Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeŽeneva 2018: Toyota Auris v nové generaci. Odvážnější hatchback nabídne dva hybridy
197 komentářů
Nonsens
myslím, že takto mala po tých kecoch (dynamika, šoférske auto, odvážne) vyzerať o generáciu skôr, ale nevyšlo. Na druhý pokus áno. Je trochu iná, ale to je dobre. Nepáči sa milen ten sopel pod logom.
Bubáq
Mohu hodnotit výhradně vnější design, ale ten se mi opravdu líbí. Teď ještě interiér (pan Bureš se pravděpodobně zapomněl zeptat, zda jej může vyfotografovat), ten by měl být alespoň tak dobrý, jako u současného Aurisu a vše bude v pořádku. Tam, kde Toyoty nejsou tak drahém (jako jsou u nás), bude mít nový Auris hodně nových zákazníků.
Myslím, že pan Bureš je v tom nevinně. Tohle jsou evidentně ofiko fotky od Toyoty...
Tak to se pleteš, podívej se ještě jednou na ty fotky, kompozice, ostrost atd., vše je špatně, toto evidentně fotil nějakej moula.
Btw, a interiér by nebyl, pane Bureši?!? Ale to bych asi chtěl moc, že?!? :no: :no: :no:
Btw, a interiér by nebyl, pane Bureši?!? Ale to bych asi chtěl moc, že?!? :no: :no: :no:
dizajn klobuk dole.... a vsadim sa ze aj kabinou to bude iny level ako sterilny ceed alebo i30 .. ktore akoby nahanali uz mazdu a nechcu byt sami sebou.... ale hlavne ze tu mame moderny nedizlovy ( hybridny ) hatch ako sa patri... zatial prve normalne auto zo zenevy ktore ma aj zaujalo ( lebo ceed a santa fe vobec )
martinST
Jen se trochu divím té absenci dieslu. Chápu, že Toyota vše sází na hybridy, ale takhle si podle mě úplně odřízli cestu k firemním flotilám..
Teraz som na jednom nemeckom autoportali docital clanok o Toyote. V segmente osobnych aut im v Europe tvorili predaje dieslov uz menej ako 10%, kym hybridy uz vyse 40%. Preto sa rozhodli, ze do konca roku 2018 diesle zo segmentu osobnych aut vyradia uplne. Zostanu uz len v terennych a lahkych uzitkovych vozidlach.
On Auris nemá diesel v ceníku už teď. Pokud by ale dokázal nabídnou hybrid za srovnatelnou cenu, asi by nikomu moc nechyběl. Fakt, že se někdy trochu divím našemu fleet šéfovi, že kupoval třebas Rapidy TDI, kde byla návratnost oproti silnější 1.0TSI přes 200.000 km, a komfort jízdy byl někde trochu jinde. Teď už ale Škodovka rozhodla za něj...
Myslíš 1.4 Tdi v tom Rapidu? Pokud jo, tak to je sice hrozný motor, ale jediné co mu nemůžu upřít je super spotřeba..
Na SR stal Auris Hybrid s automatom menej ako Auris Diesel 2.0 s manualom.. nebolo vobec o com a tak aj vyzeraju predaje v europe.. diesle od BMW su minulost a tak je to super.
Tak jasně, neobhajuju nějak diesly, akorát pro fleety, kdy stráví auto třeba 80% času na dálnicích je přece jen diesel lepší volba, hlavně spousta fleet manageru se podívá do nabídky - není diesel, zavře nabídku. Pro běžného uživatele při nabídce dvou verzí hybridu nemá diesel význam..
Nesuhlasim. Na dialnici mam s hybridom spotrebu 5,2-5,4. Aku spotrebu ma diesel s automatom?
Tak na dalnici je jedno jestli je to diesel s automatem nebo manual. Vzdy tam mas nejvyssi rychlost a hydromenic je premosteny a u dsg je to jedno. Na dalnici spotrebou manual=automat. Jinak spotrebu na dalnici mam s hybridem podobnou jako ty, ale pri rychlostech nad 130 uz je pri akceleraci znacny hluk. Vzhledem k tomu, ze jezdim i hybridem i sluzebnim dieslem, tak za me bych na dalnici vzdy volil diesel, zatim. Jinak 2.0tdi dalnice 5.5-6l/100km ale bad 130kmh mnohem lepsi zrychleni. U 1.6tdi dalnice okolo 5l/100km. Vse udaje dle pp. Ve vsech ostatnich rezimech, krome dalnice, davam prednost hybridu. Nevyhodou hybridu na dalnici neni spotreba, ale hluk. Aleapon u meho aurise 1g
Takze diesel ma vyssiu spotrebu ako hybrid a na slovensku je max povolena rychlost 130km\h a casto nizsia takze rozumna volba je vzdy hybrid 😄
Úplně jedno to není, protože ti u manuální převodovky neběží čerpadlo pro mechatroniku, případně spojky u mokrých dvouspojek.
Ty jsi hrozny rejpal 😄 Asi jo, ma to logiku. To, cos napsal plati jen pro dvouspojky nebo i hydromenic (nejake ztraty)..
Tak ci tak 😄 Na CSSR dialniciach je hybrid uspornejsi ako ekvivalentne vykonny turbodiesel 😄 Na Nemeckych by bol turbodiesel uspornejsi vo vyssich rychlostiach ale kedze v DE mestach sa chystaju zrusit diesly tak zmiznu aj z dialnic a v tom pride 180k hybrid toyoty ktory bude nielen ze povoleny, ale zase uspornejsi ako diesel aj vo vyssich rychlostiach. Proste Toyota ponukne co treba 😄
Žiješ v socialismu? Mimochodem, v ČSSR bývala neomezená rychlost. 😉 Jinak je to srovnání úsměvné, když jde o různé modely řízené různými řidiči.
Nojo ale v tý době tu byly zase omezený auta = takže to vyšlo asi tak nastejno ne? 😉
Další téma je kolik tu bylo dálnice = 30 km? 😄
K tématu [odkaz]
Další téma je kolik tu bylo dálnice = 30 km? 😄
K tématu [odkaz]
Tak Toyota gro svojich predajov nikdy nemala vo fleete, takze si urcite spravili analyzu, ze ich vyradenie dieslov nebude mrziet. Naopak mozu ziskat vela zakaznikov zabudovanim silnejsieho a dynamickejsieho hybridneho systemu. Vela ludi totiz tvrdilo, ze hybrid od Toyoty by si aj kupilo, ale musel by mat viac vykonu. A tato poziadavka bola teraz konecne vypocuta. Ked k tomu pridame aj krajsi dizajn, tak si myslim, ze predaje budu o dost lepsie ako doteraz.
V našich končinách ale bude aj veľa záležať ako to celé nacenia. Som úprimne zvedavý.
Tak aktualny Auris Hybrid stoji v akcii od 18490e a Golf TDI 2.0 DSG (o 14k viac) stoji v akcii 25200e. Takze cenovo je to bezkonkurencne, u mna vsak kvoli ex aj interieru Aurisu a chybajucemu HUD no go..
Myslíš? Jen tak pro zajímavost, v ČR tvořily naftové Aurisy 4,1 % (za rok 2017). V UK to bylo dokonce jen 3,9 %. Takže zaříznutím dieselu opravdu o nic závažného nepřišli. Divím se tedy akorát tomu, že ty se divíš 😄
3_diamanty
ked zvazime ze toyoty boli donedavna este vcelku "nudne" ... spomenme si na prvy vajickovy auris ... tak je az neskutocne ako sa z tohto povedomia znacka rzychlo dostala... hrany v kombinacii s modernou jej sedia dokonale.... pochvala aurisu aj za skoncovanie s dizami v tejto triede... a bude na vyber aj dvojfarebna kasna ... tak co viac si priat.... paci sa mi to viac ako novy avsak uz kusok sterilny ceed bez bedaty... v celej cervenej kasni a v hybride bude auris opat triedny kral .. toyota je tu opat o level inde ako zbytok ...
Presne to bol problem celej Toyoty. Ich hybridne systemy su daleko pred ostatnymi znackami avsak dizajn ako exterieru tak interieru bol velmi pozadu. Tento Auris vyzera velmi velmi dobre. Som velmi zvedavy na interier a myslim ze mazda3 pojde z domu a namiesto nej pride tento Auris. Nechcem diesel a chcem automat plus hybrid sa mi velmi paci 😉
webpaja
...předchozí a první generace Aurisu. A není nepovedený.
martinST
Neuvádí Toyota info, ve kterých modelech (kromě Aurisu) bude nabízet 2.0l hybrid ? A zda bude i v Evropě nabízet nový 2.0l motor v nehybridní verzi?
Co jsem zatím četl, tak se o 2.0 nehybrid zatím neuvažuje. Jinak se psalo jen o Aurisu a Corolle, ale nic konkrétního. Tento dvoulitr by měl dostat i inovovanou Direct Shift-CVT převodovku s extra převodem ozubenými koly pro akceleraci.
Jinak je zajímavé, že Toyota sází opět na NiMH baterii, asi s ní má dobré zkušenosti a pro hybridní použití je dostačující.
Jinak je zajímavé, že Toyota sází opět na NiMH baterii, asi s ní má dobré zkušenosti a pro hybridní použití je dostačující.
Jj, asi je NiMH opravdu dostačující. Toyota použila i Lionku u Priusu+, ale mám pocit, že jen tam, jinak se stále drží NiMH. Přitom s Lionkou lze údajně více (silněji) rekuperovat..
Plug-in hybridy mají Li-ion (jak aktuální Prius Prime, tak předchůdce Prius Plug-In). Při té kapacitě by NiMH byla příliš velká a těžká. Nemluvě o tom, že kolem velkých NiMH byly nějaké problémy s patenty (elektrická RAVka měla NiMH baterii).
Aha jo, ja ale myslel klasicke hybridy ne plug-iny. A tam to byl asi jen ten Prius+, nevim teda jak u Lexusu.. Ale i tak by me zajimalo, proc opomiji lionky, asi cena.. Nevim.
Emel
Dobře zní ten dvoulitr, to by mohla být zajímavá motorizace.
Exteriér... nejsem si jistý, vypadá to, že Auris trošku nabobtnal, uvidíme jak to bude působit na živo. A ten zadní nárazník je obludný.
Exteriér... nejsem si jistý, vypadá to, že Auris trošku nabobtnal, uvidíme jak to bude působit na živo. A ten zadní nárazník je obludný.
Myslim, ze zadny naraznik je menej obludny ako v sucasnej generacii. Aj ked je pravda, ze stale je nadmerne velky oproti konkurencnym modelom.
Už som si myslel, že v tej záplave pozitívnych reakcií budem sám, komu sa to javí ako dosť nafúknuté (nechcem povedať až obtlstné), mohutnosť predku ešte rozbíja množstvo línií, ale z boku a zozadu sa nedá prehliadnuť tá robustnosť a masa nad kolesami, kvôli mohutnosti karosérie pôsobia aj tie nízkoprofiláče pomerne utopené a malé.
Motory fajn, dostupný hybrid má v dnešnej dobe zelenú, ten dvojliter by mohol byť dostatočne dynamický pri slušnej spotrebe. Uvidíme na ceny, ktoré budú rozhodovať o bytí a nebytí (na našich trhoch).
Motory fajn, dostupný hybrid má v dnešnej dobe zelenú, ten dvojliter by mohol byť dostatočne dynamický pri slušnej spotrebe. Uvidíme na ceny, ktoré budú rozhodovať o bytí a nebytí (na našich trhoch).
všetci sú nadšení (vrátane mňa), lebo poslednými generáciami nás auris poriadne šponoval a vďaka za to, čo vidíme pred sebou teraz. Ale aj na druhý pohľad je to v pohode, nie je to pravá štíhla šťuka, ale auris ako má byť, robustný, solídny a dá sa povedať aj pekný.
Příjde mi, že je to takový Auris na steroidech, určitě změna k lepšímu, ale předek mi prostě sedí na kosmickou loď, než na osobní automobil. Počkal bych na produkční verzi na běžných kolech a ideálně verzi kombi 😄
topten
na prikladu toyoty je videt, jak evropsky automobilky uplne zaspaly na poli hybridnich aut. ne ze by zadny nenabizely, ale zadnej evropskej hybrid nema vyraznejsi podily prodeju. misto toho aby vyvijely novy technologie, porad resi upadajici dyzly a to stale jeste 2.5 roku po vypuknuti afery dieselgate.
pritom mnohe benzinaky jsou co se tyce CO2 na podobny urovni jako odpovidajici naftak. hybrid na tom bude v prumeru vyrazne lip (to je pro ty, kteri chtej chranit planetu pred CO2).
pritom mnohe benzinaky jsou co se tyce CO2 na podobny urovni jako odpovidajici naftak. hybrid na tom bude v prumeru vyrazne lip (to je pro ty, kteri chtej chranit planetu pred CO2).
Protože v to Toyota věří. Mám takový pocit, že historie hybridů (a i elektromobilů; i když je možné, že měli něco i dříve, těch pokusů obecně bylo) u Toyoty jde do doby, kdy Kalifornie přišla s povinným podílem elektromobilů na prodejích pro několik největších automobilek, jinak šlus. Pak to myslím změnili tak, že stačily hybridy. Nakonec to snad celé padlo. To bylo někdy v 90. letech. Vím, že Toyota u toho byla, ale kauzalitou si jistý nejsem.
Pro evropské automobilky je to spíš nutné zlo. Nástroj, který jim může pomoci v dosažení flotilových průměrů.
Pro evropské automobilky je to spíš nutné zlo. Nástroj, který jim může pomoci v dosažení flotilových průměrů.
Nevim jak s tou Kalifornií ale je to celkově jinej přístup k přírodě = vycházející z původního japonského náboženství = šintoismu = vyznávajícího vděčnost přírodě. Který má největší strach ze "znečištění" = nemoci a smrti. To znečištění teda nebylo z aut žejo 😉
Pro evropský automobilky = a část diskutujících = je to zatim fakt bohužel jen nutný zlo..
Přes jasně kladnej vliv na těžiště vozu a rozjezdy a spotřebu a v reálu spolehlivost = maj hybridy i po 20 letech překvapivě odpůrců = ve východní Evropě slovo překvapivě nahraď drtivě 😄
Jen tak nenápadně mezi řečí nadhodim [odkaz] 😉
Pro evropský automobilky = a část diskutujících = je to zatim fakt bohužel jen nutný zlo..
Přes jasně kladnej vliv na těžiště vozu a rozjezdy a spotřebu a v reálu spolehlivost = maj hybridy i po 20 letech překvapivě odpůrců = ve východní Evropě slovo překvapivě nahraď drtivě 😄
Jen tak nenápadně mezi řečí nadhodim [odkaz] 😉
No jestli to "hybridové zaspání" evropských značek není náhodou dáno tím, že o ně prostě Evropani nemají zájem! 😄
P.S. Ano, vím že u Toyoty je tomu jinak, ale i tak.
P.S. Ano, vím že u Toyoty je tomu jinak, ale i tak.
Anonym
líbí nějaká Toyota, tak to asi musí bejt dost hezká.
Tenhle Auris :yes: :yes: :yes:
Jsem si vědom, že hodnotím jen vnější design a to pravděpodobně vrcholného provedení. Ale i tak.
Tenhle Auris :yes: :yes: :yes:
Jsem si vědom, že hodnotím jen vnější design a to pravděpodobně vrcholného provedení. Ale i tak.
ljube
vidím v tom jednoznačnou evoluci jedničky - ponton kastle, spodní prohnutá linka oken, což beru jako plus. akorát dopředu a dozadu dali pár těch křivek co dnes tak frčej. ale to toyce rád prominu, protože na rozdíl od jiných ty křivky docela dobře zvládaj a jako celek to pěkně sedí.
Jo, to já taky, protože jsem jedničku měl, dokonce jednu z prvních vyrobených, doslova jednu z prvních dvou tisíc (a dobře mi tak).
Tohle se mi líbí moc, uvažuju o přechodu zpět k Toyotě 😉
Tohle se mi líbí moc, uvažuju o přechodu zpět k Toyotě 😉
.StenLi.
Najvacsie minus noveho Aurisu je samozrejme start vyroby az na buduci rok 😒 pri tych nudnyuch sterilnych konkurentoch je tu s Mazdou 3 konecne nejaka emocia (nemyslel som si ze to poviem o Toyote 😄 ) dalej dufam ze Brexit nepokazi ceny a hybrid (jedina zaujimava verzia pre mna) pojde od 20k € kupil by som si ho ihned teraz, dalej absolutne nechapem co na hybride robia fake koncovky vyfukov a preco Toyota spravila tu dieru pod znakom v zadu a nespravila radsej ovela praktickejsie a tu aj krajsie riesenie vyklapacieho znaku a skrytej cuvacej kamery ktora sa nespini ako ma(la) napr. i30. Inac kobuk dolu, este ak spravia peknu novu RAV4 tak s C-HR, Aurisom a Camry budu mat velmi pekny modelovy rad, konecne.. Ked je kvalita pekna, usporna a zabavna tak je to radost vlastnit. Z Toyoty sa stava anti VW 😄
Jsem rád, že jsi vzpoměl ten Brexit. Nechci sýčkovat, ale to nám může Auris hodně prodražit. Toyota má sice fabriky také jinde v Evropě, takže v nejhorším případě by se mohla výroba odehrávat na jiné adrese. Ano, důležitá pro výrobu by potom byla společná platforma s nějakým dalším modelem. Nejlépe by vyhovovalo Turecko. Ale to také není v EU. [odkaz]
woody-alien
[odkaz]
Ty plochy pod předními světly ke sdružování ptactva přímo vyzývají. To nejsou prolisy, to jsou hotové římsy. No co, když už "zelené" auto, tak se vší parádou. >😒]
Ty plochy pod předními světly ke sdružování ptactva přímo vyzývají. To nejsou prolisy, to jsou hotové římsy. No co, když už "zelené" auto, tak se vší parádou. >😒]
A jelikož v dnešní ekodobě nepotřebuješ kufr, protože ti všechno co chceš přiveze dron, nebo Haumnasakra na kole, tak v kufru má i parádní kompost >😒]
Kufr potřebuješ, abys měl kam složit koloběžku!
No ale tú kolobežku napcháš len do Škodovky nie? >😁
Nepotřebuješ, až ekoteroristé a hipsteři ovládnou svět a tvou mysl, tak nakonec nebudeš mít ani na tu koloběžku, natožpak na auto, protože veškeré peníze utratíš za sojové frappucina, superbio sýr z nestresovaných krav z volného chovu, k tomu budeš mít nejnovější apple produkty na úvěr a cestovat, cestovat budeš jen myší po goolemapách, či ve virtuální realitě >😒]
Nepřehnals to s těmi hipsterama? 😉
Ne že bych proti některejm něco měl [odkaz] 😄
Jak tak koukám po světě = ekoteroristi vládnou fakt hodně neschopně = prohrávaj na všech frontách >😒]
Kam už to dotáhli v autech? Na 1 a půl procenta z nově vyrobenejch? >😁
Ne že bych proti některejm něco měl [odkaz] 😄
Jak tak koukám po světě = ekoteroristi vládnou fakt hodně neschopně = prohrávaj na všech frontách >😒]
Kam už to dotáhli v autech? Na 1 a půl procenta z nově vyrobenejch? >😁
Hezká holka bude vypadat dobře vždycky >😁 A možná přehnal, ale nějak jsem se zase naštval, jak zhoršují průjezd měst.
Průjezd Prahou zhoršujou hlavně tak o 50 let zpožděný vnitřní i vnější okruh 😉
Blue Sun
to pěkné, je to zajímavé... jen jestli to na Evropu nebude až příliš odvážné. Jen se nemůžu ubránit pocitu, že tu záď už jsem tvarově někde viděl...
twistedTSD
Design předchozího Aurisu bych měl problém překousnout, tohle už by docela šlo. I když etalon krásy se asi nekoná. Škoda, že jde evidentně o "maketu" bez interiéru.
Urcite to nie je maketa, interier tam je a hotove auta sa s maskovanim premavaju uz nejaku tu dobu.. ak sa ma zacat vyrabat az o rok tak si asi nechavaju priestor na zmenu interieru neskor kedze prave interieri sa menia u novych aut kvoli displayom castejsie ako exterier..
IPace
pro me skoda tech zapadlejch kol, pusoby to tak nejak teskopadne ta zadni cast auta, bejt ty kola tak o 2-3cm vic ven, tak by to asi bylo hezci pro moje oko
praděda7
1-........až na ten nafouklý zadní nárazník z určitého úhlu.... ;-\ .....mohl by být ale užitečný (s dvířky pod RZ), k převážení domácích mazlíčků...... 😉
Já měl Aurise I a to bylo na první pohled teprve "***atý" auto. Ale zvykl jsem si a dodneška se mi líbí (tedy před FL). Tenhle poslední by mě možná dokázal přesvědčit, uvidíme jak to bude s prostorem.
Arese
Jak to jen ti designéři Toyoty dělají, že (téměř) vždy navrhnou tak ošklivé auto? >😁
Obdivuhodnější je, že to od nich zákazníci přesto kupují, i když většinou mimo Evropu.
Zrejme sa rozhodujú na základe niečoho iného ako vzhľad.
Z môjho pohľadu to nie je krásavec, ale až na zadnú časť sa mi celkom páči. Ale ani v mojom rebríčku kritérií nie je vzhľad na prvom mieste. Myslím si, že technicky je to veľmi dobré auto.
Z môjho pohľadu to nie je krásavec, ale až na zadnú časť sa mi celkom páči. Ale ani v mojom rebríčku kritérií nie je vzhľad na prvom mieste. Myslím si, že technicky je to veľmi dobré auto.
mozgog
Toyotu mám rád, ale Auris se mi nelíbil ani jeden a tahle nová generace také ne, opět není dynamický, ale spíš jakási brambora pro ženy - řidičky ... zkrátka nelíbí.
