Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Fiesta ECOnetic: Nejúspornější Fiesta má spotřebu 3,7 l/100 km

S plněním budoucích evropských norem, sankcionujících nadlimitní produkci CO2, nebude mít Fiesta Econetic problém. Tento pětimístný hatchback vypustí na jeden ujetý kilometr do ovzduší pouze 98 g CO2. To odpovídá kombinované spotřebě 3,7 litru na 100 km.
Zpět na článek
29. 7. 2008 10:21
neregistrovaný "ouroboros15"
29. 7. 2008 10:27
neregistrovaný "PREMDA"
29. 7. 2008 10:31
29. 7. 2008 10:53
29. 7. 2008 11:57
29. 7. 2008 12:53
29. 7. 2008 12:06
29. 7. 2008 23:12
30. 7. 2008 22:19
29. 7. 2008 12:56
29. 7. 2008 13:01
29. 7. 2008 13:49
29. 7. 2008 14:06
29. 7. 2008 23:09
Avatar - Perun
29. 7. 2008 09:47
Pěkné cizí peří
Zrůdička jezdí levně. A potřebuje k tomu motor od Peugeota :-! Uznání zaslouží i překrásná kola z Daewoo Matiz..
Šmarjá, ta Fiaska je obluda 8-s
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "ouroboros15"
29. 7. 2008 10:21
Re: Pěkné cizí peří
jo?
neregistrovaný "PREMDA"
29. 7. 2008 10:27
Re: Pěkné cizí peří
:-) mně se líbí a jak jezdí!!! :-!
29. 7. 2008 15:12
Re: Pěkné cizí peří
Odbornik promluvil,
za prve koprodukce Ford - PSA neni jen Peugeot. Chapu ze pro odbornika tveho formatu je to detail.

Common rail pouziva FORD x let na rozdil od VW ktere ho objevilo teprve nedavno >:D.

překrásná kola z Daewoo Matiz, vecina aut ma dnes 4 kola, jeste nejaky prevratny objev si dnes zaznamenal >:D

Perune hele bez testovat znova a konecne poradne stredni tridu >:D Na B segment jeste nemas dostatek volneho IQ.
Avatar - KANKUNEN
29. 7. 2008 10:31
Pro papír
Tyhle auta se dělají pro hezké čísla, skutečnost bývá jiná.
Rozbalit vlákno
0
29. 7. 2008 10:53
Pneumatiky
Mna by zaujimali tie pneumatiky s nizkym valivym odporom.
Vie niekto, aky je to vyrobca a model?
Je to jedna z najjednoduhsich moznosti, ako na sucasnej Fieste znizit spotrebu.
Rozbalit vlákno
8
29. 7. 2008 11:20
Re: Pneumatiky
Vetsinou Michelin EnergySaver. Ale jestli je to i zde, nevim.
29. 7. 2008 16:31
Re: Pneumatiky
Že by až tak šetrili pneumatiky spotrebu...? To je len zlomok pravdy. Viac záleží na iných veciach, a najviac na štýle jazdy.
Mimochodom, zrovna tieto Micheliny s týmto menom mám obuté, a nejak som si nevšimol, že by viditeľne ovplyvnili spotrebu. Sú menej isté na vode, sú tvrdšie a menej držia v zákrutách, a vo vyšších rýchlostiach trochu hlučnejšie než som čakal.
29. 7. 2008 11:57
Re: Pneumatiky
to radši něchtěj vědět, nízký valivý odpor není žádná revoluce, je to jenom jeden parametr pneumatiky, a je to špatné kritérium pro výběr pneumatiky. Jestli ti úspora 00nic stojí za nárazník až na podzim nedobrzdíš, tak pak Njoy, ale obecně se s nima nejezdí moc dobře (pískají, kloužou, nezabírají, prostě jsou tvrdý)
Avatar - iudex
29. 7. 2008 12:53
Re: Pneumatiky
Úplný súhlas. Ide o velmi nevýhodný kompromis medzi adhéziou a nizsím odporom. Za minimálne nizsí valivý odpor a úsporu rádovo 2-4 % sa predĺzi brzdná dráha o 30 % a pod plynom sa to bude smýkat i na mierne vlhkejsom asfalte.
29. 7. 2008 15:36
Re: Pneumatiky
Hosi, je treba sledovat vyvoj a nezustavat ve starych dogmatech. Projedte si testy te pneu jmenovane vyse a zjistite, ze nic z toho co pisete neni pravda. Videl jsem nekolik testu v ruznych mediich, ktere porovnavali EnergoSaver s desitkami beznych pneu a ty usporne (ovsem te posledni generace prodavane odletoska) skoncily v kazdem testu mezi prvnimi. A spolehlive prekonavaly ty bezne levnejsi pneu, ktere jsou mezi lidmi nejrozsirenejsi. A to jak v brzdne draze, tak treba v hluku. I testujici byli vetsinou prekvapeni. Takze vyvoj nestoji.
29. 7. 2008 16:35
Re: Pneumatiky
No tak pred týmito Michelinmi som mal obuté klasické Matadory (rozdiel v cene asi 300 korún) a musím povedať, že boli výrazne lepšie. Komfortnejšie, asfaltu sa držali jak prilepené, aj na vode vedel podržať. Hlučné boli asi rovnako, možno trochu viac, subjektívne sa rozdiel v hluku porovnáva dosť ťažko. K Tvojej poznámke len toľko - never bezvýhradne testom. Každý dobrý výsledok v teste je dobrou reklamou renomovaní výrobcovia to vedia...
29. 7. 2008 20:56
Re: Pneumatiky
Jak rikam. Jde o posledni model, vyrabeny odletoska. Drive skutecne ty pneu nestaly za mnoho, ale vyrobci venovaly prave teto oblasti velke usili. Samozrejme nejsem trotl, abych si precetl test a hned uveril. Ale kdyz ctete asi 10ty test, v ruznych mediich od ruznych autoru a vsichni vyjadruji prekvapeni nad vysledky techto pneu, tak minimalne muzete usoudit, ze se opravdu neco zmenilo, protoze drive vychazely ty same testy od tech samych autoru pro ekopneu mizerne. Ja bych se jich dnes uz nebal.
30. 7. 2008 21:02
Re: Pneumatiky
No neviem. Energy Saver som kúpil na začiatku tohto leta a nejak odviazaný z tých gúm nejak nie som...
29. 7. 2008 11:19
EKO ? DYZL?
Kdybych o takovem aute s "EKO" upravami premyslel, tak jedine s benzinovym motorem. Za prve bezny clovek tolik nenajezdi, aby se mu dizl v tak malem aute vyplatil, za druhe uspora paliva v litrech bude nejspise u benzinu vetsi nez u dizlu - (10% ze 6L je vic nez 10% ze 4,5L) - cili priplacene penize budou vyuzity efektivneji. Ale to nenabizi jediny vyrobce. Za prve by na tom nebyl takovy vejvar a za druhe nenaplnuje to jediny smysl techto vozu - totiz snizovat prumerne koncernove emise CO2. Takze diky, nechci.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - gld
29. 7. 2008 12:06
Re: EKO ? DYZL?
vole tie tvoje počty sú veľmi zaujímavé..vieš čo, najlepšie by bolo keby tá fiesta mala motor 6.0 V8..ved 10% z 25litrov je viac ako 10% z 4,5litra
29. 7. 2008 21:05
Re: EKO ? DYZL?
No nevim, jestli porozumis, ale skutecne, cim vetsi spotreba auta tim vice litru popsane upravy uspori a tim efektivnejsi je investice vlozena do techto uprav. Ono je opravdu nelogicke priplatit rekneme 15tis za tyto upravy k naftove verzi a usporit 0.5 litru, zatimco stejnych 15tis u benzinoveho motoru by usetrilo rekneme 0.7 litru, a to ani nehovorim o tom, ze zakladni cena te benzinove verze je o 50tis nizsi.
Avatar - gld
29. 7. 2008 23:12
Re: EKO ? DYZL?
lenže tu ide o to mať spotrebu čo najbližšie k číslu 0..kámo, a na to ma diesel najlepšie predpoklady
30. 7. 2008 19:47
Re: EKO ? DYZL?
No vsak. Rikam, ze jde jenom o marketingove hratky ve kterych se vygeneruje cislo, kterym se bude lidem vymyvat mozek. Bez ohledu na to, ze s benzinem by lidi dostali za sve penize vyssi efekt. Je jasne, ze takove reseni budi marketingove pracovniky automobilek ze sna. Ono totiz udelat maly levny benzinovy motor, ktery by se diky temto upravam priblizil spotrebou k drahemu naftaku - kdo by si pak naftak koupil? Proto takovou variantu nikdo nenabizi.
