Mladoboleslavská automobilka představuje světu své již třetí SUV. Zatímco Kodiaq a Karoq se u nás prodávají jako teplé housky, nejnovější Kamiq budete shánět hodně těžko.
Na druhou stranu... nebylo by trošku neefektivní, kdyby globální automobilka pro rozvojový trh začínala s vývojem podobného auta od nuly? Od toho přece jsou ty modulární platformy a "stavebnice"...
Nieje to pre EU trh, nevyraba sa to v EU, nekupite to v EU tak naco sa tu vobec o tom pise? Lebo Skoda? Milion aut roznych znaciek ma rozne modely na roznych kontinentoch ale na ACZ sa samozrejme dozvieme len o Skode. Inak nechcel by som to auto ani keby sa tu predavalo. Reklama na 50 odtienov sedej.
Kliknul jsi na článek, napsal jsi do diskuse? Účel splněn... ;-)
Ne, dobře... jsou to první slušné fotky toho auta, k tomu nějaká omáčka... to mi přijde celkem standard. To spíš minulý článek o skicách auta byl podivný.
No... chápeš, proč má Škoda vyráběná v Číně větší pozornost čtenářů než třeba Buick vyráběný v Číně, ne? A píše se o tom, co má potenciál zaujmout čtenáře.
Že staví auto pro Čínu přece neznamená, že se na evropského zákazníka kašle... pokud jde o SUV, jsou tu dvě nová během roku a další v přípravě, klasické modely se průběžně inovují, vyrábí se na hraně kapacit. S čím jsi jako evropský zákazník nespokojený?
V Číně jsou SUV ještě mnohem větší hit než tady co jsem tak slyšel, naopak kombíky tam nikdy neletěly. Tohle bude asi takové "budgetové" auto, nic moc technika v módním kabátku... ale zase nakonec proč ne.
to je zase slátanina. výdaje na vývoj nulové, očekávané zisky v Číně obrovské. Poskládají plechy trochu jinak, dají tam vnitřek z jiného modelu a hned je nové auto na světě.
Ač se to tobě nebo mě třebas nelíbí, jsou SUV ta skutečná potřeba. To je to, co si trh žádá a co je na 18 měsíců dopředu vyprodané, trendy v číslech mluví jednoznačně a je to stejné v Číně, Evropě i USA (viz plány Fordu na zaříznutí všech sedanů v US).
Jako zákazník té klasiky si ale zatím nemám na co stěžovat, nabídka nikdy nebyla bohatší... maximálně někomu může chybět nástupce Roomstera, ale to co já vnímám jako jádro nabídky (Fabia-Octavia-Superb) určitě nástupem SUV nestrádá.
Klasický céčkový hatch v nabídce Škodovky nikdy nebyl, aktuálně je tu aspoň ten Rapid SB. Octavia je šestá v Evropě celkově a druhá ve své třídě. Focus, Astra, Megane - ti všichni ji sledují z uctivé vzdálenosti. Takže na otázku, jestli by nebylo lepší vyrábět klasický hatchback, mám jednoduchou odpověď - nebylo... a cenové sebevědomí je zřejmě oprávněné:
[odkaz]
To já s nabídkou Škody moc spokojen nejsem. Nelíbí se mi současná strategie honby za rychlým ziskem na úkor skutečných potřeb zákazníků. Opravdu lidi potřebují tolik modelů SUV? No marketing tvrdí, že ano, je to na lidech ... Zoufale mi chybí nějaký ten normální hatch v nižší střední třídě, tam se odráží potřeby evropské klientely. Octavia se tváří a chce tvářit jako něco co není, a navíc s teda hodně sebevědomou cenou.
Dobře.. ne že bychom se úplně shodli, ale asi si rozumíme.
Já jsem s evropskou nabídkou Škody spokojený. Co mi fakt vadí je facelift Octavie, co se mi fakt líbí je Superb... ten zbytek je někde mezi tím... ale ničivý asijský vliv za tím necítím.
díky za tu fotku, no je to zajímavé, ae třeba mě se tento detail líbí, Fabia I byla naprosto originální auto, nezaměnitelné s žádným jiným a to třeba právě i díky těmto světlům. O dnešní Fabii toto říct nelze. U Rapidu mi taky dával větší smysl lift, ale myslím, že škodovka si uvědomila že lift a Octavia se navzájem parazitují a proto od liftu ustupuje a nový spaceback už bude "pouze" plnohodnotný hatchback
Fabia I byla hezky udělané auto, to jo. Najdu ti ale pohled, který ilustruje to, co se mi na ní (vlastně jako jediné, ale zato dost) nelíbilo: [odkaz] Vím, ošklivá fotka... ale je na ní vidět, jak díky světlům to auto působí užší než je.
