Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 4x4 Dangel – Rodinný parťák s jedním velkým ale...

22 komentářů

Avatar - _Karel_
_Karel_
Cena čtyřkolky je absurdní. Pokud to nějak významně nevykompenzuje dealer slevou na celé auto.
Ovšem, zkrácení termínu výměny oleje u motoru s 4x4 na 40tkm, to je zločin. Možná jsem to v testu přehlídl, ale jaký je pak běžný interval? 50tkm? Šmejdi. Samozřejmě nejen Peugeot.
comper
To je bud preklep, alebo je rec o oleji v prevodovke, ani zabozruti by uz nenechali behat motor s jednym olejom 40tkm...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz]
Avatar - _Karel_
_Karel_
Koukl jsem na stránky Peugeotu, olej v motoru má interval klasika 30tkm, takže řeč byla zřejmě o oleji v AWD.
Redmex
Este k tomu skrateny interval pri zvysenom namahani je 20t km. A ak niekto vyuziva tu stvorkolku, tak bude auto namahane dost 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To máš už hodiny v tom odkazu 😉
Odokar
To, že redaktoři na auto.cz jsou VAGinisti non plus ultra víme ale tohle už je trochu moc.
Napíšou, že za Peugeot musíte za 4x4 připlatit 300 tis. zatímco u Multivanu jen 100 tis.ale už nenapíšou, že ten 4x4 Multivan je od 1 340 000 Kč, takže vás Peugeot stále vyjde o 150 tis. levněji :-ú
99matthew99
Tak ale urcite by ti vedeli dat minimalne 150 tisic dovodov preco je Multivan lepsi 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To by mě fakt nějaký důvod u toho kostitřasu zajímal... 😒
Avatar - sachs800
sachs800
Tak to mě taky.
Avatar - Emel
Emel
Prostě ty okolnosti koupě 4x4 jsou k pláči😒br /> - příplatek 300.000
- prodloužené dodání o 6-8 týdnů
- rezerva hozená v kufru
- nemožnost volby silnější motorizace nebo automatu
Výsledek je jednoduchý... pokud možno se bez 4x4 obejít.

O Multivan jako takový nejde, ten je tam jen k dokreslení situace... nedávno jsem viděl čtyřkolku v akčním ceníku za mega, ale to není úplně předmětem testu.
premysl
Přesně tak. 4x4 za tuhle cenu a za těchto podmínek opravdu nedává smysl.
Tak to chodí, když se na tom kromě Pežota musí napakovat i Dangel a dělají to skoro jako kusovku, kde dokonce musí něco před tím i odstraňovat.
Avatar - Rysguf.
Rysguf.
Tak diagnoza, ktorou sa zaoberaju uz aj realne lekari, nie je VAGinizmus ale VAGizmus, od slova VAGista.
Ked sa ocitnes v nejakej mensej dedine, ktora je komplet zasiahnuta VAGizmom, tj namiesto normalnej co najpestrejsej palety vozidiel s prihliadnutim na co najvysiiu spolahlivost (nakolko su to takmer vzdy jazdenky) alebo uzitkovost, je v kazdom dvore zaparkovany 15 rocny Passat B5, alebo Audi A6, pricom vacsina tych aut len stoji na mieste lebo neustale je nieco pokazene, tak tomu sa povie "aha, VAGisti". Nie "aha VAGinisti" 😄 😉
Avatar - MGRR
MGRR
Teď jsem sám řešil 7-8místné auto 4x4.
Nechtěl jsem smradlavý diesel, adblue, DPF, slabý diesel, ani auto "které stojí na každém druhém rohu".

Za 1.5m se dá nová Sienna AWD koupit nová. Za 700-900 tři-pět let stará, do 35.000km. Spotřeba 270PS & 3.5V6 10-13L/100km je malá, nebo může bez obav montovat sekvenční LPG za 35t a jezdit za +-1/2. Jestli mám do víčka nádrže tankovat benzín, naftu, adblie, nebo LPG, rozdíl v tom není, tedy rozdíl je při placení (předchozí Sienna na LPG byla).

Výbava Sienny (naštěstí ani v základu neexistuje jako dodávka), ve verzi AWD Limited, je luxusem, pohodou, tichostí jízdy i kvalitou, vzdálená světelné roky dodávkovému Multivanu, MB V, natož testované dodávce.

Boční i zadní vrata lze otevírat elektricky na bezkontaktním klíčku (nebo manuálně), kufrová výklopná okna jsou také el výklopná, dvě velké prosklené střechy, hagusy i s příčníky, DVD s dvojitým zobrazením, kamery, sensory, radary, kontrola aut při couvání, výklopné opěrky pro nohy, zadní masivní sedadla zaklopíte do rovné podlahy. Proti MB a Multivanu, najdete kvalitu i když se ohnete pod sedadlo a podíváte se na konstrukci.

K tomu úžasná čtyřkolka, bezporuchovost, skvělý automat se snad až moc silným krouťákem...