Hele všem = už je to tady [odkaz] 😉
Máš zajímavý představy = kam na to chodíš 😄
Po česku jezdim pomalu = tak 140 tachometrovejch ale zkusil sem 180 km/h a furt to jelo = i docela klidně. Je fakt že original Dunlopy co tam dávaj sou hodně předimenzovaný = do 270 km/h >😁
A po česku těch 180 km/h jakžtakž stačí 😄
Gumy do 270ti pomůžou = auto je klidný jistý atd. = vůbec mi nevadí že sou takhle zbytečně předimenzovaný. Sme škudlilové = zimáky sme vzali taky Dunlopy ale jen do 210 km/h [odkaz] >😁
Tak jo, tak zkusíme dlouhý táhlý proti 2.0TDI? 😄 Vsadíme se >😁
Že pro nejlepší výbavu trochu předimenzovali origoš pneu = mi nevadí. Jaký koupíme za pár let = to je otázka >😁
Iluze mi nevezmeš = pneu považuju za hodně hodně důležitý = takže vždycky na cokoli ty nejlepší
Klidně = ale nepřijedu Aurisem >😒]
Ono by asi stačila i stará kolegova C5 2.2 HDI 😉
Takže, až tě bude tlačit dvoulitrová Ochcávka, vzpomeň si na mě 😉 >😁
Neni na něm nic záhadnýho = normální počet válců a normální objem 😄
Nebude mě tlačit = neni kde 😉
V běžnym provozu je okamžitej záběr elektromotoru rychlejší lepší = o tom co leze z vejfuku nemluvě
Reálná spotřeba podle počasí atd. 3,9 až 4,6
Jo, to je takové fér, bavíme se tu o Aurisu Hybrid vs TDI 2.0 a ty vytáhneš prakticky "cokoli". To ti mužu říct, ano a pak tam přijet ve Ferrari >😁 Myslim, že bych o jednom na půjčení věděl >😁
Nebude, když mu uhneš >😁
Je to pro běžnej provoz geniálně vymyšlený = na přeměřování penisů naopak = to uznávám >😒]
Jinak viz předchozí = myslim že si to vůbec neumíš představit = taky sem se zkušenostma divil = a to sem narozdíl od tebe byl připravenej 😄
Na traskontinentální trasy apod. fakt ne = na Prahu a Středočeskej kraj fakt jo :yes: 😉
Hurá ... lepší vyjádření asi nedostanu >😁
Jestli ty se svym autem musíš po tom nájezdu = kterej pravda u nás bejvá často hodně klikatej nebo do zatáčky nebo skoro 360° atp. jet pomalu = to mě mrzí, zkus třeba Auris hybrid >😒]
S tim těžištěm a [odkaz] si nedělám srandu = neskutečný :yes: 😄
Pak se dostat z tý nájezdový rychlosti = kterou mám asi o dost vyšší = na těch trapnejch 130-140 km/h = to už je vo ničem
V reálnym denodennim provozu = sem rád že má lepší auto 😉
A ty asi víš proč hledáš extrémní situace = kde doufáš že by snad.. 😄
Se svým autem na nájezdu jezdím dle situace, teď už dojíždím poslední sezónu zimáky, které moc nedrží, ale na letních i s o třídu větší krabicí si v zatáčkách nijak netrápím a možná by si koukal. Mé auto je ale slabší, než ten Hybrid a větší a těžší >😁 Bavíme se o TDI 2.0 a ten rozdíl, který možná uděláš v nájezdu/zatáčce bude v řádově desetin vteřiny a za zatáčkou už bych tě tlačil >😁
Dálnice není extrémní situace >😁 Tak to pojď vyzkoušet, Auris Hybrid vs Škodovácká 2.0TDI 😉
Za mňa: konečne. Ak to bude dostatočne priestranné vzadu, tak moje Mondeo bude vymenené.
V reálu je daleko důležitější i příjemnější to nižší těžiště a chování vozu = jestli finální zrychlení z připojovacího pruhu abych ho citoval trvá o sekundu tak nebo onak = je naprosto nedůležitý. Prostě oba zhruba stejně zrychlíme na 130 nebo trochu přes a šmidlec = je to jen snaha najít plus na 2.0 TDI 😄
Vtipný že si asi i uvědomuje že do toho připojovacího pruhu se na komplikovanějšim nájezdu s n lepšíma závěsama kol a nižšim těžištěm = dosteneš dřív a ve vyšší rychlosti 😉
Kterej ti umožňuje neměnit rychlost = a když už jí měníš tankuješ = počkej až ti to jednou v komplexu dojde = fakt sou celkovym pojetim auta dál než si většina připouští
Nová platforma těžiště zas o pár mm snížila = proč myslíš že se o to nižší těžiště všichni tak snažej? 😉
Tady se líp kecá ale psát se má takhle [odkaz]
Žádná škodovka nemá dvojitý A ramena = až RR nebo Koenigsegg
V kombinaci s nezvykle nízkym těžištěm a nadstandardníma pneumatikama to umožňuje neskutečnej průjezd zatáček = bys asi hodně čučel jakej rozdíl to udělá = už docela důkladně ověřeno praxí 😉
Když sem ho vez na roční prohlídku pučil sem si Corollu = při průjezdu stejnou rychlostí zatáčkuou kterou sem jel 1000x sem byl fakt hodně rád že nic nebylo v protisměru 😄
Že ne ? No tak to aby sis na tom nájezdu dával bacha na nějakou tu 120ku nebo MBéčko. 😉
Tak snad příští generace [odkaz] která je na na nový platformě že prej: "Díky platformě TNGA se sníženým těžištěm je chování auta v zatáčkách ještě předvídatelnější a dochází k menšímu bočnímu vychýlení vozu během prudkých manévrů" 😉
A sorry sou mezi náma tací co Š120 a Škodu MB nepamatují 😄
Jettu hybrid neumim posoudit = v chodu hybridu hraje hodně důležitou roli SW a tam je náskok Toyoty prostě obří
Ale za snahu :yes: 😄
Já si rád začoudím, ale už to neni vono, teď to zase jezdí jako nové >😁 >😁
1.4 TSI je otázka ale větší bych viděl v tom proč to nešířili = asi bych šel jinou cestou
Jak si řek zatim neni problém nějaká ta naftička = může bejt že jich tu v dohledný době z Německa bude větší množství a možná za rozumný ceny. Nějakejch omezení bych se u nás nebál = my nejsme bačkory [odkaz] my máme železný plíce nás nějaký oxidy nedostanou >😁
Navíc kdyby to mělo bejt auto na všechno = doporučuju jít do Priuse!
V Praze se na čistej vzduch hrát asi eště dlouho nebude = to že mi zbytečně budeš rakovinometovat pod nos mi teda vadí = ale když tak miluješ naftu = výběr a nabídka v bazarech se v dohledný době spíš dál zlepší než zhorší >😁
Možná ten novej 2.0 hybrid ale současný nejsou na závodění = ten systém je komplexně vymyšlenej a naladěnej = aby si s nim za celej den jel líp a za míň
V běžnym provozu tě zajímá že se auto na elektromotor rozjede rychlejš a příjemně tiše. Ty pro srovnání radši nebereš ani ten klikatej nájezd na dálnici = a hledáš zoufale vteřiny z celodenního ježdění = kde by to TDI snad.. 😉
Když budeme jezdit celej den za sebou = neujedeš = jen bude během celýho dne tvoje jízda míň plynulá víc zasmradíš a bude i hlučnější
Plus viz já 8:25 😄
Když budeme celý den jezdit za sebou, budu ti stačit i ve Felicii, maximálně někam přijedeš o 2 minuty dřív >😁
Já najedu na tu dálnici asi rychlejš = nemusim tolik zpomalovat v různejch zatáčkách = ty máš z celýho dne jedinou chviličku který se zoufale držíš = že těch pár vteřin který zrychlujeme z nájezdu na těch 130-140 km/h = dáš o fous rychlejš = žejo? 😄
A protože sem na na tu dálnici už docela dostkrát najížděl = v koloně najíždějících aut nejseš ani pomalejší ani rychlejší. Já i s timhle du do levýho a jezdim spíš těch 140. V reálnym provozu je to mnohem víc o řidiči než o autě = nejedu rychlejš ani s daleko výkonnějšim autem
Ostatně za všechno mluví tvý soustředění se na několikase***vý pružný zrychlení. Když si zmínil 1.6 naftu = Kia Ceed SW 1.6 CRDI vs Auris Hybrid TS 60-100 a 80-120 9,8 s vs 7 s a 12 vs 9,5 s
Felicia právě ne = ten rozdíl v odhlučnění interiéru a těžišti atd. = to bys za Felicii nevyměnil asi ani ty 😉
Sem zvědavej až bude 2.0 hybrid v příštim Aurisu nebo něčem = to vyzkoušim
Zajímavý že myslíš na hmotnost = a kde ta hmotnost má těžiště = to bagatelizuješ 😄
Viz diskuze = pneumatiky úplně maximálně předimenzovaný
Na těžišti samozřejmě záleží taky, ale pokud neřešíme nějaká SUV, tak to podle mě není tak zásadní.
Letní originál sou nejdražší Dunlopky = v testech dost dobrý + hodně předimenzovali rychlostní index
Zimní sme koupili zrovnatak vítěze testu = i když s nižšim indexem
Nízký těžiště, kvalitní závěsy + špičkový pneu = to má velkej vliv = i když nechceš věřit 😄
Tak SUV je kapitola sama pro sebe = ale třeba teď u novýho [odkaz] se chluběj jak snížili těžiště o 8 mm. Určitě znáš plastový a uhlíkový kapoty a střechy a spousta dalších věcí co se dělaj pro snížení těžiště = myslels že to je pro efekt?
Jseš zvědavej? Doslova v každý zatáčce. V úplně každý 😉
Samozřejmě i při změně pruhu = zajímavý jak se lidi soustředěj na to u aut nedůležitý = a naopak 😄
Smysl hybridního auta je jet v klidu = víceméně furt podobnou rychlostí = v tom je mj. kouzlo malý spotřeby. Když chceš zpomalovat zrychlovat = věř že i na to sou lepší auta než TDI >😒]
Tohle mi připomíná diskuse... do kolika má vaše auto tachometr, naše do 260...
A teď vážně - dokonce jsem zaznamenal názor, že nižší rychlostní index může být lepší, protože pneu nemusí být stavěná tak robustně a může se soustředit na jiné vlastnosti. Ale to jsem tak jen zaslechl, žádný věrohodný zdroj k tomu nemám.
