Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Renault Mégane Grandtour GT 1.6 dCi – Rychle i úsporně s jedním ale

Hledáte úsporné rodinné auto, se kterým se také pořádně svezete? Renault nabízí více než zajímavé řešení, Mégane Grandtour GT s motorem 1.6 dCi.
Zpět na článek
19. 3. 2018 13:18
19. 3. 2018 13:43
19. 3. 2018 14:45
19. 3. 2018 14:06
19. 3. 2018 14:13
19. 3. 2018 14:54
19. 3. 2018 16:18
19. 3. 2018 18:31
20. 3. 2018 08:14
20. 3. 2018 08:18
20. 3. 2018 08:48
19. 3. 2018 14:57
19. 3. 2018 16:07
19. 3. 2018 15:11
19. 3. 2018 14:12
19. 3. 2018 14:47
19. 3. 2018 15:02
19. 3. 2018 15:08
19. 3. 2018 18:51
20. 3. 2018 08:18
21. 3. 2018 08:10
19. 3. 2018 14:57
19. 3. 2018 23:13
20. 3. 2018 08:00
20. 3. 2018 08:23
20. 3. 2018 09:48
20. 3. 2018 10:01
27. 3. 2018 10:57
20. 3. 2018 10:04
20. 3. 2018 10:14
20. 3. 2018 12:25
21. 3. 2018 13:30
27. 3. 2018 11:20
19. 3. 2018 19:07
19. 3. 2018 19:39
20. 3. 2018 08:26
20. 3. 2018 08:58
20. 3. 2018 17:08
20. 3. 2018 17:22
22. 3. 2018 20:37
23. 3. 2018 09:58
25. 3. 2018 17:12
20. 3. 2018 21:59
20. 3. 2018 22:10
21. 3. 2018 07:29
21. 3. 2018 10:36
21. 3. 2018 11:07
21. 3. 2018 11:35
21. 3. 2018 11:44
21. 3. 2018 11:52
21. 3. 2018 14:20
21. 3. 2018 14:50
21. 3. 2018 15:02
Avatar - Ozzman
19. 3. 2018 13:07
Mégane na špici
Možná je to jen můj dojem, ale řekl bych, že Renault svůj klíčový model v této generaci konečně dotáhl na širší vrchol třídy a protože když každá minulá generace v nečem lehce ztrácela, ať už to byl nevýrazný vzhled (III.g), spolehlivost a extravagance (II.g), či "gumové řízení a řazení" (I.g.), tak až nyní je Megane vyváženým autem, které jak v interiéru, tak exteriéru patří vedle Golfu, Fokusu, Astry či Oktávky (potažmo Leonu) k tomu lepšímu, co se v mainstreamovém C segmentu dá sehnat. Jistě si každý najde své preference, které mu nabídne třeba jiný zástupce z výše jmenovaných, ale už není důvod, za co se Renaultu vysmívat, ani co do pohonu, interiéru, znaku na kapotě, či výbavy.

Tenhle kombík se mi zamlouvá :yes:
Rozbalit vlákno
41
19. 3. 2018 13:16
Re: Mégane na špici
Souhlas. Já byl sice ten, komu se líbil ten extravagantní (IIg ?), ale tohle má potenciál.
Avatar - Ozzman
19. 3. 2018 13:27
Re: Mégane na špici
Ano, byla to druhá generace, ale zase kombík tak špatnej nebyl, chvíli jsme o něm uvažovali (sedan či kombi, sedan se mi ale z dnešního pohledu už vůbec nelíbí), nakonec ale vyhrálo VW, byť srovnatelná výbava i motorizace vyšla výrazně dráž.
19. 3. 2018 13:31
Re: Mégane na špici
Kmbík nebyl tak žhavej, jako HB. neměl tu extravaganci. A nejvíc byl 3dvéř.!!!
Avatar - Ozzman
19. 3. 2018 13:32
Re: Mégane na špici
>:D Jako překvapuješ >:D A co Avantime ? To bylo teprve to pravé porno >:D >:-[] A ten měl i V6 >:D
Avatar - wakantanka
19. 3. 2018 13:35
Re: Mégane na špici
No ale 3dv. hatch II generácie mal určite niečo do seba a viac ako zvyšné karosárske varianty. Škoda tej (ne)spoľahlivosti, to v tej dobe Renault riadne po*ral a bojuje s tým doteraz.
19. 3. 2018 13:35
Re: Mégane na špici
1.5dCi bylo hodně dobrý.
Avatar - Ozzman
19. 3. 2018 13:43
Re: Mégane na špici
Kangoo - 1.5Dci nejslabší verze plné auto + krámy.... mé první setkání s turbodieslem po jízdách ve Felicii 1.3 a Seatu Cordoba HTP... to auto jelo neskutečně srdnatě :-)
19. 3. 2018 13:35
Re: Mégane na špici
Já chtěl napsat, že 3dvéř byl vlastně takovej malej Avantime! Ale byl jsem línej.
AVANTIME JE NÁDHERNEJ!!! AVANTIME RULEZ!!!
Ale mainstream to nedá a snoby se v tom nenašli. Já to auto miluju!
Elegance a vkus ovšem na trhu prohrává s brutalitou dračích tlam, nasávačů a falešných vejfuků.
Avatar - Ozzman
19. 3. 2018 13:41
Re: Mégane na špici
>:-[] Uznávám, že to auto má něco do sebe, já jsem trochu usedlejší, ale mne z té generace příjde nádherná dvojková Laguna, to je podle mne nejhezčí Renault a nejelegantnější auto své doby a třídy. I když konkurovala nesmrtelnému Passatu B5 a B6, či dvojkovému Mondeu s až přehnaným kultem "úžasného" podvozku, který vypadal jako krabice. Na Mondeo si nesáhla jízdou, ale na dálnici to ničemu nevadilo, byl to koráb, spolehlivosti správně zvoleného motoru Passatu také nedosáhla, ale výbava, interiér i exteriér... to auto bylo nadčasové... vždyť kdo by dnes v mainstreamu viděl, aby vyšší výbavy měly i palubní desku v kůži... :).
Avatar - wakantanka
19. 3. 2018 13:41
Re: Mégane na špici
:yes: :yes: :yes: AVANTIME
Avatar - _Karel_
19. 3. 2018 14:01
Re: Mégane na špici
Na Avantime mi nešahej! Já ti dám porno! Dodnes nádhera! ;-)
21. 3. 2018 07:54
Re: Mégane na špici
Já jsem koupil HB a byl tehdy dražší než Golf. To byla doba, kdy byl Mégane HB dražší než kombík. Nevím, zda se připlácelo za ten neskutečný design nebo za výrobu ve Francii.
Avatar - Emel
19. 3. 2018 13:26
Re: Mégane na špici
Ale jo. GéTéčko se mi konkrétně líbí, kdybych měl trošku víc času, tak bych si tu testovačku dal.

Pořád je to jen předokolka s torzkou vzadu, ale to dneska není až takový problém... a dejme tomu může to 4C někomu kompenzovat absenci víceprvku.
Avatar - Ozzman
19. 3. 2018 13:29
Re: Mégane na špici
Ano je to tak.. ale spíš mluvím o Meganu IV jako o modelu, nabízí levné varianty jako 5dv HB a nebo top, jako je toto i když s nějakým kompromisem, zase za nižší cenu, než top konkurence. Mne se líbí i klasičtější verze, jen mi u tohoto auta trochu chybí nějaký benzinový střed, respektive 1.2 TCe a pak až 200k 1.6Tce je docela skok.. i cenový >:D
Avatar - miromen
19. 3. 2018 14:26
Re: Mégane na špici
Vždyť tohle GT ma mechanicke řizeni navic to měl v rukou renault sport a kladne hodnoceni jsem na tohle řizeni snad ještě neslyšel a to same běžne verze bez mechanickeho řizeni na ktere se vznaši spiš kritika.Takže v zatačkach vlastně "neviš" a odhaduješ. Řazeni v podobnem duchu, kdo dnes s mainstreamu ma horši manualni řazeni než pravě renault ? Navic motorově konči megane na 1.2TCE a 1.6TCE je pouze ve spojeni s automatem. 4C je nazorově rozporuplne a tohle je snad jedina věc, ktera by mě na součastnem megane zajimala. A jak už jednou někdo zde na auto.cz podotknul tak by renault udělal možna lepe, kdyby vsadil na jistotu v podobě dobře naladěny viceprvek. Na mě tedy tento Megane moc dojem neudělal.
Avatar - lamal
19. 3. 2018 14:52
Re: Mégane na špici
vidim to uplne presne, len si myslim ze je typicky rendikovske zaujat niecim slizkym a tuctovym co zaujme laikov s wow efectom ako s niecim serioznym a prepracovanym... ked si predstavim captur, espace, talisman... vsetko auta s ledva priemernou technikou tvariac sa na nieco extra... japonsky pristup je mi blizsi... auris, civic, mazda, subaru... vsetky maju poriadnu napravu vzadu /tym nemyslim zrovna Nissan a jeho male modely stojace na CMF/

defakto ich to siditko 4controll vyde lacnejsie ako kvalitny multilink
Avatar - Ronault.
19. 3. 2018 23:12
Re: Mégane na špici
Tebe reálně nezajímá, i kdyby bylo bez chyby, pro znak na kapotě bude mít... vlastně se ani příspěvky neunavuj.

