Bezpečnost
Kameru mám a je tak mizerná, že je snad bezpečnější na ní moc nekoukat. To už trochu přeháním, možná jen na podívání se kde je překážka. Ale couvat podle ní, to fakt ne. Takže zadání mělo obsahovat i nějaké minimální parametry.
Tak, neni kamera jako kamera. Za mě vyborna věc, ktera dokaže velice dobře pomoct v mnoha situacich. Ale, když jsem měl možnost si vyzkoušet kameru v takovem peugeotu tak to jsem docela koukal jaky dokaže byt v kamerach a celkově jejich funkčnosti rozdil.U toho peugeota bych v připadnem zajmu za tu kameru s největši pravděpodobnosti nepřiplacel.
Mám kameru na 308 a na kvalitu obrazu si teda nemohu stěžovat ani náhodou. Ovšem kamera není na couvání, na to jsou zrcátka. Jen pro kontrolu, zda tam není překážka.
Pravě ta zkušenost je s 308 a ta kamera prostě neni dobře použitelna. Jinak ja moc dobře vim k čemu je fajn kamera a těch situaci je opravdu dost a jestli si někdo mysli, že se zařazenou zpatečkou je to automaticky o kameře tak je na omylu. Určitě se da bez ni žit, ale ja velmi rychle přišel na to k čemu je mi přinosna a o nějakem zakrněni to rozhodně neni.
Ne ze bych chtěl dělat reklamu, ale koncertové auta mají kamery a obraz kvalitní. Mám Tiguan Allspace a Area view může jedině doporučit. Narozdíl od čidel je výhoda, že člověk vidí i patníky... parkování je jak hra GTA. Super je i širokoůhlý záběr při vycouvávání z kolmého stání před supermarketem, kdy člověk musí kvůli přístupu do kufru zajet do místa čumákem - využívám to denně. Je u toho emergency stop asistent, když jede něco kolem a už mě to pár krát zastavilo.
Nemluvě o systémech udržování v jízdním pruhu a adaptivním tempomatu. Ten mě koriguje a přibržduje téměř furt 😄 Člověku to dává větší jistotu, když něco řeší v navigaci nebo hledá oblíbenou empetrojku.
Pokrok šel dost dopředu a tyto prvky nepokládám jako nějaký prvek za příplatek jako nějaký luxus. Jsou to věci které, pokud by měli všichni i v to nejlevnějším autě, tak by se snížila nehodovost... to časem přijde 😄
Nemluvě o systémech udržování v jízdním pruhu a adaptivním tempomatu. Ten mě koriguje a přibržduje téměř furt 😄 Člověku to dává větší jistotu, když něco řeší v navigaci nebo hledá oblíbenou empetrojku.
Pokrok šel dost dopředu a tyto prvky nepokládám jako nějaký prvek za příplatek jako nějaký luxus. Jsou to věci které, pokud by měli všichni i v to nejlevnějším autě, tak by se snížila nehodovost... to časem přijde 😄
Snížila by se nehodovost, při hledání oblíbených empétrojek. Říká někdo, koho neustále koriguje asistent jízdních pruhů.
😐
😐
Co bych měl korigovat? Je to zapnuté pořád. To hledání empétrojek byla nadsázka. Pravdou však je, že na náhlé brždění na dálnici to reaguje výborně a už se mi stalo, že to reagovalo, když jsem hledal v navigačce benzínku. Drží to i rozmný odstup a jízda je daleko plynulejší(a nesrovnatelně příjemnější) než když člověk pořád šlape jak na šicím stroji, což mnoho borců na dálnici preferuje - já je obdivuji, že mají takovou píli takhle jezdit, ve 130 km/h neustále kopírovat zrychlování aut které jsou 5 metrů před nimi.
Neberu ti tvoje preference. Jen je mi z toho...smutno? Zdá se, že patříš k těm, co se těší na autonomní řízení.
Autonomnni řízení na dálnici je bych řekl v dohlednu a při neukazněnosti českých řidičů jeho zavedení určitě bilanci nehodovosti vylepší. Nevěřím, že se to povede zavést na běžné silnice, kde je 1000x více komplikaci a nepredvídatelností - to co dělají v USA mi příjde ujeté. Dálnice, kde se jede defakto ve vláčku, je celkem jednoduché prostředí, ale na běžné silnici je to úplně něco jiného.
Zde je řeč o nějakem realnem vystupu z kamery a ty už tu zatahuješ asistenčni systemy a to jsou dvě zcela odlišne věci. A když tě čtu niže tak stejně jako karlovi je mi z toho smutno a jen kroutim hlavou nad tim co zde pišeš. Osobně mě štve, že dnes nam automobilky nuti asistenčni systemy již v zakladu a jsem rad za to, že jsem schopny ovladat auto sam bez nějakych pomocniku a k tomu mě řizeni bavi.
Tebe baví jet třeba 5 hodin po D1? To znám lepší koníčky 😄
Ja nejsem dennodenni polykač dalničnich kilometru a tudiž jsou pro mě asistenty rozhodně postradatelne. A při delši jizdě zapnu občas tempomat jen proto aby si odpočinula moje prava noha a da se řict, že bych se obešel i bez tempomatu. Takže ať vyrobci asistenty klidně nabizeji, ale ať si každy sam rozhodne jestli je potřebuje nebo dokonce musi mit ať už je duvod jakykoliv.
Jsem rád, že umíte ovládat bez pomocníků, ale ještě radši bych byl kdyby to uměli i ostatní. To je ovšem utopická představa, takže nezbývá než pomocníky aplikovat do mainstreamu.
