Ojetiny
Přihlásit pro přidání komentáře
OnkelKonrad
Vlastnil jsem 1,6 HDI 80 kW rv 2008. Ve 157 tkm podcházelo turbo, ve výfuku zapečené usazeniny. Již ve 127 tkm hned po koupi jsem musel udělat rozvody, protože to chrastilo jak Pinochet řetězem. Okolí vstřiků připomínalo mostecké uhelné doly, mechanikovi v neznačkovém servise se však podařilo vše odstranit a vstřiky dotáhnout, to bylo asi v 135 tkm. Ve 155 tkm víko pod motorem plné nafty - opět netěsnící vstřiky, ačkoliv auto tahalo a startovalo bez problémů. Oprava v autorizovaném servise cca 8.000 Kč - slušná darda za výměnu asi 3 těsnících kroužků na každém vstřiku. Jojo, u Kopeckýho jsem jim udělal hezký předvánoční nákup...
Motor hlučnej, tichej byl tak max do 2.200 otáček, pak už se to nedalo poslouchat.
Jakkoliv to bylo neskutečně praktický a pro mě hezký auto, ten motor mě neskutečně štval a byl jsem šťastnej, že jsem se toho zbavil v 11:55. A to jsem dochlazoval turbo po každé jízdě, jezdil jen na maxxmotion, olej měnil po 10 tkm.
Jako soukromá osoba už bych si diesel nekoupil a jsem rád, že mám teď atmo benzín, a je mi dobře.
Motor hlučnej, tichej byl tak max do 2.200 otáček, pak už se to nedalo poslouchat.
Jakkoliv to bylo neskutečně praktický a pro mě hezký auto, ten motor mě neskutečně štval a byl jsem šťastnej, že jsem se toho zbavil v 11:55. A to jsem dochlazoval turbo po každé jízdě, jezdil jen na maxxmotion, olej měnil po 10 tkm.
Jako soukromá osoba už bych si diesel nekoupil a jsem rád, že mám teď atmo benzín, a je mi dobře.
A spolehlive rozvody? Houby, nam odesly po 80000
Zapomněl jsem uvést že to byl Peugeot 308.
to auto si mal kupene ako nove ?
Jasne ze ne, ako pise, kupil to stocene na 127 tkm a hned menil rozvody, no ake prekvapive >😁 To su najlepsi takyto odbornici, co autam vobec nerozumie, kupi stoceny olietany pekac a podla toho potom hodnoti celu znacku.
Tiež mám pocit, že väčšina týchto príbehov, čo začína "kúpil som to s 123 000 km z áčiek po prvom majiteľovi, čo s tým jazdil len v nedeľu do kostola.." nemožno brať príliš vážne.
Autá čo sa u našich (českých) bazárnikov predávajú s cca 150 000 sú všetko stočenky z reichu, čo tam abdul predával za pár šušňov s 350 000 na budíkoch.
Autá čo sa u našich (českých) bazárnikov predávajú s cca 150 000 sú všetko stočenky z reichu, čo tam abdul predával za pár šušňov s 350 000 na budíkoch.
Já 66 kW prodával s 200000 km. Tichý, motor suchý, původní rozvody, turbo, trysky, vše...
mariov8
Měl jsem to doma v C4 2011. Vynikající motor, tichý, úsporný (svižným stylem ale s rozumem 5,1L) a ani ve verzi 68kW to nebyla výkonově úplná tragédie. Navíc je to hliníková konstrukce, netrpí tak na teplotní cykly nebo dlouhé zahřívání jako klasické litinové diesely. Zbytek auta taky nebyl úplně špatný, pěkný interiér, hodně místa (ne klaustrofobie jako ve Focusu) a velký kufr, teda až na ten podvozek - ten bouchal a uskakoval při jakékoliv snaze o dynamický styl jízdy nebo při setkání s realitou českých silnic.
Ozzman
Najezdil jsem pár tisíc km ve FoFoIII 74kw Tdci 1.6 s přívlastkem Econetic (pseudo green line od Fordu).
Motor je do 100 km/h obstojný, na dálnici už mu něco chybí.
Srovnání s o trochu silnějším 2.0 TDCi 85kw (ale zase v o třídu větším autě) byl ale hodně znát ve všech jízdních situacích, samozřejmě na dálnici rozdíl narůstá a nůžky se rozevírají.
Srovnání s koncernovou 1.9TDI PD 77kw (v OII kombi fl) mluví ohledně výkonu pro OII (na dálnici jede trochu lépe, do 100km/h bych řekl, že auta jezdí podobně), ale je o hodně hlučnější a o hodně méně kultivovaný >😁
Nebudu popisovat konkrétní auto jako celek, text je jen o motoru (tam mne FoFo III jinak hodně bavil i s touto ekomotorizací), ale potěšila mne spotřeba, kdy jsem si doslova užíval klikaté okresní silnice v kopcovitém terénu (70 😖, pak města (20 😖 a dálnice (10 😖. Většinou jsem jezdil ve 3 lidech za 5,5 a když jsem trochu zvolnil na pohodovou jízdu, auto jelo za 4,5.
Spolehlivost bohužel nemohu soudit, ale bez znalosti pověsti motoru by mi takový Fokus jako druhé auto rozhodně nevadil 😄
Motor je do 100 km/h obstojný, na dálnici už mu něco chybí.
Srovnání s o trochu silnějším 2.0 TDCi 85kw (ale zase v o třídu větším autě) byl ale hodně znát ve všech jízdních situacích, samozřejmě na dálnici rozdíl narůstá a nůžky se rozevírají.
Srovnání s koncernovou 1.9TDI PD 77kw (v OII kombi fl) mluví ohledně výkonu pro OII (na dálnici jede trochu lépe, do 100km/h bych řekl, že auta jezdí podobně), ale je o hodně hlučnější a o hodně méně kultivovaný >😁
Nebudu popisovat konkrétní auto jako celek, text je jen o motoru (tam mne FoFo III jinak hodně bavil i s touto ekomotorizací), ale potěšila mne spotřeba, kdy jsem si doslova užíval klikaté okresní silnice v kopcovitém terénu (70 😖, pak města (20 😖 a dálnice (10 😖. Většinou jsem jezdil ve 3 lidech za 5,5 a když jsem trochu zvolnil na pohodovou jízdu, auto jelo za 4,5.
Spolehlivost bohužel nemohu soudit, ale bez znalosti pověsti motoru by mi takový Fokus jako druhé auto rozhodně nevadil 😄
Bratranec dělá v Peugeotu..
Tento motor nikdy nikomu z příbuzných nedoporučil..
Velký průser..dle hesla HDI - HODNE DRAZE INVESTUJ !
:-!
Tento motor nikdy nikomu z příbuzných nedoporučil..
Velký průser..dle hesla HDI - HODNE DRAZE INVESTUJ !
:-!
Tý brďo = a co teprve ty eště horší [odkaz] 😐
Máš zkušenost s tímhle motorem v nějakém autě? Jestli ne, tak radši šoupej nohama a neplevel diskuzi 😉
A tohle pravidlo = sis vymyslel na základě čeho? Že sis usmyslel? 😉
Já teda 1 skoro pravýho strejdu co tenhle motor v silnější verzi má = mám. A možná narozdíl od tebe vim že motory ze společnýho vývoje Ford PSA = nejsou zas tak stejný = takže bys = jako ctitel vlastních pravidel = vypad a šel šoupat nohama = a neplevelil blbejma kecama o mě = diskuzi? 😄
Já teda 1 skoro pravýho strejdu co tenhle motor v silnější verzi má = mám. A možná narozdíl od tebe vim že motory ze společnýho vývoje Ford PSA = nejsou zas tak stejný = takže bys = jako ctitel vlastních pravidel = vypad a šel šoupat nohama = a neplevelil blbejma kecama o mě = diskuzi? 😄
A proč nepíšeš o tom, jaké s ním strejda má zkušenosti ? Proč tady otravuješ se spolehlivostí VW ? A reagoval jsem na to, že si místo k tématu dal opět ten článek o VW.
To že ty diesly 1.6 od PSA jsou katastrofa se všeobecně ví již dlouho.
Rozhodně raději diesel od VW a Audi !
Rozhodně raději diesel od VW a Audi !
Rozhodně [odkaz] >😒]
Pěkné..taky těch VW dieslů jezdí nejvíc..
Šroty jako vyrábí PSA / Ford v 1.6 naštěstí už moc nepotkáš.. děsivá pověst je předchází !
:-!
Šroty jako vyrábí PSA / Ford v 1.6 naštěstí už moc nepotkáš.. děsivá pověst je předchází !
:-!
Statistika ? Montovaly se do Volva, Mazdy Fordu, Peugeotu a Citroenu. Jdu říct kamarádovi co si ho právě koupil v 5008 že má motor s děsivou pověstí. Nějaká další urban legend od někoho kdo má avatar VW a jistě bohaté zkušenosti s tímto motorem?
O to nejde, jde o to, že k tématu nic nenapíše, ale jen sem přinese odkaz, který ukáže ještě většího viníka. PSA je i Citroen a ten je v jejich rodině svatý, vzpomeň na Kylie, tak se ho musí zastat i kdyby trakaře padaly.
Ano, slyšel jsem o těch motorech hodně, z určitých let výroby bych si vybral dle motorizace.
1.6 TDI od VW, ale radši 2.0 HDI od PSA
Ano, slyšel jsem o těch motorech hodně, z určitých let výroby bych si vybral dle motorizace.
1.6 TDI od VW, ale radši 2.0 HDI od PSA
Tak já raději nové 2.0 TDI od VW..logicky 😉
U nových dvoulitrů bych to asi neřešil, PSA/TDCI dělá spolehlivé dvoulitry, sám jeden mám (+ pár kamarádů také) a máme nájezdy +/- 300 tisíc km a motory jsou v perfektní kondici při běžné údržbě. U VW už možná dotáhly kultivovanost, ale když jsem jel poslední inkarnací s běžnými 110kw (nesrovnávám BiTDi), tak mne moc auto nepřesvědčilo a starší nespolehlivé TDI PD 103 a 125kw mi příjdou minimálně pocitově dynamičtější a jdou lépe do otáček.
Nové motory by měly být lepší jak u PSA tak i u VW..
Mám nyní služební VW s 2.0 TDI 150k , motor je rok a půl starý..zatím jen po 7500 km dávka močoviny u benzínky za 200 kč a motor jezdí skvěle.
Uvidíme dál , auto budu mít min. 5 let.
1.4 TSI byl průšvih..návrat k dieslu se jevil logický 😉
Mám nyní služební VW s 2.0 TDI 150k , motor je rok a půl starý..zatím jen po 7500 km dávka močoviny u benzínky za 200 kč a motor jezdí skvěle.
Uvidíme dál , auto budu mít min. 5 let.
1.4 TSI byl průšvih..návrat k dieslu se jevil logický 😉
Určitě nemám důvod ti nevěřit 😄 Proto jsem psal, že pro mne by dnes rozhodnutí 2.0TDCi/TDI bylo prašť jako uhoď a šel bych po konkrétnímu autu. Ani jeden snad nebude krok vedle, zatím tomu neodpovídají ani různé zkazky šířící se automobilovým světem.
S TSI mám také zkušenost a není hezká >😁 O tom ale už dnes snad nebudu mluvit 😄
S TSI mám také zkušenost a není hezká >😁 O tom ale už dnes snad nebudu mluvit 😄
Nechci vám ty naftový sny kazit = ale co třeba nová generace dieslů od Mercedesu? Když už naftu? To je aspoň = náskok díky technice 😉
Výbornej a konstrukčně zajímavej je i novej 1,5 HDI = 2.0 TDI je = trochu obnošená vesta ne? >😁
Výbornej a konstrukčně zajímavej je i novej 1,5 HDI = 2.0 TDI je = trochu obnošená vesta ne? >😁
To sice je, ale Mercedes je i náskok díky cenovce....
Nojo tak PSA 1,5 HDI = diskutovali sme ho tady s MT = a zatim dle všech zdrojů konstrukčně i funkčně hodně zajímavý. Stejně asi nová Honda 1.6 i-DTEC
PSA 1.5HDI je to stejné, co 1.5 TDCi ?
Ne = 1.5 TDCI je jen převrtanej starej 1.6 = eště ze společnýho vývoje
1.5 HDI 96 kw 300 Nm je já nevim rok starej zcela novej motor s originálníma konstrukčníma řešeníma = SCR katalyzátor a FAP sou sloučený hned za motorem
1.5 HDI 96 kw 300 Nm je já nevim rok starej zcela novej motor s originálníma konstrukčníma řešeníma = SCR katalyzátor a FAP sou sloučený hned za motorem
Hm, 1,5 na 1,6 teoreticky prevŕtať vieš, ale opačne?
diskutovali sme ho tady s MT >😁 >😁
Vyhovovala by ti jiná formulace? >😁
Ty máš zase den = že atmosféry dělá nejvíc Lexus = ti vadí. Formulace ti vadí = víš aspoň co? 😉
Tak jak bys to napsal = tento zajímavý nový motor inovativní konstrukce jsme probírali s kolegou diskutérem nicku MT? >😒]
Ty máš zase den = že atmosféry dělá nejvíc Lexus = ti vadí. Formulace ti vadí = víš aspoň co? 😉
Tak jak bys to napsal = tento zajímavý nový motor inovativní konstrukce jsme probírali s kolegou diskutérem nicku MT? >😒]
Komická není ta formulace, komické je tvé neustálé "já a MT".
Před rokem jsem jel s Mikou Hakkinenem okruh ve Spa, shodli jsme se, že některé zatáčky jsou příliš pomalé. A pak se se mnou chtěl vyfotit.
Teda on ho jel o pár let dřív, než já. A asi to řekl trochu jinak. A nechtěl se fotit se mnou, ale s nějakým fanouškem. Teda spíš ten fanoušek se chtěl fotit s ním.
Před rokem jsem jel s Mikou Hakkinenem okruh ve Spa, shodli jsme se, že některé zatáčky jsou příliš pomalé. A pak se se mnou chtěl vyfotit.
Teda on ho jel o pár let dřív, než já. A asi to řekl trochu jinak. A nechtěl se fotit se mnou, ale s nějakým fanouškem. Teda spíš ten fanoušek se chtěl fotit s ním.
Neustálé = to myslíš 2 technický věci = žejo 😄
Vidim že přestáváš vnímat rozdíl mezi realitou a vlastně ani nevim čim 😐
My sme prostě oba spolu mluvili = o těhle 2 věcech = a nepřekvapivě měli podobnej názor. Už se to stalo = nejde to změnit 😉
Stejně tak když přijde řeč na atmosferický motory = nejde to jinak = nikdo je dneska nenabízí v takový šíři a množství jako Lexus. Takže co bys chtěl říct? Japonský výrobce atmosfericky plněných velkoobjemových benzínových motorů? Na pět? 😄
Vidim že přestáváš vnímat rozdíl mezi realitou a vlastně ani nevim čim 😐
My sme prostě oba spolu mluvili = o těhle 2 věcech = a nepřekvapivě měli podobnej názor. Už se to stalo = nejde to změnit 😉
Stejně tak když přijde řeč na atmosferický motory = nejde to jinak = nikdo je dneska nenabízí v takový šíři a množství jako Lexus. Takže co bys chtěl říct? Japonský výrobce atmosfericky plněných velkoobjemových benzínových motorů? Na pět? 😄
>😁 Jo >😁 Asi tak nějak >😁 Ale tak víš co...i Hamunasakry sní >😁
"Jsem kámoš s ... (hm teď nevím, třeba s) Kájou Gotem a chodíme spolu kalit" = Potkali jsme se v hospodě, kde chlastal ještě s dalšíma dvaceti lidma a v opilosti mi řekl dvě věty a pak se poblil a usnul. (Chtěl sem tam dát nějakou rockovou hvězdu, ale žádná takhle drsná a aktuální mne nenapadá... leda Olda Říha >😁 >😁 , ale ten by Sakrovi spíš vrazil pěstí >😁 )
Já sem takhle kámoš třeba se Zemanem, se spoustou ministrů, nejen z ČR, s půlkou český hudební scény a i s tim Oldou Říhou, protože tomu jsem mohl alespoň koupit drink ve své maldické nerozvážnosti >😁 A jestli se počítá být v jednom městě naráz, tak i se spoustou světových hvězd, které vystupovaly v Praze >😁
"Jsem kámoš s ... (hm teď nevím, třeba s) Kájou Gotem a chodíme spolu kalit" = Potkali jsme se v hospodě, kde chlastal ještě s dalšíma dvaceti lidma a v opilosti mi řekl dvě věty a pak se poblil a usnul. (Chtěl sem tam dát nějakou rockovou hvězdu, ale žádná takhle drsná a aktuální mne nenapadá... leda Olda Říha >😁 >😁 , ale ten by Sakrovi spíš vrazil pěstí >😁 )
Já sem takhle kámoš třeba se Zemanem, se spoustou ministrů, nejen z ČR, s půlkou český hudební scény a i s tim Oldou Říhou, protože tomu jsem mohl alespoň koupit drink ve své maldické nerozvážnosti >😁 A jestli se počítá být v jednom městě naráz, tak i se spoustou světových hvězd, které vystupovaly v Praze >😁
Kolik ty napíšeš kravin = jen aby si byl za eště většího trapáka = viď? 😄
S tim těžiště ani 1,5 HDI prostě nic nenaděláš = tak to je = a ani tvý fakt tupý blábolení = to holt nezmění 😉
S tim těžiště ani 1,5 HDI prostě nic nenaděláš = tak to je = a ani tvý fakt tupý blábolení = to holt nezmění 😉
Nemyslím si, že se tu najde hodně lidí, co mají Ozzmana za trapáka. A naopak jsem si dost jistej...........
Na tvym neobjektivni názoru = vůbec nezáleží 😄
Jediný podstatný je = co napsal = a jestli to je trapárna = no a tohle je jeden z trapnejch příspěvků. Moc se mu vydařil i ten o bičování :yes: 😉
To jak dlouho nepochopil co a jak je to u aut s těžištěm = to bylo stejně vtipný = jako když otočil že i Machala to při běžný jízdě pozná >😒]
Jediný podstatný je = co napsal = a jestli to je trapárna = no a tohle je jeden z trapnejch příspěvků. Moc se mu vydařil i ten o bičování :yes: 😉
To jak dlouho nepochopil co a jak je to u aut s těžištěm = to bylo stejně vtipný = jako když otočil že i Machala to při běžný jízdě pozná >😒]
Sakro... já se s tebou ale nebavil co dělá u auta těžiště, ale že mezi Aurisem a třeba Fokusem je rozdíl malý a v provozu ti nedá výhodu, možná tak tvůj pocit, ale ještě větší pocit, že to tak vnímáš, říká se tomu placebo (bavím se o těchto dvou autech). Ale to by si musel chápat psaný text 😄
Já s tím nic dělat nechci >😁 A s 1.5HDI už vůbec ne >😁
Tvoje chyba = výbornej motor
A mě už serou tvoje debilní kecy = chvílema to přeháníš jako Zeman = to je hodně velká urážka = kdybys to nepochopil >😒]
A mě už serou tvoje debilní kecy = chvílema to přeháníš jako Zeman = to je hodně velká urážka = kdybys to nepochopil >😒]
Výbornej motor, to je určitě jisté, když se ho prodalo na miliony a několik let funguje bezproblémově, tak je nejvyšší čas ho zhodnotit 😉
Nojo = je to určitý a jistý 😄
Výborný sou i nový diesly od MB = jaký budou za 10 let z pohledu spolehlivosti = to fakt těžko říct = ale viz diskuze a statistiky poruchovosti = na to všichni.. 😉
Takže = teoreticky je nástupce nejprodávanějšího maloobjemovýho nafťáku = 1.5 HDI 96 kW 300Nm inovativní zajímavej motor = prakticky ho chválili všichni kdo ho zkoušeli. Z pohledu ojetiny = si lidi klidně kupujou i ty největší průsery [odkaz] dokonce víc ty průsery než ty z opačný strany >😁
Výborný sou i nový diesly od MB = jaký budou za 10 let z pohledu spolehlivosti = to fakt těžko říct = ale viz diskuze a statistiky poruchovosti = na to všichni.. 😉
Takže = teoreticky je nástupce nejprodávanějšího maloobjemovýho nafťáku = 1.5 HDI 96 kW 300Nm inovativní zajímavej motor = prakticky ho chválili všichni kdo ho zkoušeli. Z pohledu ojetiny = si lidi klidně kupujou i ty největší průsery [odkaz] dokonce víc ty průsery než ty z opačný strany >😁
Protože to čemu ty řikáš otravuješ = má narozdíl od většiny keců typu Sumi2000 10😁9 nějakou hodnotu? 😉
Má nějakej rok 2008-9? Tu silnější verzi 1.6 s filtrem 80 kW 240 Nm kupovanej novej a má ho dodnes = je relativně čerstvě důchodce. Jezdí s tim Prahu a okolí = pracovně denně. Nevim kolik má aktuálně najeto ale dost jezděj i po republice = přepadávat příbuzný >😒]
Rozvody má původní = právě zvažuje jestli prodá a pude do novýho nebo si nechá tohle. Docela důsledně používá aditiva a žádný extrémy ho nepotkaly = myslim že před časem něco s EGR
Auto na muj vkus příliš mlátí od kol a vůbec mě celkově nebere, ale motor spíš naopak = proti 1.6 TDi asi spíš lepší volba
Měl jít do 2.0 HDI 😉
Sakra jakej článek o VW? Ty dovedeš člověka dostat >😁
Má nějakej rok 2008-9? Tu silnější verzi 1.6 s filtrem 80 kW 240 Nm kupovanej novej a má ho dodnes = je relativně čerstvě důchodce. Jezdí s tim Prahu a okolí = pracovně denně. Nevim kolik má aktuálně najeto ale dost jezděj i po republice = přepadávat příbuzný >😒]
Rozvody má původní = právě zvažuje jestli prodá a pude do novýho nebo si nechá tohle. Docela důsledně používá aditiva a žádný extrémy ho nepotkaly = myslim že před časem něco s EGR
Auto na muj vkus příliš mlátí od kol a vůbec mě celkově nebere, ale motor spíš naopak = proti 1.6 TDi asi spíš lepší volba
Měl jít do 2.0 HDI 😉
Sakra jakej článek o VW? Ty dovedeš člověka dostat >😁
No vidiš, tohle je to nejrozumější, co jsi tady za dlouhou dobu sepsal, mne třeba tenhle motor zajímá, pár kamarádů o něm uvažovalo a nikdo se neodvážil. Co to je za auto? Peugeot? Citron ?