Jestli myslíš zaznamenal v takovýhle nějaký diskuzi = tak to jo, tady se dá zaznamenat věcí 😄
Vlastnosti těch zimních i letních Dunlopů mi praxí i testama přijdou výborný = moc víc to nejde. Ale viz citát z 15:23 = japončík se snaží o každej mm těžiště = a viz má zkušenost ve stejný zatáčce konvenční Corolla vs hybridní technicky jinak dost spřízněný auto = s rozdílem v těžišti = těžiště bych rozhodně jako ty nebagatelizoval
Dunlopy jsou určitě fajn značka... a pak je to jako všude, ty vyšší řady jsou dobré, ty nižší... no, méně dobré. Já býval spokojený s WinterSport 3D, na léto jsem měl radši jiné značky.
Díval jsem se na vyhýbací manévry na km77, ale Auris tam bohužel není... jen Prius, a ten předvádí řekněme průměrný výsledek (76km/h) [odkaz] . Pro srovnání, Karoq dává 80 [odkaz] . Je ale fakt, že táhlej oblouk je trošku jiná disciplína.
[odkaz]
Asi je rozdíl i jen mezi základní šířkou a někdy jinym typem pneu k základní výbavě a lepší větší širší k vyšší
Netušim co je jasná logika = ale ty zase co je logika 😉
Premisa 1 = white label je člověk
Premisa 2 = člověk je smrtelný
Logický závěr = od whita bude časem pokoj = to je logika 😄
Je to asi těžký vymejšlet že pneu stejnýho vzorku a rozměru = je v indexu pro vyšší rychlost = vlastně horší :yes: >😁
Obzvlášť bych pochválil tu výšku vzorku (u nové pneu), horší přilnavost taky neni špatná >😒]
Rozdíl v těžišti auta = kterej pozná i běžnej řidič = většina neuznává a někdo dokonce zpochybňuje 😉
Rozdíl v rychlostnim indexu který i hodně nadprůměrně vnímavej řidič nemá šanci poznat = vymejšlíte = protože de o Toyotu? 😄
Samozřejmě, že rychlejší pneu si nemůže dovolit směs s menší přilnavostí, i když má pneu s takovou směsí logicky vyšší životnost. Nikde jsem taky nepsal, že je rychlejší pneu horší, má prostě logicky! své preference, na úkor "univerzálnosti". A že nevíš, že pneumatiky s vysokým rychlostním indexem mívají (jako nové) menší hloubku dezénu, mě vůbec nepřekvapuje. Měl by ses víc věnovat hi-fi, kterému snad (doufám) rozumíš víc, než autům, ale hlavně že tady sám tvrdíš, že se zrovna o pneu docela zajímáš.
Hele logiku = nevim proč bych měl milovat Toyotu když tohle je má 1. a když mám rád Lexus = ty to víš když to tvrdíš? 😄
A stejná pneu s vyššim rychlostnim indexem = třeba 210 vs 240 km/h = má stejně vysokej vzorek = vůbec mě nepřekvapuje žes to poplet 😉
Poplet sis to asi se sportovníma pneu [odkaz] který fakt můžou mít o milimetr nižší vzorek = než jiná nesportovní = který maj shodou okolností i ten nižší rychlostní index 😄
Když to zjednodušim = od pohledu stejnou pneu rychlejší od pomalejší o index vedle = nepoznáš
Prostě se smiř že na tuhle hybridní hračku dali v reálu dost nadprůměrný pneumatiky = třeba změníš názor když zjistíš že podobný nabízí i škodovka na oktu [odkaz] 😉
S tvým alibistickým "o index vedle", si vedle především ty, moje reakce byla na rozdíl minimálně o dvě rychlostní třídy, konkrétně H vs W (viz Emelův příklad), samozřejmě, že čím budou mít porovnávané rychlostní limity k sobě blíž, tím menší bude rozdíl a naopak, ale to může být velké překvapení leda tak pro tebe.
A už vůbec jsem neřešil, jak kvalitní pneu dali zrovna na tuhle hybrid hračku.
Když Sup má 160km/h, tak auris je někdo okolo 150 km/h. Na druhou stranu jsem čekal větší rozdíl u verze se 125kw.
Co ozzy? 😉
Možná by se eště jeden >😁 vešel po tom "napsal nazačátku" a "to se potvrdilo" 😉
Cítim tam tu radost že si našel vteřinu kdy je během celodenního ježdění TDI lepší
Kdybych byl sviňa vytáh bych spolehlivost a náklady na servis = ale rotože nejsem = pnechám ti užívat si tu vteřinu 😄
Proto sem za rohem zastavil a v 15:23 napsal příspěvek = abych byl krytej >😁
Tak vědátore nezapomeň [odkaz] přijít = přispět 😄
"the new Auris will offer customers just one conventional engine -a 1.2 litre turbo petrol unit- and a choice of 122 hp, 1.8 litre or 180 hp, 2.0 litre hybrid powertrains"
Původní návrh např. C-HR nebo třeba Lexusu LC 500 je z CALTY = Calty Design Research Kalifornie 😉