Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nový Ford Focus oficiálně: Je chytřejší, bezpečnější a potěší několika poprvé

136 komentářů

Avatar - Ozzman
Ozzman
8-s Toto má být propagační materiál? Mne to spíš odrazuje, než abych se těšil. Auto vypadá disproporčně, kombi asi bude hezčí, ale jediný obrázek z hodně špatného úhlu moc neřekne. Najednom FoFo III vypadá dost dobře, co? ! >😁

Interiér - tohle se zase hodně povedlo, za mne aspirant na nejhezčí interiér ve třídě.

Smutné je, že jediný použitelný motor bude 1.5 TDci (za předpokladu, že bude 4válec) a 2.0TDCi... ale nechci být skeptický k 1.5EB před vyzkoušením.

edit😒br />
Tak teď jsem ještě více zklamaný z interiéru, najdi 10 rozdílů

[odkaz]

[odkaz]

:no: :no:
Avatar - _Karel_
_Karel_
>😁
Tak seš z toho interiéru nadšený, nebo "ještě více zklamaný"?
Jinak za mě takhle z obrázků dobrý. Interiér pěknej, a zvenku určitě lepší, než stávající generace.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Líbí se mi, ale pak jsem si na něco vzpoměl a když jsem to dohledal, tak mne ta podoba zklamala. Né proto, že se mi nelíbí, ale proto ,že je to jako klon.
Avatar - iudex
iudex
K tomu interiéru: naozaj, plne porovnateľné a kto kritizuje interiér Hyundai a súčasne chváli Focus, tak má skutočne problém so zrakom.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Zvláštní, zase někdo nepochopil, že Pežot je trendsetter a ovládání klimatizace narvané v upatlaném displeji bude mít za chvíli každý. Asi u Fordu nečetli diskuse na ACZ.
Avatar - iudex
iudex
>😒]
Chvalabohu za to, že Ford sa v tomto neopičí. Ostatne ani prístrojovka ostáva klasická, žiadny displej monitora s virtuálnymi ručičkami.
Avatar - speedfred
speedfred
vo Fokuse je klasika,ale v Galaxy už je aj prístrojovka s ručičkami digitál. Nejako ale s tým musím žiť >😁
Avatar - iudex
iudex
Tak holt si trendy. Ja idem proti prúdu, dokonca v istom smere späť oproti doterajšiemu autu: klasické ručičky, žiadny dotykáč, klasická ručná, manuálna prevodovka... vlastne taký veterán. >😁
Avatar - speedfred
speedfred
alebo retro auto,takže určite doma počúvaš aj hudbu z platňofónu. 😄
Nonsens
to nie je o retre. Vždy ma vytáča, keď sadnem do cudzieho auta (kamoši, rodina, pracovne) a neviem si poriadne alebo rýchlo nastaviť klimu, kúrenie, ventiláciu a pod. Na manuálnych to vidíš hneď a za sekundu otočíš a upravíš. Naposledy tento víkend ma vytáčalo, že najprv musím prečítať desať drobných textíkov a ikoniek, kým sa k niečomu dopracujem a väčšinou za jazdy, čo tiež nie je bohviečo mať oči na displeji
Avatar - iudex
iudex
Len z jútjúbu. >😁 A inak to mi ako jedno z mála vecí v aute vadí, že nemám slot na SD kartu, USB mi už príde trochu nemotorné.
traveldrive
Takže keď to zhrniem, si taký pokrokový dinosaurus. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jasně [odkaz] :yes: 😄
Arese
Naštěstí pro nás vyznavače klasiky je tady ještě pořád Fiat Tipo! 😄 :yes:
Avatar - fOE
fOE
Pristrojovka bude jiste za priplatek. Kdyz uz tyhle cinkrlatka ma i Mustang, mondeo ji ma uz dlouho, je focus na rade. U Mustangu jsou 3 moznosti, Zaklad (skoro cele jen analog), pak analog + velky display, anebo nejvys jen komplet display.
Petrko
Koukals do toho interieru? Tak se znovu mrkni kde se ovládá klimačka a třeba hlasitost radia atd.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Poposedni si. 😉
Patt_66
a😜 Ozzman
K exteriéru bych řekl jen, fotka nic neřeší, chce to vidět naživo.
K interiéru: tak nevím asi tě nechápu, nejdříve řekneš že je to nejhezčí interiér ve třídě a pak otočíš o 180°?? A to jen kvůli podobnosti??
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zle jsem to napsal, líbí se mi, ale vadí mi, že je to jen kopie, sice hezčí, ale myslel jsem, že Ford má na víc.
Avatar - bystron
bystron
Předností Fofo by měli být jízdní vlastnosti. Tak nekoukejme na fotky, a uvidíme hin sa ukáže nebo ne. 😉
Petrko
Máš něco s očima? V tom interieru je stejné jen umístění displaye, což se dnes stává normou.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Asi jsem, ale volant hodně podobný, kaplička přístrojů také, ovládání klimatizace, výdechy klimatizace, palubka i u spolujezdce, ta podobnost je snad jasná.
Avatar - miromen
miromen
Jako z prvnich foto jak exterierem tak interierem určitě slabši jak součastny fokal, ale uvidi se naživo. A je sice fajn, že stejně jako u fiesty si lze připlatit za jisty třidni interierovy luxus, ale a to považuji za největši fail, proč nema focus v zakladu viceprvek ? Za to rozhodně palec dolu. :no:
Avatar - iudex
iudex
Tak s tým názorom na dizajn budeš silne menšinový, ale to sa dá pri Tvojej garáži pochopiť. S viacprvkom máš ale samozrejme pravdu.
Avatar - miromen
miromen
No zatim jsou venku fotky načančanych vybav a oproti součastnemu to považuji určitě za slabši, ale je fakt, že to video, ktere je niže tam ten ST-Line vypada lepe než na fotkach. Ale z toho interieru jsem pořad dost rozpačity a jak v o třidu menši fiestě se mi dost pozdava tak zde nějak nevim. Tohle se prostě musi vidět naživo. Každopadně nejlepši dojem na mě zatim udělala vybava Active ta se podle mě hodně povedla. Jinak na UK pišou, že viceprvek dostane krom 1.5EB a 2.0TDCI ještě i vybava Active a vignale. Jenže to muže byt i tim, že tyto vybavy budou pouze ve spojeni pravě s 1.5EB a 2.0TDCI. Každopadně focus měl bez debat už v zakladu vyjiždět na viceprvku.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, alespoň se konečně Fokus vyrovná Golfu, ne? >😒] >😒]
Avatar - white label
white label
Jj, konečně aspoň v něčem... >😒] 😉
Audi
Peugeot.
Velice nepovedeny dizajn auta.
:no:
simson33
to je dobrá zpráva, nechci jásat předčasně, ale vypadá to, že u Fordu už s dvouspojkou skoncovali... :yes😒br />
Peugeot začal do svých vozů minulý rok montovat 8 st. automat od Aisinu určený pro příčnou zástavbu motoru, stejnou jako používá BMW u motorů napříč, ale tady to spíše bude něco Made in Ford.
Avatar - Emel
Emel
Jestli to bude lepší nebo horší se uvidí. Ale bonus dlouhé osmičky tam určitě bude.
Avatar - fOE
fOE
Tak desetistupen v tangu si odnasi jen chvalu. Sameho me tyhle nove fordi automaty zajimaji.
Avatar - Emel
Emel
Uvidíme, až budu schopný něco pořádně napsat ze života k tomu 8st Aisinu...
Avatar - fOE
fOE
Mame radost? Nebo teprve budeme mit? 😄
Avatar - Emel
Emel
Zajíždíme 😄
RS
Je to krapet univerzální. Při troše fantazie by se na to dalo nalepit x jiných znáčků automobilek a pasovalo by to do výrobní řady také. Originalitou to nehýří.

