Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda pozměňuje elektromobilní plány. Známe první detaily!

70 komentářů

Reno71
Dokud nebude řádná síť dobíjecích míst i u nás na malých městech, tak se to nerozšíří a bude to jen pro Prahu, měl jsem auto na CNG, kde mi taky bylo slibováno, že se síť rozšíří a za 8 let se to nestalo a já jezdil 40 km daleko tankovat.
Už taky živě vidím natahaný kabely z paneláků a v noci jim je budou bezdomovci krást...
Je to jen utopie.
Budoucnost je v Hybridech a vodíku.
traveldrive
Nemáš pravdu. CNG si doma nenatankuješ. Takéto malé prdítko na elektrinu vpohode. Takže je to skôr naopak, za dobrú cenu by sa mohli elektrické autá rozšíriť aj mimo veľké mestá (Praha snáď nie je jediné väčšie mesto v Čechách?), hlavne tam, kde ľudia žijú v rodinných domoch. Sieť nabíjacích staníc je potrebná pre ľudí žijúcich hlavne v panelákoch a bytových domoch, to potrvá asi dlhšie.
Budúcnosť nie je v hybridoch a vodíku. V hybridoch je už pomaly súčasnosť. Vodík je slepá cesta, na individuálnu osobnú dopravu jednoznačne.
Avatar - KubikCv
KubikCv
CNG si doma natankuješ brepto :yes: Musíš mít jen peníze na domácí plničku
Avatar - wakantanka
wakantanka
To je síce pravda, akurát neviem ako dlho a koľko by si musel natankovať, aby sa ti to vyplatilo. Nemáš nejaké čísla?
FauVee
Ja mam cisla a momentalne je na prevadzku najvyhodnejsi CNG pohon, ak sa zarataju aj vstupne naklady. Ak sa uvazuje o domacej CNG plnicke, tak uz to take vyhodne nebude a pre 1 vozidlo sa to neoplati uz vobec.
traveldrive
Vieš o niekom, kto ju doma má?
Elektromobil si doma natankuješ, alebo aspoň čiastočne, aj bez nutnosti veľkej investície. A nenatankuješ tam, kde plyn zavedený nie je (kupodivu je takých dedín ešte docela dosť).
Avatar - KubikCv
KubikCv
známej má Astru G caravan na CNG..v dědině kde není plynofikace a pošťačka se hrozně diví,že mu chodí faktury za plyn >😁 >😁 >😁
traveldrive
Výnimka potvrdzujúca pravidlo?Akú veľkú nádrž má doma?
Ja som tým chcel povedať len toľko, že auto na elektrinu (pokiaľ bude cenovo dostupné, samozrejme), je šikovnejšie a využiteľné pre väčšiu skupinu ľudí ako CNG, nič iné. 😉
IPace
CNG si doma natankujes pokud mas domu zavedeny plyn na vareni/topeni, domaci plnicky zacinaj na cca 100 tisicich
traveldrive
Pánboh zaplať, slušná čiastka.
Avatar - Zetti
Zetti
Je treba mit na pameti, ze rychlonabijeni se lionkam hodne nelibi a druha vec bude cena nabijeni. V okamziku, kdyz se bude nabijet za 7 korun za kWh bude cena jizdy srovnatelna s naftou a benzinem ovsem se ztratou ceny vozu vlivem degradace baterie. Elektromobil ma smysl pro toho kdo nabije v garazi 2kW/h a dojezdova vzdalenost EV mu staci.
Sam Elon uvedl, ze doporucene hodnoty nabiti lion baterie se pohybuji mezi 30 a 80%. Dal uz je to jednoducha matematika kterou ti zadny vyrobce ani prodejce nevysvetli. Kazdy elektromobilista si tady musi natlouct sam.
jezisek24
Tobě vadí, že si neměl kde tankovat CNG, musel si jezdit 40 km daleko a tvrdíš, že budoucnost je ve vodíku, kde v současnosti máme jednu a je v plánu pro ČR mít celých 12 vodíkových stanic v roce 2025? Mimochodem cena vodíkové stanice je od 50 milionů výš a i tak zvládne vyrobit vodík pro maximálně 100 osobních aut denně.
Avatar - Hittman
Hittman
čeho se počítají emise u e-auta?
traveldrive
Väčšinou podľa vetra.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
VW Up skončil v německý srovnávačce elektromobilů poslední = se solidnim náskokem 😉

Koncernový ode zdi ke zdi = asi nebude to pravý ořechový. Když už elektromobil tak vzor spíš něco [odkaz]
Avatar - Hittman
Hittman
Se mne líbilo, jak jeho první verze vyhrála anketu auto roku Evropy?? To musela být ta porota tehdy notně podmázlá buď prachama a nebo chlastem (ethanolem), protože dodnes nechápu, jak ta obluda to mohla vyhrát. Od té doby je to pro mne nedůvěryhodná anketa. >😁
Avatar - wakantanka
wakantanka
No asi hlavným kritériom nebol design, ale skôr zavážilo to, že to bol v podstate prvý masovo vyrábaný a relatívne dostupný elektromobil. Ale to len tipujem. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No viz wakatanka = to nebyla soutěž o design = to sis poplet 😉
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Cígu chybí k úspěchu jediné: diesel!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
které ujede 200 km. A zatím nebude líp. Ale včera jsem četl, že vědci vymysleli nové baterky, nebudou mít větší měrnou kapacitu než současná špička, ale budou mít jen větší životnost a to za cenu používání agresivních látek. Baterky se už hned tak neposunou, nanotechnologie je strop a musíme počkat na pikotechnologie. Zatím ale klidně můžeme baterky nabíjet doma z fotovoltaiky a nemusíme je tahat po cestách. To mi příjde reálnější.
traveldrive
Netrep. Kam na také blbosti chodíš?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Musíš žít v realitě. Megatovárny na baterie se staví na současnou technologii. I kdyby dneska něco vymysleli, tak než zkoušky a schvalování spustí výrobu řádově lepších baterií uplyne 10 let. Zatím jsou nové lepší baterie reálné jako ten slovenskoamerický motor, který už měl 2 roky jezdit ve formuli 1. Nesmíš čerpat informace s časopisu ekoblesk. Továrna na snad nejlepší baterie HE3DA se teprve staví.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
K těm deseti letum = ono se to snadno plácne = ale podívej se třeba na telefony před 10 lety = nemyslim jen kapacitu baterií 😉
topten
von si to plete s lekama, tam to tech 10 roku trva
asi uz ma v hlave toho nemce. sakra jak se jmenuje, zacina to na alz jak alza >😁 >😁 >😁
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Zadejde si do googlu HE3DA, případně Procházka. Nebo youtube, pan Procházka vysvětluje problematiku baterií srozumitelně. Je to génius, který si na nic nehraje.
topten
HE3DA se vyrabi, jestli se nepletu
a pochybuju, ze vyvoj trval 10 let
dnes vidim spis problem v tom, ze nez rozjedes vyrobu, uz je lepsi technologie a ty to nemusis uz prodat
je to podobny jako s tim povykem kolem lithia, muze se stat, ze nez se rozjede tezba, uz bude jina technologie a kvuli buresovymu kvikotu lithium zustane v zemi, coz ale netvrdim, ze je uplne spatne
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No to právě ani náhodou = bylo to 70 kilometrů = proto viz já 11😁5 :-!
Petriso
musim rict ze citigo na elektrinu s litymi koly, aut. klimou a vyhrivanymi sedadly max za 300.000 bych akceptoval! jako druhe auto a do parkovacich zon do prahy je ok.

aktualni cenik je ale uplne mimo realitu. uz jsem do nej chtel jit a kdyby byl do 200.000 s manualni klimou, elektrony a vyhrivanymi sedadly tak ho beru. ceny jsou ale silene..

dobijel bych doma v garazi kazdou noc a jezdil rano do prahy a vecer domu. tak to ma smysl. pro nekoho kdo bydli v byte a parkuje na ulici ale smysl nema a mit nebude
Avatar - nalimer
nalimer
jj, cena e-up "už od 18.200€", teda 455.000Kč
ak idem k oficiálnej sume - za 18.950€ sa dá kupiť koncernová Octavia G-TEC 1,4 s benzinovo-cng motorom
ich emisie sú pod 100g na km. Kúpi sa väčšie auto, je pro-ekologické, je to o 2 triedy vyššie.
áno, keď malé alaktroautá budú stáť do 12.000€, kupujem. zatiaľ ten čas nenastal...
Avatar - Emel
Emel
Hele a není to cena bez daně? Já jen že u nás byla e-up!ka myslím 600+.
Avatar - nalimer
nalimer
jj, moja chyba.
25.280,- Euro
No nekup to...
Avatar - Missouri
Missouri
koncern přehodnotil rizika a usoudil, že "lidový" minivůz na baterky za cca 600 tisíc (levnější to jistě nebude) má větší šanci než "lidový" crossover na baterky za cca milion.
Jenže Citigo je kýbl a neprodává se pořádně ani teď, natož za dvojnásobnou cenu s bídným dojezdem. Tohle nebude e😜anze, to bude imploze... 😲

