Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GTI
| 13. 3. 2018 21:08
Je GTI zkratkou něčeho nebo to nemá žádný skrytý význam ?
Avatar - Googlit
GTI
| 13. 3. 2018 21:27
Vítej zpět, je rok 2018, Google i Wikipedia stále fungují. [odkaz]
GTI
| 13. 3. 2018 21:29
Gran Tourismo Injection. V golfu I gti byl pouzity novy motor (myslim z audi) , 1.6 se vstrikovanim, proto to zdurazneni injection..
GTI
| 13. 3. 2018 21:57
V tom případě tam i TDI patří plným právem :-)
Dokonce mělo přímý vstřik ! :-)
Avatar - 3_diamanty
GTI
| 13. 3. 2018 21:34
to bol vtip ze ;-) ... hned som si myslel :yes:
Avatar - speedfred
GTI
| 13. 3. 2018 21:55
GTI je pán ex-diskutér.Nič viac,nič menej nechceli povedať článkom
Avatar - traveldrive
GTI
| 13. 3. 2018 23:55
A nechodí sem pod nejakým iným nickom?
Avatar - white label
GTI
| 14. 3. 2018 00:48
Ne.
Avatar - KANKUNEN
Kde je pan GTI?
| 14. 3. 2018 09:06
Ten by měl radost, jak mu to vychází se supermainstreamem. Arteon přímo zapadá do jeho myšlenek a Touareg má stále V6. Mistr elegance FOX a vysmíval se Mazdě6, že má víčko nádrže vlevo. Pak jsem pochopil, že se tím baví. Ale povídka o Impreze a text o GT86 neměly chybu.
Avatar - Dinar
Kde je pan GTI?
| 14. 3. 2018 10:23
Jeho diskusní cíle byly edukativní, největší radost (by) měl z toho, v kolika z vás v něm jeho návodné názory zanechaly stopu. :-) ;-)
Avatar - KANKUNEN
Kde je pan GTI?
| 14. 3. 2018 11:56
:yes:
Avatar - Stefič
Kde je pan GTI?
| 14. 3. 2018 12:09
souhlas, pouze poukazoval na blbost lidskou...také jsem se nechal jednou nachytat:-))
Kde je pan GTI?
| 14. 3. 2018 12:10
Mě rozčiloval s tím jak si lhal do kapsy a neustále si dokola mlel svoje. Pamatuju jak tu svého času bagatelizoval problémy VW s TSI motory, kde kolabovaly rozvody. Nedokázal si přiznat, že jeho oblíbená über automobilka vyprodukovala konstruktérský paskvil. Absencí sebekritiky mě štval. Klasickej namyšlenej blbeček, kterej všechno ví nejlíp, od všeho má klíče, všude byl a kde nebyl tam se zrovna chystá a nesnaží se byť jen zamyslet nad tím co mu řekne někdo jiný.
Avatar - Ozzman
Kde je pan GTI?
| 14. 3. 2018 19:45
To mluvíš o Jossalitovi?;)
Avatar - Dinar
Kde je pan GTI?
| 15. 3. 2018 07:36
Zloděj křičí, chyťte zloděje.
Kde je pan GTI?
| 14. 3. 2018 13:01
Edukativní? To sedí kdo nic neumí tak učí.
Avatar - Dinar
Kde je pan GTI?
| 14. 3. 2018 17:50
Ano, pokud myslíš třeba interpunkci, tak tu ses od něj naučit mohl, bohužel, svou šanci jsi propásl.
Kde je pan GTI?
| 15. 3. 2018 04:34
Ano vejšplecht od tebe jsem jako vždy čekal.
Avatar - Dinar
Kde je pan GTI?
| 15. 3. 2018 07:35
Zase ti tam chybí čárky, nemachruj a uč se.
Kde je pan GTI?
| 14. 3. 2018 08:17
Předpokládal jsem, že význam je v obecném povědomí... U Maserati se nemluvilo anglicky, takže Gran Turismo Iniezione. Raději to tam dopíšu :-).
Nejlepší GTi
| 13. 3. 2018 22:25
byla 205.
Promiňtě VW fans, ale to jsem si nemohl odpoustit.. :*)
Avatar - white label
Nejlepší GTi
| 13. 3. 2018 23:24
Jistě, jak sám píšeš, 205ka bylo skvělé GTi, ale tohle není článek o GTi, tohle je o GTI. >:-[] ;-)
Avatar - KANKUNEN
Nejlepší GTi
| 14. 3. 2018 06:46
205GTi byla famózní. Jenže němci udělalali z Golfu GTI ikonu ve stylu: vítězný mančaft nemění sestavu. Nenápadný, technicky doladěný jako chlap v solidním obleku. Moje parketa to není, ale můžu akorát závidět, protože moje modla se vydala k dobrovolné sebevraždě, už nebude modrá dobrá, zlaté kola se přestanou vyrábět a reklamní firmy můžou zahodit šablony na polepy.
Avatar - iudex
Nejlepší GTi
| 14. 3. 2018 08:37
Jj, aj to robí legendu legendou, že pokračuje a s každou ´ďalšou generáciou utvrdzuje povedomie verejnosti a posilňuje image. Preto potom značka ustojí aj občasné slabšie kúsky (ako bolo GTI v štvorkovom Golfe).
Avatar - Hittman
Řekl
| 14. 3. 2018 07:23
bych, že GTI jde do propadliště dějin a nastupuje ikonická značka GTE >:D
Řekl
| 14. 3. 2018 07:49
Ano, ano, v případě GTE však vw zvolil zajímavou strategii - vyrobil produkt, který kupují jen jeho dealeři, protože zákazníci zatím nedosáhli patřičné uvědomělosti >:D
Řekl
| 14. 3. 2018 07:56
Tak to je přímo na komoru ;-)
Avatar - Emel
Řekl
| 15. 3. 2018 09:55
Jo... to zatím platí pro celý segment PHEV.
Avatar - iudex
Řekl
| 14. 3. 2018 08:43
Žiadne prepadlisko, práve aktuálny sedmičkový Golf výrazne prispel k posilneniu značky GTI (podľa mňa to je po legendárnom zakladateľovi rodu generácia, ktorá najviac posilnila image GTI, a tým nemám na mysli len rekordný čas na NBR) a VW má na čo nadväzovať. Tipujem, že osmičkový GGTI je už nielen na rysovacích doskách, ale už sa reálne na ňom pracuje. Môj odhad je, že práve v ôsmej generácii nastane veľký posun tým, že GTI dostane elektrický kompresor a tam vidím veľký potenciál a nový život pre klasický spaľovák.
Řekl
| 14. 3. 2018 09:49
??? to´s opravdu ten příspěvek nepochopil?
A co "pan" GTI
| 14. 3. 2018 12:12
V tomto článku ovšem autor zapomněl na jistého zdejšího legendárního diskutéra s tímto nickem, a to je vážně neomluvitelné!!! >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - KANKUNEN
A co "pan" GTI
| 14. 3. 2018 12:42
Asi ho ani neznal. To tu ještě nebyly články typu: Jak by mohl vypadat Moskvič, kdyby ho začali vyvíjet?!
A co "pan" GTI
| 14. 3. 2018 13:05
Legendárního? Byl to poměrně jednoduchý jedinec s jednoduchými názory a žil v domnění že jsou obecně platné. Styl co je dobré pro mne je dobré i pro ostatní. Něco jako Babiš.
Avatar - iudex
A co "pan" GTI
| 14. 3. 2018 13:30
Tak GTI bol všeličo, ale nie jednoduchý. Naopak mnohí jednoduchší jedinci nepochopili za celé roky, že sa GTI hlavne dobre bavil a dokonale hral svoju rolu diablovho advokáta, čo irituje všetkých a pri tom sa dobre bavil. Tiež mi nejaký čas trvalo, kým som túto jeho rolu prekukol. Mimochodom stretol som ho osobne a bol to inteligentný, kultivovaný a vtipný pán.
A co "pan" GTI
| 14. 3. 2018 13:58
Vtipny? Ale kušte tetičko. A o tom jak se dobře bavil by jsem taky pochyboval, dokázal se hádat jako malé uvzaté děcko a jeho argumentace třeba kolem výše zmíněného víčka nádrže byla směšná.
Avatar - KANKUNEN
A co "pan" GTI
| 14. 3. 2018 16:22
Já se stydím, že jsem na tu provokaci o víčku skočil.
Avatar - Dinar
A co "pan" GTI
| 15. 3. 2018 07:39
"...by jsem", proboha! >:D >:D
Tupan kádruje někoho, na koho mentálně nestačil, což ho pochopitelně sra.lo, ale, tupane, to žes nestačil, se nezměnilo, nestačíš a stačit nebudeš, proto je tvoje kádrování jen legrační. ;-)
Avatar - white label
Článek o GTI
| 14. 3. 2018 20:06
Aleši, díky za článek, od tebe, zejména na poměry auto.cz, tradičně velmi nadprůměrný.
Přesto bych si dovolil pár připomínek, byť většina z nich jsou redukce spíše kosmetické a některé pro tebe určitě nebudou nové.

I.g.
"GTI první generace debutovalo v srpnu 1975 na IAA ve Frankfurtu..."
Bylo to v září (11. - 21.9. 1975), od r. 1955 začínaly všechny frankfurtské IAA v září.
"Proslul zejména v černé barvě..."
Na základě čeho si k tomuto závěru došel?
Původně se Golf I GTI nabízel pouze ve dvou barvách, konkrétně Diamantsilber metallic a Marsrot, takže černá mezi nimi ani nebyla. A kromě těchto původních dvou barev bych to viděl spíš na bílou, ve které má G1 GTI i VW a používá jej při prezentacích nových g. GGTI.
Další (zadní) pár dveří byl pro GTI v nabídce až od r. 1981.
Původní GGTI měl maximálku 182 km/h ("Dokázal upalovat skoro stodevadesátkou...") a zrychlení (0-100) za 9s.
Motor 1,8 měl jen +1kw, ale taky +15Nm, navíc už o 1500 ot/min. níž.
A těch "sotva 800 kg" bylo 810 kg (v r. 1976).

III. g.
"...protože se objevil i GTI TDI (nikoli GTD jako dříve a od šesté generace znovu)."
GTD se ve třetí generaci normálně nabízel (GTD chyběl v nabídce pouze u 4. a 5. g.), jen neměl techniku TDI, ale pouze TD (1,9TD/55kW s nepřímým vstřikem do předkomůrky). Po příchodu 1,9TDI/66kW zůstal GTD v nabídce s původní motorizací, takže silnější 66kW (podobně sportovněji laděná) verze měla označení GT TDI, nebo GT Special TDI, což se nezměnilo ani s pozdějším příchodem silnější 81kW varianty s proměnlivou geometrií lopatek turba. Jediným G3 GTI s motorem TDI (81kW/235Nm) tak byl pouze (tebou také zmíněný) výroční/ediční Golf "GTI 20 Jahre". Takže do běžné ("neediční") nabídky se motory TDI dostaly do GTI až ve čtvrté generaci, kde měly 1,9 TDI s výkony (postupně) 81/85/96/110 kW, přičemž poslední tři už měly techniku PD.

VI. g.
"Zajímavé bylo, že bývalý šéf VW Martin Winterkorn, který odstoupil během aféry Dieselgate, trval na tom, že GTI bude mít umístěné koncovky výfukového potrubí v obou rozích karoserie. Neuspěl, má sice dvě, ale vlevo."
Píšeš to u 6. g., ale právě u této g. už to (na rozdíl od 5. g.) nově neplatilo.
Od šesté g. už VW nepoužívá označení TFSI, to si tak dodnes ponechalo výhradně Audi.
Pro zajímavost, tvarově identická 18" kola Detroit (viz G5 GTI) se pod stejným názvem nabízela i pro G6 GTI, jen vnitřní podbarvení už nebylo v metalickém antracitu, ale v černém lesku. A pro VW už je nevyrábělo BBS v Německu, ale Ronall v Polsku.
Článek o GTI
| 15. 3. 2018 10:56
Ahoj, článek je přehledem, nicméně jsem přesunul ten jedničkový pětidveřák GTI tak, aby i hnidopichům bylo jasné, že byl až po modernizaci. Pokud se nepletu, GTI 1.8 měl maximálku 187 km/h, proto jsem v textu nechal "skoro stodevadesátkou", i když je to už v prvním odstavci. Nechtěl jsem text příliš zahlcovat čísly, aby se dal taky číst (totéž hmotnost). IAA 1975 jsem opravil na září, původně jsem to tak měl, ale jiný zdroj uváděl srpen.

GTD v třetí generaci řešit nebudu, článek o něm není, vím, že existoval. U GTI TDI jsem tedy umazal jedno slovo.

Výfuky u šestky a MW jsou moje chyba, omylem jsem se při psaní podíval na fotku pětky.

Díky.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku