Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
flyboyeda
Ponziho schéma, aneb Tesla je stále na živu a já se ptám : Proč ? Pro koho ? a ty kecy o ekologi, lépe řečeno pseudo ekologii si střčte někam, jaký je skrytý zájem tohoto kolosálního podvodu ?
Protoze ji nejaky lidi veri a cpou do ni penize...a pak jsou lidi kteri ty auta kupuji...kde je ten podvod??
To je hodně mimo realitu = i na tvuj standard >😒]
Ponziho schéma? Jako fakt? Po 15ti letech? 😉
Když SUV Tesla zrychluje líp než vrchol Audi R8 s desetiválcem? 😄
Ponziho schéma? Jako fakt? Po 15ti letech? 😉
Když SUV Tesla zrychluje líp než vrchol Audi R8 s desetiválcem? 😄
tesla ponziho schéma v principu je.
pořád do kola se opakuje koloběh.
1) ukážou novinku, řeknou, že se bude brzo vyrábět a bude jí strašně moc. hlavně je za super cenu.
2) vyberou zálohy, prodají nové akcie.
3) novinka se dlouho odkladá. (finance ze záloh a nových akcií se používají na něco jinýho).
4) když novinka konečně ukáže vyrábí se jí extrémně málo. zlomek slibovaného množství. výmluv je milion, ale hlavní problém je v cenách technologií. každej další rok odkladu sníží ceny baterií a potřebných technologií tak, aby prodej za avizovanou cenu dával smysl.
jinými slovy
slíbím v roce 2018 auto za 30 tisíc dolarů, který v tý době stojí vyrobit 40 tisíc. lidi to berou jako dobrej kauf. vyberu zálohy, hřeju se v zájmu investorů.
v roce 2020 řeknu, že je všechno v pohodě, že těch aut bude moc. vyberu další zálohy. v pořád to funguje takový auto stojí vyrobit pořád 36 tisíc dolarů.
v roce 2021 začnu vyrábět. náklady jsou vyšší než cena, tak se do toho moc nehrnu a vyrábim radši na čem spíš vydělám. nabídku lidem jiný auto za ještě lepší cenu a slibuju hory doly a vyberu zálohy.
v roce 2023 říkám, jak se výroba úspěšně rozeběhla a jak je všechno super. jen malá část lidí, co dala zálohu v roce 2018 už svý auto dostala.výroba je pořád ztrátová, ale o tom mlčím.
v roce 2024 dává smysl auto vyrábět i s cenou 30 tisíc dolarů, výroba opravdu roste.
pořád do kola se opakuje koloběh.
1) ukážou novinku, řeknou, že se bude brzo vyrábět a bude jí strašně moc. hlavně je za super cenu.
2) vyberou zálohy, prodají nové akcie.
3) novinka se dlouho odkladá. (finance ze záloh a nových akcií se používají na něco jinýho).
4) když novinka konečně ukáže vyrábí se jí extrémně málo. zlomek slibovaného množství. výmluv je milion, ale hlavní problém je v cenách technologií. každej další rok odkladu sníží ceny baterií a potřebných technologií tak, aby prodej za avizovanou cenu dával smysl.
jinými slovy
slíbím v roce 2018 auto za 30 tisíc dolarů, který v tý době stojí vyrobit 40 tisíc. lidi to berou jako dobrej kauf. vyberu zálohy, hřeju se v zájmu investorů.
v roce 2020 řeknu, že je všechno v pohodě, že těch aut bude moc. vyberu další zálohy. v pořád to funguje takový auto stojí vyrobit pořád 36 tisíc dolarů.
v roce 2021 začnu vyrábět. náklady jsou vyšší než cena, tak se do toho moc nehrnu a vyrábim radši na čem spíš vydělám. nabídku lidem jiný auto za ještě lepší cenu a slibuju hory doly a vyberu zálohy.
v roce 2023 říkám, jak se výroba úspěšně rozeběhla a jak je všechno super. jen malá část lidí, co dala zálohu v roce 2018 už svý auto dostala.výroba je pořád ztrátová, ale o tom mlčím.
v roce 2024 dává smysl auto vyrábět i s cenou 30 tisíc dolarů, výroba opravdu roste.
Ponzi nechtěl nic vyrábět = slíbil za 6 týdnů vysokej úrok = byl to úmyslnej podvod
Tesla vyrábí auta a docela výrazně změnila obor = na to že je založená 2003 = kdo by to byl tehdy řek 😉
Tesla vyrábí auta a docela výrazně změnila obor = na to že je založená 2003 = kdo by to byl tehdy řek 😉
tomoooo
Sprava z USA TODAY je fakt vtipna.
Elon Musk will sleep at Tesla to oversee Model 3 production
No spanim vo fabrike asi toho vela neodkontroluje
Elon Musk will sleep at Tesla to oversee Model 3 production
No spanim vo fabrike asi toho vela neodkontroluje
Řeknu ti to takhle. V Maďarsku je jedna japonská továrna, kde jsem byl na kukačku. V továrně byli Maďaři a Maďarky, maximálně tak do 35 let věku, dřeli jako šroubci. Starší lidi jsem tam fakt neviděl.
A potom tam byli všudypřítomní Japonci. Japonci ve žlutých overalech, Japonci v červených overalech další v zelených a taky v modrých.
Vůbec jsem nechápal k čemu jsou tam dobří ale rozhodně vytvářeli stres na pracující, prostě ani na chvilku jsi nemohl povolit.
To samé bude dělat Musk - může spát ale všichni budou pod stresem že na ně kdykoli může přilítnout.
A potom tam byli všudypřítomní Japonci. Japonci ve žlutých overalech, Japonci v červených overalech další v zelených a taky v modrých.
Vůbec jsem nechápal k čemu jsou tam dobří ale rozhodně vytvářeli stres na pracující, prostě ani na chvilku jsi nemohl povolit.
To samé bude dělat Musk - může spát ale všichni budou pod stresem že na ně kdykoli může přilítnout.
Heled to je tvuj pohled na vec.
A stejny pohled na vec maji ti, kdo se zasivaji, jsou porad na kurarne atd.
Tenhle efekt tam nepochybne taky hraje svou roli.
Ale dalo by se rict, ze to proste zvysuje moralku 😉
A stejny pohled na vec maji ti, kdo se zasivaji, jsou porad na kurarne atd.
Tenhle efekt tam nepochybne taky hraje svou roli.
Ale dalo by se rict, ze to proste zvysuje moralku 😉
+ Chce asi taky ušetřit čas za dojíždění, ten člověk je fakt magor, co se práce týče.
Presne tak. On je pro to schopnej udelat cokoli. A momentalne to vypada jako jeho priorita. Myslim, ze je to obdivuhodny.
Pokud veris, ze je Tesla Muskova priorita, potom se mu to povedlo...
Ale ve skutecnosti je jeho prioritou mars.
Ale ve skutecnosti je jeho prioritou mars.
Ale samozrejme, ze mi je jasne ze ide o vytvaranie stresu a tlaku. Len ked uz sa k takymto krokom a vyjadreniam uchyluje CEO spolocnosti, tiez to o niecom hovori.
No a nezabudnime na dalsiu ves s tlakom a stresom dochadza k chybovosti. Takze uvidime.
No a nezabudnime na dalsiu ves s tlakom a stresom dochadza k chybovosti. Takze uvidime.
A este dodam, u mna ako investora by taketo kroky nevytvarali doveru vo firmu ako taku, skor ukazuju na to, ze vela veci nie je v poriadku.
A co neni v poradku? Krome toho, ze plany se plni pomaleji.
To myslis ako vtip, alebo vazne? Ak je podla teba extremne neplnenie vyrobnych planov na ktore je naviazana cela ekonomika podniku ok, tak potom sa nema zmysel na tuto temu dalej ani bavit.
Ty si úplne mimo. Daj si dole tie kockaté okuliare a začni myslieť trochu inak ako máš nalinkované na papieri.
A mas aj nejake ine argumenty? Tak sem s nimi, rad si to necham vysvetlit, vyved ma z omylu.
Uplne nechapu vas, Tesla haters.
Vadi vam, ze vyroba auta, o ktere nemate vubec zajem, jde pomalu.
Vadi vam, ze akcie, ktere nevlastnite, klesaji.
To nedava v kapitalismu smysl 😄
Neni zatim spis strach z uspechu Tesly, ktery si nechcete priznat??
Vadi vam, ze vyroba auta, o ktere nemate vubec zajem, jde pomalu.
Vadi vam, ze akcie, ktere nevlastnite, klesaji.
To nedava v kapitalismu smysl 😄
Neni zatim spis strach z uspechu Tesly, ktery si nechcete priznat??
My Tě hochu taky moc nechápeme, ty Tesla lover 😄 Je to oboustranné.
Pokud Tesla uspěje, OK.
Pokud neuspěje, nechá za sebou hezký velký hrobeček. 😄
Pokud Tesla uspěje, OK.
Pokud neuspěje, nechá za sebou hezký velký hrobeček. 😄
Sorry, nie som tesla hater, na rozdiel od vas tesla fanboys, sa ale na vec snazim pozerat triezvo a neverim vsetkemu co mi serviruje marketingove oddelenie tesly.
A tymto debatu ukoncujem, lebo to tak ci tak nema zmysel.
A tymto debatu ukoncujem, lebo to tak ci tak nema zmysel.
Plány neplní, to je fakt, ale zas tak ostře bych to nenazýval. Tesla totiž není jen Model 3, ale také Model S a X a zde žádný vážnější problém není. Vyrábí tři vozy, z toho u jednoho jede asi na 40 % toho, co bylo slíbeno kdysi před rokem a asi 80 % toho, na co to bylo posléze upraveno.
tesnav
tak jakýsi pan Musk sliboval, že už před vánoci 2017 bude vyrábět 5.000 kusů "trojek" týdně ... Teď se chlubí o 3 měsíce později tím, že vyrábí 2.000?
Osobně jsem velmi zvědav na rok 2019, kdy začnou podobné elektrické nesmysly (jako okrajový segment své výroby) na trh "valit" zavedené automobilky. Ve chvíli, kdy Tesla nezvládnutým náběhem sériové výroby modelu 3 ztratila skoro rok proti ještě nedávným slibům.
Osobně jsem velmi zvědav na rok 2019, kdy začnou podobné elektrické nesmysly (jako okrajový segment své výroby) na trh "valit" zavedené automobilky. Ve chvíli, kdy Tesla nezvládnutým náběhem sériové výroby modelu 3 ztratila skoro rok proti ještě nedávným slibům.
Ano. Na to co budou valit zavedene automobilky si budes muset skutecne jeste minimalne rok pockat 😄
Jestlize zavedenou automobilkou myslis VW.
Nissan, Chevrolet a spol. uz vali 😉
Presto je Tesla porad bezkonkurencni :yes:
Jestlize zavedenou automobilkou myslis VW.
Nissan, Chevrolet a spol. uz vali 😉
Presto je Tesla porad bezkonkurencni :yes:
Hele tak neprodavanejsi je ted Nissan Leaf nekde 300tisic rocne, to je necelych 1000 aut denne.
Ktera ze zavedenych automobilek bude "valit" elektricky auta v nejakejch smysluplnech cislech od pristiho roku?
Ktera ze zavedenych automobilek bude "valit" elektricky auta v nejakejch smysluplnech cislech od pristiho roku?
Kde se prodá za 1 rok 300 tisíc Nissanu Leaf? Toto množství se prodalo zhruba za celou dobu, co je na trhu. Ročně se ho prodá zhruba 50 tisíc.
KANKUNEN
On a jeho Tesla se stala průkopníkem. Je první kdo dokázal takto vyrábět auta na elektriku. Z mé strany má poklonu.
Průkopník to je ten člověk co se někam prokopal ??? 😄 >😁 >😁 >😁
"Inovátor nebo průkopník je v běžném slova smyslu první nebo jeden z prvních, kteří použijí věci či myšlenky novým způsobem nebo jinak než kdokoli předtím, a zpravidla tím otevřou novou, do té doby neznámou oblast lidského poznání. Může být proto chápán jakožto člověk, který vymýšlí a prosazuje do praxe inovace."
[odkaz]
[odkaz]
petr164
Tesla je zadlužená až po uši, ekonomicky řečeno, v dluhové pasti stejně jako celé USA. To, co se dá účetně ošálit, u peněžních toků (cash flow) nikoli. Právě zadluženost je souputnicí nedostatečné kapacity výroby a celkově přiškrcené ekonomiky podniku. Tesla sice přišla s barnumskou reklamou a dechberoucí vizí, ale bez zdrojů, jež by k tomu musely být destetinásobné. Vše je velká iluze stejně jako Quant. Mezitím se na výsluní derou zdrojově mnohel lépe zajištěné EV projekty a v plánech je spousta dalších. Celá slavná produkce akumulátorů v Tesle ukazuje na jejich technologické zaostávání za kdekým, nejen za naší národní HE3DA. K tomu ten průšvih s korozí šroubů u S a celkové problémy s kvalitou konstrukce a zejména s prvky přímo definujícími životnost. Ukazuje se, že narvat drtivou většinu potřebných civilních patentů do Tesly bylo zcela nedostatečným a ve své podstatě neefektivním krokem, když produkce Tesly nazahlcuje mohutnou globální poptávku, jak bylo plánováno.
Pokud jsem dobře informován, tak problém ve výrobě je dán vysokým stupněm robotizace neboli vysokou kapitálovou intenzitou (ekonomicky řečeno). V kapacitě to nebude, ale produkci brzdí nutnost korekcí a ruční dovýroba.
Anonym
teda Fordu moc ne, ale GM, FCA a japoncům a korejcům docela jo
jozephko
E.Muskovi sa môžu smiať len hlupáci, ktorí nič živote sami nedokázali. Počiatočné problémy pri začiatku veľkosériovej výroby úplne nového modelu sa dali očakávať - bolo by zvláštne, keby neboli.
Musk je ale manažérsky génius - okrem Tesly dokáže manažovať aj ďalšie obrovské projekty, ako sú veľmi úspešné rakety Falcon, Gigafactory, výroba slnečných kolektorov. A ešte mu zostáva čas na nové myšlienky - ako je kolonizácia Marsu, doprava prostredníctvom tunelov - a aj na vtipkovanie.
Vynikajúci manažér by mal problém s jedným projektom, Musk ich simultánne robí niekoľko. Klobúk dolu.
A najväčší blbčekovia sú tí, ktorí o Tesle stále hovoria ako o podvode v štýle lietadlo. Tí nerozumejú absolútne ničomu, ale chytrí sú jak rádio...
Musk je ale manažérsky génius - okrem Tesly dokáže manažovať aj ďalšie obrovské projekty, ako sú veľmi úspešné rakety Falcon, Gigafactory, výroba slnečných kolektorov. A ešte mu zostáva čas na nové myšlienky - ako je kolonizácia Marsu, doprava prostredníctvom tunelov - a aj na vtipkovanie.
Vynikajúci manažér by mal problém s jedným projektom, Musk ich simultánne robí niekoľko. Klobúk dolu.
A najväčší blbčekovia sú tí, ktorí o Tesle stále hovoria ako o podvode v štýle lietadlo. Tí nerozumejú absolútne ničomu, ale chytrí sú jak rádio...
Ale uvidíme. 2000 aut týdně je hodněa vypadá to nadějně.
Tesla by měla kouka valit co to dá, jestli chce přežít.
Až bude EV dělat každej, bude jim hůř....
Osobně jim pořád nevěřím....
[odkaz]
Tri dny po sobe o vice jak 5%.
A uz i fostek mirni svuj ton 😄
A ake zle spravy?
Tak si otvor msn money alebo bloomberg.com a citaj.
A kdyz nepujde vse hladce, tak se bude muset zadluzit jeste vic.
Az se rozjede vyroba M3 tak budou za vodou.
Zkus k tomu radsi neco napsat. Treba svuj nazor 😉
PS Mas hypoteku Freddko?
Pokud se povede produkce Model 3 a nebudou vyrazne kvalitativni potize, asi budou v klidu a za vodou.
Tesle fandim, ovsem jejich pristup k "autopilotu" je podle me neprijatelny, protoze ta technologie jeste zdaleka neni autopilot. Je dobra a stale lepsi a jednou to tam bude, ale nazyvat to autopilot neni OK.
Kdyz mi napises, PROC chces vedet jestli mam hypoteku, mozna ti odpovim 😄
Tenhle pes bude svůj ocas dohánět ještě dlouho, jestli vůbec někdy.
Ono pri sucasnom tempe by im trvalo cca 4-5 rokov vyrobit len aktualne objednany pocet aut. To ta cakacka 1.5 roka na Atecu neznie az tak zle >😒]