Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Motor Renault 1.5 dCi (K9K): Tak jak je to tedy s tou spolehlivostí?

45 komentářů

Jarda.J
Opravdu?
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Je jaro /všechno kolem pučí/, proč ne? 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To bych chtěl vidět, jak ty články plácají, co článek podobná chyba a stejně nejsou schopni to po sobě ani přečíst.
topten
tak zrovna renault je povestny radovym prekracovanim laboratornich limitu NOx v realu a je to typicky jedomet
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
ale no tak... vždyť je to rendlák >😁

Měl jsem ve firmě dvě kanga - jeden byl zadřený po 80, druhý po 90 tis km. :no: Potom tam byl ještě jeden HDI 2.2 - zlomená vačka a potkaný motor po 120 tis km.
Prostě pověstná francouzská "kvalita". >😒]

PS: nepamatuji si na žádnou poruchu u firemních 1,9TDI
Petrko
Nelži.
car
Ano, Ada lže,jako když tiskne..😄
Ragnotti
Zdravim Ado, ak ste vo firme zadreli 2 Kangaa tak problem je len a len servis, prekroceny aj tak uz dlhy servisny interval, blby olej (nalejeme tam nieco z Tesca), nevymeneny olejovy filter (velmi maly u 1.5dci, staci tak na 15tis km, potom ide motor nasucho).
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ani bych neřekl servis, jako spíš chování uživatelů. Zadřít motory při osmdesáti tisících, to chce hodně prasácký přístup.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
anebo motor od rendlíka >😒]
kyklop
Ja si na firemných 1.9 tdi pamätám závad dosť. Zadieranie, prasknuté hlavy a utopenie vo vlastnej vode, prípadne dvojhmota mínus po 60k km >😁
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
pohled ze servisu je jiný, než pohled z firmy, která je má. Jediné, co na 1,9TDI odchází, jsou turba. Cca po 180 až 200 tisících km je třeba turbo repasovat. Vydrží dalších 150 tisíc a to už je to auto dávno prodané. Nepamatuji žádné zadření, žádnou prasklou hlavu, žádnou vadnou dvouhmotu.

Samozřejmě nejvíc ničí motory uhrovatí mládenci, kteří neumí řídit a točí diesel přes 3 tisíce RPM. Hlavně, když je studený. :no: :no: :no:
kyklop
V tvojom veku je už strata pamäti celkom normálna :-! . Ja si tých vysypaných 1,9tdi vo firemných autách pamätám dosť a v mnohých prípadoch to bolo ´pomerne skoro (vzhľadom k tomu aké legendy týkajúce sa životnosti okolo neho kolujú)
Avatar - Ronault.
Ronault.
To my ve firmě máme taky minimálně dva stejné šašky, jako ty, ale nenamelou těch debilit tolik co ty
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Jo, také jsme tam měli jednoho ***e, který vyžadoval, abychom mu koupili benzínovou Lagunu... ;-\
Petrko
A zase lžeš. *** by nejezdil v ničem co mé frndu na kapotě, stejně jako ty. A tady se nabízí vysvětlení............no nic. 😉
mufik.martin
No vidíš, a já mám zase doma 5008 1,6 HDI s 285tis km a C5 2,0HDI 120kw s 240tis km a nic se nepotkalo >😁
kobamm
Este doplnim, ze bola tiez varianta 74kW (Euro 3 - K9K712). Od slabsich verzii sa lisila tym, ze mala turbo s premenlivou geometriou, medzichladic vzduchu a tusim aj vyssi tlak common railu - 1600 bar namiesto 1400 (aj ked si nie som isty, ci tych 1600 nemali aj slabsie verzie).
Ja som ju mal v Cliu II a v tejto kombinacii to bola celkom zabava jazdit 😄 Samozrejme, ze aj ja som nakoniec dosiel na vstrekovace a cerpadlo. Nebyt uz pokrocileho veku auta a aj inych problemov, tak by som to asi riesil, takto islo dalej - do dobrych ruk, dnes je celkom pekne porobene. Ale na tu akcelereaciu a aj spotrebu spominam doteraz 😄
Ragnotti
1.5dci 74kw /100k v Megane Grandtour pouzivame v rodine 13 rokov a ma najazdene 470tis. km. a je uz znacne opotrebovany, bezkonkurencny motor co sa tyka spotreby. Auto jazdilo obcas aj s tazkymi privesmi a ojnicne loziska neboli nikdy menene, uz to ani robit nebudem, turbo bolo 1x repasovane, vstrekovace Delphi boli repasovane pri 220tis. km.