Jinak abych se podíval na fotky, jak že to FoFo vlastně vypadá, člověk musí použít jakoukoliv konkurenci místo "nejlepší jízdy na webu" 8-s

[odkaz]
Avatar - iudex
iudex
Jj, tiež som písal, že trošku generický dizajn, hlavne spredu a z boku (zozadu to je originálnejšie).
Avatar - iudex
iudex
Btw. na Autoe😜resse je ešte viac fotiek: [odkaz]
a tiež video na YT: [odkaz]
McLoo
Myslim ze acz nevybralo najvhodnejsie fotky na oboznamenie citatelov s novinkou.

Po zhliadnuti fotiek z autoe😜ress som ostal milo prekvapeny vzhladom.
Avatar - iudex
iudex
Jj, z tých fotiek Focus vychádza o niečo lepšie. Inak zaujal ten volič automatu (kolečko á la Jaguar): [odkaz]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Souhlasím, ACZ nemá moc vkus na fotky 😄
Avatar - white label
white label
Hlavně podobné "detaily" vůbec neřeší...
Avatar - Ozzman
Ozzman
To jo, tříválec, čtyřválec, všechno je to jedno, hlavně když budou lajky a komenty 😄
Avatar - praděda7
praděda7
No, nevypadá vůbec špatně. Trochu mě připomíná moji bejvalku MPS. Ale ta měla alespoň motor... :-!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Čím dál více docházím k názoru, že kombík se vůbec nepovedl.
sniper1719
nevidim duvod kupovat: design nic moc a motory na prd
MrWebsky
10/10
A cena bude hruza.
Avatar - praděda7
praděda7
Kdysi jsem tu psával o ussrranných čtyřhrncích.....to sem ale neměl tušení, že se objeví ještě ussrrannější tříhrnky..... ;-\
Avatar - iudex
iudex
Tak na prvý pohľad sa mi javí, že Ford si s novým Focusom dal bacha a išiel po kontroverznej trojke na istotu. Exteriér je nekonfliktný, dizajn je na rozdiel od FF3 pred F/L čistý, až trochu generický a na maske by kľudne mohlo byť logo Mazdy, Hyundaiu a i. Mne sa páči ST line, tam nemám výhrady, vyzerá to ostrejšie a pritom decentné. Titanium je už horší, ten chrómový úsmev a chrómová maska mi nerežú. Interiér dobrý, jasný pokrok oproti kritizovanej minulej generácii, na pohľad pôsobí ľahšie a vzdušnejšie (čo spolu s väčším rázvorom sľubuje výrazné priestorové zlepšenie), už to nie je kórejská hifiveža s tlačítkami, ale ani čistý dotykáč á la 308. Na druhej strane nejaký dojem luxusu či super hodnotného interiéru (ako Golf či všeobecne aspoň na promo fotkách koncern) tu nie je. Ale opakujem, pokrok je zjavný.
Technika podľa očakávania, konektivita a asistenčné blbostičky, zaujali ma len adaptívne tlmiče, adaptívne full LED a 8°automat. Naopak sklamanie je pre mňa fakt, že Focus ako propagátor multilinku sa vracia k torzke pre základné verzie, to je jednoznačne krok späť.
Motory podľa očakávania, 1,0 a 1,5EB v rôznych naladeniach (mimochodom tie cifry sú asi - ako je to už obvyklé - nesprávne, zrejme zase prepočty z bhp). Neudáva sa, či 1,5ka je R4, ale z kontextu by to tak malo byť ("dobre známe jednotky"). Filter pevných častíc je žiaľ nutné zlo.
Inak by som dodal, že ST by malo prísť pomerne rýchlo, zostáva dvojliter, prifúknutý na 280 koní, vysoko pravdepodobne dostane aj samosvor (ten dostane - zrejme ako príplatok - aj nová Fiesta ST, tak je na 99% isté, že aj Focus ST).
Celkovo za mňa dobré. Nepadám na zadok, nič svetoborné, ale je to progres oproti minulej generácii v podstate vo všetkých smeroch (exteriér, interiér, priestor, technika) až na tú nešťastnú vlečku vzadu. Teda jasná stávka na istotu, žiadne kontroverzie, ale odstránenie chýb a snaha uspokojiť všetkých.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Autocar: "A development of the Fiesta ST’s three-cylinder 1.5-litre petrol will also be offered with the Focus. It includes cylinder deactivation and will come in 148bhp and 179bhp forms, offering CO2 outputs of 120g/km or thereabouts."
Avatar - iudex
iudex
No super. :no:
Tak to je dosť podstatná informácia, ktorá ako obvykle na ACZ chýba a človek sa ju musí dozvedieť z iných zdrojov. Niekedy sa divím, či sem má ešte zmysel chodiť pre informácie, ale už len kvôli diskusii. 8-s
Avatar - _Karel_
_Karel_
No nevím, já v textu celkem jasně čtu, že 1,5 je tříválec. Že by to tam dopsali dodatečně?
Avatar - iudex
iudex
Presne tak. V tejto vete: Patnáctistovka se stejným počtem válců dostala taktéž dva výkonové stupně... dopísali dodatočne "se stejným počtem válcú" a potom človek vyzerá ako blbec, čo nevie čítať. :no:
Freddka
1.5 trivalec je trapas no.
Zbejva tedy jen STcko, jenze za tu cenu pomalu muzes kupovat skladovku BMW 320i... :-!
Avatar - Emel
Emel
R3 proti R4 při stejném objemu jako tak zásadní problém nevidím.
Avatar - Magister
Magister
Tak to já zas jo..chybí jediný benzínový 4 válec..tedy normální motorizace.
Avatar - iudex
iudex
Ja áno. Mne proste nevyváženosť a trasľavosť R3 vadí. Niekto bude argumentovať, že R3 má zvukovo zaujímavejší prejav, ako nudný R4, ale bežný Focus slúžiaci ako rodinné auto s výkonom 100 až 180k nie je športiak, tam sa naopak cení tá kultivovanosť a tichosť. Proste R3 aj ako top (!) motorizácia (mimo hotneč verzií) je pre mňa fail.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Naprostý souhlas. Hlavně ale nevidím důvod proč jít do tříválce...není to úspornější a ani o 1/4 levnější než 4 válec.
frite
4válec taky není přirozeně vyvážený motor.
Mě jsou teda ty hejty na tříválce cizí, on čtařvál není zvukem či projevem taky žádný ohňostroj, jen jsme odmala zvyklí že v autě jsou prostě 4 ´válce.
Když bude motor dobře ultumený, tak ať jsou tam válce klidně 2...
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
To by byl těžký průšvih, ale snad to bude R4, 136 kW je 185 k. Pak by byl použitelný jen 2,0D a když naftu, tak s automatem a výsledné auto stojí raketu, moc nejede a spotřeba taky žádný zázrak.