C4 = auto mě teda fakt moc nebere = ten motor je na něm to nejlepší >😒]
To snad radši P308 = nebo něco novějšího = tak jak se mi v 10 let starý C5 V6 jezdilo skvěle, tak z podobnýho období C4 snad radši ne 😄
To snad radši P308 = nebo něco novějšího = tak jak se mi v 10 let starý C5 V6 jezdilo skvěle, tak z podobnýho období C4 snad radši ne 😄
C4 je pro mne bohužel naprosto nekonkurenceschopné auto.Chybí mu kombik a nebo liftback/sedan.. prostě něco navíc, co prodává v jiných třídách.. zezačátku možná slušné, ale jinak nevyniká z konkurence ničím, když už, tak ten Fokus s tímto motorem, to je tak maximální hranice, jinak do větších aut už bych nechtěl, ale tam má PSA dobrý dvoulitr 😄
I pro mě = jen ten motor je použitelnej 😄
Záleží jak chceš starý auto = vzhledem ke katastrofální realitě nejen Dieselgate nafťáků = se objevil [odkaz] u pašíka Euro5 snížil jeho reálný emise o 93%
Ze starších motorů občas jedu 2.2 HDI = to je dokonce hodně povedenej motor :yes:
Záleží jak chceš starý auto = vzhledem ke katastrofální realitě nejen Dieselgate nafťáků = se objevil [odkaz] u pašíka Euro5 snížil jeho reálný emise o 93%
Ze starších motorů občas jedu 2.2 HDI = to je dokonce hodně povedenej motor :yes:
Já momentálně nic nechci, opravil jsem stávající auto, ale další volba pro mne bude asi TDCi 2.0, pokud mne neosloví nějaká jiná nabídka, třeba od Opelu, či VW.
Je to tak, nejezdil jsem s ním dlouho, jak se narodilo první dítě byla C4 jen tak-tak. Šel jsem nejdříve k Fordu, ale v kabině jsem trpěl klaustrofóbii a auto nemělo kufr, v Renaultu jsme si nějak nerozuměli a čirou náhodou jsem oslovil i Citroen. Motor vynikající, auto spíše průměr. Silné stránky: motor, prostor, kufr. Slabé stránky: podvozek, některá řešení nebo detaily. Mít v ponuce sedan nebo kombi, klidně pokračuji, já pak šel do starší C5ky. 308 kombi jsem zavrhnul kvůli ergonomii.
Nevím kde dělá bratranec, ale zde je to totální folklor kámoš má kámoše a kámoš toho kámoše má Peugeot a je to totální krám a Máňa z kravína to tam holkám taky říkala. Já mám tento motor ve Fordu Mondeo. Aktuálně najeto 272 218 Km výměny oleje pravidelně po 15 tisících a ve 180 tisících vyměněný rozvody. Motor jede jak nový nekouří a táhne že si někteří myslí že je to dvoulitr a spousta lidí díky jeho kultivovanosti si ho splete s benzínem. Když ovšem stojíš a jsi venku z auta diesel poznáš, ale není to multikára TDI. Vstřiky, turbo DPF původní. Spotřeba mezi 4,8 až 5,2. Pozdravuj bratrance od Peugeotu. Ještě do dodatek, motor potažmo auto vám bude sloužit adekvátně tomu jak se o něj staráte.
Tak tohle úplnou náhodou můžu potvrdit = zrovna sem s jednou z těch holek šukal na seně a na vlastní uši sem slyšel jak to Máňa řikala 😄
A mám to ze dvou zdrojů = kámoši v hospodě to totiž taky řikali = takže je to na 100%
A mám to ze dvou zdrojů = kámoši v hospodě to totiž taky řikali = takže je to na 100%
Máš ten motor v Mondeu ? Takže Předpokládám MK IV a motor 85kw ? Mám vlastně totožné auto, jen s předdownsizovaným 2.0 85kw, dost by mne zajímalo srovnání, mám i totožný nájezd km. Máš porovnání ? Já jsem nikdy takovým Mondeem s 1.6TDCi nejel a ani nikdo známý ho nemá.
Spotřeba se mi ti nechce věřit, to auto je velké a těžké, buď jezdíš jen ustálenou rychlostí někde mezi dvěma městy po okresce, nebo jsi kloboukář >😁 Já jsem takové spotřeby dosáhl s tímto motorem a EKOFokusem a to ještě pod 5 jsem se už musel snažit. S dvoulitrem jezdím kolem 6/100. Dálku v klidu za 5,5, Prahu agresivněji i za 6,8. Nemyslím si, že by ten dvoulitr byl jízdně horší, ba naopak, už tabulkově má vyšší kroutící moment a zrychlení 0-100 skoro o sekundu lepší.
Spotřeba se mi ti nechce věřit, to auto je velké a těžké, buď jezdíš jen ustálenou rychlostí někde mezi dvěma městy po okresce, nebo jsi kloboukář >😁 Já jsem takové spotřeby dosáhl s tímto motorem a EKOFokusem a to ještě pod 5 jsem se už musel snažit. S dvoulitrem jezdím kolem 6/100. Dálku v klidu za 5,5, Prahu agresivněji i za 6,8. Nemyslím si, že by ten dvoulitr byl jízdně horší, ba naopak, už tabulkově má vyšší kroutící moment a zrychlení 0-100 skoro o sekundu lepší.
