Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
N6600
Nova generacia RAV4 dava jednoznacne vediet, ktory trh je pre nu prioritny. Kedze novu masku vyuzivaju modely predavane v US (Tundra, Tacoma, Sequoia, ), nova RAV4 zapadne do designu US modelov a Europa sa akurat len povezie. Ako vzdy.
A som rad, ze ten kaskadovity styl palubky je prec. Na ten som si nikdy nezvykol a nebude mi chybat.
A som rad, ze ten kaskadovity styl palubky je prec. Na ten som si nikdy nezvykol a nebude mi chybat.
ten styl palubky mi bol divny uz sucasnom yarise ... a ked k tomu priratas este jeho vysoku MPV kasnu tak ... ale to uz zase odbocujem ... ale ano.. aj ja som rad ze nova RAV-ka tak nejak konecne nasla spravny smer... teda nie zeby sucasna nebola uspesna... ale ta nova je konecne "dokonala" .. my detailisti to skratka ocenime 😄 :yes: >😁
najkrajsia RAVka bola ale za mna stejne ta uplne prva... v belaso modrom trojdveraku v metle nemala chybu .. taka skoro bugina 😄
najkrajsia RAVka bola ale za mna stejne ta uplne prva... v belaso modrom trojdveraku v metle nemala chybu .. taka skoro bugina 😄
Za třídveřovou RAVku ti dávám :yes: Druhá generace "hardtopu" (3 dv.) se mi také líbila (softtop byl snad jen v první). Nebo takové třídveřové Pajero. Třídveřáky můžu.
Dneska je 3dveřák už jen Land Cruiser = nechápu proč 3 dv. v česku nabízej jen s nižšíma výbavama 😐
tusim aj pajero ma stale 3 dverak 😄 ... a tri dvere moze mat aj L200 .. alebo lepsie povedane len 2 ( ale ok to je kusok ine ) .. no a potom tu mame este jimny, nivu ... ci povedzme "3dverak" evoque kabrio.... ale je fakt ze kedysi tych trojdverakov u SUV bolo ovela viac.... ktovie preco
Warrual
U tohoto nevím zda koukám na Toyotu, ford nebo nejlepší české suv. Má takový neucelený design a každá část nesedí k ostatním.
Jo nemají to stylisti lehké....vše tu už jednou bylo a nejhorší na tom je, že díky internetu o tom všichni vědí....... 😉
[odkaz]
tento typ masky je neskutocny univerzal .... mozes ju dat kde chces a stale "zapasuje" od miniauta cez SUVecka az po luxusny korab .. ta hra "hran" je u tejto masky prave to co kazdy vyhladava.. rovnako aj sikme linky na vhodne prepojenie so svetlami ... tento 6 uholnik je v podstate najschodnejsia cesta k vytvoreniu face-u ktory jednak nikoho neurazi ale zaroven nebude auto posobit akoby bolo bez "tvare" ... je to magicky 6 uholnik... akurat ze ked ho ma dnes uz polovica aut tak posobi zrazu kusok "nudne" a okukane
Toky1
Proste nádhera! Vyzerá úplne fenomenálne.
S hybridným pohonom a v štvorkolke pre mňa jasný výber.
Idem šetriť.
S hybridným pohonom a v štvorkolke pre mňa jasný výber.
Idem šetriť.
suhlasim... som rovnako nadseny a az prekvapeny ze to takto toyota vzala na drzovku a rozbalia po aurise dalsi paradny kusok v priebehu par doslova tyzdnov .... konkurencia pritom ani nestaci kam skor pozerat.... mam taky citak ze sa pozerame na momentalne jasny etalon segmentu.. tu nejaky nemastny neslany tigi ktory vyzera hodne skleslo nema narok... ani nove nakysnute CRV.. aj ked to bude tiez ponukat hybrid.. ale ta hondacka palubka a tie nafuknute narazniky a celkovy look ... RAV-ka vyzera za mna predsa len lepsie jak exterierom tak urcite aj v kabine ...
Design hodnotím pozitivně..proti té minulé RA4 je tohle docela pěkné SUV. :yes😒br />
Bohužel bez dieslu bude v EU šlapat vodu... prodeje by mohly bát s dieslem mnohem větší!
Interier není špatný..až na to mdlé modré podsvícení..to už VW opustil před 15 lety.. 😉
Bohužel bez dieslu bude v EU šlapat vodu... prodeje by mohly bát s dieslem mnohem větší!
Interier není špatný..až na to mdlé modré podsvícení..to už VW opustil před 15 lety.. 😉
Mě se teda vzhledově líbí asi víc ta stávající = ale uvidíme až v reálu, fotky můžou bejt docela zkreslující
Naštěstí i jedinej kontinent na planetě kterej naftově totálně zabloudil se maličko vzpamatovává [odkaz]
Naftu nech kam patří = zjednodušeně do aut od 3,5 tuny, možná velkejch těžkejch SUV
A nezapomeň že se na ní skládáme a dotujeme jí = jakmile s tim přestaneme... 😉
Naštěstí i jedinej kontinent na planetě kterej naftově totálně zabloudil se maličko vzpamatovává [odkaz]
Naftu nech kam patří = zjednodušeně do aut od 3,5 tuny, možná velkejch těžkejch SUV
A nezapomeň že se na ní skládáme a dotujeme jí = jakmile s tim přestaneme... 😉
zlysoused
vědí, že kvůli vzhledu se jejich auta nekupují. >😁
Jo, a proto konečně dostávají rozum........ >😁
Když jsem si teď prohlížel sousedovic novýho Yarise, tak jsem si říkal, že kvalita Toyot musí být opravdu ohromující.
