Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
Zetti
Nic takoveho nebude. Pohony aut se rozmelni do ruznych typu a elektromobily v tom spektru budou mit marginalni zastoupeni. Na sidlisti skoro nulovy.
Ja zase nechci vodikovy auta. Neumim si predstavit jak takovy auto bouchne v bouracce v tunelu, nebo pod obchodakem. Kdyz bude jedno z tisice budiz, ale kdyz by melo byt 500 z tisice, to bych se uz bal. Novy mozna ne, ale az si to bude po 20 letech lepit lojza z horni dolni doma v garazi tak to spatne dopadne.
Nakonec postavit sit vodikovych cerpacich stanic je taky utopie, stejne jako tisice nabijecek na sidlistich.
Podle mne vsecky pohony nakonec zabijou hybridy na benzin nebo naftu. Struktura je hotova, neni co vymyslet.
Ja zase nechci vodikovy auta. Neumim si predstavit jak takovy auto bouchne v bouracce v tunelu, nebo pod obchodakem. Kdyz bude jedno z tisice budiz, ale kdyz by melo byt 500 z tisice, to bych se uz bal. Novy mozna ne, ale az si to bude po 20 letech lepit lojza z horni dolni doma v garazi tak to spatne dopadne.
Nakonec postavit sit vodikovych cerpacich stanic je taky utopie, stejne jako tisice nabijecek na sidlistich.
Podle mne vsecky pohony nakonec zabijou hybridy na benzin nebo naftu. Struktura je hotova, neni co vymyslet.
Viz já 9:21 + bát by ses snad měl naopak ne? Nádrž benzínu a nafty a LPG sou daleko nebezpečnější = takže ať už je 500 vodíkovejch aut z tisíce. Bude o hodně lepší vzduch = a navíc i bezpečnějš :-)
Naftu nezapálíš, benzín ano.
A elektrovehikly hoří a prskají a hasiči stojí zkoprněle opodál. protože neví co dělat a jak to hasit.
A elektrovehikly hoří a prskají a hasiči stojí zkoprněle opodál. protože neví co dělat a jak to hasit.
Naftu samozřejmě taky zapálíš = vůči trojici LPG, benzín nafta = je ten vodík v reálu nejbezpečnější ;-)
Zkus zapálit naftu troubo. Zapalovačem nebo sirkou, máš smůlu, potřebuješ zapálit něco jiného a to hodit do rozlité nafty. Naftě se vůbec nechce hořet.
Při bouračkách hoří jen benzíny, statistika se nedělá ale asi bys byl překvapen, no Ty ne, někdo kdo není líný číst a používat mozek woe.
Při bouračkách hoří jen benzíny, statistika se nedělá ale asi bys byl překvapen, no Ty ne, někdo kdo není líný číst a používat mozek woe.
Nebuď trouba [odkaz] naftový auta hořej stejně jako benzínový
Hele nebo ty fakt věříš že všechny ty auta co z různejch příčin shořej = sou vždycky jen benzínový? >:-[]
Vodíku se nechce bouchat = to je pravda = okamžitě se rozptýlí a v reálu je asi nejbezpečnější :yes: :-)
Plus nejčistší ;-)
Hele nebo ty fakt věříš že všechny ty auta co z různejch příčin shořej = sou vždycky jen benzínový? >:-[]
Vodíku se nechce bouchat = to je pravda = okamžitě se rozptýlí a v reálu je asi nejbezpečnější :yes: :-)
Plus nejčistší ;-)
ono to bude tim a to Win nerad pise, ze je uplne fuk jake palivo tam je, auta z 99% pripadu nehori kvuli palivu, ale kvuli jinym vlivum, kdy palivo je pak jen dalsi katalizotor pro dalsi horeni ve fazi kdy je uplne jedno jake palivo tam je a jak moc hori ci nehori, teda krom paliv v natlakovanych nadobach, tam hrozi pak i nebezpeci vybuchu te tlakove nadoby, a cim vetsi tlak, tim tak nejak vetsi mrda
Jo jo, řekni to pasažérům z Hindenburgu, jak byl vodík bezpečný...
