TEST Dacia Duster 1.2 TCe vs. Škoda Karoq 1.0 TSI – Úhel pohledu
Úvod, pořizovací náklady
Do pomyslného ringu vstupuje nová Dacia Duster, která navazuje na předešlou generaci oblíbeného SUV. A proti ní nestojí nikdo menší než nástupce neméně oblíbeného yetiho v podobě Škody Karoq. Obě novinky se hned po začátku prodeje vyšvihly na samý vrchol žebříčku nejprodávanějších SUV na českém trhu, Dacia však má za úkol sesadit ze stříbrné příčky Nissan Qashqai, a až potom může pomýšlet na prodejní skalp karoqu. Ve srovnávacím testu ho ale může porazit už teď.
Na první pohled mají oba modely své vlastní místo na slunci a bojují o úplně odlišnou klientelu. To je do značné míry bezesporu pravda, v hlavách řady lidí ale jistě hlodá červíček pochybností, jestli raději nezvolit vrcholnou výbavu rumunského SUV s pohonem všech kol před soupeřem z Mladé Boleslavi ve skromnější výbavě. V takovém případě se totiž ceny obou aut dost zásadním způsobem přiblíží, nikdy se však úplně neprotnou. Minimálně ne do chvíle, než Škoda nabídne základní výbavový stupeň Active, který by celkové filozofii dusteru odpovídal mnohem lépe.
Prozatím Karoq startuje s prostřední výbavou Ambition, která v kombinaci s litrovým tříválcem startuje na částce 529 900 Kč. Stejný agregát jsme měli v testu i my, výbava ale byla, jak je u novinářských aut zvykem, velmi bohatá. Stačí si tedy odmyslet ty LEDkové světlomety, vyhřívaný volant a pár dalších vymožeností a je to.
Navzdory všem posměváčkům vám nezůstane auto bez volantu a sedaček, ale pořád velmi slušně vybavený kus. Už ve verzi Ambition je standardem tempomat, vyhřívaná přední sedadla, rádio s osmipalcovým displejem a Bluetooth, zadní LEDkové světlomety nebo třeba parkovací senzory vzadu. Dost dobře si tedy umím představit, že bych s takovým autem dokázal bez problémů žít a nic zásadního by mi nechybělo. Další příplatková výbava je sice příjemná, ale do značné míry postradatelná bez zásadního vlivu na komfort.
K dané výbavě lze za výhodných podmínek přikoupit paket Ambition Plus, který přidává přední LED světlomety s adaptivní funkcí a LED mlhovkami společně s dojezdovou rezervou se vším, co je k výměně kola potřeba, a to všechno za férových 15 tisíc korun. Systém hlídání mrtvého úhlu vás přijde na rovných 9 tisíc, stejnou částku dáte za zadní sedadla VarioFlex. Bezklíčový vstup a startování si škodovka cení na 10.300 Kč, velký multimediální displej s navigací a konektivitou pak na 11.100 Kč.
Dva dustery za jeden karoq
Když se ale podíváte do ceníku Dacie, zjistíte, že rozdíl mezi základními cenami obou aut je vskutku monstrózní. Za cenu jednoho karoqu můžete mít dustery hned dva a ještě vám zbude. Je to pochopitelně auto oholené až na dřeň, bez lakovaných nárazníků, klimatizace nebo rádia, s nikterak potentní atmosférickou šestnáctistovkou a pohonem předních kol. Za svých 259.900 Kč ale můžete z dealerství odjet fungl novým autem.
