Mechanicky poháněné kompresory v roli přeplňování motoru zažívají pád. Od dopadu na její úplné dno je může zachránit inovativní technika V-Charge, vyvinutá britskou firmou Torotrak.
Nevýhoda v podobě potřeby příkonu od motoru zůstává. Typický řidič by jezdil v 1300-2000 ot/min a klasické turbo by si téměř nezafoukalo. V r. 2020 bude limit 95g/km CO2 a žádná automobilka v Evropě si nebude přidávat CO2 kompresorem...
Nad zajištěním variabilních otáček odstředivého kompresoru jsem taky přemýšlel. Elektrokompresor by musel být příliš velký pro zajištění plnění i v nejvyšších otáčkách a stále je zde potřeba 48V. Jako nejschůdnější řešení se mi jeví toto: vysokotlaké čerpadlo motorového oleje s variabilním průtokem, které pohání kdekoliv umístěný hydromotor (2 do sebe zapadající ozubená kola) vč. převodu do rychla a klasický odstředivý kompresor. Účinnost by nebyla kdovíjaká (hydromotory mají 60%?), ale bylo by to relativně jednoduché a trvanlivé řešení s možností dosažení vysokých přeplňovacích tlaků.
Stačí klasické biturbo, kde to malé je osazené var. geometrií lopatek a velké bez. BBW toto bude montovat na veškeré nafty. U benzínu by stačilo to samé, akorát bez var. geom. kvůli teplotě.
Z akeho dovodu by mal byt elektrokompresor vacsi ako bezne pouzivany turbokopresor? :-) Ziadne 48V netreba.. staci 200V z hybridnej sustavy ktoru konecne zacinaju pouzivat aj zaostale automobilky ako VW..
ako znasaju tieto motory take vysoke krutiace momenty v tak nizkych otackach? Zataz na piestne kruzky musi byt enormna, rovnako aj na ulozenie klukovej hriadele.
tiez ma to napadlo ako prve, nie len kluka ale aj piest, ojnica, blok vsetko... mat 240nm pri 1300 ot vibrujuceho litra k tomu nejaky 6 prevod, podlaha a kopec... ono ten krutiak ho vytiahne tym kopcom, ale motor to rozoberie...
pointa bude, ze sa na to musi urobit dalsi level pripravy maleho objemu na vysoku zataz... tj motor pracujuci v tomto rezime by potreboval dalsie navysenie mech robustnosti, kovane piesty, silnejsi blok i loziska a pod... rozhodne to nie je nieco co by sa malo montovat do nepripravenej pohonnej jednotky... a vyzera to tak, ze to bude hlavne nizko otackova zalezitost, vyhovie to tak najlepsie nadstvorcovym motorom s dlhym zdvihom, takze aj koncepcne prisposobenie
Alebo sa to poriesi inteligentnejsie ako v Honda hybride kde krutiaci moment doda elektromotor a ICE sa bude v pohode bez akehokolvek zvyseneho namahania piestov, kruzkov, hriadela atd.. tocit v tych najidealnejsich otackach ;)
Ano je a hybridna je jednoznacne lepsia ako turbo alebo kompresor, ale niektore automobilky to nejako nie a nie pochopit. Aku vysoku hmotnost? Bateria v Yarise hybrid vazi 31kg :-) to je zanedbatelna hmotnost predstavujuca rozdielne natankovanie. Velke a tazke turbodiesle su na tom s vahou horsie.
cakal som, ze to bude aspon 150 kg, aj ked je fakt ze pod 100 kg je to pri dnesnom odlahcovani v pohode aj do maleho auta... este si neratal elektro motor atd, do 100 by sa to vojst malo
jednoznacne by som to ale netvrdil, mat hybrid manual ako mala crz tak je to s turbom zrovnatelne, CVT nech si nehaju to je des... to radsej turbo benal s manualom alebo 2 spojkou... hybrid je stale ako doplnkovy vykonovy system v malom aute a taku fiestu st by na trati nenakrmil tak ako turbo...