Souhlasim = tak když za sebou ve vodíkovym autě budeš vláčet balon naplněnej vodíkem = tak to bude fakt ku.va hodně nebezpečný >:-[]
S tým Hindenburgom to bolo trošku inak. Vodík v tom bol nevinne.
Tak že by hořelo něco jiného? >:D Vodík v tom samozřejmě měl svou vinu, třeba v tom, jak rychle ta vzducholoď shořela. To by jen samotná konstrukce a potah nedokázaly.
Až na to, že u Hinderburgu nic nevybuchlo, jen se díky nepovolenému manévru přetížila konstrukce a prasklé lano prorazilo jednu z komor, vodík pak chytil od snad blesku nebo statické elektřiny. K výbuchu nedošlo, prostě všechno tak nějak rychle shořelo. Jenže nemůžeš srovnáta osmdesát let starý případ vzducholodi s dnešními technologiemi a používanými materiály.
Když jsem tak u toho - kolik shořelo aut na LPG nebo CNG? Spočítáš je na prstech a vždy šlo o zanedbání péče o systém nebo nepovolené zákroky na něm. Pokud se palivový systém v pořádku, prakticky k jeho havárii nemůže dojít.
Když jsem tak u toho - kolik shořelo aut na LPG nebo CNG? Spočítáš je na prstech a vždy šlo o zanedbání péče o systém nebo nepovolené zákroky na něm. Pokud se palivový systém v pořádku, prakticky k jeho havárii nemůže dojít.
A výsledek se snad nějak liší? Pořád z toho byla kupa mrtvých kvůli vodíku...
Jestli jsi pečlivě četl, co musí taková tlaková nádrž na vodík vydržet, tak ti musí být jasné, že poškodit nádrž dá fest práci a v reálném provozu i při havárii nehrozí. Ovšem nikdy se nedá žádný technický výrobek považovat za totálně bezpečný, tudíž posrat se může úplně všechno. Což se může i u ropného auta nebo BEV.
V reálném provozu to ještě nikdo nezkoušel, bohužel... Laboratorní testy jsou jedna věc, realita se dost liší.
Benzín nehoří. To ti potvrdí každý hasič. Hoří benzínové páry, plamen pak ohřívá kapalný benzín, který vytváří další a další páry a takto se oheň dál šíří. Všechny ty výbuchy aut ve filmech jsou vytvořeny pomocí klasických výbušnin... :-)
Obecně kapalné frakce ropy hoří jen velmi obtížně a zapálit se normálně nedají, proto se předehřívají, aby se vytvořily páry, které pak není velký problém zapálit. Benzín má při teplotách okolo -50 °C problém se vznícením, při těchto teplotách je skutečně problém auto nastartovat - protože prakticky netvoří páry. Kterýsi podplukovník od hasičů nám kdysi říkal, že za určitých podmínek se dá benzínem hasit... ;-)
Obecně kapalné frakce ropy hoří jen velmi obtížně a zapálit se normálně nedají, proto se předehřívají, aby se vytvořily páry, které pak není velký problém zapálit. Benzín má při teplotách okolo -50 °C problém se vznícením, při těchto teplotách je skutečně problém auto nastartovat - protože prakticky netvoří páry. Kterýsi podplukovník od hasičů nám kdysi říkal, že za určitých podmínek se dá benzínem hasit... ;-)
Tak to mas pomotany, vodik se vzduchem tvori vybusnou smes. Hodne vybusnou. Vodik je bez barvy a zapachu, takze unik nikdo nepozna.
Pred lety se v italii na dalnici v mlze polozila cisterna s vodikem, za ni nabouralo nekolik desitek aut. Muj kamarad byl mezi nima. V zivote jsem se tak nebal, povida. Kdyby to bouchlo, tak z nas vsech nezbyde nic.
Nejde o nejakou nadrz s vodikem, ale ten vodik nekudy jde, pres spoje apod. Vsechno se muze uklepat, uvolnit, vyreznout apod.
Pred lety se v italii na dalnici v mlze polozila cisterna s vodikem, za ni nabouralo nekolik desitek aut. Muj kamarad byl mezi nima. V zivote jsem se tak nebal, povida. Kdyby to bouchlo, tak z nas vsech nezbyde nic.
