Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Americe už nové auto bez tohoto výbavového prvku nekoupíte. U nás stále stojí tisíce

Stanislav Kolman
Diskuze (58)
Zatímco my tento prvek známe většinou z příplatkových položek, v USA je počínaje květnem povinnou součástí výbavy. Řeč je o…

…parkovacích kamerách! Každý nový automobil prodávaný ve Spojených státech musí být od května letošního roku vybaven zadní parkovací kamerou a samozřejmě i infotainmentem, na kterém řidič obraz z kamery uvidí.

Tohoto kroku se přitom Američané mohli dočkat už mnohem dříve. Kongres schválil zákon vyžadující zadní parkovací kamery coby povinnou součást výbavy již v roce 2008, nakonec se ale celá věc o několik let odložila. Až roku 2014 bylo definitivně rozhodnuto, že zákon začne platit od května 2018, aby měli výrobci dostatek času na implementaci technologií.

Povinnost se týká všech automobilů s hmotností nižší než 4,54 tuny vyrobených po 1. květnu tohoto roku. Kromě osobních vozů musí s nasazením počítat i dodávky či malé autobusy.

Hlavním důvodem povinnosti parkovacích kamer je dle NHTSA zvýšení bezpečnosti. Roku 2007, rok před prvotním schválením, zemřelo na zámořských silnicích 221 lidí kvůli sražení autem při couvání mimo silniční provoz, tedy kupříkladu na veřejných parkovištích. Čtrnáct tisíc dalších bylo zraněno.

Otázkou zůstává, jak moc se nový prvek výbavy podepíše na finálních cenách za automobil. Zadní parkovací kamerou totiž musí být osazeny i ty nejlevnější a nejdostupnější vozy na trhu.

U nás se zatím o ničem podobném neuvažuje, zadní parkovací kamery tak v závislosti na výrobci naleznete ve standardu, v některém z balíčků či přímo mezi příplatkovými položkami. A nutno říct, že mnohdy nejde o lacinou záležitost. Ceny parkovacích kamer se často pohybují v řádech tisíců korun. Ve Fiatu Tipo ji dostanete za 4000 Kč, Škodovka si ve Fabii účtuje 7000 Kč. Horší je to u aut, kde je parkovací kamera nabízena ve velkém balíčku společně s dalšími prvky výbavy. Tady se můžete dostat klidně na dvojnásobek.

Stanislav Kolman
Diskuze (58)
Avatar - praděda7
9. 5. 2018 18:48
Re: Ne-Souhlas
Píšu naposled....nerozumíš psanému textu............
9. 5. 2018 18:12
Re: Ne-Souhlas
....."Pásy v autě spoustu řidičů omezují a proto k bezpečnosti silničního provozu nepřispívají. Ba právě naopak tyto řidiče znervózňují...."

....."Nikde jsem nepsal, že pásy a airbagy nepřispívají bezpečnosti silničního provozu..."

Obě věty jsou od Tebe. Už jsi tu všem jen pro smích.... ;-\
Avatar - praděda7
8. 5. 2018 16:26
Re: Ne-Souhlas
Znovu a naposled opakuji! Nikde jsem nepsal, že pásy a airbagy nepřispívají bezpečnosti silničního provozu. Ale protože ty ses zřejmě někde zadrhl a pořád opakuješ to samé, tak mě nezbývá nic jiného než usuzovat, že nerozumíš psanému textu.
8. 5. 2018 15:30
Re: Ne-Souhlas
Dle Vás nerozumím psanému textu, protože jsem mentál. Dle mého názoru zde prostě píšete samé nesmysly a obhajujte se jak chcete. Pásy zcela samozřejmě obtěžují a možná i znervózňují, ale nechápu Váš argument, že k bezpečnosti silničního provozu nepřispívají. Více už reagovat nebudu. Je to zbytečné. Každý rozumný čtenář ví, že pásy zachránily tolik životů, že o tom není třeba vůbec polemizovat...
Avatar - praděda7
8. 5. 2018 10:24
Re: Ne-Souhlas
Mrzí mě, že v dnešní době, když někdo nechápe jiného názory, tak jsou pro něj automaticky debilní. Osoba si přitom nepřipouští, že tím vlastně přiznává svou mentální neschopnost analyzovat názor oponenta.
Aby bylo jasno. Já jsem nikde nepsal, že seat belts a airbagy nejsou dobrá a účinná věc. Již "nahoře" jsem sdělil, že seat belts jsem ve voze měl a používal je už v roce 1969, protože jsem usoudil, že jsou dobrá věc. O tom tu není argument.
Argument je o tom, jestli je správné a demokratické, že politici zákony omezili osobní svobodu lidem, kteří si sami chtějí rozhodovat o tom, co je pro ně dobré i s důsledky tohoto rozhodnutí a svým rozhodnutím neohrožují jiné osoby. Z toho důvodu tu také zaznělo, že pasažéři na zadních sedadlech při jízdě mimo obec by povinnost se přepoutat mít měli.