Debatu jsem rozšířil i na laně assist a adaptivní tempomat, protože s bezpečností provozu rovněž hodně souvisí a dovolil jsem si sdílet své zkušenosti, které jsou v tomto ohledu pozitivní.
Debatu jsem rozšířil i na laně assist a adaptivní tempomat, protože s bezpečností provozu rovněž hodně souvisí a dovolil jsem si sdílet své zkušenosti, které jsou v tomto ohledu pozitivní.
aneb rychlejší degenerací k zářným zítřkům...
Nesúhlasím , mám na dvore jeden kúsok kategórie M1 s rozmermy 7x2,3,3,15 (dšv) bez možnosti výhľadu ináč ako cez zrkadla a síce nemám problém s cúvanim alebo manipuláciou, ale ak by mi vošiel za auto chodec, cyklista, alebo malé auto, tak bez tej kamery by som ho veľmi ľahko prehliadol 😉
Jak by řekl klasik "no jo, vono dopředu se to jezdí, ale zacouvat, to už holt chce fištróna". A já dodavam, že v zemi kde musí dávat do návodu k zubnímu kartáčků, že se nemá strkat do prd*le se není čemu divit.
V Česku bychom potřebovali zavést povinně na dálnici adaptivní tempomat. Pak by se mi pokaždé co vjedu u nás na dálnici nestalo, že by se na mě nálepil nějaký borec, kterému to jede, a teď se podržte, i více než 130. Je to zvláštní, ale v Německu a dál na západ takové pravidlo nepotřebují.
niekoho kto im bude aj tocit volantom ... pripadne im aj natankuje ... hold som rad ze tam nezijem 😉
lepší by bylo kdyby do aut dávali povinně BT handsfree, dneska má snad 99 procent telefonů BT, tak v tom by neměl být problém a bezpečnost by se zvýšila také o dost
Skvelá je kombinácia kamera + senzory. A ak sú dynamické pruhy na obrazovke naznačujúce obrysy auta a dráhu kolies, to je už úplne super.
Moja žena to aj tak vyrieši po svojom. Pri parkovaní k obrubníku si otvorí dvere a cúva si takto 😄
Moja žena to aj tak vyrieši po svojom. Pri parkovaní k obrubníku si otvorí dvere a cúva si takto 😄
Častěji se parkuje s obrubníkem po pravé straně, dokáže se vyklonit tak, že vidí obrubník, auto za sebou, točit volantem a ovládat plyn a brzdu? Leda, že by byla vedle Vás a řídila Vaše couvání, ale to je snad ještě větší frajeřina...
Jinak já mám auto s kamerou bez senzorů a po tom, co jsem si na senzory navykl, nemůžu si na kameru zvyknout, stále čekám na pípání, a to nepřichází...
Jinak já mám auto s kamerou bez senzorů a po tom, co jsem si na senzory navykl, nemůžu si na kameru zvyknout, stále čekám na pípání, a to nepřichází...
v USA už v roce 2011-12 měla každé auto s lepší výbavou továrně parkovací kameru napojenou budto do obrazovky mulitmediálního systémý s navi nebo do vnitřního zpětného zrcátka.
V Camaru je taky parkovací kamera z továrny faceliftové CTS 2012 jí mělo standartně taky.
Jenom Evropa za to chce šílené přípatky typu 15-20 tis kč nebo to dává do základu až u nejdražších výbav.
V Camaru je taky parkovací kamera z továrny faceliftové CTS 2012 jí mělo standartně taky.
Jenom Evropa za to chce šílené přípatky typu 15-20 tis kč nebo to dává do základu až u nejdražších výbav.
já si kameru sám dodělával už v roce 2010 na 300C, později jsem jí měl i na Jaguaru, Aleru, CTS, bílém Camaru, Smartu. Velmi jedndouchá instalace a napojení do OEM navi 2 DIN nebo do zpětného zrcátka (Jag, Alero)
Vlastně jediná auta bez kamery co sem měl byly Stratus, Sebring a BMW
Vlastně jediná auta bez kamery co sem měl byly Stratus, Sebring a BMW
V dodavkach a nakladnych autach to ma samozrejme zmysel este vacsi.
Za seba mozem povedat, ze so sedanom bez akychkolvek snezorov/kamery som nikdy nemal ziadny tukanec, akonahle som senzory mal, tak som auto tukol... S Kamerou potom zase ziadny problem. V kazdom mojom dalsom aute bude predna aj zadna kamera jednou zo zakladnych poziadaviek.
Samozřejmě, soudruhu! To by tak hrálo aby si lid sám o sobě rozhodoval!
....nevěděl jsem, jak kulantně napsat naprosto de*ilní
Aby bylo jasno. Já jsem nikde nepsal, že seat belts a airbagy nejsou dobrá a účinná věc. Již "nahoře" jsem sdělil, že seat belts jsem ve voze měl a používal je už v roce 1969, protože jsem usoudil, že jsou dobrá věc. O tom tu není argument.
Argument je o tom, jestli je správné a demokratické, že politici zákony omezili osobní svobodu lidem, kteří si sami chtějí rozhodovat o tom, co je pro ně dobré i s důsledky tohoto rozhodnutí a svým rozhodnutím neohrožují jiné osoby. Z toho důvodu tu také zaznělo, že pasažéři na zadních sedadlech při jízdě mimo obec by povinnost se přepoutat mít měli.
....."Nikde jsem nepsal, že pásy a airbagy nepřispívají bezpečnosti silničního provozu..."
Obě věty jsou od Tebe. Už jsi tu všem jen pro smích.... ;-\