Jestli chceš vidět někoho, kdo dobře odhadl 4C, tak Rasto Chvala... Jo a ke GT se hodí dnes snad jen automat, k RS můžeš kvedlačku mít
Avatar - lamal
19. 3. 2018 23:16
Re: Mégane na špici
bohuzial chvala hodnotil RS a nie GT a mohol by si vediet, ze na RS je inak naladeny 4controll zmena otacania az nad 100km ... Rasto iba vyvracal famy o tom, ze to je az moc pretacave vzhladom na testy inych novinarov, ale zeby nejak preferoval to nevis...
Avatar - woody-alien
19. 3. 2018 23:27
Re: Mégane na špici
Tak to si vedle jak ta jedle. Najdi si video s Chvalou a Meganem GT.
20. 3. 2018 07:39
Re: Mégane na špici
On je vedľa stále.
Avatar - lamal
20. 3. 2018 07:48
Re: Mégane na špici
ty sa ukludni chlapce, bezkaj trollovat niekoho ineho
20. 3. 2018 07:56
Re: Mégane na špici
Nie, ty si vďačný objekt, aspoň si nemusím nič vymýšľať. Stačí pozrieť, ako perlíš. ;-)
Avatar - lamal
20. 3. 2018 07:48
Re: Mégane na špici
bud konkretny, videl som to inak by som nepisal
edit: videl som len rs+rs cup.... pozriem si :-)
Avatar - lamal
20. 3. 2018 12:50
Re: Mégane na špici
tak pozrel som si snad vsetky videa R. Chvaly s GT a .... vsetko to testoval pri nizkych rychlostiach kde ma 4 controll najvacsiu vyhodu, ten prechod pri 80km/h u verzie GT neodtestoval nikde, to ze v prudkych manevroch na parkovisku alebo pomalej trati ma 4 controll najvacsiu pridanu hodnotu nejde popierat... v tom si myslim, ze je dobry

je ale fakt, ze si ho pochváluje >:D
Avatar - Dany
21. 3. 2018 08:15
Re: Mégane na špici
napríklad tu:
[odkaz]

je to sice Talisman, ale je to pekne zdokumentované. Treba pustiť od cca 1:35
Avatar - miromen
19. 3. 2018 23:51
Re: Mégane na špici
A proč mysliš, že jsem se račil unavovat ? Normalně jsem se zamyslel a zavzpominal nad tim, kolikrat jsem navštivil salony ruznych automoblek. A když vynecham "povinne" navštěvy diky garančnim servisum tak jsou to pravě salony automobilky renault, ktere byly poctěny mou navštěvou nejčastěji. Ale možna si vezmu tva slova k srdci a do budoucna to omezim. Ale ještě před tim vzpominanim jsem nevěděl jestli pustit slzu nebo roztahnou hubu, když jsem viděl jaky ma dopad pro tebe tato kruta realita. Jinak chvaluv test, krom jinych jsem samozřejmě viděl, ale jeho testy beru s hooodně velkou rezervou...sluničkař.
No a co se k čemu hodi nevim a nesleduji, ale za to vim co bych rad a co by se ke mě hodilo.
Avatar - Dany
20. 3. 2018 07:46
Re: Mégane na špici
Rasťo... sluničkař. Rasťo sa vyhýba negatívnej kritike, ale jedno sa mu uprieť nedá. Vie jazdiť a dokazuje to nielen perom resp. textom. Nerobí plnohodnotné testy, ale snaží sa na aute vypichnúť niečo zaujímavé. Ak by som nemal jazdnú skúsenosť, tak by som skôr veril Rasťovi ako komukoľvek z miestnej redakcie. Bez urážky.
Avatar - miromen
20. 3. 2018 08:12
Re: Mégane na špici
Ja vubec nezpochybňuji jeho řidičske kvality a um, ale prostě nesedi mi jeho styl hodnoceni. Všechno je u něj cool a happy a dane auto je v ten moment snad to nejlepši pod sluncem a ano pravě ta kritika mi u něj chyby. A ani netvrdim, že jeho nazory a předevšim postřehy jsou zbytečne, naopak nejen u něj se muže člověk dozvědět zajimave postřehy, kterych si nevšim nebo kterych by si nemusel všimnout a jsou pro něj duležite až podstatne. Navic jak jsem psal 4C jsem si chtěl osobně vyzkoušt, kdy jsem kvuli toho navštivil 2x mistniho prodejce a ani jednou mi nebylo vyhověno a při druhenavštěvě jsem byl odkazan na prodejce v jinem městě a zde se přiznam, že jsem liny a zatim k tomu nedošlo.
Avatar - Dany
20. 3. 2018 08:46
Re: Mégane na špici
Rasťo proste nerobí plnohodnotné testy a kritizovateľným vlastnostiam sa vyhýba. Je to ale príjemné spestrenie a ja som za ňho rád. Neobhajujem slepo 4control a dobre naladený viacprvok mi nevadí ;-) Len je treba povedať aj b) V komplexe vlastností je konkurent s viacprvkom (o 20%?) drahší. Je to cena adekvátna?
Avatar - lamal
20. 3. 2018 08:39
Re: Mégane na špici
skus toho slunickara lepsie vysvetlit co tym myslis, kto je to slunickar ?
Avatar - Sumi2000
19. 3. 2018 14:43
Re: Mégane na špici
Souhlas..auto se povedlo.
Slušná cena :yes:
Parádní sedačky..motor není špatný a asi bude stačit.
Osobně neskousnu design palubní desky , u každého Renaultu.. 8-s
Taky nechápu rezervu za příplatek 3 tisíce?? To musí být standart !!
Avatar - Emel
19. 3. 2018 16:32
Re: Mégane na špici
Ale tak... proč? Někdo radši víc místa v kufru a lepící sadu, někdo radši tu rezervu, tak si ji může za realistickou částku (kolo + guma + zvedák - lepící sada) koupit... tomu podle mě není co vytknout.
Avatar - Ronault.
19. 3. 2018 23:12
Re: Mégane na špici
Dneska rezervu nemá snad nikdo v základu 8-s
Avatar - woody-alien
19. 3. 2018 23:25
Re: Mégane na špici
Ale jo, třeba ďábelský spolek z Vlkohradu to ještě udržuje. Golf dojezdovku, Touran a Passat plnohodnotnou. Jen pro příklad...
Avatar - Jaros71
20. 3. 2018 17:01
Re: Mégane na špici
Celý koncern VW ... má rezervu , Opel zatím taky většinou , KIA vždy , Fiat u většiny modelů..
Lidé auta bez rezervy nekupují..jen ti bychaři to neřeší!
Ti totiž nikdy u PC nepíchli.. >:D
PS: Např. Touran má plnohodnotnou ALU na kola 16' , u 17' a 18' je dojezdová.
Což je fajn , už jsem ji měnil asi 5* za 10 let..
19. 3. 2018 15:37
Re: Mégane na špici
Jediný problém jsou motory... Proč končí nabídka u klasických verzí v benzínu na 1.2?!
Avatar - wakantanka
19. 3. 2018 17:55
Re: Mégane na špici
Pokial viem tak ma prist 1,3 TCe a zrejme pride aj 1,8 TCe. Otazka je co to urobi s cenou a kedy to bude. Osobne to nevidim skor ako FL.
20. 3. 2018 09:23
Re: Mégane na špici
Súhlasím, 1.2 benzín je nedostatočná ponuka. Vo francúzku sa už dá objednať 1.3 TCe 140k a 160k obe s manuálom aj automatikou, takže asi je len otázkou času kým nabehne naplno výroba nových motorov, vypredajú staré zásoby a budú to ponúkať aj u nás. Mne osobne práve silnejší benzín v ponuke chýbal a preto som skončil pri 1.6TCe - za čo som ale rád. Ak by bol vtedy v ponuke 1.3 TCe 160k s manuálom, tak by som nad ním určite rozmýšľal. Na druhej strane keď si k cene 1.2 pripočítate výbavu čo má GT + automat + 4Control, tak to vychádza tak, že vlastne silný motor dostanete zadarmo.
Čo sa týka rezervy, na Slovensku bola bez príplatku.
Avatar - lamal
20. 3. 2018 10:19
Re: Mégane na špici
ako sa ti pozdava TCe ? Mal by mat celkom chut po otackach je to este Nissanacky motor aliancne prepracovany
27. 3. 2018 10:35
Re: Mégane na špici
mne sa 1.6 TCe pozdáva. Je asi o niečo menej úsporný ako 1.4 a 1.5 TSI, ale je aj výkonnejší. Ja by som povedal, že mu otáčky chutia a určite nestráca silu pred obmedzovačom a čím vyššie otáčky, tým lepší výkon. Samozrejme nemá tak výraznú špičku ako niektoré atmosféry, ale oplatí sa ho točiť.
20. 3. 2018 01:53
Re: Mégane na špici
Já měl 3. generaci hatchback a bylo to příjemné auto, vzhled v době uvedení na trh docela budil pozornost a dodnes se mi líbí, příjemně se řídil a i po dlouhé trase jsem vystupoval odpočatý. I když dnes jezdím v autě s více než dvojnásobnou cenovou, rád na "Megouše" vzpomínám. Navíc dodnes po skoro 10 letech slouží současnému majiteli bez jediné závady. Vytkl bych jen málo místa vzadu a divně tvarovánou palubovku před spolujezdcem, která omezovala místo pro kolena.
19. 3. 2018 13:18
Jsem zvědavej
kdy se tady objeví první pobouchanej dieselo-bijec a začne blekotat srance typu "sazomet", popřípadě kvičet jak to smrdí a jak se dusí nebo tím, jak je diesel jako praní stroj a podobné "nové" vtípky.
Rozbalit vlákno
50
Avatar - wakantanka
19. 3. 2018 13:22
Re: Jsem zvědavej
nemaľuj toptena na stenu >:D
19. 3. 2018 13:30
Re: Jsem zvědavej
>:D :yes:
Na komoru.
19. 3. 2018 13:25
Re: Jsem zvědavej
Myslis prist s kritikou aku davas ty pod kazdym clankom o tesle? >:D Nech dlho necakas - okej ked chce niekto naftu do bezneho modelu, ale ked uz je to sportovejsi kusok, nepochopim preco nezvolit po vsetkych strankach lepsi benzin. Tych par usetrenych korun za to nestoji.
Avatar - wakantanka
19. 3. 2018 13:28
Re: Jsem zvědavej
No čo ja viem? O nejakkom veľkom športovaní to asi nebude. Ja tento počin vnímam skôr ako výbavovú úroveň, niečo na spôsob R-Line, ST-line a pod. Takže auto tváriace sa športovo, ale určené na každý deň. Či sa mýlim?
19. 3. 2018 13:32
Re: Jsem zvědavej
Naftovej kombík s torzkou FWD sportovní není.
Může bejt svižnej, třeba jako rychlej by se dalo napsat.
Sportovní není.
19. 3. 2018 13:40
Re: Jsem zvědavej
A jaký auto je sportovní? Mi poslední dobou přijde ta idea "sportování" v běžnym provozu vtipnější a vtipnější.. Odemknu ráno služebního kombíka, zapnu vyhřejvání sedaček, sednu si na * a du si zasportovat:)
Avatar - wakantanka
19. 3. 2018 13:44
Re: Jsem zvědavej
už dlhšiu dobu je všetko športové, aj MPV, aj gazíky, aj kombíky ... kto sa v tom má potom vyznať? >:D A kto športovať nechce má smolu .... pretože kto nešportuje s nami športuje proti nám >:D >:D >:D just joke :-)
Avatar - Ozzman
19. 3. 2018 13:47
Re: Jsem zvědavej
Sportovní boty (nebo alespoň tak vypadající) si oblékne také v 90 % někdo, kdo s nimi jde na procházku, či do práce/školy, ale vypadají dobře. Tak je to i u aut...
19. 3. 2018 13:53
Re: Jsem zvědavej
To je fakt. Ale pokud chci použít sportovní boty, prostě si du zaběhat.. kdežto sportovat řekněme s nějakym sportovnim autem typu R8 (o supersportech nemluvě), to už je.. komplikovanější. Okruh a tak. To už je možná skoro lepší pořídit si přímo okruhovej speciál.. kdežto "sportovat" v běžnym provozu může jen dement.
Avatar - Ozzman
19. 3. 2018 13:57
Re: Jsem zvědavej
Ale běžné sportovní boty na trhu přeci také nepoužívají profíci při sprintu, ti nosí to R8, kdežto my ostatní máme takové, které jsou více či méně upravené pro sport, ať už vizuálně (naftový GT kombik), či i technicky ( MRS, GTI a podobně...).
19. 3. 2018 14:05
Re: Jsem zvědavej
Nojo. Teda až na tu R8, ta má k profi sportovnímu náčiní, ve svý silniční podobě, daleko:)
19. 3. 2018 18:35
Re: Jsem zvědavej
To by mě fakt zajímalo, co může být sportovnější, než třeba R8. >:D
19. 3. 2018 19:18
Re: Jsem zvědavej
Jakejkoli supersport? Samo na okruhu. Myslenka "sportovani" v provozu je stejnak uplne blba, no a na okruh asi existujou vhodnejsi auta, nez R8..
Avatar - _Karel_
19. 3. 2018 19:42
Re: Jsem zvědavej
Já teda vím o R8 kulový, ale - "vhodnější" ? Nepochybuju, že lepší, to jo. Ale
něco [odkaz] mi říká, že zas tak zlý to není. ;-)
Avatar - miromen
19. 3. 2018 19:56
Re: Jsem zvědavej
Zrovna nedavno bylo srovnani na automotorundsport chanel Audi R8 a tušim vs AMG GT R a značně větši emoce byly u toho AMG, kde byl z něj redaktor doslova unešen. A jak R8 vypada docela zajimavě tak vedle toho AMG vypadala docela nevyrazně až nezajimavě.
Avatar - _Karel_
19. 3. 2018 20:00
Re: Jsem zvědavej
Což je sice možný, ale dost subjektivní a beru to spíš jako poznámku pod čarou, než jako polemiku k vhodnosti/nevhodnosti R8 na okruh. ;-)
Třeba Ajatolláh pustí chlup (písmeno). >:-[]
Avatar - miromen
19. 3. 2018 20:29
Re: Jsem zvědavej
Tak pro mě to jsou auta uplně mimo dosah a často se na tenhle typ aut na tehle stanici ani raději nekoukam. Ale když jsem zahledl "esmeraldu" prej nějakej specialni lak pro tenhle konkretni model, kde je tušim připlatek přes 200tkč tak jsem na to kouknul pač mě to AMG svojim vzhledem docela uhranulo. No našel jsem na AMuS test ze ktereho byl udělan video test do TV stanice těhle 2 kousku tedy jsem si jistej pač sedi barvy aut i to zrychleni na 100 si ještě pamatuji a musim řict, že se mi opět potvrdilo, že je rozdil AMuS čist a nebo na něj koukat v telce, kde jako by šlo o jiny test či srovnani.

[odkaz]
Avatar - Blue Sun
19. 3. 2018 14:09
Re: Jsem zvědavej
Ale maratón bys v těch "sportovně vypadajících" botách pro běžné nošení běžet nechtěl. Nebo teda... nevím, jak ty, já určitě ne. Už jsem dokázal lecjaké běžecké vylomeniny, ale tohle by byla sebevražda. A už vůbec bych neuvažoval o sportování v botách na horskou turistiku...
A naopak, nebudu brát skutečně běžecké boty na dlouhé procházky či vycházky po městě, protože tam nohy taky trpí.
U aut je to v podstatě stejně. Vzhled je jedna věc, skutečná použitelnost druhá. Sice jsou snahy to překrucovat, ale výsledek je pořád jen kompromis.
Avatar - Dinar
21. 3. 2018 08:01
Re: Jsem zvědavej
Ono je to myšleno trochu jinak, asi v tom smyslu, že sportovní boty a teplákovku nosí jako daily dress kdejaký obtloustlý zoufalec, i při své každodenní cestě na večeři ve fastfoodu místního obchodního centra. Je sportovně vohozenej, ale neuběhl by ani sto metrů v kuse. Je to ekvivalent "sportovního auta" co má velká kola, nápisy GT, RS atp., a přitom pod kapotou dýzl a vzadu torzku.
25. 3. 2018 16:29
Re: Jsem zvědavej
Podobně bys nechtěl závodit v tom sportovně vypadajícím autě. Není na to stavěné. Můžeš to dát, ale bude to mít důsledky. Horská turistika není sport? Jen je to jiný sport.

Jinak viz Dinar. Pointa byla, že lidé klidně nosí na běžné chození běžecké boty (či jinou sportovní obuv). Nebo alespoň něco, co tak vypadá, protože jim jde o vzhled, ne o funkci.

