Tak dajak sa to dalo očakávať.
Jediný problém tohto auta je vyššia cenovka oproti porovnateľnej konkurencií.
Cenovka "od 30.000€" pri 4,4 m "SUV" mi príde 1,5x ako porovnateľné autá (Karoq, Grandland, ...). Na druhú, auto je pravdepodobne určené pre západný trh, než tie naše.
minulý týždeň som ho obzeral v nákupnom centre a vypadá veľmi podarené a vcelku aj kompaktné.Je pravda že tam bola cenovka 1,2M Kč ale bol to asi najsilnejší benzín.
No to asi nebyl. Šestiválec je 1,5M. Na 1.1 začíná ten základní benzín (2.0TGDI 180kW). Prý by se možná dokázali dostat pod mega s daní po slevě... ale nevědí to jistě.
Já to trošku přeháním, přišel jsem do salonu brzo ráno a asi tam ještě nebyl ten pravý Kia-sensei, ale jen nějaké ucho, které si evidentně přálo, abych už šel pryč - zas to teda trošku přeháním :-) . Každopádně... já potřeboval odpověď na to, jestli je reálná cena do 900 nebo ne a tam je jasná odpověď ne. Kdybych chtěl dát mega, tak bych to asi ukecal.
Záleží jak to kdo bere a na co to které auto potřebuje. Z mého pohledu je problém třeba i vyšší podvozek. Jezdím z 99,5% po silnici, tak proč, proboha, mám kvůli 0,5% jezdit pořád s autem, co má těžiště na půdě a čelní plochu jako autobus ? Když se de facto ještě stále dokážu ohnout i ke tkaničkám u bot. :-)
Letos to bylo docela jedno. Zadny z finalistu neprisel s zadnym velkym krokem vpred co se automobilismu tyce. Stinger by byl fajn vitezem, uz proto, ze svym konceptem slape na kuri oko tradicnim zadokolkam. Stelvio vypada, ze funguje jak ma a mohlo by nakopnout prodeje Alfy. A tohle Volvo tak nejak "leta pod radarem". Je takovym spravnym politickym vitezem. Gratulace jdou letos do CIny.
Jo jo, šlape a šlape.
ˇuplně všechny trdiční sedany vyšší střední zadupává!
V ČR např. svými mohutnými dvěma registracemi v únoru 2018. >:-[]
Je to trhač. Sen BYkupců.
>:D:-!
Jestli někomu šlape na kuří oko, tak to jsou podle mě mainstreamoví výrobci s jejich Arteony. Tradiční zadokolky můžou zůstat v klidu, proti nim Stinger až tak nic nového nepřináší, maximálně je levnější... ale to není vyloženě něco, co by třeba takové BMW chtělo kopírovat :-)
Ano, strašně. Hlůavně u nás.
Dosud od Nového roku do konce úbora:
Arteon 117 registrací
Stinger 4 registrace
Máš pravdu, Arteon je v kopru.
Samozřejmě jsou i jiné trhy, hlavně v USA to bude jinak.
Ale vyvinout Arteon znamenalo prostě trochu převléct pašíka.S tím Stingerem se dost piplali. Kdo teda asi vyvaří víc?
Nějaká třebas i malá část kupců si může uvědomit, že jim VW prodává převlečeného Passata za nekřesťanské peníze, zatímco u Kie se dá koupit auto, které je koncepčně dál, ale přitom se může s Arteonem cenově protnout.
A to není pro VW úplně komfortní situace... mezi námi si přiznejme, že dneska má prostě Kia na trhu lepší auto než VW. Já vím - VW má na ty vyšší levely Audi, případně Porsche, zákazníci to tak chtějí, auto se kupuje jako celek... ale stejně, nějaká pachuť tam zůstává.
Tak ona Kia tohle i musí, pokud to myslí s průlomem do vyšších tříd vážně.
Aby to nedopadlo jako se spoustou jiných takových aut...třeba Thesis mě napadla.
Jenže... vidíš ten rozdíl? Jak Lancia nevěděla co dál (rebrandované Chryslery jako smutná tečka), zatímco H&K to vědí? Ano, pokud to myslí vážně, tak musí nabídnout více muziky za srovnatelné peníze... a to přesně dělají. Jejich klika je, že nejsou odkázaní na evropské prodeje... jinak by si asi něco takového dovolit nemohli.
Můj dojem je, že H&K ani tolik nejde o to prodávat Stingera jako takového, šel jsem se na něj poptat a nějak zvlášť je zákazník auta za mega nezajímal... spíš ho chtějí mít v šestiválci na testovačky, jako imagemaker (loni byly snad všechny předváděčky u nás V6).
