Elektromotory v kolech, to je šílenost. Velké neodpružené hmoty a za jak dlouho se asi vymlátí na českých silnicích ložiska? Navíc s 22 kWh baterkou ujedete 300 km jenom v případě, že pojedete 40 km/h naprosto po rovině na rovném a hladkém asfaltu. Technické řešení je tragické. Ano, na sestavení naprosto primitivní. Ale to je tak vše.
"Celkový výkon 50 kW (68 k) však stačí k akceleraci z klidu na stovku během 9,6 s. Pravda, maximální rychlost 146 km/h není nijak vysoká, jenže na dálnici máme povolenou stotřicítku..."
"Baterie s celkovou kapacitou 21,9 kWh umožní až třísetkilometrový dojezd na jedno nabití"
Tá snaha o chválu za každú cenu je dojímavá...
Dizajn je otrasný, obkukali kde sa čo dalo, a je to ani koza, ani rak, podobá sa to na všetko možné, akurát to nie je žiadne plus..
Pohľad z druhej strany: Vzniklo to vpodstate na kolene v malej firme, takže potlesk je na mieste, resp. radšej im držme palce, aby všetko vyšlo a ďalší model bol krajší a schopnejší. Potom to naozaj bude stáť za potlesk. A za veľký.
P.S.: S dôslednou reinkarnáciou JK by urobili asi väčšie terno. [odkaz]
ať si peníze strká, do čeho chce, osobně záměru výroby podobného auta moc nerozumím. Proč retrodesign? Lidé, co si kupují auta z padesátých let, jsou fandové, kteří si ta auta kupují právě pro to, čím jsou, produkty padesátých let, tedy spalovacími motory poháněné, z plechu a dřeva zbouchané, řvoucí a kouřící artefakty na kolech.
Jakou atmosféru má navodit elektromobil bzzzz, bzzzz v replice karoserie z padesátých let? Opravdu nerozumím důvodu pořízení takového auta. Je účelem předstírat, že kolem jedu v autě z padesátých let? Tys dal za DB5 2mil. EUR a já má stejné auto za půl mega v českejch? Cha, chá, to jsem s tím vydrbal! Nebo je to jinak? Možná se na to dívám špatně, ale prostě nevěřím, že elektromobil v rádoby retrohávu se prodejně chytne.
tvarově je to docela pohledné, ale detaily jsou mizerné. Zadní světla, přední mřížky, části palubky - všechno to vypadá strašně prototypově a je potřeba to ještě dopilovat. Technické parametry jsou dost hrozné a bude záležet na ceně. Zatím na to na mě působí jako ty auta pro náctileté - plečka s designem z vesmíru pro pocit, že mám žihadlo, když mí vrstevníci jezdí na kole.
Ten plurál "tolerujeme" si odpusť, z mého pohledu není nic trapnějšího než šmudla s falešnýma rolexkama. Přesně tyto věci vypovídají o člověku nejvíce.
Každopádně, případ luka nejsou falešné rolexky, je to spíše varianta, kdy se na základě digitálek někdo snaží předstírat ručičkové automaty, prostě to nedává smysl, je to rozpoznatelné na první pohled, přitom digitálky v pěkném moderním designu můžou být hodinky jako víno.
Re: Já asi něco nepochopil, já myslel, že elektrika
Myslíme hodně podobně. :-)
Na denní ježdění mám i3 a na delší cesty, dovolené, celou rodinu, atd. mám v garáži dodávku V-Klasse. Nikdy jsem nebyl spokojenější. :-!
Ty si jak naši voliči. Pred rokmi šli do volieb s tým, že budú voliť hocikoho okrem Mečiara. Dnes sú mnohí schopní voliť hocikoho okrem Fico. A ty na mňa pôsobíš rovnako. Čokoľvek iné je dobré, je fuk, že je to ***... 8-s
měla do měst přinést čistější vzduch. Nějaká retrosplácanina, el.supersport nebo luxusní sedan jsou auta, která ovzduší pomůžou neměřitelně. Původní myšlenku splňuje Zoe a Twizzy a z hybridů Yaris.
přesně tak, ale upřímně ten design ve mě více evokuje Mini než Trabanta Universal, vím o čem mluvím, mým snem je si jednoho překopat do elektra ale na úrovni a modernizaci celého skeletu
není el. motor ako el. motor... všechny neodpružené části + brzdy proti pidi el. motůrkům o výkonu 12.5 kW ???? ty váží sotva 5 kilo a to přeháním kde máte křídele na 4x4, ztráty na výkonu, diferenciály atd. a ty brzdy co sami mohou vážit jedná i 5 kg ? vše je o dobré dimenzaci a v naší kotlině u malých výrobcu bych se nebál že počítají minimálně s koeficientem bezpečnosti K větší jak 5 tzn. na 12,5 kW teoreticky nápravy z 0,5 mm plechu profilovaný daj 2 mm berte jako teoretický příklad ale uvažujete na druhou stranu hodně správně takové 50kW motory bych si v náboji nedovedl představit
Re: Já asi něco nepochopil, já myslel, že elektrika
Chlapci je to tak, ale tu BMW i3 vám opravdu od srdce závidím, ale jenom v dobrým, hold budu muset se sebou něco udělat ať začnu vydělávat na to co by se mi líbilo :-)
12,5 kW elektro motor není o moc, není-li dokonce lehčí nežli kvalitní brzdy od Bremba pod 16. palcové kola včetně hřídelí ke kolům ohledně přenosu výkonu navíc 4x4, každé kolo vlastní motor, studoval jsem techniku ohledně aut a trošku do toho vidím a ten dojezd 300km, teoreticky i více s tímto systémem, navíc mi díky konstrukci el. motorlů odpadaj provozní brzdy, když se zvolí určitá technologie el. motorů a dalších systémů, za mě palec nahoru, mým snem je si obdobně udělat trabanta
Souhlasím s obojím: ani koza, ani rak, Původní design byl nádherný a spíše než retro s tak trochu odkazy na předlohu měli vzít předlohu a trošku jí modernizovat (generál po bitvě ;-) ). A zpracování interiéru si opravdu zaslouží více řemeslné zručnosti a přísnosti na kvalitu práce.
Do města neprakticky dlouhé, design kočkopes, elektromotory v kolech = extrémní neodpružená hmota a drncavá jízda. Na delší cesty nanic, protože elektromobil. Invence ve stavbě elektromobilu vypadá jinak: [odkaz]