Jsem taxikář a snad víš že my stylem klobouk moc nejezdíme. 😉 Jenže nemusíš jezdit jako klobouk aby jsi dosáhl dobré spotřeby, jen prostě z každé křižovatky neodpálíš jako závodník aby jsi na další šel do plných na brzdy. Když jezdíš přes třicet let jako já víš co je to předvídat a brzdy ti vydrží s přehledem sto padesát tisíc i když jezdíš převážně po městě (vím Ostrava není Praha ale pořád je to třetí největší město v republice). K tvému dotazu: dvoulitr je o něco suverenější na dálnici (záleží jak kdo motor zajel) a zase má vyšší spotřebu no a ta jednašest je lehčí. Asi proto jsem kromě pravého horního uložení McPhersonu ještě nic neopravoval,čepy, kosti vše O.K. (taxi musí na STK každý rok). Te´d se mi rozlepil na zadním ramenu silentblok (guma z kovového pouzdra). Hurááááá druhá závada za 270 km. 😉 A ano je to MKIV facelift.
Ok, tak potom chápu, jen z vlastní zkušenosti je pro mne taková spotřeba u Mondea dost nedosažitelná >😁
Co se týká podvozku, možná tě zklamu, ale ani můj těžký dvoulitr si zatím nevybral žádnou daň (ťuk ťuk) a vše je původní >😁 , v létě prošel STK, před dvěma týdny v servise s dotazem, zdali-je vše ok a mechanik říkal, že podvozek nic nepotřebuje. Jediná věc byl ten nešťastný zadní silentblok, který jsem měnil v loni kolem 250 tisíc km, ale zase Pražské díry jsou někdy oříšek i pro SUV 😁. Na druhou stranu u bývalé Laguny II jsem zadní silent blok měnil už někdy kolem 170tis km 😄
Co se týká podvozku, možná tě zklamu, ale ani můj těžký dvoulitr si zatím nevybral žádnou daň (ťuk ťuk) a vše je původní >😁 , v létě prošel STK, před dvěma týdny v servise s dotazem, zdali-je vše ok a mechanik říkal, že podvozek nic nepotřebuje. Jediná věc byl ten nešťastný zadní silentblok, který jsem měnil v loni kolem 250 tisíc km, ale zase Pražské díry jsou někdy oříšek i pro SUV 😁. Na druhou stranu u bývalé Laguny II jsem zadní silent blok měnil už někdy kolem 170tis km 😄
Jo jo a tak to je. Jak se říkají ti co Forda nikdy neměli (ale kamarád kamaráda měl s Escortem hrozné problémy) Fordem tam a vlakem zpátky. Tak ať ti to dále jezdí bez problému. Btw čekal jsem problémy s DPF o kterém píšou všude že tak max 160 tisíc a v říjnu emise na jedničku filtr stále původní.
Spotřeba je jasná máš dvoulitr a méně roků takže jízdní styl bude také jiný.
Spotřeba je jasná máš dvoulitr a méně roků takže jízdní styl bude také jiný.
Tak máme to potvrzeno, jeden motor jezdí ještě dnes. A co nám opět nechybí, ano, fanfára, klasický plivanec na TDI. Nesnášet VW je nadřazeno všemu. Proč?
Protože TDI je nekultivované a hlučné (fakt co bohužel potvrzuji)
Protože TDI je nespolehlivé (z části pravda z části nesmysl je tolik TDI)
Protože TDI táhne vodspodu (z části pravda, některé verze už nemají ten wow efekt)
Protože TDI jede hustě a všichni s TDI se mi smějí, že jsem si nekoupil TDI (zase trochu mýtus, TDI, hlavně to starší, dává řidiči pocit, že to jede jak "kráva" díky hluku, kopanci, atd..)
Protože TDI jezdí skoro na vzduch a to já zvládnu taky ! (asi jak komu, já s 1.9TDI 66 a 77kw jezdím skoro za 7... totéž i s 2.0 TDI 125kw.. to bude v řidiči)
Suma sumárum - každé auto má své pro a proti a ti chytřejší si zvolí, co jim více vyhovuje a nemají potřebu se za to prát, já bych své TDCi za dobové TDI nevyměnil, dnes u další generace obou motorů bych se klidně rozhodoval mezi oběma 😄
Protože TDI je nespolehlivé (z části pravda z části nesmysl je tolik TDI)
Protože TDI táhne vodspodu (z části pravda, některé verze už nemají ten wow efekt)
Protože TDI jede hustě a všichni s TDI se mi smějí, že jsem si nekoupil TDI (zase trochu mýtus, TDI, hlavně to starší, dává řidiči pocit, že to jede jak "kráva" díky hluku, kopanci, atd..)
Protože TDI jezdí skoro na vzduch a to já zvládnu taky ! (asi jak komu, já s 1.9TDI 66 a 77kw jezdím skoro za 7... totéž i s 2.0 TDI 125kw.. to bude v řidiči)
Suma sumárum - každé auto má své pro a proti a ti chytřejší si zvolí, co jim více vyhovuje a nemají potřebu se za to prát, já bych své TDCi za dobové TDI nevyměnil, dnes u další generace obou motorů bych se klidně rozhodoval mezi oběma 😄
Povedat HDi je zly motor, je ako povedat, ze auta sa kazia, tak auta su zle.
Uplny nezmysel, kedze tie motory tvoria niekolko konstrukcnych rad a aj vramci nich doslo k velkym zmenam za tie roky co sa vyrabaju.
Take 2.0 HDi je asi najspolahlivejsi diesel kategorie.
1.6 HDi bola pruser v prvej generacii so 16v, v aktualnej s 8v hlavou je to spolahlivy motor, kde jediny problem je debilny tvar vane, to je ale riesitelne vcelku jednoduco ci uz skratenim vymeny oleja, alebo odsavanim / prelievanim oleja.
PS. Sam mam auto s tymto motorom (84kw verzia - posledna evolucia Euro 5) a ziaden problem za 90k km, ale vlastne bol by som velmi nespokojny, keby nejaky problem bol za tak malo km!
Uplny nezmysel, kedze tie motory tvoria niekolko konstrukcnych rad a aj vramci nich doslo k velkym zmenam za tie roky co sa vyrabaju.
Take 2.0 HDi je asi najspolahlivejsi diesel kategorie.
1.6 HDi bola pruser v prvej generacii so 16v, v aktualnej s 8v hlavou je to spolahlivy motor, kde jediny problem je debilny tvar vane, to je ale riesitelne vcelku jednoduco ci uz skratenim vymeny oleja, alebo odsavanim / prelievanim oleja.