PS: Z historického hlediska je sportovní synonymem pro volnočasový, rekreační.
Avatar - Blue Sun
19. 3. 2018 13:41
Re: Jsem zvědavej
Sportovní kombi je vůbec protimluv...
Avatar - Blue Sun
19. 3. 2018 14:02
Re: Jsem zvědavej
Rychlá, ne sportovní šestka... Pro skutečně sportovní jízdu je moc dlouhá a těžká.
Řečeno terminologií těch bot, když se kolem toho motáme, taková kvalitní tempovka. Rychlá, odběhne slušný půlmaratón i maratón, ale závodní bota to není.
19. 3. 2018 13:30
Re: Jsem zvědavej
jj, však jasný. Ježiš, nikdo nemluví o sporťáku na naftu. Ani o pár korunách.
Samozřejmě oba chápeme, že jde o nájezd, druh auta, štreky, co jezdíš i zemi, kde daníš a další.
Po všech stránkách lepší benzín není. Právěžě krouťák a spotřeba mluví ve prospěch dieselu a pak je třeba najít tu hranici - která se posouvá a v čím dál víc autech přestává mít nafta smysl. Ve sporťáku nikdy neměla. Jsem taky tekl, když bylo naftový LeMans. :-)

Mě jde o voloušky, co se div neudáví, když 100m od nich nastartuješ nafťáka.
19. 3. 2018 13:40
Re: Jsem zvědavej
Spotreba okej (v takto zameranom aute je tolerovatelna), ale krutak je pri povinne dvojspojkovom automate nepodstatny kedze benzin ma vyssi vykon a nech na to kedykolvek slapnes pojde rychlejsie.
Avatar - praděda7
19. 3. 2018 13:40
Re: Jsem zvědavej
Tak tak. Nad tím krouťákem se nedá mávnout rukou. 380Nm při 1750ot. z 1.6l ....dobrý, moc dobrý.. :-!
Avatar - Ozzman
19. 3. 2018 13:31
Re: Jsem zvědavej
Pár korun? Jezdit za 6 a jezdit za 10 (podobný rozdíl byl mezi GT verzemi v minulé generaci nafta vs benzín) mi příjde docela dost... je to jen výbava, jako RS, jako ST.. Já jsem třeba zrovna potencionální zákazník takového kombi.
Avatar - speedfred
19. 3. 2018 13:35
Re: Jsem zvědavej
benzín máš ale o 50t lacnejší,tam už ušetríš hodne
19. 3. 2018 13:38
Re: Jsem zvědavej
Část možná dostaneš zpátky, až to prodáš.
..možná
Avatar - wakantanka
19. 3. 2018 13:39
Re: Jsem zvědavej
to že hlavne záleží na tom kde a koľko toho za rok najazdíš ti určite nemusím vysvetľovať :-)
19. 3. 2018 13:42
Re: Jsem zvědavej
Silno pochybujem ze to bude 6 v 10 ak budes jazdit rovnako rychlo, musis ratat s tym rozdielom 30 kW a ked zaratas vyssiu cenu, drahsi servis, sice nieco usetris, ale stoji ti to za to? Nebud socka a kup si radsej benzin ;)
Avatar - Ozzman
19. 3. 2018 13:45
Re: Jsem zvědavej
Asi jsem benzínu ještě nedozrál.... občas jezdím turbobenzínem, k výkonu nemam ani čárku, ale rozdíl ve spotřebě je velký. No uvidíme až nastane čas, jak na tom ta auta budou :).
19. 3. 2018 13:49
Re: Jsem zvědavej
Usetrit sa da aj ked pojdes do krcmy a namiesto piva si das sodu, ale stoji to za to? Zijeme predsa len raz :-)
Avatar - Ozzman
19. 3. 2018 13:51
Re: Jsem zvědavej
Mne ten diesel nijak neomezuje a takto silný už tuplem ne. Auto má dostatečnou dynamiku a na okruhu ho stejně honit nehodlám, je to kombik, jde mi o jízdu po dálnici či okresní silnici s dostatkem výkonu, dobrým dojezdem na tankování a s tím právě spojenou nízkou spotřebou. Od této třídy výše právě nafta ještě pořád smysl má :-) . Né pro každého, ale pro mne ano.
19. 3. 2018 13:49
Re: Jsem zvědavej
Hm, v autě jako Fabia, Clio atd )pokud nejezdíš dálky s nima) nemá už nafta smysl. Tady takový kombi o kterým je článek - je to hlavně o nájezdu, to je jasný. Je to hraniční.
Avatar - Ozzman
19. 3. 2018 13:52
Re: Jsem zvědavej
Myslím, že jsem napsal skoro to stejné o řádek výše jako reakci na Compera >:D Cítim se divně, ale dnes mám dost podobný názor na věc jako ty >:D Asi se něco děje >:D
Avatar - wakantanka
19. 3. 2018 17:59
Re: Jsem zvědavej
Svojho casu ked som kupoval Bravu s benzinom tak si vsetci moji kamosi tukali prstom na celo. No ale mne bolo jasne ze v tej dobe vyrazne drahsi diesel by bol pre mna blbost. Mozno by to na dlhsej trase jazdilo za 4-5 ale zase som tolko nenajazdil. Po meste to stracalo zmysel duplom. A ked prisla zima oni drkotali zubami a ja uz som mal v aute saunu. :-)
20. 3. 2018 12:39
Re: Jsem zvědavej
No, tak Brave pomohlo aj zimné zubaté slniečko, to čelné sklo bol výkonný radiátor... ;-)
Avatar - wakantanka
21. 3. 2018 11:25
Re: Jsem zvědavej
To by som tak s určitosťou netvrdil, skôr bol rozdiel ten, že to auto fakt kúrilo pár sto metrov od domu, zatiaľ čo vtedajšie diesle potrebovali toho času oveľa oveľa viac. >:D
21. 3. 2018 20:16
Re: Jsem zvědavej
Ale áno. Chcel som tým povedať, že niekedy nebolo treba púšťať ani to kúrenie. Nejaký čas som mal ako služobáka Fiat Marea Weekend, benzín 1,8. Nemala klímu, v lete to bolo peklo. V zime zase paráda. Len škoda toho podvozka.
19. 3. 2018 13:48
Re: Jsem zvědavej
Jsem asi socka. Některá moje auta jsou naftová.
Už asi proto, že výrobce je jinak nenabízí - protože v benzínu by si je nikdo, kromě compera nekoupil.
A nech kilowaty spát. V real life jedou newtonmwtry. Popř kdybys chtěl využívat plný kW, byl by ten rozdíl spotřeby ještě větší, než píše Ozz.
Hele, pružnst deselu byla vždycky fakt vo hodně lepší. Teď nbenzín trošku dotáhl všeobecným voturbením.
19. 3. 2018 14:03
Re: Jsem zvědavej
Do niecoho nakladneho alebo dialnicneho okej, ale kompakt so sportovymi ambiciami, preco v nafte? A tie nm beriem pri manualnej prevodovke, nie vzdy sa ti chce radit ten vhodny kvalt, ale tento megane ma dvojspojkovy automat, slapnes na to a musi zrychlit benzin rychlejsie ked spojka nespi, inak by bolo nieco blbo.
25. 3. 2018 16:47
Re: Jsem zvědavej
I u automatu to pocítíš a je žádoucí, aby samočinná převodovka uměla využít točivého momentu a svezla se na něm, místo aby podřazovala. Podřazování zabere čas. A dvouspojka je rychlá za předpokladu, že správně odhadne, co chceš udělat (a shodou okolností ta situace nevyžaduje podřazení o sudý počet stupňů, což v jednom kroku neumí).
Avatar - Blue Sun
19. 3. 2018 14:06
Re: Jsem zvědavej
No... ale čím byla daná ta pružnost dieselu? Že by atmosférické diesely byly nějak pružné, to se říci nedá, a stejně objemné atmosféry je zadupávaly spolehlivě pod zem. Dnes vlastně mluvíme o dieselech, ale přitom jsou to turbodiesely. Pružnost bereme jako samozřejmost, ale je to zase jen tím turbem. A když se najednou benziny na tu pružnost dotáhly taky díky turbu, tváříme se, že to je nespravedlivá výhoda... A přitom se vlastně jen narovnává pokřivený stav.
Avatar - Dinar
21. 3. 2018 08:04
Re: Jsem zvědavej
Pravda, a přesto je tam rozdíl, stejně objemný benzinový turbomotor nikdy nenabízí tak vysoký krouťák v tak širokém spektru otáček jako dýzl, to je dané rozdílem v principu fungování zážehového a vznětového motoru, ne turbem samotným.
19. 3. 2018 14:40
Re: Jsem zvědavej
Človeče, od začiatku roku som Ti nedal toľko palcov hore ako dnes. :yes:
Avatar - Dany
20. 3. 2018 08:02
Re: Jsem zvědavej
v IV generácii nie je zďaleka taký rozdiel v spotrebe ako v minulej, kde bol podladený dvoliter z RS.
Avatar - Blue Sun
19. 3. 2018 13:26
Re: Jsem zvědavej
Není třeba, už jsi to všechno zvládl sám.
19. 3. 2018 13:33
Re: Jsem zvědavej
Dneska jedu :-)
Avatar - KANKUNEN
19. 3. 2018 13:35
Tenhle Megane se opravdu povedl,
je tam ten francouzský šarm. Stačí ho postavit vedle Octávky a ještě více vynikne. Zítra ho vyzkouším. Třeba to nebude mít ani ten humpolácký zvuk při zavření dveří jako Octávka. Kdybych nevěděl tak si tipnu, že jsem zavřel Fabii1 po 200t km.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - wakantanka
19. 3. 2018 13:38
Re: Tenhle Megane se opravdu povedl,
a čo už zatváranie dverí v takom G-klasse, čo znie rovnako ako na Nive >:D
Avatar - Emel
19. 3. 2018 13:55
Re: Tenhle Megane se opravdu povedl,
No... v tom GT na 18" to funguje, ty nižší verze už jsou slabší, tam ta záď působí trošku tlustě.
Avatar - miromen
19. 3. 2018 14:49
Re: Tenhle Megane se opravdu povedl,
Vyšši vybavy maji velice dobre a decentni dovřeni dveři takže předpokladam, že to bude i u verze GT. Naopak zaklad to ma evidentně jinak a je to o "bouchnuti".
Avatar - Blue Sun
19. 3. 2018 13:43
Jestli
mi něco u Renaultu je hodně sympatické, pak to, že udává reálné velikosti zavazadlového prostoru. Ne jak jiní, kteří tam dovedou započítat snad i přihrádku před spolujezdcem...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - _Karel_
19. 3. 2018 14:06
Spotřeba
Doufám, že je to jen typická "novinářská" spotřeba, protože mě teda ty hodnoty vůbec nepřijdou zajímavý a tím spíš bych to u tohoto auta viděl na benzín. Dálničních 7 muselo být buď ve 160kmh nebo je něco špatně.
Rozbalit vlákno
14
19. 3. 2018 14:11
Re: Spotřeba
Dobrý den, dálniční spotřeba byla měřena na D5 mezi Prahou a Plzní, v běžném provozu, snaha jet tachometrových 140 km/h, když to provoz dovolí.
Avatar - _Karel_
19. 3. 2018 14:13
Re: Spotřeba
Díky za odpověď, Davide :yes:
V tom případě opravdu překvapivě vysoká.
19. 3. 2018 14:45
Re: Spotřeba
No, to obligátne "když to provoz dovolí" môže znamenať aj neustále alebo časté pridávanie plynu na dosiahnutie tých 140 km/h a zase pribrzdenie na 100-110 podľa premávky. V tom prípade mi spotreba nepríde nejak vysoká. Neohúri, ale nemá byť prečo sklamaním. Pri plynulej jazde by bola nižšia.
Avatar - iudex
19. 3. 2018 14:54
Re: Spotřeba
Tak ide o to, v kontexte čoho to berieš. Ak to berieš tak, že je to len 1,6ka v nižšej strednej, je to veľa. Ak ale zohľadníš nadpriemerný výkon 120 kW a automat, je to prijateľné. Ja sa prikláňam k tomu prvému pohľadu, keď sám s obdobne výkonným, ale o triedu väčším benzínovým autom jazdím za 7,2.
19. 3. 2018 15:51
Re: Spotřeba
Keď s tým Renaultom GT budeš jazdiť Ty tvojím štýlom za 7, bude to veľa. ;-)
Avatar - iudex
19. 3. 2018 16:18
Re: Spotřeba
Otázka znie, za koľko by to robila benzínová 1,6TCe. Trúfam si tipnúť, že v tom režime by rozdiel spotreby bol menší ako liter. Kolega Dany s benzínovým GT na MACZ píše celkovú spotrebu 7,4 l.
19. 3. 2018 18:31
Re: Spotřeba
Ja jazdím s 1,6TCe na diaľnici na letných za 7-7,5 pri tempomate na 140 (tacho). Na zimných to môže byť cca o pol litra viac - ale to nemám presne odskúšané - len s lyžami a sánkami a tam je to viac o dva litre ;)
Avatar - Dany
20. 3. 2018 08:14
Re: Spotřeba
na konci zimy sa priemerka doťahuje na 7,6. Štýlom Davida t.j. 140, v lete s plným autom sa to drží okolo tých 7 - 7,5. Ak sú lepšie podmienky dá sa aj pod 7.
Avatar - iudex
20. 3. 2018 08:18
Re: Spotřeba
Myslel som si. Potom platí to, čo písal Karel, že tá nafta nie je moc úsporná (alebo redaktor v skutočnosti jazdil ostrejším štýlom).
Avatar - Dany
20. 3. 2018 08:48
Re: Spotřeba
Mohol sa na tých 140 častejšie doťahovať.
Avatar - _Karel_
19. 3. 2018 14:57
Re: Spotřeba
Těžko říct, nejeli jsme s nimi, může být. Když jezdím po dálnici 140 tak se mi nestává, že bych musel pořád uhýbat a zpomalovat. Mě to na kompakt přijde strašně moc.
19. 3. 2018 16:00
Re: Spotřeba
Neviem, nepoznám ten úsek, kde testovali. Ale zo skúsenosti viem, že redaktorská noha je často proste ťažšia; ja som napríklad s naloženým Renaultom Kangoo ani pri tachometrových 150 km/h nespravil spotrebu ako redaktor na diaľnici s prázdnym autom.
Avatar - _Karel_
19. 3. 2018 16:07
Re: Spotřeba
No vidíš. ;-) tys tu spotřebu neměl s Kangem , já s 18,5metrákovým SUV s rakví na střeše a s 400kg uvnitř. Proto mi to přijde hodně.
Ano, vysoké spotřeby mají zdejší redaktoři často, nejspíš to bude tím.
19. 3. 2018 15:11
Re: Spotřeba
Tak zase 140 km/h urcite nestaci na okupovanie laveho pruhu, takze tam zrejme bude dost situacii, ked sa museli uhnut vpravo, brzdit a nasledne opat zrychlovat.