Dokud totiž bude na trhu například Yaris hybrid, a hádám, že levněji, nedává mi Citigo-e žádný racionální důvod ke koupi. 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Koncern nic nepřehodnotil, jen narve tak či tak vyvíjenou techniku i do Citigo, čímž sníží emisní průměr a může se chlubit, jak raketovým tempem postupuje v plnění pětiletky. Proč ne, docela chytrý krok.
Avatar - Missouri
Missouri
Hm, dobře, ale bude to muset vyrábět, distribuovat, platit tomu reklamní kampaně, aby nakonec prodal mizivé množství kusů. Zkrátka dobrý hospodář se nezapře...

Ne, tohle je prostě absurdní, není to pro lidi, je to jen pro média. Propaganda. Lhaní, atakdále...
Avatar - praděda7
praděda7
No, pokud to vyjde levněji než emisní pokuty, tak proč ne?
Avatar - mariov8
mariov8
Průser je, že na trzích kde to lidem zaplatí stát (ehm, ostatní spoluobčané), to nikdo nechce kupovat...
Avatar - praděda7
praděda7
Jo, to mě taky strašně seerre. Pořád se plácá co všechno stát pro lidi udělá a ona je to velká lež. Stát nikomu nic nedává a ani nemůže, protože nic nemá. Stát jen peníze přerozděluje. Vezme Petrovi, polovinu si nechá, zbytek rozdá mezi Pavla, Jardu a Kláru. A chátře pak maže med kolem huby jako že stát něco lidem dává. Fuj!
Avatar - Emel
Emel
To je filosofická diskuse... poznamenám jen to, že stát nepochybně "něco" má.
Avatar - praděda7
praděda7
Jo, tak to stát nepochybně má. Půl miliónu úředníků, které musi daňový poplatníci ze soukromého sektoru živit! Fuj!
Avatar - Emel
Emel
To odbíháme od tématu. Stát má budovy, pozemky, firmy, peníze... i jiné nehmotné statky. Z určitého pohledu je stát svrchovaná autorita nad celým svým územím... třeba v Anglii formálně všechnu půdu vlastní.

Že musí mít nějaké úředníky je všem krom anarchistů jasné... nějaký dohled třeba nad bezpečností, nezávadností potravin, benzínu apod. je potřeba. Stejně jako vyplácení důchodů a naopak výběr daní. Jak je ta služba kvalitní a efektivní je věc jiná. Ale podle mě jsme strašně rychle zapomněli, jak to může být špatné...

Ale do toho jsem se fakt pouštět nechtěl...
Avatar - praděda7
praděda7
Já vím. Protože o tom dost nevíš...jen si pár věcí myslíš....ale jen tak v rychlosti na vysvětlenou. Vše co stát vlastní, buď v minulosti někomu ukradl (obvykle u toho tekla krev), anebo pořídil za peníze daňových poplatníků ze soukromého sektoru.
Nějaké úředníky stát musí mít. Souhlas. Kolik je nějaké? Za poslední 4 roky přistálo na hřbetech daňových poplatníků ze soukromého sektoru dalších 30 000. Jo, a to i při zavádění E governmentu.
Výběr daní? Tak co ševče, už máš zaplacený daně za příští rok? Nemáš? Půjdeš s námi. Konec srandy. Daně vynalezli ve starém Římě, aby Římané nemuseli pracovat a mohli se v Koloseu a v lázních bavit. To se zalíbilo všem v vládám co přišli po nich tak, že u toho zůstali až do dnes. Ale nejen to. Oni ten výběr daní stále vylepšovali. Za feudála se platili desátky (10😖, a to jen majetní, a dnes už platí všichni 60%. (V přímých a nepřímých) Paráda pro stát, co? Krom bezpečnosti a soudnictví se o vše ostatní dokáží lidi postarat sami. Žádný stát nepotřebují. To je pro tebe novina, co? Nejsi ty náhodou taky státní úředník, že tomu nechceš rozumět?
Avatar - Emel
Emel
No, jak říkám, je to filosofická diskuse. Komu původně patřila půda? Tomu, kdo si tam první postavil plot a začal orat? Tomu, kdo tam ještě předtím běhal s oštěpem a lovil? Má smysl v tom jít třeba 500 let do minulosti? Stát například ukradl něco církvím, ale kde to vzaly ty církve? A pokud jim to chceš i vrátit... už to nejsou ty církve, co tehdy.

Výše daní... a víš, co je největší výdaj státu? Jsou to důchody. A hádej, proč je ten výdaj dneska větší, než v tom feudalismu 😉 . Ten feudalismus si moc nemaluj. Jaká práva myslíš, že měl tehdy normální člověk (ne majitel statku)? Mohl jít kam chtěl, oženit se? Totéž velké starověké národy, ty případné svobody tam byly třeba pro horních 5%.

Já pořád náš stát považuju za v rámci možností pragmatické dobrovolné uspořádání lidí. A jeho hlavní účel je, aby lidé mohli v klidu žít - pracovat, cestovat, studovat, plodit, budovat... bez velké obavy z toho, že je někdo zabije nebo okrade, že umřou bez základní lékařské péče.

Tohle základní patro pyramidy je tak samozřejmé, že tuhle funkci státu jako garanta stability skoro nevnímáme. Ale zkus se podívat trošku za humna a třeba si uvědomíš, jak velký úspěch je to, že si tady v klidu píšeme do diskuse.

Ale beru, já jsem životní optimista, když budeš chtít hledat spíš chyby než úspěchy, tak ti to taky moc práce nedá... a určitě by to šlo i mnohem líp. Proto jsem původně reagoval jen na tu absolutní negaci toho, že by stát mohl něco legálně vlastnit.
Avatar - praděda7
praděda7
Žádná filosofická diskuze. Já tě tu jen zadarmo školím. Napiš konkrétně čemu nerozumíš, já ti to vysvětlím. Napsal jsem to nahoře v příspěvku úplně jasně. Proti tomu neexistují žádné logické argumenty.
Avatar - JDM
JDM
Etatista nechce slyset...
Avatar - praděda7
praděda7
Přesně. Bude asi státní zaměstnanec neboli parazit. 😉
Avatar - Emel
Emel
Není to trošku pod tvou úroveň?
Avatar - praděda7
praděda7
Běž už prosím tě něco užitečného dělat.
Avatar - Emel
Emel
Už druhý diskutér se mě snaží přesvědčit, že diskuse s ním je ztráta času... a zas má pravdu. Ok 😄
Avatar - praděda7
praděda7
Ok. Už druhý diskutér ti vysvětluje, že jsi etatista a s velkou pravděpodobností i parazit.
Avatar - Emel
Emel
Jo, hezky se k sobě s Hamunou hodíte.
Avatar - praděda7
praděda7
Jo, seš etatista a parazit! Je to jasný.Pravděpodobně i bolševik.
Avatar - white label
white label
Že ty si dneska vynechal prášky na tlak... 8-s 😐
Avatar - Emel
Emel
Nerozumím té demagogii s feudalismem. Za feudála se platili desátky (10😖, a to jen majetní. To jako že se tenkrát měli lidi líp?

Víš co byl za feudalismu desátek? To byl odvod církvi, ne daň "státu". Vlastníkem veškeré půdy byl panovník, ten ji propůjčoval svým vazalům (tzv. léno, neboli feudum, od toho je i ten pojem - kdyby něco bylo moc rychle, tak se ptej). Poddaní na ní pracovali a směli si i něco z úrody nechat, ale rozhodně ne 90% toho, co tam vypěstovali, to spíš těch 10%.
Avatar - praděda7
praděda7
Všechno jsem ti už zadarmo vysvětlil nahoře a ty se do toho jen zamotáváš. Za další vysvětlování bych ti musel účtovat honorář. Nazdar!
Avatar - Emel
Emel
Tak já ti dám něco na protiúčet... desátky se platily - shoda podmětu s přísudkem, protože jsou desátky mužské neživotné, musí být ve slovesu na konci y. Mohlo by se ti to ve tvé funkci kádrováka hodit.
Avatar - praděda7
praděda7
Zdá se, že máš málo práce. Bude tě muset udat.......... 😉
Avatar - JDM
JDM
Tak jsou lide kteri nepotrebuji aby jim nekdo rikal co musi a co smi...stat to co ma ma jen proto ze jinym neco vzal viz dane...
topten
nestaci to auto mit a nabizet, ale musi se i prodavat. a pochybuju ze se nejaky vyraznejsi mnozstvi proda. to jedine ze by mesta uzavrely vjezd nejen dyzlum, ale i benzinakum
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Je to povedené auto. Stačí do toho dát diesel! 😄
Avatar - Emel
Emel
FullEV a hybrid jsou trošku jiné kategorie... ale ani jedno se ti v autě béčkového segmentu nevyplatí... dokud nezačneš řešit emise, pokuty za emise, dotace, privilegia v provozu apod.

Jakmile budeš moct s EV do pruhů pro MHD, budeš moct parkovat kdekoli v centru zdarma vč. modrých zón apod... tak najednou to začne být zajímavé.

Městské auto a městská dodávka jsou dva modely, kde mi elektro dává největší smysl.
topten
staci si nalepit sachovnici na dvere a do pruhu pro MHD muzes i s hrochtavym tdi s deravym filtrem
Avatar - Emel
Emel
No to si nejsem úplně jistej, taxikáři podléhají registraci a podle SPZ je to relativně snadno kontrolovatelný.

Ale to je jedno, pointa je jinde... jen jsem chtěl říct, že k rozšíření EV můžou přispět restrikce spalováků, privilegia pro EV nebo finanční stimuly.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jak si přišel na to nevyplatí? Se dělá jako hybrid [odkaz] sou v tom střeva z Priusu předminulý generace a na příměstkej provoz těžká pohoda = lepší malý auto s automatem na tenhle typ denního provozování naopak budeš spíš těžko hledat [odkaz]
kesumb
Nojo, jenže EV má parkování v modrý zoně zadara a to je pro městský auto dost výhoda. Taky to člověk teda potkává. Docela jsem mile překvapenej, že na P7 jich tu stojí docela dost (potkávám tu asi tak 3 Egolfy a několik i3)
topten
bude to muset byt nejspis dotovany statem i automobilkou aby to vubec nekdo koupil a aspon trochu to snizilo flotilovy emise a je pak otazka, jestli nebude levnejsi tu pokutu 95E za kazdy nadgram CO2 zaplatit
citigo je podle me moc maly aby byl nekdo ochotny za nej vyklopit pres pul mega, to uz je podle me daleko lepsi fapka, s kterou se asi da v nouzi i nekam vyrazit
kesumb
To je z pohledu člověka, co to má jako "rodinný" auto.
Ale dáme jídlo nebo jak se to jmenuje a rozvozy pizzy Citigo používají.
Sám přemýšlím nad ENV200 a když to napočítám do firmy na 8 let, tak na příměstský provoz se to na tu dobu skoro vyrovná benzínový verzi.
ENV 200 s 40kWh vyjde na 29 tis euro bez daně = 730 tis. Kč.
ENV dci vyjde na cca 450 bez daně
rozdíl tedy kolem 280 tis. Kč.

náklady na 15tkm u elektřiny můžou být kolem 20kWh/100km po 2kč/kWh, tedy 40kč/100km, tedy ročně 6000Kč.
nafta cca 7-8l (městský provoz, krátké trasy), tedy 8*30*150=36 000 Kč.

takže jen na palivu za 8 let je to 240 tis. Kč. K tomu parkování na modrý zoně a je to. Pokud vezmu v potaz roční výměnu oleje a nějaký servis dieselovýho motoru za 8 let a 120tkm, tak se možná přiblížím ceně případné částečné výměně baterie. Krom toho hodnota a stav firemní dodávky po 8 letech bude stejnak nula.

Tím chci říct, že určitý smysl to má. Ale pořád by to ještě chtělo ty EV tak o 20% zlevnit no. Golf za milion je pořád moc.
Josef 1
Nikdo tady nezmiňuje cenu baterek,
která bude při dojezdu až 300 km větší než cena dnešního Citiga, alespoň kolem 300 000 Kč.

S dnešní cenou UPu s polovičním dojezdem to nelze srovnávat, když chcete 2x vetší dojezd.

Jedině, že by ceny baterek spadly na polovinu, pak se můžete srovnávat s polovičním dojezdem.

Cena s dojezdem až 160 km ... 400 000 Kč
Cena s dojezdem až 300 km ... 550 000 Kč
jezisek24
Baterka vychází na cca 30 kWh a náklady by pro automobilku neměly být větší než 150 tisíc bez DPH.
milanka
Keci v kleci. Nevšiml jsem si že by Škoda stavěla fabriku na baterky...
Avatar - Đawson
Đawson
Hala m6, koukas na ni cestou z libu do phy, ci obracene, je hned u dalnice.