Evropská komise by mohla zavést v celé Evropské unii opatření proti stáčení tachometrů u ojetých vozidel. Zprávu o boji proti stáčení s výzvou EK přijal výbor pro dopravu evropského parlamentu a chystá její předložení europoslancům.
.. tak dlouho dokázat o problému mluvit a nic s ním neudělat, to je opravdu umění. Když si vezmu, kolik let už čtu o snaze postavit stáčení mimo zákon nebo se mu účinně bránit (ať už na úrovni ČR nebo EU), tak by jeden opravdu čekal, že to bude legislativně ošetřené už snad desetkrát, ale my o problému pořád jen mluvíme a spekulujeme a hrozně se divíme, že jsou mnohé země včetně ČR zaplavené stočenými vraky.
P.S. A zase je Slovensko o krok dál. Nejdřív elektronické dálniční známky, nyní boj proti stáčení. Na co pořád čekáme?
...že povinné vybavení vašeho nového vozu tím tzv. "bezpečnostním tlačítkem" nezpůsobí jeho trvalé sledování? Velký bratr nikdy nespí! A dokonce se chlubí:
[odkaz]
Momentálně to funguje díky mobilům. Máš v kapse mobil na datech, ten do Google odesílá tvoji polohu a podle toho se určuje provoz. Funguje to spolehlivě. Ovšem vláda se přece nedohodne s korporací, která už to má hotový žejo. Vláda udělá opět cinklý výběrový řízení který vyhraje zas nějakej bratranec/známej někoho a všichni po cestě si ukrojej pár set tisíc...
kartička ze servisu? Např. renault má elektronickou servisku a historii ti řeknou i u dotaženého auta, kartička neřeší kilometry u aut sevisovaných doma mimo servis
Keby ta mali trápiť tí čo servisujú svoje nové auta doma, tak tých je minimum. Ale sú firmy, ktoré majú väčšie objemy aut a majú vlastný servis, lebo sa to oplatí viac. Prvé 2 roky máš záruku vždy a ďalšie proste risknú. šanca fatálnej drahej opravy je minimálna. Pred štvrtým rokom ma nalietané štvrť milióna a ide z domu skôr ako bolo na prvej STK. Aj keby firma jednala podstivo, tak stačí, že k výkupu sa dostane autičkar a už ti sem tlači desiatky zánovných jazdeniek, bez vysledovateľnej histórie.
Co když to budou stáčet průběžně, to řeší co? Spíš se divím, že to výrobci nezabezpečí pořádně. Co může měnit kdejakej jouda na vesnici mi nepřijde zabezpečené.
Na druhou stranu když si někdo myslí, že za 150 papírů má osmiletou ochcávku se 150 tis. km, v dieselu a z Říše, tak co s tím mají politici dělat? Sice tě nikdo nemá právo bodnout vidlema, ale nabíhat si na ně taky nemusíš...
Nové auto nemusí jezdit do značkového servisu, takže jak ošetříš kilometry? A že na STK něco zapíšou? Stačí stáhnout pár tisíc před STK a nikdo nic nepozná.
A proto je stav najetych km davni nic nerikajici udaj a kazdej chytrej clovek si auto necha poradne proklepnout a zkontrolovat a pak je fuk jestli ma 150 nebo 300 tis km
Jenže podle stavu počítadla se stále určují ceny aut na trhu, nebo třeba taky výše pojistného u starších aut (jo, někdo i na starší auto musí mít havarijní pojištění).
Je verejne znamym tajomstvom, ze napr.niektori taxikari jazdia do znackoveho servisu len na kazdu druhu prehliadku. Teda jedna v znackovom, dalsia niekde v garazi plus stocenie km a dalsia zase v znackovom. Teoreticky kupis auto s bezchybnou historiou a na tacho 100 tis.km a realne bude mat raz tolko. Kto chce odrbavat tak bude odrbavat. Toto vedia vyriesit len automobilky keby chceli. Ocividne asi nechcu.