V žebříčku nejprodávanějších modelů SUV na českém si jdou řadu měsíců po krku, až teď se konečně postaví tváří v tvář. Dělí je velký rozdíl v ceně, bude však skutečně tak zásadní?
Vzhledem k cenovemu rozdilu muze vyhrat Dacia. Viteze bud urcim a uvedu pro to svuj duvod. Typu Dacia umi vsechny klicove veci temer stejne, ale za nesrovnatelne nizsi cenu. Nebo vyzdvihnu vyhody a nevyhody obou a necham ostatnim vybrat. Rict, ze vitez je alibisticky ten s vyssim skore jde, ale v nejakem tisicibodovem testu s vyssimi cisly. Nebo zde dat cislum zcela ruznou vahu.
Kdyz projdu polozky: 1) desing 2) ergonomie 3) konektivita. Zde se ve velkem sbiraji levne body pro potrebny soucet. Jakmile jsme ale u motoru, razem oba 7,4! Odhlucneni podvozku, take oba 8!
Skoda mohla ospravedlnit cenu motorem 1.5TSI, ktery nema o tolik vetsi vyrobni naklady. Dokud je pod kapotou utocici komar ... muze vychazet o neco lepe Dacia.
Nesouhlasil bych s tradiční kritikou ovládání rádia pod volantem. Také mi to vadilo, ale po chvíli jsem si na to zvykl a nyní když přesedám mezi auty, tak mi to jinde docela chybí.
Kruhové ovladače klimatizace jsou na hony vzdálené Ingolstadtu, ale vypadají téměř stejně jako u Alf na přelomu tisíciletí. Podobné rozložení tlačítek mezi a okolo má vlastně dodnes Giulietta. Viděl jsem vůbec někdy TT?
S tim motorem je to tedy jak?. ;-) viz.
"Mít na zadním okně obří nápis 1.0 TSI, tak ostatní řidiči asi nebudou věřit, co za motůrek je zrovna předjelo."
"Problém s tříválcovým motorem nastává až ve chvíli, kdy potřebujete někoho předjet... "
Teoreticky jsou to podoba auta a proto je pro mne vítězem Duster, která přes cenový rozdíl výrazně nezaostává. Samozřejmě že domu bych upřednostňuje Škodovky, kdybych si musel nutně vybrat jen z těchto dvou konkurentů. Sorry, debilní t9
Za ty peníze jasně vítězí Duster ! :yes:
Karoq má prostornější interier..jinak design nic moc , zvenku vypadá jako menší auto.
Duster se tváří jako drsnější SUV což je prostě pravda.
Slabší interier vyvažuje skvělá cena..a ctyřválec proti tříválci?
Škoda je bez šance..
Obrací se to v dieslech...Karoq je možné za tučný příplatek mít i v 2.0 Tdi..
Tady Dacia s 1.6 Dci nestačí..ale její kupec je jinde.
Pěkné auto :yes:
Duster v téhle verzi je docela stylovka... nemusím úplně zadek, ani ty lampy ani to stříbrné cosi, ale jinak je to super - přední maska, ty střešní nosiče...
BTW, zaujala mě rezerva značky Continental... a vzpomněl jsem si na test Volva S90 a jeho rezervu značky Chao Yang... just saying
[odkaz]
Dnes je patek, blazni maji svatek. A kdyz dokonce trinacteho, naprosto idealni den k vyhledani si pana Machaly na FB :-) Pri pohledu na profilovou fotografii: zluta latexova kombineza, prsty napadene atetozou, slunecni bryle, vyraz ve tvari, retez … me tak napada, zda nejsi s vazenym prumerem prilis narocny :*)
Pozorny cterar samozrejme vi, ze to pochazi z jizdnich dojmu s A8 W12 od AAA, ktere jsme cetli v Ojetinach. Ale na kazdem sprochu … ;-)
No a to je problém? 1,2TCe skončilo, ale ještě se doprodávají. Přijde 1,3TCe, jak je v článku uvedeno. Myslím, že cena nebude o tolik rozdílná a i ten motor je v podstatě koncepcí stejný. Podvozek, interiér, všechno zůstane stejné, jen výkon bude lepší, pokud tedy nebudou dělat "podladěnou" verzi.
Karoq se mi sice líbí (ale to Duster taky) , nicméně za ty prachy si seženu krásnýho Nissana QQ :-!
Motoricky na tom bude Duster asi lépe. 1.3 TCe oproti tříválci 1.0 TSI bude jiná liga. Tento test však moc nechápu. Hodnotí se zde hlavně jízda na silnici. Duster má 4x4, je těžší a má mnohem větší světlou výšku než Karoq bez 4x4.
Test jako celek vlastně fajn, závěr autora beru. Vnímám to jako takové Pyrrhovo vítězství pro Škodovku. A když vezmu v úvahu výsledek jiného testu, kde 1.0Tsi vychází lépe než 1.5...
Co se mi naopak nelíbilo bylo poměrně obšírné vychvalování 1.0Tsi vs "odbytí" popisu 1.2Tce s tím, že už zmizel z nabídky. Sorry jako, ale srovnání motorů mě v testu zajímá o dost víc než srovnání infotaimentu. A v Dusteru ten motor tak nějakbyl...
Jel jsem oba (1.2 ne v Dusteru) a např v kultivovanosti je o třídu výš než 1.0 ve Škodovce (ne pro to, že je v tomto 1.0Tsi špatný, ale proto že kultivovanější mainstreamový maloobjemový turbo benzín jsem nejel).
Kritka ovládání rádia pod volantem je letitý evergreen zde na ACZ. Ano, hůře se na to zvyká (pár set km), ale kdo zažil, nechce už jinak. A to pod volantem ovládate nejen rádio, ale i handsfree. Řidič na rádio protě po prvním nastavení nesáhne.