Pořizovací náklady | Dacia Duster | Škoda Karoq |
ZÁKLADNÍ CENA | ||
Motor | 1.6 Sce | 1.0 TSI |
Stupeň výbavy/cena [Kč] | Essential/290.900 Kč | Ambition/584.900 |
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY | ||
Airbagy | 6 | 7 |
Centrální zamykání s dálkovým o. [Kč] | S | S |
Elektricky ovládaná okna - přední/zadní [Kč] | S/- | S |
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka [Kč] | - | S |
Klimatizace | 15.000 Kč | dvouzónová aut. S |
Kola | 16" ocelová | 16" litá |
Kožený volant [Kč] | - | S |
Metalíza [Kč] | 13.900 Kč | 15.300 Kč |
Mlhová světla vpředu [Kč] | 3.500 Kč | S |
Parkovací senzory vpředu/vzadu [Kč] | - | 8.200 Kč/S |
Rádio s ovládáním na volantu [Kč] | S | S |
Rezervní kolo [Kč] | 1.800 Kč | 3.000 Kč |
Tempomat [Kč] | - | S |
Vyhřívaná sedadla vpředu [Kč] | - | S |
SERVIS | ||
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč] | importér nedodal | 6.417 Kč / 2.301 Kč + 4.865 Kč |
Přední / zadní nárazník [Kč] | importér nedodal | 10.208 Kč / 8.816 Kč |
Přední blatník [Kč] | importér nedodal | 6 229 Kč |
Čelní sklo [Kč] | importér nedodal | 5.112 Kč |
Brzdové destičky přední + výměna [Kč] | importér nedodal | 2.819 Kč + 480 Kč |
Hodinová sazba v servisu [Kč] | importér nedodal | 960 Kč |
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč] | importér nedodal | 30.000km - 4.680,64 Kč / 60.000km - 8.017,57 Kč / 90.000km - 6.406,17 Kč |
Všechny ceny v kolonce servis jsou uváděny s DPH | ||
ZÁRUKY | ||
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky) | 3/2/6 | 2/3/12 |
Prodloužená záruka [Kč] | 4 roky / 60.000 Km za 2.990 Kč, 5 let / 60.000 km za 4.990 Kč, 5 let / 100.000 km za 5.990 Kč | Akční paket mobilita plus, který zaručuje prodlouženou záruku na 5 let, je možné získat za 2.000 Kč. |
Konkrétní cenové srovnání je trochu oříšek, protože tento týden přestalo tuzemské zastoupení nabízet testovanou motorizaci. Náš kus poháněl zážehový přeplňovaný čtyřválec 1.2 TCe vybavený pohonem všech kol. V době uvedení na trh tato verze stála 395.900 Kč ve verzi Comfort, my měli vrcholné provedení Prestige za 399.900 Kč, navíc vybavené prakticky vším, co jde do dusteru objednat v rámci příplatkové výbavy. Už samotný Prestige toho ale obsahuje dost, namátkou sedmnáctipalcová litá kola, systém hlídání mrtvého úhlu (vůbec poprvé u Dacie), manuální klimatizaci, tempomat či zadní parkovací senzory v kombinaci s parkovací kamerou.
Možnosti příplatkové výbavy nejsou ani zdaleka tak rozsáhlé jako u škodovky, kde jsem z ceníku vybíral ty nejzajímavější prvky. V případě dusteru můžete své peníze utratit za metalízu, která cenu auta navýší o 13.900 Kč, rovných 8.000 Kč stojí automatická klimatizace, bezklíčový vstup a startování si Dacia cení na 6 tisíc. Velkou novinkou druhé generace dusteru je systém čtyř kamer, který stojí akceptovatelných 8 tisíc korun. Vyhřívaná přední sedadla pak 6.000 Kč, dvojnásobek činí příplatek za kožené čalounění. A to je v zásadě vše.
Jedna věc je ale možnost dopřát si komfortní prvky výbavy, druhá pak to, jak fungují v praxi. V následující kapitole zjistíte, že v tom se obě auta dost zásadním způsobem odlišují.
HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮ | Dacia Duster | Škoda Karoq |
Základní cena | 10 | 5 |
Standardní výbava a příplatky | 8 | 9 |
Průměr | 9.00 | 7.00 |
Design, interiér
Design
Obě auta vyznávají jinou filozofii i z pohledu designu. Duster bych přirovnal k lesníkovi s plnovousem, který se nebojí pořádně zašpinit, karoq pak je spíš sportovcem v softshellové bundě, co vyrazí do přírody maximálně tak za čerstvým vzduchem. Design dusteru se snaží být do maximální míry funkční pro každodenní život v nehostinném prostředí. Nešetří nelakovanými plasty, které chrání karoserii od všelijakých škrábanců, a všechno je tady značně naddimenzované.
Masivní jsou dvířka nádrže, velké jsou kliky dveří, zrcátka nebo střešní ližiny. Jako kdyby to nebylo auto pro člověka druhu homo sapiens, ale spíš pro biblického Goliáše. Z hlediska vnějších rozměrů se toho příliš nezměnilo. Přepracované nárazníky mohou za nárůst délky auta o 26 milimetrů, rozvor je na milimetr shodný s minulou generací, o tři milimetry se ale zvětšily rozchody kol vpředu a vzadu. Pro všechny, kteří duster chtějí používat i mimo silnice, je podstatná informace, že zůstala zachována také světlá výška 210 milimetrů.
Základní rysy dusteru se od první generace příliš nezměnily, duster ale vypadá mnohem moderněji a v kombinaci s nějakou zajímavou barvou mu to velmi sluší. Po designové stránce došlo na optické rozšíření přídě, dostal také moderněji vyhlížející světlomety s diodovým denním svícením. Z boku je patrný více skloněný sloupek čelního skla, zcela nové jsou zadní sdružené svítilny, kde se objevuje grafika kříže ve stylu Jeepu Renegade. Některé drobné detaily však auto po stránce designu pořád vrací do minulého tisíciletí. Ošklivé jsou hlavně kovové zámky ve dveřích, zvlášť když je auto vybaveno bezklíčovým vstupem, a při každém tankování nesmíte zapomenout na otevření víčka nádrže páčkou pod sedadlem řidiče.
Jestliže exteriér přinesl spíše evoluční změny, pak interiér je vskutku revoluční. Pryč je klakson na páčce blinkrů nebo utopený displej multimediálního systému. Z pohledu použitých materiálů duster odpovídá svému zaměření, ale ergonomií už odpovídá a funguje jako normální auto bez výraznějších ústupků. Volant má pěkný design a je konečně nastavitelný nejen výškově, ale také podélně. Škoda že ovládání rádia je pořád schované nešikovně pod volantem, ale to už asi zbytečně rýpu.
HODNOCENÍ DESIGNU | Dacia Duster | Škoda Karoq |
Vnější vzhled | 6 | 7 |
Vnitřní vzhled | 7 | 8 |
Zpracování | 5 | 8 |
Ergonomie | 6 | 8 |
Konektivita | 6 | 9 |
Průměr | 6.00 | 8.00 |
Inspirace v Ingolstadtu
Horizontální členění palubní desky s kruhovými výdechy klimatizace na vrcholu vypadá pěkně, co mě ale úplně dostalo do kolen je panel klimatizace s kruhovými ovladači s displeji uvnitř. Už jsem to sice viděl u Audi TT, ale proč znovu vymýšlet kolo, když to tak dobře funguje? Stejné je to i v případě tlačítek nad panelem klimatizace, kde se ovládají nejdůležitější funkce auta. Displej infotainmentu je prakticky beze změn převzatý z minulé generace. Má jednoduchou grafiku, příliš toho neumí, ale funguje rychle a jednoduše. Spárování telefonu je primitivní stejně jako vložení adresy do navigace a víc člověk k životu stejně nepotřebuje.
Přesto mě duster dokázal hned první den zaskočit. Při stání nebo v nízkých rychlostech náhodně pípal, a nedokázal jsem vypozorovat původce otravného zvuku, protože okolo auta žádná překážka nebyla a displej žádnou hlášku nezobrazoval. Logicky se nabízely parkovací senzory, i ty jsem zkusil vypnout. Nakonec jsem zjistil, že neplechu způsobují přední senzory, které mají svoje vlastní tlačítko s úplně jiným piktogramem a na úplně jiném místě - zatímco zadní se vypínají nad panelem klimatizace, přední senzory se ovládají nalevo od volantu. Nejspíš tedy nejde o tovární řešení, jejich smysl mi ale trochu uniká, protože auto bylo vybavené i čtyřmi kamerami. Dvě jsou ve vnějších zrcátkách, po jedné pak v obou náraznících. Zapomeňte ale na efektní pohled z ptačí perspektivy jako to umí šikovně poskládat modely jiných automobilek. U dusteru si můžete vybrat obraz vždy jen z jedné kamery, pro jízdu v terénu je to ale velmi šikovná věcička.
Dražší, ale také modernější
Karoqu se daří podobným chybičkám vyvarovat. Jeho interiér po stránce přívětivosti a jednoduchosti ovládání nemá slabá místa, tlačítek je tu poměrně málo, protože ty méně podstatné záležitosti obstaráte skrze dotykový displej. Ten je umístěn na samém vrcholu palubní desky, takže je na něj výborně vidět. Prostřední verze infotainmentu Amundsen s osmipalcovým displejem je ideálním kompromisem mezi úhlopříčkou displeje a ergonomií. Vyšší provedení Columbus už totiž postrádá jak fyzická tlačítka, tak i kolečko pro regulaci hlasitosti, oba systémy ale umí to samé, včetně zrcadlení displeje telefonu nebo připojení na internet. Položky jsou v menu seřazené intuitivně, takže i člověk koncernovými auty nepolíbený se tady velmi rychle zorientuje. Grafika je moderní a ani rychlost systému si nezaslouží výhrady.
Nejdůležitější funkce ovládají tlačítka na středovém panelu podobně jako u dusteru, za řadicí pákou se pak nachází už jen elektronická parkovací brzda a funkce Autohold, která funguje i s manuální převodovkou. Výběr materiálů je slušný, část interiéru je vyrobena z měkčených plastů, ale třeba madla dveří příliš hodnotným dojmem nepůsobí. Karoq to alespoň vynahrazuje množstvím odkládacích míst, šikovná je schránka na vrcholu palubní desky, potěší i velké úložné prostory ve dveřích.
Obě auta mají společný vyšší posaz, který zlepšuje výhled ven a zvyšuje pocit bezpečí. Nakolik je to pocit falešný nechám na vás, popularita SUV je ale jasným důkazem, že výše ukotvená sedadla zákazníci zkrátka chtějí. Přirozenější pozici jsem našel za volantem karoqu, pohodlnější se mi zdály také sedačky, jejichž tužší bočnice dokážou tělo podržet i během rychleji projížděné zatáčky. Také místa pro pasažéry nabídne více škodovka, má delší sedáky a prostornější je i v podélném směru.
To samé platí i pro srovnání zavazadelníků, škodovce s 521 litry rumunský soupeř nedokáže konkurovat ani v provedení s pohonem předních kol, které disponuje 445 litry, natož ve verzi s pohonem všech kol. Ta kvůli prostorově náročnější víceprvkové zadní nápravě nabídne objem jen 411 litrů, s rezervou se prostor smrskne na finálních 376 litrů. V karoqu náklad také lépe udržíte na místě (a mnohdy i vcelku), v kufru nechybí háčky ani síťky, šikovný je i příplatkový oboustranný koberec, který je z druhé strany gumový. Za 1.397 Kč jsou to dobře utracené peníze.
HODNOCENÍ INTERIÉRU | Dacia Duster | Škoda Karoq |
Prostornost | 7 | 9 |
Přední sedačky | 6 | 8 |
Zadní sedačky | 7 | 8 |
Kufr | 6 | 8 |
Variabilita | 8 | 8 |
Průměr | 6.80 | 8.20 |
Motor, jízdní vlastnosti
Motor
Během těch pár let, co jsou na trhu přeplňované tříválce, jsem na ně hodně změnil názor. Přestože asi nikdy nepřestanu obdivovat vidlicové osmiválce a řadové šestiválce, musím uznat, že se automobilkám podařilo nectnosti maloobjemových motorů buď zcela eliminovat, nebo výrazně minimalizovat. Prakticky zmizely vibrace motoru na volnoběh, které se intenzivně přenášely do karoserie, poctivější odhlučnění motoru pak téměř odstranilo typický chod tříválcových motorů.
