Já měl za to že Koktu zmrvili až po jeho odchodu, jako pomstu. Jestli ty 4 světla z(ne)tvořil on tak je to popření veškerý jeho dosavadní práce. Nejde mi do halvy jak by někdo, kdo ztvořil nádhernou O3 a aktuálního Superba, moh doj..bat ten předek 4 světlama a účastnit se oblud jako Karotka a Kardiak.
No už mnohokrát před odchodem naznačoval, že mu VW, potažmo ve škodovce nedali pro ten facelift moc prostoru. Jak moc ne na tom pravdy nevím, a čtyřočko taky nepovažuji za povedenou "prerábku". :-)
tak to si pis,,, u nas aj u vas sa uspechy skratka neodpustaju... Jozo je dnes spolu s Petom z kie top dizajner v danom fachu a mnohi to proste nevedia stravit.. rovnako tu vidim istu zavist ze ma super pracu a super auto a ze skratka robi to co ho bavi .. ale je to len boj samotnych zavistlivcov v podstate samych so sebou... s ich vlastnym neuspechom ... ;-)
na Jozove baworaky som uz teraz zvedavy ... lebo facelift octavky to bol fakt narez a pritom takmer za babku .... a nakoniec sa mi mozno opat zapacia vrtule ako z cias Bangla a aj z cias este pred nim .. ved cas ukaze ... ;-)
Taky mám k němu výhrady, ale každý člověk se profesně vyvíjí a roste. Třeba posune BMW dál, třeba taky ne. Je to na něm, ale už mnohokrát ukázal, že má potenciál. A považuji za úspěšného každého, kdo se dostane do designového centra BMW, i kdyby tam kreslil jen páčky blinkrů.
Ja mu zavidim jeho praci ..ne ani tak primo designovani aut ale to ze dela neco kreativniho neco co spatri celej svet a ovlivni to treba celej prumysl ... Myslim ze ten pocit kdyz jdes po ulici a vidis ty auta ktery jsi navrhl je super...
No, s tím čtyřočkem FL to bylo asi tak: "Jožo, potřebuji FL na O2. Ale spěchá to. Máš na to polední pauzu a dvě stovky....a hni sebou"...Jožo urobil jak mu bylo poručeno, ale hned po obědě si našel novou práci v Mnichově....ne Hradišti.....v Bavorsku.... ;-)
Kabaně, který se dá číst nebo poslouchat.
Na jeho práci v BMW jsem zvědavej, s venkem by zahýbat mohl (bylo už i líp), vnitřek doufám +- nechají na pokoji.
Tak to mě překvapuje. Poslední, co bych řekl o aktuálních interiérech, tak je "načančaný" v negativním smyslu. Ale pravda, strohý teda nejsou. Za mě momentálně zřejmě nejhezčí z D3. :-)
Dnšní BMW určitě nejsou škaredá. Nicméně vykazují podle mě jistou dávku designérského vyhoření, kdy evoluční změny mezi modely vedou k začarovanému kruhu. Ledvinky jsou stále větší a větší, agels eyes byly kruhy, zhranatělé kruhy, vlnky, ...
Chce to zkrátka trochu svěžího větru... Svého času Christian Bangle taky přinesl (možná až příliš) radikální změnu, která se však časem ukázala v tom nejlepším světle. Zpětným pohledem bangelovská 5 nebo 7 nijak výrazně nezestárla a linie jsou prostě krásné dodnes. Takto si představuji nadčasový design.
Podobně se Kabaň rozloučil se Škodovkou s FL Octavie III. Zprvopočátku zděšení, které však měly na svědomí grafici a fotografové. Naživo se ukázalo, že čtyřoká Octavia III je jednoznačně nejkrásnější Škodovkou za hooodně dlouhou dobu. Navíc změna nejen že model nezabila, ale z ryze tuctové nudné přídě vykřesala diamant.
Stejné očekávání mám od Kabaně i u BMW, měl by dát značce nový jasný směr, přijít s novou vizí. Ne jen zvětšit ledvinky a z kruhových agels eyes udělat tisícihran... :-!;-)
Tak, pane Kabaň, držím palce a přeji hodně úspěchů :yes:
To je hodně hodně odvážné - tvrdit, že je fl OIII "jednoznačně nejkrásnější" a dokonce "diamant". Jen velmi subjektivní názor.
Ale souhlas, že by BMW slušelo trochu svěžího vánku.
Podívej, ten diamant ber s nadhledem ;-) Smyslem poukázání na diamant bylo především to, že když ho najdeš, je to často jen šutr. A skvosty vnikají z té hroudy vybroušením. Podobně je to právě s Octavií III. Od počátku nebyla zlá, ale zvláště zepředu zoufale nudná šedá myš. FL jí dodal osobitost. Ano, mírně kontroverzní, ale tak to je vždy. Charakter vždy polarizuje.
Zdravím, rohYpnole. Nemohl jsem Vám dát palec nahoru, a to kvůli Bangleovi. Se vším ostatním ve Vašem příspěvku souhlasím. Dost nechápu tradiční nenávistné komentáře na konto pana Kabaně od ostatních diskutujících: opravdu přinesl škodovce jasný designový jazyk, z nějž škodovka živí svoje prodeje už pěknou řádku let. A přitom to nebylo nic kontroverzního, všechny nové škodovky byly přijaty publikem velmi dobře. až na ty přístrojové desky (ale zde se díky Kodiaqu a Karoqu snad blýská na lepší časy)..
I já se hluboce domnívám, že design BMW potřebuje naprosto nutně nový impuls. V sérii se střádají vcelku povedené kousky s těmi naprosto nepovedenými (které mohly být tvarovány mnohem lépe). U konceptů se sice projevují nové "impulzy", ale je to dost chaos a navíc nepříliš pohledný (viz studie X7). Věřím, že pan Kabaň to "něco" zformuluje, a to bez zbytečných kontroverzí, které by uvrhly design BMW do opakovaných zmatků a slepých uliček.
Jeho práce bude velmi těžká, protože požadavky na design BMW zahrnuje neobvykle vysoký počet tradičních prvků. Je ale možné, že celá práce Kabaňová týmu bude jednodušší, než se dnes zdá: opravdu stojí generace budoucích kupců BMW o cosi designově ikonického? Spíš se obávám, že ty propojené počítače postačí umístit do jakési plastové bubliny, jejím jediným účelem bude, aby poskytla trochu toho pohodlí a ochrany proti dešti 8-s
no, klasické 3, 5, 7 jsou podle mě ještě ok. To, co je mezi, lítá od zdi ke zdi. A s X je to podobné.
Bangle se mi zpočátku taky nezamlouval, ale tím kam se posunul design dnes, byl Bangle prostě nadčasový. Třeba koncepce interiéru je vlastně dodnes stejná a už se přidává pouze nesmyslný balast typu ovládání gesty... By mě zajímalo, co udělá nová 7 když jí ukážu vztyčený prostředníček >:-[]
Musím souhlasit s tím F/L. Máme jí doma měsíc a nemůžu se na ten předek vynadívat, z blízka je to velmi propracovaný design. Ale velmi záleží na barvě a zvolených předních světlech. V maple a s halogenama s černým pozadím je hezká kombinace. Neříkám, že je to nekrásnější auto na světě, ale ve své třídě ten design působí velmi hodnotně.
Konečně si za dlouhou dobu užiji "negativní" palce :-)
To je tvůj subjektivní názor, za mě se FL nepovedl.
Ale souhlasím s tím, že design BMW je v začarovaném kruhu. iXkové modely směšné, jen závod o to vypadat co nejvíc nabubřele, jinak ve srovnání s RR nuda. Klasické modely vesměs jak dělané podle šablony, jen s libovolně pozměněnými prolisy a oblinami.
Pane Kabani,
az se v tom Mnichove u BMW zabydlite , tak prosim vratte designersky BMW k ostrejsim hranam at nevypadaji mnichovska auta jako oble korejske obludy.
Dik moc
a fandim Vam
racer