Tohle je bída. Respektive, bylo by to další unisex SUV, jen holt Toyota rezignuje na cokoli svého a vypůjčuje si designové prvky od Fordu a Hyundaie? Ještě se radši podívám na fotky, ale žádnou Toyotu v tom teda nevidím.
Zkus rozjetí s hybridem zabírajícim od první vteřiny = a chrlič NOx tě už nenapadne :-)
S tou vyšší účinností dieslu = to neni taková sláva. Nafta má vyšší hustotu = je těžší = kdybys netankoval na litry ale podle váhy = s vyšší účinností dieslu by byl v tu chvíli šmitec ;-)
Toyota v Evrope prodavala v dieselu jen asi 15% Ravek, a kdys se podivane na prodejni cisla Toyoty v Evrope za 2017, neni o cem, diesel nepotrebujou a byli by to pro ne jen vyhozene penize za vyvoj dieselu a vyvoj zastavby dieselu, treba Ravka ac minimalni podil dieselu tech cca 15%, tak se prodavala v Evrope o vic nez 30% lepe nez v 2016, lidi proste prechazeli na hybridy, a v dalisch letech to asi jinak nebude, spotreba tech hybridu je casto stejna nebo nizsi nez s dieselem
treba dle sprintmonitoru ma auris hybrid prumer lehce nad 4.5/100 a Auris diesel lehce nad 5.2/100, dle statistik servis a udrzba hybridni verze prijde behem prvnich 5 let na polovicni sumu nez diesel pri stejnem najezdu, neni tedy duvod si u Toyoty vybrat diesel
Nova generacia RAV4 dava jednoznacne vediet, ktory trh je pre nu prioritny. Kedze novu masku vyuzivaju modely predavane v US (Tundra, Tacoma, Sequoia, ), nova RAV4 zapadne do designu US modelov a Europa sa akurat len povezie. Ako vzdy.
A som rad, ze ten kaskadovity styl palubky je prec. Na ten som si nikdy nezvykol a nebude mi chybat.
Tak já to mám úplně obráceně. Nová Ravka mi přijde jako zvětšená a trochu vyumělkovaná Suzuki Vitara. Nový Auris sice není designový skvost a žít bych s ním uměl.
a pro ženské na rozvážení dětí to není hezké.Jsem zvědavý, kdy skončí ta antinaftová mánie. Aspoň ze hybrid má 2,5, aby utáhl na dálnici do kopce ty prázdné baterky a elektromotor.
Mam na to iny nazor. Toyota to zacala robit opacne ako vacsina automobiliek (jeden dizajn + vela motorov). V novych modeloch pouziva jednu TNGA platformu + dva spolahlive a nizkoemisne pohony (benzin/hybrid) + rozny dizajn pre rozne modely (vid. nova C-HR/Auris/Prius/RAV4). Kazdy model je nezamenitelny, ber alebo neber, je to subjektivne. Nova RAV4 dospela, dizajn zapadol do rady velkych SUV Toyoty. Ak sa niekto rozhodol pre Toyotu, vhodny dizajn si moze vybrat a to je plus pre zakaznika.
Dalsie plus pre zakaznika su motory Toyoty, ktore sa vyhybaju vysokym teplotam (typicke pre diesel, turbo, resp. len priame vstrekovanie), pretoze to vedie k vysokym emisiam (CO2, CO, NOx, castice) a pri milionovych seriach sa v mestach neda dychat. Pre nizsi vykon pouziva nizkoemisnu atmosferu s nepriamym vstrekovanim, pre vyssi vykon novy atmosfericky 2.0/2.5l s kombinaciou priameho a nepriameho vstrekovania. Motory su navrhnute pre nizsie teploty/emisie a vyssiu spolahlivost, napr. menej karbonu vdaka nepriamemu vstreku, ziadne turba, atd.
