rovnaku celu ciernu masku u octavky nejak nemusim... prave ten chromovy lem je tam doslova potrebny ... ale moda je moda.. dnes ma vsetko tmave kola jak noc... obzvlast v bielej kasni je to potom za mna kus nevkus ... ale bezna octavka v cervenej a na nejakych este neprehnanych 17tkach bude celkom pekne auto
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kde jsou ti, co tu hlásali jak je FL zrůdný... co?

Za mě je to nejzehčí Octavia :-! :-! Úspěchu se nedivím. Když Octavii srovnám s některými konkurenty jako třeba Focus, při obdobné ceně není o čem diskutovat.

Pozice Octavie v ČR je kapitola zcela jiná, při zdejších cenách Octavie a konkurence taky není o čem diskutovat >😒] 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
my sa vzdy zhodneme ( aj ked prave voci skode zvyknes byt prisnejsi ) .. a urcite krajsi facelift ako ten bumerangovy na O2 😉 kde na hranatej kasni mas zrazu ovalne megakukadla .. focus je k tomu v kabine akoby este o triedu mensie auto ... ale uvidime ako na tom bude ten novy .... predpokladam ze sa tam kabina uz kusok zvacsi
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Já jsem ten FL od začátku přijal kladně a s odstupem musím říct že konečně dostala zajímavý výraz. Kdyby měla současná Octa ještě pořádná sedadla, komfortnější podvozek a nápaditější interiér mohla by být ještě výš.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
a hlavne este ten viacprvok uz v zaklade ( ako i30, ceed, lancer a pod) ... to by bezni sukromnici ( ktori zrovna nekupuju vacinou nejake nadupane kusky ale skor dostupnejsie verzie ) sa iste potesili.... pritom cenovy rozdiel by bol kolko.. mozno len par stovak eur
Avatar - woody-alien
woody-alien
Třeba já se k tomu pořád hrdě hlásím. 😉 Nicméně nikdy jsem netvrdil, že by to mělo mít výrazně negativní vliv na prodeje. Mě osobně ale tenhle facelift odpuzuje.
Arese
A nejsi bohužel sám... 😲 😢 😒 :no:
Avatar - white label
white label
Já jsem v tomto ohledu (konstantně) neutrální. Od začátku píšu, že předfacelift vypadal lépe, ale nevadí mi tak, jako třeba facelift u dvojky. A taky jsem psal, že se bude zákazníkům líbit to jasné odlišení ve smyslu, vidíte, mám úplně novou Octávku! >😒]
Arese
Souhlas, "korejský" rozteklý facelift u II. generace je ještě daleko větší příšernost, o tom žádná... 8-s
Avatar - miromen
miromen
Takže ty vidiš par čisel a už to vztahuješ ke vzhledu...jasnovidec jak vyšitej. Jinak škodovka i přesto, že je to větši kus auta by měla stat maximalně stejně ne li meně než řada konkurentu ve třidě. Bohužel u nas tomu tak neni a ovce jsou ochotne platit za škodovky nesmyslne ceny. Ale evidentně jich ubyva a značna čast je firemni.
Avatar - Emel
Emel
To jsou zase takové vlastní představy vydávané za fakta... ty k tomu máš nějaká čísla?

"evidentně jich ubyva a značna čast je firemni"

Z čeho je evidentní, že jich ubývá? Meziročně má Škoda u nás za leden +32% registrací. A co s tím, že je značná část firemní? Letos 89,87%, loni 89,53%, tj. +- totéž... tj. i soukromé registrace rostly o těch +- 30%.

Z čísel je zřejmé, že design Octavie nepředstavuje pro kupce problém, jinak by nemohla Octavia skončit tam, kde skončila (ať už za 1-12/2017, nebo 1/2018, ať už v ČR, nebo v Evropě). A to píšu jako někdo, komu se facelift nelíbí a dal by kdykoli přednost původnímu designu.
Avatar - miromen
miromen
Ja se po čislech neshanim, ale to teda važně koukam kolik procent to je 😲. Tolik bych važně nehadal a jinak tohle tvrdim podle toho jak to na "ulicich" a u firem vypada a ty čisla to vlastně i potvrzuji.
A co se vzhledu tyče tak ja od začatku tvrdim, že ač je ten facelift nepovedeny tak ho nepovažuji za nějakou katastrofu jako řada jinych a už vubec, že by měl mit nějaky vliv na prodeje. A když už tak ne nějak zasadně.
Avatar - Emel
Emel
Co bys nehádal, růst o 30% nebo 90% firemních registrací?

Firemní, to je taková pitomá statistika, kdokoli jen trošku může, napíše auto do firmy a dá něco do nákladů... Jaguar je na 100% například. Skoro 80% celého trhu jsou firemní registrace (78😖, ale v tom jsou jak operáky, tak živnostníci, tak velké firmy.

30% růst jsou měsíční čísla, to je na malém českém trhu moc krátké období na nějaká relevantní čísla.
traveldrive
Auto na titulke je fakt neskutočne hnusné.
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
No tak co mají dělat, když tu relativně pěknou Oktávku už neprodávají, že...