A není to jen případ karoqu, je to v poslední době několikáté auto vybavené takovým motorem, kde jsem si toho všiml. Buď si tedy na tříválcové motory postupem času zvykám (ostatně těch vidlicových osmiválců a řadových šestiválců zas tolik v novinářských flotilách není…), nebo na tom automobilky skutečně zapracovaly. Přítomnost takových motorů mě tedy v menších autech začíná nechávat zcela chladným, jiné je to samozřejmě s jejich budoucí spolehlivostí, na kterou v tuto chvíli asi nikdo nezná spolehlivou odpověď. Tu prozradí až za několik let trh s desetiletými ojetinami.
Po dynamické stránce bude litr pod kapotou karoqu naprosto dostatečným motorem pro většinu řidičů. A to říkám naprosto svědomitě, protože jsem s ním ujel přes tisíc kilometrů, z toho většinu ve čtyřčlenném obsazení, a rozhodně jsem ho nešetřil. Dokáže držet velmi svižné tempo, a to především díky fantastickému podvozku. Mít na zadním okně obří nápis 1.0 TSI, tak ostatní řidiči asi nebudou věřit, co za motůrek je zrovna předjelo. Na okreskách dovede být velmi rychlý, stačí jen potlačit přirozenou potřebu brzdit do každé zatáčky. S lehkým motorem v přídi auto nádherně zatáčí a při průjezdu zůstává neutrální. V obratnosti si karoq pomáhá systémem XDS+, který v zatáčkách přibrzďuje vnitřní kolo, z podvozku je ale cítit, že nepostrádá ani přirozenou lehkost. Odpružení auta je hodně komfortní, spoustu nerovností karoq pohltí s naprostou samozřejmostí, že je vzadu jednoduchá zadní náprava poznáte jen na příčných nerovnostech, kde se projevuje tupými rázy, nejde ale o žádnou tragédii.
Dynamické měření | Dacia Duster | Škoda Karoq |
Pneumatiky | Nokian WRD4 | Continental WinterContact TS850p |
Rozměr pneumatik | 215/60 R17 | 215/55 R17 |
Pružnost na 4. RS(60-100 km/h)/5. RS a 6. RS (80-120 km/h) [s] | 6,6/12,2/13,9 | 7,4/10,4/14,0 |
Otáčky na nejvyšší RS při 130 km/h | 3000 | 2750 |
Skutečná rychlost při tachometrových 50, 90 a 130 km/h [km/h] | 46,3/85,3/126,2 | 47,2/84,7/127,8 |
Problém s tříválcovým motorem nastává až ve chvíli, kdy potřebujete někoho předjet. Tady už se výkonové parametry základního motoru samozřejmě projeví a s každým pasažérem na palubě se dynamika rapidně zhoršuje. Příliš na tom v takové chvíli nezmění ani kratší odstupňování šestistupňové převodovky. Ta jinak pracuje velmi dobře, má přesný chod a krátké dráhy. Spotřeba motoru mi přišla velmi slušná, vyloženě defenzivní způsob jízdy stlačil spotřebu na hodnotu 6,2 l/100 km. Při svižnějším tempu se dostanete na hodnoty okolo osmi, týdenní průměr nakonec činil 7,3 l/100 km.
HODNOCENÍ MOTORU | Dacia Duster | Škoda Karoq |
Zrychlení | 7 | 7 |
Pružnost | 7 | 7 |
Spotřeba udávaná | 7 | 7 |
Spotřeba v testu | 8 | 8 |
Odhlučnění motoru | 8 | 8 |
Průměr | 7.40 | 7.40 |
Dvě deci navíc
Po přesednutí do dacie se čtyřválcem o objemu 1,2 litru vás žádný razantní skok nečeká. Potvrzuje to i naše měření, kde byl v některých disciplínách rychlejší karoq, v jiných zase duster. Obě motorizace tedy nabídnou velmi podobnou dynamiku, čtyřválec dacie má ale ve vyšších otáčkách příjemnější zvuk, tady už škodovácký litr lichý počet válců zamaskovat nedokáže.