Je fakt, že než jsem Sienny poznal, prošel mi rukama nějaký ten o mio dražší Multivan, MB-V. Kolega má předokolku Traveller s legračním otočným kolečkem automatu, je podivná sranda s tím řadit.
Avatar - speedfred
speedfred
oficialne sa tu asi nepredáva ,alebo áno?
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Třeba Previa by také mohla být fajn. Jenže u nás se omýlá pořád to samé dokola a o spustě aut lidé téměř nevědí, přitom mohou být velice dobrá. I nová Delica je zajímavý stroj.
Avatar - Emel
Emel
Nějak jsem se ztratil v těch cenách😒br />
Základ s testovaným motorem 871.200 Kč (2.0 BlueHDi/110 kW Active)
Testovaný vůz bez příplatků 1.052.700 Kč (2.0 BlueHDi/110 kW Active)
Testovaný vůz s výbavou 1.479.467 Kč (2.0 BlueHDi/110 kW Allure)

Jaký je rozdíl mezi řádkem 1 a 2? 4x4 je až ten třetí řádek?
Avatar - _Karel_
_Karel_
Druhý řádek má být správně Testovaný vůz.........110kw Allure
Spletli výbavu.
kalousek
Autor sice slibuje že o pohonu všech čtyř kol si více přečteme v další kapitole, nicméně tato kapitola chybí.

Najdeme jen lehkou zmínku o existenci režimů Eco, Auto a Lock a jakési viskózní spojky (opravdu viskózní ???), ale to určitě není popisem pohonu 4x4 v článku, který by dle titulku měl být věnovaný speciálně této verzi.
traveldrive
"Pohonná jednotka je sice za studenta hlučnější..."

>😁 Aspoň po sebe čítajte, motáci...
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Myslím tím nepřítomnost i-kokpitu. Že by první vlaštovka návratu k normálnosti?
premysl
Každý máme na auto jiné požadavky a představy, takže budu psát jen o tom co trápí mně.
Kupříkladu jako vodák jsem na staré Š1203 mohl bezpečně odvézt až 3 kánoe.
Jenže na nových autech už nějaké to desetiletí chybí cokoliv uprostřed pod maskou u nárazníku na přivázání lodí vepředu.
Při tom jak naschvál aby riziko kývání bylo vyšší, je zároveň možné první příčník nosiče mít jen až daleko, daleko od předního konce střechy.
Vzadu je to v pohodě, tam je příčník skoro na konci a vázat se dá k tažnému zařízení.
Mnohá auta si pak říkají simply clever, ale opět požadované nenacházím, ačkoliv právě češi jsou vodáci, chalupáři, stavbaři co by na střeše rádi něco svezli.
A to neprovokuji ani myšlenkou, mít střechu která by rovnou měla povrch vhodný na odolné přímé nakládání a v bocích automaticky podélníky s otvory pro upínání. Ve snu to vídám jako stření část střechy z nerezu prolisovaného podélnými výztuhami.
Učiněným peklem jsou sedačky v dodávkách, kde se nesmí změnit ani uprdnutí, natož sedačku otočit aby za jízdy mohla být jako v autobuse, aby ji bylo možné sklápět opěradlem vpřed, ale i vzad do lůžkové úpravy a nebo aby pod ní nebyly desítky kg trubek a plastů bránící lehké manipulaci, demontáži z vozu a nebo možnosti pod sedačkami vézt třeba trubky od zadních dveří až do vybrání pro nohy spolujezdce.
Pamatuji tu byrokratickou buzeraci když jsem koupil jako druhé auto do rodiny VW Transporter mající 5 sedaček, než přišli na to, že úchyty sedadel v podlaze jsou sice originální, stejně tak pásy a sedadla, ale tohle auto na to nebylo homologované. Papír zvítězil nad normálně funkční bezpečnou realitou.
Prokletí je, že ač má auto kotevní místa sedadel i pásů a sedadla lze koupit, tak od zakoupení do smrti vozidla se na něm v tomto směru nesmí nic měnit.
Je to fašistická zvůle výrobců aby lidé nevystačili s méně vozidly, ale museli stále nakupovat jak otroci.
Dále by bylo možné diskutovat na zlovůlí kdy zesilují "A" sloupek až přes něj lze snadno přehlédnout chodce. Pro automobilku je to nejjednodušší a nejlevnější hodit problém na řidiče, když lze kromě vyššího podílu pevnějšího a tlustšího plechu, případně i výplně tuhší"voštinou" oživit i pravidlo o synech Svatoplukových. Myslím tím tu demonstraci jak lze snadno polámat jednotlivé slabé pruty, ale jeden silný má pevnost vyšší něž ty slabé v součtu stejného průřezu.
Dělají to tak třeba japonci či výrobci sportovních vozidel, kdy se o možný průřez sloupku "neperou" sloupek karoserie a rámeček dveří, ale sloupek karoserie je rovnou s průřezem obou v součtu a rámeček skla u dveří prostě chybí a skla se zasouvají do pryžových profilů v karoserii.
Je to i otázka proměnlivého průřezu, kde mimo hlavní zorný úhel očí řidiče je sloupek plynule zesílen.
Škoda, že klesá počet technicky vzdělaných kupujících a místo fotografie podvozku, motoru a rozměrů pro náklad dnes dávají výrobci prospekty s barvami laků, potahy sedadel, ale co je pod sukní to je tajné. Pochopitelně - u výrobců je to čím dál větší fuj, co by bylo na celý článek.