Dalsie plus pre zakaznika je hybrid ako kombinacia nizkoemisnych motorov s malou Ni-Mh bateriou (1.3kWh) a elektromotorom. To dalej znizuje spotrebu pomocou neustaleho vypinania spalovaka vratane dialnice pri plachteni. Podiel EV, ktoru si sam hybrid vyrobi, je na dialnici 10-15% [odkaz] , mimomesto 30-50% [odkaz] a v meste 50-60% (az 70-80% casu) [odkaz]
Technicke parametre RAV4 Hybrid budu odhadom porovnatelne s novou Camry Hybrid 2.5l, vyse 200k, okolo 8s, realna EPA spotreba mesto/mimomesto/dialnica120 4.5-5.5l (RAV4 na dialnici viac pre vysoke cx), vid. US Camry Hybrid/Benzin [odkaz]
Ja by som nebol taký kritický. Prvý dojem mám vcelku pozitívny, aj keď je to rôzne v závislosti od výbavy. Tá verzia s chrómovou maskou sa mi nepáči, naopak tá druhá čierna s dvomi lamelami vyzerá podstatne lepšie: [odkaz] Rovnako tak dosť pomáha inofarebná strecha, kombinácia modrého laku a striebornej strechy vyzerá výborne: [odkaz] A celkovo sa mi páči profil a zadná časť, je to ostrejšie, nižšie a pôsobí to dynamickejšie.
A to, že tam nevidieť žiadnu doterajšiu Toyotu je z môjho pohľadu len dobre. ;-)
Nejkomičtější je ten titulek, v posl. době není nic nudnějšího než to japonské (s čestnou výjimkou mazdy) designové tápání a matlání, pejsek s kočičkou hadr. :-!
Mě by se líbil 2,5 BEZ!!! hybridu a s manuální převodovkou. Ale staromilců tří pedálů a normálních pohonů ubývá rychleji než válečných veteránů, takže povzdechy je asi to jediné co zbude.
Každopádně designově mi to přijde že to nenadchne ani neurazí, takový "normální" auto. Což ve finále považuji za výhodu.
Hmm, ja to vidím dosť odlišne, nadšenie z nového Aurisu nechápem, naopak toto si rozhodne takú kritiku nezaslúži, z môjho pohľadu to najpozerateľnejšie, čo Toyota v posledných rokoch vyprodukovala.
Bez urážky, naozaj, ale mýliš sa.
Baterka v HSD nikdy nevyužíva celú svoju kapacitu (je to jeden z princípov, vďaka čomu tá batéria tak dlho vydrží v aute).
A benzínový motor dobíja batériu, keď poháňa kolesá (možno iba vtedy nie, keď je plyn na podlahe a požaduje sa okamžitý maximálny výkon), okrem toho poháňa aj generátor, ktorý dokáže dodávať elektriku elektromotoru, aj keď z batérie už nemôže čerpať (napríklad pri spiatočke, ktorá je realizovaná len elektromotorom).
Teraz všeobecne: veľmi často sa stretávam s kritickými názormi na hybridy, ktoré väčšinou vychádzajú z nedostatočnej informovanosti, alebo nesprávnych predpokladov. HSD je veľmi sofistikovaný systém, dalo by sa povedať že geniálne vymyslený. Keď si to človek naštuduje a potom také auto vyskúša, zistí, že je to iný svet.
Sám jsem překvapený tím, co teď napíšu, protože Toyota příliš není můj šálek kávy, ale musím uznat, že nová RAVka má něco do sebe! Proti té příšerné minulé generaci má tato novinka jasný originální styl a agresivní šmrnc, byť je třeba si na něj zprvu trošičku zvyknout. Ale konečně to není ošklivá nuda, jako u většiny jiných Toyot, dokonce mi tento styl podprahově trochu připomíná něco z vizuální agresivity Alfy 75! Tentokrát tedy dávám Toyotě jasné :yes::yes::yes::yes::-) Konečně její designéři vyrazili správvým směrem. Jen tak dál! ;-)
Protože hmotnost se s teplotou nemění. >:D Je normální nakupovat na hmotnost. Tohle jsou výjimky. Asi se počítal průtok snáze a bylo to považováno za dostatečné. A dodnes se to drží. I z hlediska CO2 je hmotnost rovnějším měřítkem než objem.
tento outdoorovy outfit mozem... toyota v poslednom case umi.. novy auris je ozaj krokom vpred... teda hlavne aj dizajnovym .. zabudnime uz na prvy auris kedy toyota ten dizajn proste mala len akoby z povinnosti ... dnes ale uz toyota dokaze pekne sokovat... rovnako tie "hranate" blatniky na SUVeckach... tak na to mam velku slabost... a RAV-ke tiez velmi pristanu nemam co dodat... ale este som rad ze nova RAV-ka neprerastla predchodcu ba dokonca je o pol centi kratsia.... chvalim... je fajn ze auta sa nam pomaly ale isto uz "skracuju" teda aspon tie ktore chcu ozaj ostat aj nadalej sikovne ;-) a RAV-ka predsa nepotrebuje mat 5m... k comu aj.... a mat to v hybride v 4x4 tak tato RAV-ka bude dokonala.... u toyoty totiz urcite nejde pochybovat o kvalite ani technike ... len prave ten dizajn bol roky slabinou .... dnes naopak.. snad prave dizajn toyoty je jej najvacsou "zbranou"... sila ako sa to obratilo... a zase pride mi ze kia je coraz nudnejsia.. nove rio je fakt docela nuda .. to predosle sice tiez nebola ziadna kraska ale aspon bolo nezamenitelne .. ale to uz odbocujem.. takze prve "fotodojmy" z mojej strany su za 10b z 10 ... toto bude opat dalsi toyotacky svetovy superseller ... RAV4 :yes:
Som rad, ze dizajn je "iny", pretoze to nie je C-HR, ale RAV. Strucne, je to "drsne, nekompromisne, slobodne", tak ako RAV ma byt. Interier ma podobne prvky ako novy Auris, ale je "viac SUV".
jak nemam rad SUV, tohle nevypada vubec zle. Na prvni pohled Toyota, ale jina nez jeji ostani modely. Libi se mi, ze nejde cestou unisex evropske nedodelkove produkce.
Toyota je svou vyrobni kvalitou spickou automobiloveho sveta. HSD je bez debat nejlepsim hybrid pohonem, at si kdo chce co chce rika. Fakt, ze "vyhodili diesel pres palubu" je skvelym tahem hodnym nasledovani.
Libi se mi, ze se svetove automobilky odklaneji od "potreb" evropskeho trhu a delaji si auta po svem. Evropa , v hybrid/elektro automobilismu, zaostala a pokud se nekdy probere, bude trvat hodne dlouho, nez se na svetovou spicku dotahne.
Souhlasím s Vámi. Povedený design, neočekávaný, překvapující a zdůrazňující charakter SUV. Jistě, podobnost některých rysů s jinými auty lze v případě určité snahy vždy najít. Ale tento design považují za zcela samostatný, harmonický ve všech svých rysech. Rozbití ploch do malých celků nemusí jistě ladit každému, a pochopím, pokud bude některými odmítnut. Jeho kvality jsou ale zřejmé a věřím, že příznivců se najde mnohem více. I v Evropě.
Líbí se mi kombinace moderních a konzervativních tvarů. Jedničku má u mě Toyota za interiér. Uvnitř žádná směs nevzhledných a "nebezpečných" dotykových ploch, ale normální interiér. Nevzledná maska ve tvaru X taky zmizela. Na poměry moderních SUV opravdu hezké auto jak zvenku, tak uvnitř. Toyota opravdu příjemně překvapila!
Auris se mi taky docela líbí. S rostoucim počtem modelů = myslim absolutně = se podobnost bude jen zvyšovat
Tohle mě vzhledově nebere = ale ani nemám problém. Uvidíme naživo = to je tak nějak od dob Banglea často dost jinej pocit než jen z fotek. Na líbivost je C-HR
Sem zvědavej na celkovou nabídku motorizací = i když ten 2,5 hybrid = je podle mýho asi ideál
Sám jsem zvědav, jak ten nový Hybrid pojede. Současná Rav4 HV jela dobře - spotřeba do Milána byla 7,2L/100km. Jo, německé dálnice svádějí k vyšší rychlosti. Na okreskách se dá plachtit i v 90 a tam už jsem jezdil za 6L. V Aurisu TS HV jsem jezdil průměrně za 6L, kolega pohodář jezdil za 4,9L. Opravdu nejsem brzda provozu . Za 14 dnů přijde drahé polovičce C-HR v hybridu; tak uvidím. >:-[]
fakt je to skladačka naprieč značkami, vidím tam džíp, mitsu, ford, mercedes, suzuki, subaru a ja neviem čo ešte. Našťastie to vyskladali celkom dobre, takže nebolia oči, ale nejaký charakteristický tojoťácky fejs to teda nie je.
Pokud to bereš tak, že udělali auto a dá se na něj koukat, no tak budiž. Mně osobně se aktuální RAV líbí víc... a hlavně to není taková pouliční směska. To fakt musí evolucí všichni dospět k šestiúhelníkové masce stejného tvaru?
Zcela zřejmý charakter kupé, dynamické linky na bocích, masivně pojatá příď, a hranatý tvar podběhů kol snad poprvé (kromě jeepů) ladící se zbytkem karosérie. To rozhodne o tom, že se tahle ravka bude líbit. Pokud kolem vás projede, ucítíte autoritu a zároveň atraktivitu.
