Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle je nová Toyota RAV4. Nudu nečekejte, Japonci se hodně odvázali!

David Bureš David Bureš 28. 3. 2018
35
131
Zobrazit náhledy (35)
Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4
Pátá generace RAV4 je postavena na základech modulární platformy TNGA. Z pohonných ústrojí nabídne benzinový dvoulitr a hybrid s 2,5litrem.

U Toyoty je letošní jaro ve znamení prezentace nových generací jejích klíčových modelů. V Ženevě debutoval ve formě konceptu Auris třetí generace, jen o pár týdnů později se pak v New Yorku prezentuje pátá generace RAV4. Na evropských trzích se začne prodávat v prvním čtvrtletí roku 2019.

U oblíbeného automobilu přitom nezůstal kámen na kameni, japonští designéři se hodně odvázali a tvary auta kompletně přepracovali. Taková změna designu v rámci mezigenerační proměny dnes rozhodně není obvyklá. Nová RAV4 opticky vychází z loňského konceptu FT-AC, což znamená výraznou šestiúhelníkovou masku chladiče (nemá ji dnes už každý výrobce?) a celkově expresivní design zdůrazňující robustnost auta. Na prvních fotkách tak novinka vypadá hodně zajímavě!

360p720p1080p

Interiér pak pokračuje v trendu nastoleném C-HR nebo Aurisem, což znamená samostatně stojící „tablet“ multimediálního systému. Ten má úhlopříčku sedmi palců a jeho výchozí hudební systém budou moci nahradit reproduktory JBL. Tohle audio bude mít 11 reproduktorů o výkonu 800 wattů.

Z hlediska velikosti se nová RAV4 tolik nezměnila, délka 4.595 mm byla prakticky zachována, rozvor se však i díky využití platformy TNGA natáhl o 31 mm na 2.690 mm. To zkrátilo převisy karoserie a především zvětšilo vnitřní prostor. Tomu mělo pomoci i rozšíření karoserie o 10 mm.

Toyota RAV4 – mezigenerační srovnání rozměrů
ModelRAV4 (2018-)RAV4 (2012-2018)
Délka (mm)45954600
Šířka (mm)18541844
Výška (mm)16991704
Rozvor (mm)26902659
Údaje platí pro americkou specifikaci Toyoty RAV4

Díky platformě TNGA navíc automobilka slibuje nízké těžiště a optimální rozložení hmotnosti. Hodí se i tužší konstrukce a preciznější reakce na pokyny řidiče. Zadní náprava je pak víceprvková, což napomůže pohodlí.

S architekturou souvisí nově vyvinutá pohonná ústrojí. V Evropě se pro RAV4 počítá s dvěma. Základem bude dvoulitrový benzinový čtyřválec dostupný s manuální nebo automatickou převodovkou, vedle něhož bude k dispozici i hybridní model s 2,5litrovým agregátem pod kapotou.

Obě varianty přitom budou dostupné i s pohonem všech kol. Zatímco dvoulitr využije blíže nespecifikované mechanické čtyřkolky s vektorováním točivého momentu, u hybridu se o pohon zadních kol postará elektrický motor.

Nová „ravka“ bude myslet také na bezpečnost. Ve výbavě tak nebude chybět druhá generace asistenčních systémů Toyota Safety Sense, jejíž součástí je automatické brzdění s detekcí chodců, adaptivní tempomat, aktivní udržování vozidla v jízdním pruhu nebo rozpoznávání dopravních značek.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Beefcake
Tojota
| 30. 3. 2018
"Čím vyššie auto, tým je to väčší problém." alebo to vobec nie je citelne ani pri vyssom aute. A co take MPV doteraz ?
Inak vdaka, ze si mi vsetky tie samozrejmosti vysvetlil :-)
Spotřeba...
| 29. 3. 2018
Sám jsem zvědav, jak ten nový Hybrid pojede. Současná Rav4 HV jela dobře - spotřeba do Milána byla 7,2L/100km. Jo, německé dálnice svádějí k vyšší rychlosti. Na okreskách se dá plachtit i v 90 a tam už jsem jezdil za 6L. V Aurisu TS HV jsem jezdil průměrně za 6L, kolega pohodář jezdil za 4,9L. Opravdu nejsem brzda provozu . Za 14 dnů přijde drahé polovičce C-HR v hybridu; tak uvidím. >:-[]
***
| 29. 3. 2018
V nové Ravce bude i nová E-CVT převodovka. Bude snižovat spotřebu a zlepšovat rozjezdy.
Bída
| 29. 3. 2018
Originalita tam je, design je pokračováním vzhledu, který se inspiroval u 4Runner-a. Nově má mít hybridní Rav4 222HP.
Bez nafty se to na dálkové nehodí
| 29. 3. 2018
Ty ale ani nechceš využívat celou kapacitu. Tak to nefunguje. Leda s baterií z pohádek. Pokud se třeba při předjíždění hodně vyčerpá, tak ji elektronika dobije. Protože jí stav přílišného vybití nesvědčí. Optimální je dobíjet z rekuperace, kdy například po dokončení předjížděcího manévru budeš zpomalovat zpět na cestovní rychlost. Nabíjení baterie přímo od motoru není tak efektivní, ale vyvažuješ tu požadavky a je to úloha v optimalizaci.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku