Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Kamiq detailně: Prohlédněte si nové SUV, se kterým se jen tak nesvezete

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 23. 4. 2018
23
33
Zobrazit náhledy (23)
Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq

Mladoboleslavská automobilka představuje světu své již třetí SUV. Zatímco Kodiaq a Karoq se u nás prodávají jako teplé housky, nejnovější Kamiq budete shánět hodně těžko.

Sportovně-užitkové vozy jsou fenoménem automobilového průmyslu, což si uvědomuje nejen Škodovka, ale i celý koncern Volkswagen. V roce 2016 představili mladoboleslavští první sedmimístné SUV Kodiaq, o rok později následoval menší sourozenec s názvem Karoq.

Ofenziva v tomto segmentu však pokračuje i nadále. Ještě před městským crossoverem pro tuzemské zákazníky se světu ukazuje Kamiq, SUV určené pro čínský trh.

Již z dřívějška víme, že Kamiq je 4390 mm dlouhý, 1781 mm široký a 1593 mm vysoký, rozvor náprav má hodnotu 2610 mm. O pohon se stará zážehová patnáctistovka s výkonem 81 kW a 150 N.m točivého momentu, jednotka se kromě manuálního pětikvaltu kombinuje i se šestistupňovou samočinnou převodovkou.

Působení automobilky v Číně si pochvaluje i Bernhard Maier, předseda představenstva Škody Auto. Společnost tu v loňském roce prodala 325 tisíc aut, což je čtvrtina prodaných kusů po celém světě. A tím to rozhodně nekončí, protože už v příštích dvou letech chce česká automobilka navýšit prodeje na 600 tisíc prodaných kusů ročně. Nepomůžou k tomu jen Kodiaq, Karoq a Kamiq, ale i čtvrté SUV, které Škodovka pro tamní trh připravuje.

Automobil byl novinářům představen na české ambasádě v Pekingu, výstavní premiéra jej čeká ve stejném městě na blížícím se autosalonu, kde bude k vidění od 25. dubna do 5. května. A pokud chtějí městský crossover z dílny mladoboleslavské automobilky i evropští zákazníci, musí si počkat do roku 2019. V něm se totiž světu ukáže SUV vycházející z výrazné studie Vision X.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Emel
co dodat..
| 26. 4. 2018
Ač se to tobě nebo mě třebas nelíbí, jsou SUV ta skutečná potřeba. To je to, co si trh žádá a co je na 18 měsíců dopředu vyprodané, trendy v číslech mluví jednoznačně a je to stejné v Číně, Evropě i USA (viz plány Fordu na zaříznutí všech sedanů v US).

Jako zákazník té klasiky si ale zatím nemám na co stěžovat, nabídka nikdy nebyla bohatší... maximálně někomu může chybět nástupce Roomstera, ale to co já vnímám jako jádro nabídky (Fabia-Octavia-Superb) určitě nástupem SUV nestrádá.

Klasický céčkový hatch v nabídce Škodovky nikdy nebyl, aktuálně je tu aspoň ten Rapid SB. Octavia je šestá v Evropě celkově a druhá ve své třídě. Focus, Astra, Megane - ti všichni ji sledují z uctivé vzdálenosti. Takže na otázku, jestli by nebylo lepší vyrábět klasický hatchback, mám jednoduchou odpověď - nebylo... a cenové sebevědomí je zřejmě oprávněné:
[odkaz]
co dodat..
| 25. 4. 2018
ok, dobře napsáno.

To já s nabídkou Škody moc spokojen nejsem. Nelíbí se mi současná strategie honby za rychlým ziskem na úkor skutečných potřeb zákazníků. Opravdu lidi potřebují tolik modelů SUV? No marketing tvrdí, že ano, je to na lidech ... Zoufale mi chybí nějaký ten normální hatch v nižší střední třídě, tam se odráží potřeby evropské klientely. Octavia se tváří a chce tvářit jako něco co není, a navíc s teda hodně sebevědomou cenou.
Avatar - Emel
co dodat..
| 25. 4. 2018
Dobře.. ne že bychom se úplně shodli, ale asi si rozumíme.

Já jsem s evropskou nabídkou Škody spokojený. Co mi fakt vadí je facelift Octavie, co se mi fakt líbí je Superb... ten zbytek je někde mezi tím... ale ničivý asijský vliv za tím necítím.
co dodat..
| 25. 4. 2018
díky za tu fotku, no je to zajímavé, ae třeba mě se tento detail líbí, Fabia I byla naprosto originální auto, nezaměnitelné s žádným jiným a to třeba právě i díky těmto světlům. O dnešní Fabii toto říct nelze. U Rapidu mi taky dával větší smysl lift, ale myslím, že škodovka si uvědomila že lift a Octavia se navzájem parazitují a proto od liftu ustupuje a nový spaceback už bude "pouze" plnohodnotný hatchback
Avatar - Emel
co dodat..
| 24. 4. 2018
Fabia I byla hezky udělané auto, to jo. Najdu ti ale pohled, který ilustruje to, co se mi na ní (vlastně jako jediné, ale zato dost) nelíbilo: [odkaz] Vím, ošklivá fotka... ale je na ní vidět, jak díky světlům to auto působí užší než je.

Rapid za očekáváním... já nevím. Vem si, okolnosti vzniku - šlo o to přibouchnout dveře levnější konkurenci u těch kupců, pro které byla Octavia drahá, primárně na chudších trzích, nahradit Tour. Rapid dlouhodobě prodává +- totéž co třeba Ceed a prodeje jsou celkem stabilní. Podle mě je to za ty ceny úspěch. Že se prodává o kus líp Spaceback... to pravda úplně nechápu, mně dává větší smysl lift.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku