Tohle je nová Toyota RAV4. Nudu nečekejte, Japonci se hodně odvázali!
U Toyoty je letošní jaro ve znamení prezentace nových generací jejích klíčových modelů. V Ženevě debutoval ve formě konceptu Auris třetí generace, jen o pár týdnů později se pak v New Yorku prezentuje pátá generace RAV4. Na evropských trzích se začne prodávat v prvním čtvrtletí roku 2019.
U oblíbeného automobilu přitom nezůstal kámen na kameni, japonští designéři se hodně odvázali a tvary auta kompletně přepracovali. Taková změna designu v rámci mezigenerační proměny dnes rozhodně není obvyklá. Nová RAV4 opticky vychází z loňského konceptu FT-AC, což znamená výraznou šestiúhelníkovou masku chladiče (nemá ji dnes už každý výrobce?) a celkově expresivní design zdůrazňující robustnost auta. Na prvních fotkách tak novinka vypadá hodně zajímavě!
Interiér pak pokračuje v trendu nastoleném C-HR nebo Aurisem, což znamená samostatně stojící „tablet“ multimediálního systému. Ten má úhlopříčku sedmi palců a jeho výchozí hudební systém budou moci nahradit reproduktory JBL. Tohle audio bude mít 11 reproduktorů o výkonu 800 wattů.
Z hlediska velikosti se nová RAV4 tolik nezměnila, délka 4.595 mm byla prakticky zachována, rozvor se však i díky využití platformy TNGA natáhl o 31 mm na 2.690 mm. To zkrátilo převisy karoserie a především zvětšilo vnitřní prostor. Tomu mělo pomoci i rozšíření karoserie o 10 mm.
Toyota RAV4 – mezigenerační srovnání rozměrů | ||
Model | RAV4 (2018-) | RAV4 (2012-2018) |
Délka (mm) | 4595 | 4600 |
Šířka (mm) | 1854 | 1844 |
Výška (mm) | 1699 | 1704 |
Rozvor (mm) | 2690 | 2659 |
Údaje platí pro americkou specifikaci Toyoty RAV4 |
Díky platformě TNGA navíc automobilka slibuje nízké těžiště a optimální rozložení hmotnosti. Hodí se i tužší konstrukce a preciznější reakce na pokyny řidiče. Zadní náprava je pak víceprvková, což napomůže pohodlí.
S architekturou souvisí nově vyvinutá pohonná ústrojí. V Evropě se pro RAV4 počítá s dvěma. Základem bude dvoulitrový benzinový čtyřválec dostupný s manuální nebo automatickou převodovkou, vedle něhož bude k dispozici i hybridní model s 2,5litrovým agregátem pod kapotou.
Obě varianty přitom budou dostupné i s pohonem všech kol. Zatímco dvoulitr využije blíže nespecifikované mechanické čtyřkolky s vektorováním točivého momentu, u hybridu se o pohon zadních kol postará elektrický motor.
Nová „ravka“ bude myslet také na bezpečnost. Ve výbavě tak nebude chybět druhá generace asistenčních systémů Toyota Safety Sense, jejíž součástí je automatické brzdění s detekcí chodců, adaptivní tempomat, aktivní udržování vozidla v jízdním pruhu nebo rozpoznávání dopravních značek.