Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Slavné dobové testy: Volha GAZ 24. Jak redaktoři hodnotili nástupce slavné carevny?

282 komentářů

moan78
Otec to mal ako sluzobne auto (spolu so t613). Oproti 613 to bol neslutocny krap a zralo to rovnako. BA-skalica 90 km na plny plyn to zozralo polku nadrze. A volant bol jak kormidlo na jachte. Jedine co bolo super bolo kurenie. Ruska bucora.
Avatar - Anonym
Anonym
Že ten ruskej střep kupovali na západě.....finsko, norsko, švédsko, belgie, německo atd

Tam všude to jezdilo, dokonce s dieslovými motory Peugoet Indenor a Perkins >😁 >😁
moan78
Jadnak tomu neverim a aj keby, co tym chces povedat? V spominanych krajinach jazdila aj 105tka a 120ca. Takze kludne mozme logiku otocit a tvrdit, zopar krapov typu volga, 120 a spol zazdilo aj na zapade 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Nevěř no. Ty diesly si tam montovali Rusové pro sebe a jezdili s tím na Sibři vid. haha.

Ofiko se to montovalo v Belgii. Jezdili s tím hlavně taxikáři. Kamarád za prahou jí má, volha 24 s motorem Peugeot Indenor 2,1 D.

V italských a francouzských filmech 50 - počátku 70 let sou zas samé ameriky, podle některých taky křápy.

Je divní, že ti pokrokoví kapitalisté nejezdili svými vlastními auty, že >😁 >😁 >😁
moan78
To ze nejaky model niekde jazdi, nevylucuje, ze je to popelnica. Ked na to dali polovicnu cenu oproti komnkurencii, verim tomu, ze sa par drzgresli naslo. Aj ked predstavit si utleho taliana, jak zapasi s tym kormidlom bez posilovaca je celkom usmevna 😊. Najneskor pri prvom parkovani trpko lutovali, ze sa ulakomili na taku popelnicu 😉
Avatar - Googlit
Googlit
Nenech se zmást tím, že má ten člověk ve znaku Cadillac. Ve skutečnosti je to fanda doby před revolucí, fanda všeho co pochází z Ruska a zarytý komouš.
Avatar - Anonym
Anonym
Hahaha.....

Já ten Cadillac už 3 a čvrt roku vlastním. A krom té americké techniky mam rád i tu Ruskou.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Však oni amíci jsou se svou mentalitou nadřazeného národa jen takoví rusáci s klimatizací... 😉 ;-\ 8-s
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
nejen komouš, je to rusofil 8-s
Avatar - Anonym
Anonym
Já bych si přál, aby spolu Amerika a Rusko spolupracovali. Technologicky by mohli dokázat neskutečné věci, spojit dohromady vědecký potenciál a peníze.....bohužel se to zatím nedaří. Snad jednou...
mrazik
Tohle obdobi tu bylo, nejvice to bylo videt v kosmickem programu. Bohuzel pak nastoupil Vladimir k moci a opet to slo k ledu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :-!
Avatar - petr164
petr164
VVP to chce na rovném základě, ta loutka v Kremlu před ním to brala za plnou lahev. Takže jistý rozdíl představ o spolupráci by tu byl...
Avatar - petr164
petr164
Já jsem s tím jezdil na vojně, dost pohodový astroj, který jsme si trochu dodělali a pak sloužil, jak měl. Spotřeba 11/100, když plukovník spěchal, tak i 13/100. Ti co s tím neuměli, jezdili opravdu i za 20/100... Mimochodem, to vedení nápravy se v průběhu výroby změnilo na vyhovující, já mluvím o verzích z počátku 80. let.
Arese
No jasně, na Západě byla M-24 úplný trhák, každoročně porodávaný po desetitisících kusů! >😁 >😁 >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Nejde o desetitisíce, ale o to že to někdo kupoval.
Bylo to totiž stejně jako ameriky levné, robustní, pohodlné.

ideální auto jako taxíky a policejní auta atd
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Není však od věci poznamenat, že se to na západě chytlo teprve tehdy, když to mělo pod kapotou diesel. :-!
Avatar - Anonym
Anonym
tentokrát ti Ado musím dát vyjimečně za pravdu, ano taxikářům se diesel logicky hodil.
Ficus
Tak tak. Bolševickej křáp, kterej i v tý době vzbuzoval úsměv. Je smutné, že spousta lidí by tu dobu chtěla zpátky... Tolik neschopných trotlů je mezi lidma, že je z toho až blivno.
mrazik
Tohle ti Barik da sezrat, pockej az prijde.
Arese
Obdivovatelé starých totalitních pořádků sice v ČR nyní opět vystrkují svá rudá rusofilní chapadla, my se jích ale nebojíme! 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jo jo, s takovým slovníkem má tvůj názor vážně váhu...
Arese
A co se ti jako nelíbí? Snažil jsem se obejít bez vulgarismů, to je špatně? >😁 No dobrá, použiji slova dnes již zesnulého klasika: "Proletáři všech zemí, vyližte si pr...el!" Lepší? 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Měl by sis to po sobě přečíst. Rudý právo hadra. Už jen chybí "republiku si rozvracet nedáme".
Arese
Tak pro ty méně chápavé - pokud sis nevšimnul, tak na konci této věty byl usmívající se smajlík. Ale i kdyby nebyl, tak bych očekával, že inteligentní člověk pochopil, že byla řečena v ironické nadsázce! 😄
Avatar - petr164
petr164
Lidi nechtě nic vracet, protože vědí, že se s nimi vždy hrál betl. Proto by rádi, nyní poučeni, jistou vyšší míru lidské důstojnosti a sounáležitost, poctivé práce pro všechny, kdo pracovat chtějí a žádné dělení společnosti na pár elitářů a jimi řízený dav. Potřebujeme činorodost, zdrojovou úspornost a vůbec více kooperace než destruktuivní konkurence. Když se mediálně přetahuje Boleslav s Nošovicemi, je to OK, pokud si za oponou neokopávají kotníky...
Arese
No, přiznejme si, že proti Carevně vypadala M24 přece jen mnohem moderněji, zejména výrazné snížení výšky vozu vizuálně hodně prospělo a také velkorysá šířka mu slušela. Je totiž třeba brát v úvahu, že při představení se psal rok 1969 a autu rozhodně nechyběl jistý dobový šmrnc - však se také opět jednalo o kopii nějakého tehdejšího amerického modelu, tuším, že Fordu. Co ovšem již tehdy zoufale chybělo, byla modernější technika - motor měl i po lehkém zvýšení komprese velmi malý měrný výkon, řízení se šíleně pomalým převodem katastrofálně chyběl posilovač a jedookruhové bubnové brzdy na všech kolech byly prostě ubohé, nemluvě o listových pružinách na zadní nápravě a velké hmotnosti... A ani interiér rozhodně nebyl nic moc. Hmatatelnější inovace přišly vlastně až v roce 1985 (model 2410), a to už bylo opravdu pozdě. Prostě typický výplod komunistické SSSR, stejně zaostalý a nepřitažlivý, jako celá tato Říše zla. 😢 8-s :no:
moan78
...a jazdne vlastnosti traktoru
Arese
Je fakt, že image tohoto ruského korábu u nás velmi poškodilo to, že ji s oblibou používala zločinná Stb. Pokud někomu před domem brzy ráno v 70. či 80. letech zastavila černá M-24 bez označení TAXI, slušným lidem běhal mráz po zádech... 8-s 8-s 8-s
Avatar - Anonym
Anonym
Nějak ti ušlo, že černé Volhy měli i okresníci tajemnci strany, ředitelé podniků, ministerstva, vlády atd...

Naopak fikaná stb používala i západní vozy jako třeba Ford Cortina 😄
Arese
Samozřejmě používala i jiné auta (např. počátkem 70. let i ve velmi malých sériích produkované Škodovky 120S) a to dokonce i z "kapitalistické" ciziny. Oni totiž soudruzi nic moc kloudného na pokud možno nenápadné sledován svižných západních vozů nevyráběli... >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Volha 24 a její nástupci se vyráběli od roku 1970 do roku 2009. Nechceš nám tu tvrdit, že za těch 39 let neprošla žádnou modernizací vid.

Tak za 1) první generace 24 se vyráběla od roku 1970 do roku 1977, druhá generace přišla v roce 1977 a dělala se do roku 1985.
Existovala celá řada verzí, byly verze s Wanklem, byly verze s V8 o výkonu 160 HP z Čajky, pozdějí s motorem ZMZ V8 o výkonu 200 HP , verze s automatem, zminované diesly, celá řada prototypů s motory V6 vč motoru Mercedes atd.
2) v roce 1981 přišla verze 3102 s motorem o výkonu 106 HP, měla vpředu kotouče, jiný modernější interiér, jiná přední a zadní světla a nárazníky
3) v roce 92 přišel nástupce 24ky pod názvem 31029, který nabídl i motory ZMZ DOHC o výkonu 145 HP.
4) od roku 6 modernizovaný typ GAZ-3110 s motory ZMZ benzín i diesel
5) od roku 2004 poslední evoluce 31105 s motory ZMZ a Chrysler + GAZ diesel
Roku 2009 výroba skončila

Dále se vedle toho dělala ještě Volha 3105, což byl nástupce čajky 14, motor V8 DOHC a možnosti i 4x4. Výroba od roku 92 do roku 96

Dalším modelem byla Volha 3111 s moderní kastlí, motory ZMZ R4, Toyota V6 a GAZ diesel. Výroba 9😲4.

Tyhle dva modely neměly s 24 nic společeného vyjma motorů a části techniky.
moan78
Barik, ze ty si volgu nikdy nesoferoval? Vies, papier znesie vela a takmer o vsetkom sa da pisat tendencne. Cize aj o srote ako volga sa da pisat pekne, podobne ako nasom aj vasom premierovi. Nic a ani vymenovanie encyklopedickych udajov nezmeni skutocnost, ze to auto obstalo akurat tak v porovnanim zo skodulami z tej doby.
Avatar - Anonym
Anonym
Pokud si šoféroval volhu 24 někde v roce 1988 tak si holt měl smůlu na blbej podnik.
Vona už od roku 1981 byla k mání verze 3102 no.
[odkaz]

Ta byla trošku někde dál 😄

Jinak všechna auta z USA a západní evropy měla v roce 1970 kotouče na všech 4, vzadu víceprvek atd >😁
A vona evropa bouchala bubny vzadu až do roku 2000 a usa bouchali tuhý zadní do 90. let
Arese
Bariku, trocha objektivity by ti neuškodila, ale jak je něco ruského, tak holt dostáváš nekontrolované autoorgasmy, to je zde známé... >😁
1) Pokud považuješ za normální, že se jedno auto vyšší střední třídy v SSSR vyrábělo 39 let, opravdu ti není pomoci.
2) Drobné změny postupně prováděné v 70. letech rozhodně není možné označit za "druhou generaci", ale jen za jistý druh modelové péče
3) Zavádět přední kotoučové brzdy u auta vyšší střední třídy od roku 1985 je naprostá tragédie a 5st. převodovka přišla ještě mnohem později (pokud tedy vůbec, ale teď z hlavy si už nevybavuju letopočet). Jmenuj mi prosím nějaké evropské či americké auto srovnatelné kategorie, které mělo do roku 1985 vpředu bubny a u kterého se nemontoval ani na přání posilovač řízení!
4) Veškeré tebou udávané verze nad provedení 2410 se vyrábělo ve velmi omezených počtech, které činily jen zlomek celkové výroby této modelové řady. Např. šestiválec s Čajky byl vyhrazen vpodstatě jen pro sledovací vozy KGB (a aby byl s tak těžkým motorem vůbec ovladatelný, dostával do kufru obrovské závaží 😄 )
Avatar - Anonym
Anonym
Umíš číst? Verze 3102 z roku 1981 už měla vpředu kotouče >😁

To že tady podniky do roku 90-91 jezdili ve 100 let staré 24 byl jejich problém, např. ruská ambsáda už někdy kolem roku 86 plně přeházela na ty 3102 a na úřadech a vládě jich taky pár bylo.
Jako dítě sem je vídal na Letné ještě někdy kolem let 90-94, pak zmizely....

39 let se to vyrábělo v 5 modernizacích vid 😄

Chevrolet Caprice se vyráběl taky 30 let a zlí jazykové by mohli říct že to bylo až na kastli taky furt to samý auto s RWD a rámem >😁

Ford Crown Victoria 33 let atd....
moan78
Ach jo, s fandami je to niekedy tazke. R 8 mala 4x kotuc v 1965. Konstrukcia usa aut je prisposobena tamnym potrebam: rovne, kvalitne cesty nizke rychlostne limity, vysoke najazdy a dlhy cas straveny v aute = jednoduche podvozky, velkoobjemove motory a bohata vybava. Europske auta musia reflektovat poziadavky europskych specifik (rozpisovat sa nejdem). Ruske auta reflektuju zalostny stav originalneho know how, politicku nestabilitu ekonomicku slabost. Ale rozumiem ti asi si fanda. Tam ide objektivita bokom. Len to vzdy uved v prispevku, inak dostava na frak tvoj kredit tuna.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Každý je fanda něčeho, má tedy každý rovnou nejprve uvádět "jsem fanda Audi (BMW, ruských aut, bla bla bla... )
Je hezké, jak si realitu přibarvuješ podle potřeby. Ruská auta reflektují tamější stav komunikací, obrovskou rozlohu země s neskutečně rozdílnými podmínkami od východu na západ, od severu na jih... Nepochybně i morální a faktický přístup lidí k autům a jejich používání. Zatímco v USA je to spotřebák, v Evropě modla, v Rusku prostě nástroj.
moan78
Mylis sa. Fanda by mal byt schopny uznat aj negativa, inak sa z neho stava vymyty mozog. A si smiesny s nazorom, ze ruske auta reflektuju stav cestnej ifrastruktury a rohlohu. Myslis, ze rus by si nekupil napr. hilux? Ver, ze keby na to mal, tak s radostou. A este poznamka, rozlohu krajinu v rusku reflektuje pristupnost vnutrostatnych letov a nie stav automobilovej osobnej dopravy. Nakladna doprava je ina kapitola, ale tu preberame volgu pokial sa nemylim.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz] 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Rusko potřebovalo to samé co amerika - pohodlné podvozky filtrující špatné nebo žádné cesty, spolehlivost, jednoduchost, snadnou údržbu, masivnost, rychlost stačila taky protože mimo asfaltky se ani rychle jezdit nedalo.

Akorát mimo státnické vozy se prostě nedělaly velké motory a automaty.

Další věc kterou tu fanatičtí antikomunisté nikdy nenapíšou - proč prodali USA masovému vrahovi Stalinovi ty technologie? Ford tam stavěl celé továrny, GAZ AA a další sou Fordy, GM prodalo lincence na motory ZILu (Buick V😄, CAT licence na traktory, další firmy dodávali obráběcí stroje, výrobky, nástroje.
To samé později italové, němci, japonci.

Peníže nesmrdí že >😁
Arese
Víš Bariku, já chápu, že to se svými názory asi těžko pochopíš, ale americká vláda mohla těžko zakázat hrabivému Fordovi, aby Rusům prodal licenci na svá auta (nebo Agnellimu, aby tam prodal licenci na 124)! >😁 A kvalita i hustota silniční sítě evropské části Ruska byla již v 70. letech zcela nesrovnatelná a je tomu tak stále! 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Co by mu to nezakázali - měli vydat embargo na vývzj technologií do sssr, že se nesmí pomáhat budovat komusnismus. A pan Ford by měl útrum. Akorát že pan Ford měl jistě vlivné lobbisty ve vládě a kongresu, žeee.....
Arese
Ano, umím číst. "Luxusní" verze 3102 se vyráběla v naprosto marginálních počtech, a po technické stránce nic moc převratného nenabízela (motor, převodovka, nápravy a atd.). Šlo hlavně o úpravu vnějšího designu a pár komfortních prvků v interiéru. Najdi si to v patřičných pramenech. :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Za tu dobu produkce se jich vyrobily desítky tisíc......
Arese
No ano, ale porovnej si to s výrobou základní verze. 😉
Horst Fuchs
Nejsmutnější je ta přibližně polovina článku, ve kterých se píše o všech plánovaných inovacích, díky nimž už auto nebude tak hrozné. Ve skutečně se tento špičkový výrobek sovětského autoprůmyslu vyráběl až do konce režimu a ještě chvíli dál. Stejně tak je smutné, že jiný automobil podobné třídy nejpokrokovější společenské zřízení vyrobit nedokázalo.
Ale z jiného soudku - byl to oblíbený (a vlastně i jediný možný) manažerský vůz každého správného ředitele státního podniku. Tatrovky byly posazeny ještě o pár stranických funkcí výše.
Arese
Kombík "Universal" vypadal také zajímavě a již tehdy nabízel dvě nouzová místa v kufru, takže byl 5+2 místný... :-! V 80. letech byly zajímavé také akce některých českých rozkradačů socialistického majetku - řidiči bagrů, náklaďáků či dieselových lokomotiv si koupili vyřazenou M-24 a osadili ji motorem z Avie. Smrdělo to a řvalo jako čert, ale jezdili "zadarmo". >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Horste, přečti si prosím můj příspěvek výše......pak se dozvíš trošku víc o historii Volh...
Avatar - Anonym
Anonym
24 - [odkaz]

3102 - [odkaz]

3110 - [odkaz]

31105 - [odkaz]

3105 - [odkaz]

3111 - [odkaz]

Aby zas někteří jedinci, co o tom ví naprostý ho*no neměli pocit, že se 24 vyráběla 40 let furt ve stejné podobě >😁 A neměla žádné nástupce :
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tady stačí ke štěstí primitivní kopání do Ruska a urážení všech, kdo mají jiný názor, hloupými urážkami. Nebo napadáním, že by třeba chtěli staré pořádky zpátky. V téhle zemi se už dobré vztahy nebo dobré pocity mezi lidi nevrátí...
Avatar - Anonym
Anonym
Dyt sem to psal jinde, že tu vztahy šly po roce 89 totálně do kopru. Viděl si ted někde že by přišlo na hřiště dítě s melounem a rozdělilo se dalšíma 6 dětma na pískovišti? Za mých dětských let normální.

Ted si každej hrabe jen pro sebe, když spadneš na ulici na zem, přejde tě. Maminky vyšokované z ho*ven co ukazjuí v TV typu Nova a Prima, neustále samé vraždy, násilí atd. Nic pozitivního. V Blesku a dalším odpadním bulváru to samý.
Takže učí děti nikomu nepomáhat, ničeho si nevšímat.
Na výchochu jedni nemaj čas, protože aby uživili famíli hákují do 7 do večeřa a jiní hákují zas proto, aby měli čím dál víc. Strčí dítěti do ruky tablet a zabav se.

Mladí píší že je problém se už i seznámit, protože mimo školy na sebe na ulici nikdo nekouká, každej čumí do mobilu, děvčátka mají unreal představy a každá hledá zábavného vešáka nebo milionáře, tak jak jim to cpou časopisy a sociální sítě.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ty mas strasne obmedzeny pohlad na svet okolo seba vies o tom? Nehovorim ze zcasti nemas pravdu a dokonca verim tomu ze vo velkomeste ako Praha to tak niekde moze vyzerat. Diametralne odlisne to moze ale byt uz o ulicu dalej. A to vravim o vlastnych skusenostiach coby otca dvoch malych chlapcov.
Arese
No jasně Bariku, současná česká společnost je v naprostém rozkladu a bídě. Zato když jsme tady 41 let před Rusáky ryly držkama v zemi a vládli zde rudí fízlové, tajemníci KSČ a udavači, to byly mezi lidmi skvělé, řekl bych přímo "soudružské" vztahy, měli jsme se výborně (hlavně byl ten pověstný "klid na práci" a tak nějak celkově to byl ráj, pro jistoru ovšem ohrazený ostnatými dráty, viď? 8-s 8-s 8-s
Avatar - Anonym
Anonym
Tys nezažil že si sousedi pomáhali, děti se rozdělili o jídlo, přibuzní si pomáhali třeba na stavbách atd?

To si musel mít smutný život.

Bratr mého dědy třeba stavěl s dědou plot, můj tátat jim zas pomáhal s fasádou a rekonstrukcí střechy. Dalšímu sousedovi třeba míchal při stavbě baráku beton, namíchal mu za celou stavbu tak 600 míchaček a odvozil 200 koleček kamene, ten za to zas tátovi půjil na 2 měsíce 1203 a sehnal 3 liazky písku.

Řekni dneska sousedům aby s tebou šli stavět plot nebo příbuzným že něco potřebuješ, haha.
Avatar - Googlit
Googlit
Ale to je naprosto běžné i dnes. Ve městě i na venkově. To jen komouši jako ty mají neustálý pocit, že bylo všechno lepší.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Není to běžné. Už ani na vesnicích ne. Nebo ne v takové míře, jak to bývalo dřív. Zkušenosti mám jak z měst (od Prahy po malá města), tak z vesnic. Sobectví vládne, bohužel.
mrazik
Ma zkusenost s vesnice za dob totality je takova, ze sousedi si navzajem koukali do talire, jestli nemaj vic, udavalo se, kadrovalo, video se schovavalo i pred detma, aby to nerekli ve skole atd. Dekuji nechci
Avatar - Anonym
Anonym
to si žil na nějaké blbé vesnici.

Jasně že se závidelo, zavidělo se a bude závidět v každé době.

Ale udávání a kádrování nepamatuju ani od nikoho z vyprávění. Leda v 50. letech...
mrazik
Ale *, to bylo vsude a beda tomu, kdo chtel jet casteji na dovolenou za hranice nebo si chtel koupit jine auto nebo si privezl novou stenu, barevnou televizi, to vsechno se hlasilo, doneslo do tovarny kde kadrovak se postaral o problemy.
Avatar - Anonym
Anonym
Nebudeš tomu věřit, ale nové auto si třeba v roce 1987 šlo koupit ihned, dokonce bez čekání. Byla to sice jen blbá šáde 120, ale byla.

Můj táta měl za totáče 3 auta - 1000MB, na to se složila celá rodina. Táta dal 10, děda dal 5 , praděda 10, prababička 10 a zbytek babička.
Pak měl 120 I gen. tu mu koupila máma jako svatební dar místo věna a třetí 120 2 generace si koupil sám.
Zázrak co.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Protože soudruzi v roce 1987 představili vrchol východoevropskýho automobilismu Favorit = a fakt brutálně zastaralou Š120 nikdo nechtěl = no někdo jo ale... 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Favorit byl těžko vrchol východoevropského automobilismu.

Tím byl samozřejmě ZIL, pokud se ale bavíme o produkci pro běžné lidi tak samé jako Favorit byla Lada Samara, Moskvič 2141 Aleko a od roku 1988 i Zastava Florida. Dále tu byly méně kvalitní Olcity, ZAZ Tavria.
Od roku 92 i Iž 2126 Orbit.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ok nepřu se = ale že to byl pro čechy asi ten důvod proč najednou nebyl zájem o technicky hrubě zastaralou Š120 = to je asi pravda žejo 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Lidi chtěj vždycky novinky....
Arese
Ano, naštěstí to není běžné, protože dnes máme jako v každém běžném státě na stavební či třeba opravárenské práce specializované firmy a řemeslníky s patřičnou výbavou a odbornými znalostmi. Takže doby, kdy si z nouze musel třeba i chirurg opravovat své auto či obkládat koupelnu nebo kdy jsi uplácel liné opraváže na OPBH, aby ti milostivě přišli opravit topení, ty už tu opravdu nejsou - naštěstí! 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Co to plácáš? Mícháš hrušky, švestky a pro jistotu i ananasy. Asi slušný drogy, jak vidím.
Avatar - Anonym
Anonym
Ano máme šikovné řemeslníky. Udělaj ti to na klíč. Plot co stojí svépomocí 36 000 Kč ti udělaj za 110 000 Kč >😁

Za totáče ti ho taky meloucháři postavili a precizní. Za 20-40 Kčs za hodinu dle doby. Dva takový u nás na vesnici znam. Jeden postavil dceři malej domeček, dnes by měl s pozemkem hodnut 16 milionů a vejde se do něj asi tak 20 lidí >😁 >😁
A druhej jezdil Tatrou 613 a manželka měla fungl novou Ladu 1600 >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Klídek = viz já 21😁8 = za 30-40 let zas budeme tam kde sme měli celou dobu bejt 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Kolik let budete ještě vy, moderní komunisti, svádět všechno na minulé doby?
Avatar - Anonym
Anonym
Zas se tu řeší milion opakované věci, místo Volhy.

K tématu jako obvykle nic, protože o tom nikdo nemá páru. maximálně nějakej bývalej taxikár nebo panskej kočí, což mimochodem komunisti bývali bude tvrdit že to byl žebřinák, když to kočíroval v 80 letech se 100 tis km na hrbu a 5-10 let starý
Arese
No to nic není, to takovej pan Lorenc, ten už nebyl vůbec drahej. Bere jen 10 Kč na hodinu a už tady postavil 4 baráky. On tedy cihlu do ruky neveme, ale jinak je to prvotřídní machr... >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Není to běžné a vesnici už taky ne. Všude jen závist, každej si jede jen pro sebe, k tomu zlodějna, narkomani a zoufalé existence, exekuce
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Když jsem před pár lety byl v Norsku, docela jsem jim záviděl. Už tehdy to v ČR stálo za vyližp*del, ale to byl jiný svět. Sami od sebe se do pomoci nehrnou, na to jsou opatrní. Ale jak poprosíš o pomoc, rozdali by se.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ne, není. Vyjímečné snad, běžné ani náhodou.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Dneska je 1000+1 možností co dělat kde bejt co za komančů nebyly. Dyť i televizní programy měli chudáci jen 2 = to muselo bejt fakt děsný = bez diskuzí totalita >😒]
mrazik
Bydlime v klasickem satelitu za Prahou a navzajem si se sousedy pomahame, deti se spolu deli o jidlo, grilovacky v lete, naprosta pohoda. Ono je to hlavne o vychove a u tebe se to rodicum fakt povedlo ....
mrazik
Ohledne toho staveni baraku, tam je rodzil diametralni. Za totace tu stavebni firmy neexistovali a kazdy stavel jak mohl - podle toho to taky vypadalo. Zednika sehnat defacto neslo nebo jen za uplatek. Kvalitni material za uplatek, kvalitni okna za uplatek atd. Stavba baraku zabrala vetisnou 2 - 3 roky - vecery v haji, vikendy v haji, sedrenej jak hovado. Stavbu domu necham odborne firme, kvalitnimu stavebnimu dozoru, ja mam cas vebnovat se praci, rodine a za pul roku jsme se stehovali do noveho.
mrazik
Dva minusy, ze uhodnu od koho jsou >😁
Arese
>😁 >😁 >😁 :yes:
mrazik
Jeho rodice jsou kovany komunisti, takze co cekas, ze vychovali ?
Avatar - Anonym
Anonym
Nikdo z naší rodiny nebyl ve straně. Smůla.

Akorát sme to neměli kádrově polepený, holt obyčejná dělnická rodina. Holt každej neměl za rodiče a předky továrníky, velkostatkáře, vojáky bojující v Anglii nebo aktivní bojovníky proti režimu.

Divný co.

Já takových lidí jako byla naše rodina znám stovky. Nikomu komunistit nezkřivili vlas na hlavě, postavili díky nim stovky baráků, chat, garáží a dokonce i cestovali. Pravda ne na západ, ale cestovali. Měli i auta, motorky, hospodářská zvřata.

Nikdo neměl exekuce, drogy, necpal se psychoprášky. Jasně bylo i pár ochlastů , to je v každé době.

zajímavý co
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vynechal si tam tu drobnost = že za cenu bankrotu státu 😄

A předtim zaostání v naprosto všem [odkaz] 😉
Avatar - Anonym
Anonym
A ty si vynechal že ten stát zbankorotoval taky částečně - krom líných a hlopých funkcionářů v čele podniků a vlády - taky tím, jak se flákali zaměstnanci, produktivita práce byla tristní, k tomu masivní rozkrádačky ve fabrikách, držstvech, na stavbách.

Oblíbenou historku, jak měly celý Čakovice modrý vrata z nakradený barvy na kabiny Aviií sem tu psal asi tak 30x vid >😁 >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To sem nevynechal = prostě zbankrotoval. A stejně všechny státy pokoušející se o podobný 😉

Proč myslíš že je tak gigantickej rozdíl mezi Jižní a Severní Koreou = líný hloupý funkcionáři, flákači a rozkrádači se při rozdělení přestěhovali na sever a chytrý pracovitý na jih? 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Protože stát nebyl ty zlodeje a lemply schopen vyhodit nebo přeřadit. Byl si dělník ve fabrice a kradl si? Fajn, půjdeš kopat výkop.
Tohle nebyli schopní udělat.

Další problém byli ti ředitelé. soudruzi proč bysme dělali OHC Jawu když tu naší OHV odebírá sovětský svaz. vono by se to nemuselo povést a ještě by nás mohli odvolat z funkcí.

Takhle to chodilo. Ale to je všechno o lidech.

Další zásadní věc kterou pojebali byla měnová reforma. Ta zasáhla nejvce dělníky, což byli ti co vždy za komunisty nejvíc šly. Poštvat si je proti sobě bylo opravdu hodně debilní.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Uniká ti to podstatný = to je systémový nastavení = pak se tak lidi chovaj

Zkus si odpovědět na tu rozdělenou Koreu = že mezi nima sou dneska obří rozdíly to asi uznáš. Nebo NSR vs NDR = fakt myslíš že to je náhoda = že to co popisuješ jako příčinu se děje vždycky jen..? 😄
Arese
Tak asi po stopadesáté - ne Bariku, problém nebyl "v lidech", ale v ***ském komunistickém systému, který dusíl skutečné talenty a naopak upřednostňoval tupce, *** a udavače, hlavně když byly poslušní vykonavači politické linie KSČ. 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A kdo dělal ten systém? Aha, lidi...
Samotná myšlenka komunismu jako společnosti rovnosti není vůbec špatná. Nakonec, izraelské kibucy její životaschopnost prokázaly v praxi. Akorát není moc slučitelná s hloupě hamižnou lidskou povahou, která momentálně vede akorát k absolutní likvidaci planety a prostředí pro momentální požitky...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Myšlenka komunismu je hezká = bohužel zcela odporuje lidský přirozenosti = jak sám píšeš :-!

Takže na konci socíku si [odkaz] správně stěžoval že v době kdy lidi měli běžnej plat tak 3 t. kč? některý miliony berou

A to mluvil jen o těch co legálně = pak bylo násobně násobně víc těch co.. >😁

Krom lokálních výjímek typu kibucy který zmiňuješ = rovnost na úrovni států kontinentů lidstva = když vezmu v úvahu celou známou historii lidstva = myslim v nejbližšim milionu let neni možná 😄

Téma likvidace planety je naopak bohužel hodně in = ale my se nedáme = budeme blbnout do poslední chvíle co nám to matka příroda dovoli = myslim než se fakt nenasere a dá nám to pořádně sežrat = i tady pravidelně čtu příspěvky typu: "Vydržme do poslední chvíle, ekologii a podobný krvaviny jen přes moji mrtvolu" = "To nebude problém" řikala Matka příroda >😒]
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jasně. Ale nemůžeš z něčeho vinit systém nebo zřízení. Za vším špatným, co bylo, jsou konkrétní jména, konkrétní lidi. Tak jako za současným chováním "kapitalismu", tak jako za socialismem či korejským diktátorským režimem.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Samozřejmě že za tim sou konkrétní osoby = o tom přece neni sporu

Spor máme v tom že ty si myslíš že na těch spodních 15 milionů to kde a jak žijou nemělo a nemá vliv. No a viz NDR/NSR Jižní/Severní Korea apod. = má vliv. A bohužel ku.va velkej 😐

Aneb kdybys od narození žil třeba vedle v Rakousku = dost pravděpodobně bys tohle nenapsal = viděl bys svět z mnoha důvodů jinak 😉

Už jako malej bys byl skoro každej rok u moře = a nepotřeboval k tomu výjezdí doložku pro vyvolený, rodině teda všem rodinám ve státě by v ´53 nezabavili všechny peníze, celej život by si poslouchal, čet co ty chceš, šel by si na školu kterou a kam ty chceš atd. atp. prostě bys vnímal svět zcela jinak = asi jako soudruh z KLDR a občan vyspělý Jižní Koreje 😄

Ten první prostě vnímá svět = proti svýmu příbuznýmu co žije pár km od něj = zcela jinak :-!

Zatimco kdyby od narození žili v bytech vedle sebe.. a je fuk jestli tam nebo tam.. už chápeš? 😉
Arese
Prozradím ti tajemství: ten systém "dělala" KSČ, pod bedlivým dozorem KSSS. Tos ale nevěděl, že... Ty tyto zločinecké organizace vážně neznáš? >😁
mrazik
Bylo tu spousta schopnych lidi, ale komunisti nahore to zarizli a vetsinou prisel ten prikaz z Ruska - nove vozy metra, novy kombajn (ve svete nikdo nic takoveho nemel), nove modely Skoda Auto. Doporucuji krasny porad Zaslapane projekty.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz]

Tohle smutný zakazování začalo Marshallovym plánem na obnovu válkou poničenejch zemí. Česká vláda ho samozřejmě uvítala a přijala = z Ruska přišel zákaz. Tak holt doháníme s obrovskym zpožděnim za německý rakouský atd. peníze dneska = k nadšení [odkaz] [odkaz] [odkaz] atd. atp. 😐
mrazik
Hezky se odkopavas.
Jo rodice nebyli komunisti a sam jsi priznal, ze jste jezdili pravidelne do Madarska, Jugoslavie. Tam by se nedostali, pokud by nebyli kovany komunisti, ty obycejna delnicka rodino.
Avatar - Anonym
Anonym
Hele ty pamětníku, ví co bylo potřeba aby ses dostal ven? Vyjezdní doložka. Tu ti musel někdo podepsat. Domovní důvěrnice - tak tý tahal táta uhlí ze sklepa takže ta jim podepsala cokoliv, protože věděla že to nemaj kádrově polepený a nebo ve fabrice předseda stranický organice, což byl starej milicionář a tátu mu opravoval GAZ. zadarmo.

A dědovi a babičce, která dělala účetní v mladý frontě, která byla za války nasazená u nacistů na úřadě jako úřednice a kde ztopila asi 100 papírů lidí, co měli být nuceně nasazený do práce v řiši to napsali vždycky. Mezi těmi co zachránila bylo i pár komunistů víš.

Navíc babička měla v Jugoslávii příbuzné, takže tam jezdila k nim.

Nebyl důvod aby jí to nenapsali.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Dneska do Chorvatska jezdí skoro milion lidí ročně, půl milionu do Itálie atd. = kolik doložek do spřátelený Jugoslávie český komunisti tak ročně dávali? 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Nevím, najdi si to. Táta tam byl asi 4x, babička asi 6x >😁
Krom toho NDR, Polsko, Madarsko.

Děda jezdil pracovně na Slovensko, Polsko a 1x ho pustili i do NSR na knížní veletrh ve Frankfurtu. Samozřejmě jen jeho, celá rodina se na západ nepouštěla. Neskutečný vid.
Další neskutečný je to, že děda měl příbuzný v NDR a ty dokonce pustili do zlého ČSSR na návštěvu. Byli tu asi 3x.

A táta si jako nadšenec do techniky psal do NSR o prospekty k Mercedesu, BMW, Porsche a oni mu posílali prospekty a propagační materiály. Kupodivu to prošlo cenzurou a ani ho ten prohnilý režim nezavřel za kupování předraženého Auto Motor und Sport v prodejně zahraniční literatury.
Takovýho nemožný věci se tu děli, meli sme toho doma kompletní ročníky od roku 1973 do roku 1980
>😁
Z nich sem se naučil mít rád ty ameriky 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Proč neskutečný? Vim jakej měli problémy celníci když si babička vezla z NDR stromeček >😁

Byla to naprostá fraška systém = dyť si nemoh doslova nic. Nedovedu si představit že mi někdo přikazuje na jakej film smim koukat, jakou knížku můžu číst a co smim poslouchat. A eště hůř = co všechno nesmim vidět, číst, poslouchat 8-s

Je blbý že ta resiscutace bude trvat tak dlouho = kdyby to aspoň bylo 40 let dolu a 40 let nahoru ;-\

Taky nevim a tohle se nehledá snadno, ale bude to o hodně nul míň [odkaz] myslíš že pustili aspoň 10 tisíc nebo to je absurdně vysoký číslo?
Avatar - Anonym
Anonym
zahraniční hudba se tu běžně pašovala přes hranice. Originál desky a pak kazety.
Táta poslouchal Smokie, Abbu atd

Další lidi si to kopírovali mezi sebou nebo pak nahrávali na megnetonový cívky a později kazety ze hápadních rozhlasu, kdo měl dobrej signál
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo já vim = a policajti dělali zátahy na burzy s těma LP atd. No a o to de = jak si nějakej hajzlík může usmyslet že 90% hudby filmů atd. prostě zakáže. A možná bude částečně mhouřit oko když si to budeš na základě jeho pazákonu nelegálně shánět

Tobě to nepřijde na hlavu? 😉

Ekonomickej systém kterej se cejtí ohroženej když ze sousedního spřátelenýho státu vezeš pár bot = to mě fakt nebere 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Zase bereš chování lidí a přenášíš ho na systém. Nejčastější chyba mladých a neznalých.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale = to si vymyslel jak? 😄

Jako vzorek ke zkoumání bych doporučil třeba letošní olympiádu = určitě si něco viděl vs [odkaz] 😉

Tenhle big jak kráva rozdíl = z lidí donedávna příbuznejch udělá = systém 😄

Vono taky může bejt mladej a znalej a starej a neznalej = celkem častá chyba že si to nekteří nechtěj připustit 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Opět chyba, ale to u zfanatizovaných není nic divného.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Bych ti asi měl odpovědět = viz Blue Sun dnes 10:41 😄

Co na tom nechápeš? Umíš to odargumentovat = nebo jen zapírat? 😉

Ten korejskej poloostrov je výbornej příklad = ale klidně i NDR NSR = i dneska po 40 letech rozdělení a skoro 30 letech spojení a bilionovym toku peněz chudým příbuzným = je myšlení a koukání na věci rozdílný. Čim tak myslíš že to je 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Že by lidma? Ono je strašně jednoduché hodit to na "systém", ale realita je komplexnější, než tvůj mozeček dovede pobrat.
A takováhle jednoduchá hesla potom k dostala k moci Babiše, protože už lidi prostě měli plné zuby toho pohrdání ze strany "elit".
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Už zase žvásty o mozečku apod. = když ti nejde prosadit svou? >😁

Je to přesně naopak = je strašně složitý vymyslet proč se najednou lidi stejnýho národa příbuzný tak radikálně změnili = žejo 😉

Proto taky nepřinášíš žádnej argument = a nahrazuješ uráženim 😄

Tak vymyslel si důvod = než život v zcela jinym systému, zcela jinym přístupu i informacim, zcela jinejch financích atd.? Co mozečku? 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Víš, co je na celé situaci nejzvláštnější? Že třeba ti východní Němci bezprostředně po převratu, kdy by teoreticky měli být k tomu všemu nejnáchylnější, byli naprosto v pohodě. Naopak se projevilo třicet let života, kdy západní polovina dává té východní neustále najevo, že nejsou hodni jejich úrovně. To je, bohužel, realita skutečných lidí, nikoli učebnicových teorií. Jezdím tam poměrně často a rád se ptám.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To snad zase = přesně naopak ne? 😄

Je to naprosto logický = bezprostředně po krachu socialismu viděli jen ty plusy jak se žije vedle v NSR. Naprosto si neuvědomovila svý zaostání a co to bude stát a jak dlouho trvat = než se na tu úroveň zase dostanou

Taková je realita :-! 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
U nás na sídlišti (malé město, třináct tisíc) je vůbec zázrak, když se spolu baví více jak tři děti pohromadě. Spousta dětí je venku jen pod dozorem rodičů, co asi si mohou užít za zábavu? Děti z prvního stupně základky nadávají hůř, než dospělí, pořvávají na sebe způsobem, ze kterého mi je zle...
A to nejsme žádná nóbl čtvrť, ty mi stačí jen vidět.
mrazik
No ty jsi nam tu chybel, nejste brachove ?
Arese
Ne,dokud se spousta Čecháčků nezbaví toho odporného rudě úchylného závistivého pohledu na svět (všichni podnikaví, vzdělaní, aktivní a chytří Češi podle něj musí být zloději, zrádci a podvodníci, protože oni nic takového nedokázali, takže je potřeba je pokud možno pomluvit a nejlépe zničit), tak v této zemi opravdu dobře nebude, to máš naprostou pravdu! :-! Závistivost a rudě tupé myšlení je největší pohromou českého národa, který nemá obdoby ani v jiných zemích bývalého východního bloku (Polsko, Maďarsko, Slovensko). V žádné z těchto zemí také nepřežívá takřka nereformovaná komunistická partaj s téměř nezměněným předrevolučním názvem.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nerad ti kazím ideály, ale ten "odporně závistivý pohled na svět" není vůbec rudý, ten je velmi moderně kapitalistický. Čím to, že dřív si lidi tolik nezáviděli a pokud ano, tak to nedávali tolik najevo?
mrazik
Ne ten je velmi rudy, to tady zanechali komunisti a stale to v mnoha lidech je. Zavist zavist a jeste jednou zavist. Jsem z mensi vesnice a vypracoval jsem se. Kdyz prijedu k rodicum v novem aute, my spoluzaci ze zakladky o mne nezavadi ani pohledem, ale hlavne ze musi byt kazdy den v hospode.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A tohle fakt přikládáš na vrub komunismu? Vždyť je to dnešní hloupá, spotřební doba, která lidem tlačí do hlavy takovéhle myšlení. Koneckonců, píšeš o současnosti, nikoli o minulosti, takže jen potvrzuješ, že mám pravdu. Děkuji, více jsem nepotřeboval.
mrazik
Aha, takze to ze se mam dobre, mame kvalitni bydleni pro rodinu, vazim si svobody, za to muze hloupa spotrebni doba. Fakt dobry
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nezlob se, ale co to píšeš za ***? Ty mluvíš o svých spolužácích, přikládáš to komunismu, a když ti řeknu opak, tak vytáhneš sebe? Sedíte s Aresem u stejného fetu?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jak dnešní doba? Spotřební chování v dnešní podobě tu je už někdy od roku osmnácet něco 😄

A my češi sme byli její účastníci = krom násilný 40 let trvají pauzy 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jo? Od roku osmnáct set je tu masové plýtvání zdroji? A kde, prosím?
Hele, takové doporučení, abys prohlédl, jak vypadá realita. Tady kousek od nás je skanzen v Přerově nad Labem. Doporučuju návštěvu, abys viděl realitu roku "osmnáct set a něco". Nečekám, že bys pak prozřel, ale třeba to v tobě do budoucna zaseje semínko poznání a pochopení toho, jak rychle jde současnost do háje.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Na týhle planetě? 😄

Doba komerční nebo jak tomu chceš řikat začala někdy tehdy = kupování si věcí ne nezbytně nutnejch. Teda to bylo i dřív ale pouze pro vyvolený = někdy během 19. století se to začalo týkat i masy

No a to se navíc zkombinovalo s extrémnim nárůstem počtu obyvatel planety [odkaz]

Je možný že ani po tomhle neprozřeš = ono to chce číst a znát = ale první krok by to moh bejt 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Kupování si věcí ne nezbytně nutných tu bylo vždy, od chvíle, co se vůbec vynalezl obchod. Typický příklad jsou třeba šperky. Ale fakt si myslíš, že v devatenáctém století to byl běžný kolorit obyvatelstva? Zkus trošku historie, namísto politických věd.
No, aspoň jsem se snažil. Proti fanatismu ale zbraň není. Ty rozum skutečně nedostaneš.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Víš tohle je ten rozdíl = já to řikám na základě znalosti = ty to teď vymejšlíš od boku

Prostě v průběhu 19. století začal tenhle styl = masovější kupování věcí = a nejen úzkou horní vrstvou. To prostě nezměníš = buď budeš dál hledat jak to okecat = nebo si to nastuduješ a uvidíš jak to bylo

No aspoň sem se snažil 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Rád si to nastuduji, třeba budeš mít k dispozici ty "správné" publikace, ze kterých mám studovat. Ale nemyslím si to. Já radši realitu, než politickou indoktrinaci.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Se.u ti na politiku = bavíme se o historii! >😁

Když budu ošklivej půjdu eště o století dál a připomenu ti znalosti ze základky = tohle de facto začala průmyslová revoluce = 18. století 😉

Kdybys chtěl jít na úplnej počátek = tak zárodkem je 16. a 17. století a začátek industriální epochy lidstva = to už nevim jestli bylo na základce = asi spíš jo 😄

Nebudu tě trápit = šílenství nákupu pro zábavu nebo jak tomu řikat = kombinovaný s obřim nárůstem kupujících = má počátek někdy v 19. století = s tim prostě nic nenaděláš
Je to o to horší když se podíváš na odkaz s nárůstem počtu obyvatel = v roce 1800 měla planeta 1 miliardu obyvatel = dneska sme u 8mi a do poloviny století budeme možná na 10ti

Já jednoznačně radši realitu = než kecy :-! 😉
Arese
No to je přece naprosto jasné, je to tím, že za komunistů mělo 99 % českého národa stejné lejno, takže si většinou neměli co závidět! >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Dokud budou politikou zasí*at odborné diskuze fanatičtí anitkomunisti, bude tu fakt blbě.
Všechno co bylo dřív je špatně, všechno z Ruska a komunistické taky špatně.

Víš co?
Vypni proud, protože ten je z Temelína a Dukovan a vyráběj ho sovétěské reaktory, vypni topení protože plyn je taky z ruska, a halvně vypni ten čínskej komunisticikej router, počítač nebo notebook. A nikam nejezdi autem - ruská ropa a rafinerie Kralupy a Litvínov na ruské bázi. A vyhod čínskou televizi a rádio.

Kup si americkej fotovoltaickej panel na střechu, k tomu v americký antikvariátu černo bílou televizi RCA z roku 1955, jízdní kolo made in germnay za 60 000 kč a běž oblažovat někam jinam do diskuzí 😄
mrazik
Barichu ty jsi neskutecne povrchni. Aktulne se mame nejlepe z cele historie a tobe to neni po chuti. Lide si mohou delat co chteji, cestovat kam chteji, rikat co chteji a to je presne to, co se vam komousum nelibi.
Avatar - Anonym
Anonym
to by na to ještě ten zbídačelý národ s 5 miliony exekucí, miliony hypoték nebo cálování pronájmů v rozmezí 10-16 tis kč měsíčně musel mít.
Aby mohl cestovat dál než do Chorvatska, na naákupy do rajchu a polska.

A ještě aby se bál, kteří rekatoví inženýři z afriky, arábie a asie ho tam okradou, znásilní a zabijí mu přítelkyni a budou nadávat a otavovat život.

Nikdo tady komunismus neobhajuje, to sou tebou vymyšlené žvásty vkládané mě do úst. Jste lháři, manipulátoři a o ruské technice víte akorát že byla špatná kompletně, jinak ale naprosté ho*no >😁
mrazik
Za exekuci si mohou lide sami a kdyz si neumi spocita na co maj a nemaj, je to jejich problem. Ja si vzal hypoteku, splatil ji drive a spokojene bydlim. Nevidim v tom problem. A ten pronajem jim nekdo nuti ? tak at si sezenou jine bydleni za mene.
Spousta lidi nechape, ze se musi postarat o sebe a necekat, ze se o ne postara stat.
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, at se odstěhují na moravu, do severních čech a 50-70 km za prahu. At tam hákují za 15 čistého nebo denně lítaj do práce 100-140 km.
Protože není nic lepšího, jak trávit čas než ho prosedět v buse ve vlaku a v kolonách v autě. Ekologie sama.
Pak přijít domů a podpořit ekologii tím, že si na alie😜resu a ebay naklikákm 20 cetek za 3 dolary a free shipping a budu se těšit, jak mi to sem přivalí jumbo.

A brečet jak nejsou dostavěné dálnice.
Víš proč komunisti nepotřebovali tisíce kilometrů dálnic?
Protože nepotřebovali přemístit miliony lidí denně napříč republikou, do tý fabriky to těch 5 km dojel Venca na kole nebo Jawě a Mána to došla do JZD pěšky.
mrazik
Ty mas slusny problem, doporucuji navstevu lekare nebo zmenit leky.
Avatar - Anonym
Anonym
Já nemam žádný problém. Nejsem jen zmanipulovaný pitomec, co hýká jak se máme ve všech směrech líp a von oběd co stál 10-15 kčs stojí 150 Kč v zapadlý hospodě ve Strašnicích vid.

To by museli mít všichni 15x větší výplatu jak tehdá, což je naprosto unreal.

A to nemluvím o pozemcích, bytedch, domech, ceně vody, nutnosti platit stočné i s vlastní studnou, miliony poplatků co dříve nebyly, uhlí, dřevo atd....

Ale jo - můžeš si koupit za vejplatu víc housek a benzínu jak tehdá.

jasně 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Mrazik má hlavně obvyklý problém lidí, kteří přišli k prachům - naprostou odtrženost od reality života v téhle zemi. Ale na tomhle webu není rozhodně sám. Jen tím ale potvrzuje to, co tu říkám o mezilidských vztazích...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Realita že žijeme v době postsocialistický = což si dost lidí asi neuvědomuje 😐

Prostě 1. ledna 1990 i 1. ledna letos = se třeba jen v sousednim Rakousku s kterym sme staletí byli jeden stát = žilo zcela jinak. 40 let ekonomickýho e😜erimentu zvanýho socialismus se bude napravovat zhruba 60-70 let

Tvrdá realita = která má pochopitelně vliv i na mezilidský vztahy
mrazik
Odtrženost ? Prisel k prachum ? Tim ze na sobe pracuji a ve svem oboru patrim mezi ty lepsi, dokazal jsem si zaridit nalezite financni ohodnoceni, to ze me dela odtrzeneho od reality ? Sam jsem si postavil plot, sam jsem si postavil zamkovky kolem baraku, sam jsem si delal zavlazovani, sousedum rad pomohu, poradim, pokecam.
Ja uz to chapu, takove jako ja nemeli komousi radi.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ne, to ne. Tvé chování ano.
Avatar - Anonym
Anonym
Vypracovat se šlo za každého režimu.
Můj děda pracoval na hospodářství, měli pár hektarů polí, 2 krávy, 2 koně, slepice, husy, králíky. Pak se vyučil sazečem, přišel únor 48, v roce 1950 museli odvezdat pole a koně a krávy do JZD.
Děda šel dělat do tiskárny, dělal sazeče, pak typografii, pak si dálkově udělal průmyslovku, prešel do nakladatelství, tam dělal ve výrobě novin (jako tisku) a bokem na slovníkách. z toho se dostal až na vedoucího výroby a pak na náměstka ředitele.
Tam už mu teda pomohl bývalý náměstek, což teda komunista byl a postavil se za něj.

Fakt nešla udělat kariéra vid.

Jiní na to šli zas jinak, ne vytrvalostí a vzděláním ale třeba dobrými kontakty. Jeden třeba dělal v uhlených skladem, vydělal měsíčně 1600 Kčs čistého a bokem dalších 6000 Kčs
Tam se ty fleky dědily nebo předávali přes známé. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vypracovat se samozřejmě dá za nacismu za socialismu dneska u Kim Čong-una atd. Ale ideál je spíš ten svět kterej dneska zase zkoušíme znovuvybudovat = i když nám to zatim moc nejde = eště že premiér i prezident sou už důchodci s jasně danym datem spotřeby >😒]

Jako že krad 6000 měsíčně? Slušný 😄
Znám vyprávění řidičů náklaďáků který nechápali že už nemůžou krást naftu = když teď firmu koupil nějakej němec = dyť to byla zásadní část příjmu

Takže viz ty 21:43 byl taky trochu spolupodílník na bankrotu státu = a to bys chtěl zpátky 😉

Prostě paekonomika typu co dneska aplikujou ve Venezuele nefunguje = víme to zhruba od Adama Smithe (1723-90)
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak ideál to teda určitě není. Ale že se dneska máme daleko daleko daleko líp, o tom žádná. Všichni bohužel ne, ale většina určitě. O tom se vůbec nedá bavit, to je přece naprosto bez debat. Na druhou stranu možnost nějaké války tady je stejná jako tenkrát. V tom nám ta vyspělost moc nepomáhá.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Války byly vždycky a asi eště dlouho budou = ale nám se vždycky spíš vyhýbaly a teď asi taky nic moc nehrozí

Současný zbrojení a další posuny [odkaz] je už jen nesmyslný utrácení peněz = což 20 milionů rusů pod hranicí chudoby určitě ocení 😉

Bohužel už nějakou dobu máme na planetě zbraní že bysme se totálně vyhladili = a eště by zbylo >😒]

Dneska už je to jen byznys a vydělávání nepředstavitelnejch peněz = rus sice už zase navštěvuje bez pozvádní sousední země ale k nám už spíš nevrazí

My bysme měli začít fungovat a spravovat si zem = což nám na místní i státní úrovni teda zatim moc nejde [odkaz] to je fakt 😐
Avatar - Anonym
Anonym
Válka nebude. To by sem museli v Americe zbláznit, s novými zbraněmi co rusko má by je vymazali z mapy a celkově by obě země zničili celou planetu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nic ve zlym ale i se starejma zbraněma by se dávno vymazali navzájem a vzali s sebou celou planetu = proto sou další a další biliony vrážený do zbraní totální de bililta

A zbraněma momentálně daleko víc straší Rus amíka = jak jistě víš = i když tohle poslední byl jen předvolební projev = kterej zjevně zabral 😄
mrazik
Ktere nove zbrane ma Rusko pripravene, otestovane, ze je muze nasadit v boji ? Prosim konkretne.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No má slušný rakety s plochou dráhou letu = teď je používali na odmítače volit Bašara v Syrii. Měli je někde u Kaspickýho moře a s přesností na pár metrů kosili civilní obyvatelstvo v Syrii = to je asi 2 a půl tisíce km
Avatar - Anonym
Anonym
Máš to popsané dole.... kromě toho rozjeli i výrobu starých zbraní, které taky moc zemí nemá - třeba byla obnovena výroba strategického bombarderu Tupolev TU-160
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No a to je tak špatně = když nezvládaj ani takovou prkotinu jako zvýšit důchody na Krymu = jak slíbili 😄

Nebo aspoň do jakžtakž stavu dát svý zdravotnictví = fakt bys za lepší považoval zhoršení českýho zdravotnictví na ruskou úroveň = ale kdybysme měli vlastní raketu jako Kim? 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Co máš furt s tím Kimem? To bude nějaká forma úchlky, že on te vzrušuje, přiznej se >😁

Jinak tuhle sem si koupil litr ruského piva, takže sem podpořil ruskou ekonomiku a díky tomu nekrachnou >😁

Jinak je ti známo kolik ruských firem vlastní jiné firmy v zahraničí? Když si takový ekonomický koumák?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo ruský firmy a oligarchové v zahraničí = to je dlouhá a veselá kapitola :yes: >😁

Tak si z toho druhýho odstavce vypusť kima = když tě tak bere = chtěl bys zhoršení českýho zdravotnictví na úroveň ruskýho? >😒]

Co hrdino = odpovíš? 😉

Cena je vlastní raketa >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Kdyby cenou byla raketa na Mars co tam doletí bez přistání, tak klidně.

Jinak český zdravotnictví je špička. Hele já sem párkárt u doktorů byl i v nemocnici. pár známých taky, naposled jedna paní, co čekala se zlomenou rukou na Bulovce spolu s dalšími 3 hodiny než přišla na řadu.
A ještě lepší zážitech z chirurgie měla známá s chlapečkem co si rozrazil hlavu o topení - té po 2 hodinách čekání řekli že jako sorry, že už nestíhaj a že je sanitka převeze do motola.

A praktická lékařka mě odmítla napsat magentickou rezonanci, že je to moc drahý... Musel sem čekat 3 hodiny frontu v nemocnici u ortopeda, ten mi řekl az přijdu za 3 dny znovu, pak mi to laskavě napsal a pak sem týden a půl čekal než mě tam vzali a MR mi udělali. A ton sem měl doporučení ze sono, že neví co to je a že doporučují MR.

Fakt špičkové zdravotnictví. Kolegu zas jiná praktická ujištovala že mu nic není, že je v podstatě simulat a pak mu našli 2 vyhřezlý plotýnky. Ona mu místo toho chtěla psát prášky na hlavu, v lehčí formě >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Český zdravotnictví neni ani náhodou špička = důvod je jako obvykle ekonomika. Ale de o srovnání s rusem = a to bys fakt neměnil = jak moc dobře víš 😄

A rozdíl mezi našim zdravotnictvim a třeba rakouskym je menší než mezi našim a ruskym = naštěstí 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Tak třeba je u nás jo, abys měl lehkou představu

rusové vlastní

Aircraft Industries (LET Kunovice) - UGMK
Fruko Schulz - Ladoga Holding
Škoda Jaderné systémy - OMZ B.V.
Chladicí věže Praha - Atomenergomaš

atd

Navíc sou tu tisíce ruských firem vyrábějících, prodávajících a dovážejících vše možné.

Na západě vlastní rusové taky řadu firem
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já bohužel mám představu = včetně struktur který využívaj objekty vlastněný ruskou ambasádou atd. = prostě žijeme v době postsocialistický = mnohem víc než si lidi připouští 😐

No nic = musím jít měj se
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nevim jestli seš zmanipulovanej = ale na 100% ekonomicky neznalej 😉

Sorry = ekonomická realita je dostupná ověřitelná atd. 😄
Avatar - wakantanka
wakantanka
Mozu si kupit aj tu vysnivanu ameriku a nie jednu. 😄
Arese
A ty táhni do KLDR budovat lepší zítřky, protože tam si kolektivistického myšlení a morálky užiješ, až tě to bude mrzet a rozdíly mezi lidmi tě taky s.r.á.t nebudou (pokud se ovšem nebude jednat o místní kimovskou věrchušku)! >😁
Avatar - Anonym
Anonym
V KLDR vládne vojenská junta včele s diktátorem a prvky vycházející z fašistického japonského císřství. To celé zkombinované s prvky socialismu.

Tam žádní komunisti nevládnou >😁 >😁 >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Čučche je ale ekonomicky právě ten socialismus 😉

Tady v Evropě prvky čučche zkoušel v Rumunsku Čaučesku = furt je to ekonomicky to samý = volnej překla😜 "Cesta do.." slušně "..dolu" 😄

S tim komunismem máš vlastně pravdu = komunisti si i dneska řikaj ultra drsný kapitalisti v Číně = a kdyby se tady jejich forma kapitalismu zavedla = všichni komplet krom [odkaz] bysme se z toho.. >😒]
Arese
Že jsi mě nazval "fanatickým antikomunistou", tos mě Bariku opravdu udělal radost. Je to totiž naprosto stejná "nadávka", jako kdybys mě označil za "fanatického antifašistu". 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Antikomunismus už není módní, naopak je uboze trapný.
Avatar - Anonym
Anonym
hlavně kolik neomarxistů sedí v EU >😁 Ty mu nevadí, stejně jako dotace, restrikce, sankce, omezení ze strany EU o tom, co kdo smí pěstovat, kolik, kam to vyvážet, jak to nazývat, kolik musí přijmout uprchlíků a bla bla. To nedělala ani ta RVHP

Dál co jihoafričtí černí komunisti? Co chtěj vyvlastni bílé farmáře? Ani čárka vid, ti ti taky nevadí.

Pouze Rusko. Přejel ti jako malému vojenský ZIL nohu nebo ti znásilnili sestru rudoarmějci?
Arese
Tak to se Bariku naprosto mýlíš, mě západoevropští politici typu Merkelové nebo Junkera či Barosa samozřejmě nebytečně štvou, ale to neznamená, že se slzou v oku vzpomínám na ten československej komunistickej skanzen obehnaný ostnatými dráty! :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Že o nich nikdy nepíšeš, zásadně vždy jen o Rusku.
Arese
Zkus si pořádně nastudovat československé dějiny po II. světové válce do listopadu 1989, zejména pak srpen 1968. Třeba pak pochopíš! :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Mě nejde pouze o nás, já to celé beru globálně.
Avatar - Anonym
Anonym
Navíc tvého oblíbence Lenina dosadili k moci naši oblíbenci Němci >😁
Arese
No z jedný strany Rusko, z druhé Německo. Poloha českých zemí byla (a vždycky bude) velmi problematická... 😲
Avatar - Anonym
Anonym
není, nebot vývoj je šíleně nákladný a spolyká miliardy dolarů.

Ale ta s jaderným pohonem se jako civilní využít dá a jedná se o naprosto průlomovou technologii. Ten kdo to vymyslel je nový Von Braun s Koroljovem dohromady.
Avatar - Anonym
Anonym
No tak vidíš. Ani jedna z těch zemí nebyla ideální, to ví každý.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Stejně jako když to před 60 lety Chruščov řikal = ideální je Skandinávie nebo třeba Švýcarsko = teda on mluvil o Švédsku žejo

No a za ideální ze zemí v okolí = bych je považoval i dneska

I když bych se spokojil s rakouskou úrovní = škoda že sme po odpojení drželi krok jen 20 let ;-\
Arese
Ideální asi není žádná zeměn na světě (po přílivu Islámu už dokonce ani Švédsko), ale pokud bych si musel vybrat kam se odstěhovat mezi Německem a Ruskem, tak na východ by to tedy určitě nebylo! 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Většina politiků štve = protože nedělaj přesně to co si já usmyslim = nepředstavitelná drzost 😄
Ideální by byl skok časem a zkusit takhle kritizovat komunistický pohlaváry = myslim že dost lidí by na socialismus hodně rychle změnilo názor >😁

Mě by se někdo jako Merkel v čele česka tak na 2-3 volební období líbil [odkaz]

Teda správnějš: Potřebovali bysme ho jako.. >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
I když si to zjevně neuvědomuješ = omezení za dob RVHP byl asi 1000násobně větší 😉

S bonusem že teď si můžeš zvolit = a rozptyl mezi Machem, Pitomiem a třeba Niedermayerem je doslova obří. Tehdy to byl ze zákona jen komanč 😄

Já volim toho Niedermayera = ale to je asi jasný 😉

Vyvlastňování tu bylo vždycky = zajímavý že to na jihu Afriky tě bere = a doma hledáš klady na období = kdy se totéž dělo tady. Sorry totéž = v daleko daleko drsnější verzi totéž 😄

Nejsem žádnej znalec historie = ale nám sem vpadla Ruská armáda. Češi byli v ruskym gulagu, desítky let sme tu živili ruskou armádu, škody po ruský armádě nejsou dodnes plně vyčištěný atd. = takže proto asi to: Pouze Rusko = prostě to k tomu holt svádí 😉
Arese
Já ale jaksi neměním názory podle "módnosti", víš? No prostě podle sebe soudím tebe, viď? 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
V dnešní době je takhle fanatický antikomunismus projevem zaslepenosti a neznalosti. Ani jedno není zrovna moudré. A výsledek takového chování pak máme ve Sněmovně.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No nevim [odkaz] [odkaz] [odkaz] 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Eh, co to s tím má společného, kromě toho, že si tím působíš zjevně orgasmy?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Na ty orgasmy si přišel jak? Podle sebe soudim tebe >😁

Pro mě sou lidi úrovně Ondáček spíš přesnej opak 😉

Mě orgasmy způsobujou [odkaz] :yes: 😄

Společnýho? Fakt nevíš? 😐

Žijeme v době postsocialistický a vliv komunismu teda komunistů je trvalej celý 3 porevoluční desetiletí = ostatně polovina premiérů byli komunisti u prezidentů dokonce 2/3 >😒]

Ale když to nepo.erem tak za dalších 30 let z toho budeme venku = tak už aby to bylo 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ne, to je marný... tobě není pomoci.Ty budeš mít postsocialismus i za padesát let a pořád budeš tvrdit, že za bordel u nás může komunismu. Ne, nemůže. Už dávno nemůže.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Je to marný = když si nepoučitelnej, nechceš studovat a jen vymejšlet = holt to takhle dopadá 😄

