Testy
kdy se tady objeví první pobouchanej dieselo-bijec a začne blekotat srance typu "sazomet", popřípadě kvičet jak to smrdí a jak se dusí nebo tím, jak je diesel jako praní stroj a podobné "nové" vtípky.
Myslis prist s kritikou aku davas ty pod kazdym clankom o tesle? >😁 Nech dlho necakas - okej ked chce niekto naftu do bezneho modelu, ale ked uz je to sportovejsi kusok, nepochopim preco nezvolit po vsetkych strankach lepsi benzin. Tych par usetrenych korun za to nestoji.
No čo ja viem? O nejakkom veľkom športovaní to asi nebude. Ja tento počin vnímam skôr ako výbavovú úroveň, niečo na spôsob R-Line, ST-line a pod. Takže auto tváriace sa športovo, ale určené na každý deň. Či sa mýlim?
Naftovej kombík s torzkou FWD sportovní není.
Může bejt svižnej, třeba jako rychlej by se dalo napsat.
Sportovní není.
Může bejt svižnej, třeba jako rychlej by se dalo napsat.
Sportovní není.
A jaký auto je sportovní? Mi poslední dobou přijde ta idea "sportování" v běžnym provozu vtipnější a vtipnější.. Odemknu ráno služebního kombíka, zapnu vyhřejvání sedaček, sednu si na * a du si zasportovat😊
už dlhšiu dobu je všetko športové, aj MPV, aj gazíky, aj kombíky ... kto sa v tom má potom vyznať? >😁 A kto športovať nechce má smolu .... pretože kto nešportuje s nami športuje proti nám >😁 >😁 >😁 just joke 😄
Sportovní boty (nebo alespoň tak vypadající) si oblékne také v 90 % někdo, kdo s nimi jde na procházku, či do práce/školy, ale vypadají dobře. Tak je to i u aut...
To je fakt. Ale pokud chci použít sportovní boty, prostě si du zaběhat.. kdežto sportovat řekněme s nějakym sportovnim autem typu R8 (o supersportech nemluvě), to už je.. komplikovanější. Okruh a tak. To už je možná skoro lepší pořídit si přímo okruhovej speciál.. kdežto "sportovat" v běžnym provozu může jen dement.
Ale běžné sportovní boty na trhu přeci také nepoužívají profíci při sprintu, ti nosí to R8, kdežto my ostatní máme takové, které jsou více či méně upravené pro sport, ať už vizuálně (naftový GT kombik), či i technicky ( MRS, GTI a podobně...).
Nojo. Teda až na tu R8, ta má k profi sportovnímu náčiní, ve svý silniční podobě, daleko😊
To by mě fakt zajímalo, co může být sportovnější, než třeba R8. >😁
Jakejkoli supersport? Samo na okruhu. Myslenka "sportovani" v provozu je stejnak uplne blba, no a na okruh asi existujou vhodnejsi auta, nez R8..
Já teda vím o R8 kulový, ale - "vhodnější" ? Nepochybuju, že lepší, to jo. Ale
něco [odkaz] mi říká, že zas tak zlý to není. 😉
něco [odkaz] mi říká, že zas tak zlý to není. 😉
Zrovna nedavno bylo srovnani na automotorundsport chanel Audi R8 a tušim vs AMG GT R a značně větši emoce byly u toho AMG, kde byl z něj redaktor doslova unešen. A jak R8 vypada docela zajimavě tak vedle toho AMG vypadala docela nevyrazně až nezajimavě.
Což je sice možný, ale dost subjektivní a beru to spíš jako poznámku pod čarou, než jako polemiku k vhodnosti/nevhodnosti R8 na okruh. 😉
Třeba Ajatolláh pustí chlup (písmeno). >😒]
Třeba Ajatolláh pustí chlup (písmeno). >😒]
Tak pro mě to jsou auta uplně mimo dosah a často se na tenhle typ aut na tehle stanici ani raději nekoukam. Ale když jsem zahledl "esmeraldu" prej nějakej specialni lak pro tenhle konkretni model, kde je tušim připlatek přes 200tkč tak jsem na to kouknul pač mě to AMG svojim vzhledem docela uhranulo. No našel jsem na AMuS test ze ktereho byl udělan video test do TV stanice těhle 2 kousku tedy jsem si jistej pač sedi barvy aut i to zrychleni na 100 si ještě pamatuji a musim řict, že se mi opět potvrdilo, že je rozdil AMuS čist a nebo na něj koukat v telce, kde jako by šlo o jiny test či srovnani.
[odkaz]
[odkaz]
Ale maratón bys v těch "sportovně vypadajících" botách pro běžné nošení běžet nechtěl. Nebo teda... nevím, jak ty, já určitě ne. Už jsem dokázal lecjaké běžecké vylomeniny, ale tohle by byla sebevražda. A už vůbec bych neuvažoval o sportování v botách na horskou turistiku...
A naopak, nebudu brát skutečně běžecké boty na dlouhé procházky či vycházky po městě, protože tam nohy taky trpí.
U aut je to v podstatě stejně. Vzhled je jedna věc, skutečná použitelnost druhá. Sice jsou snahy to překrucovat, ale výsledek je pořád jen kompromis.
A naopak, nebudu brát skutečně běžecké boty na dlouhé procházky či vycházky po městě, protože tam nohy taky trpí.
U aut je to v podstatě stejně. Vzhled je jedna věc, skutečná použitelnost druhá. Sice jsou snahy to překrucovat, ale výsledek je pořád jen kompromis.
Ono je to myšleno trochu jinak, asi v tom smyslu, že sportovní boty a teplákovku nosí jako daily dress kdejaký obtloustlý zoufalec, i při své každodenní cestě na večeři ve fastfoodu místního obchodního centra. Je sportovně vohozenej, ale neuběhl by ani sto metrů v kuse. Je to ekvivalent "sportovního auta" co má velká kola, nápisy GT, RS atp., a přitom pod kapotou dýzl a vzadu torzku.
Podobně bys nechtěl závodit v tom sportovně vypadajícím autě. Není na to stavěné. Můžeš to dát, ale bude to mít důsledky. Horská turistika není sport? Jen je to jiný sport.
Jinak viz Dinar. Pointa byla, že lidé klidně nosí na běžné chození běžecké boty (či jinou sportovní obuv). Nebo alespoň něco, co tak vypadá, protože jim jde o vzhled, ne o funkci.
PS: Z historického hlediska je sportovní synonymem pro volnočasový, rekreační.
Jinak viz Dinar. Pointa byla, že lidé klidně nosí na běžné chození běžecké boty (či jinou sportovní obuv). Nebo alespoň něco, co tak vypadá, protože jim jde o vzhled, ne o funkci.
