Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Techrules Ren RS míří s italským designem, elektromotory a turbínami na závodní okruhy

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 5. 3. 2018 • 06:04
19
7
Zobrazit náhledy (19)
Techrules Ren RS Techrules Ren RS Techrules Ren RS Techrules Ren RS Techrules Ren RS Techrules Ren RS Techrules Ren RS Techrules Ren RS Techrules Ren RS Techrules Ren RS Techrules Ren RS Techrules Ren RS Techrules Ren RS Techrules Ren RS
Čínská společnost Techrules uvádí jednomístný hypersport Ren RS v podobě připravené pro výrobu. Pod liniemi od slavných italských designérů ukrývá výkon až 960 kW, za nímž stojí šest elektromotorů a turbína.

Společnost Techrules na autosalonu v Ženevě v roce 2016 představila dvojici konceptů supersportovních kupé pojmenovaných AT96 TREV a GT96 TREV. Pohonný systém obou prototypů využíval malou turbínu, sloužící k dobíjení baterie, poskytující energii jednomu elektromotoru u přední nápravy a dvojici elektromotorů u zadní nápravy.

Ženevský autosalon v roce 2017 se stal místem premiéry pro netradiční supersport Techrules Ren, který na předchozí dvojici navázal koncepcí svého pohonného systému. Za jeho vznikem však již vedle mateřské čínské společností stál i Giorgetto Giugiaro se synem Fabriziem a italská firma L.M.Gianetti, která se v posledních letech podílela například na vzniku Ferrari P4/5 Competizione nebo funkčním konceptu Bugatti Vision Gran Turismo.

Techrules nechce chybět ani na letošním již 88. ročníku autosalonu v Ženevě a připravil si pro něj nejnovější evoluci svého vývoje v podobě modelu Ren RS. Ten se představuje v podobě připravené pro výrobu. Zároveň ovšem materiály společnosti uvádí, že se má jednat o vůz, který je určen pro využití na závodních okruzích, ale není prozatím schválen pro běžný silniční provoz.

Nejnovější zástupce společnosti Techrules v podobě modelu Ren RS bezpochyby i přesto vyvolá dostatečný zájem ze strany cílové skupiny zákazníků a to díky svému designu i technice a jízdním výkonům. Pod dramatickými liniemi jednomístného vozu, inspirovaného leteckým průmyslem, je opět podepsán Giorgetto Giugiaro se svým synem Fabriziem.

Společnost L.M.Gianetti z Turína má stát za konstrukcí i výrobou monokoku z uhlíkových vláken a samozřejmě také za ideálním naladěním podvozku s komponenty odpružení značky KW pro dosahování co nejlepších časů na závodních okruzích.

Techrules Ren RS s rozvorem náprav 2724 mm a rozchodem kol vpředu 1786 mm a 1755 mm vzadu je dlouhý 5072 mm, široký 2055 mm a vysoký 1260 mm. Podle oficiálních materiálů se má suchá hmotnost vozu na 21palcových kolech s pneumatikami o rozměrech 265/40 R21 vpředu i vzadu pohybovat kolem 1854 kg.

Pohonný systém vychází z loňského konceptu Ren a nabídne možnost volby mezi čtyřmi a šesti elektromotory. V prvním případě s jedním elektromotorem pro každé kolo je uváděn nejvyšší výkon 640 kW (870 k) a točivý moment 1560 N.m. V případě druhé varianty již Techrules uvádí, že se má jednat o provedení s dvojicí elektromotorů u přední nápravy a čtyřmi elektromotory u zadní nápravy, které disponuje nejvyšším výkonem 960 kW (1305 k) a točivým momentem 2340 N.m.

Elektrickou energii elektromotorům poskytne patenty chráněný systém, využívající lithium-iontové baterie s kapacitou 28,4 kWh, dobíjené generátorem v podobě jedné turbíny o výkonu 30 kW spalující naftu nebo dvou turbín s výkonem 80 kW.

Podle současných materiálů společnosti má Ren RS zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,0 s, dosahovat maximální rychlosti 330 km/h a s 80 litry nafty na palubě se má jeho dojezd pohybovat okolo 1170 km.

Ren RS má představovat vůz, který je připraven pro výrobu a Techrules i jeho prostřednictvím hledá partnery pro další rozvoj své koncepce pohonného systému a především vývoj dalších modelů a jejich uvedení na světové trhy v sériové podobě se zajištěnou prodejní i servisní sítí.

Témata
6. 3. 2018 15:09
Re: Já to říkal ...
To bez pochyb. Turbínu použiješ tam, kde ti jde o hmotnost/ rozměry. Pístový motor bude mít větší účinnost.
6. 3. 2018 12:20
Re: Já to říkal ...
Pokud by se jednalo jen o mazání palivové pumpy tak to asi problém nebude, i u benzínu je to řek bych vyřešené. Já myslím že největším problémem mikroturbíny je mizerná účinnost, tedy ta mechanická, z důvodu že z výfuku letí spousta ztrátového tepla. Jako kogenerační jednotky fungují dobře, ale jako zdroj čistě mechanického výkonu je to citelně horší. Jo mají i rekuperace apod., ale stejně ...
6. 3. 2018 09:06
Re: Já to říkal ...
Tyhle turbíny také neznám, ale hlavní ložiska snad palivem nebývají mazaná. Nicméně některé části můžou být, jako palivová pumpa. V některých leteckých motorech se myslím palivo využívá i jako hydraulická kapalina (není vtipné, když ti změní skupenství :-) ). Kdyby chtěli, tak by to určitě šlo, i když benzín není ideální. Hlavní motivace pro použití benzínu, zvuk, u turbín jaksi odpadá. I když je tu ještě faktor dostupnosti, což v EU není problém, ale ne všude se běžně používá v osobních autech.
6. 3. 2018 08:10
Re: Já to říkal ...
Já se o to moc nezajímal ale mám pocit že mikroturbíny se točí na vzduchových ložiskách, tj. mazání prakticky není potřeba. Nebo je to jinak ?
6. 3. 2018 07:57
Re: Já to říkal ...
Turbíny sežerou ledacos, ale může to snížit jejich životnost/ zvýšit náklady na údržbu. Obzvláště, pokud na to nejsou navržené. Pokud se spoléhají na vlastnosti paliva jako letecký petrolej např. pro mazání, tak moc dlouho na benzín nepoběží, než bude potřebovat generálku. Nemluvě o tom, že benzín ji bude určitě víc opékat. Asi existují industriální, které jsou na to navržené a zvládnou to dobře, vojenské nejspíš jen za cenu intenzivnější údržby, ale jinak na to nebudou asi navrhované, když jsou k dispozici mnohem lepší paliva.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku