Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
gil54
0
To měl místo blinkrů jenom ty mikro lampičky na B sloupku ??? :-|
Uživatel_5340709
ještě dodat, že ta variátorová převodovka, v podstatě stejná jak dnešní skútry, byla největší slabinou aut. Prokluzující a praskající řemeny byly na denním pořádku. Přitom myšlenka konstrukce takových lehčích aut byla dobrá.
Fungovaly naprosto v pohodě. Musely se však pravidelně měnit, ostatně i jako v těch skútrech. No a tehdy ještě nebyly tak dobré materiály a konstrukce těchto řemenů, proto také čím vyšší výkon, tím dříve potíže.
No právě, když se člověk podívá co muselo ujít Subaru s lineartonicem, nebo audi se steptronicem, tak je jasné, že myšlenka tehdy předběhla technologické možnosti.
Ještě mě tak napadá, že myslím tehdy i experimentovali s gumovým kolem přítlačovaným na rotující plochý talíř, a převod se měnil s poloměrem vzdálenosti přitlačovaného kola na talíř a středové osy talíře. Tohle řešení mám například u pohonu sněhové frézy.
Ještě mě tak napadá, že myslím tehdy i experimentovali s gumovým kolem přítlačovaným na rotující plochý talíř, a převod se měnil s poloměrem vzdálenosti přitlačovaného kola na talíř a středové osy talíře. Tohle řešení mám například u pohonu sněhové frézy.
×
Sdílení komentáře
×