Rapid za očekáváním... já nevím. Vem si, okolnosti vzniku - šlo o to přibouchnout dveře levnější konkurenci u těch kupců, pro které byla Octavia drahá, primárně na chudších trzích, nahradit Tour. Rapid dlouhodobě prodává +- totéž co třeba Ceed a prodeje jsou celkem stabilní. Podle mě je to za ty ceny úspěch. Že se prodává o kus líp Spaceback... to pravda úplně nechápu, mně dává větší smysl lift.
respektuju tvůj názor, jasně je to i úhel pohledu a vkusu, ale dovolím si v lecčems nesouhlasit. Fabia I byla od pohledu vyváženějším vozem a to zejména v porovnání kombíků, kde první generace byla povedeným uceleným kouskem, navíc vyvolávalo optimistický dojem ůsměvu ze předu, někdo třeba dnešní agresivní styl nemusí. dnešní fabia mi prostě příjde zase jako hatchbeck s batohem na zádech...u Octavie taky nesouhlasím, tehdejší po faceliftu, který se opravdu povedl vypadala na tehdejší dobu opravdu nadčasově. dnešní se po dvou letech okoukala. O tom Rapidu to nebude jen výrobními kapacitami, celý program liftbacku rapid zůstal za očekáváním
Pro mě osobně je jak u Fabie, tak u Octavie i u Superbu nejhezčí třetí generace. Octavia I bylo velké auto na malém podvozku, po faceliftu celkem pohledné, ale trojka s xenonama na hezkých kolech (a ideálně třeba RS před faceliftem) je pro mě rozhodně hezčí auto.
[odkaz]
Fabia I byla hezká uvnitř. Zvenku mi úplně nesedly přední blatníky protažené až kolem světel, to Fabii opticky zužovalo.
Stažení liftbacku u Rapidu je podle mě spíš věcí výrobních kapacit než nějaké koncernové šedi, Rapid je by-design auto na hraně low a main a design je spíš jeho přednost než problém.
Současný Superb asi ano, to je bohužel ale vše. Designově se velice povedly první generace Fabie a Octavie ať se na to díváš jak chceš, nástupci už pouze postupně zapadli do koncernové šedi jako ostatní modely. Sama automobilka si to uvědomuje, proto se chystá stáhnout Rapid liftback, aby příliš nepřipomínal Octavii
Nevidím. Za mě je Superb III naprostý vrchol toho, co kdy Škodovka vyrobila a Octavia III je daleko nejlepší ze všech tří generací. Ok, facelift se mi nelíbí... ale zase nemyslím, že to je šité na míru Číně, spíš se to prostě nepovedlo nebo mi to nesedlo.
SUV... myslím, že Karoq je střižený přesně na míru toho, co si žádá evropský zákazník.
Jo, názvy... hm, ani za tím Čínu nevidím, spíš inspiraci větším bratrem z Ingolstadtu. Yeti byl lepší než Karoq, ale zas až tak mě to neva.
ano a z těch fotek je vidět, že jde o naprosto tuctové, průměrné auto a nebýt loga "Škoda" , těžko by tomu někdo věnoval další pozornost. Chápu, že se dali touto cestou rychlého zisku, no evropský zákazník už pro ně mnoho neznamená, přitom na něm vyrostli...
S čím? Cožpak nevidíš, že se asijskému trhu přizpůsobuje i design, který pak chtě nechtě musíš v Evropě zkousnout. Pryč jsou doby líbivých škodovek ze začátku milénia jako byla Fabia první generace, Octavia první i druhé generace do jejího faceliftu. a co názvy aut, tradiční a musím říct i líbivé, jako byla třeba i Felicia nahrazují slátaniny typu Kodiaq, Karoq, teď Kamiq. To musí být fakt hlava sedět a tyhle názvy vymýšlet:-)