To už ale teď ale není úplně podstatné, protože zážehová dvanáctistovka zmizela z nabídky Dacie. Ještě letos by měl dorazit zbrusu nový agregát 1.3 TCe s vyšším výkonem, který už bude plnit nové emisní normy Euro 6c, takže přeplňovaný čtyřválec duster neopouští napořád.
Na silnici je nový duster mnohem civilizovanějším autem než v minulosti. Velmi dobře zvládá i hodně rozbitou silnici, za což kromě komfortně naladěného podvozku vděčí i pneumatikám s poměrně vysokým profilem. Automobilka mezigeneračně zapracovala na odhlučnění podvozku, což je znát především na dálnici. O to víc pak ale vyniklo hučení rozvodovky, které bylo při dálničních rychlostech poměrně nepříjemné. Šestistupňová manuální převodovka není odstupňovaná tak nakrátko jako v případě vznětové verze, na dálnici točí jen o trochu více než karoq.
Kárat dacii za to, že neumí zatáčky projíždět podobným tempem jako škodovka by nebylo fér, protože vymetání okresek duster nemá v popisu práce. Při běžném cestovním tempu se mu nedá příliš vytknout a k tomu skvěle funguje v terénu. Pořád platí, že jde o jedno z nejschopnějších SUV v nabídce. S novou generací přibyl asistent pro sjíždění prudkých kopců a také asistent pro rozjezd do prudkého kopce. Na displeji infotainmentu si pak můžete prohlížet údaje o náklonech karoserie nebo se orientovat podle kompasu.
Spotřeba ve finále dosahovala velmi podobných čísel jako u karoqu, při klidné jízdě si motor řekne o zhruba šest litrů na sto, týdenní průměr pak skončil na hodnotě 7,5 l/100 km. Většinu času se ale duster pohyboval v režimu s trvalým pohonem pouze přední nápravy, aktivní čtyřkolka hodnoty o pár desetinek zhorší.
HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍ | Dacia Duster | Škoda Karoq |
Ovladatelnost | 7 | 9 |
Komfort odpružení | 7 | 8 |
Odhlučnění podvozku | 8 | 8 |
Řízení | 7 | 8 |
Řazení | 7 | 9 |
Brzdy | 7 | 8 |
Průměr | 7.17 | 8.33 |
Závěr
Závěr
Bez mučení se přiznám, že předchozí generace obou modelů jsem měl rád, takže když mám vybrat jednoho, kterého teď prohlásím za vítěze, lehké to rozhodně nemám. Takže je možná dobře, že to za mě rozhodly číslíčka v tabulce, protože já bych toho asi nebyl schopen. Lépe tedy vyšla mladoboleslavská Škoda Karoq, která je neoddiskutovatelně lepším autem.
Nebo není? Záleží na úhlu pohledu. Pro někoho může být stejně tak lepší Dacia Duster, která je o ohromný kus levnější, což se logicky musí odrážet v provedení. Není tedy dotažená do takového detailu, postrádá moderní bezpečnostní asistenty i celou řadu komfortních prvků.
Jenže co když vám na tom všem vůbec nesejde, protože hledáte auto, do něhož se nebudete bát naskočit ve špinavých holinkách a vyrazit za prací do lesa? Přesně to je prostředí, ve kterém se Duster cítí nejlépe, má výbornou světlou výšku a skvěle fungující pohon všech kol. Nakonec ale vůbec nezklame ani na silnici. Oproti minulé generaci udělal ohromný posun v kvalitě jízdy i odhlučnění.
Domácím hřištěm karoqu, minimálně toho, který jsme testovali my, jsou okresky nebo dálnice. Do terénu by mi ho bylo líto vzít, tím spíš bez pohonu všech kol. Na silnici ale funguje výtečně, podvozek je špičkově naladěný a na rozdíl od yetiho už má i velmi slušný kufr. Na palubě potěší množství standardní výbavy i možnosti té příplatkové. I když je to nejmenší SUV od škodovky (zatím), nemusíte v žádném ohledu slevit ze svých požadavků na nejmodernější technologie či bezpečnostní systémy.
SHRNUTÍ HODNOCENÍ | Dacia Duster | Škoda Kodiaq |
POŘIZOVACÍ NÁKLADY | 9.00 | 7.00 |
DESIGN | 6.00 | 8.00 |
INTERIÉR | 6.80 | 8.20 |
MOTOR | 7.40 | 7.40 |
JÍZDNÍ VLASTNOSTI | 7.17 | 8.33 |
CELKOVÝ PRŮMĚR | 7.27 | 7.79 |
Dacia Duster 1.2 TCe (92 kW)
Nejlevnější verze modelu | 259.900 Kč (1.6/84 kW Access) |
Základ s testovaným motorem | 395.900 Kč (1.2 TCe/92 kW Comfort) |
Testovaný vůz bez příplatků | 399.900 Kč (1.2 TCe/92 kW Prestige) |
Plusy
- Nízká cena
- Terénní schopnosti
- Slušná výbava
- Nízká spotřeba paliva
Minusy
- Průměrný vnitřní prostor
- Drobné nedostatky pramenící z nízké ceny
Škoda Karoq 1.0 TSI (85 kW)
Nejlevnější verze modelu | 529.900 Kč (1.0 TSI/85 kW Ambition) |
Základ s testovaným motorem | 584.900 Kč (1.0 TSI/85 kW Style) |
Testovaný vůz bez příplatků | 584.900 Kč (1.0 TSI/85 kW Style) |
Plusy
- Výborné jízdní vlastnosti
- Velký zavazadelník
- Prostorný interiér
- Množství bezpečnostních asistentů
Minusy
- Stále chybí základní verze Active
- Pohon všech kol výhradně s 2.0 TDI
Foto: Ondřej Lilling
Model | Dacia Duster 1.2 TCe (92 kW) | Škoda Karoq 1.0 TSI (85 kW) |
Cena základní sestavy | 399 900 Kč | 584 900 Kč |
Cena testované sestavy | 0 Kč | 0 Kč |
Motor
| ||
Typ motoru: | přeplňovaný zážehový | přeplňovaný zážehový |
Válce / ventily: | 4 / 4 | 3 / 4 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): | 1197 | 999 |
Zdvihový objem (ccm): | 92 / 5300 | 85 / 5000 |
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): | 205 / 2300 - 0 | 200 / 2000 - 3500 |
Nejvyšší toč. moment elektromotoru (Nm / ot/min): | 0 / 0 - 0 | 0 / 0 - 0 |
Nejvyšší výkon elektromotoru (kW / ot/min): | 0 / 0 | 0 / 0 |
Nejvyšší výkon soustavy (kW / ot/min): | 0 | 0 |
Provozní vlastnosti
| ||
Maximální rychlost (km/h): | 179 | 187 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): | 11 | 10.6 |
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): | 6 / 7.1 / 6.4 | 6.2 / 4.7 / 5.3 |
Emise CO2: | 145 | 119 |
Rozměry a hmotnosti
| ||
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): | 411 / 1478 | 521 / 0 |
Objem nádrže (l): | 50 | 50 |
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): | 1317 / 0 | 1340 / 0 |
![]() | ||
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
| ||
a) délka (mm): | 4341 | 4382 |
b) šířka (mm): | 1804 | 1841 |
c) výška (mm): | 1693 | 1603 |
d) rozvor (mm): | 2676 | 2638 |
e) rozchod vpředu (mm): | 1563 | 1576 |
f) rozchod vzadu (mm): | 1580 | 1541 |
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
| ||
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): | 820 / 1030 | 620 / 1070 |
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): | 610 / 830 | 840 / 910 |
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): | 960 | 990 |
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): | 940 | 970 |
k) šířka vpředu (mm): | 1410 | 1500 |
l) šířka vzadu (mm): | 1420 | 1490 |
Délka sedáku vpředu (mm): | 480 | 510 |
Délka sedáku vzadu (mm): | 460 | 480 |
Výška opěradla vpředu (mm): | 610 | 650 |
Výška opěradla vzadu (mm): | 590 | 650 |
Místo vzadu pod předním sedadlem: | Ano | Ano |