Líbí se mi vzdušnost interiéru oproti předchůdci, hlavně prostor pro nohy vypadá fajn. Díky USA (lenochům 😄 )se tankuje vlevo, což beru také jako malý plus.
Avatar - white label
white label
Tak nakonec to má z 1er v podstatě jen tvar prosklení zadní části bočních/zadních dveří.
Hlavně zezadu (ale do jisté míry i celkově) to má designově (podle mě) nejblíž k novému Ceedu, ale Focus vypadá líp. Zepředu O.K. (zejména proti minulé g. před fl) a dobře vypadá to optické 3D rozšíření blatníků. Interiér na poměry Fordu slušný, uvidíme naživo.
Avatar - lamal
lamal
Az na ten predok a hlavne ten podivny klon aston martin prednej masky to je celkom OK... co ma sklamalo na papieri a na co som aj najviac zvedavy je 1.5ECO ...

a co sklamalo tiez ... ze ... Základní motorizace dostanou vlečenou zadní nápravu s torzní příčkou... 92 kw boostik bude osudeny... skoda, je to prvy krat v historii focusu... to bude parada take Vignale s trojvalcom a torzkou v zadu, to je koncept DS ? ;-\

´´Fordem patentovaná technologie vinutých pružin na zadní nápravě s vlečnými rameny spojenými torzní příčkou´´ to je ako ultramarketingovy nazov pre osudenu zadnu napravu ? lol
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
dokáže ušetřit 8,42 molekuly benzínu na 100 km. Ale co, lidem je jedno co má auto za motor, hlavně že to má velký displej s vysokým rozlišením.
Avatar - Rubb
Rubb
A teď si představ, když si tak jedeš, lechtačka na 2 válce (666!) kubických cm objemu a najednou tomu na výjezdu ze zatáčky šlápneš na krk! To se připojí 3! válec a začnou se teprve dít věci... rozmaže se okolní obraz, volant se div nevytrhne z ruky a auta ve zpěťáku znenadání zmizí 😄 >😁 RS 2.1 Wartburg edition 8-s
Avatar - bystron
bystron
>😁 sranda je, že Warturg nebylo ve své době tak špatné auto, třeba ve srovnání se Š100/105
Arese
Wartburg (353) byl odjakživa zcela nepřitažlivá smradlavá krabice. A navíc měl snad ten nejhnusnější zvuk zavíraných dveří na světě! >😁
Avatar - CHerokee
CHerokee
:yes: >😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Exteriér 3/5, prostě globální design. Asi největší problém mám s ošklivou maskou. Ale oproti představení minulé generace, kdy jsem při pohledu na první snímky nechápavě kroutil hlavou, nastal určitě pokrok. Interiér už je o něco lepší, viz výše.

Zajímavější je technika. Jestli tomu dobře rozumím, v základu dostane Focus poprvé traverzu vzadu a benzínové motory budou prakticky tvořit jen tříválce s odpojováním válce. Jakkoli tříválce většinou obhajuji, přišlo by mi mnohem rozumnější, aby příplatkový 1.5 nabídl i bonus v podobě čtyřválce.

A jsem zvědavý, jestli se potvrdí zvěsti o čínské výrobě pro US.
RS
Je fakt, že Focus vždy potřeboval facelift, aby dozrál a trochu napravil podivnosti. Jestli je technický základ dobrý, tak za cca 3-4roky to bude perfektní auto 😉
Avatar - M1chal
M1chal
Vypadá korejsky ;-\
Avatar - white label
white label
Do určité míry ano (viz nový Ceed), ale celkově vypadá o poznání lépe.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Hlavně interiér a tlačítka.
overnight
přesně, vypadá jak to jak hyundai.. 8-s
Nonsens
páči sa mi a bol by veľký favorit, ale torzka a trojvalec skresávajú moje nadšenie.
Avatar - iudex
iudex
Jj. Vyzerá lepšie, zjavne bude priestrannejší a má byť i ľahší, všetko fajn. Ale v základe torzka je zvlášť vo Focuse skoro výsmech. OK, 1,5ka už má multilink, ale zase (ak sa to potvrdí s určitosťou) stratila jeden valec, takže aj nejaká top verzia v ST line za povedzme 30t eur bude... trojvalec. To mení môj náhľad na auto a robí z toho no-go. :no: Dízle neberiem, takže z môjho pohľadu je prijateľný jedine FF ST, kde by malo byť všetko na poriadku, ale to nie je bežný model, ale okrajová HH verzia, ktorá model ako taký nespasí.
Nonsens
u fokusa tá torzka kričí, auto, ktoré rozbilo bank, sa poslušne zaradilo do radu. Podstatné bude aj na akú výbavu sa multi bude viazať, lebo správna kombinácia motora a výbavy, môže z toho urobiť raritku.
planeta
auta z vnutra, hlavne v tomto segmente, su vsetky na jedno brdo, bez napadu, s hnustnym "tabletom" v strede
Avatar - kosmonaut
kosmonaut
Zepředu jak facelift Mazdy 3 Mk2 ;-\
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Vůbec mi připadá, že si bere částečně proporce předešlé mazdy 3.
Avatar - lamal
lamal
ved ford a mazda mali k sebe blizko, by ma zaujimalo z coho vychadza 1.5 eco 3val... 2.0 eco je mazdacky motor, 1,6 eco resp 1,5 eco zas koop s yamahou, ale novy 1,5 eco zeby cisto ford ?
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Ted jen odhaduju, ale od rozchodu je už dost dlouho, takže spíš ne.
Avatar - lamal
lamal
inspiraciu si vzat mohli, to nema nic s tym, ze kedysi nieco mali spolu ... z predu sa fofo tvari ako trochu tesla a zadna cast je nieco co ukazala uz fiesta... keby to nemalo ten prísavok aka aston martin v predu tak je to celkom fajn, vlastne je to pohladne pre mna akurat trochu bije ten prísavok do oka...
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
že zmizel ten pitomej stříbrnej plast, který už od nova vypadal falešně, jak reklama na Hjondé. 😉
Avatar - bystron
bystron
Nevím který stříbrný plast myslíš, ale o reklamě na něco tak odporného jako je Hnojdé se mezi lidmi co umí číst, psát a čistě se oblékají nemluví.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Plast v interiéru.
Arese
Inteligentní lidé si hlavně Hjůndéé nekupují! >😒]
Avatar - woody-alien
woody-alien
Neměl bys ten názor ještě přehodnotit ? 😄
[odkaz]
MariAchi
>😁 :yes:
Ondris
Jako jo, furt je to lepší než montérková modř z Golfu 4, ale opravdu musí bejt podsvícení i v roce 2018 modrý? Vždyť se na to nedá koukat.
Jinak dobrý, tříválce mě netrápí a vizuelně je Focus fešák.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Furt lepší než červený..... 😉
Ondris
Červený podsvícení je hezký, závoďácký! A nedráždí oči 😄
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Pro oči je nejlepší optitron v bílozelené.
Avatar - Emel
Emel
Říkalo se, že pro oči je nejlepší právě ta červená/oranžova... ale to vypadá často docela oldschool. Osobně je mi to asi jedno, ani při delší jízdě nemám pocit, že by mě bílá nebo modrá nějak dráždila, takže preferuju design.
Avatar - praděda7
praděda7
že by Ford raději viděl ve Focusu čtyřválce a tříhrnky nechal Fiestě, ale EU a ekofašisté přinutili automobilky nesmyslnými CO2 normami nacpat tříhrnky i tam kam nepatří. ;-\
Avatar - _Karel_
_Karel_
;-\ :yes: je to tak. Těžko to mít za zlý automobilkám.
Avatar - fOE
fOE
Dela VW svuj 1,5L jako 3 hrnek? Nedela, a to nikdo neproda v evrope kompaktu vic. A veskera konkurence vlastne taky. Muzeme na EU svadet 1.0l v mondeu, ale tezko n EU svadet ze se ford rozhodl udelat svuj motor vyssi-stredni vykonove tridy v kompaktech jako trivalec.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Faktem je, že EU tlačí automobilky horentními pokutami do co nejnižší papírové spotřeby. Jak se to která automobilka snaží splnit, je druhá věc. Ale asi to Ford nedělá z plezíru, lepší motory určitě mají. V USA do nich standardně dávají dvoulitry.
frite
Za 1l Mondeo můžou spíše národní pokuty za CO2, které jsou v některých státech dost drastické.
Je to pravomoc oněch států a s EU to nemá moc společného..
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Faktem je, že Ford lze s přehledem označit za nejaktivnějšího průkopníka downsizingu.
Avatar - Magister
Magister
Na jedné straně mustang do Evropy, na druhé všude rvou tříválce.
Avatar - iudex
iudex
Tak aj do toho Mustanga dali plebejský R4. Ale OK, tam ho aspoň nemusím kupovať povinne a mám možnosť V8, kdežto v tom Focuse moc na výber nebudem mať.
Avatar - white label
white label
V tom případě se Ford chová jako Hujer.... 😉
[odkaz]
Arese
Jsou to zelené zrůdy, o tom žádná, ale je zajímavé, že VW u nové 1.5 TSI čtyři válce klidně ponechal. Jak je to možné? 😲
Avatar - Emel
Emel
Na druhou stranu jsou tu ohlasy, že 1.5TSI jede hůř, než původní 1.4TSI 110kW. Takže to taky může být tak, že Ford ubral válec a VW to utlumil softwarově. Bude zajímavé přímé srovnání dynamiky a spotřeby.