Ještě se zastavím u interiéru. Přístrojová deska- to je skutečná rozkoš. Žádné hlouposti, příjemná ve svém tvaru před řidičem i před spolujezdcem. Vysoká středová konzole a posunutí tabletu do výše přístrojové kapličky dovolily umístit ovladače středové konzoly pěkně vysoko (mnoho řidičů evropských vozů bude závidět). A sedačky: přední s velmi výraznou podporou v místě ramen á la S6 mě naplňují příjemným očekáváním! A kupodivu i u zadních opěradel lze snadno rozpoznat snahu o totéž. Posílám velkou pochvalu do Toyoty, RAV 4 se opravdu povedla!
Ty ale ani nechceš využívat celou kapacitu. Tak to nefunguje. Leda s baterií z pohádek. Pokud se třeba při předjíždění hodně vyčerpá, tak ji elektronika dobije. Protože jí stav přílišného vybití nesvědčí. Optimální je dobíjet z rekuperace, kdy například po dokončení předjížděcího manévru budeš zpomalovat zpět na cestovní rychlost. Nabíjení baterie přímo od motoru není tak efektivní, ale vyvažuješ tu požadavky a je to úloha v optimalizaci.
Mluvil o hmotnosti. A už předchozí generace nebyla zase tak těžká. Jen jsem zmínil, že se změnila konstrukce převodovky a došlo tam k výrazné změně. Baterie se také měnila, ale rozdíl v hmotnostech nevím. Tady stejně bude jiná verze toho systému, takže ta čísla budou jiná. A ta převodovka funguje úplně jinak než běžné CVT. Ztráty tam budou primárně v elektromotoru, generátoru a nějaké silové elektronice (po mechanické stránce je velmi jednoduchá), protože ty nepracují se 100% účinností, ale že by se v ní výkon topil jak ve starém HDM, to bych neřekl. Ano, nemusíš ten výkon tolik vnímat (podobně jako "ploché" motory dokáží člověku připadat nezáživně pomalé), ale na dojmy se nepředjíždí. Pak je tu otázka naladění, odezvy. Ale to je dost právě o dojmech a jak se ti s tím jezdí. Těm autům vyhovuje nějaký styl a vedou tě k němu. Což někomu nemusí být po chuti.
Čím vyššie auto, tým je to väčší problém.
Pokiaľ má byť auto pohodlné a dobre tlmiť nerovnosti, podvozok by nemal byť tvrdý. A pokiaľ nie je dosť tvrdý, tak vysoké auto sa v zákrute priveľmi nakláňa - o to už je na úkor jazdných vlastností, aj dobrého pocitu z jazdy. Pri vyššej stavbe karosérie je dosť problém nájsť rovnováhu medzi týmito dvomi protichodnými požiadavkami. Takto som to myslel. Ešte raz opakujem, že prémiu som neskúšal - ale zase to bude asi o tom istom: tá prémia bude mať tiež lepšie jazdiace klasické osobné autá. Celá SUV-mánia je podľa mňa odveci, bohužiaľ...
Hybridu tu sou teprve přes 20 let = ale nepřišel čas si trochu aktualizovat znalosti = přejít od negativních představ o hybridu = k pozitivnim znalostem? :-)
Bližší info iz db 11:21 = a to vynechal že to je nejspolehlivější pohon na týhle planetě ;-)
Ano podobně jako Honda u CR-V se RAV4 vrací do rodinky SUV.
Nezbylo jim nic jiného..úspěch Nissanu X-Trail je očividný.
Bohužel bez dieslu to není žádná sláva.