Nejde o nejakou nadrz s vodikem, ale ten vodik nekudy jde, pres spoje apod. Vsechno se muze uklepat, uvolnit, vyreznout apod.
Jasná zpráva se těmi hybridy, jak benzínovými tak dieselovými.
Mercedes v 05/2018 prodává 3 typy plug-in hybridů v naftě.
To tady asi někomu praskne žilka až se dozví že EV vlastně nikdo nechce a nepotřebuje kromě Teslafans. >:D Hybridy zvládnou extra dlouhý dojezd, nyní už i skvělou ekonomiku provozu a nízké emise jak CO2 tak NOx.
EU požaduje 95 g CO2, dieselelektrické Mercedesy dosahují 50 g. Elektromotor vypomůže s emisemi NOx, hračka. 90 km čistý dojezd na elektřinu :-) Bravo Mercedes !!!
Mercedes v 05/2018 prodává 3 typy plug-in hybridů v naftě.
To tady asi někomu praskne žilka až se dozví že EV vlastně nikdo nechce a nepotřebuje kromě Teslafans. >:D Hybridy zvládnou extra dlouhý dojezd, nyní už i skvělou ekonomiku provozu a nízké emise jak CO2 tak NOx.
EU požaduje 95 g CO2, dieselelektrické Mercedesy dosahují 50 g. Elektromotor vypomůže s emisemi NOx, hračka. 90 km čistý dojezd na elektřinu :-) Bravo Mercedes !!!
ma sice 3 pluginy v nafte, ale ma na nich relativne smesne prodeje
kdys BEV nikdo nechce, proc je teda vsechny automobilky krom Mercedesu nestacej vyrabet? a uvidime u chystaneho EQ, jestli bude dobrej a nezprznej ho jako elektricke B, tak bude jiste zajem i o nej, beztak si bez BEV neskrtnou moc v Cine
a to ze uvadis stary cisla z metodiky NEDC zajima mozna tak tebe, proc neuvadis cisla z WLTP? bojis se ze by ty cisilka nebili tak pekny? casto i vice nez dvojnasobny a najednou by ti rovnice krapet nevychazela?
kdys BEV nikdo nechce, proc je teda vsechny automobilky krom Mercedesu nestacej vyrabet? a uvidime u chystaneho EQ, jestli bude dobrej a nezprznej ho jako elektricke B, tak bude jiste zajem i o nej, beztak si bez BEV neskrtnou moc v Cine
a to ze uvadis stary cisla z metodiky NEDC zajima mozna tak tebe, proc neuvadis cisla z WLTP? bojis se ze by ty cisilka nebili tak pekny? casto i vice nez dvojnasobny a najednou by ti rovnice krapet nevychazela?
Svuj dil nesou motoristicky novinari. Delaji testy hybr. aut a nerozumi jim. Jsou schopni jet 150 po dalnici a soucasne dobijet baterii.
Baterie se za jizdy nabiji jen kdyz motor neni v plny zatezi a pro paralelni hybr, jizdu se musi nechat v baterce 30-40% kapacity. Je to proste, ale kdyz ma pulka naroda potiz s fyzikou a matematikou, tak to vypada jak to vypada.
Baterie se za jizdy nabiji jen kdyz motor neni v plny zatezi a pro paralelni hybr, jizdu se musi nechat v baterce 30-40% kapacity. Je to proste, ale kdyz ma pulka naroda potiz s fyzikou a matematikou, tak to vypada jak to vypada.
a jak souvisi udavane emise Winem a motoristicti novinari? psal jsem jasne, podle NEDC to ma spotrebu super, podle WLTP to jiz tak uzasne neni
treba Mercedes C 350 e ma podle NEDC spotrebu 2.4-2.1/13.2-11.0 l/kWh a emise tedy jen 54-48 g/km, podle WLTP je ale spotreba jiz 5.5/13.2-11.0 a emise jsou najednou nad 100 g/km
pro GLC 350e to dopadlo jeste o chlup hur a dalsi a dalsi plug-in hybridny Mercedesy zase hur, C350e je podle WLTP nejuspornejsi z nich
ono je jich samozrejme vic nez 3 jak psal Win, plug-in hybrid maji v 6 modelech a ani jeden se podle metodiky WLTP nedostal pod 5.5 litru paliva na 100km
treba Mercedes C 350 e ma podle NEDC spotrebu 2.4-2.1/13.2-11.0 l/kWh a emise tedy jen 54-48 g/km, podle WLTP je ale spotreba jiz 5.5/13.2-11.0 a emise jsou najednou nad 100 g/km
pro GLC 350e to dopadlo jeste o chlup hur a dalsi a dalsi plug-in hybridny Mercedesy zase hur, C350e je podle WLTP nejuspornejsi z nich
ono je jich samozrejme vic nez 3 jak psal Win, plug-in hybrid maji v 6 modelech a ani jeden se podle metodiky WLTP nedostal pod 5.5 litru paliva na 100km
Ham.
Svět motorů a Technický magazín úplně stejným způsobem hýkaly nad GM Electrovanem v roce 1968 (tehdy byl už Electrovan dva roky stará záležitost, ale psát se o něm mohlo až v rámci Pražského jara) a už tehdy redaktoři psali, že stačí vyřešit maličkost, výrobu a distribuci vodíku a říkali, že stačí postavit FNR reaktory. No a uběhlo pouhých 50 let a Svět motorů píše opakovaně každých cca 10 let stále to samé (článek o vodíkovém autobusu, článek o vodíkovém autě Mercedesu, článek o vodíkovém autě Hondy, článek o vodíkovém autě Audi, článek o vodíkovém autě Toyoty) a oslavné hýkání vždy pouze doplní aktuálním modelem té které automobilky. Tož mnoho úspěchů do dalších 50 let oslavného hýkání.
Je hezký že si pamatuješ starý nedůležitý informace = blbý že už dlouho neaktualizuješ ;-)
U sousedů v Německu je aktuálně asi 40 vodíkovejch čerpacích stanic a do 5-6 let jich má bejt 400. Podobně je na tom Japonsko
Doporučuju trochu míň hýkat a trochu víc sledovat realitu :-)
U sousedů v Německu je aktuálně asi 40 vodíkovejch čerpacích stanic a do 5-6 let jich má bejt 400. Podobně je na tom Japonsko
Doporučuju trochu míň hýkat a trochu víc sledovat realitu :-)
Samozřejmě, protože není přeci nic lepšího, než vyrobit elektřinu, tu elektřinu spotřebovat na výrobu a skladování vodíku a z něj vyrábět elektřinu...
Spousty vědců = se domnívá že máš pravdu :-)
A ještě více se domnívá, že vodík není budoucnost.
Sakro, ty jsi unijní patolízal, tak sám nejlíp víš, že lidi budou hájit to, na co se dají získat nejlepší dotace.
Sakro, ty jsi unijní patolízal, tak sám nejlíp víš, že lidi budou hájit to, na co se dají získat nejlepší dotace.
Víc lidí = jo bez diskuze = viz tady diskuze :-)
Sakra nemel de.bility = a urážej svoji babičku = i když ta fanynka myšlenky Lucemburků kterou začal realizovat [odkaz] teda spojená jednotná Evropa asi nebude, nebo jo? :-)
Ale protože tě zase nechápu = potřebuju vysvětlení: Jak si vymyslel pojem unijní patolízal? >:-[]
Jestli budou na vodíkový čerpačky dotace = máme jich do pár let víc než Japonci = s logem největšího příjemce dotací v Česku = shodou okolností zrovna předsedy vlády a fatk neuvěřitelný: Dlouhodobě nejdůvěryhodnějšího politika :yes: >:D
Sakra nemel de.bility = a urážej svoji babičku = i když ta fanynka myšlenky Lucemburků kterou začal realizovat [odkaz] teda spojená jednotná Evropa asi nebude, nebo jo? :-)
Ale protože tě zase nechápu = potřebuju vysvětlení: Jak si vymyslel pojem unijní patolízal? >:-[]
Jestli budou na vodíkový čerpačky dotace = máme jich do pár let víc než Japonci = s logem největšího příjemce dotací v Česku = shodou okolností zrovna předsedy vlády a fatk neuvěřitelný: Dlouhodobě nejdůvěryhodnějšího politika :yes: >:D
Ty jsi vážně vůl.