Toto řešení považuji bez nadsázky za ergonomický majstrštyk.
Pánové z ACZ, možná už by jste ten systém mohli konečně pořádně nastudovat, neboť před každým, kdo ho někdy v autě měl se dost ztrapňujete.
Když už je rozdíl cen obou tak propastný, tak by to zasloužilo aspoň pořádný motor - 1,5 TSi. S ním je ale cenový rozdíl zásadně zvyšuje. To co je pro Dustra Ok, to je pro Karoq už pro mě za ty peníze nepřijatelné. S 1,0 TSi jsem jel v novém Polu. Upřímě nenadchl ale ani nezklamal. A dynamika byla odpovídající, projev nepřeslechnutelný, ale šel pěkně vytáčet. Ale v zatíženém o 0,5T pak těžším SUV tento motor nebude ani důstojný ani dostatečný.
Autore, v závěrečné tabulce máte místo Karoq Kodiak. Opravte prosím vypadá to blbě.
Mě to žíly netrhá, raději jsem si svůj příspěvek přečetl ještě jednou a pořád tam tak nějak nevidím že bych se rozčiloval.
Faktem ale je, že kdokoli kdo to v autě měl a na ACZ přispívá to chválí (viz. speedfred), kdežto všichni testéři na ACZ ho negují. Já si z toho beru pouze to, že páni testéři zaměňují termín"ergonomie" za termín "(můj) zvyk" a vše, co není dle německé školy je blbě. Jak mám takovému člověku věřit obdobnou kritiku u auta, které neznám?
Ale znovu opakuji-test jako celek je opravdu fajn.
Duster mám zapsaný a zapečetěný jako největší evropský automobilový majstštyk posledních let. Co na tom, že se mi vlastně vzhledově vůbec nelíbí. Vozejk se žrádlem pro lesní zvěř utáhne, nějaké to dřevo na otop utáhne také, je úplně jedno, jestli do kufru naložíš ušmudlanou motorovou pilu nebo nějakej ten vercajk a prkna, když jedeš cestou necestou opravit třeba krmelec. Když ho někde odřeš o pařez, nakopneš plasty zpátky nebo je přidrátuješ… prostě to není žádnej cimprlich, do kterýho se budeš přezouvat z gumáků do naleštěných krokodýlů. Protože za ty prachy není důvod z toho auta dělat voňavou leštěnku. Je to dříč na pole a do lesa, kterej nabídne (za ty prachy) i luxusní svezení na asfaltkách všech kategorií, na dálnici se nerozhoupe a nerozvlní a nevystřelí tě na první vyjetý koleji.
Karotka je úlitba trhu, zvýšenej osobák s moderním designem, kterej možná zvládne polňačku, ale bedny s jabkama a pytle se senem pro zvěrstvo a nebo konve s mlíkem nebo křoviňák se v Karotce zkrátka vozit nebudou. V Karotce se bude jezdit na dovolenou k moři, děcka z něj budou moct koukat na vlnobití, páč jim nebudou zavazet svodidla… Karotka je zkrátka moderní, přetechnizovaná, útlocitná designovka na asfaltku a tím pádem vlastně docela průměrné auto, kterých dnes jezdí na silnicích čtyři půlky…
Duster je zkrátka majstrštyk… A jsem rád, že to tak z testu i vyznělo.
Ta srovnávačka byla za mně zvláštní.
Máme v rodině čerstvě Karoqa s 1.5 TSI s DSG který nahradil O2 s 1.4 TSI s DSG. Potom máme F3 s 1.2 TSI 81kW, který je údajně o něco "horší" než nový 1.0 TSI. Ten jsem jel jen krátce a nejsem schopný zásadně porovnat.
Za mně je ten 1.2 TSI docela OK, z pohledu spotřeby určitě, z pohledu výkonu tak akorát (ideál?) pro malé auto. Pokud je mu ale 1.0 TSI hodně podobný, moc si ho v Karoqu nedokážu představit, jakkoliv např. 1.0 Ecoboost v Grand C-maxu (podobně velké auto) byl slušný.
Co se týče 1.5 TSI v Karoqu - je to hodně příjemná motorizace která přesvědčí, auto je skutečně slušně odhlučněné a kabina působí velmi fortelně, dveře jsem dovíral natřikrát, vždy jsem si myslel že nejsou dovřené :-) Rozhodně doporučuji.
Nicméně tento test porovnáná auta, která mezi sebou vůbec nekonkurují. Zájemce o jedno se nikdy nebude dívat po druhém.
Já osobně bych si však nákup Karoqa cenově nezdůvodnil - za mně je to (po dovybavení) zbytečně drahý vůz, který pro mne nemá přidanou hodnotu.
Jo, speedfred to napsal za mě. ;-) Každopádně tempomat a ovládání rádia považuji za letité evergreeny zde. V praxi to drtivé většině lidí nevadí (tempomat), nebo vyhovuje (rádio), ale tady se to roky haní...
Mimochodem díky těmto dvěma systémům mám v autě na volantu pouze dva kolébkové ovladače - na levou ruku tempomat +/-, na pravou tempomat R/0. Když sednu do auta s deseti čudly na volantu, říkám si "proboha proč?". Ale zvyknu si a psát test na takové auto, neřeším ;-)
Tu otázku zda se vyplatí připlácet bych otočil. Realita části trhu, typicky starších lidí zvyklých na škodovky, bude taková, že automaticky jdu pro Karoq, ale po zhodnocení srovnávačky s Dusterem bych se zamyslel zda opravdu musím tolik připlácet za Karoq a za zbytek si nedopřát pěknou dovolenou pro celou rodinu (možná i víc) nebo ty desítky tisíc neutratit jinak. Pro firmy kupující auto co dokáže vyjet mimo silnici (na stavby a tak) je to podobné.
Již jsem to tu v diskusích psal, za mě Duster v aktuální generaci má asi nejlepší poměr cena/hodnota (v kontextu levnějších aut pro masy v evropě) jaký snad něco může mít.
Nicméně to se bavíme o nákupu převážně pro "normálního člověka" (FO) za normální peníze, tam Duster míří. Škodovka dlouhodobě dělá prodeje přes fleety a k lidem se to dostává až v bazarech. Píšu to jen, že ač tady obhajuju Dustera, tak jsem do firmy objednával Kodiaq i Karoq a ceníkové ceny jsou pro mě nepodstatné, reálně mě stáli úplně jinak.
Ja si myslim ze v tomto pripade su vitazom obe auta (bez ohladu na body). Ono totiz Duster a Karoq mieria na uplne inych zakaznikov, a vlasne si ani nebudu konkurovat...
... Duster bych přirovnal k lesníkovi s plnovousem, který se nebojí pořádně zašpinit, karoq pak je spíš sportovcem v softshellové bundě, co vyrazí do přírody maximálně tak za čerstvým vzduchem. ...
Toto prirovnanie asi najlepsie vystihuje obidve auta.
potenciálny kupca dastra sa dozvedel, že je to dobré auto a za tie prachy kúpa snov. Potenciálny kupca karoku sa dozvedel, že ak by mal problém s cenou karoku, možno stojí za zváženie, či dastr neurobil už taký pokrok v technike, dizajne aj komforte, že tých 150 tisíc by mohol využiť inde (je to 5 rodinných dovoleniek pri mori, dá sa povedať, že s dasterom získaš každý rok životnosti dovolenku pri mori gratis)
Čtyřválec 1.5 TSI je o parník lepší motoricky než tříhrnek 1.0 TSI.. 8-s
Srovnávačka byla na prd.
Dejte srovnání těchto motorů ve zcela stejném trochu zajetém autě..!
Dopadne to stejně jako třeba 1.6 TDI proti 2.0 TDI..objem se nahradit nedá.
A okecat už vůbec ne. ;-)
Když se koukám na ty fotky, já vím, je to subjektivní, ale mě se ten Duster líbí prostě víc. Určitě zepředu. Zezadu je Duster takovej vyvalenej a Karoq dost asijskej, ale jinka Duster vzhledově pro mně hezčí.
Souhlas, mám auta s obojím řešením a Renaultí s páčkou mi vyhovuje nejvíc. Chápu, že někomu vyhovuje víc jedno a někomu druhé, jen by se to v těch testech nemuselo neustále zmiňovat v negativním světle jak kdyby to byl nějaký objektivní přešlap.
Já to tam nikde nevidím. Ani v závěru. A v bodování už vůbec ne. Není tam žádné srovnání. Je tam jen srovnání, že na silnici jede lépe Karoq. U Dusteru se o světlé výšce píše, ale nikde se nesrovnává s Karoqem. A srovnání je snad základ srovnávacího testu. U Karoqu se světlá výška nikde neřeší. Jediná zmínka je to, že jim je líto s tak pěkným autem jet do terénu. :-)
jj... jiná věc je, že se to zřejmě moc nepromítá do bodování, protože metodika je jen jedna a ta je šitá na míru běžnému silničnímu využití aut, na speciálky (ať už terénní nebo sportovní) už tak dobře nefunguje.
Já s tím jezdil 30 min. a hrozný mi to určitě nepřišlo. Jelo to o něco líp než můj golf s 1,4 TSi 92 KW. Subjektivně, protože jízdy mezi Karoq 1,5 TSi a Polo 1,0 TSi v silnější verzi, se mi zdál živější Karoq. Takže tomu srovnání, že 1,0 s 200 Nm je lepší než 1,5 s 250 Nm prostě nevěřím.
A proč nebyla v tomto testu nikde zmíněná světlá výška? To je u testů SUV nepodstatné?
21 cm u Dusteru je oproti 17.6 cm u Karoqa propastný rozdíl. Navíc se tato velká výhoda Dusteru ani moc neprojevila na silnici.
Srovnání ukazuje možná víc, než by redakce chtěla.
Startovací čára obou vozů je úplně jinde. Ale jakože úplně. V testu měl být totiž 1ks Karoq a 2ks Duster >:-[]:-! Ano, takto to je. Ale ok, máme tu vůz a druhý za cenu poloviny Schade. Srovnání určitě stojí za zamyšlení.
Cena Dusteru se neodmyslitelně musela projevit na jiných hodnotících kritériích než jsou pořizovací náklady. Není divu, že cena ovlivňuje design, interiér, motor i jízdní vlastnosti.
Rozdíl v pořizovacích nákladech se však prapodivným úhlem pohledu smrsknul jen na dva body. Na stejné dva body, o které vyhrává Karoq v designu. A já se opravdu nestačím divit. Ano, Duster nemůže mít tak propracované detaily kvůli ceně, ale odhlédneme-li od technických detailů, máme tu design, který je výtečný. Jestli je design jako takový lepší u Dusteru nebo Karoqu, pak záleží především na osobním vkusu. Tečka.
V interiéru není o čem, opět Duster limituje cena.
Motor - ač je to s podivem, cena necena, Duster ničím nezaostává. No, nezaostává... Naopak mě zaráží, že redakce maže rozdíl 3 válce vs. 4 válce a je jí to jedno... A to si říká motoristická redakce. Ne, milí a vážení, neznám 3-válec, který by byl skutečně lepší nebo stejně dobrý jako 4-válec. jestli redakce strká hlavu do písku před tímto rozdílem, svědčí to o všem možném jen ne o objektivním pohledu :-!