To ti dost rozhadze spotrebu a moze byt vyhodnejsie ist konstantnch tacho 160 v lavom pruhu...
Avatar - _Karel_
19. 3. 2018 14:12
Interiér
Za mě nejlepší konfigurace Renaultího interiéru. Určitě by mě neurazila příplatková alcantara místo látky, ale i bez ní...
Display s tlačítky nejen, že se líp používá, ale i líp vypadá, el, kožený sedala lepší taky nejsou a navíc nejdou moc dolů (předpokládám, po zkušenosti s Talismanem).
Funkčně i vzhledově :yes:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Sumi2000
19. 3. 2018 14:47
Re: Interiér
Na Renault je to asi to nejlepší.. :yes:
Nicméně znám i příjemnější interiery v této třídě.
Ale ty sedadla vypadají fakt skvěle.
Avatar - Emel
19. 3. 2018 15:02
Re: Interiér
Mám rád modrou, takže já byl ve svém živlu :-)

Líbí se mi sedačky, ty jsou parádní, hluboké... ta látka vypadá líp na fotce než naživo, alcantara by byla asi dobrá volba.

Naopak se mi moc nelíbí ten středový panel, je to hodně plastu... ale ne že bych s tím měl vyloženě problém.
Avatar - _Karel_
19. 3. 2018 15:08
Re: Interiér
Myslím si, že stejný materiál (látkový) mají i sedačky v Talismanu a mě se ta látka taky líbila. Velmi. Středový panel (jestli myslíš display) - ta velikánská plocha je díky tlačítkům aspoň rozbitější. U dotykáče je to obrovská rovná plocha a vypadá to (pro mě) daleko hůř. :-)
19. 3. 2018 18:51
Re: Interiér
Problem je, ze vyhled stoji za prd (velka kaplicka pro rain senzor a front cameru) a co bych jeste v aute nepresel jsou ty plastove 5. dvere, krouti se jak had a aby mely aspon i takovou spatnou tuhost, tak jsou priserne tluste. To jsou ty chybejici litry...
Avatar - Dany
20. 3. 2018 08:18
Re: Interiér
s horším výhľadom treba súhlasiť
Avatar - Dinar
21. 3. 2018 08:10
Re: Interiér
Z meganů asi ano, ale pro mně právě interier je na meganu to nejhorší, na fotkách ještě jakš takš, ale v reálu ten robůtek s ušima uprostřed palubky, hrozně levně působící přístrojový digi štít, levné detaily typu plastových rámečků kolem klik... V gt verzi to vylepšují ty sedačky a volant, ale i tak, nic moc.
Avatar - lamal
19. 3. 2018 14:57
Slizoun
Predosly megan GT, dizajnovo svojsky slusny... tento novy prilis hra na nejake natahane linky, prvoplanove a lacne sperky... a technika ? typicky rendikovske zaujat niecim slizkym a tuctovym co zaujme laikov s wow efectom /4 controll/ ako s niecim serioznym a prepracovanym... ked si predstavim captur, espace, talisman... vsetko auta s ledva priemernou technikou tvariac sa na nieco extra... japonsky pristup je mi blizsi... auris, civic, mazda, subaru... vsetky maju poriadnu napravu vzadu

radsej keby tam ten 4 controll nebol + obyc vlecka a malo to poriadne riadenie, pripadne lepsiu prednu napravu s oddelenou tehlicou riadenia...

skoda, za tu cenu inak dobre... 1,6TCe zaujimava volba so 151 kw
Rozbalit vlákno
18
19. 3. 2018 22:20
Re: Slizoun
Ty si mimo ako vždy...koľko máš s tým najazdené, že tu hádžeš také odborné názory?
Avatar - lamal
19. 3. 2018 23:13
Re: Slizoun
čo mojko kto je mimo? to, ze je dizajn slizky, interier tiez a 4controll wow pre teba, na to nemusim nic najzadit aby som v tom mal jasno... ocividne nie som sam... vyznavam ine vyssie, uvedene pristupy
20. 3. 2018 07:54
Re: Slizoun
No aký si ty šikovný...všetko vieš, ani si to nemusíš skúšať, aby si vedel, že 4control je len wow efekt a ostatná technika priemerná... Hlavne že máš jasno.
Avatar - _Karel_
20. 3. 2018 08:00
Re: Slizoun
Do hádky se vám nemíchám, ale - 4control je kritizovaný za nepředvídatelnost nejen v tomto testu. A pokud by jen části zákazníků dělal problémy při jízdě, dobře to není. I kdyby se s tím Chvalovi jezdilo skvěle.
Avatar - lamal
20. 3. 2018 08:23
Re: Slizoun
nehadam sa s nim, to nema vyznam >:D mas pravdu tiez to tak vidim, skalnym to kazdopadne nevycitam, ze sa snazia fight... ;-)

ja som uz za cias laguny ten 4 controll nemal v laske, vzdy bol kontroverzny presne tymto istym sposobom, nebol to system co na limite pridal k citatelnosti ako poriadna zadna naprava, prave naopak fungoval hlavne na oko
20. 3. 2018 09:48
Re: Slizoun
Treba objektívne povedať, že 4Control v Megane Grandtour GT má v nastavení rezervy a OBČAS je 4Control ťažšie predvídateľný. Mne trochu vadí hlavne jemne oneskorený nástup natočenia zadných kolies. Ale prejavuje sa to najmä v stredných rýchlostiach a prudších zákrutách. A závisí to aj od toho aké máte nastavenie.
Na druhej strane keď zvážim, koľko pozitív 4Control má, tak by som si vybral Megane radšej s ním ako bez neho.
A ešte sa mi zdá, že čím viac na to tlačíte, tak tým lepšie sa ten systém správa (viackrát som s tým jazdil horské prechody). Možno že má v športovom režime rýchlejšie reakcie, ťažko povedať. A potom je to o zvyku. Je rozdiel, ak s tým jazdíš jeden deň, týždeň, alebo rok, potom to vnímaš inak.
Určite niekedy o tom napíšem viac. Každopádne každý má na výber, a vyberie si to, čo mu viac vyhovuje. V niečom je lepší multilink a v niečom 4Control.
20. 3. 2018 09:50
Re: Slizoun
Pekne napísané. Reálny pohľad. :yes:
Avatar - lamal
20. 3. 2018 10:01
Re: Slizoun
tak to je celkom fajn zhodnotenie, tiez si myslim ze 4controll tomu dost prida v serpentinach a v zakrutach s malym polomerom kde by si relativne dlhy kombik tazsie naskladal... ako to vidis na limite, nemas pocit neistoty, ked na to tlacis uz fakt moc na hrane prilnavosti ? aj ked... s rodinnym kombikom sa to nepatri takto jazdit >:D
27. 3. 2018 10:57
Re: Slizoun
Síce je to rodinný kombík, ale na to som si ho kupoval, že sa s ním dá aj trochu zablbnúť - nemám na dve autá. Ale z mojich skúseností by som povedal, že čím viac na limite sa s tým autom ide, tým viac je tá "nepredvídateľnosť" 4Controlu nižšia. Na hranu priľnavosti sa dá dostať relatívne ťažko, lebo auto sa veľmi dobre drží asfaltu a na hrane to už potom stráži ESP a trakčná kontrola. Takže dá sa s tým jazdiť síce veľmi rýchlo, ale zas nie úplne divoko.
20. 3. 2018 09:49
Re: Slizoun
No vidíš, ja som sa s týmto systémom vcelku zžil na Lagune, keď si známy kúpil kupátko s týmto systémom. Po úzkych zaprataných uličkách bratislavského Ružinova sa to vrtelo jak užovka, ako keby to bolo o kus menšie auto. Oneskorenie síce bolo niekedy poznať, ale nikdy to nespôsobilo žiadny problém. Iba vec zvyku.
Za to na rýchlych okreskách to už tak nepoznáš, točenie zadnej nápravy nie je tak markantné, akurát to v zátačkách sedí jak pribité.
Čiže nemusí každému vyhovovať, treba si na to zvyknúť, ale ten "účinok na oko" a "wow" efekt sú úplné kraviny. Takže za tým, čo píšem lamalovi, si stojím. ;-)
Avatar - _Karel_
20. 3. 2018 10:04
Re: Slizoun
Tak problém určitě není při manévrování v úzkých uličkách, tam je to jasná výhoda a těžko si představuju, že tě to nějak vyděsí.
Problém vidím (ano, od počítače) v rychlostech okolo 80kmh, kdy se mění směr natočení zadních kol a kdy to může být v rychle projeté zatáčce nepříjemné - pokud to (jak se tvrdí) udělá pokaždé něco jiného.
Avatar - lamal
20. 3. 2018 10:14
Re: Slizoun
Kamarad mal Lagunu coupe s 4 controll a ako najhorsie popisoval situacie v extreme, ked ti usiel zadok alebo pri prudkych zmenach smeru na brzdach s obcasnym vybocenim zadnej napravy, tam hovoril ze ked sa to utrhne tak to nezrovnas... popisoval, ze ten system chaosil... je fakt, ze doby laguny su prec tak je mozne, ze to uz neplati nevis...

stale mi pride, ze silentbloky sa riadia vzdy rovnakym pravidlom = pretazenie, je to proste mechanicky hardware, jeho reakcie su konzistentne ...
20. 3. 2018 11:10
Re: Slizoun
Zakaždým niečo iné urobí človeku, čo si na ten systém ešte nezvykol, a nevie, čo má v ktorej situácii čakať. Je to typické pre novinárov a testérov, ktorí s tým robia rádovo najviac pár stoviek kilometrov. U človeka, čo s tým jazdí denne, je to už iné a vie sa nedokonalostiam systému vyhnúť, resp. si na to "nepríjemné" zvykne. Žiadny systém nie je dokonalý, ale čo sa týka bezpečnosti, rozhodne plusy prevažujú nad mínusmi. Ten systém je nejak naprogramovaný a ťažko bude robiť svojvoľne zakaždým niečo iné.
To máš ako kedysi v začiatkoch automatických prevodoviek - niekto to s nimi vedel a radila pekne plynule, iní mali proste problém a kritiky bola plná tlač.
A druhá vec - ak chceš aby auto alebo systém u teba prepadli, tak prepadnú, pretože ich podvedome nechceš alebo im neveríš a nemáš záujem sa ich zvláštnostiam prispôsobiť.
Ako písal už vyššie jurozizo, mať na výber auto s týmto systémom a bez, tak ho beriem. Ak niekto kričí nie na základe testov a kamarátových názorov, tak ok, jeho vec. Ale tvrdiť, že je to wow riešenie a len naoko, je skrátka a dobre sprostosť a zopakujem to trebárs aj 100x.
Avatar - _Karel_
20. 3. 2018 12:25
Re: Slizoun
Je to možný, že při pravidelném používání by to bylo v pohodě. To dokáží posoudit jen majitelé.

"A druhá vec - ak chceš aby auto alebo systém u teba prepadli, tak prepadnú, pretože ich podvedome nechceš alebo im neveríš a nemáš záujem sa ich zvláštnostiam prispôsobiť."
To je hezká věta, a platí pro všechny na tomto fóru.
Avatar - Charger
21. 3. 2018 13:30
Re: Slizoun
Jenže ono to funguje i naopak - když někdo chce, aby to bylo dobré, tak to v jeho očích i dobré je.

Anebo jinak - když už si koupím své auto, vryje se mi do kůže a začnu jej mít rád i s jeho nedokonalostmi, na které si zvyknu/přizpůsobím se. A pak logicky na to auto, za které jsem dal hromadu peněz, nebudu házet špínu, ať už proto, že mi to hrdost nedovolí, anebo jednoduše proto, že jsem si na něj zvykl a mám je rád.

Od toho jsou ale naopak novináři odproštěni a mají přinášet nestranný pohled. Pak je samozřejmě lehké si do nich kopnout, že nemají stejný názor. (některé testy mohou být samozřejmě chabé, ale jsou to spíše výjimky)

V neposlední řadě pak hlavně každému vyhovuje něco jiného, líbí se mu rozdílné věci. Holt někdo holky, druhý vdolky.
21. 3. 2018 20:25
Re: Slizoun
Tak neviem, ja som s tým najazdil sotva nejakú stovku kilometrov, a na kritiku som toho fakt nejak veľa nenašiel, resp. po dlhšej úvahe som si uvedomil, že je to vpohode a dá sa na to ľahko zvyknúť. Majiteľ auta mi ukázal pár finesov ako s tým jazdiť, a hneď to bolo o kúsok lepšie. Fakt nemám potrebu kritizovať niečo, čo sa mi páči, aj keď nie som majiteľ.
A že vlastník takého auta musí chváliť, lebo to zaplatil, je dobrá kravina. Poznám sa s ľuďmi, ktorí si s nadšením kúpili auto, aby sa ho po nejakej dobe s úľavou zbavili.
Čo sa týka novinárov a testov, tak neviem, kde si prišiel k tomu pohľadu, tu na ACZ je skôr výnimka dobrý test.
27. 3. 2018 11:20
Re: Slizoun
Charger chcel asi povedať, že existujú aj ľudia, ktorí keď si niečo kúpia, tak sebe aj druhým nahovárajú, aké je to super, aj keď je to v skutočnosti hovadina. Veď za to dali toľko peňazí... A často na to, že sa mýlia, neprídu nikdy, alebo až po veľmi dlhej dobe.
Avatar - Jenik3
19. 3. 2018 19:07
hlavne usporne
Jojo usporne. Za 5L nafty na 100 km a nad to rocni poplatek za naftovy motor 10k a specialni sazba pro vjezd do mest. Ani bych se nedivil, kdyby to bylo 100 Kc. A to se vyplati. :-!

Prakticky redakce nema k...e na to, aby si rekla, jake voiture bude testovat. Bere se to, co dava dovozce. V CEE je treba udat naftaky, kdyz na zapade se stavaji neprodejne.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - twistedTSD
19. 3. 2018 20:05
Re: hlavne usporne
Proč by netestovali? Kvůli pár levicovým pomatencům na Západě?
Avatar - Jenik3
19. 3. 2018 21:18
Re: hlavne usporne
Protoze z toho kouka jako slama z bot, ze importer potrebuje udat naftaky. Tento web jen slouzi tomu, kdo dava.
Osobne si mysli, ze do pidi auticka jako je megane je vhodny benzinovy motor.
Avatar - _Karel_
19. 3. 2018 21:35
Re: hlavne usporne
Někdy se tomu říká paranoia.
Mě taky do kompaktu přijde daleko rozumnější benzín, ale je holý fakt, že se jich pořád prodává spousta v naftě. Obviňovat z toho web, který "skoro nikdo" z kupujících nečte, je trochu dětinský.
Avatar - lamal
20. 3. 2018 08:42
Re: hlavne usporne
tento web sa da obvinit z kadecoho, ale propagacia ropakov je trochu moc conspi >:D
myslim ze 1,6dci biT je do megana velmi spravna dieslova motorizacia... v talismane to az tak neplati
Avatar - _Karel_
20. 3. 2018 08:57
Re: hlavne usporne
Souhlas. Pokud už diesel, tak tento je k Meganu dostatečně důstojný. V Talismanu s 1,6Dci jsem jel, a nic moc. Nechtěl bych.
Avatar - lamal
20. 3. 2018 09:01
Re: hlavne usporne
nebol by ten megy lepsi s lepsou prednou napravou s oddelenou tehlicou a bez 4controllu ? teoreticky... mohlo by to pomoct aj tomu riadeniu a spatnej vazbe :-)
Avatar - _Karel_
20. 3. 2018 09:17
Re: hlavne usporne
To si netroufám posoudit, ale pokud bych si ho já objednával, určitě bych se snažil bez 4C. :-)
Avatar - lamal
20. 3. 2018 09:32
Re: hlavne usporne
preto som pisal teoreticky, mozno by sa blizil az moc RS tym padom...
Avatar - wikinko
19. 3. 2018 19:39
tunel
Ono to fakt nema tunel na lyze?
Inak stoji to auto stoji za vyskusanie...
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Dany
20. 3. 2018 08:26
Re: tunel
nemá. Je to takový ošklivý a zlý nepěkná věc
Avatar - lamal
20. 3. 2018 08:58
Re: tunel
nevadi svojich zakaznikof si najde aj tak 8-s >:D
Avatar - Jaros71
20. 3. 2018 17:08
Re: tunel
Tunel je fajn..ale většinou ho má u kombi jen premie i s bezpečnostním vakem , nebo už musíš jít k SUV..většina ho má taky!
Avatar - Emel
20. 3. 2018 17:22
Re: tunel
No počkej... taková Octavia má tunel snad úplně v základu. Astra (za příplatek... a třebas i novej Ceed) mají sklopnou prostřední sedačku, to je možná ještě lepší... ono těch lyží a případně snowboardů tím tunelem zas tolik neproleze.
Avatar - Ronault.
22. 3. 2018 20:37
Re: tunel
Já teda nevím, jestli bych si lyže do auta dal. Pravda, když jsem vezl mladého na lyžák dolu do města (4 km), byly jen v autě se sklopenými sedadly, ale kdybych jezdil často na lyže, střecha je jistota... letící lyže v autě ve vaku či bez... nevím nevím... ;-\
Avatar - Emel
23. 3. 2018 09:58
Re: tunel
Ten škodovácký unibag se dělal normálně s úchytem na prostřední pás...
[odkaz]
25. 3. 2018 17:12
Re: tunel
Některé mají ještě popruhy na upoutání za oka v kufru.
Avatar - twistedTSD
20. 3. 2018 21:59
Re: tunel
Tunel má i Rapid, jen bez vaku. :-)
Avatar - KANKUNEN
20. 3. 2018 11:03
Tak jsem si vyzkoušel ten doklap dveří u Octávky
a tohoto Megana. Světe div se, jasně lepší Renault. Kdybych se rozhodoval, tak by rozhodlo srdce auta a to je motor. Co tam máme kolem 150 koní a jaká je cena nevím.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - lamal
20. 3. 2018 11:14
Re: Tak jsem si vyzkoušel ten doklap dveří u Octávky
s akou octou si porovnaval ? Kombi s 2.0 tdi 150k ?
Avatar - Dinar
21. 3. 2018 08:13
Re: Tak jsem si vyzkoušel ten doklap dveří u Octávky
Jestli zvuk zavíraných dveří u tebe hraje takovou roli, pak absolutně nechápu tu mazdu 6, to je zvuková "plechařina" nejen v rámci své třídy.
20. 3. 2018 22:10
...
Ja fakt nepochopím, prečo tu musíme pri 95% áut riešiť, že vzadu chýba 10 cm na kolená. To je * fakt taký problém robiť všetky autá o 10 cm dlhšie? V tomto je mám pocit Škoda naozaj jediná normálna značka... proste aj v Rapide mám viac miesta na nohy ako v 3er BMW... napr. do takého Focusu si dozadu za mňa ani nesadnem. A to mám 191cm. To je choré..
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dany
21. 3. 2018 07:29
4control
Niečo málo k 4controlu po 20t km:
Hneď na začiatok treba napísať, že chce trochu času na zžitie. Je nejak naprogramovaný v rôznych režimoch a treba si to odjazdiť. Nedá sa s tým jazdiť na hrane na prvú dobrú tak ako v TypeR, v Mazde, Forde...
Systém nezačína pracovať v nulovej rýchlosti. Potrebuje tak 3 - 5 km/h (podľa toho, ako rýchlo sa na tú rýchlosť dostanete) aby začal fungovať. Pomalé korekcie v parkovacom mieste na to nestačia. Tiež nenatáča zadné kolesá pri minimálnom natočení volantu. To podľa mňa spôsobuje ten pocit oneskorenia. Zrejmä to tak bude naladené preto, aby nebolo auto zbrklé pri miernych korekciách volantom v priamom smere. Ďalšia dôležitá vec je používať správny režim. Na normálnu jazdu normálny a na športovú športový.

úryvok z recenzie: "Riadenie zadnej nápravy nefunguje striktne pri „zverejňovaných“ rýchlostiach 60, 80, ale je riadené spojito podľa nameraných údajov, aktuálneho režimu a podľa momentálneho použitia. Dokáže tak protismerne natočiť zadné kolesá aj nad rýchlosti definované v materiáloch a nie len v uhle, ktorý je maximálny. Najlepšie sa to podarilo zdokumentovať Rasťovi Chválovi pri Talismane. Pocit z riadenia zadných kolies potom nie je rušivý a snaží sa pomôcť natočeniu do zákruty. Pri otočení volantom sa GT spočiatku správa nedotáčavo (bez pomáhania prenesením váhy a kým sa usadí na gumách a v uložení) a plynulo prejde do neutrálneho správania s mierne pretáčavou povahou, ktoré si potom udrží aj pri zvyšovaní tempa v oblúku. Dá sa pekne vodiť na limite a ovládať plynom, riadením a brzdami. Na brzdách si vie pekne pohodiť zadkom. Všetko samozrejme v intenciách nastavenia ESP, ktoré ani v Normále nie je nastavené nijak tvrdo. V sporte potom ešte kúsok povolí opraty."

Ešte by som sa pozastavil pri porovnávaní s ostatnými, ktorí k natáčaniu zadných kolies pristúpili (BMW, Audi, Porsche...). Naozaj je medzi tými systémami taký priepastný rozdiel? Istého času tu kolega opisoval skúsenosť s BMW 5 s natáčaním a tvrdil, že mu to nesadlo a nechcel by to. Potom sú iné názory, ktoré tvrdia, že tam to nie je cítiť. To ako vážne nie je cítiť natočenie zadných kolies protismerne o 3°? V čom môže byť rozdiel? Pocitový v nástupe systému? Ak už sú kolesá natočené (a nie, nemenia smer natáčania v zákrute ani keď prekročíte hranicu, pri ktorej sa natáčajú opačne) tak sa to musí správať podobne.

Máte niekto skúsenosti s viacerými systémami natočenia? Privítam každú skúsenosť a ak bude príležitosť, určite to skúsim u iných.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - lamal
21. 3. 2018 10:36
Re: 4control
ZX300 twin turbo... tam to ide velmi plynulo a nenasilne, ziadne oneskorenie... obavam sa, ze ucinky toho systemu treba dost korelovat so setupom chassis... tak ako si opisal sa to moze tiez javit ako oneskorene - pokial to je o nieco makksie silentbloky+vyssi profil gum tak tam mozes vnimat oneskorenie kym si to sadne a zatlaci na silenty, ak je to este podporene tym, ze to nereaguje hned na pohyby volantu kvoli stabilite v priamom smere tak to moze byt citelne ... Kazdopadne seriove twin turbo nie je kostitras a posobilo to velmi prirodzene...

s uccinostou tychto systemov to bude dost zalezat od vodica... mna by skor zaujimalo ako sa to sprava na uplnom limite adhezie, ked ti ustreli zadok a dostanes pretacavy smyk ako to reaguje na korekcie, kontru ? s tymto mala laguna 4controll celkom problem

´´To ako vážne nie je cítiť natočenie zadných kolies protismerne o 3°? V čom môže byť rozdiel? ´´ - trebars razvor a dlzka auta + hmotnost aj konstrukcia a setup naprav... urcite sa sprava inak dvojity lichac s natacanim ako vlecka s natacanim hlavne pokial ide o jazdu v extreme pripadne aj na horsom povrchu
Avatar - Dany
21. 3. 2018 11:07
Re: 4control
na limite sa to správa (po ošahaní) úplne normálne. Na suchom podklade hádam ani nie je čo riešiť. Na hrane si to ovládaš úplne štandardne, plynom, brzdami, kontra, všetko funguje jak má. Videl si video čo som ti linkoval vyššie? Máš z toho pocit, že sa to správa nejak neadekvátne?
Raz sa mi stalo (1°C, mrholilo, cca 80 km/h v zákrute, veľká vlna na asfalte cca 5 cm) zadok sa zviezol stranou 20 - 30 cm, mierna kontra a išlo sa ďalej. Na snehu ho vieš, ak chceš, viac pretočiť ubratím plynu a prenesením váhy. Inak sa to na šmyklavejšom povrchu výrazne dlhšie sprava ako nedotáčavá predokolka. Nie je to žiadny športiak, ale dá sa s tým pracovať.
Avatar - lamal
21. 3. 2018 11:35
Re: 4control
nemam ziaden pocit, iba som sa spytal, ty musis vediet ja som renault 4c nesoferoval... tak pokial si spokojny tak je dobre, zalezi kde a aky styl jazdis stale si myslim, ze tomu vyhovuje skor plynulejsi rezim
Avatar - Dany
21. 3. 2018 11:44
Re: 4control
ale iste, veď to nie je žiadne športové auto, ale rodinný kombík ;-)
Netreba z toho robiť žiadnu vedu a chcieť od toho, aby sa to správalo ako okruhový špeciál.
To video si videl? [odkaz]
Avatar - lamal
21. 3. 2018 11:52
Re: 4control
citam este tvoju recenziu a vyber auta na moje auto.cz... potom kuknem
Avatar - lamal
21. 3. 2018 14:20
Re: 4control
Tak video som videl, priznam sa nesympatizujem s 4 controll na Renaultoch aj to vidiet v diskusiach... taky Talisman by si zasluzil v zadu poriadnu napravu, v Megane to povazujem este +- ako unosne. Ja osobne uprednostnujem radsej lepsie napravy bez 4 controll, no je fakt ze jalovy system to nie je, svoje plusy urcite ma. Zalezi aj od celkoveho naladenia auta, neda sa to sudit len podla pouzitej napravy vzdy, vynimky existuju pozitivne aj negativne, ale tak vseobecne vyznavam ine koncepty.

Celkovo sa mi nepozdava ani dizajn Renaultov... Captur je vyslovene odporny, Espace detto a Megane...takto nie je tragicky - urcite je to vacsi fesak ako Astra... vadia mi tie natahane linky svetiel, pride mi to trocha gycove, na druhej strane proporcne je zvladnuty vyborne a ma aj prijemne dynamicky a muskulaturny postoj... GT vyzera najlepsie a v spravnej farbe asi OK, kombik este viac pomoze tym natahanym linkam svetiel... Na Talismane to pre zmenu funguje u mna, tam je ta velkost toho auta dostatocna na to aby to tahalo nejake dlhe linie svietiel.

Ked si to tak zratam, interier velky tablet z vonka vyrazny trocha gycovy dizajn a velka huba na 4 controll, ktory slubuje brutalne zazitky za volantom... pre mna nesympaticke,prvoplanove a lacne... preto som nazval svoje komentare Slizoun... mozno za to samotny Megane ani nemoze, zlizol to aj za ine modely. Prave u neho moze mat ten koncept jednoduchej zadnej napravy s 4 controllom a fukanymi 1.6 zmysel urcite vacsi ako u Talismana alebo Espacu... holt niekedy sa predsudkom neubranis.

tymto si si ma ziskal:

´´Výmena oleja po zábehu pri 5,5 tisíc km´´

do tohoto som donutil vsetkych znamych/kamaratov co si pokupovali nove auta + skratit vymeny oleja na 15tisic km...

Inak si to pekne popisal, keby vysiel takyto test detajlne popisany a porovnany s hlavnou konkurenciou, tak mi je Megy urcite sympatickejsi... Z testu napr tu vyslo akurat, ze to ma nepredvidatelny 4 controll a totalne tupy a nekomunikativny chassis a riadenie, ty ale spominas nieco ine... BTW myslim si, ze Subaru si mal dat viac casu, pride mi ze si na tom jazdil ako s predkolkou a nie ako so 4x4 a trochu si sa unahlil v porovnani... a Focus ti prisiel fakt o tolko lepsi podvozkom? Jazdievam combi 2017 + 1.5 Ecoboost
Avatar - Dany
21. 3. 2018 14:50
Re: 4control
Ja s tebou súhlasím, ale auto nevyberáš len podľa jedného aspektu (zadnej nápravy, displeja, buchnutia dverí,... ). Musí sa toho zísť oveľa viac a to som sa snažil v recenzii popísať. Ak BY som vyberal predokolku čisto z pohľadu jazdných vlastností, tak by to bol TypeR. Ak BY som nemusel pozerať na korunu, asi BY som nemusel opustiť stánok Porsche... ;-)
Avatar - lamal
21. 3. 2018 15:02
Re: 4control
tak na cene vzdy zalezi, bavit sa o autach s tym, ze mas imaginarny budget na cokolvek nema zmysel... potreboval si zaroven prakticke auto za nejaku cenu, takze vyber chapem v pohode nech sluzi... Nemyslim ze je to auto, ktore sklame, zalezi len od narokov, urcite najlepsi Megane zo vsetkych ak neratas modely RS, ktore respektujem... aj take Clio Wiliams... celkovo clia mam rad, to posledne asi moc nie, no nejazdil som ho... 3kove som jazdil