Hybridy nemaju CVT :-) netreba miesat pojmy ;) Nie je problem mat hybrid s dvojspojkou.. La Ferrari, P1 a 918 su male auta? Fiestu by ich hybridne systemy roztrhali na kusy. Fiesta ST s elektrickym kompresorom by dosiahla vykon a hlavne okamzitu odozvu o akych sa moze turbokompresoru len snivat. Maly elektromotor v Priuse ma 207Nm skoro okamzitych ktore nemaju pri zrychlovani ani V8 turba.. ICE auta nemaju sancu proti hybridom a je to vidiet stale viac a viac..
nemaju CVT ? Prius ma co ? CH-R ? Ford Escape ? Lincoln MKZ hybrid ? Civic hybrid ? Subaru nebude mat CVT v hybridoch ? ved uz teraz Imperzu s inou ako CVT nekupis... skus reagovat by ma zaujimalo co za pojmy si miestas ty >:D
A ides porovnavat hybridnu technologiu tj baterie, motory prevodovku, riadiacu elektroniku z La Ferrari a 918 s hybridom a instalaciou do maleho mestskeho auta ??? .. zrovnavas nezrovnatelne bludy
´´v Priuse ma 207Nm skoro okamzitych ktore nemaju pri zrychlovani ani V8 turba.´´ toto je tiez velmi intergalakticka formulacia :-)
Nie Prius ani CH-R ani ziadna ina hybridna toyota a teda drviva vacsina jazdiacich hybridov nema CVT :-) Skus si nieco vygooglit o eCVT teda o planetovej prevodovke, dve taketo sa nachadzaju v spominanych autach ;)
Hybrid je hybrid, nadimenzujes ho podla toho co potrebujes, tvoj vyrok "hybrid je stale ako doplnkovy vykonovy system v malom aute" je blud.
Je to plne fakticka formulacia, skus si nastudovat priebeh krutaiceho momentu velkych V8 ;)
ja sa bavim o prejave CVT prevodovky VS dvojspojka alebo manual asi sa nerozumieme... mne staci ze to je vysavac a ze spalovaci motor je prepojeny cez CVT do systemu... co su to konkretne za CVT mi je jedno
V malych autach je hybrid len doplnok, presne tak ako som napisal... zvysuje efektivitu a zabezpecuje ak to vobec dokaze kratke jazdy na EV a pridava krutiak ked je potreba... ano pridava, zatial este nepoznam hybrid v malom aute kde, ma elektromotor vacsi vykon ako benzin, nebavme sa o krutiaku samotnom...
co si mam nastudovat ja o priebehu V8 bi turbo ? pises nezmysly, napis presne konkretne co si mam nastudovat, ze v oblasti 80% krutiaku si nejaka V8 bi turbo nenaskrabe 207 nm ? ratas odozvu na pikosenkundy, ze v prvej pikosekunde nebude mat ani 207nm a ked zareaguje tak ho bude mat 2x tolko ?
este mi vysvetli preco zrovnavas La Ferrari hybridny system s instalaciou v malych autach do mesta o ktorych bola povodne rec v topicu... mam si nieco dostudovac ? >:D
Ten zvuk stupnovych prevodoviek je len zlozvyk na ktory si ludia zvykli.. prakticky je to zvukovy dokaz toho ze motor vacsinu casu pracuje v neoptimalnych otackach, motor je zbytocne zlozity, nespolahlivy, drahy a k tomu ma este vacsiu spotrebu a dvojspojky sa komfortom radenia hlavne pri pohynani a rychlo zmenou medzi D a R ani len nepriblizia komfortu planetovej prevodovky a ciste elektrickej spiatocky v hybride. Vsetci zakaznici taxify za cuduju aky je moj Prius tichy, nikto nepocuje ziadny vysavac, to je asi iba tvoj problem.
Ja som reagoval na namahanie komponentov motora a uviedol hybrid ako riesenie a to vsetkych verzii.. ci ide o spotrebu alebo vykon.. male auto ste spominali vy a to v mylnej suvislosti s vahou..
prius je tichy a je to iba moj problem som jediny ?? a co robi tvoj prius pri plnej akceleracii ? nieje vysavac nie? co robi na dialnici ked je nalozeny a je tiahle dialnicne stupanie nie je vysavac ze ? co robi pri 3/4 zatazeni nevysava ze?
pozri si testy na novu imprezu a povedz mi kto na nasom trhu cz sk vychvalil prevpdovku, kto nespomenul ze chyba manual? levorg ? pozri si posledny test Koubeka testoval LC500 a spominal aj hybrid a stazoval si ze mu chyba priame spojenie s motorom tak ako ponuka 5.0 V8 s klasik automatom...
pises blbosti a svoje dojmy, ked sa chces bavit konstruktivne tak odpovedaj na otazky v mojej predoslej odpovedi , co si mam nastudovat o priebehu V8 biturbo, ci auta co som spominal nemaju spal motor prepojeny cez CVT ked si to poprel a preco zrovnavas hybrid LaFerrari so zastavbou do fiesty ST >:D
Kompresory končí v Jaguarech, nedávno v 3,0TFSI, dávněji u M-B čtyřválců. To, že je používá trochu Volvo, pár monster v USA a velmi výjimečně v Jap. je fakt a tvé přání s tím nic nenadělá.