Novinky
ty Audiny budou asi od ted žrát trochu víc močoviny. 😉
Trochu o dosť viac. Predpokladám
Stojí 13 korun litr a sežere to litr na nádrž, takže nulové náklady.
od ted to bude zrat 2 litry na nadrz, takze dvakrat "nulové náklady" >😁 a az to bude zrat 20 litru na nadrz, bude to 20x "nulové náklady" :yes😒br />
ted jsem prisel jak si zajistit u auta nulove naklady, budu k benzince jezdit tankovat po litru, 28-30 kacek jsou nulove naklady, takze kdys pojedu tankovat 50x po sobe a nevezmu to najednou tak budu mit 50x nulove naklady a vlastne budu jezdit uplne zadarmo :yes:
ted jsem prisel jak si zajistit u auta nulove naklady, budu k benzince jezdit tankovat po litru, 28-30 kacek jsou nulove naklady, takze kdys pojedu tankovat 50x po sobe a nevezmu to najednou tak budu mit 50x nulove naklady a vlastne budu jezdit uplne zadarmo :yes:
Má to jeden háček. Natankovat musíš minimálně 2 litry, takže zaplatíš 60 Kč a to už moc nulové náklady nejsou
Vzhledem k tomu na kolik km těch 60 kč vydrží = tak v nákladech na provoz servis pojištění auta = skoro nulový spíš sou
Asi nejde o to jestli litr, nebo dva na nádrž z hlediska nákladů, spíš, že častější doplňování bude otrava.
Viem koľko stojí, poliaľ dôjde na plnenie emisných limirov, tak sa jej spotreba zdvihne násobne. U náklaďákov je to zhruba 6percent spotreby phm. Aktuálny stav je len skrz oj€bávanie , nič iné
Násobně? Kolik myslíš, že se tam toho bude hypoteticky vstřikovat? A co takový kamiony? Buď neplní a nebo to s tím co tvrdíš nebude tak žhavý. Nějak jsem si nevšiml, že by si kamiony s sebou vozily obrovský nádrže na AdBlue.
Kamiony naopak už dlouhý roky plněj daleko líp než osobní auta. Jednak maj úmyslně jinak udělanou normu = aby nešlo podvádět a vejde se do nich SCR rozměrů = že sou většinou čistší než osobní auta. Než ty miliony Dieselgate jednoznačně 😄
To že 1 pašík verze Dieselgate smrdí škodí vypouští víc než 10 novejch autobusů = to neni vtip. To je fakt hodně drsná realita :no: ;-\
To že 1 pašík verze Dieselgate smrdí škodí vypouští víc než 10 novejch autobusů = to neni vtip. To je fakt hodně drsná realita :no: ;-\
Jasně, protože sis na internetu přečetl výsledky syntetických testů a ty jsou víc než Bible. Já vím on ten dvoulitrovej motor co táhne 1,5 tunový auto vypustí násobně víc škodlivin než obrovskej motor v kamionu co táhne 20 tun na zádech a močoviny k tomu spotřebuje úplný minimum ale Audina by ho potřebovala několikrát tolik co ten kamion. No určitě to tak bude >😁 >😁 >😁
Násobne voči aktuálnemu stavu bude kľudne možno 5x viac. Riešime tu osobáky, kde sa intenzívne vstrekuje močovina len za nejakých podmienok. Ináč by ti mevydržala ta smiešna nádržka na interval vymeny oleja 😉 Ber to ako fakt, ak by to osobáky plnili, tak tu nemáme žiadnu dieaelgate 😄 .Kamióny majú uplne iné pravidlá, vrátane merania emisí
Ano mají úplně jiný pravidla, takže pro ně platí jiný limity. Ví někdo jaký? Kolik NOx může vypustit osobák a kolik kamion?
Současnej osobák benzín 0,06 g NOx na kilometr, nafťák 0,08 g
Teď probíhaj drobný korekce daný změnou měření = 6c asi příští rok 6d
Tvoje škodovka myslim 0,7 g na kilometr = o řád víc. A násobit milionama vyrobenejch kusů = ročně planeta vychrlí skoro 100 000 000 aut
Náklaďáky už dlouhý roky míň než osobáky [odkaz] osobní auta se na jejich úroveň dostanou snad s Euro 7 = už normální normou = snad někdy po roce 2020. Do tý doby pár set milionů chrličů rakoviny eště vyrobíme >😁
A rovnou zdůraznim že tohle se netýká Evropy jak tu často čtu = to je celosvětovej problém. A Evropa která musí zohledňovat svou chudou východní část = začíná bejt spíš pozadu než lídr ekologie
Od posledního místa nás naštěstí zachraňuje Afrika = to je taková jistota >😒]
Teď probíhaj drobný korekce daný změnou měření = 6c asi příští rok 6d
Tvoje škodovka myslim 0,7 g na kilometr = o řád víc. A násobit milionama vyrobenejch kusů = ročně planeta vychrlí skoro 100 000 000 aut
Náklaďáky už dlouhý roky míň než osobáky [odkaz] osobní auta se na jejich úroveň dostanou snad s Euro 7 = už normální normou = snad někdy po roce 2020. Do tý doby pár set milionů chrličů rakoviny eště vyrobíme >😁
A rovnou zdůraznim že tohle se netýká Evropy jak tu často čtu = to je celosvětovej problém. A Evropa která musí zohledňovat svou chudou východní část = začíná bejt spíš pozadu než lídr ekologie
Od posledního místa nás naštěstí zachraňuje Afrika = to je taková jistota >😒]
Aspoň nemusíš řešit kam v autě na malou..., pisoár v autě je vlastně luxus! 😉
[odkaz]
P.S. A bezvodé pisoáry jsou teď trendy😒br /> [odkaz]
[odkaz]
P.S. A bezvodé pisoáry jsou teď trendy😒br /> [odkaz]
takze spotreba mocoviny misto 1-2% spotreby nafty to bude minimalne 5% spotreby nafty jako u nakladaku.
takze na kazdy druhy az treti tankovani nafty to bude znamenat natankovat i adblue.
coz nevypada jako problem, ale pro mnohe to problem bude.
a v podstate to znamena, ze k cene litru nafty si kolenovrti muzou prihodit dalsi korunu za mocovinu, takze s cenou za palivo budou na urovni benzinu.
a pak je otazka, jestli se ta nafta kolenovrtum opravdu vyplati
vzhledem k tomu, jak pada podil prodeju novych dyzlu to vypada, ze mnozi nad tim zacinaji premyslet a nekteri podle toho i kupuji ...
takze na kazdy druhy az treti tankovani nafty to bude znamenat natankovat i adblue.
coz nevypada jako problem, ale pro mnohe to problem bude.
a v podstate to znamena, ze k cene litru nafty si kolenovrti muzou prihodit dalsi korunu za mocovinu, takze s cenou za palivo budou na urovni benzinu.
a pak je otazka, jestli se ta nafta kolenovrtum opravdu vyplati
vzhledem k tomu, jak pada podil prodeju novych dyzlu to vypada, ze mnozi nad tim zacinaji premyslet a nekteri podle toho i kupuji ...
Stale si myslim ze vo vozidlach velkosti typu Passat Superb atd budu prevladat naftove auta. Minimalne ja by som si kupil superb skor s dieslom na jazdenie po dialnici ako s benzinom kde bude rozdiel v spotrebe kludne 2-3 litre.
Násobne voči aktuálnemu stavu bude kľudne možno 5x viac. Riešime tu osobáky, kde sa intenzívne vstrekuje močovina len za nejakých podmienok. Ináč by ti mevydržala ta smiešna nádržka na interval vymeny oleja 😉
To je úplne ok, len ťa poprosím, napís v akom režime na diaľnici je rozdiel nafta vs.benzin 3l na 100 km
je to jen otazka nastaveni spotrebnich dani
az se prestane zvyhodnovat nafta oproti benzinu, provoz naftaku se ekonomicky nevyplati ani u passatu nebo superbu
je logicky, ze kdyz litr nafty obsahuje vic energie nez litr benzinu, tak ze benzinak ma vyssi spotrebu
benzinovej Passat s 280k zere v realu o cca 2 litry vic, nez naftova varianta s 240k, coz odpovida te nizsi energii litru benzinu
az se prestane zvyhodnovat nafta oproti benzinu, provoz naftaku se ekonomicky nevyplati ani u passatu nebo superbu
je logicky, ze kdyz litr nafty obsahuje vic energie nez litr benzinu, tak ze benzinak ma vyssi spotrebu
benzinovej Passat s 280k zere v realu o cca 2 litry vic, nez naftova varianta s 240k, coz odpovida te nizsi energii litru benzinu
Myslis ze sa prestane zvyhodnovat nafta? Nezabudaj ze vsetky kamiony ktore nosia vsetky druhy tovaru jazdia na naftu. To znamena ze komplet vsetko by slo hore. Mozno take nieco raz pride ale nemyslim si ze to bude ani o 10 a mozno ani o 20 rokov. Teraz su vsetci proti nafte ale ta tu s nami este urcite par desiatok rokov bude 😉
Máš krátku pamäť, cena phm už bola o dosť vyššia a hore nešlo nič. Zároveň ani nič s klesajúcou cenou phm nič nezlacnelo. Tento argument neobstojí. Áno nafta tu s nami bude, o tom nie je pochýb, otázkou je v akých autách to bude mať zmysel
Zmysel to bude mat vo vsetkych velkych SUV a myslim ze aj v autach typu Passat Superb a podobne. Pretoze nech robis co chces v tychto autach je stale rozdiel 2-3litre. Takze v tychto bude diesel do buducna urcite. V mensich autach typu Fabia, Yaris je dobre ze uz dnes sa od neho upusta.
S tou spotrebou močoviny máš pravdu, skrátka sa trochu posunie zmysluplnosť nafty smerov k väčším autám alebo vyšším nájazdom
to zcela jiste, ale pak si rikam, co s takovym autem, az ho za 3 roky prvni majitel proda s najezdem 150-200tis km.
takovy auto se dostane do ruky nejakymu setrilkoj co toho zas tolik nenajede a nebude chtit vrazet penize do servisu, a vysledkem bude obdoba dnesnich coudicich 1.9tdi...
jediny reseni je, ze ojetej naftak se nebude smet dal prodat, ale poslat rovnou do srotu 😉
takovy auto se dostane do ruky nejakymu setrilkoj co toho zas tolik nenajede a nebude chtit vrazet penize do servisu, a vysledkem bude obdoba dnesnich coudicich 1.9tdi...
jediny reseni je, ze ojetej naftak se nebude smet dal prodat, ale poslat rovnou do srotu 😉
tyhle Audi, že potřebují močůvku pro vyhovující emise.
Ono ju potrebujú všetci, ide len o to, kto a ako s tym vydrb@l
Nikoliv. Když někdo umí motory, jako třeba Honda, má diesel s EURO 6 bez sraček.
myslis tu prichciplotinu s 88kW ??
Honda neprodává diesely nikde, kromě Evropy. A v Evropě nemá důvod cpát do aut jiný diesel než úsporný.
Koneckonců tady nejde o výkon (objem motoru). Úplně stejně by udělala diesel s velkým objemem a výkonem. Že motory umí, ukázala kdysi na dieselu 2.2. Dovolila si dát řešení, na kterém si BMW a další vylámali zuby. A fungoval dobře. Ovšem jen pro Evropu vyvíjet více jak jeden diesel se nevyplatí, když všude ve světě chtějí benzíny, hybridy a nově vodík.
Koneckonců tady nejde o výkon (objem motoru). Úplně stejně by udělala diesel s velkým objemem a výkonem. Že motory umí, ukázala kdysi na dieselu 2.2. Dovolila si dát řešení, na kterém si BMW a další vylámali zuby. A fungoval dobře. Ovšem jen pro Evropu vyvíjet více jak jeden diesel se nevyplatí, když všude ve světě chtějí benzíny, hybridy a nově vodík.
Predpokladám, že reálny test emisií by nedopadol dobre. Zároveň tento úžasný dízel je v záplave eu dízlov sotva priemerná záležitosť.
Jj [odkaz] taky bych ho zařadil až na druhý místo za 1.5 BlueHDI 96 kW 300 Nm :yes: 😄
No tam asi emise nebudou ok...
Asi nerozumim = 1.5 BlueHDI i 1.6 i-DTEC maj každej jiný ale oba originální řešení emisí. A oba sou to dle všeho hodně nadprůměrný současný malý diesly
No 1.5 BlueHDI potřebuje močovinu. Honda dokázala diesel EURO 6 bez močoviny.
No to nemá vliv = na to že sou to oba hodně povedený motory s originálnim řešenim emisí. Rozdíl je ve výkonu = jak hondí konstruktéři naznačili = při vyššim výkonu by už museli sáhnout po močovině
Ale nenapsal si co znamenalo to: No tam asi emise nebudou ok..
Ale nenapsal si co znamenalo to: No tam asi emise nebudou ok..
No to jsi popsal - myslel jsem bez močoviny.
Osobně mám nedůvěru podpořenou určitými lidmi z oboru, že motory s menším objemem velké momenty a výkony ničí, tedy při nízkých otáčkách.
Jak je tomu u tohoto motoru, ukáže čas.
Osobně mám nedůvěru podpořenou určitými lidmi z oboru, že motory s menším objemem velké momenty a výkony ničí, tedy při nízkých otáčkách.
Jak je tomu u tohoto motoru, ukáže čas.
Toho bych se až tak nebál = ten 1.5 BlueHDI se už chvíli vyrábí a obecně malý motory = a problémy nejsou z principu s poměrem objem výkon = příčina poruch a problémů je vždycky jinde
Maloobjemový diesly se vyráběj už hodně let = krásnej příklad je 1.4 HDI = vzor spolehlivosti a toho jak se malej motor má stavět.
Na močovinu časem přejde i ta Honda = ale jejich nová dieslová novinka se mi taky hodně líbí :yes😒br />
A to fakt nejsem příznivcem nafty = do aut 😄
Maloobjemový diesly se vyráběj už hodně let = krásnej příklad je 1.4 HDI = vzor spolehlivosti a toho jak se malej motor má stavět.
Na močovinu časem přejde i ta Honda = ale jejich nová dieslová novinka se mi taky hodně líbí :yes😒br />
A to fakt nejsem příznivcem nafty = do aut 😄
No rozhodně by dopadl lépe než konkurence. Hondí motory, pokud je o ně normálně pečováno, po 20 letech provozu mají emise 1/20 - 1/500 limitu.
Kvůli emisí odpálila Honda diesel 2.2.
Kvůli emisí odpálila Honda diesel 2.2.
asi pred mesicem jsem jel kousek za dyzlovym civicem tak 15roku starym, kdyz me nekdo navadel do jedny fabriky. smradu jako za starou oktavkou 1.9tdi. pak me v tom i kousek vez a rachot jako v traktoru a cely auto smrdelo naftovym oderem.
Honda měla vlastní diesely dost pozdě. Před 15 lety měla v Civicu diesely od Isuzu/Opelu. První vlastní diesel (a velmi dobrý) byl 2.2. Ten se dával nejdříve do Accordu, pak šel do Civicu, ale jen na chvíli.
[odkaz]
Takže jde o reálné emise.
The Honda Civic diesel is the first of the manufacturer’s models to go through the new Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure (WLTP), providing more realistic data on emissions and fuel economy. The vehicle’s CO2 emissions are unrivalled in its class, at just at 93g/km*. This figure represents a 1g/km drop compared to the previous 1.6 i-DTEC engine, which was tested under NEDC.