PS. Sam mam auto s tymto motorom (84kw verzia - posledna evolucia Euro 5) a ziaden problem za 90k km, ale vlastne bol by som velmi nespokojny, keby nejaky problem bol za tak malo km!
marianor
Mám tento motor vo focuse mk2 v 66kW a euro4 bez filtru. Kupoval som ho keď mal 222 000km a v súčasnosti mám vyše 301 000km. Tankujem kvalitnú naftu +vifko vždy a olej mením každých 15000km a ročne spravím tak 20000km. Nechalo mal len raz keď odišiel egr ventil a tam stačilo len vytiahnuť kábel z neho a auto šlo ďalej. Vlastne ešte raz ale zato mohol skôr neautorizovaný servis. Menil som palivový filter a ten sa porúčal po 6000km(nejaký alko). Odvtedy už len autorizovaný servis. Dúfam že ešte 100 000 dá 😄
zajímavé , že ti nedělá problém ten usazený bordel v olejové vaně co se nedá vypustit.. 😄
Neni to zajímavý = na to si mechanici vymejšlej různý finty a pomáhátka = to je celkem běžná dennodení realita 😉
I když ty si tvrdej odpůrce reality [odkaz] >😒]
I s tou cenou vany [odkaz] 😄
I když ty si tvrdej odpůrce reality [odkaz] >😒]
I s tou cenou vany [odkaz] 😄
Tiež som vedel o tom karbone, tak asi pred 30k som dával čistiť olejovú vaňu a sací kôš a mechanik mi tvrdil že to bolo celkom čisté. Asi pomáha to že olej mením celkom často. Neviem si predstaviť že by som tam nechal olej 30000km.
Protože to je pseudoproblém.
Je to prostě konstrukční zmetek motor...a pár bychařú a fandů frantíku na tom prd změní !
:no: 8-s :-!
:no: 8-s :-!
Presne ako pises. Mam 66kw verziu bez filtru v P308SW. Kupoval som pred 5 rokmi mal 92.000, teraz 180.000, motor dostava na * vacsinou kratke trasi, vymena oleja raz rocne. Motor slape ako hodinky bez jedineho problemu.
LuCZiano
To je tady zase hitů od některých "znalců" typu HDI - hodně do mě investuj a každý ví, že to je špatný motor... pánové, je to z vlastní zkušenosti a nebo naposlouchaný moudro?
Máme v rodině 5 aut skupiny PSA. Dvě přímo v baráku, dvě má švagr a jedno strýc, všechny mají motor 1.6HDi varianta 80kw nebo 88kw.
1, P307 SW 2006 koupeno jako ojeté, aktuálně cca 280tis km - motor po celou dobu bez závady na motoru mimo běžný servis - oleje, filtry...
2, P207 SW 2008 koupeno jako ojeté, aktuálně cca 210tis km - praskl "buřtík" (hadice k turbu) a letos v zimě začal být za studena neklidný volnoběh, musím nechat proměřit žhavení, jinak bez závad na motoru
3, P5008 2011koupeno jako ojeté, aktuálně cca 180tis km - motor po celou dobu bez závady na motoru mimo běžný servis - oleje, filtry...
4, P5008 2015 koupeno jako nové, aktuálně cca 50tis km - bez závad
5, C4GP 2017 koupeno jako nové, aktuálně cca 20tis km - bez závad
Stačí pár jednoduchých pravidel, při výměně oleje nechat starý olej vykapat (bylo zmíněno v článku), měnit olej max po 20tis km, tankovat kvalitní naftu (beru eurooil bez boisložky) po zátěži nechat vychladit turbo, nakládat mu nesmysl za studena, jezdit do servisu, kde těm motorům rozumí - mně se osvědčil autorizovaný servis PSA.
Jak tady někdo psal, motor je na dálnici "tak tak", prostě zařadím 6° na tempomatu cvaknu 130km/h a jedu kopec nekopec, motor to v pohodě zvládne, ale ta pružnost a ochota zrychlovat při naloženým autě je malá. na motání po okrskách mezi městy super motor. Cvaknu 100km/h tempomat a jedu, v zimě za 5,7l/100km, v létě 5,3l/100km.
jediná věc co mě na tom autě neskutečně se*e je, že jedu 40km po okrsce, přijedu domů. potřebuji se otočit po městě pro chleba a spustí regenereace - v tu nejblbější možnou chvíli. Kdyby šlo nějak ovlivnit, kdy regenerace bude a kdy ne, to bych ocenil. A další věc, nikde není žádná signalizace, že probíhá regenerace, jde to poznat jen zvednutím aktuální spotřeby a motor začne trochu dunit -nějaká hláška, že probíhá regenerace by byla vhodná.
Máme v rodině 5 aut skupiny PSA. Dvě přímo v baráku, dvě má švagr a jedno strýc, všechny mají motor 1.6HDi varianta 80kw nebo 88kw.
1, P307 SW 2006 koupeno jako ojeté, aktuálně cca 280tis km - motor po celou dobu bez závady na motoru mimo běžný servis - oleje, filtry...
2, P207 SW 2008 koupeno jako ojeté, aktuálně cca 210tis km - praskl "buřtík" (hadice k turbu) a letos v zimě začal být za studena neklidný volnoběh, musím nechat proměřit žhavení, jinak bez závad na motoru
3, P5008 2011koupeno jako ojeté, aktuálně cca 180tis km - motor po celou dobu bez závady na motoru mimo běžný servis - oleje, filtry...
4, P5008 2015 koupeno jako nové, aktuálně cca 50tis km - bez závad
5, C4GP 2017 koupeno jako nové, aktuálně cca 20tis km - bez závad
Stačí pár jednoduchých pravidel, při výměně oleje nechat starý olej vykapat (bylo zmíněno v článku), měnit olej max po 20tis km, tankovat kvalitní naftu (beru eurooil bez boisložky) po zátěži nechat vychladit turbo, nakládat mu nesmysl za studena, jezdit do servisu, kde těm motorům rozumí - mně se osvědčil autorizovaný servis PSA.
Jak tady někdo psal, motor je na dálnici "tak tak", prostě zařadím 6° na tempomatu cvaknu 130km/h a jedu kopec nekopec, motor to v pohodě zvládne, ale ta pružnost a ochota zrychlovat při naloženým autě je malá. na motání po okrskách mezi městy super motor. Cvaknu 100km/h tempomat a jedu, v zimě za 5,7l/100km, v létě 5,3l/100km.
jediná věc co mě na tom autě neskutečně se*e je, že jedu 40km po okrsce, přijedu domů. potřebuji se otočit po městě pro chleba a spustí regenereace - v tu nejblbější možnou chvíli. Kdyby šlo nějak ovlivnit, kdy regenerace bude a kdy ne, to bych ocenil. A další věc, nikde není žádná signalizace, že probíhá regenerace, jde to poznat jen zvednutím aktuální spotřeby a motor začne trochu dunit -nějaká hláška, že probíhá regenerace by byla vhodná.
mudro pises.
mam podobne skusenosti... problemy s autami su nepriamo umerne investovanym peniazom do udrzby a spekulovaniu hlavne pri kupe jazdenky. matematika je jednoducha, len preto ze som kupil jazdene auto za 30 % noveho to neznamena, ze budem davat aj 30 % do udrzby. Najma ak nepoznam servisnu historiu a realne KM je to velke riziko. A samozrejme treba vediet ako jazdit-co je zas prejavom inteligencie...
mam podobne skusenosti... problemy s autami su nepriamo umerne investovanym peniazom do udrzby a spekulovaniu hlavne pri kupe jazdenky. matematika je jednoducha, len preto ze som kupil jazdene auto za 30 % noveho to neznamena, ze budem davat aj 30 % do udrzby. Najma ak nepoznam servisnu historiu a realne KM je to velke riziko. A samozrejme treba vediet ako jazdit-co je zas prejavom inteligencie...