Za padesát let právě že už ne = pokud to nepo.erem tak za 30-40 bude šmidlec fidlec = ani to si nepochopil? 😉

Zkus to promyslelt eště jednou = za současnej bordel logicky může komunismus = proto to tu 1.1. 1990 fungovalo zcela jinak než třeba v sousednim Rakousku a jinak to tu funguje i právě dneska. A bude i zejtra = to dáš ne? 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Kdyby byl rok 2000, tak s tebou budu souhlasit. Dneska už je tvá teorie mimo realitu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Boha co s tim má rok 2000? >😁
Že ty budeš jak ty eNDRáci který popisuješ = krátce po převratu a pak když zjistili že dohánět se bude celej jejich život? 😄

Jak píšu to je ten problém = to není má teorie = svý teorie tu prezentuješ ty 😉

Ale ty furt jen řikáš ne a ne = řekni konečně svou teorii = proč to tak je? >😒]

Myslim to vážně! Proč sou podle tebe takový rozdíly mezi severo a jihokorejcem? Život v systému v kterym žije co čte na co kouká atd. že to způsobuje systém v kterym žije popíráš = přiznám že tvoje zdůvodnění mě fakt zajímá 😄
honzafi
Náhodou nemá někdo tušení, jak to bylo s výjimkou na pásy? Do jakého roku, jaká právní předpis, jestli je to dodnes platné? Kvůli ruční brzdě pod palubkou bývala, dokonce jsem jel v 24ce, která jimi vybavená není, ale nezeptal jsem se. Díky.
Avatar - Anonym
Anonym
Rusko má hyperzvukové zbraně. Naprostý šok pro většinu když toto Putin oznámil Hyperzvukové zbraně (překonávající rychlost zvuku pětkrát a více) jsou „ideálními pro dnešní dny“. Měl tím na mysli podmínky, kdy je třeba počítat se sofistikovanými protivzdušnými a protiraketovými systémy – a kdy právě rychlost je rozhodujícím faktorem jejich překonání.

„Vážení přátelé, Rusko takové zbraně má,“ prohlásil před evidentně ohromeným sálem ruský prezident.

„Významnou etapou vývoje současných zbraňových systémů se stalo vytvoření vysoce přesného hyperzvukového leteckého raketového komplexu, který nemá ve světě analogu. Jeho zkoušky jsou úspěšně završeny a co víc, od 1. prosince minulého roku je komplex nasazen v rámci zkušební bojové pohotovosti na letištních Jižního vojenského okruhu,“ oznámil Vladimir Putin.

Jak vyplývá ze záběrů, novou hyperzvukovou zbraň nosí zavěšenou pod trupem přepadový stíhač MiG-31BM. Toto letadlo je samo o sobě mimořádné: jedná se o jediný v současné době operačně nasazený bojový letoun překonávající rychlost zvuku třikrát a létající v mnohem vyšších, stratosférických, letových hladinách než ostatní bojové letouny.

„Unikátní letové a technické charakteristiky vysokorychlostního-letounu nosiče umožňují dostat raketu do bodu odpalu během několika minut,“.

Kinžal představuje nový obrovský problém pro všechny druhy pozemních a námořních cílů strategického charakteru. Může přesně zasahovat a ničit velká plavidla včetně těch se systémem Aegis či letadlových lodí a také pozemní instalace protiraketové obrany coby významný komponent současného obkličování Ruska.

Na rozdíl od pozemních mobilních komplexů se jeho nosič může pohybovat nadzvukovou rychlostí a takto v řádu minut měnit pozici odpalu o stovky kilometrů (stačí si v tomto kontextu uvědomit, jakou hysterii vyvolává na Západě rozmístění komplexů Iskander v Kaliningradu).

Zbraň po vypuštění vystoupá ještě výše a hyperzvukovou rychlostí se pohybuje po semibalistické trajektorii.

„Raketa létá hyperzvukovou rychlostí, desetkrát převyšující rychlost zvuku, a provádí manévrování ve všech fázích trajektorie letu, což jí umožňuje překonat všechny existující a myslím, že i perspektivní systémy protivzdušné a protiraketové obrany,".
Zbraň podle něj dokáže dopravit jadernou nebo konvenční nálož na vzdálenost více než dvou tisíc kilometrů, což je při použití stíhacího letadla bezprecedentní parametr. MiG-31, kterých je ve Vzdušných a kosmických silách v současnosti zařazeno okolo 150, tak získává nejen schopnost útočit na pozemní a námořní cíle, ale současně i strategickou úlohu v rámci ruských ozbrojených sil.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Eště větší šok by byl kdyby na úroveň 21. století zlepšili zdravotnictví a tim svuj katastrofální věk dožití, infrastrukturu, snížili o pár milionů počet lidí pod hranicí chudoby, radši na 2násobek zvýšili průměrnej důchod 4600kč atd. atp. 😉

A nebo vrazili biliony do vývoje zbraní = viz já 22😁0 = velmi smysluplný :yes: 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Minimálně jedna zbran se dá využít komerčně >😁 A je to průlomová technologie století. Nikdo jinej to nemá >😁
Arese
No je teda fakt super, Bariku, Rusáci nás tady tedy budou moci do jednoho vyhubit a nebudeme se mít jak bránit, tak si to myslel? Tak to je skvělééé! Opravdu ti taky vážně doporučuju navštívit psychiatra.
P.S. Pokud opravdu věříš všemu, co ten krysí ká-gé-bácký diktátor těm svým jednoduchým mužikům nakecá, aby se mu nevzbouřili, tak je mi tě opravdu líto! >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Ne, dá se s tím letět do vesmíru šášulo a pokud bys o tom něco věděl, tak rusko tento pohon vyvíjí opravdu desítky let.
mrazik
Desitky let a vysledek je stale jen na papire.
Avatar - Anonym
Anonym
Máš problémy s chápanáním psaného textu? Ta raketa už letěla >😁
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale dyť nevíš ani jestli jí má Rus = dyť to byl předvolební projev 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Jasně, Putin si to vymyslel, ty křídaltý hypersonický rakety taky nemaj, ty Migy tam maj zavěšený jen makety vid >😁 >😁 >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo docela pravděpodobně jo = takový už předvolební kecy bejvaj = to fakt nevíš? 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Blbý je, že obojí už letělo.....
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo a Apolo 11 bylo na měsíci = možná >😒]
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Žádná raketa není mírová! :no:
mrazik
Blablablabla asi takovou hodnotu ma tvuj zkopirovany vytvor, ktery je plni polopravd, prekroucene reality a spousta lzi.
Cely ten literarni vytvor je fantazie ruske armady a ani 10% se nestane realitou.
Cele to dopadne jako minule - Rusko se uzbroji, padne na kolena a okolni staty si ho rozeberou - Cina zacne jako prvni.
Avatar - Anonym
Anonym
Snad největší technologický průlom znamená úspěšný vývoj raketových a podmořských zbraní s jaderným pohonem. Rusko představilo mimo jiné – novou křídlatou střelu s plochou dráhou letu s neohraničeným dosahem. Ten je možný díky použití raketového jaderného pohonu.

Koncem roku 2017 se na Centrálním polygonu Ruské federace uskutečnil úspěšný odpal křídlaté rakety s jaderným pohonem. Pohon během zkušebního letu dosáhl projektovaného výkonu, který zabezpečil potřebnou úroveň tahu, uvádí ministerstvo.

Provedený odpal rakety a soubor pozemních zkoušek podle zveřejněné zprávy „umožní přejít k vytvoření principiálně nového druhu zbraně – strategického komplexu jaderné výzbroje s raketou vybavenou jaderným pohonem“.

Díky neomezenému doletu může raketa jakkoliv dlouho manévrovat a „kličkovat“ mezi zónami pokrytí protivzdušnou obranou protivníka.

ruským vědcům (pravděpodobně z Chruničevova kosmického střediska a spolupracujících vědecko-výzkumných institutů) podařilo vyřešit hlavní problém po desetiletí vyvíjeného pohonu. Oním problémem bylo jaderné zamoření prostoru za raketou v důsledku nutného kontaktu média s „horkou“ částí reaktoru – a z toho vyplývající další problémy s teplotou, materiály, zážehem pohonu atd. Důkazem, že se tyto překážky podařilo překonat, je právě provedená úspěšná zkouška z konce loňského roku.

Zásadní vliv bude mít použití jaderných raketových motorů v mírovém výzkumu vesmíru.

Takže zatímco pan Musk chce drandit na Mars za použití 80 let starých chemických motorů, má Rusko motory na jaderný pohon. Fantasmagorie, které se všichni smáli se stala skutečností 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 22:43 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Tohle je naprosto fantastický technologický náskok.

Jinak prototyp co je k ničemu, Suchoj SU-57 (PAK-FA) byl nasazen v Sýrii ve 2 ks. Oficiálně potvrzeno vč všech zbranových systémů a ostré munice. K tomu už lítá i další prototyp s novým motrem Isdělije.

Mužíci co neumí vyrobit matičku technologicky válí co. Dneska místní grupa neusne a když jo, tak bude spát hodně blbě >😁
Arese
Bláznům se asi fakt nemá odporovat, jako každý rusofil jsi taky fanatický militarista... Rusáci se už jednou nechali od USA uzbrojit a teď jsou na nejlepší cestě si to zopakovat. Ale jak se říká, kdo chce kam...

P.S.: "Komunismus jasně prokázal, že je pro lidskou společnost naprosto nevhodný. Je uskutečnitelný pouze v nebi, kde jej nepotřebují, nebo v pekle, kde už ho dávno mají." Ronald Reagan
Avatar - Anonym
Anonym
Mam rád nové technologie a ano, vedle aut se taky zajímám o vesmír a zbraně. Znovu opakuji že komunismus nikdo neobahuje. V podobě socialimsu co tu byl měl celou řádu zásadních chyb.

Pouze tvrdím, že pušální žvást , že se dnes maj všichni výrazně lépe je nesmysl. alepson po ekonomické stránce. Lépe se maj jen ti co maj bydlení.
Arese
Nikdy v historii lidstva se nestalo, že by se všichni měli dobře. Jen v komunistických diktaturách se měli skoro všichni více či méně blbě, to ano. A o člověka tam šlo opravdu až v poslední řadě. komouši se vždy zaklínali jen "lidem" :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :yes: :-!

Černej humor je že nikdy sme se eště neměli tak dobře jako teď 😉

Že 1 kterej je shodou okolností vicepremiér a pak premiér stoupne za tu dobu majetek o 70 miliard a někomu ne = to je už místní rozdělení majetku = ale celkově jako stát = sme se eště nikdy neměli tak dobře jako dneska = vtipný žejo 😄
mrazik
SU-57 v Syrii uz davno neni, vratil se zpatky a zadny bojovy let nebyl, nic takoveho. vyvoj toho letadla je pro Rusko absolutne zbyceny a jen pali prachy.
Muzici zasotavaji cim dal vice a nejsou schopni ani plnit dohodnute kontrakty - treba pro Indii atd.
Avatar - Anonym
Anonym
Indii tyto nové zbraně určitě dodávat nebudou. Navíc Indie není jediný zákazník, 24 ks letadel SU-35 koupila Čína, dodáno jich bylo do konce lonskéh roku 14 ks, zbývá dodat 10 ks.
11 ks si tento měsíc objednala Indonesie.

Su-34 - 12 ks si objednal Alžír

Mig-35 - 46 ks objednáno Egyptem

Starší modely Migů a Suchojů má kdekdo, od Angoly po Vietnam....vč zemí jako Malajsie, Venezuela atd
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Fakt je pro tebe tohle měřítko? Úroveň státu dost napoví HDP na obyvatele [odkaz] Rusko je mezi Kazachstánem a Lotyškem nebo mezi Svatym Kryštofem a Antiquou = vždycky byli hodně za náma = i v dobách kdy nás táhli dolu na svou úroveň 😉

To je základ kterej určuje a umožňuje jak v kterym státě je = no a Rusku je jak je = já bych tam žít fakt nechtěl. A nevěřim že ty jo :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Neřeš životní úroven. Sme na technickém webu. Řeš tady cinty osstatních, že Rusko neumí nic vyrobit, všechno okopírovali a sou to ***i. A ty ***i prodávají tisíce kusů techniky za miliardy půlce světa >😁 >😁 >😁

Zajímavý co. A maj věci, které nikdo další neměl a nemá.
mrazik
Ukaz mi jediny prispevek, kde treba ja pisu o tom, ze Rusko neumi nic vyrobit.
V tisicech kusu prodavaji mozna tak naboje, ale s tema miliardama bych byl hodne opatrnej.
Fakt je pro tebe meritkem zeme, kolik proda vojenske techniky ?
Avatar - Anonym
Anonym
oni vyprodávaj i skladový zásoby nepotřebný techniky.