Nejsou argumenty = přicházej volové a patolízalové :no: ;-\
no a jak pomuze 400 cerpacek na vodik, kdys ani 10% z nich nema potrebny tlak na to aby Mirai natankovali nadrze nad 50% kapacity?
jak pomuze 400 cerpacek kdys vodik je min ekonimicky vyhodnej na jizdu nez benzinak? to si jako lidi ve velkem zacnou kupovat vodikace protoze jizda s nima je drazsi nez s benzinakama? no to je zajimavej businessplan :yes:
behem pristich 10-20 let nas vodikace opravdu zajimat nemusej, bude to tak extremne mala okrajova cast trhu, ze tech mozna par desitek tisic aut rocne bude jak kapicka v mori, a za dalsic desetileti se jejich konkurenceschopnost ukaze podle toho jak na tom v te dobe budou ty baterie, a ze automobilky ktere se snazej o vodikova auta vyvyji i elektromobily a zrovna Toyota se podili i na vyvoji SSbaterii, a pochybuju ze pokud to bude mit dobrou kapacitu na kg a na obsah, tak ze nepouzijou pro elektromobily, byli by tim sami proto sobe kdyby narvali miliardy do vyjoje baterky ktera bude mit super parametry a nasledne by nani nepostavili zadne BEV a dal se snazili jet cestou HEV
jak pomuze 400 cerpacek kdys vodik je min ekonimicky vyhodnej na jizdu nez benzinak? to si jako lidi ve velkem zacnou kupovat vodikace protoze jizda s nima je drazsi nez s benzinakama? no to je zajimavej businessplan :yes:
behem pristich 10-20 let nas vodikace opravdu zajimat nemusej, bude to tak extremne mala okrajova cast trhu, ze tech mozna par desitek tisic aut rocne bude jak kapicka v mori, a za dalsic desetileti se jejich konkurenceschopnost ukaze podle toho jak na tom v te dobe budou ty baterie, a ze automobilky ktere se snazej o vodikova auta vyvyji i elektromobily a zrovna Toyota se podili i na vyvoji SSbaterii, a pochybuju ze pokud to bude mit dobrou kapacitu na kg a na obsah, tak ze nepouzijou pro elektromobily, byli by tim sami proto sobe kdyby narvali miliardy do vyjoje baterky ktera bude mit super parametry a nasledne by nani nepostavili zadne BEV a dal se snazili jet cestou HEV
Hittman
článku jsem pochopil, že je to opět slepá cesta.
To o tobě něco naznačuje = a neni to moc dobrý ;-)
Tak to zkus eště jednou a víc podobnejch článků k tématu = a třeba to dáš :-)
V Německu to zatim vypadá na 400 vodíkovejch čerpacích stanic, v Japonsku zatim 160 = u nás prej 7 >:-[]
Tak to zkus eště jednou a víc podobnejch článků k tématu = a třeba to dáš :-)
V Německu to zatim vypadá na 400 vodíkovejch čerpacích stanic, v Japonsku zatim 160 = u nás prej 7 >:-[]
IPace
.......ne
tyhle uzasnakoviny o vodikacich pisou v SM tak nejak porad dokolecka, a po desitkach let uzasnakovim stale nic, stale v CR jedna jedina cerpacka, se kterou Mirai nataknuje tak hodne vodiku ze ma mensi dojezd nez treba Ioniq s 28kWh baterkou :-) tfak zas kuci za rok, nebo za 5 za 10 let, kdy prinesete stejnej clanek s uzasnakovinou o vidokovych autech a jak nechcete lithium :yes: vlastne ne, za tech 10 let us to nebude o lithiu, pocitam ze tou dobou budete kaslat slyny na nejakou jinou formu baterek, a ne ze to bude na niklove, ktere jsou v Mirai, to aby jste si SM nenabehli na svoji vlastni kudlu hosi >:D
tyhle uzasnakoviny o vodikacich pisou v SM tak nejak porad dokolecka, a po desitkach let uzasnakovim stale nic, stale v CR jedna jedina cerpacka, se kterou Mirai nataknuje tak hodne vodiku ze ma mensi dojezd nez treba Ioniq s 28kWh baterkou :-) tfak zas kuci za rok, nebo za 5 za 10 let, kdy prinesete stejnej clanek s uzasnakovinou o vidokovych autech a jak nechcete lithium :yes: vlastne ne, za tech 10 let us to nebude o lithiu, pocitam ze tou dobou budete kaslat slyny na nejakou jinou formu baterek, a ne ze to bude na niklove, ktere jsou v Mirai, to aby jste si SM nenabehli na svoji vlastni kudlu hosi >:D
Radši dovysvětlim = ta jediná česká čerpací stanice na vodík = nemá tlak = neumí natankovat vodíkový auta typu Toyota Mira >:D
Zatim sme víc Severní Korea než Jižní [odkaz] ;-)
Zatim sme víc Severní Korea než Jižní [odkaz] ;-)
Neurotic
No a co když nechci ani Li, H ani ropu? Li je málo, H je poněkud problémový a ropa jednou dojde. Ovšem vyvinout cestu, které není slepá není tak jednoduché, protože k tomu nelze použít předchozí zkušenosti a nestačí jenom vyměnit barvu karoserie...
Jirka_26
Všechny problémy, které má jak elektromobil s akumulátorem, tak vodíkový pohon, se dají v současnosti převést na tři věci - dojezd, suroviny pro aku a jejich pozdější likvidace a pořizovací cena vozu. I když se jich vyrábí a prodává x za měsíc, proti klasickým spalovacím agregátům je to dvakrát nic bez chleba. Návratnost investice veškerá žádná... 400 vodíkových stanic v SRN proti desítkám tisíc klasických ČS je nic, stále to má hodně lidí k takové stanici docela daleko.
Ohledně pohonu vozidel - je jasné, že spalovací motory postupně vyklidí pole, ovšem je otázka kdy to bude. Ropy je stále dost a ještě dost dlouho bude a ať se to komu líbí nebo ne, kromě emisí CO2 není žádný jiný problém, protože při důkladné kontrole se dá vyrušit i tolik sledované NOx. I elektromobily mají pneumatiky, které se ojíždí a dostávají se do přírody stejně, jako u ropných aut. Ano, filtry a oleje - obojí se dá tzv. ekologicky zlikvidovat recyklací či spálením a získáním tak tepla pro domácnosti atd. Ano, musíme se začít zabývat alternativou, protože jednou ropa dojde, ale ani jedno ze současných řešení ještě není na takové úrovni, aby se tím daly nahradit ropná auta.
Můj názor - elektromobily by se měly používat ve městech, kde je díky husté dopravě smrad a hluk. Není nutné tam mít velké akumulátory a výkony, tudíž by se dalo počítat s cca 200 km dojezdu. Problém je, jak tato vozdila nabít na sídlištích, kde není už takto kde zaparkovat a ještě tam mít stojany s elektřinou. Naši mocipáni nejsou schopní vyřešit ani parkování, natož parkování s nabíječkami. Vodíkový pohon - jelikož zde není takový problém zvětšit nádrž na více, než nyní používaných 5 l, mohly by být alternativou k ropákům pro jízdy na delší vzdálenosti mimo město a i pro město, kde svými "splodinami" budou zvlhčovat vzduch.
Není problém jen s nabíječkami, ale také s logistikou platby za odebranou energii. Sice dnes jsou systémy, řešící téměř cokoli, ale pořád jeden mechanický elektroměr u bytu nebo firmy je spolehlivější řešení, než různé přes net nebo wi-fi posílená data, nikde není napsané, že systém zkolabuje a znemožní dobití nebo vytvoříí ztrátu pro dodavatele energií. Nedělám si iluze, že by se vozový park zelektrizoval v krátké době, je to spíš běh na dlouhou trať v řádu desetiletí.
Můj názor - ani jedna z těchto cest nemá dlouhou budoucnost. Stále se při tomto pohonu tvoří teplo, tyto technologie jsou expanzivní, což postupně povede ke kolapsu civilizace. Slovutní vědci neustále vymýšlí nové technologie, které mají spasit svět, ale přitom tupě lpí na expanzivním řešení. Přitom už před nějakými šedesáti lety jim jeden Rakušan ukázal, že tudy cesta nevede a naznačil, jak by se mělo všechno řešit. Jenže dolar je víc, než lidské pokolení, takže se dál řítíme do * a ještě si lebedíme, jak nám to dobře jde...
