Z úvodky jsem si říkal, jestli to není promo nějakého tuzingového magazínu či firmy... :no: >:-[]
Jak jsem nedávno obdivoval vyšperkovanou pofaceliftovanou Fabku Monte Carlo vkusně červené matelízy v kombinaci s černými doplňky a černou střechnou, tak tohle, to fakt ne. Byl by velký problém dát tam 1.5TSI - Monte Carlo look a MT ? Jistě by si své kupce našla.
Souhlas, parádní vzhled si představuji zcela jinak. Nevkusná zelená kola, žádné ojedinělé prvky, špatně nastavené DSG, nemožnost řadit pádly a imbecilní logika manuální volby tuhle edici odkazují do nezajímava. 8-s:-!
Vzhledem k tomu, jaký je kolem škodáren hype a tak malé výrobní sérii, ani moc nepochybuji, že za 15-20 let budou mít R5 cenovku kolem míče...
Ten motor snese dost kW navíc, i když 7°DSG stále moc nevěřím, ale do takových 100tkm to může být fajn svezení a pak z garáže za parádní peníze >:D No nekupto :-)
Bude to mať rovnakú hodnotu ako dnes obskúrna limitka felície s koženými sedačkami... to jest namiesto 200 euro a flašky niečoho ostrejšieho to bude stáť 999,- a gumové koberce zdarma.
To není o době, ale o naprosto nevyužitém potenciálu. Nějakého marketéra napadlo, že udělá edici na úspěšný závoďák, ale realizace naprosto neodpovídá tomu, co by se dalo čekat.
Není to tak dlouho, co Škoda vydala také speciální rallye edici s Octavií RS I. generace. Tam už to bylo trochu lepší a někdo to dotáhl trochu dál, než na zelená kola.
tak dvě hvězdičky, když už skoro stejná ibiza se silnějším čtyřválcem a větším podvozkem a hezčí karoserii i interiérem vyjde po dorovnání výbavy na stejno, jen blázen by si tohle koupil.
Tu poznámka nechápu, VW tenhle způsob řazení u DSG používá více než 10 let...
Třeba mně přijde daleko logičtější řadit nahoru pohybem ruky dopředu a podřazovat dozadu!
Když brzdíš tak tě to tlačí dozadu a přitom tedy přirozeně taháš a ne tlačíš? JAKÉKOLIV závodní auto, které má sekvenční řazení podřazuje dopředu a odřazuje dozadu.
Analogie je, že Jawy a ČZ, a dokud isem to sledoval, tak i závodní motorky, měly jedničku nahoru a zbytek dolu. Japonci to u běžné produkce mají obráceně. Těžko říct, kde je logika, mechanicky mívalo to první řešení mezi řadičkou a vidličkami o jednu páku méně. Já se učil na Jawě a teď jezdím Hondu. Takže chápu, že co je pro jednoho logické, to druhý vnímá opačně.
U závodních nebo sportovních aut bez diskuze. V běžném provozu to moc běžné není (abych šel při brždění do pásů). A tahle Fabka není o nic sportovnější, než 90% ostatních škodovek. Čekat, že kvůli prťavé sérii levné Fabie překopou ovládání DSG by bylo naivní. :-)
P.S. Volant s pádly by to vyřešil, kožený s pádly i vyhříváním stojí pár tisícovek, nechápu, proč to tam nedali.
Mě to naopak přijde logické. Beru tu fyziku, ale logika - podle mě ne. Chci zrychlit - dopředu. Chci zpomalit - dozadu. Už jen to, že to tak nemálo automobilek dělá mluví pro to, že to asi logické někomu přijde. Fyzika je druhá věc.
Jistou logiku to má nesporně, chci jet dopředu/rychleji - tahám/tlačím/šlapu dopředu, chci zastavit/zpomalit tahám/tlačím/šlapu dozadu, stejně jako na třeba na koni, nebo na kole, což jsou předchůdci motorových vozidel.
Já bych si to do auta dal taky "naopak" (jako to chceš ty), akorát to s tou logikou nevidím tak černobíle, protože když se např. rozjíždíš s manuálem, tak taky nejdřív dáváš jedničku dopředu a za ruční brzdu taháš směrem dozadu/nahoru.
U aut ale vycházím hlavně z typické (nejrozšířenější) H kulisy manuálu, kde jsou přímo! proti sobě dvě rychlosti, přičemž obvykle dopředu nižší, dozadu vyšší, proto by měl být takto řešen i manuální mód automatu, což má taky svou logiku, i když zdaleka ne jedinou. ;-)
" Čekat, že kvůli prťavé sérii levné Fabie překopou ovládání DSG by bylo naivní." - zmena logiky SW - to je praca na 30sekund pre ich vyvojara. A zmena stitku na DSG.
Jak "Znovu"? Tak se rozhodni, při brzdění (nikoli "brždění") jde tělo (setrvačně) dopředu, ano, teď to píšeš správně, ale v 10:58 si psal dozadu a ještě si za to dostal dva palce nahoru. >:-[];-)
On to autor v tom clanku i vysvetli (jde o pretizeni pri brzdeni/rozjezdu, zrejme jsi opravdu rychle v aute v zivote nejel) a stejne se najde osel, co tohle napise.
Lidi blbnou.
A to, ze nekdo neco dlouhodobe BLBE dela neznamena, ze to je dobre.
Tak když to má být odkaz na rallye, tak tu bílou chápu... klidně se ale mohli ještě trošku odvázat s polepama v zelené, pak by ta kola tolik neřvala [odkaz] [odkaz]
Klidně bych to převzal 1:1, jen bez log sponzorů.
Nezajímavou volbu z toho dělá technika.
PS: pro info jsem kouknul na ceník GTI - 570, docela podražilo, zatím jen DSG. Ale ceník je strašnej, normálně tam chybí popis motoru, jako by se jim tam ta tabulka nevešla nebo co...
[odkaz]
...a to zase nemá smysl bez toho, abys tam dal nějaký motor, stavět WRC auto s 90kW je fail. Ono to teda bez toho motoru nemá smysl tak jako tak.
Ne, vytažený blatníky a větší rozchod, to je docela problém s dílama potom, už měníš dost věcí... na to bych se vykašlal. Naopak zelený polepy na bok by žádnej problém bejt neměl.
na druhej strane, správne si v inom vlákne podotkol, že 1,8 by tam vošla :-) ... takže mne by dávala ako limitka so zberateľským potenciálom viac zmysel taká väčšia úprava, ktorá by sa predlohe blížila oveľa viac.
To asi každému, ale to by holt asi přes účetní neprošlo. Vem si, že i eRkové Polo bylo zvenku fakticky jen optipaket, je potřeba zůstat nohama na zemi :-) .
Co si vzpomínám, tak třeba Clio Williams jemně vytažené blatníky mělo...
No ale je to limitka, vedia si za to vypýtať ďaleko viac a tie úpravy čo som písal vyššie by nemuseli byť na druhej strane nejak veľmi drahé. Vytiahnuť blatníky spraví kdejaký dedinský tuner, hodiť podložky pod kolesá, dať tomu vizáž reálnej R5 (bez sponzorov),možno trošku poladený koncák výfuku, to nie sú nejaké strašné peniaze. Aj bez väčšieho motora by tá limitka urobila veľkú parádu v podstate za pár korún. Verím tomu, že všade kde by sa také auto objavilo, by malo veľkú pozornosť.
A proc bych teda neprihodil tech 90 tisic a nekoupil si hezci, o generaci novejsi, vetsi Polo GTI s dvoulitrem (!), vykonem, novejsim infotainmentem atd.
A potom je tu samozrejme Fiesta ST...
Zeleny kola jde prece muzu dat na cokoliv, pokud po tom nekdo tak touzi... :-)
To je už načo dobré, v bežnom produkčnom aute sedačky s pevnou hlavovou opierkou?
To akože sadnú aj niekomu s 160cm, aj tomu čo má dva metre? Tak určitééé ...
Najlepsie natom je, ze ked testuju vw passat tak napisu aky perfektny rozsah nastavenia dopredu a dozadu ma opierka hlavy. A kazda RS skodovka ich ma integrovane a podla nich su najlepsie na svete.
Netvrdím, že je lepší. Tvrdím, že sportovní sedadla ji mají zcela běžně integrovanou. U většiny automobilek, chceš-li. Takže stěžovat si, že ji mají eReSa je zbytečné. Mimochodem, seděl jsem v nich v ORS i v Supovi a považuju je za pohodlné.
