s kamarátom som bol v apríli vyberať a pred mesiacom prevziať Nissan Qashqai 2,0 TDCI za 880 tis.Sk. Je to fakt dobré auto, mne akurát vadilo málo miesta pre pravú nohu, ale ináč super. Len neviem, čo by Nissan predával, keby nemal Qashqai.
Je to jednoduchy. Vetsina tech nejlepsich aut se skutecne v Evrope dela. Jen soucasna moda SUV umoznuje tem levnejsim (chapej asijskym) delat dobre prodejni vysledky. A je to tak OK, vetsina tech aut spatna neni.
Ten Nissan se vyrábí kde? V Japonsku? Motor v naftě má asi sotva původem z Japonska,KIA Sportage je Slovenská...a už máme 4 z EU,z toho dvě Slovenská,když k tomu v globálním světě přidáme,co KDO a KDE vyvinul, nebo s čí pomocí,pak otázka,odkud co pochází je trošku zbytečná...Globální skládačka.
JAK MŮŽE VŮBEC NĚKDO DÁVAT DO SOUVISLOSTI PRODEJE NISSANU QASHQAI, AUDI Q7,BMW X5 A DALŠÍ? JSOU TO ÚPLNĚ JINÝ TŘÍDY, QQ JE KOMPAKTNÍ SUV-CROSSOVER, O TŘÍDU MENŠÍ NEŽ ZMIŇOVANÍ KONKURENTI. AUTOR ČLÁNKU MÁ U MĚ ZE ZÁKLADNÍCH AUTOMOBILOVÝCH ZNALOSTÍ "NEDOSTATEČNĚ". BOHUŽEL... ČEKAL BYCH VĚTŠÍ PŘEHLED A PROFESIONALITU. :no:
To je sice pravda, nadruhou stranu jednotlivé třídy SUV nemají zdaleka tolik zástupců a ani takové prodeje jako klasické automobilové třídy a tak je pochopitelné, že to dali dohronady. Pokud tě to tolik zajímá, tak si můžeš z tabulky jednotlivé kategorie vyextrahovat a udělat si svoje minitabulky. ;-)
..nebo ještě větší vypovídací hodnota o kupcích QQ-jestli by někdo moh vysvětlit smysl těchto aut, krom toho, že hodně z nich ohrožuje své okolí stylem jízdy,byť to může dělat i pako v nějaké ojeté a vytuněné "čemkoliv", ale stejně...
No po prve suhlasim, ze zmes qashqai, cr-v alebo cx-7 a q7 atd. je fakt trosku mimo.... podla mna uz ide o 3 rozne triedy aut. O chvilu uz ale vacsina automobilka bude mat zastupcu aspon v dvoch triedach, tak sa to bude dat lepsie oddelit, bude viacej zastupcov.
Na co je dobry QQ? No celkom dobra otazka, ale je aspon priestorny a predsa nejaka svetla vyska, no polnu cestu k chate zvladne lepsie, ako nejaky HATCH. Co vsak chapem este menej je TIGUAN a Kuga... Maju sialene vysoku cenu uz na urovni kompaktnych SUV (CX-7, Forester, CR-V, RAV4, ...), ale miesta v zadu na sedenie je menej, ako v QASHQAI (dost podrobne som to na autosalone skusal). Kufor tiez maly a otvor kufra v TIGUAN je vyslovene smiesne maly.
Preco to automobilky robia je jasne, SUV je stale v mode a ma to rovnaku platformu z HATCH, takze je vyvoj lacny... ale tie ceny 8-s8-s Uz QQ mi pride drahy a to nehovorim o Kuga a Tiguan a uz uplne nechapem, ak to chce niekto chce porovnavat ako rovnocenneho protivnika RAV4 a podobnych aut, tak uz jeuplne mimo...
V TOMHLE OHLEDU JE "MISTR" BMW, CO SI VYMEJŠLEJ ZA NOVÝ TŘÍDY (VIŽ X6 ATD.). TO UŽ JE FUCKT TROŠKU MOC. HODNĚ TĚCH AUT, UŽ JSOU S PROMINUTÍM JEN NAGELOVANÝ M.R.D.K.Y. TIGUAN JE VOTŘESNEJ, ZA TU CENU JE TAM TOHO MÍSTA ŽALOSTNĚ MÁLO. A TA PARODIE OD RENAULTU-KOLOS NEBO KALOS, TAK TO UŽ JE VÝSMĚCH!!! :no:
jj, X6 osobne vyznam absolutne nechapem. Ako Infity FX, ktore sa mu asi jedine podoba aspon ma v poho v zadu miesta na hlavu a celkom sa mi paci.
tiguan ma naozaj miesta nesmierne malo, kuga podobne. Vazne ma prekvapilo, ze aspon ten QQ ma ako tak miesto na nohy a relativne slusny kufor. Ale kupit by som si ho asi tiez nekupil, to radsej nejaky Focus KOMBI
Land Rovery se sice ve velkém neprodávají, ale určitě se jich prodalo víc než třeba Porsche, takže v tabulce chybí. Svaz dovozců automobilů (www.sda-cia.cz) jejich prodeje na svých stránkách uvádí tak proč tady chybí?