Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v lednu 2018: Škoda Octavia páté nejprodávanější auto

David Bureš David Bureš 28. 2. 2018
51
Začátek roku byl v evropských prodejích aut ve znamení zajímavých výsledků. Vedle Škody bodovala třeba japonská značka Toyota.

Rok 2018 začal pro automobilky na evropském trhu více než dobře. V lednu bylo na evropských trzích registrováno 1,28 milionu automobilů, což je o výrazných 7,1 % více než před rokem. A je to také nejlepší lednový výsledek od roku 2008. Vyplývá to ze statistik analytické společnosti JATO Dynamics.

Ta svoje statistiky počítá na základě prodejních výsledků v 27 evropských státech. V nich jsou zastoupeny státy Evropské unie (kromě Malty, Bulharska a Kypru), které doplňuje o Švýcarsko a Norsko.

„Zatím je předčasné dělat závěry, lednové výsledky byly ale nepochybně lepší, než se čekalo,“ komentuje lednové výsledky analytik Felipe Munoz. Všímá si však nadále klesající obliby vznětových motorů. Jestliže před rokem naftová auta tvořila 48 % lednových prodejů v Evropě, letos v lednu to bylo 41 %. „Pokles zájmu způsobily výsledky v Německu a na dalších klíčových trzích. V Německu registrace těchto aut klesly o 17,6 %,“ komentuje to Munoz.

S výjimkou Velké Británie prodeje meziročně rostly na všech největších trzích, konkrétně třeba ve Španělsku o 22,7 %. Vůbec největší nárůst hlásí Rumunsko (+66,4 %) a Slovensko (+47 %). Největší propad naopak hlásí Norsko (-29,2 %).

Z hlediska výsledků jednotlivých značek to tentokrát bylo velice zajímavé. Nejvyšší příčky se sice nijak zvlášť nemění, za VW Golf následují stejně jako loni v lednu Ford Fiesta, Renault Clio a VW Polo. Pátá však tentokrát skončila Škoda Octavia s 21.588 registracemi, což bylo o 14 % více než před rokem.

Nejprodávanějším SUV se stal Volkswagen Tiguan. Skončil na sedmé příčce, a přestože mu prodeje meziročně klesly o sedm procent, překonal osmý Nissan Qashqai, který byl nejprodávanější SUV na starém kontinentu za celý rok 2017.

Do nejlepší desítky se tentokrát probojovaly také Toyota Yaris a Citroën C3, které ji uzavírají. Leden tak byl měsícem malých hatchbacků, B-segment má v top 10 modelů hned šest zástupců.

V druhé nejlepší desítce modelů se bodoval Peugeot 3008. Evropské Auto roku 2017 obsadilo dvanáctou příčku s 63% meziročním nárůstem registrací. Nadmíru se dařilo také sedmnácté Dacii Duster, jejíž 15.024 registrací je o 45 % více než před rokem.

Evropský trh v lednu 2018: Nejprodávanější auta podle modelů
Poř.ModelProdej 1/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]
1.VW Golf43.145+15
2.Ford Fiesta25.878+4
3.Renault Clio24.8200
4.VW Polo22.752-4
5.Škoda Octavia21.588+14
6.Peugeot 20821.246+6
7.VW Tiguan20.722-6
8.Nissan Qashqai20.643+7
9.Toyota Yaris20.155+27
10.Citroën C318.721+15
11.Ford Focus18.120+8
12.Peugeot 300816.895+63
13.Dacia Sandero16.400+10
14.Opel Corsa15.735-19
15.VW Passat15.473-9
16.Škoda Fabia15.465+11
17.Dacia Duster15.024+45
18.Peugeot 200814.974-2
19.Fiat Panda14.765-17
20.Fiat 50014.503-7

Mezi značkami nadále vládne Volkswagen, 146.596 v lednu registrovaných vozů byl pětiprocentní nárůst. Na druhé příčce stejně jako před rokem následuje Ford, třetí je však Peugeot s 83.295 registracemi, což bylo o 15 % více než před rokem. Překonal tak nového člena Skupiny PSA Opel/Vauxhall, který byl dlouhodobě před ním.

Úspěšný měsíc to byl i pro Škodu, která hlásí největší nárůst z nejlepší desítky značek. S výslednými 63.586 registracemi skončila devátá, meziročně si přitom pomohla o 22 %. V top 10 byla tentokrát také celkově sedmá Toyota, s 65.344 registracemi.

Evropský trh v lednu 2018: Nejprodávanější auta podle značek
Poř.ZnačkaProdej 1/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]
1.Volkswagen146.596+5
2.Ford86.150+2
3.Peugeot83.295+15
4.Renault78.760+7
5.Opel/Vauxhall74.383-1
6.Mercedes-Benz68.810+4
7.Toyota65.344+12
8.Audi65.099+3
9.Škoda63.586+22
10.BMW61.950+2
11.Fiat58.287-6
12.Citroën50.187+10
13.Hyundai44.768+14
14.Nissan42.705-2
15.Kia42.094+10
16.Dacia41.500+20
17.Seat34.474+21
18.Volvo23.200+5
19.Suzuki21.970+19
20.Mazda20.216+12

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Emel
Vtipné...
Emel
| 2. 3. 2018
To by kupovaly jen Dacie, ne?
Avatar - Aoyagi
Vtipné...
Aoyagi
| 2. 3. 2018
Firmy zajímá jen pořizovací a papírové ceny provozu. Nic jiného, o kvalitě vozu to nijak nevypovídá.
Avatar - Emel
Nepovedený FL
Emel
| 1. 3. 2018
Co bys nehádal, růst o 30% nebo 90% firemních registrací?

Firemní, to je taková pitomá statistika, kdokoli jen trošku může, napíše auto do firmy a dá něco do nákladů... Jaguar je na 100% například. Skoro 80% celého trhu jsou firemní registrace (78%), ale v tom jsou jak operáky, tak živnostníci, tak velké firmy.

30% růst jsou měsíční čísla, to je na malém českém trhu moc krátké období na nějaká relevantní čísla.
a razom je par octavii
tesnav
| 1. 3. 2018
Takže jsi pochopil to, co jsem psal o pár příspěvků výše. Že jde jako u zmíněných bot nebo triček o obyčejné spotřební zboží, kterému velká část kupujících nepřikládá žádný další (např. statusový) význam. A to se týká oktávky, stejně jako dalších desítek aut stejné třídy a cenové úrovně.
a razom je par octavii
tesnav
| 1. 3. 2018
To, že si to nekoupíš, je jen a jen tvůj osobní problém ... všem ostatním je to putna. Já navíc píšu o tom, co pod tím "vidíš", o koupi ani slovo.

A upřímně by mne zajímalo, jaká auta tedy kupuješ, když jsou proti svým 10 - 25 starším předchůdcům tak odlišná, že okta je proti nim "stejná".

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku