Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženava 2018

Autosalon Ženeva 2018

Starší ročníky

Autosalon Paříž

Autosalon Frankfurt

Další autosalony

Informace

Rok 2018 je již 88. ročníkem ženevské výstavy. Vstupenky jsou k dispozici přímo na výstavišti Palexpo nebo na webových stránkách autosalonu. Akce se koná mezi 6. a 18. březnem 2018, první dva dny jsou určeny pro odbornou veřejnost, pro běžné návštěvníky je otevřeno od čtvrtka 8. března. Výstaviště je otevřeno od pondělí do pátku mezi desátou ranní a osmou večerní hodinou, o víkendu pak od devíti do sedmi. Vstupné pro dospělé činí 16 franků (350 Kč), po čtvrté odpolední stojí vstupenka polovinu.

Termín

Kdy: od 8. - 18. 3. 2018

Kde: Ženeva, Švýcarsko, výstaviště Palexpo, Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex, z Prahy 950 km, z Brna 1.160 km.

VSTUPENKY

Zpět na článek

Techrules Ren RS míří s italským designem, elektromotory a turbínami na závodní okruhy

7 komentářů

kalousek
...turbodiesely mají ještě velkou budoucnost >😁
Nicco
Jsem neveril vlasnim ocim. Turbiny na benzin nejsou?
_MT_
Turbíny sežerou ledacos, ale může to snížit jejich životnost/ zvýšit náklady na údržbu. Obzvláště, pokud na to nejsou navržené. Pokud se spoléhají na vlastnosti paliva jako letecký petrolej např. pro mazání, tak moc dlouho na benzín nepoběží, než bude potřebovat generálku. Nemluvě o tom, že benzín ji bude určitě víc opékat. Asi existují industriální, které jsou na to navržené a zvládnou to dobře, vojenské nejspíš jen za cenu intenzivnější údržby, ale jinak na to nebudou asi navrhované, když jsou k dispozici mnohem lepší paliva.
kalousek
Já se o to moc nezajímal ale mám pocit že mikroturbíny se točí na vzduchových ložiskách, tj. mazání prakticky není potřeba. Nebo je to jinak ?
_MT_
Tyhle turbíny také neznám, ale hlavní ložiska snad palivem nebývají mazaná. Nicméně některé části můžou být, jako palivová pumpa. V některých leteckých motorech se myslím palivo využívá i jako hydraulická kapalina (není vtipné, když ti změní skupenství 😄 ). Kdyby chtěli, tak by to určitě šlo, i když benzín není ideální. Hlavní motivace pro použití benzínu, zvuk, u turbín jaksi odpadá. I když je tu ještě faktor dostupnosti, což v EU není problém, ale ne všude se běžně používá v osobních autech.
kalousek
Pokud by se jednalo jen o mazání palivové pumpy tak to asi problém nebude, i u benzínu je to řek bych vyřešené. Já myslím že největším problémem mikroturbíny je mizerná účinnost, tedy ta mechanická, z důvodu že z výfuku letí spousta ztrátového tepla. Jako kogenerační jednotky fungují dobře, ale jako zdroj čistě mechanického výkonu je to citelně horší. Jo mají i rekuperace apod., ale stejně ...
_MT_
To bez pochyb. Turbínu použiješ tam, kde ti jde o hmotnost/ rozměry. Pístový motor bude mít větší účinnost.