Toyota RAV4
Toyota RAV4
Toyota RAV4
Toyota RAV4
35 Fotogalerie

Tohle je nová Toyota RAV4. Nudu nečekejte, Japonci se hodně odvázali!

Pátá generace RAV4 je postavena na základech modulární platformy TNGA. Z pohonných ústrojí nabídne benzinový dvoulitr a hybrid s 2,5litrem.

U Toyoty je letošní jaro ve znamení prezentace nových generací jejích klíčových modelů. V Ženevě debutoval ve formě konceptu Auris třetí generace, jen o pár týdnů později se pak v New Yorku prezentuje pátá generace RAV4. Na evropských trzích se začne prodávat v prvním čtvrtletí roku 2019.

U oblíbeného automobilu přitom nezůstal kámen na kameni, japonští designéři se hodně odvázali a tvary auta kompletně přepracovali. Taková změna designu v rámci mezigenerační proměny dnes rozhodně není obvyklá. Nová RAV4 opticky vychází z loňského konceptu FT-AC, což znamená výraznou šestiúhelníkovou masku chladiče (nemá ji dnes už každý výrobce?) a celkově expresivní design zdůrazňující robustnost auta. Na prvních fotkách tak novinka vypadá hodně zajímavě!

Video placeholder
Tohle je nová Toyota RAV4. Nudu nečekejte, Japonci se hodně odvázali! • Zdroj: Toyota

Interiér pak pokračuje v trendu nastoleném C-HR nebo Aurisem, což znamená samostatně stojící „tablet“ multimediálního systému. Ten má úhlopříčku sedmi palců a jeho výchozí hudební systém budou moci nahradit reproduktory JBL. Tohle audio bude mít 11 reproduktorů o výkonu 800 wattů.

Z hlediska velikosti se nová RAV4 tolik nezměnila, délka 4.595 mm byla prakticky zachována, rozvor se však i díky využití platformy TNGA natáhl o 31 mm na 2.690 mm. To zkrátilo převisy karoserie a především zvětšilo vnitřní prostor. Tomu mělo pomoci i rozšíření karoserie o 10 mm.

Toyota RAV4 – mezigenerační srovnání rozměrů
ModelRAV4 (2018-)RAV4 (2012-2018)
Délka (mm)45954600
Šířka (mm)18541844
Výška (mm)16991704
Rozvor (mm)26902659
Údaje platí pro americkou specifikaci Toyoty RAV4

Díky platformě TNGA navíc automobilka slibuje nízké těžiště a optimální rozložení hmotnosti. Hodí se i tužší konstrukce a preciznější reakce na pokyny řidiče. Zadní náprava je pak víceprvková, což napomůže pohodlí.

S architekturou souvisí nově vyvinutá pohonná ústrojí. V Evropě se pro RAV4 počítá s dvěma. Základem bude dvoulitrový benzinový čtyřválec dostupný s manuální nebo automatickou převodovkou, vedle něhož bude k dispozici i hybridní model s 2,5litrovým agregátem pod kapotou.

Obě varianty přitom budou dostupné i s pohonem všech kol. Zatímco dvoulitr využije blíže nespecifikované mechanické čtyřkolky s vektorováním točivého momentu, u hybridu se o pohon zadních kol postará elektrický motor.

Nová „ravka“ bude myslet také na bezpečnost. Ve výbavě tak nebude chybět druhá generace asistenčních systémů Toyota Safety Sense, jejíž součástí je automatické brzdění s detekcí chodců, adaptivní tempomat, aktivní udržování vozidla v jízdním pruhu nebo rozpoznávání dopravních značek.