Vynikající čtení, pan autor je vidět ze autům rozumí a umí to i náležitě popsat. Podruhé v tomto týdnu tedy velmi výrazně chválím, bohužel v obou případech se nejedná o dílo redaktorů Auto.cz, čili v tomto směru žádná změna.
Dobry test a este lepsi povoz :yes: tak ako pises kto leze do MB salonu a miery ku G - cku tam uz musia byt tie poriadne prachy sustivy a nie len sustivy prach v topankach... Kto ma manej grosov a chce mat nasilu nalepenu hviezdu na kapote musi do A cka ale aj tam necha v pohode 30 000 eurikov >:D
A to je prave to, co se mi na soucasnem G nelibi. Mercedes z neho udelal snobarnu pro milionare z blizkeho vychodu a normalnim zajemcum, pro ktere tu driv byly normalni verze G230, G280, G300, G320 atd. dneska dokaze nabidnout jen trapna SUV.
Jenze porad jsou na svete lidi, kteri by chteli opravdovy off-road se slusnou vybavou a silnym motorem (takze zadny Jimny a pod.) a pritom se jim nevali na ucte zbytecnych 150tis.+ Euro...
Kdyz jsem byl maly, byla nabidka takovych aut na trhu nepreberna (G-Klasse, Patrol, Land Cruiser, Land Rovery, Pajero, Grand Cheeroke atd...). Vetsina z tech aut se bud postupem casu premenila na SUV, nebo zmizela z trhu uplne, prip. se prestaly nabizet s benzinovymi motory.
Jsem presvedceny o tom, ze kdyby Mercedes nabizel G-Klasse s sestivalci a normalnejsi vybavou v cenove relaci modelu GLC a GLE, tak by nestihal vyrabet.
No, otázkou je, co by tím získal. Ty verze "professional" byly a že by se nějak extra prodávaly se mi nezdá. Géčka si z naprosté většiny kupují lidé, kteří s nimi nesjedou z asfaltu... Lidé, kteří třeba profesně tyhle auta mohou potřebovat klidně obstojí i s Dusterem... kterého si můžou dovolit a nebude jim líto ho brát do terénu.
G Professional je ale neco jineho, nez jsem mel na mysli ja. To je opravdu na vybave ostrouhany pracant s dieselem, ktery je urceny ciste pro praci.
A zase tak spatne se asi neprodaval... Je pravda, ze dokud jsem zil v Praze, tak jsem ho potkal asi 2x za zivot, ale tady v Bavorsku je k videni docela casto. Pouzivajiho ho zde hasici, TWH, silnicari (zejmena v zime jsou videt verze pick-up s pluhem vepredu a zasobnikem soli na korbe), myslivci... a samozrejme Bundeswehr.
Dneska si ty predrazeny mrchy s vybavou na urovni S-Klasse a vykonem na urovni supersportu koupi samozrejme lidi, kteri s nim pojedou spise pred kasino v Monaku, nez nekam na pole. Ale k nam na servis treba dodnes jezdi spousty kousku z 90. let a zacatku tisicileti prave v tech verzich, ktere mi dnes chybi. Jejich majitele jsou vesmes ruzni mistni statkari nebo proste lidi z venkova. Ty auta maji najezdy od 300tis. km nahoru a mechanicky jsou naprosto bez problemu. Jedinym vaznym problemem u starsich G-Klasse je koroze, kterou jsou bohuzel nezridka napadene i samotne ramy aut. Kdo ale trochu zainvestuje do osetreni karoserie, toho Gecko prezije. :-):yes:
22 tisíc kusů jen luxusního zboží, tedy velmi luxusního zboží, někde cenou kolem Velaru a RR eventuálně Bentayagy, to je hodně... Nedivil bych se, kdyby profesionální verze tvořily významné procento.
Vem si jen slavného doktora z hor, ten ani v Německu nedá 3M...a ten český jezdí maximálně v GLC ;-)
Naprosty souhlas. Pro me nejidealnejsi verze G-Klasse byla G320 z prelomu tisicileti. Motor s nejlepsim pomerem mezi vykonem a provoznimi naklady a i celkovy vzled auta byl tenkrat dle meho vkusu nejpovedenejsi. Interier tak akorat luxusni, zadny spartansky auto pro myslivce jako v 80. letech, ani nesmyslne prehnany luxus pro araby a rusy, jako dneska.
Skoda, ze zrovna tech benzinovych G320 je na trhu tak malo. I tak je to pro me jeden z nejzhavejsich kandidatu na rodinne auto, az ta potreba jednoho dne prijde.
Ale no tak, asi by se dalo u MB vybrat ne? :-)
Já v Géčku chvilku poseděl na As.v Ba a moc jsem si to užíval. Ještě netíhnu k těmto autům, ale tady to bylo na 1.Duch předka a tradice tu cítit je. :yes:
Dizajnovo to je teda uplny grc.. za tie prachy to fakt kupi iba nejaky debilko do mesta , taky ako nas Vladko W. Inak cim to je, ze v tychto skatuliach a este v tych nechutnych Range Roveroch sa vozia vzdy najvacsi kkti na cestach? Proste vzdy ,ked vidim nejakeho arogantneho *, tak je to bud ten klasicky skaredy Range Rover alebo toto.
Vyborne a "citavo" napisane.
Zacinam zistovat, ze mam asi uchylku na tieto krabicove dizajny, Gcko, Jeep Wrangler, to su auta, ktore mam na zozname. Dokonca aj ten Yeti sa mi zacal pacit (hoci kupovat by som ho nechcel).
Skoda, ze tam uz tlacia aj tolko luxusu, chcelo by to viac socka edition, zameranu primarne na tu techniku (nieco ako Wrangler).
Nejsem první, kdo to tu píše, nicméně nové Géčko se opět prodává jen v nesmyslných motorizacích za odpovídajícím způsobem nesmyslné ceny (optikou průměrného evropského zájemce o schopný stroj) a tak bude mnedle opět odsouzeno jen k parkování u kasin a blbnutí v dunách... což je u tak schopného hardwaru docela škoda.
Nějaká social edition řekněme do milionu a půl by se v Evropě určitě neztratila... ale to se holt nedá nic dělat, kdo by chtěl v dnešní době ještě vyvíjet něco pro nevděčnou Evropu a pokoušet se s Géčkem dosáhnout na 95g co2/km... :-(