BMW jede 1.5 taky jako tříválec... nemyslím, že to je samo o sobě méněcenné řešení, já bych si prostě vybral ten motor, který bude líp fungovat.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Mohu posloužit čerstvými dojmy. Golf Variant 1.4 TSI 150 vs. Golf kraťas 1.5 TSI 150. Možná by mě exaktní měření vyvedla z omylu, ale pocitově jede 1.4 TSI rozhodně líp. Ta 1.5 je tichá, klidná.....a klidná, a z klidu se nějak nenechá vyrušit. Ve srovnání s ní je 1.4 150 až výbušný motor s chutí po otáčkách. A navíc, aspoň podle palubáku, 1.4 i míň žere.
Mino 1
Benzín a iba 3 valce? Díky, nie. Pokiaľ mám možnosť, vždy si v tejto kategórii vyberiem radšej 4 valec.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
je zda sa nadalej neprekonany ... aspon pre mna ....

niet pochyb ze novy focus bude opat svetovy bestseller ale popravde za mna snad aj sucasna obstarozna C4 je proste krajsia vvazenejsia a pohladnejsia... ( aj ked pockam si na zive stretnutie ) 😲 ... mensie nova fiesta je ale nazivo ozaj kusok vajco-kapor ... ten predok je proste ... ale ok

PS: tie hrany a linky na bokoch kasne to je take mazdovske .. prva generacia 3ky
Avatar - Hombre_71
Hombre_71
[odkaz]
Avatar - iudex
iudex
Shaun the sheep :yes: >😁
Avatar - kaa
kaa
Kia Ceed?
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
Současný Focus se mi vůbec nelíbil..
Tohle je krok správným směrem...design už se snad dá skousnout , interier vypadá dobře , ten trend trčících tabletů je hrozný , ale mají to už skoro všichni..
Verze Active jako crossover vypadá dost povedeně , a může zaujmout v době SUV popularity nejednoho kupce.
Vyšší výška o 3 cm je jen dobře , dá se najet na polní cestu i zaparkovat u obrubníků ve městě bez uraženého spojleru..
Tříválce si mohou nechat , silnější motorizace budou ok.
Osobně bych bral 2.0 TdCi.. PR kecy o konci dieslů jsou směšné! 😄
Avatar - praděda7
praděda7
Ve fotogalerii se Ford snaží všechny ohromit pohledným interiérem, včetně každého tlačítka a stehů na sedadlech, aby nakonec místo solidního motoru do toho picli cosi od leteckých modelářů......... >😒]
Avatar - donPedro
donPedro
Tož Fofík IV, zvaný "Čupr". Mně se líbí, jak vně, tak uvnitř. V interiéru se s požadavky doby "modrří" vypořádali, v rámci třídy, na chvalitebnou. Vypadá to na více prostoru oproti mk.III. Tedy takto dle fotografií. Bude ovšen nutno vyzkúšat na vlastní sitzfleisch, pak teprva bude vyřčen ortel. K exteriéru zatím nemám výhrady, uvidíme zda-li se nějaké objeví při setkání live, obzvláště pak v nějakém tom základním provedení (pokud jsem se dobře díval tak je prezentováno ST line, Vingale a Active, základní verze ni). Kombi verze jest vydařená velmi - asiprant na nejhezčí kombík ve třídě, bezesporu - je to s pravěpodobností, hraničíci s jistotou, dáno vysocháním zadních partií s notnou dávkou severské inspirace, dlužno dodati vkusnou. K ostatnímu bude prozatím nutno zaujmouti tzv. husí postoj. Čili s hodnocením techniky prozatím posečkati jako onen fógl na zrno. Lze snad možno předeslati, že 1.0 EB není (vím o čem mluvím) a tedy ani nebude zrovna hitpoška. 1.5 EB toď otázka v rytmu valčíku. To nejpodstatnější, pro mne, jest ovšem otázka jak bude naladěn, odladěn a vyladěn podvozek. Čili vrátí-li se v této kategorii FoFo mk. IV tam, kam patří - na samotnou špici segmentu. Tož tak.

P.S. No a taky uvidíme jak to bude s oním pověstným fordím cenovým jemnocitem 😉
Arese
Tak z nového Focusu mám hodně rozpoluplné pocity: design hatchbacku se mi docela líbí, a strašně důležitý je zdařilý interiér, který konečně nabízí odpovídající prostor (hlavně zmizela ta trestuhodně předimenzovaná přístrojová deska a stžedová konzole!). Chválím i mezigenerační snížení hmotnosti. Design zádě kombíku mě ale hodně zklamal, vůbec se mi nelíbí tvar posledního bočního okna (na úrovni kufru). Největším šokem je ale technika. Softvérové a asistenční činčurinky mě nezajímají, důležitý je hlavně "hardvér" a tady je to katastrofa a jasné kroky vzad! Přechod na torzku u základní verze je gigantický lapsus, který fakticky i marketingově podřezává to nejslavnější a nejcenější, co tato řada dala automobilovému světu. (Jak je možné, že nový Hyundai i30 a nová Kia Ceed mají zadní víceprvek vždy?!) No, dejme tomu, že by tedy člověk zvolil vyšší vezi s víceprvkem. Ale pořád tu zůstává tříválcové prokletí, ktermu se u benzinových motorizací zdá se nejde nijak vyhnout!!! U Fiesty dejme tomu, ale vždyť tady se proboha bavíme o segmentu C!!! Tím je pro mě bohužel toto auto odepsané (nekoupitelné), proto i v budoucnu pravděpodobně zůstanu u koncernu VW a její 1.5 TSI. To jsi totálně zbabral, Forde! 8-s 8-s 8-s :no: :no: :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Bude hůř 😉

VW počítá že výhledově jejich nejprodávanější motor bude = 1.0 TSI

Možná to eště chvíli podržej japonci = tenhle čínskej Ford je jen takovej posel budoucnosti 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Pletu se, nebo ani Leon nemá v základu víceprvek?
Chápu, že se ti to nelíbí, ale torzka v nižší střední u základních motorizací mi jako "gigantický lapsus" nepřijde. Mají ji i auta o třídu výš. Není to super, ale není to nic výjimečného.
Arese
Samozřejmě máš pravdu, pokud se nepletu, tak všechny modely VW group na platformě MQB se slabšími motory mají vzadu torzku a rozhodně je za to nechválím. Ale tady jde o to, že v případě Focusu se vždy jednalo o hlavní technický higlite vozu, kterým se proslavil a který se zdál samozřejmostí! Vždyť toto řešení u evropského Fordu v C segmentu používal naposled Escort! 8-s 8-s 8-s
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak sou auta co budou mít víceprvek vzadu i v příští generaci [odkaz] 😄

Hybridy dokonce [odkaz]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Je to zklamání právě proto, že se zařadil mezi kdejaké...chtěl jsem říct Korejce, ale...no, co více dodat. 😄
Avatar - miromen
miromen
Tak jestli bude mit ta třivalcova 1.5 od fordu charakter jak 1.5TSI od koncernu tak to žadna slava. Pokud bude ten motor charakterově na urovni součastneho 1.5EB pak už budu zvědavy jen na zvukovou kulisu. Jo a stejně on novy focus už ma el. ručku takže jestli u tebe bude nějake přiště tak budeš mit možnosti setsakra mizerne a pravděpodobně budeš odkazan na AAAauto apod.
Arese
Naštěstí alespoň základnímu stupni výbavy nechali ručku! 😄 Ale ten tříválec, to je fakt průser.... 😲
Avatar - miromen
miromen
Zavidim ti vlastněni věštecke koule. Jinak co je v zakladu mě prakticky vubec nezajima, ale věřim, že někdo to jistě oceni.
Avatar - Magister
Magister
Jo, to je nejhorší, že mnohé potenciální zákazníky nezajímá, co je pod kapotou a pak se nestačí divit.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Většinu = ta menšina si prostě koupí ST nebo RS