no protoze na ne byla a mozna jeste je akce, takze se dali a mozna jeste daj poridit levnejc nez diesel, a ve finale na tom Toyota mozna i vydelava vic, protoze jak nekde mela ten svuj rozbor vyrobnich nakladu, tak hybrid je drazsi oproti naftaku vyrobne jen o jednotky dolaru a to jen diky baterkam ktere tu cenu nadhodej asi o $200-300 nahoru, na zbytku pohonu zase usetri a ve finale je to rozdil par dolaru :-) pritom zpocatku hybridy prodavali celkem dost draho a meli asi tak docela slusne marze :-)
celkem se divim ze neudelali hlavne hybridni Avensis, ten by mohl mit prodeje sakra solidni, pritom ted ho skoro az odepisujou jakoz e skonci bez nahrady, ale je docela mozne ze sazej i na prodeje hybridnich Lexu v tehle kategorii, kde asi vydelavaj vic
suhlasim... som rovnako nadseny a az prekvapeny ze to takto toyota vzala na drzovku a rozbalia po aurise dalsi paradny kusok v priebehu par doslova tyzdnov .... konkurencia pritom ani nestaci kam skor pozerat.... mam taky citak ze sa pozerame na momentalne jasny etalon segmentu.. tu nejaky nemastny neslany tigi ktory vyzera hodne skleslo nema narok... ani nove nakysnute CRV.. aj ked to bude tiez ponukat hybrid.. ale ta hondacka palubka a tie nafuknute narazniky a celkovy look ... RAV-ka vyzera za mna predsa len lepsie jak exterierom tak urcite aj v kabine ...
Hm... koľko asi tak percent váhy tvorí tá batéria (akumulátor) a elektromotory s káblami? Odhadujem, že to dokopy nebude veľmi viac ako 5% celkovej hmotnosti, čo je zanedbateľné. Toto nie je plug-in hybrid (chvalabohu), kde sú obrovské, ťažké a drahé batérie.
Predtým hybridy boli najmä o nízkej spotrebe a výkon bol druhoradý. Ale našťastie Toyota začala ponúkať výkonnejšie konfigurácie, kde je výkon prvoradý (RAV4 hybrid a nový Auris 2.0 hybrid) - a podľa správ budú ponúkať dve verzie hybridov aj v ďalších modeloch.
BTW: keď si niekto myslí, že tá batéria sa po pár kilometroch vybije a potom je to už celý čas iba zbytočná záťaž, tak to je omyl. HSD funguje inak. Je to sofistikovaný systém, ale zjednodušene sa dá povedať, že batéria sa nevybije, ale samozrejme pri využívaní elektromotora sa dostane do stavu, že elektronika už nedovolí ďalej z nej čerpať, vtedy využíva len benzínový motor, ktorý ale batériu veľmi rýchlo dobije a môže sa použiť opäť (je to relatívne malá batéria, rýchlo sa vybije ale rýchlo sa aj nabije a takto sa to deje cyklicky). Na dialnici v podstate stále pôjde na benzín, takže tam práveže tá batéria bude väčšinou nabitá.
Ale v každom prípade je samozrejme výhoda, keď má hybrid benzínový motor, ktorý je samo o sebe dostatočne výkonný pre danú veľkosť. A to sú práve prípady RAV4 hybrid a nový Auris 2.0 hybrid.
ma to taky americky look ale to je len dobre... ved aj tie hranate blatniky akoby nejakemu jeepu z kasne vypadli... ta podoba je tu a tam miestami priam nespochybnitelna .... ale za mna je to fakt len dobre.... ono vyzerat ako europsky aircross by bol asi krok stranou .. takze budme radi za tento americky look :yes:
Papierovo super. Ale ako píše kolega, s baterkami to asi nebude úplne ľahké, pridaj k tomu variátorový automat (ako Toyota do hybridov zvykne) naladený primárne na eko jazdu a výsledná dynamika môže byť v pomere k číslam sklamaním.
Já to vidím tak, že japonský design stávající generace střídá americký design generace nastupující. Za mě tedy posun k lepšímu. Na design evropský můžeme zapomenout, protože Evropa pro Toyotu není (bohužel) priorita.
Podle fotek je vidět, že nový model bude mít vyšší světlou výšku, takže i občasný výlet mimo asfalt bude zvládat lépe, než současná generace :yes:
U Toyoty to není nějaká mánie. Zákazníci celkem jasně hlasují penězi. A ten motor by drželi jen kvůli Evropě. Ani se jim nevyplatí ho vyvíjet, takže by museli brát nejspíš od BMW. A dnes není diesel zrovna jednoduchý na zástavbu. Když dělali novou platformu, vůbec se jim nedivím, že to odpískali. Evropa stejně nebude prioritou (od pohledu je vidět, že bude doma v USA).