Jsem zvyklý na podélně polohovatelné opěrky a to mi chybí. Výškově s opěrkami nemám problém. Podélně polohovatelné má v mainstreamu asi jen VW a Opel, bohužel. Ale jinak - mimo skutečně sportovní auta se skořepinami je to samozřejmě jen úlitba hezkému designu.
Já jsem taky zvyklý na podélně polohovatelné opěrky - Octavia 1, Golf 4, Leon 1, Současná generace Golfů, Škodovek ani Seatů tuhle příjemnou "banalitu" bohužel potratila nebo rozpustila někde při snižování nákladů. Přitom to není tak složité, když se dobře a pohodlně uvelebíš v autě tak mu potom ve výsledku i lecos odpustíš.
Tak záleží, jestli ti ten základ sedne nebo ne, mně třeba ty integrované u škodováckých RS docela sedí tak jak jsou... ale mám "konfekční" postavu. Jinak šikovné polohování měl Renault, takové ty rozevírací s kloubem nahoře.
Můžu mít dobře vybavenou Ibizu s 1,5 TSI 110 Kw a 250 Nm. Po všech stránkách lepší volba než tento designově sprzněný pseudosportovní paskvil. Být kupec takového typu auta neváhám ani vteřinu.
Přesně, a to ta Ibiza už kompletně stojí na nejnovější podvozkové platformě a hlavně nabízí nejen silnější motor, ale i manuální převodovku! :-):yes:
P.S. A ty zelený kola této Fabie jsou taky děsný... 8-s8-s8-s
Když vidím ceny klasického MC a tohoto, tak je R5 vlastně výhodná cenová nabídka :-) Za mě nejlepší asi sedadla. Mám rád ty polokožené ale alkantara fajn. Mohly to udělat až po FC, taková zaváděcí edice... Ale chápu že 1,4 asi už neprojde emisema.
z mého pohledu se drží automobilky vč. Škodovky strašně při zemi. Na to jaké mají týmy a prostředky, tak by si mohly jednou za čas udělat radost a trochu se odvázat. A tím opravdu nemyslím jiné barvy laku a pár samolepek. V dnešní době na těch přeplněných silnicích by mně u takového auta ani tak nevadil slabší výkon, ale rád bych viděl vytažené blatníky, stačilo by naznačit 3cm, lepší sedačky, opět žádné tvrdé závodní, jen zajímavé vzory, obšití, trochu více anatomické, trochu ostřejší zvuk výfuku ...
tie prostriedky praveze nemaju, bud im to kazi VW a nedovoli im vyrobit nieco co by ohrozovalo Polo GTi, alebo nie su financie aby homologovali nejaky novy vyfuk, pripadne vyladit trochu TSi... vsetko to hybe s emisnymi normami, nakladna zalezitost ...
keby tejto fabke dali tlmice tuhsie, nejake vystuhy, prifukli TSi a dostalo by nove sanie a otvorenejsi vyfuk tak by to bola sice draha, ale uzitocna fičura, ktora by bola take male RSo... na to, ale nemaju zelenú
takto na tom zarobia viacej a je im asi jedno, ze to je len dizajnovka
Výkon 92 kW opravdu není dost ani na malý warm-hatch a přítomnost DSG (navíc ještě s nemyslnou orientací "řazení" a naopak nepřítomnost pádel pod volantem to definitivně zabíjí. A celé je to doraženo nesmyslnou cenovkou. Toto se Škodovce bohužel vůbec nepovedlo... :'-(:'-(:'-( , při této ceně to chtělo aslespoň 110 kW, 250 N.m a manuální šestikvalit!!! :no:
fabii na rozdiel od capturu alebo yarisu bohuzial akakolvek dvajfarebna kasna za mna vobec nepasuje ( najkrajsia fabia je jednofarebna.. ) ... a ked k tomu dame zelene kola tak vizualny gyc roka a la tinedzersky garaz tuning je na svete... a snad ani babam sa to to uz nebude pacit.. vykon nevykon... vzhlad su dve tretiny uspechu a toto ozaj nevyzera moc triezvo ani decentne :*)
Ak toto ma byt oslava Skody vo WRC 2 tak dakujem pekne :-( Tu je jasne vidiet ze ludom(ak si to niekto kupi) uz vobec nejde o to co je pod kapotou ale ako to vyzera. A ze ani nevyzera velmi dobre tiez netreba dodavat. Podla mna je to absolutne nepotrebna predrazena limited edition s najhorsou dsg prevodovkou. To musite chciet!!!
Toto by ma normalne urazalo, hodit toto na trh s vierou, ze ovce su tak zblbnute, ze po tom skocia. Ze postacia len stare skladovky R4 motora a pricapit k tomu fancy oznacenie R5 (a par detailov k tomu). Pritom rally, ako vidim podla poctu prispevkov k tej teme na tomto servery, prakticky nikoho nezaujima.
Nerobim si iluzie, toto sa nepochybne vdaka malej serii preda.
Ale ako "podakovanie za vernost" toto mohla automobilka pri svojich megaziskoch spravit vyrazne zaujimavejsie, specialnejsie a za podobnu, ci mierne vyssiu cenu. Nech by to aj zrovna predavala bez zisku.
Uplne nabytocny model.
tu všichni jen brečí, jak to není důstojná oslava vítězství a podobně...
Tak si taky uvědomte, jaké možnosti má Škoda se stávající podvozkovou platformou a co by tak asi mohla udělat... Vyvíjet kvůli oslavě zcela novou verzi, která by se zaručeně ani nezaplatila? A kdyby tedy se měla zaplatit, pak by stála třeba o sto, stopadesát tisíc více. A to byste tu zase brečeli, jak je předražená...
Vies co by mohla urobit ? Nic (a bolo by to lepsie), total zbytocne auto a pokus o tahanie penazi. Tuctova "limitovana seria" total tuctoveho auta.
Nemusela by takmer nic vyvijat,komponenty na vsetko uz davno ma. A okrem toho, nikto ich nenuti nic "oslavovat", to snad ani nikto nekritizuje. Ide len o samotne auto. Rovnako ako nikto nenuti nikoho nic kupovat.
To tedy nerozumím, proč nic je lepší než aspoň nějaké rozšíření nabídky. Sice se dá mluvit jen o příjemném, plně vybaveném autě do města s potenciálem stát se raritní verzí, ale i to se jako drobné ozvláštnění počítá.
Pretoze mi to pride len ako marketing za kazdu cenu, aby sa vykazala cinnost a "rozsirila" ponuka.
Jednoducho - zrejme sa Skoda nudi, ked robia takuto "limitovanu" seriu. Tu tym limitom bol ten, kto to navrhol. Naviac to spajanie s rally, tym to zaklincovali.
Tak mala seria by sa predala, aj keby bola spravena trochu poctivejsie , bola v niecom vynimocnejsia a bola aj drahsia.
Mne ani tak nejde o Skodu, skor vseobecne. Aj ked Skoda ma tych modelov celkom vela aj bez tohoto a ked tak rozmyslam, nenapada mi takto z hlavy ina automobilka, co by spravila nieco podobne nemastne/neslane s tak "epickym" nazvom.
Ale tak ich vec, blbosti po cestach jazdili aj jazdit budu :-)
Pořád nechápu, proč je to horší, než nic. Pokud bych náhodou toužil po Fabii, pak je tu jasný benefit v podobě 1,4TSI místo tříválce. S rallye to samozřejmě kromě zelených kol nemá společnýho nic, ale nějak nevidím, čím by mě to jako zákazníkovi mělo ubližovat, aby bylo špatně, že to vůbec vzniklo.
Zas tě nikdo nenutí to kupovat, přece jen je to 1.4 proti běžnému "topu" 1.0... mně to teda taky nevoní, ale zase úplně zbytečné to není a na tu cenu se s litrem a DSG dostaneš taky.
Možnosti má celkem široké, asi jako VW s minulým Polem, tj. může tam šoupnout cokoli od 1.0MPI přes 1.4TSI 110kW až po 1.8TSI 147kW (nebo na kolik to bylo laděné v tom GTI). Taky tam mohli dát manuál... vím, že v Rapidu je taky ten motor jen s DSG, ale neznám důvod a u VW kombinace s manuálem je.
Někde jinde jsem četl, že tebou popsané kombinace se tam nevejdou, protože Fabia má platformu nějak upravenou. To platilo, mimo jiné, i pro ten manuál.