Jízdní vlastnosti opět drobný rozdíl.
Suma sečteno podtrženo - i když je jeden Karoq za cenu dvou Dusterů, metodika tento zásadní rozdíl maže.
Takže pak se nedivme, že v Česku předražená Škoda obvykle s cenou výrazně převyšující konkurenci stejně vyhrává v testech. Cena se totiž promítá do hodnocení naprosto minimálně. Ono by vlastně vítězství Schade nejspíše vyšlo, i kdyby byl Duster za cenu příplatku "bez označení motorizace" u Karoqu >:-[]8-s:-!
Chápu co chcete říct, je to to z části jen psychologie. To co si mohu spíše dovolit, není tak cenné a proto se k tomu můžu chovat jako prase. Ušmudlanou pilu a prkna může vozit klidně i Bmw 5 v kombíku se světlým kobercem. Když se přidrátuje kus nárazníku nebo roztržené sedadlo přelepí kobercovkou, tak to bude fungovat taky. Stejně jako Dacia je technický výrobek úplně stejně, takže vstřikování, rozvody, čepy a jiné věci musí fungovat správně stejně jako na každém autě. Může být Duster v dobrém technickém stavu a může být Duster ve špatném technickém stavu. Vždycky to bude technický výrobek, který se od jiné konkurenční značky ve skutečnostli liší méně, než se marketing snaží vývolat. Že je Duster relativně povedený a zásah správným směrem souhlasím.
Vynikající těch 21 cm není..ale dost dobré ano.
Na SUV ! A auto je docela pěkné na Dacii..za slušné peníze.
Karoq se mi designem moc nelíbí..Ateca vypadá lépe.
Navíc má Škoda šílenou cenu..
Přesně, tempomat na páčce s blinkry mi přijde asi nejhorší řešení z aut co jsem jezdil. U Audi to má svou páčku, jinde většinou jedno z tlačítek na volantu, vše OK, ale to soustředění se na čudlík z boku abych neaktivoval něco jiného mě vyloženě obtěžovalo.
súhlas, toto sú práve veľmi užitočné testy. Človek, čo chce kúpiť dastra sa tu dozvedel, že je to super auto, ktoré zvedie vyrovnaný súboj s oveľa drahšími značkami. Výborná cena neznamená zásadné slabiny. A to ešte predmetom testu nebol terén. Za mňa je v podstate víťazom testu daster, lebo za tie prachy vyčarovať takéto auto, je kčáp. A myslím si, že ak by tam capli logo jeep, tak by to všetci zožrali aj s navijakom.
Já už nějakou dobu Renaultem nejezdím a také mi to přišlo jako výborné řešení. Mondea od MK IV už to takto hezky řešené nemají :-( . Jde spíše o to, že je tady místním folklórem si na toto ovládání postěžovat.
Ty body to ale popisujou dobře, ne? Je v nich vepsáno to, co tester píše a co bych i já intuitivně čekal - motoricky jsou ta auta srovnatelná, na silnici (což je i u SUV těžiště testování, jestli je to dobře nechme stranou) Karoq o něco málo líp jezdí. Dacia je o hodně levnější.
Ve finále to podle metodiky nějak vyjde (nebo se tomu trošku pomůže, to opět nechme stranou), ale ten pohled, že Karoq není o tolik lepší, o kolik je dražší, je v tom testu jasně uvedený.
Nic proti tomu, co píšeš o Dusteru - souhlas. Ale proč je Karoq "úlitba trhu"? Přetechnizovaná??? Útlocitná? Já vozím v A6 ( se světlou látkou) daleko horší věci, než bedny s jabkama a křoviňák. Karoq je prostě úplně normální auto, v terénu horší než Duster a na silnici lepší. Že mu nebudu drátovat nárazník nevidím jako slabou stránku.
To jo, ale chápu i protiargument - jestli chceš mít v autě pořádek nebo ne není nutně závislé na ceně auta, obzvlášť pokud je to tvé jediné auto. Jasně že můžeš do Dusteru hodit pilu, ale pak holt budeš mít na sedačkách piliny.
Je to rovnake aj u PSA. Tempomat si mohol uplne deaktivovat alebo prepnut na obmedzovac rychlosti, ale ak si ho raz prepol do polohy tmpomat, tak bol neustale zapnuty, ale musis ho aktivovat resp. nastavit na nejaku rychlost.
Osobne som ho zapol po kupe auta a 4 roky nemal dovod to menit...
Světlá výška je u SUV (alespoň pro mě) důležitá určitě. Bodování je tu ale stále ve stejných disciplínách, ať jde o sporťák nebo SUV. Takže ano, speciálně kvůli Dusteru autor nepředělal bodovací tabulky. Ale v textu několikrát jasně zmínil jeho lepší terénní schopnosti. Jestli máš potřebu fňukat, že za to nevymyslel speciální body, tvůj boj. Jako bys tu četl první srovnávací test.
Skoda bude v kazdem ohlede dotazenejsi auto, ale duster je perfektni zrcadlo. Co vsechno clovek muze mit za jisty obnos, resp. kolik musi priplatit za casto marginalni zlepseni. V tomhle svetle duster vitezi I v tomhle testu, ten cenovy rozdil je propastni.
Souhlas ze dustru to slusi, pravda, nazivo to uz neni takova pecka, ale vyse popsane furt plati.
Samotná aktivace tempomatu mi u škody problém nedělá, ale obnovení původní rychlosti (po brždění za kamionem např.) to je tortura. Resp. jel jsem v Rakousku 130 na temp., dojedu k emisní zóně 100kmh takže přibrzdím, a po zapnutí tempomatu auto vyrazí opět na 130. Uáááá! 8-s
U škodovky je bohužel tempomat na páčce ještě s ostatními funkcemi, a ten mě taky vys.íral. U audi je páčka jen na tempomat, je to to velice jednoduchý a funguje to skvěle. Lepší ovládání tempomatu jsem neměl. Ale beru, že je to individuální.
