Techrules Ren RS míří s italským designem, elektromotory a turbínami na závodní okruhy
Společnost Techrules na autosalonu v Ženevě v roce 2016 představila dvojici konceptů supersportovních kupé pojmenovaných AT96 TREV a GT96 TREV. Pohonný systém obou prototypů využíval malou turbínu, sloužící k dobíjení baterie, poskytující energii jednomu elektromotoru u přední nápravy a dvojici elektromotorů u zadní nápravy.
Ženevský autosalon v roce 2017 se stal místem premiéry pro netradiční supersport Techrules Ren, který na předchozí dvojici navázal koncepcí svého pohonného systému. Za jeho vznikem však již vedle mateřské čínské společností stál i Giorgetto Giugiaro se synem Fabriziem a italská firma L.M.Gianetti, která se v posledních letech podílela například na vzniku Ferrari P4/5 Competizione nebo funkčním konceptu Bugatti Vision Gran Turismo.
Techrules nechce chybět ani na letošním již 88. ročníku autosalonu v Ženevě a připravil si pro něj nejnovější evoluci svého vývoje v podobě modelu Ren RS. Ten se představuje v podobě připravené pro výrobu. Zároveň ovšem materiály společnosti uvádí, že se má jednat o vůz, který je určen pro využití na závodních okruzích, ale není prozatím schválen pro běžný silniční provoz.
Nejnovější zástupce společnosti Techrules v podobě modelu Ren RS bezpochyby i přesto vyvolá dostatečný zájem ze strany cílové skupiny zákazníků a to díky svému designu i technice a jízdním výkonům. Pod dramatickými liniemi jednomístného vozu, inspirovaného leteckým průmyslem, je opět podepsán Giorgetto Giugiaro se svým synem Fabriziem.
Společnost L.M.Gianetti z Turína má stát za konstrukcí i výrobou monokoku z uhlíkových vláken a samozřejmě také za ideálním naladěním podvozku s komponenty odpružení značky KW pro dosahování co nejlepších časů na závodních okruzích.
Techrules Ren RS s rozvorem náprav 2724 mm a rozchodem kol vpředu 1786 mm a 1755 mm vzadu je dlouhý 5072 mm, široký 2055 mm a vysoký 1260 mm. Podle oficiálních materiálů se má suchá hmotnost vozu na 21palcových kolech s pneumatikami o rozměrech 265/40 R21 vpředu i vzadu pohybovat kolem 1854 kg.
Pohonný systém vychází z loňského konceptu Ren a nabídne možnost volby mezi čtyřmi a šesti elektromotory. V prvním případě s jedním elektromotorem pro každé kolo je uváděn nejvyšší výkon 640 kW (870 k) a točivý moment 1560 N.m. V případě druhé varianty již Techrules uvádí, že se má jednat o provedení s dvojicí elektromotorů u přední nápravy a čtyřmi elektromotory u zadní nápravy, které disponuje nejvyšším výkonem 960 kW (1305 k) a točivým momentem 2340 N.m.
Elektrickou energii elektromotorům poskytne patenty chráněný systém, využívající lithium-iontové baterie s kapacitou 28,4 kWh, dobíjené generátorem v podobě jedné turbíny o výkonu 30 kW spalující naftu nebo dvou turbín s výkonem 80 kW.
Podle současných materiálů společnosti má Ren RS zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,0 s, dosahovat maximální rychlosti 330 km/h a s 80 litry nafty na palubě se má jeho dojezd pohybovat okolo 1170 km.
Ren RS má představovat vůz, který je připraven pro výrobu a Techrules i jeho prostřednictvím hledá partnery pro další rozvoj své koncepce pohonného systému a především vývoj dalších modelů a jejich uvedení na světové trhy v sériové podobě se zajištěnou prodejní i servisní sítí.