Čínská společnost Techrules uvádí jednomístný hypersport Ren RS v podobě připravené pro výrobu. Pod liniemi od slavných italských designérů ukrývá výkon až 960 kW, za nímž stojí šest elektromotorů a turbína.
Pokud by se jednalo jen o mazání palivové pumpy tak to asi problém nebude, i u benzínu je to řek bych vyřešené. Já myslím že největším problémem mikroturbíny je mizerná účinnost, tedy ta mechanická, z důvodu že z výfuku letí spousta ztrátového tepla. Jako kogenerační jednotky fungují dobře, ale jako zdroj čistě mechanického výkonu je to citelně horší. Jo mají i rekuperace apod., ale stejně ...
Tyhle turbíny také neznám, ale hlavní ložiska snad palivem nebývají mazaná. Nicméně některé části můžou být, jako palivová pumpa. V některých leteckých motorech se myslím palivo využívá i jako hydraulická kapalina (není vtipné, když ti změní skupenství :-) ). Kdyby chtěli, tak by to určitě šlo, i když benzín není ideální. Hlavní motivace pro použití benzínu, zvuk, u turbín jaksi odpadá. I když je tu ještě faktor dostupnosti, což v EU není problém, ale ne všude se běžně používá v osobních autech.
Turbíny sežerou ledacos, ale může to snížit jejich životnost/ zvýšit náklady na údržbu. Obzvláště, pokud na to nejsou navržené. Pokud se spoléhají na vlastnosti paliva jako letecký petrolej např. pro mazání, tak moc dlouho na benzín nepoběží, než bude potřebovat generálku. Nemluvě o tom, že benzín ji bude určitě víc opékat. Asi existují industriální, které jsou na to navržené a zvládnou to dobře, vojenské nejspíš jen za cenu intenzivnější údržby, ale jinak na to nebudou asi navrhované, když jsou k dispozici mnohem lepší paliva.