Avatar - gld
30. 7. 2008 22:19
Re: EKO ? DYZL?
ach jaj, proste na extrémne úspornú jazdu sa diesel hodí viac..amen
31. 7. 2008 23:13
Re: EKO ? DYZL?
Pokud pod uspornosti myslis kolik litru to spotrebuje pak ano. Pokud uspornosti myslis kolik penez ti to vytahne z kapsy od koupi pres provoz az po servis, tak u takto maleho auta, pri najezdu bezneho ridice a pri soucasnych cenach nafty zcela jiste NE. Potom by byl maly benzin s temito upravami uspornejsi.
Avatar - iudex
29. 7. 2008 12:56
Re: EKO ? DYZL?
Ale také autá uz sú, len sa nevolajú Eco, Blue, Green a pod. a vyuzívajú sofistikovanú techniku na znízenie spotreby sériovo, bez príplatkov. Jeden príklad za vsetky: Honda Jazz (benzín i-DSi s 57 kW,dve sviecky na valec so spotrebou cca. 5,3 na sto).
Avatar - gld
29. 7. 2008 13:01
Re: EKO ? DYZL?
len tak pre dodanie, spotrebu okolo 5 litrov na sto má dnes drvivá väčšina moderných turbodieslov v autách B-segmentu
29. 7. 2008 13:49
Re: EKO ? DYZL?
Ale oproti stejně výkonnému bezníňáku jsou o 50-60 tisíc dražší a mají i dražší servis.
Avatar - iudex
29. 7. 2008 14:06
Re: EKO ? DYZL?
Ale ja som písal o benzíne...
29. 7. 2008 21:12
Re: EKO ? DYZL?
No, a kdyby Jazz mel popsane upravy - spec. pneu, vylepsena aerodynamika, delsi prevody, preprogramovana ridici jednotka, tak by mel temer srovnatelnou spotrebu s beznym dizlem za nizsi cenu.
Avatar - gld
29. 7. 2008 23:09
Re: EKO ? DYZL?
Jazz, samo o sebe nie práve lacné auto B segmentu s tebou popísanými úpravami by bolo určite drahšie ako bežný malý turbodiesel bez akýchkoľvek eko úprav..
Avatar - iudex
29. 7. 2008 12:59
Setrenie, ktoré si musís zaplatit
Takéto setrenie ale bude tvrdo zaplatené. Vsetky tie dodatocné úpravy si výrobcovia (vid Fabia Greenline, Polo Bluemotion a pod.) nechajú nemálo zaplatit. Takze v konecnom ohlade by clovek napr. pri Fabii 1,4 TDI musel najazdit desatky tisíc km, aby sa mu o dva chlpy nizsia spotreba verize Greenline oplatila a zaplatila sa vyssia nákupná cena. O kompromisoch spojených s nízkoodporovými pneu písem vyssie.
Rozbalit vlákno
3
29. 7. 2008 13:50
Re: Setrenie, ktoré si musís zaplatit
Ekologie a ekonomie jsou vždy proti sobě. Za ekologii si prostě připlatíte.
Avatar - iudex
29. 7. 2008 14:08
Re: Setrenie, ktoré si musís zaplatit
To je samozrejme v poriadku, len si nie som istý, ci cielová skupina kupupúcich takýchto malých áut má natolko ekologické cítenie, ze si k naskriabaným 300 - 350 tisíc ochotne prihodí este 30000 za dobrý pocit, ze nieco urobili pre planétu... Z tohto hladiska pre mna malé "úsporné" autá strácajú zmysel (na rozdiel napr. od M-B e 300 CDI Bluetec).
29. 7. 2008 14:22
Re: Setrenie, ktoré si musís zaplatit
V zemích, kde pro taková auta není zvýhodnění, se jich prodá minimum. U nás budou prodejci rádi, když prodají předváděcí auta, protože malé dieselové auta se u nás prakticky neprodávají.
Ale jak se píše v článku, ve Velké Británii taková auta nemusí platit silniční daň, v jiných zemích mají jiná zvýhodnění, takže tam tu "ekologickou přirážku" nezaplatí zákazník, ale daňoví poplatnící.