Mam skusenosti aj s 1.6dci v Megane 3 grandtour, mam nabehane 240tis km a do servisu chodim len na vymeny oleja (po 15tis km). Pred casom mi svietila kontrolka Anti Pollution system, stacilo auto poriadne prehnat a FAP bol znova cisty. Bohuzial Euro 5 1.6dci sa v spotrebe nemoze rovnat 1.5dci Euro3, ale co sa tyka servisnych nakladov je to vinikajuca technika.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak sice je tam možná nějaké to deci navíc, já jezdím za těch 85t km za 5,16 l/100km, ale v první řadě je nutné spotřebu srovnávat s výkonově podobnými motory a to jsou spíše dvoulitry, stejně tak je 1.6 dCi tišší a kultivovanější. Nicméně jsem rád, že reference jsou dobré, pomalu zvažuji, které z aut bych vyměnil v brzké době a čím dál více to vypadá na ponechání si Megana
easy
to 74Kw 1,5 dci mam v cliu z 2004teho , to teda rozhybe tu kasnu 😁
Avatar - wikinko
wikinko
Mal som Clio III 1,5dci 50kw, pouzivane iba ako druhe auto na kratke trasy, za 10 rokov 135t km bez jedineho problemu. mimo oleja meneny len raz motorcek na stierace.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Takže jsi vlastně měnil to dci? >😁
pali.sk
Tak to je ideálna motorizácia, krátke trasy a diesel 😄 135tis. km/10 rokov tak to už sa zaplatil ten počiatočný príplatok za diesel 😄
Avatar - lordlord
lordlord
clio a kangoo s 1,5 dci 48kW - vůbec to nejelo, megane2 1,5 dci 60 kW - slušná spotřeba a celkem to už jelo
Avatar - Pjenkava
Pjenkava
Mám Renault Megane II Grandtour (2007) právě s motorem 1.5 dCi 78 kW. Momentálně má najeto 270.000 km, ale cca ve 160.000 (v roce 2013?) tam byl měněný celý motor právě v důsledku částečného zadření. Každopádně Renault to vzal sportovně – i když už auto nebylo v záruce, tak poslal nový motor zdarma. Prý "výrobní vada". Platil jsem pouze práci za výměnu. Každopádně od té doby skutečně tankuju jen nejlepší naftu, a olej měním 1x ročně (cca po 20k km). Motor to je docela fajn, žere do šesti litrů i s těžkou nohou, jede docela svižně. Auto celé už tak fajn není... Ale to už je jiná kapitola 😉
easy
sa pretocili salky na klukovke? 😁 bezna vada starsich dci co nastupuje okolo 200tisic km.
Avatar - wakantanka
wakantanka
keď tu máme v diskusii najväčšiho odborníka na francúzske autá a ich motory ADU ? >😁
kyklop
Mení si tesnenie pod hlavou svojho tédéíčka
car
No ale kde je..vždyť tohle si nemůže nechat ujít..
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Těsnění nepomohlo.. je prasklá celá hlava.