Pěkné prodejcovské PR, já se ale vyjadřuju jen k titulku článku, ten se týká designu. Z mého pohledu, nalepit na to auto třeba logo Subaru, nebudu mít problém věřit, žádnou originalitu nevidím, vyjádření, že se Japonci “odvázali” mi prostě přijde legrační, no, možná v Japonsku odvázat se, znamená dvoubarevný lak, pak ok. ;-)
Jo, nesmíš zapomínat, že Yaris se pro Evropu vyrábí ve Francii. Tak s tou kvalitou to bude asi na úrovni jiných žabožroutských aut..... ;-) Jo, a máš chytrého souseda...... ;-)
Dizajn mi nič nehovorí, ale napriek tomu je pre mňa exteriér, aj interiér akceptovateľný. Avšak absencia solídneho nafťáku predajnosti aj napriek súčasným anti-dieselovým trendom nepomôže. Obidve motorizácie sú vzhľadom na veľkosť auta biedne a ak by z toho chcel človek dostať nejakú citeľnejšiu dynamiku, tak spotreba stúpne viac než by bolo milé a ten výkonový prejav bude nakoniec aj tak len rozpačitý.
Kdo si to koupí bez motoru pro chlapy? Interiér je dost nudný - zase jen tablet jako kráva, který tam být nemusí a chybějící ruční brzda, která tam být musí. Alespoň, že to zvenku nevypadá blbě jako Kokodák a spol s tím hmyzím ksichtem. 8-s
Ako uz bolo v diskusii spomenute, predaje dieslov v RAV4 su mensie nez 15%. Ludia cielene kupuju RAV4 kvoli hybridu, takze absencia diesla je absolutne nepodstatna a z pohladu Toyotu pochopitelna.
???
Impreza je "klasicke osobne auto" a XV je SUV, o tom sa fakt netreba dohadovat. Ze to nema az taku krabicovitu karoseriu s tym vobec nesuvisi.
Ze auto s o 1mm vyssim taziskou a 1kg vacsou vahou nebude jazdit 100% identicky je jasne - to je fyzika. Preco by napr. ale nemalo tlmit rovnako nerovnosti ? To je nezmysel.
Mozno je problem v CX-5 :-)
Ja som napriklad teraz len pre zaujimavost sa chvilu viezol v Sportage novej generacie, kde som v par recenziach videl, ako pozitivne opisovali jazdne vlastnosti ako pokropk novej generacie. Tak som bol zvedavy. A ti poviem, ze to je pruser. Dojem z auta zly a to je auto dost drahe (+ verzia bola predvadzacka v predposlednej vybave). Dizel nemastny-neslany, dvojspojka semtam zacukala pocas jazdy, hojdave auto.
Takze tieto "top jazdne vlastnosti" su fakt dost relativny pojem.
tiez som az prekvapeny ( prijemne ) ako sa nam toyota konecne dizajnom prebrala k zivotu.... ta sucasna generacia nebola za mna skareda ale ten sipovity predok a la kupe akoby mez masky v konfrontacii k vysokemu zadku a la kamion... to nebolo uplne dokonale ... teraz ale je to uz ok... nemam slov.. proste dokonalost a to si vsimam kazdu krivku kazdu blbost.... za dizajn davam 10b z 10... mozno len tie lemy hranatych blatnikov mohli byt menej "masivne" [odkaz] .. ale takto zase posobi drsnejsie a viac outdoorovo co mi k RAV-ke a jej povodnej DNA pasuje ... len teda to chce peknu farbu... v takej cervenej tie lemy blatnikov posobia predsa len menej okazalo ako na nejakej bielej kasni :yes:
tusim aj pajero ma stale 3 dverak :-) ... a tri dvere moze mat aj L200 .. alebo lepsie povedane len 2 ( ale ok to je kusok ine ) .. no a potom tu mame este jimny, nivu ... ci povedzme "3dverak" evoque kabrio.... ale je fakt ze kedysi tych trojdverakov u SUV bolo ovela viac.... ktovie preco
Impreza nie je SUV. XV je crossover, predsalen nižšia stavba ako SUV.
Ja si len myslím, že keď sa použije podvozková platforma pre SUV a rovnaké riešenie v klasickom osobnom aute, tak SUV z principu vyššej stavby nebude tak dobre sedieť v zákrutách a tlmiť nerovnosti. Fyzika sa oklamať nedá.
Ja mám osobnú skúsenosť s Mazdou3 SkyActiv a CX-5. Tá trojka je jazdne omnoho lepšia a príjemnejšia. CX-5 má tvrdý podvozok (inak by sa zrejme príliš nakláňala v zákrutách), a ísť do zákruty tak rýchlo ako s trojkou je dosť nepríjemný pocit. Prémiové SUV som neskúšal, neviem ako tie jazdia. Ale o CX-5 sa tvrdí, že patrí medzi najlepšie jazdiace SUV - no tak ďakujem pekne, neprosím si.
....ze vpredu by mohol byt kludne znak subaru a uveril by som tomu skor, ako ze je to toyota (hoci je tam inspiracia 4runnerom). vzadu to vyzera na jeep.
interier je ale velmi fajn. :yes:
skoda toho exterieru, prilis terenne a prilis agresivne na mainstream model.... 8-s
Pre mňa sú jazdné vlastnosti tiež dôležitejšie ako dizajn. Ako jazdí, to ešte nevieme, vypustili len fotky a teraz ho vystavujú na Autoshow v NewYork-u.
Dá sa iba predpokladať, že podvozok TNGA by mohol poskytnúť dobré jazdné vlastnosti (podobne ako v prípade C-HR). Aj keď nie som si istý, či SUV môže tak dobre jazdiť ako podobná podvozková technika v klasickom osobnom aute.
V poslední generaci HSD citelně zhublo (převodovka má jinou konstrukci) a i tak nebylo zrovna těžké (jo, kdyby použili Li-ion místo NiMH, tak by to bylo ještě lepší). Když proti tomu postavíš diesel s automatem, na diesel bych si nevsadil.
Za třídveřovou RAVku ti dávám :yes: Druhá generace "hardtopu" (3 dv.) se mi také líbila (softtop byl snad jen v první). Nebo takové třídveřové Pajero. Třídveřáky můžu.
ono kedy mala toyota nejaky typicky face? ved u toyoty vzdy platilo ze co nove auto to iny face... vid vsetky tie corolly aurisy yarisy aj RAVky avensisy .... co auto to brutalna vizualna zmena. .ale aj renault to tak kedysi praktizoval... a dnes zase naopak... dnes maju renaulty jeden zadok zhodny pre 4 rozne modely... biznis asi nepusti.. a asi aj setrit sa uz musi viac ako kedysi... ;-)
Troufám si tvrdit, že Toyota začala pořádně partneřit s Mazdou, Mazda asi poskytla technologie motorů, nebo rovnou komplet motory a v nějakém dalším modelu je sama uvede jako Skyactiv 2, budou finance na další vývoj, super krok. Jsou k tomu další indicie, od Mazdy určitě budou i podvozky, multilink u Aurisu všude a tak, sama Toyota prohlašuje jak bude dobře jezdit. Takže jestli budou Toyoty jezdit jako Mazdy, tak se máme na co tešit. Možná to všechno začalo už u C-HR.
Ak je to PR, tak mi posli linku, z ktorej som to opisal :-)
Originalitu v tom zmysle, ze kazdy model je dizajnovo podobny u Toyoty nemozes vidiet. Toyota sa vybrala inou cestou, kazdy model je dizajnovo iny, dokonca sa moze dost lisit od predchadzajuceho modelu. Je to ozivenie dizajnu na trhu a tak chapem aj titulok clanku.
Re: Jediná hezká Toyota se jmenuje Subaru BRZ !!!!
tento typ masky je neskutocny univerzal .... mozes ju dat kde chces a stale "zapasuje" od miniauta cez SUVecka az po luxusny korab .. ta hra "hran" je u tejto masky prave to co kazdy vyhladava.. rovnako aj sikme linky na vhodne prepojenie so svetlami ... tento 6 uholnik je v podstate najschodnejsia cesta k vytvoreniu face-u ktory jednak nikoho neurazi ale zaroven nebude auto posobit akoby bolo bez "tvare" ... je to magicky 6 uholnik... akurat ze ked ho ma dnes uz polovica aut tak posobi zrazu kusok "nudne" a okukane
mne sa popravde ten face novej CX-5 az tak nelubi [odkaz] ... mame vo firme jeden sedy kusok s ktorym jazdi jeden nas "vyssie" postaveny nemenovany zamestnanec ... ale za mna teda ta predosla CX-5 bola akasi krajsia... rovnako to logo ( ta masa plastu ) na novej CX-5 akosi divne vytrca ( treba si to osahat nazivo ) .... predok je akysi nizky spicaty s velkym previsom... kasna mohutna a v nej utopene kola... kusok taky prerasteny nosorozec.... ta akasi ladnost predoslej CX-5 akoby uz bola fuc... ok uz mlcim :*) ...
ten styl palubky mi bol divny uz sucasnom yarise ... a ked k tomu priratas este jeho vysoku MPV kasnu tak ... ale to uz zase odbocujem ... ale ano.. aj ja som rad ze nova RAV-ka tak nejak konecne nasla spravny smer... teda nie zeby sucasna nebola uspesna... ale ta nova je konecne "dokonala" .. my detailisti to skratka ocenime :-):yes: >:D
najkrajsia RAVka bola ale za mna stejne ta uplne prva... v belaso modrom trojdveraku v metle nemala chybu .. taka skoro bugina :-)
suhlas.... uplne ze si mi to zobral z klavesnice ... som na tom podobne... akoby skrizili lexusa s jeepom :yes: .. ta fotka kde je RAV-ka sikmo zozadu tak to je fakt kusok uz ako jeep :yes:
presne FJ... ;-) .. a zase v tiej bielociernej som mal pred ocami nove XC40 od volva :-) .. ale hlavne zadok je lepsi ako u predchodcu ktory zozadu posobil ako nakladak [odkaz] ... tie svetla su konecne mensie .. aj to mnozstvo plechu je uz inak rozlozene... je to urcite krok vpred...
PS: ja v tej toyote dokocna vidim aj kusok z jeepa ( hranate blatniky.. zadne partie ) a aj tie najvacsie predaje RAVky predpokladam ze sa ocakavaju prave v rodisku jeepa ;-) teda v usa... takze konspiracie o vizazi mozu zacat .. toyota vie co robi :-)
V Toyote Camry robi tento hybrid zrychlenie z 0 na 60 mph za 7,9 s. Z 0 na 100 mph namerali 19,3 s a z 0 na 110 mph 23,6 s. Takze aj ked je Camry sedan s aerodynamickejsie tvarovanou karoseriou, tak to vyzera, ze to nebude taka leniva mrdka. Maximalka je limitovana na cca 190 km/h, ako sme u tychto "lacnejsich" hybridov zvyknuti. pre viac info: [odkaz]
To jsi trošku přísný. Jo, Prius se mi taky do noty netrefil a Mirai mě straší ze sna.... ale třeba Prime už je fine.
Já vyrostl na japonských autech... minulého století. Tam jsem si našel to svoje bez problému, nejen u Mazdy, i když ta mi byla vždycky nejblíž. Dneska... když mám na první dobrou říct, co se mi fakt hodně líbí, tak je to Mazda 6 a NSX. Ale těch aut co jsou ok je spousta, namátkou - Impreza, Qashqai, všechny ostatní Mazdy, Civic, Jazz, i ten Auris (aktuální)...
Když se přenesu přes tu masku z Kugy - jsem zvědavý, jak bude působit ten široký zadek naživo. To je docela neobvyklý prvek, asi trošku proti aerodynamice... je otázka, jestli tady není jen zvýrazněný nasvícením.
Pri Japoncoch s výnimkou Mazdy z môjho pohľadu platí, že čím väčšia snaha o originalitu, tým horšie (Prius je asi najlepší príklad). Takže áno, radšej takýto dizajn, kde sa dá nájsť inšpirácia z rôznych strán, ako čistá a nezameniteľná originálna ohavnosť typu Prius (Dylan mi teraz ten palec hore odoberie >:-[] )
No jo, ale zapomněl´s dodat, že RAV v dieselu se od posledního faceliftu nabízí pouze s předním pohonem. Kdyby byla možná kombinace 4x4 a diesel, tak by prodeje byly jinde...
To určitě ne, jen samotný motor má skoro 200 koníků, k tomu ještě elektromotor. Jistým problémem hlavně kvůli převodovce může být tedy snad jen dálnice, uvidíme, jak se v nové verzi Japonci popasují s vysokými otáčkami, hlukem a spotřebou.
"Čím vyššie auto, tým je to väčší problém." alebo to vobec nie je citelne ani pri vyssom aute. A co take MPV doteraz ?
Inak vdaka, ze si mi vsetky tie samozrejmosti vysvetlil :-)
no mozna tak v CR a par dalsich bezvyznamnych statech Evropy, ve vetsine statech Evropy byla dostupan jak verze 120D AWD tak 150D AWD
i presto se diesel zastavil na nejakych 15%, proste diky akcim na hybridni pohon se dala vetsina hybridnich Toyot poridit za stejne nebo nizsi finance nez diesel a spotreba se u nich pohybuje bud na podobne nebo i trosku nizsi urovni nez u dieselu, zakaznici Toyoty dali jasne najevo ze jim hybrid nevadi a brali ho vic nez diesel