Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Praga V3S a její nástupci od automobilek Avia a Tatra ve velké galerii

Praga V3S se začala vyrábět v roce 1953 a její poslední exempláře vznikly v devadesátých letech dvacátého století. Nástupce měl přitom dorazit v první polovině sedmdesátých let, ale nakonec přišel o řadu desetiletí později.
Zpět na článek
Avatar - Barrichello
10. 4. 2018 11:58
Re: Aktuální dění v jmenovaných podnicích?
To se dá částečně sledovat třeba na jejich FB, ale máš pravdu že třeba exkurze s fotkami z výrobní linky a rozhovory s patrčinými lidmi by byly hodně zajímavé...

Jinak Praga se tu zrovna moc nerepreznetuje, tedy ta současná. Ta čáslavská co dělala nákladáky jak už víš neexistuje a nemá s dnešní Pragou nic společného....

Existuje jen Zetor, Avia, Tatra a papírově Liaz Trucks.
Avatar - rokyta.p
9. 4. 2018 23:31
Aktuální dění v jmenovaných podnicích?
Pořád dokola nekonečné galerie jsou bezpečné, že se autor třeba neprokecne, že o tom až tolik neví. Nemám nic proti mírnému "tlačení" našich Zetor/Avia/Tatra/Praga do médií, které v poslední době vidíme. Jen je to blízko, česky umějí, chtějí ať je o nich slyšet, tak co třeba návštěva? Určitě pan Smolka, Jurečka, Strouhal a jiní by nám to uměli hezky představit. Sofistikovaně by se pochlubili co nakoupili a zavedli nového. Co chystají pro rozvíjející se modelové řady a tak dále. Osobně se mi třeba na exkurzi v Tatře a VOPu líbilo. Tak věřím, že čtenárům a třeba i potenciálním zájemcům také. Ono pořád dokola přežvykovat zašlou socialistickou historii, toho se člověk nenají.
9. 4. 2018 20:15
Avia S430 alebo S43? :-)
Avia mala tri veľké problémy. Prvým bol motor - uvádzaná spotreba bola skôr teoretická, na asfaltke, tá reálna pri použití mimo ciest, kam bolo auto určené, bola cez 100 litrov na 100 km. Druhý problém - mizerná trakcia. Na tráve sa to nerozbehlo ani na rovine. A tretí - voči blbuvzdornej V3S to bolo pretechnizované monštrum s kokpitom ako z lietadla, absolútne nevhodné pre armádu.