Třeba jistým africký zemím dodali asi 500 ks tanků T55 a T72 >😁
Další prachy maj třeba za Kalašinkovy, náhradní díly, náboje, školení atd
mrazik
Tak oskrabat z nich rez snad stacili
Jo tyhle prachy urcite Ruskou ekonomiku zachrani. Zeme, ktera ma takove nerostne bohatstvi a tak strasnou ekonomikou, to se jen tak nevidi.
Avatar - Anonym
Anonym
Ta země byla v roce 1917 na úrovni Anglie tak roku 1875, na Sibiři tak roku 1840.

Asi takhle....

Další miliardy se rozkradly za Jelcina 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak k tomu A dodej i B = ta země když se ekonomicky zhroutila byla furt stejně pozadu = jen se narozdíl od tý Anglie ekonomicky zhroutila = že jí svět musel posílat biliony aby zachoval aspoň zákldní fungování země 😉

Stejně jako u nás se po změně režimu kradlo i tam = tak to totiž chodí

Další miliardy se rozkradly i za Putina [odkaz] 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Jaký biliony jim svět poslal? Dyt G7 odmítla Gorbimu půjčit to co po nich chtěl >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hele nevěřim že to nevíš = no víš proto argumentuješ Gorbim = jak fikaný >😒]

Prostě komanči dovedli rusko eště do horšího stavu než česko = do totálního zhroucení kdy nebylo ani na základní fungování státu. Teď tam úspěšně směřuje ropná velmoc Venezuela = při jejich zásobách ropy = to je na Nobelovu anticenu za ekonomii :yes: >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já sem si tuhle bokem taky přivydělal pětikilo = což bude v ročnim účetnictví hodně znát >😒]

Prostě ekonomika Ruska je jaká je, v HDP na hlavu sou přes svý nesmírný přírodní bohatství někde 50-60 na světě = přitom kdyby nemagořili žije se tam lidem jak v Kataru, SAE a podobnejch ropnejch velmocích. Venezula je takový socialistická výjímka potvrzující pravidlo 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Kolik lidí má Katar, kolik Rusko, v Kataru taky bývá -35 vid a aby vytěžili ropu, tak musí mít techniku jako v Rusku. Třeba na průjezd peramfrostem a bažinou vid >😁 >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hledáš už dost zoufalý argumenty = tak fajn = Norsko >😒]

Prostě rus má od přírody skvěle rozdaný karty = a totálně je promrhal

Že upřednostňuješ a oslavuješ nízkou zaostalou životní úroveň = když místo jejího zvýšení peníze použili na vývoj novejch zbraní = no já přesnej opak. Tvrdě to kritizuju
Avatar - Anonym
Anonym
Znovu ti píšu je je mi politika u zádele, bavíme se o tom co kdo umí vyrobit a vyvinout. A to co tu postuju zcela evidetně popírá bláboly, kteří tu někteří píšou že tam nic neumí a vše sou jen krámy.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo = a co to Norsko? >😒]

Vyvinout něco pro největší stát světa = vybavenej obřim nerostnym bohatstvim = neni logicky problém. Je to jen o penězích a čase = mnohem větší problém je jak vidno aspoň použitelná životní úroveň

Když srovnáš třeba s nedalekou Jižní Koreou = Vladivostok je co by kamenem dohodil = když házíš něco přes 1000 km 😄 = je i výrobou Rus brutálně zaostalej

Ty prostě oslavuješ že prachy z ropy vrážej do zbraní 😐
Na úkor životní úrovně lidí ;-\

Ruská realita viz to HDP na hlavu = s tim nic nenaděláš = to na oslavu fakt neni = když přidáš realitu jako je to zdravotnictví, migrace inteligence nebo věk dožití = fakt nevim co oslavuješ :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jak neřeš? To je přece přímá souvislost >😁

Prostě buď ty prachy vrazíš do života lidí = nebo maj smůlu 😉

Na stejnym principu to dělá Kim = a taky má rakety 😄

Jo to se shodnem = v Rusku zažili věci který nikdo neměl a nemá >😒]

Ani ty bys dobrovolně nevyměnil běžnej život v Česku za ten v Rusko = to řiká vše 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nesmíš mi tak rychle dávat :no: nestih sem editovat! >😁

..na stejnym principu to dělá Kim = a taky má rakety. Je to pro tebe důkaz vyspělý země? 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Kim má jen rakety a starý nákladáky a traktory, když koupil kompletní vyřazený západní linky z Číny.

Rusko toho má trošku víc, nezdá se ti?
mrazik
A co tim chtel basnik rict ? Mimochodem Cina odebira letadla, aby si ho nasledne rozebrali a zejmena radar je hodne zajima.
Tim, ze vyrobi a prodaji par letadel - mimochodem dodavky zaostavaji za ocekavanim a hlavne kvalitou - tim jim HDP nestoupne a lidi se toho nenazerou. Ale hlavne, ze mame rakety a letadla.
Jestli je pro tebe toto meritko, pak se uz nedivim nicemu.
Avatar - Anonym
Anonym
Za ty letadla musí zákazníci platit a ty letadlo zrovna nestojí 1000 USD.

Ty závody na vojenskou a kosmickou techniku zaměstnávají mírným odhadem cca 600 000 lidí v Rusku.

Spočítej si, kolik musíme vyrobit Fabií abysme dosáhli čistého zisku jako je za 1 Suchoj >😁 >😁 >😁
mrazik
A kolik stal vyvoj SU-35 ? Ten prodej par kusu - zatim se jich prodalo zoufale zoufale malo, nezaplati vyvoj ani nahodou, takze zase budou v minusu.
A to nemluvim o SU-Su-57, ktere polyka ty tvoje miliardy a porad nic.
Avatar - Anonym
Anonym
Každá technologie stojí peníze. Důležité je mít lidi, co jsou schopní to vyvinout. Ty mozky Rusko zcela evidentně má.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Mimochodem Čína si začíná dávat Rusko k svačině. Což časem dojde i běžnýmu voliči Putina = ale až časem = i když na slušnej průser už jim zadělal 😉
mrazik
Myslim, ze nedojde, protoze je Putin presvedci o technologickem naskoku a jim to staci.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jak to myslíš? Já měl na mysli vzájemnej obchod a protože Rusko má závažný ekonomický problémy = podepsal Putin s Čínou hodně nevýhodnou smlouvu na dodávky do Číny. Posílaj tam to nejlepší co maj za málo peněz = zbytek k nám [odkaz] >😒]

Ruská ekonomika ustojí eště tak další Putinovo období = svejm následovníkum zřejmě zadělal na větší průser než si neekonom připouští 😉

Samozřejmě můžou objevit perpetuum mobile jak doufá Barik.. 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Barel evropské ropy je aktuálně za 64,50, hůř už z pohledu cen za ropu bylo. Navíc v Evropě tenhle měsíc rekrodní spotřeba plynu, myslím že Gazprom si mne ruce >😁

Rusové taky staví a modernizují dalším zemích jaderné elektrárny, to Vám taky ušlo 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No to právě nemyslíš = smlouva kolik a za kolik je podepsaná = Čína si mne ruce a Putin tak trhá vlasy = co zbyly 😄

Neušlo = to ty odmítáš reálný dostupný data o ruský ekonomice, zdravotnictví atd. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Ty víš za kolik to podepsali? Máš někde dostupné údaje té smlouvy?

Kamaz v Peru [odkaz]

Vůbec nic nikam Rusko nevyváží krom surovin, máte naprostou pravdu hoši >😁 >😁 >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jasně poslali mi to po podpisu do mailu >😒]

To fakt nevymyslíš nic jinýho než tu blbost vůbec? 😄

Prostě základ ruský ekonomiky je i v 21. století ropa a další nerostný bohatství = s tim nic nenaděláš. Stejně jako .. viz já 15:44 😉

A protože na to nereaguješ = víš sám že je to tak
Avatar - Anonym
Anonym
Tak jak můžeš vědět za kolik to je, kolik jim platí a kolik toho maj dodat a jak dlouho smlouva platí. Zase blouzníš z hladu? >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Sem řikal že mi kopii okamžitě poslali do mailu! >😒]

Hlad? No ten možná do Ruska možná přijde = a pro víc než těch 20 milionů 😄

Mě třeba s.ere že kvalitnější ropu a dle všeho za míň posílaj do Číny = velká otázka proč tebe ne 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Si kup západní ropu když tě to se*e >😁

Mě to nesere protože ameriky jezdí na cokoliv >😁 Stejně jako ty ruský auta.

Určitě bys na Putinově místě posílal nejlepší produkty někomu, kdo na tebe uvaluje snakce a má neustále nějaké kecy.

Jo jinak ty snakce ruskému zemědělství krásně pomohly, investuje se do něj za poslední 3 roky tolik, jako za 25 let předtím >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Otázka je proč tebe ne = tvý i mý auto jede na cokoli ale oba jim snad natankujem za míň peněz lepší kvalitu ne? 😉

Na Putinově místě = by na mě neuvalili sankce = bych nepřepadal okolní státy a sankce by nebyly = tos nečekal žejo 😄

Jj zemědělství = něco ti ocituju 😉
"Koncem 18. století se uzavřelo období vývoje lidstva nazývané jako první vlna civilizace. Šlo o tzv. zemědělskou civilizaci kdy se většina obyvatel věnovala zemědělské výrobě"

Dneska běžnýmu státu stačí zhruba do 5% obyvatel = aby uživili celou zemi. Jak píšeš = rus v 21. století neměl ani to :yes: >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Ne, rus jen omezil dovoz věcí ze zahraničí a pěstuje si to sám. Není tak závislý na dobrotách z polska, jako je eidam bez mlíka, prošlu ryby, jedovatý jabka s pesticidy, zmrzliny s přípravky na hubení hmyzu, dobroty s posypovou solí a další perly >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj slyšel sem o novejch ruskejch náhražkách potravin = a jak nadšeně obyvatelstvo tuhle změnu přivítalo = ty doufám taky >😒]

Co myslíš jí teď Putin ruský potraviny nebo dál.. 😉

Ale jinak obecně = tohle všechno já přece vim = to je muj obor = i když v něm nedělám. Brácha máma táta babička taky. A dělali oba dědové = prostě v tomhle oboru mám přehled = i kdybych nechtěl >😁
XTad
Ukazka sily a ekonomicke vyspelosti Ruske federace - Kamaz v Peru >😒] >😒] >😒]
Fakt nevim, o co ti jde. Clanek je o Volze, coz bylo objektivne v dobe vzniku prumerne, lehce zastarale auto (v socialistickych zemich se ovsem jednalo o nedostupny vuz snu), pricemz v takovem stavu zustalo jeste dlouha desetileti (i kdyz se nas svymi odkazy na model s jinymi svetly, ci dieselem Peugeot, protoze nebyli schopni od padesatych let uplacat alespon ten slibovany sestivalec) coz se da rici o vetsine produktu socialistickeho bloku.
Avatar - Anonym
Anonym
Kamaz v Peru, na Kubě, v Polsku, u nás v ČR, v Africe, Arábii, Lady na Kubě, Brazílii, Německu, Rakousku, slovensku, u nás v ČR, Madarsku, Sýrii, Egypu, před pár lety ještě i Francie, Finsko, Norsko, Británie, Kanada, Nový Zéland atd

Motocykly Ural se prodávaj i v USA, traktory Kirovec po celé Evropě, kombajny Rostelmash taky atd

Ten nedostupný vůz si šel normálně koupi, šla už Volha 21 (s jelenem), stávala 55 000 Kčs 😄 U táty v ulici jí měl školník , funglovku. Pravda, školník byl komunista.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nech toho = viz já 6:50 = to je realita :-!

Myslel sem že reálný čísla od přírody ultrabohatý země tě zklidněj = a ono skoro opak 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tohle je leda tak naprosto povedenej předvolební projev = aspoň podle tvý reakce se fakt poved 😄
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
a jéje gilgit zase četl aeronet >😁 >😁 >😁 ...mno Volha 24 má dobrý design a je to kus auta, tím ale výhody končí
Avatar - Anonym
Anonym
Nejsem gilgit, aeronet nečtu a jelikož mainstremová média o tom až na vyjimky mlčí (lidovky) tak je nutné hledat informace jinde, že.
mrazik
Nejdriv si zjisti reevatnni informace a nebudes tu za blazna. Ta uzasna a nejlepsi raketa na celem svete je vyplod soudruha Putina a nejake testovani nejake rakety na tom nic nezmeni. Rakety letajici nad Mach 10 testuji obe mocnosti, nicmene jejich vyuziti je sporne. Tady je nutne si uvedomit, kde teto rychlosti dosahne - v normalni atmosfere by shorela behem par minut, takze to bude hodne vysoko a pak musi ,,pribrzdit" a stava se z ni defacto obycejna raketa - vyhoda je v tom pozdnim zachyceni. Predstava, ze se tato raketa priblizi k letadlove lodi rychlosti Mach 10 je vice nez usmevna a naivni.
Uz od sveho mladi se mocnosti predhaneji kdo ma vetsi, silnejsi, rychlejsi raketu s atomovou hlavici, ale vis kdo realne hrozil atomovou valkou - Chruscov, kdyz vyhrozoval Kennedymu a kdo nakonec otacel lode s hlavicema ? No jen si vzpomen.
Rusko ma nove zbrane, ale vetsina je na papire a do realneho bojoveho pouziti se dostanou az my tu nebudem, ale vetsina se nedostane vubec.
Staci si spocitat kolik letadel ma Amerika na jedne letadlove lodi vs pocet bojeschopnych letadel v Rusku. Rusti piloti by ve vzduchu nevydrzeli dlouho a drtiva vetsina by skoncila sestrelem rizene rakety. To jak se amikum podarilo propojit informace a v inteligentni podobe je zprostredkovat jednotlivym slozkam letectva, namornictva atd. je uchvatny. Rus by byl blazen, kdyby se pokusil vyvolat globalni konflikt - zpocatku by byl moment prekvapeni, ale ten by netrval dlouho.
Takze prestan prosim s trapnou propagandou a jdi si dat studenou sprchu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz Barik byl to náhodou povedenej předvolební projev = myslim že to zabere a komunista důstojník KGB dneska zřejmě miliardář bude po 6tý nebo kolikátý období v čele největšího státu světa = čest jeho schopnostem :yes: 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Ty si zjisti informace, Rusko modernizuje na všech frontách a ve zbranových systémemch, letecví a kosmonautice patří ke světové špičce.
Ta raketa s ajderným pohonem fakt letěla, nejsou to žádné výmysly, oni se tím zabývají už od dob SSSR. Za 2 roky má být vyrobena raketa schopná nést náklad pro lety do kosmu.

Suchoj Su-57 funguje výborně, v testech už je kompletní stroj s novými motory a splnující všechny parametry letounu 5. generace.

Nikdo jinej krom USA to nemá.

Staví se nové ponorky, modernizují křižníky, nové tanky Armata + samohybné houfnice, probíhá neustále vývoj a modernizace.

Akorát vy furt tvrdíte, že je to zaostalý národ co neumí vyroubit šroubek.....
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale on to je zaostalej národ = to je naprosto bez diskuzí 😄
Proto odtamtud inteligence masově utíká = což situaci dál zhoršuje = 3/4 až milion lidí ročně

Na to jaký maj obrovský přírodní bohatství je všechno od zdravotnictví po infrastrukturu totálně mimo [odkaz]
S těma 20 milionama rusů pod životnim minimem = to neni vtip ale drsná realita ;-\

Ty by ses snad chtěl stát průměrnym rusem? Řekni popravdě = měnil bys? >😒]

I malá Jižní Korea vedle nich vyrábí všechno od aut přes mobily po já nevim co = zatimco hlavní příjem Ruska je tvořenej těžbou = to víš asi sám = nebo? 😉

Že prachy který maj sloužit na zlepšení života = vrážej v bilionech do zbraní = neni plus jak to vidíš ty = ponimaješ? 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Nereš mobily, řeš jak je možné, že zaostalý národ dokáže vyrobit takovéhle technologie >😁

On je neživí jen příjem za suroviny, i když samozřejmě to je tan hlavní příjem, ale Rusko ve velkém vyváží i potraviny, zbraně, dopravní prostředky všechno druhu.

Jen tak pro info, 22 dopravních Suchojů Superjet 100 si koupily mexické aerolinky Interjet. 1 ks švýcarský Comlux, 2 ks thajská vládní letka, 1 ks Kazachstán, 6 ks irský CityJet, 3 ks indonéský Sky Aviation, 1 ks Arméni a 1 ks Laos. Další desítky sou objednány.

Ve vývoji je další model SuperJet 130, má se představit za 2 roky.

Krom toho se výváží traktory Kirovec, motoryk Ural, osobáky Lada, terénáky a dodávky UAZ, dodádkvy a nákladáky GAZ, autobusy, lokomotivy, nákladáky Kamaz, Ural, BAZ

Nemam furt náladu vám tu hledat konkrétní čísla, dohledejte si to sami...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty to fakt nechápeš nebo to hraješ? >😁
Rus prostě všechno od aut přes ty mobily atd. nedělá = to co je běžnej život. Že všechny prachy místo aspoň do průměrný životní úrovně svejch obyvatel vrazil do zbraní = neni k oslavě jak to vidíš ty = ale k pláči a ostrý kritice 😉

Jasně že ne jen = proto sem taky napsal hlavní příjem = u největší státu světa = fakt velmi velmi smutný ;-\
Avatar - Anonym
Anonym
Viz mrazík výše.

Kolik musíš vyrobit Fabií abys získal stejný čistý zisk, jaký je za 1 vonenksý Suchoj, 1 dopravní Suchoj atd atd.

Tohle je taky určitě jen dřevená maketa toho Kirovce v Polsku, že jo [odkaz]

Další maketa ve Francii [odkaz]

Jedna maket u nás [odkaz]

Mam pokračovat?

Kombajny Rostelmash v Německu [odkaz]

Taky dřevená maketa vid 😄

Lady Vesta na Kubě
[odkaz]

Na Kubu se vyáží taky Kamazy a lokomotivy [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ne fakt nemusíš = obrat ruskýho zahraničního obchodu 2012 byl 884 miliard USD v roce 2016 470 miliard USD

Už neplánujou na pětiletky ale 3letky = plán pro rok 2020 výnosy 16 bilionů rublů z toho 10,9 bilionu z ropy a plynu = eště nějakej vtípek typu Lada Vesta na Kubě? 😄 😄
Arese
No tak nám to tady Barik všechno pěkně vysvětlil: Rusko pod vedením geniálního Putina je vlastně úžasná, svobodná a skvělá země, plná fantastických technologií, které nikdo jiný nemá. Všichni se jí bojí a po statisících tam žádají o politický azyl. A veškeré nedostatky a problémy komunistických (či přesněji reálněsocialistických zemí) mají na svědomí morálně málo vyspělí lidé, protože jinak by ten socialismus fungoval parádně a zlotřilí kapitalisté by neměli žádnou šanci. Bariku, jedno ti musím přiznat: na této diskusi jsem se zase po delším čase náramně pobavil. Díky. 😄 :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale žít by tam pro jistotu nechtěl >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Sranda je, že já se tu o polticie vůbec nebavím a jen sem hážu, co zaostalé Rusko všechno vyvíjí, vyrábí a e😜ortuje. Nějak to nemůžete vydejchat koukám...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Děláš si srandu? Byla by naprostá tragedie kdyby největší stát světa vůbec nic nevyráběl 😉

Ale de o běžnou životní úroveń a standardy = a ty sou v Ruskou zoufale zaostalý = na to jaký biliony jim přidělila Matka příroda = naprosto katastrofálně zaostalý

Fakt upřednostníš Severní Koreu protože má vlastní zbraně = před ve všem nesrovnatelně vyspělejší Jižní? 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Neupřednostnuju žádnou, Korea je mi u zádele a Kim je magor. Co tam máš dál? >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hezkej pokus o útěk 😄

No rozdíly v životní úrovni mezi Jižní a Severní sou šílený = a přitom vlastní raketu má Severní 😉

Tvoje argumentace = má docela problém 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Já nemam žádnou argumentaci, mě sou obě Koreje naprosto u zádele. Ty tady s tím furt otravuješ
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To mě víceméně tak = ale o to nejde žejo? 😄

De o to že argumentuješ zbraněma = jako že to je důkaz něčeho. No a Korea je krásná ukázka = ta část co má zbraně tam je život na h.ovno, ta co nevyvinula vlastní rakety = je velmi vyspělá země

Kdybys ses musel stěhovat = v který části by si chtěl žít? >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Představ si že v žádný. Až se budu chít odstěhovat kvůli pomatený EU, která mi zakáže jezdit do města autem na spalovací motor, nastěhuje vedle mě imigranty a zakáže řídit auta, tak do Koree to fakt nebude.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nemáš na výběr = jižní nebo severní? 😄

Ale klidně přidej i když máš na výběr? Já Švýcarsko, Dánsko = tam mi bylo snad nejlíp. Ale nejvíc bych upřednostnil návrat česka do úrovně Rakouska = než nás českej komanč s ruskym šéfem srazili tolik pod ně

EU ti nic nezakázala = když už náhodou pojedeš do nějakýho velkoměsta kde bude v centru města zakázanej diesel = holt nevjedeš do užšího centra a zaparkuješ před nim. Spousta lidí to tak dělá i dneska 😉

A jak koukám na tvý auta = stejně pojedeš benzínem = jen vymejšlíš neexistující problém 😄

Cizinců tu žije asi půl milionu a to nepočítám rákosníky co tu sou už v xtý generaci = tak když s tim máš takovej problém = holt si najdi nějakou oblast typu čistá rasa = ani nevim kde bydlí Pitomio >😁
lavius
Nádherný voz. Viem si ju živo predstaviť ako veterána na víkendové pohodové jazdenie.
Spolu s MB W123 najkrajšie europské autá tejto doby.
:yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nejlepší evropský auto tý dob? Zešílels? >😁

Určitě si nechtěl napsat = nejhorší? 😄
lavius
ja som nenapísal najlepšie, ale najkrajšie, česky ´´nejkrásnejší´´, čítaj to poriadne.

😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Najkrajšie? Určitě si zešílel 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Tady je šílených lidí vid >😁 Třeba ten co věří vymyšleným agentům zpravodajských služeb >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To už je těžká křeč = došly argumenty? 😉

Hele ty si fakt myslíš že to je spiknutí? Myslim dlouhodobý českejch tajnejch služeb proti tobě? >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Tobě to šíbe v kebuli evidentně >😁
Všechno sou hoaxy, za zapálená švédka je taky hoax vid atd >😁 >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Fakt ty totální bajkař o ruský ekonomice = mi řikáš šibe? >😁

Ty čísla jak si Rus stojí se zdravotnictvim nebo ekonomikou nebo... sou prostě dostupný 😄

Jj drtivá většina sou hoaxy = pěkně lidem vybagrovaly hlavy = nevěřim že to nevíš 😉

Tak co to roky trvající spiknutí českejch tajnejch služeb = proti tvejm názorum? 😄
lavius
Nestaraj sa do toho, čo kto považuje za pekné, moulo.
Zmier sa tým, že svet sa neriadi podľa tvojej gebule.
Mám proste rád sedany z tejto doby a spolu s tým Mercedesom Volgu považujem za pekné auto. Ano videl som ich naživo, sedel v nich, viezol som sa, MB aj šoféroval.
Len na tvoj názor som sa nepýtal, lebo ma nezaujíma. >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Proti tvýmu vkusu na holky i auta nic nemám = je tvuj. Jen řikám že si asi zešílel >😁

Sem fakt rád že se svět neřídí podle tvý gebule = když je pro tebe tahle hrůza to nej- 😄

Ani já se nepýtal na tvuj = a stejně si ho sem napsal >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Bláznů přibývá vid.
Remoraid Vyškov ted v březnu prodal 2 ks Vesty - modrou a hnědou.

A v mezičase si někdo dovezl červenou z Německa, takže už jich je tu v republice 6 ks a 7 je na cestě údajně.

Navíc Slov Lada umí nově zajistit individuální dovoz i modelu XRay 1,8 >😁 Které jsou mimochodem v ČR v počtu 2 ks.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To si piš = ale při extrémně rychlym nárůstu obyvatel [odkaz] to neni divný 😄

Tvý důkazy = beru jako jednoznačný potvrzení >😒]

Ne tohle mi nevadí = když si někdo chce koupit ruský auto = jeho problém 😉

Malej velkej šok pro fandy škodovek [odkaz] 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Tady máš něco o raketách [odkaz]

ani odborný weby tady nebo v zahraničí nepíšou že neexistují a nikdy neletěly, zajímavý co >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo tak jo = Severní Korea je vyspělejší než Jižní a určitě se tam žije líp 😄
Avatar - Anonym
Anonym
To bude Obsedantně kompulzivní porucha a posedlost. To je vážný stav, evidentně myslíš na Kima a KLDR kudy chodíš. Ale prej se to dá léčit 😄 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Od přírody superbohatou ale špatnym řízenim zbídačenou zaostalou zem = vynášet že prodala pár klumprů a raketou = to se fakt léčit asi nedá 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Jojo, je to zaostalá země co umí vyrobit věci co nikdo jinej vid >😁 >😁 A věci co ostatní a umí je prodat i ven.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jako že si fakt ale fakt vůbec neuvědomuješ = jak moc a navíc totálně zbytečně = je Rusko zaostalý? >😁

Jako fakt ne? To ti nežeru 😄

Loňskej článek [odkaz] takovej obecnej = nejlepší sou čistý čísla = a pár sem ti jich dal = přírodníma zdrojema suberbohatý Rusko by jen za Česko = neměnil asi ani jeden z nás 😐

Jestli radši žít v Jižní nebo Severní Koreji víme oba = jeden z nás to ale nechce přiznat 😉

Aby bylo jasno = v tý která je vyspělá vlastníma raketama = ani za zlatý prase >😒]