Ohledně pohonu vozidel - je jasné, že spalovací motory postupně vyklidí pole, ovšem je otázka kdy to bude. Ropy je stále dost a ještě dost dlouho bude a ať se to komu líbí nebo ne, kromě emisí CO2 není žádný jiný problém, protože při důkladné kontrole se dá vyrušit i tolik sledované NOx. I elektromobily mají pneumatiky, které se ojíždí a dostávají se do přírody stejně, jako u ropných aut. Ano, filtry a oleje - obojí se dá tzv. ekologicky zlikvidovat recyklací či spálením a získáním tak tepla pro domácnosti atd. Ano, musíme se začít zabývat alternativou, protože jednou ropa dojde, ale ani jedno ze současných řešení ještě není na takové úrovni, aby se tím daly nahradit ropná auta.
Můj názor - elektromobily by se měly používat ve městech, kde je díky husté dopravě smrad a hluk. Není nutné tam mít velké akumulátory a výkony, tudíž by se dalo počítat s cca 200 km dojezdu. Problém je, jak tato vozdila nabít na sídlištích, kde není už takto kde zaparkovat a ještě tam mít stojany s elektřinou. Naši mocipáni nejsou schopní vyřešit ani parkování, natož parkování s nabíječkami. Vodíkový pohon - jelikož zde není takový problém zvětšit nádrž na více, než nyní používaných 5 l, mohly by být alternativou k ropákům pro jízdy na delší vzdálenosti mimo město a i pro město, kde svými "splodinami" budou zvlhčovat vzduch.
Není problém jen s nabíječkami, ale také s logistikou platby za odebranou energii. Sice dnes jsou systémy, řešící téměř cokoli, ale pořád jeden mechanický elektroměr u bytu nebo firmy je spolehlivější řešení, než různé přes net nebo wi-fi posílená data, nikde není napsané, že systém zkolabuje a znemožní dobití nebo vytvoříí ztrátu pro dodavatele energií. Nedělám si iluze, že by se vozový park zelektrizoval v krátké době, je to spíš běh na dlouhou trať v řádu desetiletí.
Můj názor - ani jedna z těchto cest nemá dlouhou budoucnost. Stále se při tomto pohonu tvoří teplo, tyto technologie jsou expanzivní, což postupně povede ke kolapsu civilizace. Slovutní vědci neustále vymýšlí nové technologie, které mají spasit svět, ale přitom tupě lpí na expanzivním řešení. Přitom už před nějakými šedesáti lety jim jeden Rakušan ukázal, že tudy cesta nevede a naznačil, jak by se mělo všechno řešit. Jenže dolar je víc, než lidské pokolení, takže se dál řítíme do * a ještě si lebedíme, jak nám to dobře jde...
Zvonik54
Hledat nový zdroj energie pro běžné občany, na to už je pozdě. Je to jako hledat, jak odvrátit smrt těla. Bezohlední lidé možná dosáhnou na malou chvíli na obrovskou drahotu vozů na jinou energii, ale ostatní pracující lide se vrátí do doby kamenné. Po jaderné válce. Tak to bude a ne jinak... Pokud budou moci vůbec žít. Světovládci přežijí ve vesmíru. Už se na tom pracuje.
zdroj energie pro bezne obcany je snadnej, fotovoltaika, vitr, zalozni baterie nebo ukladani treba do tepla, soly a podobne, nic co by jiz dnes nebylo realitou a casem to bude relativne levna zalezitost
velke zdroje elektriny budou treba hlavne pro prumysl a dopravu, maloodberatele by si s lokalnim malym zdrojem casto vystacili jiz dnes, jen holt s tak nizkou cenou elektriny o tom malokdo uvazuje a jeste min lidi to skutecne udela :-!