PS: Z historického hlediska je sportovní synonymem pro volnočasový, rekreační.
Sportovní kombi je vůbec protimluv...
jj, však jasný. Ježiš, nikdo nemluví o sporťáku na naftu. Ani o pár korunách.
Samozřejmě oba chápeme, že jde o nájezd, druh auta, štreky, co jezdíš i zemi, kde daníš a další.
Po všech stránkách lepší benzín není. Právěžě krouťák a spotřeba mluví ve prospěch dieselu a pak je třeba najít tu hranici - která se posouvá a v čím dál víc autech přestává mít nafta smysl. Ve sporťáku nikdy neměla. Jsem taky tekl, když bylo naftový LeMans. 😄
Mě jde o voloušky, co se div neudáví, když 100m od nich nastartuješ nafťáka.
Samozřejmě oba chápeme, že jde o nájezd, druh auta, štreky, co jezdíš i zemi, kde daníš a další.
Po všech stránkách lepší benzín není. Právěžě krouťák a spotřeba mluví ve prospěch dieselu a pak je třeba najít tu hranici - která se posouvá a v čím dál víc autech přestává mít nafta smysl. Ve sporťáku nikdy neměla. Jsem taky tekl, když bylo naftový LeMans. 😄
Mě jde o voloušky, co se div neudáví, když 100m od nich nastartuješ nafťáka.
Spotreba okej (v takto zameranom aute je tolerovatelna), ale krutak je pri povinne dvojspojkovom automate nepodstatny kedze benzin ma vyssi vykon a nech na to kedykolvek slapnes pojde rychlejsie.
Pár korun? Jezdit za 6 a jezdit za 10 (podobný rozdíl byl mezi GT verzemi v minulé generaci nafta vs benzín) mi příjde docela dost... je to jen výbava, jako RS, jako ST.. Já jsem třeba zrovna potencionální zákazník takového kombi.
benzín máš ale o 50t lacnejší,tam už ušetríš hodne
to že hlavne záleží na tom kde a koľko toho za rok najazdíš ti určite nemusím vysvetľovať 😄
Silno pochybujem ze to bude 6 v 10 ak budes jazdit rovnako rychlo, musis ratat s tym rozdielom 30 kW a ked zaratas vyssiu cenu, drahsi servis, sice nieco usetris, ale stoji ti to za to? Nebud socka a kup si radsej benzin 😉
Asi jsem benzínu ještě nedozrál.... občas jezdím turbobenzínem, k výkonu nemam ani čárku, ale rozdíl ve spotřebě je velký. No uvidíme až nastane čas, jak na tom ta auta budou 😊.
Usetrit sa da aj ked pojdes do krcmy a namiesto piva si das sodu, ale stoji to za to? Zijeme predsa len raz 😄
Mne ten diesel nijak neomezuje a takto silný už tuplem ne. Auto má dostatečnou dynamiku a na okruhu ho stejně honit nehodlám, je to kombik, jde mi o jízdu po dálnici či okresní silnici s dostatkem výkonu, dobrým dojezdem na tankování a s tím právě spojenou nízkou spotřebou. Od této třídy výše právě nafta ještě pořád smysl má 😄 . Né pro každého, ale pro mne ano.
Hm, v autě jako Fabia, Clio atd )pokud nejezdíš dálky s nima) nemá už nafta smysl. Tady takový kombi o kterým je článek - je to hlavně o nájezdu, to je jasný. Je to hraniční.
Svojho casu ked som kupoval Bravu s benzinom tak si vsetci moji kamosi tukali prstom na celo. No ale mne bolo jasne ze v tej dobe vyrazne drahsi diesel by bol pre mna blbost. Mozno by to na dlhsej trase jazdilo za 4-5 ale zase som tolko nenajazdil. Po meste to stracalo zmysel duplom. A ked prisla zima oni drkotali zubami a ja uz som mal v aute saunu. 😄
No, tak Brave pomohlo aj zimné zubaté slniečko, to čelné sklo bol výkonný radiátor... 😉
To by som tak s určitosťou netvrdil, skôr bol rozdiel ten, že to auto fakt kúrilo pár sto metrov od domu, zatiaľ čo vtedajšie diesle potrebovali toho času oveľa oveľa viac. >😁
Jsem asi socka. Některá moje auta jsou naftová.
Už asi proto, že výrobce je jinak nenabízí - protože v benzínu by si je nikdo, kromě compera nekoupil.
A nech kilowaty spát. V real life jedou newtonmwtry. Popř kdybys chtěl využívat plný kW, byl by ten rozdíl spotřeby ještě větší, než píše Ozz.
Hele, pružnst deselu byla vždycky fakt vo hodně lepší. Teď nbenzín trošku dotáhl všeobecným voturbením.
Už asi proto, že výrobce je jinak nenabízí - protože v benzínu by si je nikdo, kromě compera nekoupil.
A nech kilowaty spát. V real life jedou newtonmwtry. Popř kdybys chtěl využívat plný kW, byl by ten rozdíl spotřeby ještě větší, než píše Ozz.
Hele, pružnst deselu byla vždycky fakt vo hodně lepší. Teď nbenzín trošku dotáhl všeobecným voturbením.
Do niecoho nakladneho alebo dialnicneho okej, ale kompakt so sportovymi ambiciami, preco v nafte? A tie nm beriem pri manualnej prevodovke, nie vzdy sa ti chce radit ten vhodny kvalt, ale tento megane ma dvojspojkovy automat, slapnes na to a musi zrychlit benzin rychlejsie ked spojka nespi, inak by bolo nieco blbo.
I u automatu to pocítíš a je žádoucí, aby samočinná převodovka uměla využít točivého momentu a svezla se na něm, místo aby podřazovala. Podřazování zabere čas. A dvouspojka je rychlá za předpokladu, že správně odhadne, co chceš udělat (a shodou okolností ta situace nevyžaduje podřazení o sudý počet stupňů, což v jednom kroku neumí).
No... ale čím byla daná ta pružnost dieselu? Že by atmosférické diesely byly nějak pružné, to se říci nedá, a stejně objemné atmosféry je zadupávaly spolehlivě pod zem. Dnes vlastně mluvíme o dieselech, ale přitom jsou to turbodiesely. Pružnost bereme jako samozřejmost, ale je to zase jen tím turbem. A když se najednou benziny na tu pružnost dotáhly taky díky turbu, tváříme se, že to je nespravedlivá výhoda... A přitom se vlastně jen narovnává pokřivený stav.
je tam ten francouzský šarm. Stačí ho postavit vedle Octávky a ještě více vynikne. Zítra ho vyzkouším. Třeba to nebude mít ani ten humpolácký zvuk při zavření dveří jako Octávka. Kdybych nevěděl tak si tipnu, že jsem zavřel Fabii1 po 200t km.