Nebo viz já 10:46 = jiný auto 😉
Avatar - CHerokee
CHerokee
ST + RS je jen pro malou část, a není řečeno, že budou. Absence 4 válce je ostuda.
Nicco
Nastesti ano, ale koupis vybavu a nacpou ti tam elektrickou. Ja bych si za mechanickou rucku snad i priplatil. Trba 2-3tisic Kc. Focuse, Astro, Golfu, neslo by takhle?
Avatar - iudex
iudex
Človeče, ja Ti neviem. Donedávna som zdieľal Tvoj postoj, že elektrická ručná je blbosť a niet nad klasiku. Ale počas 4 rokov vlastnenia auta s elektronickou brzdou sa mi nestalo, žeby som pociťoval absenciu rúčky negatívne. Naopak teraz som auto vymenil a v novom mám opäť klasickú rúčku no a už párkrát sa mi stalo, že som ju zatiahol, vystúpil z auta a auto sa začalo sunúť ja som musel skákať naspäť, skrátka som ručnú nezatiahol dostatočne silno. To sa pri elektronickej nestalo, tá sa zatiahla vždy na 100%.
Arese
Tak za prvé, pro ojetinu bych si určitě nešel do Áček, nevím, proč se mě tady tím snažíš urážet. Za druhé, pořád je zde naštěstí ještě výborný Fiat Tipo, do kterého ještě hrůzy typu tříválcových motorů, el. P brzdy či převážně dotykového ovládání naštěstí nepronikly a doufám, že ještě dlouhou neproniknou! 😄 :yes: :yes: :yes:
Avatar - miromen
miromen
To neni uražka, ale konstatovani faktu, vzhledem k tomu jaky maš postoj ke každe novodobějši vlastnosti, ktere přichazeji s dobou. Takže ti ve finale nezbude nic jineho než ten bazar a nebo se snižit na uroveň toho "vyborneho" lowendoveho Tipa apod.
Arese
Tak jestli to ještě nevýš, tak Tipo rozhodně není v pravém slova smyslu "lowcost". Mnohem blíž má toto auto k mainstreamu a nebýt levných plastů na výplních dveří a zastaralého rastru na měkčeném plastu palubky, tak by se o lowcostu nedalo mluvit vůbec. 😄 Zkus se s ním někdy svézt a zjistíš, jak dobře toto auto jezdí! A pak přesedni do opravdového lowcostu typu Loganu či Peugeotu 301/Citroënu C-Ulysse a pocítíš tu propast ve zpracování i jízdních vlastnostech:-! :-!
Avatar - miromen
miromen
Prostě něco jako českej Rapid a tedy slovy samotneho vyrobce...tento nizkonakladovy model. Nic o co bych měl sebemenši zajem a to už bych raději navštivil ten bazar.
Arese
Nikoliv, Rapid je vlastně podivně složená prodloužená Fabie(Roomster), což je patrné na jeho malé šířce, resp. malém rozchodu vpředu a taky na použití směsně malých kol (vzhledem k celkové délce vozu). Kdežto Tipo těmito neduhy netrpí, to je pravá nižší střední třída! 😄 :yes:
Avatar - Emel
Emel
No, ten rozdíl v kolech tam je, ale není zase tak obrovský... zatímco Tipo má klasických 205/55/16, má Rapid 215/45/16, což je 6mm na výšce gumy a cca. 5% na obvodu.

Tipo je zřejmě trošku slabší než klasický mainstream (ale i než ten Rapid) i konstrukčně, viz výsledky nárazových testů... a nemluvím teď o asistenčních systémech, ale klasické nárazové zkoušce.
Zasa bude palubná doska meter hlboká, aby zožrala aspoň štvrtinu vnútorného priestoru?
Či už aj o Forme uznali, že Focus nemusí byť len dvojmiestne auto?
Avatar - iudex
iudex
Ty si sa teraz zobudil, článok nečítal a fotky nevidel, že? Z textu i fotiek vyplýva, že tá palubka je výrazne subtílnejšia a miesta v interiéri podstatne viac.
Avatar - Chuck
Chuck
Za mně. Čumák dobrý i když mi připomíná Mazdu, zadek už mně nijak neoslovil. Interiér fajn, až na tablet. Ten mi vadí (jsem pro kolečka a pár tlačítek). Palec nahoru za prodloužení kastle (o 108mm) a rozvoru (o 52mm). Kufr u kombajnu super (608l resp.575l s rezervou). Neštěstí jsou ty tři hrnky a zadní zavěšení. Osobně mám FoFo MKIII po FL (r.v.2017) s atmosférou 1,6 (4 hrnky a nezávislé zavěšení). Co mi vadí, že když si koupím základ a chci si třeba připlatit za autom.klimu, tak to nejde. U předešlé verze Trend to nebyl problém. Ale snad se to časem utřepe.
starý_kluk
A zase se nedozvíme to základní: vnější rozměry, rozvor, rozchody. Natož, aby tu byl v článku snímek ozřejmující posunutí A-sloupků dozadu a zda došlo i k posunutí přepážky oddělující mot. prostor od kabiny a řešení zpevnění McPhersonových "hrnců". Je to tendence dnešní doby.