Jo, nesmíš zapomínat, že Yaris se pro Evropu vyrábí ve Francii. Tak s tou kvalitou to bude asi na úrovni jiných žabožroutských aut..... 😉 Jo, a máš chytrého souseda...... 😉
happy_driver
Dizajn mi nič nehovorí, ale napriek tomu je pre mňa exteriér, aj interiér akceptovateľný. Avšak absencia solídneho nafťáku predajnosti aj napriek súčasným anti-dieselovým trendom nepomôže. Obidve motorizácie sú vzhľadom na veľkosť auta biedne a ak by z toho chcel človek dostať nejakú citeľnejšiu dynamiku, tak spotreba stúpne viac než by bolo milé a ten výkonový prejav bude nakoniec aj tak len rozpačitý.
Tož ten 2.5l hybrid by neměl být zrovna nějaké ořezávátko..... 😉
To určitě ne, jen samotný motor má skoro 200 koníků, k tomu ještě elektromotor. Jistým problémem hlavně kvůli převodovce může být tedy snad jen dálnice, uvidíme, jak se v nové verzi Japonci popasují s vysokými otáčkami, hlukem a spotřebou.
Papierovo super. Ale ako píše kolega, s baterkami to asi nebude úplne ľahké, pridaj k tomu variátorový automat (ako Toyota do hybridov zvykne) naladený primárne na eko jazdu a výsledná dynamika môže byť v pomere k číslam sklamaním.
V Toyote Camry robi tento hybrid zrychlenie z 0 na 60 mph za 7,9 s. Z 0 na 100 mph namerali 19,3 s a z 0 na 110 mph 23,6 s. Takze aj ked je Camry sedan s aerodynamickejsie tvarovanou karoseriou, tak to vyzera, ze to nebude taka leniva mrdka. Maximalka je limitovana na cca 190 km/h, ako sme u tychto "lacnejsich" hybridov zvyknuti. pre viac info: [odkaz]
V poslední generaci HSD citelně zhublo (převodovka má jinou konstrukci) a i tak nebylo zrovna těžké (jo, kdyby použili Li-ion místo NiMH, tak by to bylo ještě lepší). Když proti tomu postavíš diesel s automatem, na diesel bych si nevsadil.
Myslím, že Iudex nemyslel ani tak váhu převodovky jako spíš utopení části výkonu v převodovce.
To je spíš mylná představa = na rozjetí na semafurech seš spíš nejrychlejší = a vydrží ti to až do městskejch 50 km/h
Rychlejší auta = sou rychlejší tam kde to už v reálu moc nevyužiješ
Rychlejší auta = sou rychlejší tam kde to už v reálu moc nevyužiješ
Mluvil o hmotnosti. A už předchozí generace nebyla zase tak těžká. Jen jsem zmínil, že se změnila konstrukce převodovky a došlo tam k výrazné změně. Baterie se také měnila, ale rozdíl v hmotnostech nevím. Tady stejně bude jiná verze toho systému, takže ta čísla budou jiná. A ta převodovka funguje úplně jinak než běžné CVT. Ztráty tam budou primárně v elektromotoru, generátoru a nějaké silové elektronice (po mechanické stránce je velmi jednoduchá), protože ty nepracují se 100% účinností, ale že by se v ní výkon topil jak ve starém HDM, to bych neřekl. Ano, nemusíš ten výkon tolik vnímat (podobně jako "ploché" motory dokáží člověku připadat nezáživně pomalé), ale na dojmy se nepředjíždí. Pak je tu otázka naladění, odezvy. Ale to je dost právě o dojmech a jak se ti s tím jezdí. Těm autům vyhovuje nějaký styl a vedou tě k němu. Což někomu nemusí být po chuti.
simson33
Já to vidím tak, že japonský design stávající generace střídá americký design generace nastupující. Za mě tedy posun k lepšímu. Na design evropský můžeme zapomenout, protože Evropa pro Toyotu není (bohužel) priorita.
Podle fotek je vidět, že nový model bude mít vyšší světlou výšku, takže i občasný výlet mimo asfalt bude zvládat lépe, než současná generace :yes:
Podle fotek je vidět, že nový model bude mít vyšší světlou výšku, takže i občasný výlet mimo asfalt bude zvládat lépe, než současná generace :yes:
Ano podobně jako Honda u CR-V se RAV4 vrací do rodinky SUV.
Nezbylo jim nic jiného..úspěch Nissanu X-Trail je očividný.
Bohužel bez dieslu to není žádná sláva.
Nezbylo jim nic jiného..úspěch Nissanu X-Trail je očividný.
Bohužel bez dieslu to není žádná sláva.
Ako uz bolo v diskusii spomenute, predaje dieslov v RAV4 su mensie nez 15%. Ludia cielene kupuju RAV4 kvoli hybridu, takze absencia diesla je absolutne nepodstatna a z pohladu Toyotu pochopitelna.
Bez nafty = stejná spotřeba, tižší provoz, lepší těžiště auta = a samozřejmě menší emise
A to je nafta furt eště dotovaná = když tohle zrušíš = už nebude vůbec o čem 😉
A to je nafta furt eště dotovaná = když tohle zrušíš = už nebude vůbec o čem 😉
Strýček Fester
Líbí se mi kombinace moderních a konzervativních tvarů. Jedničku má u mě Toyota za interiér. Uvnitř žádná směs nevzhledných a "nebezpečných" dotykových ploch, ale normální interiér. Nevzledná maska ve tvaru X taky zmizela. Na poměry moderních SUV opravdu hezké auto jak zvenku, tak uvnitř. Toyota opravdu příjemně překvapila!
rokyta.p
Evropana asi vzhledem nenadchne, ale ani neurazí. Technicky ale velmi solidní auto, vzhledově podobne jak 4 Runner :yes:
ma to taky americky look ale to je len dobre... ved aj tie hranate blatniky akoby nejakemu jeepu z kasne vypadli... ta podoba je tu a tam miestami priam nespochybnitelna .... ale za mna je to fakt len dobre.... ono vyzerat ako europsky aircross by bol asi krok stranou .. takze budme radi za tento americky look :yes:
Nonsens
fakt je to skladačka naprieč značkami, vidím tam džíp, mitsu, ford, mercedes, suzuki, subaru a ja neviem čo ešte. Našťastie to vyskladali celkom dobre, takže nebolia oči, ale nejaký charakteristický tojoťácky fejs to teda nie je.
Súhlas, je to trochu skladačka, ale dosť vydarená. Porovnaj s originálnou a nezameniteľnou Toyotou Prius. Akému dizajnu dá zákazník prednosť? 😉
ono kedy mala toyota nejaky typicky face? ved u toyoty vzdy platilo ze co nove auto to iny face... vid vsetky tie corolly aurisy yarisy aj RAVky avensisy .... co auto to brutalna vizualna zmena. .ale aj renault to tak kedysi praktizoval... a dnes zase naopak... dnes maju renaulty jeden zadok zhodny pre 4 rozne modely... biznis asi nepusti.. a asi aj setrit sa uz musi viac ako kedysi... 😉
Blue Sun
se mi současný designový styl Toyoty líbí, tak tohohle nosála tedy nepřekousnu ani omylem... Doufám, že ten pastyl zůstane jen u SUV.
KANKUNEN
a pro ženské na rozvážení dětí to není hezké.Jsem zvědavý, kdy skončí ta antinaftová mánie. Aspoň ze hybrid má 2,5, aby utáhl na dálnici do kopce ty prázdné baterky a elektromotor.
U Toyoty to není nějaká mánie. Zákazníci celkem jasně hlasují penězi. A ten motor by drželi jen kvůli Evropě. Ani se jim nevyplatí ho vyvíjet, takže by museli brát nejspíš od BMW. A dnes není diesel zrovna jednoduchý na zástavbu. Když dělali novou platformu, vůbec se jim nedivím, že to odpískali. Evropa stejně nebude prioritou (od pohledu je vidět, že bude doma v USA).
Hm... koľko asi tak percent váhy tvorí tá batéria (akumulátor) a elektromotory s káblami? Odhadujem, že to dokopy nebude veľmi viac ako 5% celkovej hmotnosti, čo je zanedbateľné. Toto nie je plug-in hybrid (chvalabohu), kde sú obrovské, ťažké a drahé batérie.
Predtým hybridy boli najmä o nízkej spotrebe a výkon bol druhoradý. Ale našťastie Toyota začala ponúkať výkonnejšie konfigurácie, kde je výkon prvoradý (RAV4 hybrid a nový Auris 2.0 hybrid) - a podľa správ budú ponúkať dve verzie hybridov aj v ďalších modeloch.
BTW: keď si niekto myslí, že tá batéria sa po pár kilometroch vybije a potom je to už celý čas iba zbytočná záťaž, tak to je omyl. HSD funguje inak. Je to sofistikovaný systém, ale zjednodušene sa dá povedať, že batéria sa nevybije, ale samozrejme pri využívaní elektromotora sa dostane do stavu, že elektronika už nedovolí ďalej z nej čerpať, vtedy využíva len benzínový motor, ktorý ale batériu veľmi rýchlo dobije a môže sa použiť opäť (je to relatívne malá batéria, rýchlo sa vybije ale rýchlo sa aj nabije a takto sa to deje cyklicky). Na dialnici v podstate stále pôjde na benzín, takže tam práveže tá batéria bude väčšinou nabitá.
Ale v každom prípade je samozrejme výhoda, keď má hybrid benzínový motor, ktorý je samo o sebe dostatočne výkonný pre danú veľkosť. A to sú práve prípady RAV4 hybrid a nový Auris 2.0 hybrid.
Predtým hybridy boli najmä o nízkej spotrebe a výkon bol druhoradý. Ale našťastie Toyota začala ponúkať výkonnejšie konfigurácie, kde je výkon prvoradý (RAV4 hybrid a nový Auris 2.0 hybrid) - a podľa správ budú ponúkať dve verzie hybridov aj v ďalších modeloch.
BTW: keď si niekto myslí, že tá batéria sa po pár kilometroch vybije a potom je to už celý čas iba zbytočná záťaž, tak to je omyl. HSD funguje inak. Je to sofistikovaný systém, ale zjednodušene sa dá povedať, že batéria sa nevybije, ale samozrejme pri využívaní elektromotora sa dostane do stavu, že elektronika už nedovolí ďalej z nej čerpať, vtedy využíva len benzínový motor, ktorý ale batériu veľmi rýchlo dobije a môže sa použiť opäť (je to relatívne malá batéria, rýchlo sa vybije ale rýchlo sa aj nabije a takto sa to deje cyklicky). Na dialnici v podstate stále pôjde na benzín, takže tam práveže tá batéria bude väčšinou nabitá.
Ale v každom prípade je samozrejme výhoda, keď má hybrid benzínový motor, ktorý je samo o sebe dostatočne výkonný pre danú veľkosť. A to sú práve prípady RAV4 hybrid a nový Auris 2.0 hybrid.
Když by se baterka nevybila, tak nebudeš využívat celou kapacitu baterky. Benzínový motor nikdy nedobíjí baterku když pohání kola.
Bez urážky, naozaj, ale mýliš sa.
Baterka v HSD nikdy nevyužíva celú svoju kapacitu (je to jeden z princípov, vďaka čomu tá batéria tak dlho vydrží v aute).
A benzínový motor dobíja batériu, keď poháňa kolesá (možno iba vtedy nie, keď je plyn na podlahe a požaduje sa okamžitý maximálny výkon), okrem toho poháňa aj generátor, ktorý dokáže dodávať elektriku elektromotoru, aj keď z batérie už nemôže čerpať (napríklad pri spiatočke, ktorá je realizovaná len elektromotorom).
Teraz všeobecne: veľmi často sa stretávam s kritickými názormi na hybridy, ktoré väčšinou vychádzajú z nedostatočnej informovanosti, alebo nesprávnych predpokladov. HSD je veľmi sofistikovaný systém, dalo by sa povedať že geniálne vymyslený. Keď si to človek naštuduje a potom také auto vyskúša, zistí, že je to iný svet.
Baterka v HSD nikdy nevyužíva celú svoju kapacitu (je to jeden z princípov, vďaka čomu tá batéria tak dlho vydrží v aute).
A benzínový motor dobíja batériu, keď poháňa kolesá (možno iba vtedy nie, keď je plyn na podlahe a požaduje sa okamžitý maximálny výkon), okrem toho poháňa aj generátor, ktorý dokáže dodávať elektriku elektromotoru, aj keď z batérie už nemôže čerpať (napríklad pri spiatočke, ktorá je realizovaná len elektromotorom).
Teraz všeobecne: veľmi často sa stretávam s kritickými názormi na hybridy, ktoré väčšinou vychádzajú z nedostatočnej informovanosti, alebo nesprávnych predpokladov. HSD je veľmi sofistikovaný systém, dalo by sa povedať že geniálne vymyslený. Keď si to človek naštuduje a potom také auto vyskúša, zistí, že je to iný svet.
Nesmysl = kam na to chodíš? 😉
Hybridu tu sou teprve přes 20 let = ale nepřišel čas si trochu aktualizovat znalosti = přejít od negativních představ o hybridu = k pozitivnim znalostem? 😄
Bližší info iz db 11:21 = a to vynechal že to je nejspolehlivější pohon na týhle planetě 😉
Hybridu tu sou teprve přes 20 let = ale nepřišel čas si trochu aktualizovat znalosti = přejít od negativních představ o hybridu = k pozitivnim znalostem? 😄
Bližší info iz db 11:21 = a to vynechal že to je nejspolehlivější pohon na týhle planetě 😉
Ty ale ani nechceš využívat celou kapacitu. Tak to nefunguje. Leda s baterií z pohádek. Pokud se třeba při předjíždění hodně vyčerpá, tak ji elektronika dobije. Protože jí stav přílišného vybití nesvědčí. Optimální je dobíjet z rekuperace, kdy například po dokončení předjížděcího manévru budeš zpomalovat zpět na cestovní rychlost. Nabíjení baterie přímo od motoru není tak efektivní, ale vyvažuješ tu požadavky a je to úloha v optimalizaci.
kari.laz
Mě by se líbil 2,5 BEZ!!! hybridu a s manuální převodovkou. Ale staromilců tří pedálů a normálních pohonů ubývá rychleji než válečných veteránů, takže povzdechy je asi to jediné co zbude.
Každopádně designově mi to přijde že to nenadchne ani neurazí, takový "normální" auto. Což ve finále považuji za výhodu.
Každopádně designově mi to přijde že to nenadchne ani neurazí, takový "normální" auto. Což ve finále považuji za výhodu.
marianek
jak nemam rad SUV, tohle nevypada vubec zle. Na prvni pohled Toyota, ale jina nez jeji ostani modely. Libi se mi, ze nejde cestou unisex evropske nedodelkove produkce.
Toyota je svou vyrobni kvalitou spickou automobiloveho sveta. HSD je bez debat nejlepsim hybrid pohonem, at si kdo chce co chce rika. Fakt, ze "vyhodili diesel pres palubu" je skvelym tahem hodnym nasledovani.
Libi se mi, ze se svetove automobilky odklaneji od "potreb" evropskeho trhu a delaji si auta po svem. Evropa , v hybrid/elektro automobilismu, zaostala a pokud se nekdy probere, bude trvat hodne dlouho, nez se na svetovou spicku dotahne.
Toyota je svou vyrobni kvalitou spickou automobiloveho sveta. HSD je bez debat nejlepsim hybrid pohonem, at si kdo chce co chce rika. Fakt, ze "vyhodili diesel pres palubu" je skvelym tahem hodnym nasledovani.
Libi se mi, ze se svetove automobilky odklaneji od "potreb" evropskeho trhu a delaji si auta po svem. Evropa , v hybrid/elektro automobilismu, zaostala a pokud se nekdy probere, bude trvat hodne dlouho, nez se na svetovou spicku dotahne.
3_diamanty
tento outdoorovy outfit mozem... toyota v poslednom case umi.. novy auris je ozaj krokom vpred... teda hlavne aj dizajnovym .. zabudnime uz na prvy auris kedy toyota ten dizajn proste mala len akoby z povinnosti ... dnes ale uz toyota dokaze pekne sokovat... rovnako tie "hranate" blatniky na SUVeckach... tak na to mam velku slabost... a RAV-ke tiez velmi pristanu nemam co dodat... ale este som rad ze nova RAV-ka neprerastla predchodcu ba dokonca je o pol centi kratsia.... chvalim... je fajn ze auta sa nam pomaly ale isto uz "skracuju" teda aspon tie ktore chcu ozaj ostat aj nadalej sikovne 😉 a RAV-ka predsa nepotrebuje mat 5m... k comu aj.... a mat to v hybride v 4x4 tak tato RAV-ka bude dokonala.... u toyoty totiz urcite nejde pochybovat o kvalite ani technike ... len prave ten dizajn bol roky slabinou .... dnes naopak.. snad prave dizajn toyoty je jej najvacsou "zbranou"... sila ako sa to obratilo... a zase pride mi ze kia je coraz nudnejsia.. nove rio je fakt docela nuda .. to predosle sice tiez nebola ziadna kraska ale aspon bolo nezamenitelne .. ale to uz odbocujem.. takze prve "fotodojmy" z mojej strany su za 10b z 10 ... toto bude opat dalsi toyotacky svetovy superseller ... RAV4 :yes:
Dva typy masky , a pohledná je jen jedna..
Moc to nechápu ..ta s úšklebkem je hrozná.
Ta rovná celkem ok. 😄 😒
Moc to nechápu ..ta s úšklebkem je hrozná.
Ta rovná celkem ok. 😄 😒
kosmonaut
Předek jak Swift, nicméně z boku a zezadu je to jasná inspirace velkým Higlanderem, což je fajn. Nicméně CX5 pořád bezkonkurenční.
mne sa popravde ten face novej CX-5 az tak nelubi [odkaz] ... mame vo firme jeden sedy kusok s ktorym jazdi jeden nas "vyssie" postaveny nemenovany zamestnanec ... ale za mna teda ta predosla CX-5 bola akasi krajsia... rovnako to logo ( ta masa plastu ) na novej CX-5 akosi divne vytrca ( treba si to osahat nazivo ) .... predok je akysi nizky spicaty s velkym previsom... kasna mohutna a v nej utopene kola... kusok taky prerasteny nosorozec.... ta akasi ladnost predoslej CX-5 akoby uz bola fuc... ok uz mlcim :😉 ...
CX5 byla hezčí..nový model už je trošku japonsky divný..takový šilhavý malinký světýlka.
;-\
;-\
fidlikus
Troufám si tvrdit, že Toyota začala pořádně partneřit s Mazdou, Mazda asi poskytla technologie motorů, nebo rovnou komplet motory a v nějakém dalším modelu je sama uvede jako Skyactiv 2, budou finance na další vývoj, super krok. Jsou k tomu další indicie, od Mazdy určitě budou i podvozky, multilink u Aurisu všude a tak, sama Toyota prohlašuje jak bude dobře jezdit. Takže jestli budou Toyoty jezdit jako Mazdy, tak se máme na co tešit. Možná to všechno začalo už u C-HR.
Beefcake
Riesi sa tu dizajn, olizovanie plastov, ale to, ako ta Toyota bude jazdit, sa tu nedozvieme. A to by malo byt to hlavne.
Pre mňa sú jazdné vlastnosti tiež dôležitejšie ako dizajn. Ako jazdí, to ešte nevieme, vypustili len fotky a teraz ho vystavujú na Autoshow v NewYork-u.
Dá sa iba predpokladať, že podvozok TNGA by mohol poskytnúť dobré jazdné vlastnosti (podobne ako v prípade C-HR). Aj keď nie som si istý, či SUV môže tak dobre jazdiť ako podobná podvozková technika v klasickom osobnom aute.
Dá sa iba predpokladať, že podvozok TNGA by mohol poskytnúť dobré jazdné vlastnosti (podobne ako v prípade C-HR). Aj keď nie som si istý, či SUV môže tak dobre jazdiť ako podobná podvozková technika v klasickom osobnom aute.
Preco by nemohlo - vid aktualna Impreza a XV.
Impreza nie je SUV. XV je crossover, predsalen nižšia stavba ako SUV.
Ja si len myslím, že keď sa použije podvozková platforma pre SUV a rovnaké riešenie v klasickom osobnom aute, tak SUV z principu vyššej stavby nebude tak dobre sedieť v zákrutách a tlmiť nerovnosti. Fyzika sa oklamať nedá.
Ja mám osobnú skúsenosť s Mazdou3 SkyActiv a CX-5. Tá trojka je jazdne omnoho lepšia a príjemnejšia. CX-5 má tvrdý podvozok (inak by sa zrejme príliš nakláňala v zákrutách), a ísť do zákruty tak rýchlo ako s trojkou je dosť nepríjemný pocit. Prémiové SUV som neskúšal, neviem ako tie jazdia. Ale o CX-5 sa tvrdí, že patrí medzi najlepšie jazdiace SUV - no tak ďakujem pekne, neprosím si.
Ja si len myslím, že keď sa použije podvozková platforma pre SUV a rovnaké riešenie v klasickom osobnom aute, tak SUV z principu vyššej stavby nebude tak dobre sedieť v zákrutách a tlmiť nerovnosti. Fyzika sa oklamať nedá.
Ja mám osobnú skúsenosť s Mazdou3 SkyActiv a CX-5. Tá trojka je jazdne omnoho lepšia a príjemnejšia. CX-5 má tvrdý podvozok (inak by sa zrejme príliš nakláňala v zákrutách), a ísť do zákruty tak rýchlo ako s trojkou je dosť nepríjemný pocit. Prémiové SUV som neskúšal, neviem ako tie jazdia. Ale o CX-5 sa tvrdí, že patrí medzi najlepšie jazdiace SUV - no tak ďakujem pekne, neprosím si.
???
Impreza je "klasicke osobne auto" a XV je SUV, o tom sa fakt netreba dohadovat. Ze to nema az taku krabicovitu karoseriu s tym vobec nesuvisi.
Ze auto s o 1mm vyssim taziskou a 1kg vacsou vahou nebude jazdit 100% identicky je jasne - to je fyzika. Preco by napr. ale nemalo tlmit rovnako nerovnosti ? To je nezmysel.
Mozno je problem v CX-5 😄
Ja som napriklad teraz len pre zaujimavost sa chvilu viezol v Sportage novej generacie, kde som v par recenziach videl, ako pozitivne opisovali jazdne vlastnosti ako pokropk novej generacie. Tak som bol zvedavy. A ti poviem, ze to je pruser. Dojem z auta zly a to je auto dost drahe (+ verzia bola predvadzacka v predposlednej vybave). Dizel nemastny-neslany, dvojspojka semtam zacukala pocas jazdy, hojdave auto.
Takze tieto "top jazdne vlastnosti" su fakt dost relativny pojem.
Impreza je "klasicke osobne auto" a XV je SUV, o tom sa fakt netreba dohadovat. Ze to nema az taku krabicovitu karoseriu s tym vobec nesuvisi.
Ze auto s o 1mm vyssim taziskou a 1kg vacsou vahou nebude jazdit 100% identicky je jasne - to je fyzika. Preco by napr. ale nemalo tlmit rovnako nerovnosti ? To je nezmysel.
Mozno je problem v CX-5 😄
Ja som napriklad teraz len pre zaujimavost sa chvilu viezol v Sportage novej generacie, kde som v par recenziach videl, ako pozitivne opisovali jazdne vlastnosti ako pokropk novej generacie. Tak som bol zvedavy. A ti poviem, ze to je pruser. Dojem z auta zly a to je auto dost drahe (+ verzia bola predvadzacka v predposlednej vybave). Dizel nemastny-neslany, dvojspojka semtam zacukala pocas jazdy, hojdave auto.
Takze tieto "top jazdne vlastnosti" su fakt dost relativny pojem.
Čím vyššie auto, tým je to väčší problém.
Pokiaľ má byť auto pohodlné a dobre tlmiť nerovnosti, podvozok by nemal byť tvrdý. A pokiaľ nie je dosť tvrdý, tak vysoké auto sa v zákrute priveľmi nakláňa - o to už je na úkor jazdných vlastností, aj dobrého pocitu z jazdy. Pri vyššej stavbe karosérie je dosť problém nájsť rovnováhu medzi týmito dvomi protichodnými požiadavkami. Takto som to myslel. Ešte raz opakujem, že prémiu som neskúšal - ale zase to bude asi o tom istom: tá prémia bude mať tiež lepšie jazdiace klasické osobné autá. Celá SUV-mánia je podľa mňa odveci, bohužiaľ...
Pokiaľ má byť auto pohodlné a dobre tlmiť nerovnosti, podvozok by nemal byť tvrdý. A pokiaľ nie je dosť tvrdý, tak vysoké auto sa v zákrute priveľmi nakláňa - o to už je na úkor jazdných vlastností, aj dobrého pocitu z jazdy. Pri vyššej stavbe karosérie je dosť problém nájsť rovnováhu medzi týmito dvomi protichodnými požiadavkami. Takto som to myslel. Ešte raz opakujem, že prémiu som neskúšal - ale zase to bude asi o tom istom: tá prémia bude mať tiež lepšie jazdiace klasické osobné autá. Celá SUV-mánia je podľa mňa odveci, bohužiaľ...
salamoon
....ze vpredu by mohol byt kludne znak subaru a uveril by som tomu skor, ako ze je to toyota (hoci je tam inspiracia 4runnerom). vzadu to vyzera na jeep.
interier je ale velmi fajn. :yes:
skoda toho exterieru, prilis terenne a prilis agresivne na mainstream model.... 8-s
novy auris sa im podaril viac.
interier je ale velmi fajn. :yes:
skoda toho exterieru, prilis terenne a prilis agresivne na mainstream model.... 8-s
novy auris sa im podaril viac.
Arese
Sám jsem překvapený tím, co teď napíšu, protože Toyota příliš není můj šálek kávy, ale musím uznat, že nová RAVka má něco do sebe! Proti té příšerné minulé generaci má tato novinka jasný originální styl a agresivní šmrnc, byť je třeba si na něj zprvu trošičku zvyknout. Ale konečně to není ošklivá nuda, jako u většiny jiných Toyot, dokonce mi tento styl podprahově trochu připomíná něco z vizuální agresivity Alfy 75! Tentokrát tedy dávám Toyotě jasné :yes: :yes: :yes: :yes: 😄 Konečně její designéři vyrazili správvým směrem. Jen tak dál! 😉
tiez som az prekvapeny ( prijemne ) ako sa nam toyota konecne dizajnom prebrala k zivotu.... ta sucasna generacia nebola za mna skareda ale ten sipovity predok a la kupe akoby mez masky v konfrontacii k vysokemu zadku a la kamion... to nebolo uplne dokonale ... teraz ale je to uz ok... nemam slov.. proste dokonalost a to si vsimam kazdu krivku kazdu blbost.... za dizajn davam 10b z 10... mozno len tie lemy hranatych blatnikov mohli byt menej "masivne" [odkaz] .. ale takto zase posobi drsnejsie a viac outdoorovo co mi k RAV-ke a jej povodnej DNA pasuje ... len teda to chce peknu farbu... v takej cervenej tie lemy blatnikov posobia predsa len menej okazalo ako na nejakej bielej kasni :yes:
Ada je zase tady
Kdo si to koupí bez motoru pro chlapy? Interiér je dost nudný - zase jen tablet jako kráva, který tam být nemusí a chybějící ruční brzda, která tam být musí. Alespoň, že to zvenku nevypadá blbě jako Kokodák a spol s tím hmyzím ksichtem. 8-s
Camry
Sám jsem zvědav, jak ten nový Hybrid pojede. Současná Rav4 HV jela dobře - spotřeba do Milána byla 7,2L/100km. Jo, německé dálnice svádějí k vyšší rychlosti. Na okreskách se dá plachtit i v 90 a tam už jsem jezdil za 6L. V Aurisu TS HV jsem jezdil průměrně za 6L, kolega pohodář jezdil za 4,9L. Opravdu nejsem brzda provozu . Za 14 dnů přijde drahé polovičce C-HR v hybridu; tak uvidím. >😒]
Dalsie plus pre zakaznika su motory Toyoty, ktore sa vyhybaju vysokym teplotam (typicke pre diesel, turbo, resp. len priame vstrekovanie), pretoze to vedie k vysokym emisiam (CO2, CO, NOx, castice) a pri milionovych seriach sa v mestach neda dychat. Pre nizsi vykon pouziva nizkoemisnu atmosferu s nepriamym vstrekovanim, pre vyssi vykon novy atmosfericky 2.0/2.5l s kombinaciou priameho a nepriameho vstrekovania. Motory su navrhnute pre nizsie teploty/emisie a vyssiu spolahlivost, napr. menej karbonu vdaka nepriamemu vstreku, ziadne turba, atd.
Dalsie plus pre zakaznika je hybrid ako kombinacia nizkoemisnych motorov s malou Ni-Mh bateriou (1.3kWh) a elektromotorom. To dalej znizuje spotrebu pomocou neustaleho vypinania spalovaka vratane dialnice pri plachteni. Podiel EV, ktoru si sam hybrid vyrobi, je na dialnici 10-15% [odkaz] , mimomesto 30-50% [odkaz] a v meste 50-60% (az 70-80% casu) [odkaz]
Technicke parametre RAV4 Hybrid budu odhadom porovnatelne s novou Camry Hybrid 2.5l, vyse 200k, okolo 8s, realna EPA spotreba mest👋mimomest👋dialnica120 4.5-5.5l (RAV4 na dialnici viac pre vysoke cx), vid. US Camry Hybrid/Benzin [odkaz]
Ještě se zastavím u interiéru. Přístrojová deska- to je skutečná rozkoš. Žádné hlouposti, příjemná ve svém tvaru před řidičem i před spolujezdcem. Vysoká středová konzole a posunutí tabletu do výše přístrojové kapličky dovolily umístit ovladače středové konzoly pěkně vysoko (mnoho řidičů evropských vozů bude závidět). A sedačky: přední s velmi výraznou podporou v místě ramen á la S6 mě naplňují příjemným očekáváním! A kupodivu i u zadních opěradel lze snadno rozpoznat snahu o totéž. Posílám velkou pochvalu do Toyoty, RAV 4 se opravdu povedla!
Originalitu v tom zmysle, ze kazdy model je dizajnovo podobny u Toyoty nemozes vidiet. Toyota sa vybrala inou cestou, kazdy model je dizajnovo iny, dokonca sa moze dost lisit od predchadzajuceho modelu. Je to ozivenie dizajnu na trhu a tak chapem aj titulok clanku.
Zajímavá je technika = platforma a hlavně nová generace 2,5 litru s účinností 40-41% :yes😒br />
Ta platforma umožňuje nižší těžiště 😉
Mimochodem, zadní světla nejsou nepodobná Tiguanu, což nemusel být záměr.
Tohle mě vzhledově nebere = ale ani nemám problém. Uvidíme naživo = to je tak nějak od dob Banglea často dost jinej pocit než jen z fotek. Na líbivost je C-HR
Sem zvědavej na celkovou nabídku motorizací = i když ten 2,5 hybrid = je podle mýho asi ideál
Jinak viz já 10:19
Příští generace bude asi spíš eště lepší 😄
210,4 g na kilometr [odkaz]
Kodiaq 2.0 TDI má 151 g CO2/km
treba dle sprintmonitoru ma auris hybrid prumer lehce nad 4.5/100 a Auris diesel lehce nad 5.2/100, dle statistik servis a udrzba hybridni verze prijde behem prvnich 5 let na polovicni sumu nez diesel pri stejnem najezdu, neni tedy duvod si u Toyoty vybrat diesel
i presto se diesel zastavil na nejakych 15%, proste diky akcim na hybridni pohon se dala vetsina hybridnich Toyot poridit za stejne nebo nizsi finance nez diesel a spotreba se u nich pohybuje bud na podobne nebo i trosku nizsi urovni nez u dieselu, zakaznici Toyoty dali jasne najevo ze jim hybrid nevadi a brali ho vic nez diesel
celkem se divim ze neudelali hlavne hybridni Avensis, ten by mohl mit prodeje sakra solidni, pritom ted ho skoro az odepisujou jakoz e skonci bez nahrady, ale je docela mozne ze sazej i na prodeje hybridnich Lexu v tehle kategorii, kde asi vydelavaj vic
Zkus rozjetí s hybridem zabírajícim od první vteřiny = a chrlič NOx tě už nenapadne 😄
S tou vyšší účinností dieslu = to neni taková sláva. Nafta má vyšší hustotu = je těžší = kdybys netankoval na litry ale podle váhy = s vyšší účinností dieslu by byl v tu chvíli šmitec 😉
Viz kyklop = logičtější je spíš brát to podle hmotnosti
A to, že tam nevidieť žiadnu doterajšiu Toyotu je z môjho pohľadu len dobre. 😉
Já vyrostl na japonských autech... minulého století. Tam jsem si našel to svoje bez problému, nejen u Mazdy, i když ta mi byla vždycky nejblíž. Dneska... když mám na první dobrou říct, co se mi fakt hodně líbí, tak je to Mazda 6 a NSX. Ale těch aut co jsou ok je spousta, namátkou - Impreza, Qashqai, všechny ostatní Mazdy, Civic, Jazz, i ten Auris (aktuální)...
Když se přenesu přes tu masku z Kugy - jsem zvědavý, jak bude působit ten široký zadek naživo. To je docela neobvyklý prvek, asi trošku proti aerodynamice... je otázka, jestli tady není jen zvýrazněný nasvícením.
PS: [odkaz]
Jen jsem naznačil, že se mi ta ravka líbí. Četl jsem tady, kdo co v ní vidí. Já v ní vidím první ravku a poslední Lexus.
PS: ja v tej toyote dokocna vidim aj kusok z jeepa ( hranate blatniky.. zadne partie ) a aj tie najvacsie predaje RAVky predpokladam ze sa ocakavaju prave v rodisku jeepa 😉 teda v usa... takze konspiracie o vizazi mozu zacat .. toyota vie co robi 😄