No... v tom GT na 18" to funguje, ty nižší verze už jsou slabší, tam ta záď působí trošku tlustě.
mi něco u Renaultu je hodně sympatické, pak to, že udává reálné velikosti zavazadlového prostoru. Ne jak jiní, kteří tam dovedou započítat snad i přihrádku před spolujezdcem...
Doufám, že je to jen typická "novinářská" spotřeba, protože mě teda ty hodnoty vůbec nepřijdou zajímavý a tím spíš bych to u tohoto auta viděl na benzín. Dálničních 7 muselo být buď ve 160kmh nebo je něco špatně.
Dobrý den, dálniční spotřeba byla měřena na D5 mezi Prahou a Plzní, v běžném provozu, snaha jet tachometrových 140 km/h, když to provoz dovolí.
Díky za odpověď, Davide :yes:
V tom případě opravdu překvapivě vysoká.
V tom případě opravdu překvapivě vysoká.
No, to obligátne "když to provoz dovolí" môže znamenať aj neustále alebo časté pridávanie plynu na dosiahnutie tých 140 km/h a zase pribrzdenie na 100-110 podľa premávky. V tom prípade mi spotreba nepríde nejak vysoká. Neohúri, ale nemá byť prečo sklamaním. Pri plynulej jazde by bola nižšia.
Tak ide o to, v kontexte čoho to berieš. Ak to berieš tak, že je to len 1,6ka v nižšej strednej, je to veľa. Ak ale zohľadníš nadpriemerný výkon 120 kW a automat, je to prijateľné. Ja sa prikláňam k tomu prvému pohľadu, keď sám s obdobne výkonným, ale o triedu väčším benzínovým autom jazdím za 7,2.
Keď s tým Renaultom GT budeš jazdiť Ty tvojím štýlom za 7, bude to veľa. 😉
Otázka znie, za koľko by to robila benzínová 1,6TCe. Trúfam si tipnúť, že v tom režime by rozdiel spotreby bol menší ako liter. Kolega Dany s benzínovým GT na MACZ píše celkovú spotrebu 7,4 l.
Ja jazdím s 1,6TCe na diaľnici na letných za 7-7,5 pri tempomate na 140 (tacho). Na zimných to môže byť cca o pol litra viac - ale to nemám presne odskúšané - len s lyžami a sánkami a tam je to viac o dva litre 😉
na konci zimy sa priemerka doťahuje na 7,6. Štýlom Davida t.j. 140, v lete s plným autom sa to drží okolo tých 7 - 7,5. Ak sú lepšie podmienky dá sa aj pod 7.
Těžko říct, nejeli jsme s nimi, může být. Když jezdím po dálnici 140 tak se mi nestává, že bych musel pořád uhýbat a zpomalovat. Mě to na kompakt přijde strašně moc.
Neviem, nepoznám ten úsek, kde testovali. Ale zo skúsenosti viem, že redaktorská noha je často proste ťažšia; ja som napríklad s naloženým Renaultom Kangoo ani pri tachometrových 150 km/h nespravil spotrebu ako redaktor na diaľnici s prázdnym autom.
Za mě nejlepší konfigurace Renaultího interiéru. Určitě by mě neurazila příplatková alcantara místo látky, ale i bez ní...
Display s tlačítky nejen, že se líp používá, ale i líp vypadá, el, kožený sedala lepší taky nejsou a navíc nejdou moc dolů (předpokládám, po zkušenosti s Talismanem).
Funkčně i vzhledově :yes:
Display s tlačítky nejen, že se líp používá, ale i líp vypadá, el, kožený sedala lepší taky nejsou a navíc nejdou moc dolů (předpokládám, po zkušenosti s Talismanem).
Funkčně i vzhledově :yes:
Na Renault je to asi to nejlepší.. :yes:
Nicméně znám i příjemnější interiery v této třídě.
Ale ty sedadla vypadají fakt skvěle.
Nicméně znám i příjemnější interiery v této třídě.
Ale ty sedadla vypadají fakt skvěle.
Mám rád modrou, takže já byl ve svém živlu 😄
Líbí se mi sedačky, ty jsou parádní, hluboké... ta látka vypadá líp na fotce než naživo, alcantara by byla asi dobrá volba.
Naopak se mi moc nelíbí ten středový panel, je to hodně plastu... ale ne že bych s tím měl vyloženě problém.
Líbí se mi sedačky, ty jsou parádní, hluboké... ta látka vypadá líp na fotce než naživo, alcantara by byla asi dobrá volba.
Naopak se mi moc nelíbí ten středový panel, je to hodně plastu... ale ne že bych s tím měl vyloženě problém.
Problem je, ze vyhled stoji za prd (velka kaplicka pro rain senzor a front cameru) a co bych jeste v aute nepresel jsou ty plastove 5. dvere, krouti se jak had a aby mely aspon i takovou spatnou tuhost, tak jsou priserne tluste. To jsou ty chybejici litry...
Z meganů asi ano, ale pro mně právě interier je na meganu to nejhorší, na fotkách ještě jakš takš, ale v reálu ten robůtek s ušima uprostřed palubky, hrozně levně působící přístrojový digi štít, levné detaily typu plastových rámečků kolem klik... V gt verzi to vylepšují ty sedačky a volant, ale i tak, nic moc.
Predosly megan GT, dizajnovo svojsky slusny... tento novy prilis hra na nejake natahane linky, prvoplanove a lacne sperky... a technika ? typicky rendikovske zaujat niecim slizkym a tuctovym co zaujme laikov s wow efectom /4 controll/ ako s niecim serioznym a prepracovanym... ked si predstavim captur, espace, talisman... vsetko auta s ledva priemernou technikou tvariac sa na nieco extra... japonsky pristup je mi blizsi... auris, civic, mazda, subaru... vsetky maju poriadnu napravu vzadu
radsej keby tam ten 4 controll nebol + obyc vlecka a malo to poriadne riadenie, pripadne lepsiu prednu napravu s oddelenou tehlicou riadenia...
skoda, za tu cenu inak dobre... 1,6TCe zaujimava volba so 151 kw
radsej keby tam ten 4 controll nebol + obyc vlecka a malo to poriadne riadenie, pripadne lepsiu prednu napravu s oddelenou tehlicou riadenia...
skoda, za tu cenu inak dobre... 1,6TCe zaujimava volba so 151 kw
Ty si mimo ako vždy...koľko máš s tým najazdené, že tu hádžeš také odborné názory?
čo mojko kto je mimo? to, ze je dizajn slizky, interier tiez a 4controll wow pre teba, na to nemusim nic najzadit aby som v tom mal jasno... ocividne nie som sam... vyznavam ine vyssie, uvedene pristupy
No aký si ty šikovný...všetko vieš, ani si to nemusíš skúšať, aby si vedel, že 4control je len wow efekt a ostatná technika priemerná... Hlavne že máš jasno.
Do hádky se vám nemíchám, ale - 4control je kritizovaný za nepředvídatelnost nejen v tomto testu. A pokud by jen části zákazníků dělal problémy při jízdě, dobře to není. I kdyby se s tím Chvalovi jezdilo skvěle.
nehadam sa s nim, to nema vyznam >😁 mas pravdu tiez to tak vidim, skalnym to kazdopadne nevycitam, ze sa snazia fight... 😉
ja som uz za cias laguny ten 4 controll nemal v laske, vzdy bol kontroverzny presne tymto istym sposobom, nebol to system co na limite pridal k citatelnosti ako poriadna zadna naprava, prave naopak fungoval hlavne na oko
ja som uz za cias laguny ten 4 controll nemal v laske, vzdy bol kontroverzny presne tymto istym sposobom, nebol to system co na limite pridal k citatelnosti ako poriadna zadna naprava, prave naopak fungoval hlavne na oko
Treba objektívne povedať, že 4Control v Megane Grandtour GT má v nastavení rezervy a OBČAS je 4Control ťažšie predvídateľný. Mne trochu vadí hlavne jemne oneskorený nástup natočenia zadných kolies. Ale prejavuje sa to najmä v stredných rýchlostiach a prudších zákrutách. A závisí to aj od toho aké máte nastavenie.
Na druhej strane keď zvážim, koľko pozitív 4Control má, tak by som si vybral Megane radšej s ním ako bez neho.
A ešte sa mi zdá, že čím viac na to tlačíte, tak tým lepšie sa ten systém správa (viackrát som s tým jazdil horské prechody). Možno že má v športovom režime rýchlejšie reakcie, ťažko povedať. A potom je to o zvyku. Je rozdiel, ak s tým jazdíš jeden deň, týždeň, alebo rok, potom to vnímaš inak.
Určite niekedy o tom napíšem viac. Každopádne každý má na výber, a vyberie si to, čo mu viac vyhovuje. V niečom je lepší multilink a v niečom 4Control.
Na druhej strane keď zvážim, koľko pozitív 4Control má, tak by som si vybral Megane radšej s ním ako bez neho.
A ešte sa mi zdá, že čím viac na to tlačíte, tak tým lepšie sa ten systém správa (viackrát som s tým jazdil horské prechody). Možno že má v športovom režime rýchlejšie reakcie, ťažko povedať. A potom je to o zvyku. Je rozdiel, ak s tým jazdíš jeden deň, týždeň, alebo rok, potom to vnímaš inak.
Určite niekedy o tom napíšem viac. Každopádne každý má na výber, a vyberie si to, čo mu viac vyhovuje. V niečom je lepší multilink a v niečom 4Control.
tak to je celkom fajn zhodnotenie, tiez si myslim ze 4controll tomu dost prida v serpentinach a v zakrutach s malym polomerom kde by si relativne dlhy kombik tazsie naskladal... ako to vidis na limite, nemas pocit neistoty, ked na to tlacis uz fakt moc na hrane prilnavosti ? aj ked... s rodinnym kombikom sa to nepatri takto jazdit >😁
Síce je to rodinný kombík, ale na to som si ho kupoval, že sa s ním dá aj trochu zablbnúť - nemám na dve autá. Ale z mojich skúseností by som povedal, že čím viac na limite sa s tým autom ide, tým viac je tá "nepredvídateľnosť" 4Controlu nižšia. Na hranu priľnavosti sa dá dostať relatívne ťažko, lebo auto sa veľmi dobre drží asfaltu a na hrane to už potom stráži ESP a trakčná kontrola. Takže dá sa s tým jazdiť síce veľmi rýchlo, ale zas nie úplne divoko.
No vidíš, ja som sa s týmto systémom vcelku zžil na Lagune, keď si známy kúpil kupátko s týmto systémom. Po úzkych zaprataných uličkách bratislavského Ružinova sa to vrtelo jak užovka, ako keby to bolo o kus menšie auto. Oneskorenie síce bolo niekedy poznať, ale nikdy to nespôsobilo žiadny problém. Iba vec zvyku.
Za to na rýchlych okreskách to už tak nepoznáš, točenie zadnej nápravy nie je tak markantné, akurát to v zátačkách sedí jak pribité.
Čiže nemusí každému vyhovovať, treba si na to zvyknúť, ale ten "účinok na oko" a "wow" efekt sú úplné kraviny. Takže za tým, čo píšem lamalovi, si stojím. 😉
Za to na rýchlych okreskách to už tak nepoznáš, točenie zadnej nápravy nie je tak markantné, akurát to v zátačkách sedí jak pribité.
Čiže nemusí každému vyhovovať, treba si na to zvyknúť, ale ten "účinok na oko" a "wow" efekt sú úplné kraviny. Takže za tým, čo píšem lamalovi, si stojím. 😉
Tak problém určitě není při manévrování v úzkých uličkách, tam je to jasná výhoda a těžko si představuju, že tě to nějak vyděsí.
Problém vidím (ano, od počítače) v rychlostech okolo 80kmh, kdy se mění směr natočení zadních kol a kdy to může být v rychle projeté zatáčce nepříjemné - pokud to (jak se tvrdí) udělá pokaždé něco jiného.
Problém vidím (ano, od počítače) v rychlostech okolo 80kmh, kdy se mění směr natočení zadních kol a kdy to může být v rychle projeté zatáčce nepříjemné - pokud to (jak se tvrdí) udělá pokaždé něco jiného.
Kamarad mal Lagunu coupe s 4 controll a ako najhorsie popisoval situacie v extreme, ked ti usiel zadok alebo pri prudkych zmenach smeru na brzdach s obcasnym vybocenim zadnej napravy, tam hovoril ze ked sa to utrhne tak to nezrovnas... popisoval, ze ten system chaosil... je fakt, ze doby laguny su prec tak je mozne, ze to uz neplati nevis...
stale mi pride, ze silentbloky sa riadia vzdy rovnakym pravidlom = pretazenie, je to proste mechanicky hardware, jeho reakcie su konzistentne ...
stale mi pride, ze silentbloky sa riadia vzdy rovnakym pravidlom = pretazenie, je to proste mechanicky hardware, jeho reakcie su konzistentne ...