Souhlas, jizdní styl a chováni na silnici také něco vypovídá o člověku.
Petrko, máš úplnú pravdu. Keď vidím a počujem štýl jazdy na služobných autách, tak mi vstávajú vlasy. Vonku -10 a po naštartovaní rozjazd na plný kotol. A takto namelú 200-tisíc a potom ich predajú. A tieto vylágrované dechty potom jazdia a zamorujú ulice ešte 10 rokov! ;-\
Buřtík prasknul, sakryš, chudák Kylie. 😉 Ale konečně dokázal někdo napsat příspěvek bez afektu.
:yes:
:yes:
souhlas,motory jsou ok když se staráš, jinak ty regenerace FAP jsou znát, spotřeba a dunění motoru, já najel s HDI 16V 66kw(Partner rv. 2010) 130 tkm za dva roky, koupeno při 200 tkm, teprve ve 240 tkm měněn FAP, olej měněn po 15 tis, aditivum přidávám jednou za měsíc, spotřeba byla kolem 4,7 l jezdím delší trasy,plynulá jízda, nyní HDI 16V 66kw bez FAP (Partner užitkové L2 rv 2011 ) spotřeba 4,9 ale jede líp, je pružnější než s FAP
Petrko
Drobná poznámka pro pana Dusila. Pakliže píšete o motoru PSA/Ford neměl by jste zmiňovat u generace s euro 5 pouze výkony motoru PSA , ale zohlednit že ve Fordu má tento motor 85kW.
traveldrive
Oveľa sympatickejší od PSA je dvojliter 110 kW. Škoda, že do mnohých modelov ho proste nemontujú.
jam2015
Mením olej po 10-tisíc km. A keď prejdem 500 km, tak vyhodím filter oleja a dám tam nový. 😉
Zdenaal
😄 Ahoj, mám 1.6 tdci 66 kw bez filtru ve focusu 2 po F. Pokaždé když vidím podobný článek o tom jaký je to šmejd, tak se mi chce skoro brečet, že jsem ho koupil, ale vždy si řeknu, že ten motor stále jede jak hodinky. kupoval jsem ho při nájezdu 85tkm a dnes mám 159 tkm Olej měním vždy max po 9tkm a vanu čistí můj mechanik co pracuje ve fordu stylem zde popsaným tj. proleje tam litr oleje a pak teprve zavíčkuje. Auto nechávám před startem dvě minutky nakoplé a chladím po každé jízdě alespon dvě minutky. Okolo svíček je trošku orosený olej, ale prý nic horzného. takže jak je zde psáno, staršně záleží kdo s ním jezdí a jak. Ten mechaik říkal, že mu běžně jezdí auta v této motorizaci při 150 tkm uplně na lopatkách, nebo při 250 tkm v pohodě 😉
Já Ti samozřejmě přeju další tisíce km bez závad..
Někdy je také štěstí na kvalitní kus , a když se někdo o auto dobře stará... :yes:
Obecně tento motor moc podařený nebyl a jeho závady jsou pověstné..tak se obavám nedivím.
Je klika , když někdo jen jezdí v pohodě..
Někdy je také štěstí na kvalitní kus , a když se někdo o auto dobře stará... :yes:
Obecně tento motor moc podařený nebyl a jeho závady jsou pověstné..tak se obavám nedivím.
Je klika , když někdo jen jezdí v pohodě..
heleď, máš pravdu. Moc bych si přál to dotáhnout na 300tkm. Utopie ? 8-s
Umíš taky někdy napsat něco z vlastní zkušenosti nebo něco k věci kromě prázdných vět? Je to takové plevelení diskuze blbostma
Po 9000 km meniť olej, to je tak 3x - 4x za rok.
Ráno dve minúty čakať, kým sa pohnem, po príjazde čakať, kým sa schladí...
Kámo, mať takého šrota, čo bude fungovať len za týchto podmienok, tak to odtlačím do škarpy a kúpim si 15-ročnú Octaviu TDI... :-!
Ráno dve minúty čakať, kým sa pohnem, po príjazde čakať, kým sa schladí...
Kámo, mať takého šrota, čo bude fungovať len za týchto podmienok, tak to odtlačím do škarpy a kúpim si 15-ročnú Octaviu TDI... :-!
Průměrnej roční nájezd v našich krajinách fakt neni 3-4x 9000 km 😄
Měnit olej častějš = obzvlášť při kratších denních nájezdech = ti doporučí každej od fochu [odkaz]
Platí obecně = bez ohledu na značku 😉
Měnit olej častějš = obzvlášť při kratších denních nájezdech = ti doporučí každej od fochu [odkaz]
Platí obecně = bez ohledu na značku 😉
Ale on nepíše ty génie, že to musí dělat aby motor fungoval, ale že se o něj tak pěkně stará
Veď ten chlapec si to celé vymyslel a iba šponuje. Podľa čoho usudzuješ, že ja to myslím vážne? Prečítaj si to ešte raz. 😉
Presne tak susedia ho maju radi, rano dehtuje 2 minuty pred barakom. A este to ma bez filtra.
Clovece sviecky v diesli? To mas prerobene na LPG?
Suke
Jaký postup při výměně oleje je teda ideální? Měnit olej pomocí odsávačky? Nebo jestli chápu správně - vypustit olej, nalít tam ještě litr, který to rozvíří a vyteče? Zatím mám 150 tis km a bez poruchy, tak se chci poruchám vyvarovat 😄.
Kdy doporučujete dělat rozvody?
Kdy doporučujete dělat rozvody?
Chápeš správně = jen tam nalít [odkaz] i u nás je jakžtakž výběr = cenovej i značek = aplikace je všude podobná [odkaz]
Zbytečné. Obsah oleje je 3,8 litrů. Já dávám Ford Formula F. Koupím pětilitrovku, po vypuštění starého tam naleju cca litr z nového a pak našroubuji výpustný šroub a doleju po rysku olej a ty cca dvě tři decky dolívám mezi výměnami, bohatě to stačí.
K dotazu předřečníka: výměnu rozvodů stanoví výrobce, u mého Mondea 180 000Km. To jsem dodržel sada Contitech vodní pumpa Graf. Další výměnu, ale již raději chystám na třista tisíc. Jistota je jistota a není to zase tak velká položka.
K dotazu předřečníka: výměnu rozvodů stanoví výrobce, u mého Mondea 180 000Km. To jsem dodržel sada Contitech vodní pumpa Graf. Další výměnu, ale již raději chystám na třista tisíc. Jistota je jistota a není to zase tak velká položka.
Děkuji to jsem chtěl slyšet. Taky dávám Ford Formula F. Příště vemu 5 litrů a udělám to tak jak říkáš. Měním po 15 tisících, možná to zkrátím na 10, ten olej je poměrně levný.
jam2015
Keď vidím a počujem štýl jazdy na služobných autách, tak mi vstávajú vlasy. Vonku -10 a po naštartovaní rozjazd na plný kotol. A takto namelú 200-tisíc a potom ich predajú. A tieto vylágrované dechty potom jazdia a zamorujú ulice ešte 10 rokov! ;-\
LikeableBoy
Chtěl bych se zeptat moudřejších. Mám ve Fordu Focus 1.6 TDCI udávaný výkon 81kW/110ps je to motor který už splňuje Euro5, je to výroba 10/2009, ale vůbec nevím jestli mám už něco z motoru modelového roku 2010, třeba taky jestli mám aditivum na DPF. Ví někdo něco víc o této verzi? Motor mám typu G😁D 😐
12MM
Berlingo, HDi 82kw, u nás od nova, po zajetí upravena Řj na cca 100 kw, Spotřeba 5,5-6, stále původní FAP i náplň Eolys. Olej 5w-30 Total Ineo ECS měněn vždy po 10 tis.km, k dnešku ujeto 140 tis. km bez jediné závady. To tady a jinde jsou jen kecy, měňte kvalitní olej v půlce intervalu a nedejte na hlupáky. Titulek co má lovit klikače je jasný, že pane Dusile ;-\
Ruda Friedl
Bohužel, nové berlingo bluHDI100. Najeto pouze 40 tisíc, jeden vstřik v řiti! Servis Citroën ani po 4 návštěvě servisu závadu nenašel. Seru na záruku,dal jsem to do místního servisu. Dle popisu závady mi technik sdělil, že tento projev značí vadný vstřik. Demontáž vstřiků, posláno na test do laboratoře. Výsledek? Jeden vstřik při zátěži nefunguje. Konečně závada vyřešena, bohužel z vlastní kapsy.
-Necelých 10 tisíc první závada - nefunkční vstřikování močoviny.
-Po zvednutí vozu cuká volant. Špatně řešený upevnění. Musí se jet jak magor, kroutit volantem aby se vůz nakláněl a vše si sedlo. Super 👌
-po 40 tisících přední kotouče KO ikdyž desky cca 80%. Skvělé, každou výměnu destiček nové kotouče 😉. Jezdím plynule, brzdím motorem...
Za mě tedy už nikdy Citroën! Všechny díly secvaknutý plastovým nýtem. Nic se nedá rozebrat nebo zacvaknout když někde škrtnete. Zásuvné dveře neseděly. Byly o 5 mm níže. Nedají se seřídit, nemají žádné šrouby.
-Necelých 10 tisíc první závada - nefunkční vstřikování močoviny.
-Po zvednutí vozu cuká volant. Špatně řešený upevnění. Musí se jet jak magor, kroutit volantem aby se vůz nakláněl a vše si sedlo. Super 👌
-po 40 tisících přední kotouče KO ikdyž desky cca 80%. Skvělé, každou výměnu destiček nové kotouče 😉. Jezdím plynule, brzdím motorem...
Za mě tedy už nikdy Citroën! Všechny díly secvaknutý plastovým nýtem. Nic se nedá rozebrat nebo zacvaknout když někde škrtnete. Zásuvné dveře neseděly. Byly o 5 mm níže. Nedají se seřídit, nemají žádné šrouby.
10 let staré Berlingo, najeto 160t, Ve 130km odešel jeden žhavič a přibližně ve stejnou dobu začalo téct olejové čerpadlo. Vyměněno. Ve 150t. byly sjeté zadní destičky, vyměněno i s kotouči. Přední kotouče původní s druhými destičkami. Jinak krom závady spínače klimy nic.
Mongolové? 😄
Má snad až obdivuhodný a nevídaný talent nechápat psaný text... tohle totiž nezvládnou takhle brilantně ani děti v pomocné škole.
Nebuď za blba = ti si přes ty odkazy a čísla jen na posledních pár modelů fakt myslíš že to je o nějakym Aurisu? >😁
Tak mimo = přece nemůžeš bejt ani ty = nebo jo? 😄
Smutný že si nepochopil = že KANKUNEN napsal blbost = že by blb nechápal blbost? Nojo = to by mohlo bejt >😒]
Nebo že by blb = nechápe? Nojo to bude ono 😉
Při konstrukci každýho auta každý značky = před desítkama let i dneska tenhle měsíc = a 2 mm sou stejná kravina jako milisekunda atd. = bylo to dost nekomplikovaně a jednoduše? 😉
Hele myslíš že ti někdy dojde = že to nemá nic společnýho s Aurisem = že to je o úplně ale úplně všech autech? 😄
Parafrázoval bych to jedním doporučením jednoho zdejšího diskutéra😒br />
Otázka😒br />
Chci si koupit nový kombík nižší střední třídy pro rodinu se slušnou spotřebou a nízkými servisními náklady. Co by jste mi v této třídě doporučili ?
Odpověd😒br />
Kup si staré coupé s V8, je ve všem lepší....
Tak ne že by ta odpověď nebyla pravda žejo 😉
Otázka = odpověď [odkaz] >😒]
To že sem z ní vzal další údaje = který se ti nehodily = mám se za to omluvit? 😄
U hybridu se nikdy nevybije baterka = to je pravda 😉
Blábol že za rozšířenim nafty je TDI = sem ti nevyvracel jen já = hrdino >😁
Jakmile sem upozornil na severský a naopak jižní země kontinentu = už píšeš takovýhle srač.ky jako vycucávání apod. Prostě si vzal rozšíření TDI podle česka = a já i ostatní sme ti napsali = že v tom případě to asi sedí 😉
Kvalita=konstrukce=motoru=viz=ten=odka… 😄
Mimo=tvoje=chápání=to=snad=neni >😒]
To kkoktání = to byla odpověď na koktu mariachiho = ani to si nepochopil? 😐 >😁
I ten vtip i tu trefnost >😒]
JInak viz já 10:01 a 10:17 😄
Motor kleknul po 160 tis km..usazeniny z vany nebyli schopní dostat ven..tak dle rady mechanika dvakrát vyměnili olej po 1000 km..a rychle se auta zbavili.
Cena opravy by byla nelogická a atakovala polovinu ceny starého auta. 8-s
Hrúza od PSA.. :no:
Jediný klad motoru byla velmi nízká spotřeba , auto jezdilo kolem 5l/100
Olej vyšel na 2 krát cca 1500 kč..
Nová vana s montáží přes 20 tis.. 8-s
To je lepší ten motor hodit na šroťák !
Auto se prodalo za 60 tis..
S těma motorama ze společnýho vývoje PSA Ford je to zajímavý = docela detailně to rozebíral třeba Vaculík. Drobný rozdíly ve finální verzi způsobujou až nečekaný rozdíly = obří třeba u 2.2 HDI vs TDCi = ale obecně u všech
Rozříznout a pak zase navařit..dobrý ! :yes:
>😁
Když ti nedošlo jak moc velkou 3,14čovinu Jaros71 napsal 😉