jen pro ukazku, pred 10 lety staly fotovoltaicke systemy cca 8x vic nez dnes, aneb dnes se da stejne vykonnej system da na klic poridit za stejne penize, jen k nemu navic bude treba 10-20kWh zalozni baterie pro ostrovni set
spoustae lidem casem dojde ze jejich strecha nad hlavou se da vyuzit i jinak nez jen aby jim neprselo na hlavu :-) treba nese studio to klientum pripomina casto, a casto se nam klienty dari presvedcit, ze nemusej mit drahou strechu z palenych tasek, ale jen o neco malo drazsi strechu z fotovoltaickych panelu (ne fotovoltaickych tasek) a tak jim to jeste muze generovat neco navic dobudoucna, ted treba budem zacinat s testem projektu na panelaku, kde balkony, fasada od 2 patra nahoru a cela strecha se da vyuzit i jinak nez jen ze tam bude nejaka barva, moznosti jsou, jen lidi jsou plni zlosti na fotovoltaiku diky predchozim vladam ktere nesmyslne prosadili fotovoltaiku na loukach s obrima dotacema za vykup elektriny z nich, kdysby misto toho ty penize tehdejsi vlada vyuzila pro nakup malych systemu na strechy domu a do treba 10kWp, tak ma dnes pulka CR na strese fotovoltaiku ktera tem lidem slouzi a ne jim bere finance tim ze to musej platit solarnim baronum
velke zdroje elektriny budou treba hlavne pro prumysl a dopravu, maloodberatele by si s lokalnim malym zdrojem casto vystacili jiz dnes, jen holt s tak nizkou cenou elektriny o tom malokdo uvazuje a jeste min lidi to skutecne udela :-!
jen pro ukazku, pred 10 lety staly fotovoltaicke systemy cca 8x vic nez dnes, aneb dnes se da stejne vykonnej system da na klic poridit za stejne penize, jen k nemu navic bude treba 10-20kWh zalozni baterie pro ostrovni set
spoustae lidem casem dojde ze jejich strecha nad hlavou se da vyuzit i jinak nez jen aby jim neprselo na hlavu :-) treba nese studio to klientum pripomina casto, a casto se nam klienty dari presvedcit, ze nemusej mit drahou strechu z palenych tasek, ale jen o neco malo drazsi strechu z fotovoltaickych panelu (ne fotovoltaickych tasek) a tak jim to jeste muze generovat neco navic dobudoucna, ted treba budem zacinat s testem projektu na panelaku, kde balkony, fasada od 2 patra nahoru a cela strecha se da vyuzit i jinak nez jen ze tam bude nejaka barva, moznosti jsou, jen lidi jsou plni zlosti na fotovoltaiku diky predchozim vladam ktere nesmyslne prosadili fotovoltaiku na loukach s obrima dotacema za vykup elektriny z nich, kdysby misto toho ty penize tehdejsi vlada vyuzila pro nakup malych systemu na strechy domu a do treba 10kWp, tak ma dnes pulka CR na strese fotovoltaiku ktera tem lidem slouzi a ne jim bere finance tim ze to musej platit solarnim baronum
Martin ern
Jen bych doplnil redaktora, že H lze spalovat i napřímo, podobně jako klasická paliva, a ne jen vyrábět elektřinu přes palivové články.
×
Sdílení komentáře
×
Městský elektroauta sou a budou se nejspíš dál jemně navyšovat. Ale sou to běhy na desetiletí
Nevidim důvod proč by vedle sebe v pohodě nemohly koexistovat vodíkový i elektroauta. A spalovací motory budou jednou tam kam je dlouhý roky řaděj sci-fi knížky a filmy = ve sportovních vozech pro pár nadšenců :-)
De to do jistý míry v malym bohaty státě typu Norsko, celosvětově nebo celokontinentálně = to sou běhy na sakra dlouhý tratě
Jestli v Německu do pár let dotáhnou těch 400 stanic na vodík a v Japonsku 160 atd. = určitě to pomůže k slušnýmu nárůstu vodíkovejch aut. Ale i za dalších 10 let budou spalovací motory nejspíš drtivě převažovat
Netroufnu si odhadnou kdy se podíl ekologickejch pohonů v celosvětový výrobě dostane třeba k polovině z těch 100 milionů = ale myslim že za sakra hodně dlouho