Toho tédéíčka.. ne Ády.
Zatím.
Petr V
Nejsem nějaký příznivec Renaultu. Manželka má Clio 1,5 dCi. 180tis km a nic. Spotřeba min.3,7 l/100km max. 4,6l. Měněn také motorek stěračů, neotekala voda svedená pod přední sklo, tak se trošku koupal v binci... Žádná raketa to není, ale práci vykoná...
traveldrive
Motor bez najmenšieho problému, doteraz 185 tis. km. Po zahriatí tichý, spotreba okolo 6 litrov, výkonom extra neprekypuje, ale keď treba, vie celkom fajn potiahnuť.
Sigikid
Zakoupeno nové před cca 2 roky. Kratší verze Scenicu a 1,5 dCi/81kW FAP. Spotřebu neni možné dostat pod 6,5l a letos po cca 38tkm nutna oprava ¨nejakého ventilu na turbu¨. Ale jinak spokojenost. Na město dobrý, na dálnici se ve 130 trápí. Decka milujou výhled a milion odkladacich prostor je k nezaplacení. Ale motor je živý v rozsahu cca 700 otáček kolem 2000 rpm. Ve zbytku spektra je to spíš udržovací mód.
traveldrive
Ty musíš mať zvláštny jazdný štýl. Ja mám slabšiu verziu v Renaulte Kangoo a jazdím s celoročne zapnutou klímou so spotrebou 5,8-6,2 litra. Dovolenková cesta spolu takmer 3000 km, naložený, po diaľniciach na limite s priemernou spotrebou na úrovni 7,5 litra. A to je 1,8 metra vysoké auto s takmer kolmým čelným sklom a aerodynamikou otvorenej skrine... Scenic s 81 kW sa na diaľnici trápi... Nie že by to bolo nejaké eso, čo sa týka výkonu, ale 130-140 musí ísť absolútne v pohode. Odhadujem to skôr na závadu medzi pedálmi a volantom.
Sigikid
Asi mám zvláštní štýl. S MB C220d umím Budapešť za 3,8 takže těžká noha to nebude. A že se trápí - no točí skoro 3000, což je podle křivky výkonu motoru už na sestupu krouťáku. Ale doufal jsem, že se spíš ozve někdo s identickou motorizací a s FAP. Ale dík za příspěvek 😄
jam2015
3,8 litra na 100 km? Zase ďalší z teamu Ferdo Mravec, Truhlík, ...
jam2015
Sigikid, ... štýl? Žeby si bol naturalizovaný Slovák? 😉
moan78
V Bratislave je taxisluzba, kde maju logany s tymto motorm. Vozovy park 130 vozov. Na autach jazdia bud dvaja soferi, vtedy jazdia takmer stale,alebo jeden vodic vtedy jazdi auto 6-7 dni v tyzdni ca 10 hodin denne. Na tie motory nedaju dopustit. Vraj blbuvzorne, nekazove. Viezeol som sa uz s kuskami, co mali 370.000 a nezdali sa nejak vylagrovane . zaujimave je, ze ich kupuju z maroka a servisuju komplet vo vlastnej rezii. Dacia.sk z nich asi velmi radost nema 😊.
traveldrive
No, keby nemali dostatočne úsporné motory, nemohli by voziť ľudí po Blave za 5,-€... >😁 😉
megacruiser
[odkaz]

Motor je neuvěřitelně úsporný, reálná spotřeba se pohybuje deci přes 3 litry i když brácha jezdí hlavně po městě. V zimě trochu víc, tak 3,2. Na emisích měl motor kouřivost 10x nižší než mu předepisuje norma, technik se tomu dost divil. Samozřejmě olej se musí měnit mnohem častěji než doporučuje výrobce. Micra s 1.5 dci je nejúspornější auto, které jsme v rodině měli a to i ve srovnání s mopedautem.
traveldrive
To je tvoja recenzia? Čakal by som niečo o úroveň vyššie... 😉
megacruiser
Bráchova - náhodou, aspoň je vtipná, ne? 😄
traveldrive
Vtipná určite. 😄 Ale ako vodítko pri kúpe jazdenky by som ju asi nebral... 😉
pcwifi
zboznuju jak vubec nekdo muze doporucit vymenu oleje az po vic jak 20k km... to je vrazda motoru za bileho dne at tam leje "long life" * se sebelepsimi parametry na papire. Kdyz nechci auto kurvit, do 15k km max. nebo po roce. A pokud neni motor zmetek, vydrzi do aleluja, resp. neodejde kvuli nevymene oleje.