Já měl rádio pod volantem u několika Mondeí a vyhovovalo mi to. Na volantu mi vyhovuje o chloupek líp. Je to prkotinka, pokud z toho autor nedělá drama, jako někdy dělali ze zapínání tempomatu v rencku u řadičky. :-)
Já byl hodně překvapený jak dokázali zakomponovat i bluetooth hadsfree - téměř bez kompromisů. Levým tlačítkem přepínáš stále vstup, pravým rádio/telefon (myslím ta tlačítka nahoře, dříve obě pro vstup). V nastavení rádia můžeš "vypnout" dlouhé a střední vlny, takže přepínáš pouze FM/CD/AUX.
Jedna věta, ještě navíc doplněná "to už asi zbytečně rýpu" a tolik tě dokáže vytočit?
Někomu zase nevyhovuje koncernová páčka tempomatu pod volantem a taky se tím "dost neztrapňuje". Trochu nadhledu. Duster je v testu dost chválený. Není důvod plakat. ;-)
To bylo vtipné..když v tříválci jede víc lidí a nedej bože i naložený zavazadelník , tak to auto vůbec nejede..
Kdo by ho viděl zezadu? Jedině ta fronta za ním... >:D
Lepsie to vystihne prirovnanie ze karoq je o polovicu drahsi nez duster. Unika mi zmysel testu - ak nemate porovnatelne auta tak ich netestujte spolu ale samostatne lebo pri tak velkom cenovom rozdiele nikto medzi autami nevybera. Alebo pockajte az bude social edition od skodovky a potom to budu ine body za interier a konektivitu...
Ne, tak to není... přibrzdíš, tempomat se deaktivuje. Následně buď dáš horní tlačítko Resume a zrychluješ na 130, nebo dáš spodní tlačítko Set a nastavíš novou hodnotu dle aktuální rychlosti. Pokud si to teda dobře pamatuju... ale určitě to jde.
A kdo by si kupoval Karoqa s 1,0TSI na trvalé zatížení typu 4os. na dálnici? 2x za rok dovolená se snese, a zbytek roku budiž. Kdo jezdí hlavně dálnice koupí 2,0TDI.
Je to tak..
POMĚR VÝKON/CENA je jasný...
Vyhrává to Duster na celé čáře!
Bohužel VW předražil i nový Tiguan , není divu , že prodeje nejsou až takové.. 8-s
Proti starému modelu !
Karoq je ale vyprodaný..kdo ho chtěl , ten čeká. Kapacita výroby je malá..proto taková cena u Škodovky.
Tak to seš rekordman. Na spritmonitoru se s tím nikdo nevešel pod 7,6. Karoq má nižší průměr i když do toho zamíchám 1,5TSI. Duster je na tom +- stejně jako Nissan.
V 5er, 7er a všem, co dostane jejich nové typy volantu, už nemusíš tempomat aktivovat, ale zapne se prvním nastavením rychlosti. Tak to mělo být vždycky. ;-)
Nevím čemu říkáš "všichni svorně nadávají". Možná neumíš číst. Anebo nevím, proč to píšeš mě.
A jestli jsem špatněj "automobilista" proto, že mi moc nesedí tempomat škodovky (ne VW group), budu se s tím muset smířit. Ale lehký to nebude.
Jasne, zapamatat sa to da, ak je to na hlavnom aute, tak je to jedno, clovek si zvykne. Ale fakt je, ze ak sa pred jazdou nepozriem za jazdy si to musim poskusat. Svalova pamat mi tu nefunguje.
V tom je mi prave stare (teraz je na volante) riesenie PSA blizsie. Tlacitka su rozdielne, takze clovek aj hmatom vie, ktore co robi. u Skody su na vsetko dve rovnake tlacitka a funkcia zavisi od kontextu, co je pre obcasneho uzivatela horsie.
Sup 3 je L&K s adaptivom, takze bude mat vlastnu packu, aj ked asi prva vec bude vypnutie adaptivu. Nemam ho rad.
to je jedno, ide o hodnotu za dane peniaze ... sice nie kazdy na to musi pozerat, no min o Skode resp VW to uz hovori dost... aj ja si myslim, ze duster je vitaz... objektivny
Ano, lze to tak také vnímat. Ale přece jen - protože jsem trochu magor, nikdy bych do BMW umaštěná prkna nenaložil, protože BMW podle mne vyjadřuje náklonost k preciznosti a pořádku (pokud nehovoříme o vylítaných kraksnách se začouzeným nárazníkem a sjetejma gumama - bohužel to poslední někdy i za volantem)
Duster¨je takovej bodrej sedlák, kterej přistupuje k věcem sedláckým rozumem, někdy sice venkovsky nerozvážně, ale vždy s konkrétním cílem. A protože my sedláci jsme kolenovrti, uvažujeme o věcech především jako o zdrojích příjmu. Duster na sebe vydělá cca za rok" ( nebo třeba Dokker) a pak ho zkrátka zhuntuju nebo rovnou vyměním. Ale ano, souhlasím, je to především o té marketingové psychologii... přirovnal bych to (ad absurdum) k situaci, kdy máte doma v předsíni holou podlahu nebo koberec. Pokud máte koberec, jaksi podvědomně se zouváte už na prahu domu.
Co se týká techniky... či technického stavu... Duster je mnohem jednodušší - a jednodušší řešení bývají obvykle ta správná. V rámci přetechnizovanosti u Karotky jsem měl na mysli spíše software, nikoliv pouze hardware.
Tiez mam ten isty problem, kedze Skodou jazdim raz za cas.
Nikdy som si napamatal, ktora poloha je set a ktora vyvola poslednu hodnotu a doteraz neviem ci sa da akutalna hodnota plynule menit. V meste som s tym nedokazal fungovat.
Na dlhsej ceste som to uz preskumal a zvykol si...
Uvidime ako to ma vyriesene Superb 3, snad lepsie.
Otazka, ci sa vyplati priplatit je urcite relevantna, len problemom je, ze tie auta nie su uplne porovnatelne.
Otazku 3 valec vs. 4 by sa dalo ignorovat, ale porovnanie 4x4 verzie s priechodnostou v terene (ako bonus multilinkom) vs. mestska predokolka s torzkou uz bude trochu problem. Specialne ak ten drahsi je aj technicky horsi.
Otazka potom stoji akurat tak na dizajne / interieri, kedze technikou si priplatkom pohorsis...
Ak by proti sebe postavili podobnejsie verzie, tak to beriem, ale tie auta by sa uz prilis minali. Osobne sa cudujem, ze nepostavia proti Karoqu napr. take Suzuki S-Cross. Vcelku simpaticke auto ak nie je problemom interier a motormi a vybavou sa slusne prekryvaju. Duster je uplne iny typ auta.
Zatím jsem u žádnýho auta neměl, že bych musel po novém startu temp. úplně aktivovat. Tedy - pokud jsem si ho schválně úplně nevypnul. Což u některých aut jde - nejspíš pojistka, pro ty co ho nepoužívají, aby ho při jízdě nechtíc neaktivovali a pak se nelekli?
Ja jsem si tedy na ovladani infotaimentu pod volantem zvyknul prakticky okamzite. Nechapu, ze je kolem toho takovy humbuk.
Ano, tempomat na stredovem tunelu je debilni (ale to je zas na jinou debatu a vlastne ani to moc nevadi), ale tohle mi pridje uplne v pohode.
Áno,ako píšeš.
Pri každom naštartovaní je tempomat ihneď aktívny a ty si nastavíš iba rýchlosť.Mal som to aj v Pežote,u ostaných áut čo som mal : aktivovať tempomat a nastaviť rýchlosť.
Já zase nechápu, že ty nechápeš, že se to nijak neprojevilo v hodnocení. Nebo to tam někde vidíš? A hodnocení terénních schopností karoqu vidíš snad v poznámce, že jim bylo líto vzít Karoq do terénu. Ale pokud není u SUV světlá výška důležitá, tak bych to dál neřešil.
Možná se zeptám hodně zle, ale zapnes ho jednou a pak i když z auta vystouopis, tak pak při další jízdě je aktivní a jen zalogujes rychlost, je to tak? Koncern má fyzicky přepínač co zůstane v poloze. Já mám ale jen tlačítko které se aktivuje na PP a myslím že po vypnutí motoru musím zapnout znovu
.
To bude velmi pravdepodobne nejaka zakladni verze 1,3 TCe, pochybuji, ze by udelali novy trivalce - nastupce nuladevitky.
Proste to podladi na nejakych 74kW, daji o trochu draz nez stavajici 0,9 TCe a myslim, ze o zakazniky nebudou mit nouzi (spis naopak).
Vím. Většinou, když jsem se dotazoval a testér odpověděl, měli auta nezajetá. Třeba byl tenhle Duster zajetý - spotřeba (za mě) odpovídá, dynamicky jsem na tom asi o chlup lépe (Tce 130, Megane kombi). Prostě jako někdo kdo má s tím motorem 60tkm bych to viděl na zajeté auto ;-)
Duster: " Při běžném cestovním tempu se mu nedá příliš vytknout a k tomu skvěle funguje v terénu. Pořád platí, že jde o jedno z nejschopnějších SUV v nabídce."
Karoq: " Domácím hřištěm karoqu, minimálně toho, který jsme testovali my, jsou okresky nebo dálnice. Do terénu by mi ho bylo líto vzít, tím spíš bez pohonu všech kol. "
Jestli jsi vážně z testu nepochopil to, co se tam line už od začátku - tedy že Duster je terénní pracant a testovaná předokolka Karoq je spíš silniční auto, tak nevím. Vzhledem k tomu, že s nimi nedělali nějakou terénní vložku, tak nevím, co jsi chtěl číst. Tedy asi vím - Karoq má o 3,5cm menší sv. výšku. Co by to na testu změnilo? 17,6cm není tragédie, 21cm je vinikající. Ale terénní schopnosti Dusteru nejsou jen o sv. výšce. :-)
Jasně, tempomat jednou aktivuji a konec. Nenapadá mě důvod, proč ho deaktivovat, takže ať je tlačítko klidně na blbým místě a nezabírá místo důležitějším. :-)
Hele, já psal už v tom prvním příspěvku:
...na silnici (což je i u SUV těžiště testování, jestli je to dobře nechme stranou)
Jo, bylo by fajn při testech SUV vyjet i mimo silnici. Na druhou stranu chápu, že to není úplně jen tak - musíš najít místo, musíš to trošku umět, je slušná šance to někde odřít a tak. Takže jsou SUV testovaná stejně jako třeba kompakty.
Že je Duster pro mimosilniční nasazení vybavený lépe v testu zaznívá, bez konkrétního testování asi nemá moc smysl to dál řešit, Karoq jako FWD evidentně tyhle ambice nemá.
To je zas porovnanie ala acz. Kto rozmysla o karoqu za 600 tis kc nebude rozmyslat o Dacii za 400tis a naopak ak idem dat 400 tis za auto tak nebudem pozerat karoqa (boze to je nazov). Ten 1.0 tsi asi nie je zly motor ale uz to strasne tlacia a propaguju.....dat 600000 za 3 valec je chore podla mna.....sama chvala ked pozeram tie spotreby no neviem ziadny zazrak.....priemer mam s o triedu vacsim suv so 120kw lepsi o par deci takze az taky zazrak to nieje.
Kto nechce pochopiť, nepochopí. Všetci ostatní odkaz testu jasne pochopili, len Ty jediný tu vykopávaš otvorené dvere. Zrejme Teba by uspokojilo len konštatovanie v duchu: Duster je preborník v teréne, kde je Karoq úplne nepoužiteľný. Preto test drvivo vyhráva Duster.
Já v tom problém nevidím... máš kolébkový přepínač a jedno tlačítko obnoví původní rychlost a druhé nastaví novou... co je na tom špatně? Maximálně si můžeš plést které je které... ale zase jsou jen dvě, to je jako y/i ;-)
Občas chci jen tempomat vypnout a plachtit třeba k tomu omezení rychlosti, aniž bych ťuknul do brzdy (i kvůli autům za sebou)... a pak uznávám, že ten horní přepínač se třema polohama se moc nepovedl, ani nemá tak hezky definované polohy a hladké přechody, jak bývá u koncernu zvykem.
Mimochodem, Dacia ze své nabídky zcela vyřadila i 0.9 tCe. Takže při požadavku na trochu rozumnou dynamiku je dnes třeba Logan koupitelný jedině v naftě. Zajímalo by mě, co mají v plánu, protože tohle dlouhodobě fungovat nemůže.
To zase nemůžeš soudit, kdyby si viděl můj Facebook, tak si taky řekneš, že jsem někdo jiný, než doopravdy jsem, protože tam dávám samé blbosti a vážné fotky moc nedávám >:D
Pekne zhrnute...zial doteraz som nevidel zmysluplnu metodiku hodnotenia/porovnavania aut, ktora by dobre brala do uvahy cenu, skor je to ignorovane, maximalne sa zmozu na porovnanie v nejakej cenovej kategorii...a uprimne, automobilky sa nas snazia presvedcit ako je kupa auta ciste emocionalna zalezitost ale opak je pravdou, vlastne byvanie je najvacsia investicia v zivote bezneho cloveka a kupa auta za tym nasleduje. Ciste ekonomicky ak zarabam 2000€ v cistom mesacne (patrim medzi top 5% priblizne) a idem si kupit auto za 24000€ tak je to podobne, len v malom, ako ked nejaky makroekonom hovori o verejnej megainvesticii v hodnote 100% rocneho HDP krajiny. Ludia su v tomto vyslovene zblbnuti, odtrhnuti od reality. Keby sa dnes postavil premier krajiny do telky a vyhlasil, ze ide nakupit nove auta pre celu verejnu spravu na dlh v hodnote 100% rocneho HDP krajiny tak by ho (pravdepodobne, dufam >:D ) verejnost zlyncovala.
Oni to vlastne podla ceny ani hodnotit nemozu, zasadne by to narusilo trh, ktory funguje primarne na leasingoch a emociach. Pri tom uz peknych par rokov su zname ekonomicke zasady ako kupovat auto do osobného vlastnictva:
1) nebrat na uver, RPMN (v CR tusim RPSN) som asi ani nevidel pod 15%, zvacsa 15-20%, to sme uz na urovni uzery
2) ak brat na uver tak max na 3-4 roky a celkove priemerne naklady na auto (poistky, palivo, servisy, mesacna splatka uveru,...proste vsetko) by nemali presiahnut 10% cisteho mesacneho prijmu domacnosti
3) idealne je platit v hotovosti (blbec povie, ze pri leasingu ale davaju zlavy...no asi vedia preco, preplatis 20% a oni daju zlavu 5% z kupnej ceny vozidla, dobry kauf!), maximalna cena by nemala presiahnut 50% cisteho rocneho prijmu domacnosti
Keby toto verejne vsade omielali mozno by nase krajiny nedominovali v pocte exekucii a automobilky by to mali u nas tazke...samozrejme by nemali dovod sponzorovat taketo weby a auto-moto casopisy, ved minimalne 2/3 vsetkych aut, ktore su na trhu, by novinári museli oznacit za ekonomicku sprostost pre minimalne 80% obyvatelstva.
Ono by nebolo tazke preratat vsetky objektivne technicke udaje na peniaze, sikovnejsi clovek, ktory si to nahadze do excelu s tym problem mat nebude. Pekny pokus o porovnanie spravil nedavno Rasto Chvala na Dustera ([odkaz] Da sa to, zoberies si vykon motora Karoqa a Dustera, za 50% ceny dostanes zhruba 99% vykonu motora (1.0 tsi vs 1.6 Sce benzin napríklad). Zoberies si velkost kufra, za 50% ceny dostanes 84% objemu. Takto mozes porovnavat zrychlenie, brzdenie, rychlost odozvy multimediálneho systemu...bezpecnost z euro ncapu tiez, ale nie stupidne podla poctu hviezd ale bodového hodnotenia osobitne za narazove testy a potom za asistentov.
Tiez si myslim, ze dizajn v takomto porovnavani nema co hladat, je to vylozene subjektivna zalezitost. Ergonomia kabiny tiez nie je velmi meratelna, kde su ake packy na co a podobne...slovne sa to popisat da ale nehodnotil by som to na body.
Lenze keby takto porovnavali auta tak by to tym jednoduhsim ludom az prilis otvorilo oci.
Suzuki by bolo Karoqu blizsie ale problémom stale ostava porovnat s niecim Dustera a v nasom škodovo-fetišistickom priestore je Karoq asi jedina vhodna alternativa...
Osobne si myslim. ze Duster je ludove auto pre siroke masy a nekupuje si ho nutne niekto, kto chce lacne SUV ale chce lacne auto vseobecne s "normalnym" motorm a "normalnej" velkosti a aj pekneho vzhladu - tu by boli zaujimave statistiky kolko ludi si ho kupi/lo s 4x4, podla mna to bude mensina. Fakt ked si teraz prejdem uplne vsetky cenniky v cenovej relacii Dustera tak tam ostane mozno Fiat Tipo, u nas Lada Vesta a to uz je asi aj vsetko. A prave tato cenova kategoria do tych 14000€ max by aj mala byt stropom pre 70% obyvatelstva.
Zjavne si nepochopil ucel testu. Karoq je prehnane predrazeny voci Dusteru a aj tak motoricky nema na vrch. Dalsie navysenie ceny s 1,5TSI ho pre cielovu skupinu pre ktoru bol robeny tento test posle mimo ringu okamzite bez porovnavania dalsich parametrov.
Už nějakou dobu mě baví, jak dle diskusí každý jezdí zásadně ve čtyřech, s plným kufrem a zapřaženým karavanem, nejčastěji po německém autobahnu. :-)
Reálně většina aut jezdí v minimálním zatížení a 1.0 TSI v Karoqu mamině do města nebo staršímu páru na dojíždění v pohodě vystačí. Mimochodem, já jezdil pravidelně po dálnicích s naloženým autem o výkonu 60 koní a taky to šlo, 140 do kopce jsem udržel. >:-[]
Firmy asi jo. Škoda, že Allspace se jim nepovedl tolik, jako krátký. Tedy vzhledově. Měl bratránek odvahu na benzín? Já si teď trochu vyčítám, že jsem sáhl po mdlé naftě.
Spíš ceník než reál, osobně tipuju, že to bude jako s Passatem... tj. firma si dokáže sáhnout na slevy v řádu 15-20% z toho ceníkového milionu. Ale zatím se u nás nikdo nenašel, kdo by o to stál. Bratránek má objednaný Allspace, tak se ho schválně zeptám.
CHR je předražený prcek..
Stísněné auto s futuristickým designem za moc peněz.. :no:
Pokud by cena byla níž , asi jako u Nissan Juke , prodeje by byly skvělé.
Taky jsem to uplne nepochopil. Asi myslel kombinaci.
Jsem zvedav na parametry.
Tipuju 70kW a nejakymi 160Nm. Nebo ze by udelali dve verze? Neco jako 63kW a 77kW?
To vysvetleni postrada smysl-za takovych predpokladu je pak spatne jakekoliv jine ovladani nez to, na ktere si clovek zvykne, at uz jde o Toyotu nebo treba Ferrari...vzdycky si musi "pamatovat" co dela ktere tlacitko a kazda jina znacka to ma "blbe"....
Treba u BMW mi prijde naprosto tupe, ze se musi po kazdem startu tempomat nejprve zapnout, ale vzhledem ke slozitosti tohoto ukonu to nema ani vyznam resit
No to je tady zase setkani automobilistu. Jeden narika, ze 21 cm svetla vyska je malo. Dalsimu cini problemy packa na ovladani tempomatu u VW group a nemuze si na ni za tyden zvyknout......a vsichni tady svorne nadavaji na spatne testy...no ja bych chtel videt nejake vase testiky, myslim, ze neoblibeny Mr. Machala by byl za hvezdu ;)
Jako hele, na druhou stranu... zapamatovat si, že dole je Set a nahoře Resume není zas takový boj, ne? Navíc je to na té páčce napsané a je na ni vidět.
Aktuální hodnota se dá měnit, pokud je tempomat aktivní, pak to kolébkové tlačítko z boku směrem nahoru přidává a směrem dolů ubírá.
Superb 3 to má úplně stejně, podle výbavy - lepší kousky adaptiv se samostatnou, horší normál s integrovanou [odkaz]
Ok, takže vlastně dle očekávání, jen to nebude 0.9 ale 1.0. Volbou myslíš to, že budou dvě verze, nebo že bude jedna verze s oběma systémy (jak to mělo třeba 1.8TSI)? Spíš to první, ne?
To by samozřejmě bylo super, ale trošku proti filosofii Dacie. To, že třeba Sandero Stepway (a myslím i Dokker Stepway) šlo koupit jen s 0.9TCe byl fail. Teď jde koupit jen s 1.0SCe, to je ještě větší fail.
Podle informací co jsem kdysi četl ale měla být základní specifikace 1.3TCe 85kW 220Nm, to je jako základní motorizace trošku moc (tím spíš v Dacii... ale mají i auta jako Micra, Clio, Twingo).
Osobně jsem čekal, že Renault zvolí model tří motorizací (podobně jako VW nebo Ford) - 0.9TCe cca. 60-70kW, 1.3TCe cca. 80-120kW, 1.8TCe 140kW+. U Renaultu byl avizovaný konec 1.6SCe... ale do Dacií bych si jeho návrat uměl představit.
Škodovka má těch systémů víc. Jednodušší, kde je tempomat na páčce blinkrů shora a z boku [odkaz] , a složitější, kde je samostatná páčka dole (zřejmě adaptivní tempomat, nebo nevím jestli je to i nějak dle modelu) [odkaz]
Osobně mi kupodivu vyhovuje víc ovládání na páčce blinkrů, ta spodní páčka mi už přijde trošku mimo pohodlný dosah... akorát ten horní přepínač On-Cancel-Off není úplně ideální, výjimečně si tempomat vypnu místo deaktivuju... ale zase ty běžné funkce (nastavit - zvýšit rychlost - snížit rychlost - obnovit) fungují úplně parádně na to boční tlačítko.
PS: Opel to má na volantu, za mě trošku horší řešení, hlavně tam jsou zbytečná tlačítka na speedlimiter a podobné kraviny... no třeba si zvyknu.