Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Praga V3S slaví: Před 65 lety vyjela z bran továrny první sériová vejtřaska

20 komentářů

Avatar - Lackey
Lackey
Bežne sme s V3S jazdili počas základnej vojenskej sluzby.

Ľudská predstavivosť je málo....
Iba skutočné jazdy na armádnych V3S boli schopné tvoriť neprekonateľné zažitky na celý život >😁 >😁 >😁

Vodiči týchto áut, si jazdy neskutočne odmakali.
Frantizsekk
Ja jsem jezdil na m2, ty uz byly docela dobry. Mela lepsi motor a posilovac spojky. krom bidnyho topeni docela pohoda.
Avatar - removed
removed
Dodnes ji pouzivam pri zahazovani der na polnich a lesnich cestach suti... je to zkratka pojizdnej fitness 😄 ale take velka zabava... furt jede, kamen nekamen, parez neparez... kazdy rok si rikam, ze je nejvyssi cas zamirit na vrakac, ale pak do ni sednu, necham ji nasat eter a proste ji nedam....
champ1on
Byl v tom takový randál jako v žádném jiném náklaďáku, že z toho po 20 km třeštila hlava.
Avatar - wakantanka
wakantanka
V nejakej krutej zomr som v tom nesoferoval. Inak bzdy som vystupil spoteny. Cez ten dekel to kurilo statocne. 😄
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Spíš je na tom zajímavá ta nadčasovost. Obávám se, že po dnešních strojích za 10-20 let neštěkne ani pes. Viz třeba Ross, Praga UV80 a tak

Jsem docela zvědav, jak se jim (ne)podaří vzkřísit Aviu.
Avatar - cechblog
cechblog
Ta nadčasovost měla dva důvody:
1) v té době bylo i ve vyspělých zemích pravidlo, že modely zůstávaly v produkci delší dobu,
2) komunistický režim, který šel od 10 z 5, tz. produkoval už jen horší a horší produkty ve srovnání s vyspělími zeměmi.
Kdyby nepřevzali moc komunisti, nikdy be se tak dlouho v produkci neudržela, přicházely by nové modely, to komunisti nedokázali, nástupce V3S byl horší a nedostal se ani do výroby
traveldrive
Akého nástupcu V3S myslíš?
Avatar - cechblog
cechblog
[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]
Avatar - mariov8
mariov8
Právě neschopnost režimu a nevýkonnost socialistické ekonomiky se postaraly o to, že oba nástupce, kteří existovali a byly i lepší (zvláště Devín), se nepovedlo dostat do výroby.
houmr
Je zaujimava fotka PV3S - nadstavba zeriav CKD AD10 - to bol snad len prototyp. V zivote som to nevidel. Na Pragu sa daval CKD AD 080.
CKD AD 10 teraz montuje na rozne auta napr. Tatru 810 - ci tu AD 10 uviezla Praga neviem. Podvozok bol na celkovu hmotnost 11t a to sa im asi moc nepodarilo, alebo to uz nestihli.
Avatar - Floyd
Floyd
Pro ty, kdož náhodou ještě nečetli 😒br /> [odkaz]
Edit: místo hvězdičky zadejte auto forum.cz (dohromady)
Avatar - cechblog
cechblog
odkaz nejde zpustit vůbec, proč sem nedáš funkční odkaz, sem to lze
Avatar - Floyd
Floyd
Nejde, Auto.cz totiž zcela záměrně blokuje webovou adresu Afora, což už se ví delší dobu. Proto jsem napsal dodatek k tomu. Btw, koho zajímají věci kolem Dieselgate, doporučuji vyhledat zdroj, je to velmi zajímavé čtení.
Avatar - cechblog
cechblog
V Pragovce vzali Studebaker a Zil, zjistili, že Zil je plagiátem Studebakeru a za 4 měsíce udělali svoji verzi. Nikdo svéprávný nemůže tvrdit, že lze udělat auto od základu, bez předchozích návazných modelů za 4 měsíce do finální podoby.
Avatar - mariov8
mariov8
Nevím kdo ti dal mínus, ale je to tak, je to Studebaker s dieselem z Tatry (jeho polovinou), předělaný tak, abychom ho byli schopni vyrábět.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Jako něco na tom určitě je, ale je pravda že vejda měla proti US6 některé pokrokové zlepšováky. Např. sklopnou kabinu, krátkou kapotu a nárazníky které byly koncipované pro vzájemné tlačení vejtřasek, portálové nápravy pro větší světlost a tak.
Avatar - cechblog
cechblog
to jsou politické projevy, zdejších bolševiků, to nemá nic společného s auty
Avatar - alf1963
alf1963
Tam kde skončil tank projela ještěrka, nikdy nás nenechala ve štychu. :yes:
Avatar - Stejsn
Stejsn
mojí vejtřasky na auto.cz😒/a> [odkaz]