Zakaždým niečo iné urobí človeku, čo si na ten systém ešte nezvykol, a nevie, čo má v ktorej situácii čakať. Je to typické pre novinárov a testérov, ktorí s tým robia rádovo najviac pár stoviek kilometrov. U človeka, čo s tým jazdí denne, je to už iné a vie sa nedokonalostiam systému vyhnúť, resp. si na to "nepríjemné" zvykne. Žiadny systém nie je dokonalý, ale čo sa týka bezpečnosti, rozhodne plusy prevažujú nad mínusmi. Ten systém je nejak naprogramovaný a ťažko bude robiť svojvoľne zakaždým niečo iné.
To máš ako kedysi v začiatkoch automatických prevodoviek - niekto to s nimi vedel a radila pekne plynule, iní mali proste problém a kritiky bola plná tlač.
A druhá vec - ak chceš aby auto alebo systém u teba prepadli, tak prepadnú, pretože ich podvedome nechceš alebo im neveríš a nemáš záujem sa ich zvláštnostiam prispôsobiť.
Ako písal už vyššie jurozizo, mať na výber auto s týmto systémom a bez, tak ho beriem. Ak niekto kričí nie na základe testov a kamarátových názorov, tak ok, jeho vec. Ale tvrdiť, že je to wow riešenie a len naoko, je skrátka a dobre sprostosť a zopakujem to trebárs aj 100x.
To máš ako kedysi v začiatkoch automatických prevodoviek - niekto to s nimi vedel a radila pekne plynule, iní mali proste problém a kritiky bola plná tlač.
A druhá vec - ak chceš aby auto alebo systém u teba prepadli, tak prepadnú, pretože ich podvedome nechceš alebo im neveríš a nemáš záujem sa ich zvláštnostiam prispôsobiť.
Ako písal už vyššie jurozizo, mať na výber auto s týmto systémom a bez, tak ho beriem. Ak niekto kričí nie na základe testov a kamarátových názorov, tak ok, jeho vec. Ale tvrdiť, že je to wow riešenie a len naoko, je skrátka a dobre sprostosť a zopakujem to trebárs aj 100x.
Je to možný, že při pravidelném používání by to bylo v pohodě. To dokáží posoudit jen majitelé.
"A druhá vec - ak chceš aby auto alebo systém u teba prepadli, tak prepadnú, pretože ich podvedome nechceš alebo im neveríš a nemáš záujem sa ich zvláštnostiam prispôsobiť."
To je hezká věta, a platí pro všechny na tomto fóru.
"A druhá vec - ak chceš aby auto alebo systém u teba prepadli, tak prepadnú, pretože ich podvedome nechceš alebo im neveríš a nemáš záujem sa ich zvláštnostiam prispôsobiť."
To je hezká věta, a platí pro všechny na tomto fóru.
Jenže ono to funguje i naopak - když někdo chce, aby to bylo dobré, tak to v jeho očích i dobré je.
Anebo jinak - když už si koupím své auto, vryje se mi do kůže a začnu jej mít rád i s jeho nedokonalostmi, na které si zvyknu/přizpůsobím se. A pak logicky na to auto, za které jsem dal hromadu peněz, nebudu házet špínu, ať už proto, že mi to hrdost nedovolí, anebo jednoduše proto, že jsem si na něj zvykl a mám je rád.
Od toho jsou ale naopak novináři odproštěni a mají přinášet nestranný pohled. Pak je samozřejmě lehké si do nich kopnout, že nemají stejný názor. (některé testy mohou být samozřejmě chabé, ale jsou to spíše výjimky)
V neposlední řadě pak hlavně každému vyhovuje něco jiného, líbí se mu rozdílné věci. Holt někdo holky, druhý vdolky.
Anebo jinak - když už si koupím své auto, vryje se mi do kůže a začnu jej mít rád i s jeho nedokonalostmi, na které si zvyknu/přizpůsobím se. A pak logicky na to auto, za které jsem dal hromadu peněz, nebudu házet špínu, ať už proto, že mi to hrdost nedovolí, anebo jednoduše proto, že jsem si na něj zvykl a mám je rád.
Od toho jsou ale naopak novináři odproštěni a mají přinášet nestranný pohled. Pak je samozřejmě lehké si do nich kopnout, že nemají stejný názor. (některé testy mohou být samozřejmě chabé, ale jsou to spíše výjimky)
V neposlední řadě pak hlavně každému vyhovuje něco jiného, líbí se mu rozdílné věci. Holt někdo holky, druhý vdolky.
Tak neviem, ja som s tým najazdil sotva nejakú stovku kilometrov, a na kritiku som toho fakt nejak veľa nenašiel, resp. po dlhšej úvahe som si uvedomil, že je to vpohode a dá sa na to ľahko zvyknúť. Majiteľ auta mi ukázal pár finesov ako s tým jazdiť, a hneď to bolo o kúsok lepšie. Fakt nemám potrebu kritizovať niečo, čo sa mi páči, aj keď nie som majiteľ.
A že vlastník takého auta musí chváliť, lebo to zaplatil, je dobrá kravina. Poznám sa s ľuďmi, ktorí si s nadšením kúpili auto, aby sa ho po nejakej dobe s úľavou zbavili.
Čo sa týka novinárov a testov, tak neviem, kde si prišiel k tomu pohľadu, tu na ACZ je skôr výnimka dobrý test.
A že vlastník takého auta musí chváliť, lebo to zaplatil, je dobrá kravina. Poznám sa s ľuďmi, ktorí si s nadšením kúpili auto, aby sa ho po nejakej dobe s úľavou zbavili.
Čo sa týka novinárov a testov, tak neviem, kde si prišiel k tomu pohľadu, tu na ACZ je skôr výnimka dobrý test.
Jojo usporne. Za 5L nafty na 100 km a nad to rocni poplatek za naftovy motor 10k a specialni sazba pro vjezd do mest. Ani bych se nedivil, kdyby to bylo 100 Kc. A to se vyplati. :-!
Prakticky redakce nema k...e na to, aby si rekla, jake voiture bude testovat. Bere se to, co dava dovozce. V CEE je treba udat naftaky, kdyz na zapade se stavaji neprodejne.
Prakticky redakce nema k...e na to, aby si rekla, jake voiture bude testovat. Bere se to, co dava dovozce. V CEE je treba udat naftaky, kdyz na zapade se stavaji neprodejne.
Proč by netestovali? Kvůli pár levicovým pomatencům na Západě?
Protoze z toho kouka jako slama z bot, ze importer potrebuje udat naftaky. Tento web jen slouzi tomu, kdo dava.
Osobne si mysli, ze do pidi auticka jako je megane je vhodny benzinovy motor.
Osobne si mysli, ze do pidi auticka jako je megane je vhodny benzinovy motor.
Někdy se tomu říká paranoia.
Mě taky do kompaktu přijde daleko rozumnější benzín, ale je holý fakt, že se jich pořád prodává spousta v naftě. Obviňovat z toho web, který "skoro nikdo" z kupujících nečte, je trochu dětinský.
Mě taky do kompaktu přijde daleko rozumnější benzín, ale je holý fakt, že se jich pořád prodává spousta v naftě. Obviňovat z toho web, který "skoro nikdo" z kupujících nečte, je trochu dětinský.
tento web sa da obvinit z kadecoho, ale propagacia ropakov je trochu moc conspi >😁
myslim ze 1,6dci biT je do megana velmi spravna dieslova motorizacia... v talismane to az tak neplati
myslim ze 1,6dci biT je do megana velmi spravna dieslova motorizacia... v talismane to az tak neplati
Souhlas. Pokud už diesel, tak tento je k Meganu dostatečně důstojný. V Talismanu s 1,6Dci jsem jel, a nic moc. Nechtěl bych.
nebol by ten megy lepsi s lepsou prednou napravou s oddelenou tehlicou a bez 4controllu ? teoreticky... mohlo by to pomoct aj tomu riadeniu a spatnej vazbe 😄
Ono to fakt nema tunel na lyze?
Inak stoji to auto stoji za vyskusanie...
Inak stoji to auto stoji za vyskusanie...
nemá. Je to takový ošklivý a zlý nepěkná věc
Tunel je fajn..ale většinou ho má u kombi jen premie i s bezpečnostním vakem , nebo už musíš jít k SUV..většina ho má taky!
No počkej... taková Octavia má tunel snad úplně v základu. Astra (za příplatek... a třebas i novej Ceed) mají sklopnou prostřední sedačku, to je možná ještě lepší... ono těch lyží a případně snowboardů tím tunelem zas tolik neproleze.
Já teda nevím, jestli bych si lyže do auta dal. Pravda, když jsem vezl mladého na lyžák dolu do města (4 km), byly jen v autě se sklopenými sedadly, ale kdybych jezdil často na lyže, střecha je jistota... letící lyže v autě ve vaku či bez... nevím nevím... ;-\
a tohoto Megana. Světe div se, jasně lepší Renault. Kdybych se rozhodoval, tak by rozhodlo srdce auta a to je motor. Co tam máme kolem 150 koní a jaká je cena nevím.
Ja fakt nepochopím, prečo tu musíme pri 95% áut riešiť, že vzadu chýba 10 cm na kolená. To je * fakt taký problém robiť všetky autá o 10 cm dlhšie? V tomto je mám pocit Škoda naozaj jediná normálna značka... proste aj v Rapide mám viac miesta na nohy ako v 3er BMW... napr. do takého Focusu si dozadu za mňa ani nesadnem. A to mám 191cm. To je choré..
Niečo málo k 4controlu po 20t km😒br />
Hneď na začiatok treba napísať, že chce trochu času na zžitie. Je nejak naprogramovaný v rôznych režimoch a treba si to odjazdiť. Nedá sa s tým jazdiť na hrane na prvú dobrú tak ako v TypeR, v Mazde, Forde...
Systém nezačína pracovať v nulovej rýchlosti. Potrebuje tak 3 - 5 km/h (podľa toho, ako rýchlo sa na tú rýchlosť dostanete) aby začal fungovať. Pomalé korekcie v parkovacom mieste na to nestačia. Tiež nenatáča zadné kolesá pri minimálnom natočení volantu. To podľa mňa spôsobuje ten pocit oneskorenia. Zrejmä to tak bude naladené preto, aby nebolo auto zbrklé pri miernych korekciách volantom v priamom smere. Ďalšia dôležitá vec je používať správny režim. Na normálnu jazdu normálny a na športovú športový.
úryvok z recenzie: "Riadenie zadnej nápravy nefunguje striktne pri „zverejňovaných“ rýchlostiach 60, 80, ale je riadené spojito podľa nameraných údajov, aktuálneho režimu a podľa momentálneho použitia. Dokáže tak protismerne natočiť zadné kolesá aj nad rýchlosti definované v materiáloch a nie len v uhle, ktorý je maximálny. Najlepšie sa to podarilo zdokumentovať Rasťovi Chválovi pri Talismane. Pocit z riadenia zadných kolies potom nie je rušivý a snaží sa pomôcť natočeniu do zákruty. Pri otočení volantom sa GT spočiatku správa nedotáčavo (bez pomáhania prenesením váhy a kým sa usadí na gumách a v uložení) a plynulo prejde do neutrálneho správania s mierne pretáčavou povahou, ktoré si potom udrží aj pri zvyšovaní tempa v oblúku. Dá sa pekne vodiť na limite a ovládať plynom, riadením a brzdami. Na brzdách si vie pekne pohodiť zadkom. Všetko samozrejme v intenciách nastavenia ESP, ktoré ani v Normále nie je nastavené nijak tvrdo. V sporte potom ešte kúsok povolí opraty."
Ešte by som sa pozastavil pri porovnávaní s ostatnými, ktorí k natáčaniu zadných kolies pristúpili (BMW, Audi, Porsche...). Naozaj je medzi tými systémami taký priepastný rozdiel? Istého času tu kolega opisoval skúsenosť s BMW 5 s natáčaním a tvrdil, že mu to nesadlo a nechcel by to. Potom sú iné názory, ktoré tvrdia, že tam to nie je cítiť. To ako vážne nie je cítiť natočenie zadných kolies protismerne o 3°? V čom môže byť rozdiel? Pocitový v nástupe systému? Ak už sú kolesá natočené (a nie, nemenia smer natáčania v zákrute ani keď prekročíte hranicu, pri ktorej sa natáčajú opačne) tak sa to musí správať podobne.
Máte niekto skúsenosti s viacerými systémami natočenia? Privítam každú skúsenosť a ak bude príležitosť, určite to skúsim u iných.
Systém nezačína pracovať v nulovej rýchlosti. Potrebuje tak 3 - 5 km/h (podľa toho, ako rýchlo sa na tú rýchlosť dostanete) aby začal fungovať. Pomalé korekcie v parkovacom mieste na to nestačia. Tiež nenatáča zadné kolesá pri minimálnom natočení volantu. To podľa mňa spôsobuje ten pocit oneskorenia. Zrejmä to tak bude naladené preto, aby nebolo auto zbrklé pri miernych korekciách volantom v priamom smere. Ďalšia dôležitá vec je používať správny režim. Na normálnu jazdu normálny a na športovú športový.
úryvok z recenzie: "Riadenie zadnej nápravy nefunguje striktne pri „zverejňovaných“ rýchlostiach 60, 80, ale je riadené spojito podľa nameraných údajov, aktuálneho režimu a podľa momentálneho použitia. Dokáže tak protismerne natočiť zadné kolesá aj nad rýchlosti definované v materiáloch a nie len v uhle, ktorý je maximálny. Najlepšie sa to podarilo zdokumentovať Rasťovi Chválovi pri Talismane. Pocit z riadenia zadných kolies potom nie je rušivý a snaží sa pomôcť natočeniu do zákruty. Pri otočení volantom sa GT spočiatku správa nedotáčavo (bez pomáhania prenesením váhy a kým sa usadí na gumách a v uložení) a plynulo prejde do neutrálneho správania s mierne pretáčavou povahou, ktoré si potom udrží aj pri zvyšovaní tempa v oblúku. Dá sa pekne vodiť na limite a ovládať plynom, riadením a brzdami. Na brzdách si vie pekne pohodiť zadkom. Všetko samozrejme v intenciách nastavenia ESP, ktoré ani v Normále nie je nastavené nijak tvrdo. V sporte potom ešte kúsok povolí opraty."
Ešte by som sa pozastavil pri porovnávaní s ostatnými, ktorí k natáčaniu zadných kolies pristúpili (BMW, Audi, Porsche...). Naozaj je medzi tými systémami taký priepastný rozdiel? Istého času tu kolega opisoval skúsenosť s BMW 5 s natáčaním a tvrdil, že mu to nesadlo a nechcel by to. Potom sú iné názory, ktoré tvrdia, že tam to nie je cítiť. To ako vážne nie je cítiť natočenie zadných kolies protismerne o 3°? V čom môže byť rozdiel? Pocitový v nástupe systému? Ak už sú kolesá natočené (a nie, nemenia smer natáčania v zákrute ani keď prekročíte hranicu, pri ktorej sa natáčajú opačne) tak sa to musí správať podobne.
Máte niekto skúsenosti s viacerými systémami natočenia? Privítam každú skúsenosť a ak bude príležitosť, určite to skúsim u iných.
ZX300 twin turbo... tam to ide velmi plynulo a nenasilne, ziadne oneskorenie... obavam sa, ze ucinky toho systemu treba dost korelovat so setupom chassis... tak ako si opisal sa to moze tiez javit ako oneskorene - pokial to je o nieco makksie silentbloky+vyssi profil gum tak tam mozes vnimat oneskorenie kym si to sadne a zatlaci na silenty, ak je to este podporene tym, ze to nereaguje hned na pohyby volantu kvoli stabilite v priamom smere tak to moze byt citelne ... Kazdopadne seriove twin turbo nie je kostitras a posobilo to velmi prirodzene...
s uccinostou tychto systemov to bude dost zalezat od vodica... mna by skor zaujimalo ako sa to sprava na uplnom limite adhezie, ked ti ustreli zadok a dostanes pretacavy smyk ako to reaguje na korekcie, kontru ? s tymto mala laguna 4controll celkom problem
´´To ako vážne nie je cítiť natočenie zadných kolies protismerne o 3°? V čom môže byť rozdiel? ´´ - trebars razvor a dlzka auta + hmotnost aj konstrukcia a setup naprav... urcite sa sprava inak dvojity lichac s natacanim ako vlecka s natacanim hlavne pokial ide o jazdu v extreme pripadne aj na horsom povrchu
s uccinostou tychto systemov to bude dost zalezat od vodica... mna by skor zaujimalo ako sa to sprava na uplnom limite adhezie, ked ti ustreli zadok a dostanes pretacavy smyk ako to reaguje na korekcie, kontru ? s tymto mala laguna 4controll celkom problem
´´To ako vážne nie je cítiť natočenie zadných kolies protismerne o 3°? V čom môže byť rozdiel? ´´ - trebars razvor a dlzka auta + hmotnost aj konstrukcia a setup naprav... urcite sa sprava inak dvojity lichac s natacanim ako vlecka s natacanim hlavne pokial ide o jazdu v extreme pripadne aj na horsom povrchu
na limite sa to správa (po ošahaní) úplne normálne. Na suchom podklade hádam ani nie je čo riešiť. Na hrane si to ovládaš úplne štandardne, plynom, brzdami, kontra, všetko funguje jak má. Videl si video čo som ti linkoval vyššie? Máš z toho pocit, že sa to správa nejak neadekvátne?
Raz sa mi stalo (1°C, mrholilo, cca 80 km/h v zákrute, veľká vlna na asfalte cca 5 cm) zadok sa zviezol stranou 20 - 30 cm, mierna kontra a išlo sa ďalej. Na snehu ho vieš, ak chceš, viac pretočiť ubratím plynu a prenesením váhy. Inak sa to na šmyklavejšom povrchu výrazne dlhšie sprava ako nedotáčavá predokolka. Nie je to žiadny športiak, ale dá sa s tým pracovať.
Raz sa mi stalo (1°C, mrholilo, cca 80 km/h v zákrute, veľká vlna na asfalte cca 5 cm) zadok sa zviezol stranou 20 - 30 cm, mierna kontra a išlo sa ďalej. Na snehu ho vieš, ak chceš, viac pretočiť ubratím plynu a prenesením váhy. Inak sa to na šmyklavejšom povrchu výrazne dlhšie sprava ako nedotáčavá predokolka. Nie je to žiadny športiak, ale dá sa s tým pracovať.
nemam ziaden pocit, iba som sa spytal, ty musis vediet ja som renault 4c nesoferoval... tak pokial si spokojny tak je dobre, zalezi kde a aky styl jazdis stale si myslim, ze tomu vyhovuje skor plynulejsi rezim
ale iste, veď to nie je žiadne športové auto, ale rodinný kombík 😉
Netreba z toho robiť žiadnu vedu a chcieť od toho, aby sa to správalo ako okruhový špeciál.
To video si videl? [odkaz]
Netreba z toho robiť žiadnu vedu a chcieť od toho, aby sa to správalo ako okruhový špeciál.
To video si videl? [odkaz]
Tak video som videl, priznam sa nesympatizujem s 4 controll na Renaultoch aj to vidiet v diskusiach... taky Talisman by si zasluzil v zadu poriadnu napravu, v Megane to povazujem este +- ako unosne. Ja osobne uprednostnujem radsej lepsie napravy bez 4 controll, no je fakt ze jalovy system to nie je, svoje plusy urcite ma. Zalezi aj od celkoveho naladenia auta, neda sa to sudit len podla pouzitej napravy vzdy, vynimky existuju pozitivne aj negativne, ale tak vseobecne vyznavam ine koncepty.
Celkovo sa mi nepozdava ani dizajn Renaultov... Captur je vyslovene odporny, Espace detto a Megane...takto nie je tragicky - urcite je to vacsi fesak ako Astra... vadia mi tie natahane linky svetiel, pride mi to trocha gycove, na druhej strane proporcne je zvladnuty vyborne a ma aj prijemne dynamicky a muskulaturny postoj... GT vyzera najlepsie a v spravnej farbe asi OK, kombik este viac pomoze tym natahanym linkam svetiel... Na Talismane to pre zmenu funguje u mna, tam je ta velkost toho auta dostatocna na to aby to tahalo nejake dlhe linie svietiel.
Ked si to tak zratam, interier velky tablet z vonka vyrazny trocha gycovy dizajn a velka huba na 4 controll, ktory slubuje brutalne zazitky za volantom... pre mna nesympaticke,prvoplanove a lacne... preto som nazval svoje komentare Slizoun... mozno za to samotny Megane ani nemoze, zlizol to aj za ine modely. Prave u neho moze mat ten koncept jednoduchej zadnej napravy s 4 controllom a fukanymi 1.6 zmysel urcite vacsi ako u Talismana alebo Espacu... holt niekedy sa predsudkom neubranis.
tymto si si ma ziskal😒br />
´´Výmena oleja po zábehu pri 5,5 tisíc km´´
do tohoto som donutil vsetkych znamych/kamaratov co si pokupovali nove auta + skratit vymeny oleja na 15tisic km...
Inak si to pekne popisal, keby vysiel takyto test detajlne popisany a porovnany s hlavnou konkurenciou, tak mi je Megy urcite sympatickejsi... Z testu napr tu vyslo akurat, ze to ma nepredvidatelny 4 controll a totalne tupy a nekomunikativny chassis a riadenie, ty ale spominas nieco ine... BTW myslim si, ze Subaru si mal dat viac casu, pride mi ze si na tom jazdil ako s predkolkou a nie ako so 4x4 a trochu si sa unahlil v porovnani... a Focus ti prisiel fakt o tolko lepsi podvozkom? Jazdievam combi 2017 + 1.5 Ecoboost
Celkovo sa mi nepozdava ani dizajn Renaultov... Captur je vyslovene odporny, Espace detto a Megane...takto nie je tragicky - urcite je to vacsi fesak ako Astra... vadia mi tie natahane linky svetiel, pride mi to trocha gycove, na druhej strane proporcne je zvladnuty vyborne a ma aj prijemne dynamicky a muskulaturny postoj... GT vyzera najlepsie a v spravnej farbe asi OK, kombik este viac pomoze tym natahanym linkam svetiel... Na Talismane to pre zmenu funguje u mna, tam je ta velkost toho auta dostatocna na to aby to tahalo nejake dlhe linie svietiel.
Ked si to tak zratam, interier velky tablet z vonka vyrazny trocha gycovy dizajn a velka huba na 4 controll, ktory slubuje brutalne zazitky za volantom... pre mna nesympaticke,prvoplanove a lacne... preto som nazval svoje komentare Slizoun... mozno za to samotny Megane ani nemoze, zlizol to aj za ine modely. Prave u neho moze mat ten koncept jednoduchej zadnej napravy s 4 controllom a fukanymi 1.6 zmysel urcite vacsi ako u Talismana alebo Espacu... holt niekedy sa predsudkom neubranis.
tymto si si ma ziskal😒br />
´´Výmena oleja po zábehu pri 5,5 tisíc km´´
do tohoto som donutil vsetkych znamych/kamaratov co si pokupovali nove auta + skratit vymeny oleja na 15tisic km...
Inak si to pekne popisal, keby vysiel takyto test detajlne popisany a porovnany s hlavnou konkurenciou, tak mi je Megy urcite sympatickejsi... Z testu napr tu vyslo akurat, ze to ma nepredvidatelny 4 controll a totalne tupy a nekomunikativny chassis a riadenie, ty ale spominas nieco ine... BTW myslim si, ze Subaru si mal dat viac casu, pride mi ze si na tom jazdil ako s predkolkou a nie ako so 4x4 a trochu si sa unahlil v porovnani... a Focus ti prisiel fakt o tolko lepsi podvozkom? Jazdievam combi 2017 + 1.5 Ecoboost
Ja s tebou súhlasím, ale auto nevyberáš len podľa jedného aspektu (zadnej nápravy, displeja, buchnutia dverí,... ). Musí sa toho zísť oveľa viac a to som sa snažil v recenzii popísať. Ak BY som vyberal predokolku čisto z pohľadu jazdných vlastností, tak by to bol TypeR. Ak BY som nemusel pozerať na korunu, asi BY som nemusel opustiť stánok Porsche... 😉
tak na cene vzdy zalezi, bavit sa o autach s tym, ze mas imaginarny budget na cokolvek nema zmysel... potreboval si zaroven prakticke auto za nejaku cenu, takze vyber chapem v pohode nech sluzi... Nemyslim ze je to auto, ktore sklame, zalezi len od narokov, urcite najlepsi Megane zo vsetkych ak neratas modely RS, ktore respektujem... aj take Clio Wiliams... celkovo clia mam rad, to posledne asi moc nie, no nejazdil som ho... 3kove som jazdil
Tenhle kombík se mi zamlouvá :yes:
AVANTIME JE NÁDHERNEJ!!! AVANTIME RULEZ!!!
Ale mainstream to nedá a snoby se v tom nenašli. Já to auto miluju!
Elegance a vkus ovšem na trhu prohrává s brutalitou dračích tlam, nasávačů a falešných vejfuků.
Pořád je to jen předokolka s torzkou vzadu, ale to dneska není až takový problém... a dejme tomu může to 4C někomu kompenzovat absenci víceprvku.
defakto ich to siditko 4controll vyde lacnejsie ako kvalitny multilink
Jestli chceš vidět někoho, kdo dobře odhadl 4C, tak Rasto Chvala... Jo a ke GT se hodí dnes snad jen automat, k RS můžeš kvedlačku mít
edit: videl som len rs+rs cup.... pozriem si 😄
je ale fakt, ze si ho pochváluje >😁
[odkaz]
je to sice Talisman, ale je to pekne zdokumentované. Treba pustiť od cca 1😁5
No a co se k čemu hodi nevim a nesleduji, ale za to vim co bych rad a co by se ke mě hodilo.
Slušná cena :yes:
Parádní sedačky..motor není špatný a asi bude stačit.
Osobně neskousnu design palubní desky , u každého Renaultu.. 8-s
Taky nechápu rezervu za příplatek 3 tisíce?? To musí být standart !!
Lidé auta bez rezervy nekupují..jen ti bychaři to neřeší!
Ti totiž nikdy u PC nepíchli.. >😁
PS: Např. Touran má plnohodnotnou ALU na kola 16' , u 17' a 18' je dojezdová.
Což je fajn , už jsem ji měnil asi 5* za 10 let..
Čo sa týka rezervy, na Slovensku bola bez príplatku.