Ne, nekoupil. Už jsem to psal u diskusí o 508, auta téhle velikosti mi nic neříkají. Kouknu, ale nákupní úvahy v tom nejsou. Ani teoretické či bychařské.
Svým způsobem jsem minimalista.
Ovšem kdyby design Stingera dokázali přenést třeba na Ceed, už by to byla moje kategorie.
Hm... to oni de facto udělali. A vypadá to jak to vypadá. Já Stingera po designérské stránce úplně nemusím, to auto stojí na proporcích (nízké a široké) - a to je na Ceeda nepřenositelné. V tom zbytku to podle mě takový klenot není.
Ani bych právě neřekl. Ceed je designově od Stingera tak daleko, jak nic jiného na světě. Stinger má svalnaté proporce, dynamiku. Ceed je nezáživná i30 s jinou maskou.
Jenže to je to co říkám - Ceed je normální kompaktní hatch, ten nikdy nemůže mít "svalnaté proporce" tohohle typu, to prostě nejde... ono i v tom Stingeru je dost málo místa, sednout si sám za sebe mám problém (pokud si dám sedačku dolů, což bych chtěl), nemůžeš to celé zmenšit v měřítku 1:0,75. Můžeš přenést designové markanty (maska, světla)... což se asi pokusili.
Šlo by to. Akorát by výsledkem bylo pětidveřové Scirocco, nebo něco takového. A ani s tou maskou a světly nesouhlasím. Kde má Stinger dravý výraz, Ceed má přihlouple naivní. Je to sice líbivé, ale je to nezáživné, neoslovující. Tak trochu pro někoho, komu přišláplý čumák i30 připadá už extrémně hloupý. To už by byla Stingeru více podobná odcházející generace Cee'du.
A přitom to v podstatě není těžké - širší záď, nějaký prolis jako rozšíření blatníků, rostoucí spodní linka oken a naopak neklesající ta horní. Příď - masku posunout výše, světla úzká a bez toho ocásku dozadu...
Vlastně stačilo trošku přiostřit stávající generaci...
Priorita auta jako je Ceed je v tom, aby umělo vypadat dobře v tom základu, na 15". Máš pravdu v tom, že končící Ceed vynikal právě tím - schopností vypadat dobře a dejme tomu dynamicky i v tom základu. Třeba i díky té stoupající spodní lince oken.
Tu ale zrovna Stinger nemá. Podle mě jsou prostě proporční věci mezi těmahle třídama nepřenositelné, dají se sdílet jen detaily typu maska, světla, nějaké drobnosti.
Nebo Mazdu 6 bych si klidně koupil, nebo Leon Cupra ST, nebo Superba, nebo kdybych chtěl ušetřit tak Megane GT. No ale koupit si můžu jen jedno auto, u těch ostatních to holt tentokrát neklapne... to je život. Ale že jsem dal o pár bodíků přednost něčemu jinému zas tolik neznamená, mám pochopení pro toho, kdo poskládá priority jinak a vezme třebas tu Cupru >:-[] (zdravíme diskusního kolegu)
Arteon neni koncepcne Stingeru konkurenci. Oprav me, pokud se mylim. Arteon me nicim nezaujal, nic moc o nem nevim. Ale domnivam se, ze nenabizi pohon zadnich kol a sestivalec pod kapotou.
Takže BY sis koupil Stingera.
jenomže to je tý KIi na nic.
Hubama se na ACZ nakoupili už stovky Stingerů...
A za tu dobu se prodaly stovky reálných Arteonů.
Zkoušel jsem to najít (už jen prolézt jejich stránky je nad mou trpělivost), ale je to dost nejasné. Ale kdyby to uměli v USA, proč takovou verzi nedodávat všude?
Nemám tušení. Ale technicky by to nemělo souviset s tím, na které straně je volant. Podle mě je to stejné, jako u Mazdy - nabídnou to, co si myslí, že se bude prodávat. V Evropě nemají takové prodeje, aby nabídli plnou šíři nabídky. Mazda má manuál s 2.5G v US a v Evropě ne... a to US neprosluly jako ráj manuálů.
Tak jsem se podíval, pod Price&Build je verze GT s šestiválcem a AWD je tam jako option za 2200$.
[odkaz]
Volvo je dost mimo, nic nového nepřináší, je to jen další mini SUV s masou plechu hlavně na "C" sloupku a cenou v oblacích. Ibiza naopak do B segmentu přináší větší rozměry, je někde mezi B a C za rozumné peníze a navíc s možností ji vybavit vším možným - ideální malé rodinné auto. Takový jednooký král mezi slepými ;-):yes:
Auta vyhrávají, a člověk neví, jestli v tom je víc hodnocení auta, nebo nějaká "politika". I když je XC40 docela pěkné, moc mě nenapadá, proč vyhrálo. Jak to, že každá skupina hodnotitelů (ČR, Evropa....) vybere jiné auto? A někdy výrazně? :no:
U "místních" aut roku za tím hledej lokální zvyklosti a výrobce. V ČR je zázrak, když něco porazí Škodu, i když nepředstaví nic inovativního. Viz Karoq a Ateca. Dvě stejná auta, jedno vyhraje, druhé skončí čtvrté...
To je mi jasný, a plus-mínus to beru. (Ve Francii to nebude jinak). Ale i když si odmyslím Karoqa, tak kouknu na ČR, SR A Evropu - a ? Jak to, že zdejší novináři nepozvali XC40 ani do finále, a v Evropě vyhrálo? Proč je 5-er tak pozadu? Ve své třídě je asi nejlepší, dá se říct totéž o Volvu? Řečnická otázka. Kdyby bylo Volvo levný, řeknu si value/money. Ale Volvo a levný??? Když postavím před odborníky 10 aut, tak i přes nacionální sympatie by v objektivních kritériích neměli docházet k naprosto odlišným výsledkům.
Čím dál tím víc mám pocit, že kdyby v té anketě nechali místo novinářů hlasovat 50 diskutérů odsud, mělo by to tutéž hodnotu. Žádnou.
Ber to pohledem třídy. Co zásadního přináší BMW 5 do prémiové vyšší střední? Co zásadního přináší XC40 do svého segmentu? Jo, Volvo to asi dostane hodně za celkovou přívětivost, za nezbytnou porci ekologie v širokém měřítku, za bezpečnost v rámci třídy... Nevím, jestli je to dost. Ale asi je to více, než přinesli do své třídy Ibiza, Aircross nebo Stelvio (nic proti Alfistům, ale je to fakt trošku málo). Stinger... jakkoli je hezký a trošku znovuoživuje mainstreamovou střední klasiku (kde jsou časy Omegy a Sierry).
Nejde o to, co nového.....
Anketa hodnotí podle mnoha různých kritérií, "chlebíčky" nevyjímaje. :-) Není nutné přinést něco nového ve své třídě-segmentu. Stačí být mnohdy nejlepší novinkou v tom daném roce a konkurenty v ostatních třídách - segmentech porazit součtem hodnocených kritérií.
Kéž by to tak doopravdy bylo. V posledních letech to spíš bylo buď jako úlitba ekologii, nebo úlitba neobvyklosti, nebo... nevím. Ale velký prémiový sedan to vyhrál naposledy... v roce 1983 - Audi 100. Jestli se tedy dalo v té době považovat za prémiové. Jinak tyhle značky vymetají třetí, druhá místa.
Teď to spíš bude úlitba trendu SUV...
Připomenu základní kritéria : Eligible cars are new models released in the twelve months prior to the award. The award is not restricted to European cars, but nominees must be available in at least five European countries, and have expected sales of 5,000 a year.
Nominees are judged on the following criteria: design, comfort, safety, economy, handling, performance, functionality, environmental requirements, driver satisfaction and price. Technical innovation and value for money are also important factors.
A shortlist of seven cars is selected by a simple vote. For the final round of voting, each jury member has 25 points to distribute among the finalists. The points must be distributed to at least five cars, with no more than ten to any one car, and no joint top marks. The voting is open, and each jury member provides published justification for their vote distribution.
Velký prémiový sedan je vždycky horší než Panda, Leaf, Ampera, Fiat 500, Prius, Astra a pod. >:D
I kdyby se 5er rozkrájela. A zrovna letos by si to možná i zasloužila. ;-)
Ale chlebíčky jsou chlebíčky. To myslím v širším slova smyslu. Trendy SUV, elektro-hybridy, mini, a tak. O nejlepší auto v tom roce, bohužel, mnohdy nejde. :-(
V clanku musi byt chyba? Pokud neni, musi byt chyba v ceske soutezi, kde potom nasi novinari nehodnoti parametry aut, ale jejich puvod a to je rasizmus.
XC40 k zisku titulu. Volvo caka zaujimave obdobie. Vyraba prekrasne auta, nesetri na kvalite materialov (na rozdiel od mnohych D3), ide svojou cestou a filozofia motorizacii je spravny a odvazny krok. Kazdemu sa samozrejme moze pacit nieco ine a kazda znacka ma svojich fanusikov, no Volvu predpovedam obrovsky progres v najblizsich rokoch... btw. poznamky o "cine" su naozaj prizemne a mimo misu (vid Jaguar, Daimler, Opel, iPhone....) nema vyznam reagovat. Nebyt cinskej investicie, ktovie kde by tato skandinavska ikona dnes bola...