Takže jde o reálné emise.
The Honda Civic diesel is the first of the manufacturer’s models to go through the new Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure (WLTP), providing more realistic data on emissions and fuel economy. The vehicle’s CO2 emissions are unrivalled in its class, at just at 93g/km*. This figure represents a 1g/km drop compared to the previous 1.6 i-DTEC engine, which was tested under NEDC.
civic 1.6 i-dtec od 2017 podle spritmonitoru prumer 5.24, tedy 141g CO2 /km, minimalne jezdi za 4.64, tedy 124g CO2 /km
to je hodne daleko k tem tvejm 93g CO2 / km
benzinova oktavka 85kW jezdi v prumeru za 6.17. tedy 144g CO2 /km, minimalne za 106 g CO2 /km
takze tenhle dyzlovej civic proti obycejny benzinovy oktavce neni zadnej zazrak
to je hodne daleko k tem tvejm 93g CO2 / km
benzinova oktavka 85kW jezdi v prumeru za 6.17. tedy 144g CO2 /km, minimalne za 106 g CO2 /km
takze tenhle dyzlovej civic proti obycejny benzinovy oktavce neni zadnej zazrak
To není poslední diesel v civicu pro X. generaci, to je diesel pro IX. generaci civicu. A navíc podstatou je, že nemusí mát na splnění emisí NOx EURO 6 močovinu.
Pokud bychom porovnávali benzíny, tak tam Honda všechny válcuje především spolehlivostí. A i dalšími parametry.
Pokud bychom porovnávali benzíny, tak tam Honda všechny válcuje především spolehlivostí. A i dalšími parametry.
Viz příspěvky = VWagnistum asi fakt došla řeč = mohli napsat třeba něco jako: Našim ty softVWéry fakt nějak nejdou >😒]
Stejnej počet písmen = jen je to slovo napsaný slušně = význam se neztrácí >😁
To, ze se po dieselgate objevi dalsi dieselgate za super rozhodne nepovazuju.
Precti si o proslovu Diesse a prober se.
Za super povazuju hybridni Toyoty, ne dieselovy Audi.
Opatrně se slovem normální = většinou ho lidi zaměňujou za = většinový 😄
Ale máš samozřejmě pravdu že hodně z majitelů aut co maj xy-násobky emisí to netrápí. Si nepřipouštěj že víc jak 10ti násobek krát 11 000 000 = je už docela hodně >😒]
Já sem rád že po Praze a okolí jezdim rozumně málo smrdícim autem s rozumnou spotřebou = dneska zatim za 4,6 l a že s nim nejsou problémy. Tak to snad vydrží
Jak si na tom s tim svym? [odkaz]
Každá závada vyjde míň než u letitýho auta s 300 tisícema = je v záruce a eště dlouhý roky bude
Proti tvýmu šrotu? Tobě hráblo že rok starýmu autu řikáš šrot? Nebo co tim myslíš? ;-\
Shodou okolností má nejspolehlivější pohonej systém auta na planetě! I celý je relativně vzor spolehlivosti [odkaz]
Kdyby sis všechno furt jen nevymejšlel = věděl bys že Praha neni nijak extrémně začuzená = jen v česku sou mraky míst kde je o hodně hůř
Tim že k tématu nic nečteš Ministerstva životního prostředí na týhle planetě považuješ za blbost = je tvoje věc. Úplně stačilo jak tu zdevastovali životní prostřední komanči
Neni důvod aby majitel auta věděl technický drobnosti = je vhodný aby chápal že je rozdíl jestli čoudí 100 autobusů nebo jeden
Když něčemu nerozumíš = neznamená to automaticky že to je zveličený
Sem zvědavej na vysvětlení toho šrotu = už se těšim 😄
Tématu emisí a jejich dopadu se po Dieselgate do hloubky věnoval Vaculík se skupinou lidí z ČVUT = vyšlo to tištěnou formou = se tak nějak přiklánim k jejich měřenim a rozboru, než k tvýmu pohledu. Sem už takovej 😉