Leda tak jí zahalit od oblaku sazí, to by bylo takové charakteristické. >😁
Arese
No, samotného by mě zajímalo, kolik by vlastně stálo předělání současné Octavky na ten původní hezký předek... 😲
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Pokud byste se bavili jen o autech prodaných soukromníkům, tak Škoda není ani v top 10. Ale chápu, to by vám nedovolili publikovat 😄

Edit: Och evropský trh, ne český. Tam to bude ještě horší >😁
Pavel.U
To, že se řada aut prodá jako firemní, dost vypovídá. Firmám jde o ekonomiku, preferují spolehlivá auta s nízkou spotřebou a náklady na údržbu. A která si drží lepší zůstatkovou hodnotu. Kdyby takové byly hnojdaje, tak by je kupovaly. Ale nejsou, nevydrží tolik, mají drahé náhradní díly, cena letí dolů a design je jak z jarmarku. O buranské úrovni značky v mediálním prostoru ani nemluvě.
Avatar - JDM
JDM
A servisi bazarniku jsou plny oktavek s padlejma motorama koupeny v nemecku za par korun... Vw setri na servisu a nabizi levny provoz behem zaruky...pak ty auta podle toho vypadaji ...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Skoro 90% škodovek de firmám = u VW dokonce přes 90%
Avatar - kari.laz
kari.laz
a?
Avatar - kari.laz
kari.laz
A auta firmám je neprodávají? Pokud to není do soukromých rukou, tak je to jak kdyby se to auto nevyrobilo a neprodalo? Nějak nechápu ty neustálé plačky, že se auta prodávají více firemním zákazníkům, než soukromým.
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Firmy zajímá jen pořizovací a papírové ceny provozu. Nic jiného, o kvalitě vozu to nijak nevypovídá.
Avatar - Emel
Emel
To by kupovaly jen Dacie, ne?
Provocateur
Tak Fiesta se nám vrací na 1. flek ve třídě navzdory názorům spousty odborníků, kteří tvrdili, že to Ford s cenou přestřelil a je neprodejná 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
novu fiestu som videl par dni dozadu cestou do prace... tie zadne svetla "na sirku" mi tam kusok neladia.. ale je to len o zvyku samozrejme.. za tie roky sme si proste zvykli na svetla na vysku zakomponovane do zadneho stlpika a teraz zrazu toto.... a prave zozadu je fiesta kusok tym padom akasi "anonymna" ale predok klasika.. kapor jak vysity 😄 ... uspech sa tu predpoklada... jak u kazdeho maleho auta... popravde ale ma dost sklamalo nove polo.. v zaklade je doslova nepekne.. ten tupy predok a la tigi tam nemali davat... predne svetkla docela velke... zadne zase miniatury .... prave tie uzke male svetla neladia k sirokemu veku kufra vobec ( je tam vela holej rozplacnutej plochy ) ... akurat zboku je proporcne ok.... popravde snaha podobat sa na golf a to aj rozmerovo novemu polu asi najvac uskodila .. uz to nie je take "zlate" a kompaktne ako predchodca.. ale aj tu sa uspech samo ze ocakava ... tieto dostupne male auta su vzdy uspesne :yes😒br />
PS: kusok v tom vidim svetla nejakeho starsieho bmw ( banglova 3ka? ) ... hlavne ten trojuholnikovy 3D roh zasahujuci do vystupujuceho blatnika s utopenymi kolami [odkaz] ... a aj zadne svetla pola su akoby uz bmw [odkaz] ... proste sklamanie... nove polo stratilo akusi charizmu uz ... pritom predchodca mal paradne geny ktore sa dali "lepsie" prevziat a na ktorych sa dalo stavat .... skoda no ...

inak co sa deje s novou microu neviem .... videl som ju zatial len asi dvakrat... nikde nic... pritom polo swift alebo "novy" yaris .. tie vidim vcelku uz v poho
pogo26
Nebuď směšnej, nikam se nevrací. Podívej se, jak dopadlo v loňském roce. Proč se ta tvoje předpověď neprojevila třeba už v prosinci, kde se Fiesta propadla o cca 25% a byla sotva v TOP10? Máš pro to nějaké vysvětlení? Jeden měsíc prostě není moc důležitý. Třeba Captur byl minulý měsíc celkově třetí a kde je v lednu. Pokud jde o cenu, tak nevím o čem mluvíš. Cena v Evropě je podobná jako u největších konkurentů (Clio, Polo).
Avatar - miromen
miromen
Tak ja se docela divim, že i přes ty ceny, protože lidi na cenu určitě hledi se tak dobře prodava a tušim ten prodejni přechod trval cca 4 měsice. Na druhou stranu co jsem četl tak nova fiesta se zřejmě velmi povedla a možna je to jedna z přičin proč jsou ty prodeje relartivně slušne i vzhledem k vyšši ceně.
Avatar - white label
white label
Gratulace Škodovce, je to úspěch, když si člověk uvědomí, že v Top 10 je Oktávka (samozřejmě kromě tradičně prvního Golfu) jediným zástupcem "klasické" nižší střední a ve druhé desítce je podobným zástupcem pouze Focus, takže v Top 20 celkově jen tři tradiční kompakty.
Avatar - Emel
Emel
Jo, Octa jede výborně, uvidíme, kolik jí ukousne Karoq, až se trošku rozběhnou prodeje. Páté místo je pecka, ale tak zase jsou to jen měsíční čísla, za celý rok to nejspíš bude tradičně někde spíš ke konci té první desítky.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Druhé místo mezi kompakty je výborný výsledek. :yes: