Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové české auto: MW Motors Luka EV! Krásné elektrické retro kupé se zrodilo u Plzně!

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 8. 4. 2018 • 00:21
21
32
Zobrazit náhledy (21)
MW Motors Luka EV MW Motors Luka EV MW Motors Luka EV MW Motors Luka EV MW Motors Luka EV MW Motors Luka EV MW Motors Luka EV MW Motors Luka EV MW Motors Luka EV MW Motors Luka EV MW Motors Luka EV MW Motors Luka EV MW Motors Luka EV MW Motors Luka EV MW Motors Luka EV MW Motors Luka EV
Česká společnost MW Motors představila funkční prototyp kupé Luka EV. Designem se vrací do 50. let minulého věku a pohání jej elektromotory v kolech.

O tom, že se u Plzně chystá elektromobil v retro stylu, probleskovaly zprávy několik posledních let. Měl vzdáleně připomínat slavný JK 2500 Júlia Kubinského – a upřímně, stačí se podívat na lemy předních blatníků, střechu a skla. Ano, je tomu skutečně tak! Společnost MW Motors, která stojí za jeho vznikem, sídlí ve Štěnovicích, vesničce jižně od Plzně.

Příď s chromovanými mřížkami může zase někomu evokovat Volkswagen Karmann-Ghia Typ 14, případně BMW 507, zbytek vozu třeba Mercedes-Benz 190 SL nebo Aston Martin DB4 GT Zagato, prvotní inspirací bylo ale zmíněné unikátní domácí kupé. Skuteční nadšenci do klasických aut mohou jásat, zrodila se další replika, tedy vůz připomínající staré časy, nikoli přesná kopie něčeho, co kdysi skutečně jezdilo.

Jenže Luku pohání elektromotor, Ba co víc, dokonce čtyři, navíc umístěné v kolech, neuzmuly tedy prostor kupříkladu pod kapotou. Extrémní výkony nečekejte, každý dává jen 12,5 kW (17 k). Celkový výkon 50 kW (68 k) však stačí k akceleraci z klidu na stovku během 9,6 s. Pravda, maximální rychlost 146 km/h není nijak vysoká, jenže na dálnici máme povolenou stotřicítku...

Baterie s celkovou kapacitou 21,9 kWh umožní až třísetkilometrový dojezd na jedno nabití. Proti vozům s konvenčními pohonnými jednotkami na fosilní paliva je to pořád málo, ale upřímně, tady to snad ani nevadí. Chce se snad někdo s takovým kouskem vydávat na delší výlety? Spotřeba elektrické energie je odhadována na pouhých 6 kWh/100 km, čemuž snad těžko uvěřit... Články se zpět na 80 % své kapacity mohou naplnit během hodiny, na tomto systému se však stále pracuje. Příslušný konektor najdeme na pravém zadním blatníku.

Celé vozidlo je postaveno na hliníkovém podvozku a váží komplet – a teď se podržte – jen 815 kg.

4,05 m dlouhá, 1,62 m široká a 1,22 m vysoká Luka jezdí na desetipaprskových litých kolech, nepostrádá chromované nárazníky a kliky dveří. Osvětlovací technika je však kontrastně diodová a velká zpětná zrcátka v laku.

Ozvěny klasiky pokračují ovšem dále uvnitř v kabině, jenže i tady se snoubí s modernou. Věk proudových letadel a raket připomínají třeba výdechy ventilace, rovněž tříramenný volant je retro, volič jízdních režimů R.N a D (tedy zpátečky, neutrálu a jízdy vpřed) připomíná hliníkový uzávěr nádrže. Ale digitální budíky a povlak části palubní desky i středové konzoly z uhlíkových vláken vracejí pohled zpět do žhavé současnosti, o velké středové dotykové obrazovce nemluvě. Dvě sedačky jsou samozřejmě kožené, černé s kontrastním prošíváním, stejně jako čalounění přístrojovky i dveří.

Luku čeká další testování a jeden prototyp musí být zničen při bariérových zkouškách. Specifikace se ještě mohou změnit, alespoň malosériová produkce na objednávku je tedy zatím v nedohlednu. Tohle auto možná nevoní benzinem, jak by si pravý petrolhead přál, nicméně držíme palce!

Související články

Témata
10. 4. 2018 18:09
Re: Jedno elektro retro už tu bylo
přesně tak, ale upřímně ten design ve mě více evokuje Mini než Trabanta Universal, vím o čem mluvím, mým snem je si jednoho překopat do elektra ale na úrovni a modernizaci celého skeletu
10. 4. 2018 18:06
Re: Je to celé nesmysl
není el. motor ako el. motor... všechny neodpružené části + brzdy proti pidi el. motůrkům o výkonu 12.5 kW ???? ty váží sotva 5 kilo a to přeháním kde máte křídele na 4x4, ztráty na výkonu, diferenciály atd. a ty brzdy co sami mohou vážit jedná i 5 kg ? vše je o dobré dimenzaci a v naší kotlině u malých výrobcu bych se nebál že počítají minimálně s koeficientem bezpečnosti K větší jak 5 tzn. na 12,5 kW teoreticky nápravy z 0,5 mm plechu profilovaný daj 2 mm berte jako teoretický příklad ale uvažujete na druhou stranu hodně správně takové 50kW motory bych si v náboji nedovedl představit
10. 4. 2018 17:59
Re: Já asi něco nepochopil, já myslel, že elektrika
Chlapci je to tak, ale tu BMW i3 vám opravdu od srdce závidím, ale jenom v dobrým, hold budu muset se sebou něco udělat ať začnu vydělávat na to co by se mi líbilo :-)
10. 4. 2018 17:56
Re: Hrůza
12,5 kW elektro motor není o moc, není-li dokonce lehčí nežli kvalitní brzdy od Bremba pod 16. palcové kola včetně hřídelí ke kolům ohledně přenosu výkonu navíc 4x4, každé kolo vlastní motor, studoval jsem techniku ohledně aut a trošku do toho vidím a ten dojezd 300km, teoreticky i více s tímto systémem, navíc mi díky konstrukci el. motorlů odpadaj provozní brzdy, když se zvolí určitá technologie el. motorů a dalších systémů, za mě palec nahoru, mým snem je si obdobně udělat trabanta
10. 4. 2018 12:24
Re: Já asi něco nepochopil, já myslel, že elektrika
Myslíme hodně podobně. :-)
Na denní ježdění mám i3 a na delší cesty, dovolené, celou rodinu, atd. mám v garáži dodávku V-Klasse. Nikdy jsem nebyl spokojenější. :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud