Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Lexus NX 300h 4x4 E-Four – Styl v hlavní roli

Menší z dvojice u nás nabízených SUV Lexusu prošlo v loňském roce omlazovací procedurou. Připomeňte si, jak funguje nepřehlédnutelný hybridní stroj na českých silnicích.
Zpět na článek
9. 5. 2018 13:19
9. 5. 2018 13:22
9. 5. 2018 13:45
9. 5. 2018 14:37
9. 5. 2018 15:03
9. 5. 2018 15:28
10. 5. 2018 13:19
10. 5. 2018 14:52
10. 5. 2018 18:35
10. 5. 2018 22:10
11. 5. 2018 19:22
12. 5. 2018 06:49
13. 5. 2018 15:38
11. 5. 2018 15:25
11. 5. 2018 19:24
11. 5. 2018 22:03
12. 5. 2018 07:10
12. 5. 2018 09:58
12. 5. 2018 14:17
12. 5. 2018 14:43
12. 5. 2018 20:38
12. 5. 2018 21:03
13. 5. 2018 11:13
13. 5. 2018 12:27
13. 5. 2018 13:07
13. 5. 2018 14:17
13. 5. 2018 19:47
13. 5. 2018 21:14
13. 5. 2018 15:24
13. 5. 2018 15:59
13. 5. 2018 17:46
13. 5. 2018 19:39
13. 5. 2018 21:24
13. 5. 2018 22:51
14. 5. 2018 09:19
14. 5. 2018 10:53
14. 5. 2018 11:55
14. 5. 2018 21:02
14. 5. 2018 21:29
15. 5. 2018 09:56
14. 5. 2018 21:20
14. 5. 2018 21:32
13. 5. 2018 19:33
14. 5. 2018 09:20
14. 5. 2018 21:03
Avatar - KANKUNEN
9. 5. 2018 13:06
Byl by tady někdo schopen vysvětlit, jak
pracuje hybrid. Představy o jeho funkci se dost různí. Někdo tady dal nedávno schéma Priuse. Tam bylo zřejmé, že spalovák dobíjí baterky jen když je baterie hodně vybitá a to v případě, že motor nepohání kola.
Rozbalit vlákno
25
Avatar - Blue Sun
9. 5. 2018 13:28
Re: Byl by tady někdo schopen vysvětlit, jak
To je hodně zjednodušené. Může dobíjet i v případě, kdy motor pohání kola.
Avatar - KANKUNEN
9. 5. 2018 16:05
Re: Byl by tady někdo schopen vysvětlit, jak
Tak takový režim jsem nikdy neviděl, že by dobíjel spalovák baterku při jízdě, je to taky nesmysl v účinnosti. Co jsem zatím našel, tak kola pohání elektromotor nebo spalovák a při požadavku na výkon obojí dohromady. Dobíjí se rekuperací při brzdění nebo při jízdě z kopce bez plynu. Spalovák dobíjí baterku jen při stání, která je hodně vybitá s tím, že si dělá zásobu pro požadavek rychlejšího rozjezdu.
Avatar - Zetti
9. 5. 2018 16:11
Re: Byl by tady někdo schopen vysvětlit, jak
aha, tak to leccos vysvetluje Mozna ze porozumis tomu co rika Lexus sam:

městský crossover, který spojuje neotřelý design s moderními technologiemi pro maximální požitek z jízdy. Jeho hybridní pohon se díky funkci autonomního dobíjení nabíjí během jízdy a vy se tak nemusíte omezovat napájením ze sítě. A díky technologii 4×4 E-FOUR ani náročností terénu. Nejmodernější asistenční systém Lexus Safety System+ vám navíc v krizových situacích pomáhá udržet vozidlo ve správném pruhu a v hustém provozu nabízí podporu adaptivního tempomatu.

Ach jo, ze ja sem vubec chodim
Avatar - _Karel_
9. 5. 2018 16:15
Re: Byl by tady někdo schopen vysvětlit, jak
A co jsi chtěl říct tou citací? To je úplně k ničemu. Při brzdění nebo z kopce to snad není "při jízdě"? Pokud nemá Kankunen pravdu, tak tímhle jsi to určitě nevyvrátil.
Avatar - Zetti
9. 5. 2018 16:38
Re: Byl by tady někdo schopen vysvětlit, jak
Kankunen : Tak takový režim jsem nikdy neviděl, že by dobíjel spalovák baterku při jízdě
Lexus - Jeho hybridní pohon se díky funkci autonomního dobíjení nabíjí během jízdy

Ani ty nechapes? Ach jo, proc ja sem vubec chodim. Co tedy za jizdy dobiji kdyz ne baterka, kolik myslis, ze ziskas energie z brzdeni nebo rekuperace jizdou z kopce?

Kankunen - že by dobíjel spalovák baterku při jízdě, je to taky nesmysl v účinnosti. Prave naopak, Motor ma takove otacky jake je pro nabijeni baterie potreba. Uvolnenim pedalu plynu auto "plachti" jako spalovak na neutral, ale na druhou stranu pri plachteni se zadna energie nevraci.

Kankunen - Spalovák dobíjí baterku jen při stání. Nevim jak Lexus, ale Outlander ma pri stani motor vypnuty, Prius taky. Myslim ze Lexus to bude mit taky. Pri stani motor nebezi ani na volnobeh. Outlander je tak chytry, ze nepusti rekuperovanou energii do plne baterky, proc by mel motor bezet na volnobeh?
Avatar - _Karel_
9. 5. 2018 16:42
Re: Byl by tady někdo schopen vysvětlit, jak
No já nevím, proč sem chodíš, mě se neptej. Inzerovat auto, řekl bych. I když - to už je asi prodaný, že?
Tou citací Toyota říká, že nemusíš nabíjet jen doma ze zásuvky. Ta citace určitě není důkazem, že nenabíjí jen z kopce nebo při brzdění. Toť vše.
Já netvrdím, že nemáš pravdu, jen to byl argument k ničemu.
Avatar - Zetti
9. 5. 2018 17:15
Re: Byl by tady někdo schopen vysvětlit, jak
Hybrid neni do zasuvky, do zasuvky je plugin. Hybrid ze zasuvky nemuzes nabijet ani kdybys chtel. Tedy jestli se nekde neco nezmenilo, o tom nevim

Auto prodany neni sam nevim jestli ho chci nebo nechci prodat. Cekam ze to rozhodne nekdo jiny. Z rekuperace dostanes jen zlomek energie, z brzd jeste mene, nevim proc se vsude dela z elektroauta perpetuum mobile
9. 5. 2018 23:41
Re: Byl by tady někdo schopen vysvětlit, jak
Odkaz na schema jsem daval v nejaky diskuzi ja.

Klasicky hybrid nema smysl davat do zasuvky, protoze kapacita je mala a stejne by stacila na par rozjezdu. Ale vykon je pomerne velky (i vzhledem ke kapacite).

Plug-in hybrid, kdyz se nabije ze zasuvky, tak funguje proste jako elektromobil. Kdyz se vybije(dejme tomu na 10%), tak funguje jako hybrid.

Tak ted pro zmenu video na vysvetleni hybridu Toyoty:
[odkaz]

Jeste pro vysvetleni nejvetsi vyhody (full) hybridu (Toyota):
1)Rozjezdy jsou plynule, tiche, na elektrinu a s minimalnimi ztratami
(Narozdil od ztrat ve spojkach / menicich automatu a neefektivnim rezimu spal. Motoru)
2)To umoznuje dokonaly start-stop, spal. motor se po rozjezdu muze nastartovat.
3) Hybrid umoznuje rekuperaci - pri brzdeni je kineticka energie vracena do aku, namisto toho aby byla menena v teplo na brzdach. Pri defenzivnim stylu jizdy brzdy temer nejsou potreba.
4) U hybridu paralelniho (Toyoty), jak z nazvu vyplyva, muzou el. i spal. motor pracovat zaroven a zvysuje se vykon soustavy (v testu na tech 145kw), ktere jsou v beznem provozu skutecne (temer) vzdy dispozici.
5) Jizda ciste na elektrinu/plachteni - kdyz to neni nutne, spal. motor vubec nebezi
(napr. je nutna el. vyveva na posilovac brzd, el. kompresor klima atd.)

Jinak baterie se bezne nabijeji ze spal. motoru v pripade, ze je zatizeni nizke, ale motor odpojit nejde. Zjednodusene: kdyz je zatizeni vysoke, tak se baterie vybiji, kdyz nizke (nebo zaporne - brzdeni), tak se nabiji.
Pri brzdeni se baterie nabijeji vzdy, kdyz neni nabito na 100%.
Ridici algoritmus (treba normalni) je dost slozity, ale bere v potaz to, aby spal. motor bezel co nejvice v rezimu nejvyssi ucinnosti (nebo nebezel vubec) a baterka nebyla ani plne nabita (aby byla, pokud mozno, vzdy moznost rekuperace) ani plne vybita (aby byla vzdy moznost podpory el. motoru).
Rezim Power, zase bude jiste co nejvic dobijet motorem, bez ohledu na spotrebu, ale jen za ucelem, aby byl co nejvice k dispozici vykon).
Avatar - cptObvious
9. 5. 2018 16:26
Re: Byl by tady někdo schopen vysvětlit, jak
To si potom toho hodne nevidel.
Hybrid system lexusu dobija za kazdych okolnosti, preto garantuje 145kW za kazdych okolnosti.
Avatar - _Karel_
9. 5. 2018 16:38
Re: Byl by tady někdo schopen vysvětlit, jak
Netvrdím, že to tak není, ale co to trochu rozvést nebo podpořit odkazem? Jak z motoru o 114kw vzniká stálých 145kw?
Avatar - cptObvious
9. 5. 2018 16:44
Re: Byl by tady někdo schopen vysvětlit, jak
Pouzi Google. Bud tak dobry. Nic nie je tajne, dokonca an na stranke lexusu mas menovity vykon kazdeho z 3 motorov osobitne.
Avatar - _Karel_
9. 5. 2018 17:16
Re: Byl by tady někdo schopen vysvětlit, jak
Google mi neříká, jak z motoru se 114kw dostat "za všech okolností" 145kw. Že Lexus uvádí jmenovité výkony každého elektromotoru motoru je krásný, ale pořád je musí přes baterky pohánět spalovák. Takže pro mě - selským rozumem - musí díky ztrátám vyrábět neustále výkon hodně přes 145kw - abych těch 145kw třeba na dálnici neustále měl k dispozici.
Avatar - Hammunasakra
9. 5. 2018 18:16
Re: Byl by tady někdo schopen vysvětlit, jak
Nepoužívej selskej rozum = to na takovýhle věci nefunguje :-!
9. 5. 2018 17:14
Re: Byl by tady někdo schopen vysvětlit, jak
Ze 114 kW samozřejmě trvalých 145kW vzniknout nikdy nemůže. 145kW je prostě výkon kterého je soustava schopná po omezenou dobu než se vybijí baterky, pak musí zákonitě výkon klesnout na těch 114 kW. V reálu to nemusíš pocítit, protože běžný režim vypadá tak, že chvíli zrychluješ (pak nemá spalovák výkonu nazbyt aby doplňoval baterie), ale pak brzdíš a rekuperuješ a zároveň spalovák může pomoci s dobíjením, takže za chvíli zase máš chvilkově k dispozici 145kW. Při trvalém nároku na 145kW v nějakém náročném a dostatečně dlouhém stoupání by řidič pocítil, že mu výkon po vybití baterek spadl na 114kW (samozřejmě řídící logika může být nastavena tak, že baterky se nevybijí a spalovák je dobíjí i při požadavku na maximální výkon, ale to na věci nic nemění, protože pak jeho mechanický výkon odebírá generátor a nedostane se na kola).
Avatar - _Karel_
9. 5. 2018 18:19
Re: Byl by tady někdo schopen vysvětlit, jak
:yes: přesně tak si to představuju taky.
Avatar - Hammunasakra
9. 5. 2018 18:26
Re: Byl by tady někdo schopen vysvětlit, jak
V tom případě potvrzuješ = že neni problém. On teda neni ani když jedeš jen na atmo spalovák 2 a půl litru ale to je takovej extrém = že do takový situace se spíš nikdy nedostaneš

Teda pokud nepojedeš na ten [odkaz] a i na ten s Toyotou nebo Lexus hybridem vyjedeš :-)

Byl si tam? Větší problém může bejt spíš jízda dolu = s hybridem budeš mít na 100% 100%ně nabito >:D
Avatar - _Karel_
9. 5. 2018 18:33
Re: Byl by tady někdo schopen vysvětlit, jak
Já netvrdil, že je to problém, já tvrdil, že cptObvious píše kravinu.
Avatar - cptObvious
9. 5. 2018 19:55
Re: Byl by tady někdo schopen vysvětlit, jak
Chlapci, ze vy este nie ste v novinach a slavni.
A ze ja vol some kupil auto za 1,4 mil czk a nechal sa oklamat :-!
Motor dobija baterie za kazdych okolnosti VZDY, ked klesne nabitie pod urcitu medzu. V tom momente sa mierne dvihne aktualna spotreba, po dobiti fici motor opat na povodnej nizsej spotrebe. Vy si fakt myslite, ze ste mudrejsi , ako inzinieri v toyote?
Kombinovany vykon vsetkych 3 motorov je ZA kazdych okolnosti 145kW. Nerozumiem, comu presne nerozumiete.
Avatar - _Karel_
9. 5. 2018 20:22
Re: Byl by tady někdo schopen vysvětlit, jak
Zkus se zeptat Hammunasakry. Nebo si přečti, co napsal šimpanz. Nebo se zeptej prodejce. Motor se 114kw nemůže stíhat podávat plný výkon a ještě k tomu nabíjet baterie, tak aby mohl VŽDY podávat výkon 145kw. VŽDY znamená, že když například pojedu z Brna do Prahy neustále na plný výkon, tak ten po celou dobu neklesne pod 145kw. A to je pitomost.
Avatar - Hammunasakra
9. 5. 2018 20:28
Re: Byl by tady někdo schopen vysvětlit, jak
To je o tom významu VŽDY

V běžnym ježdění to může a i spíš je vždy. Kdybys fakt moh jet celou dobu z Prahy do Brna = já to holt vidim obráceně :-) = tak asi ne ale v 99% běžnýho ježdění..

Proto sem zvolil jako příklad ten extrémní stoupák. Nikdy sem nikde nenašel podrobně popsaný jak ten SW funguje. Po víc jak roce používání můžu jen říct že hodně promakaně

Zkusil sem i jízdu maximální rychlostí ale ten Grossglockner teda ne

Navíc v NX to nemusí bejt nutně úplně stejně jako v Priusu Aurisu C-HR a CT. Kvůli 4x4 to tam vlastně musí bejt trochu jinak
9. 5. 2018 21:15
Re: Byl by tady někdo schopen vysvětlit, jak
No ono je "kouzlo" schováno v tom, že toto auto ti na plný výkon (myšleno 145 kW) z Brna do Prahy jet vůbec nedovolí. Má Vmax 180 km/h a na to ti stačí výkon maximálně 80 kW (200 koňová SUVčka konkurence dokáží upalovat dost nad 200), takže ze zbytku výkonu spalováku, tedy nějakých 38 kW může dobíjet baterky prakticky po celou cestu. No a dynamické parametry toho auta, myšleno zrychlení třeba 0-100, jsou někde na úrovni 110 kW SUV konkurence.
[odkaz]
NX samozřejmě 110 kW na takovou dynamiku nestačí a reálně musí použít těch 145kW, protože je to kvůli baterkám celé hodně těžké a těch 35 kW navrch sežerou 3 metráky nadváhy aby se to celé vyrovnalo 110 kW u lehčí konkurence. Takže když v tomto Lexu budeš držet celou cestu plyn na podlaze (asi možné v DE, nikoliv na D1) tak pojedeš se "spotřebou" výkonu něco kolem 80 kW a finíto, víc z toho nevydoluješ ani když prošlápneš plyn až na silnici. V normálním SUV se 150 kW s plynem na podlaze pojedeš 220 a potřeba výkonu bude po celou cestu cca 150 kW s tím, že i případné zrychlování bude někde úplně jinde než u 110 kW auta resp. u NX se 145kW.
Avatar - drack2
13. 5. 2018 10:41
Re: Byl by tady někdo schopen vysvětlit, jak
Nevim zda se zde neplete maximalni otacky motoru s vykonem... to, ze auto jede maximalni rychlosti neznamena vubec, ze z motoru jde preci maximalni vykon.
Ten je preci o kombinaci maximalniho krouticiho momentu a otacek.

Pokud auto roztlacite na maximalku, tak udrzeni na te rychlosti byva energeticky mene narocne nez ta akcelerace na ni.

Maximalni vykon navic lze z motoru ziskat i v nizsi rychlosti, tzn. spise se uplatni pri stoupani se zarazenym spravnym prevodovym stupnem (peak krouticiho momentu).

Kde hybrid soustava umi ukazat vykon je alkcelerace z nuly na cca 50km/h, kde dojde k vyuziti spicek vykonu obou soustav. Lexus na dalnici ve vyssi rychlosti emotor nevyuzova skoro vubec. Proto taky hybrid ve meste pusobi jako velmi silne auto.
13. 5. 2018 12:56
Re: Byl by tady někdo schopen vysvětlit, jak
Maximální rychlost neznamená plné využití výkonu? tak to asi potom nebude maximální rychlost:) nebo nějaké auto jede na maximální rychlost s použitím 70% výkonu motoru?
Avatar - Hammunasakra
9. 5. 2018 18:23
Re: Byl by tady někdo schopen vysvětlit, jak
Asi tak = pokud nejedeš na [odkaz] tak.. :-)
Avatar - Zetti
9. 5. 2018 13:54
Re: Byl by tady někdo schopen vysvětlit, jak
Ja nevim presne jak pracuje hybrid, ale muj plugin hybrid muze jet v hybridnim rezimu. Pri nem paralelni hybridni rezim jizdy udrzuje baterii v hladine, kdy se hybridni jizda spousti. Tedy pokud mam na zacatku elektricky dojezd treba 10 km, na konci hybridni jizdy je mam taky.
Da se predpokladat, ze hybrid ma z vyroby nastaveny stav baterie od do treba 20-80% a motor baterii dobiji inteligentnim rizenim dobijeni.
Avatar - pallas
9. 5. 2018 13:18
Zhulený dizajnér
Nemôžem si pomôcť - nehodnotím techniku, ani interiér - ale zvonka mi tie súčasné Lexusy pripadajú, ako ročníkové práce študentov dizajnu. To rozškľabené "X" namiesto prednej masky, hmlovky v najviac exponovanom mieste predného nárazníka, zadní svetlá trčiace z obrysu auta? Ako hovorí Darinka Rolincovie, tak "nie je to môj šialok kávy".
Rozbalit vlákno
1
9. 5. 2018 13:46
Re: Zhulený dizajnér
A třeba mně se to právě líbí.
Avatar - Floyd
9. 5. 2018 13:19
Design
"Těžko hledat někoho, komu by se výrazný a futuristický design automobilu nelíbil" - tak já jsem jeden z nich. Design je sice subjektivní věc, ale na mě je tam prostě moc roztříštěných ploch. Mnohem větší problém ale spatřuji v mdlém projevu motoru a nezáživném řízení. Prostě taková Nuda v Brně...
Rozbalit vlákno
6
Avatar - KANKUNEN
9. 5. 2018 13:22
Re: Design
Tak pro člověka, který rád řídí je obecně hybrid špatně, naopak pro ty co na to mají nervy a řídí na spotřebu je to supervolba.
9. 5. 2018 13:45
Re: Design
No jedenáctka na dálnici mi jako supervolba pro šetřílky zrovna nepřijde. A kupovat si SUV jenom kvůli jízdám po městě asi není to pravé ořechové.
Avatar - Aoyagi
9. 5. 2018 14:37
Re: Design
To asi pan autor moc nesleduje diskuse, online ani jinde. Ve skutečnosti neznám nikoho, komu by se Lexusy s blesky pod světly vyloženě líbily.
9. 5. 2018 15:03
Re: Design
no a me se libi :-) tak ted uz znate :-) a nevim kde se vzalo ze zere 11 :-) my s RX jezdime za 9,5 a to ho nesetrime :-)
Avatar - _Karel_
9. 5. 2018 15:28
Re: Design
Tak mě se NX docela líbí. Ale ten pohon - 2,5l 114kw 8-s s nabitýma baterkama o něco víc, no na prémii je to bída. Na to musí být člověk vyloženě fanda, aby tomu dal přednost před konkurencí.
Avatar - Hammunasakra
9. 5. 2018 16:25
Re: Design
Tak počkej na novou generaci 2,5 160 kW = už se přes rok prodává = určitě časem dorazí i do NX

[odkaz] na přelomu roku se začne prodávat jeho verze 2.0 s výkonem 132 kW [odkaz]

De o novou generaci spalovacích motorů s účinností 40-41%
Avatar - cptObvious
9. 5. 2018 15:21
Kvalita testera...
1) spotreba- musite jazdit so vsetkymi autami ako s prepacenim hovada?
Mam nx 3 mesiace, najazdenych uz 12tis. km po dialniciach a okreskach a zimne obutie 7,5l/100km a posledne tyzdne po prezuti klesla na 5,6 okresky a celkova za 2 tis km 6,1. Dlhodobe na spritmonitor.de sure rovnako ako moje...
2) komfort - testeri sa zhoduju, ze maloktore SUV v tomto segmente je tak komfortne, ako nx po facelifte (kedze ma prepracovany podvozok), mozno by bolo vhodne aj skontrolovat tlaky v pneu, kedze predpisany tlak je 2,2.
3) rezerva - pri objednavke mas moznost bud lepiacu sadu alebo rezerva. Ja ju v kufri mam pod dvojitou podlahou.

Skuste aspon trosku investovat snahy do testovania. Vyznievaju tie testy ako znoska blabolov.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Zetti
9. 5. 2018 15:51
Re: Kvalita testera...
Ano vsechny testy hybridu a pluginu jako by tu delal zaujatej clovek. Ja jezdim s Outlanderem ciste v benzinu za 5, s topenim kolem 8, dlouhodobe jsem nekde kolem 2l / 100. Kdybych cetl testy zdejsich pseudoodborniku, nikdy bych si ho nekoupil. Je to nejlepsi auto co jsem kdy mel vcetne noveho EVO X
Avatar - Floyd
9. 5. 2018 17:35
Re: Kvalita testera...
Dlouhodobě 2 l na 100 km - to jako fakt?!?
Avatar - Zetti
9. 5. 2018 17:40
Re: Kvalita testera...
ano Floyde, jako fakt. Mam najeto 5800 km a krome elektriny jsem spotreboval nejakych 130-140 litru benzinu. Aktualne mam pulku z 45l nadrze kterou jsem kupoval plnou o velikonocni nedeli. Kdybych netocil obcas Praha Krumlov nebo Praha Domazlice, bylo by to jeste min
Avatar - Floyd
9. 5. 2018 19:19
Re: Kvalita testera...
Tak to klobouk dolů :yes: :yes: :yes:
Avatar - Zetti
9. 5. 2018 19:36
Re: Kvalita testera...
Normalka - [odkaz]
Pri soucasne venkovni teplote kolem 20°C neni problem ujet denne 40 km a vic, to mas 1200 km mesicne x 7 mesicu mas 8400 km a k tomu 140 litru pro treba prumernych 2000 km na 7 mesicu. Jsi pres 10000 km. Ja to nejak presne nemerim a to nabijim baterku jen kdyz ma zbylou kapacitu pod 60%. Porad zustava spotreba kolem 2 l na 100. O tom pluginy jsou, je potreba myslet jinak
9. 5. 2018 21:09
Re: Kvalita testera...
Dovoluji si ocitovat:
"O tom pluginy jsou, je potreba myslet jinak"
- a já samozřejmě souhlasím - na začátku dát +400 tisíc abych se následně mohl uklidňovat tím, že jezdím za dva litry benzínu /elektřina ze zásuvky za korunu na kilometr zůstává očím skryta, ta se projeví až ne vyúčtování:)
Ale samozřejmě musíš se hlídat, abys neujel za den víc než 40 km a netopit a nejezdit moc rychle a počítat s tím, že baterky se možná dožijí 100 tkm, ale určitě ne 200:/
Avatar - Zetti
10. 5. 2018 06:29
Re: Kvalita testera...
Neber si to tak, ja jsem nekupoval plugin kvuli uspore, ja chtel elektromobil se svobodou spalovaku. Elektromobil, to je temer absolutne ticha jizda s vynikajici akceleraci se silnym linearnim zatahem z jakekoliv rychlosti. To auto je tak tichy, ze kdyz vytahnu bawora [odkaz] z garaze tak mi to pripada ze jedu v parnim stroji. Slysim v nem vsecko co se o sebe soupe. Pokud si v nem nejel, tak to radsi nekomentuj.

Ty naklady na jizdu beru jen jako bonus.
10. 5. 2018 07:28
Re: Kvalita testera...
Náklady na jízdu jsou vyšší než u benzínového motoru, takže je můžeš brát jen jako malus:)
Osobně mi zvuk motoru nevadí. Naopak se mi líbí. "Jedu v parním stroji" - historicky je elektromotor starší, než motor spalovací, takže argumentovat "zastaralostí" je chybné.
A pokud je absolutně tichý, potom tím více vynikne např. hučení zimních gum...
A k tomu bavoru, zeptej se slečny, s čím by chtěla jet v létě s tebou na výlet, jestli s parním strojem a střechou dole, nebo high-tech žebřiňákem:)
11. 5. 2018 22:16
Re: Kvalita testera...
...jizda s vynikajici akceleraci... ?! 8-s

Se spalovakem a elektrikou to jede 0-100 za 11s, ciste na elektriku bez spalovaku to na megaakceleraci nevypada.
Avatar - Zetti
12. 5. 2018 06:40
Re: Kvalita testera...
Udaj o akceleraci z nuly na 100 nema zadnou vypovidajici hodnotu o tom jak je auto zive v provozu tzn pri predjizdeni ap. To rikam davno, melo by se udavat pruzne zrychleni, napriklad z 60 na 100 nebo z 80 na 120.
Vypovidajici hodnotu ma jen vlastni zadek. Tedy sednout do auta a svezt se. Taky jsem byl hodne prekvapenej.
12. 5. 2018 09:53
Re: Kvalita testera...
Ano, elektromotor má vysoký točivý moment a tudíž má i působivé pružné zrychlení. Kup si nejsilnější Teslu a tvůj zadek pozná středověk. Vstupní investice tě nezajímá a spotřeba už vůbec ne, takže není lepší volby:)
12. 5. 2018 22:33
Re: Kvalita testera...
Pokud te nezajima vstupni investice ani spotřeba si kup Bugatti Veyron treba, pak zjistis ze stredovek a la tesla je jen slaby čajíček ;-)
12. 5. 2018 22:30
Re: Kvalita testera...
Udaj z nuly na 100 ma velmi solidni vypovidaci hodnotu o maximalni dynamice auta, auto se zrychlenim 0-100 za 12s bude mit lepsi i pruznost (pokud jde o max zrychleni napr. 60-100) nez auto se zrychlenim 0-100 za s.

Vlastni zadek ma nulovou vypovidaci schopnost, čehož je tvuj komentar dukazem.

Kdy se teda pochlubis tim zrychlenim? Za kolik to da 60-100 a 80-120 ciste na elektro?
Avatar - Zetti
13. 5. 2018 07:22
Re: Kvalita testera...
Auta se stejnym zrychlenim s ruznym pohonem se budou chovat ruzne. Atmosfera dosahuje zrychleni diky objemu motoru, tedy bude zivejsi na pocatku otacek motoru, turbomotor bude zivejsi po roztoceni turba, tedy atmosferu za chvili dozene, elektromotor nema prodlevu v otackach, zrychleni je linearni, navic reakcni doba kratsi, takze kdo bude podle tebe na stovce prvni kdyz maji stejne zrychleni? >:D

Ja uz sem z veskereho zavodeni na silnici vyrostl, me staci jedno prostorne zive auto aby se rozjelo, aby v pripade potreby bezpecne predjelo, preferuju pohodli a dobrou hudbu ktera nezanika v revu motoru. Kazdy mame jine preference, ja ti tvoje neberu, neber mi ty moje.
13. 5. 2018 22:30
Re: Kvalita testera...
Atmosfera ze tahne lip z nizkych otacek nez turbomotor? Tady se clovek dozvi "zajimavosti"... 8-s

Jsi nejaky zmateny, kdyz maji stejne zrychleni 0-100 tam asi budou stejne ne? >:D Podobne rychle ale na tom budou i v pripade 60-100 a 80-120, jen v jinych otackach a kvaltech, pokud je potreba predjizdet.

Napises konecne jake je teda to zdrcujici zrychleni v elektrorezimu u toho tveho?
Avatar - Hammunasakra
9. 5. 2018 20:30
Re: Kvalita testera...
To rozhodně = já sem relativně pyšnej a docela spokojenej se spotřebou +/- 4,6 litru

Ale v Auris hybridu :-)
9. 5. 2018 16:21
Řazení páčkami pod volantem
Stejně by mě zajímalo k čemu je dobré řazení páčkami pod volantem u auta které je vybaveno převodovkou e-CVT s jedním stálým převodovým poměrem. Navíc u auta kde by motor neměl být vůbec slyšet.

Jinak v technických údajích je guláš. Není možné aby motor měl max.výkon 145kW / 5700 ot.min a zároveň maximum momentu jen 210 Nm. Tyto hodnoty se vzájemne vylučují.

V textu je uvedeno že výkon 145 kW se týká celého systému, ne pouze samotného motoru. Nicméně o přítomnosti elektromotorů technická data z nějakého podivného důvodu mlčí, a hodnoty jsou tedy nesmyslně splácané dokupy.
Rozbalit vlákno
31
Avatar - Hammunasakra
9. 5. 2018 16:37
Re: Řazení páčkami pod volantem
Tahle generace spalovacího motoru 2,5 pomalu končí = v Toyotě Camry a Lexusu ES už je novější verze [odkaz]

Těch 145 kW je samozřejmě celkovej systémovej výkon = starej benzín 2,5 má 114 kW a 210 Nm
Avatar - Zetti
14. 5. 2018 06:27
Re: Řazení páčkami pod volantem
Ano, to byl test inteligence, prosel jsi jen zcasti. Pokud maji auta stejne celkove zrychleni 0-100, tak musi jet bude stejne rychle, nebo ruzne rychle v ruznych fazich. Turbo a atmosfera maji ruzne vykonove spicky. Turbo ji ma nekde uprostred, atmosfera vetsinou v nejvyssich otackach. Tedy na rozjezdu vyhraje atmo, v pruznem zrychleni vyhraje turbo. Ve stovce pojedou vedle sebe. Jestli mi to neveris tak si to zkus.

Nerekl jsem ze je zdrcujici, rek sem ze to jede pekne Vyzkousej si to sam. Testovaci jizdy jsou gratis
Avatar - Zetti
9. 5. 2018 16:42
Re: Řazení páčkami pod volantem
Predpokladam, ze je to jako u mne. Paky pod volantem nastavuji rekuperaci, tedy vlastne nahrazuji provozni brzdu. V provozu neslapu na brzdu, ale nastavuji odpor temito packami >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
9. 5. 2018 21:16
Re: Řazení páčkami pod volantem
To bych si hrozně užil takovou jízdu. Opájel bych se ušetřenýma korunama. Na světlech bych se smál všem fosilům. A úzkostlivě bych si hlídat, jestli náhodou nenaskočil spalovák:)
Avatar - Emel
10. 5. 2018 09:30
Re: Řazení páčkami pod volantem
No tak... taky je to svým způsobem zábava... koukáš dopředu, jedeš plynule, plachtíš, sbíráš lístečky...
Avatar - KANKUNEN
10. 5. 2018 10:10
Re: Řazení páčkami pod volantem
Hybrid je ještě hybridnější, když je přisátý na dálnici za kamionem. ;-)
Avatar - Emel
10. 5. 2018 10:14
Re: Řazení páčkami pod volantem
Jo, zase jsem potkal jednu Teslu na D1, model P100D Student Agency Edition :-)
Avatar - KANKUNEN
10. 5. 2018 10:49
Re: Řazení páčkami pod volantem
Klasika
Avatar - Hammunasakra
10. 5. 2018 11:01
Re: Řazení páčkami pod volantem
Hele klasiko = umíš odpovědět? Viz já 10:29?
Avatar - Hammunasakra
10. 5. 2018 10:29
Re: Řazení páčkami pod volantem
Hele tohle sem už čet mockrát = a nikdy nepochopil. Co to jako znamená? :-)
Avatar - Zetti
10. 5. 2018 10:34
Re: Řazení páčkami pod volantem
To znamena ze si kdejaky primitiv mysli, ze se s hybridem jezdi pomalu.
Avatar - Hammunasakra
10. 5. 2018 10:37
Re: Řazení páčkami pod volantem
Aha = a proč? By se mělo? >:D

Vim že hybridu tu sou teprve 20 let ale [odkaz] >:-[]
Avatar - Zetti
10. 5. 2018 10:45
Re: Řazení páčkami pod volantem
Nevim nevidim do nich, jezdim po dalnici kdyz uz po musim jet GPS 140. Je pravda ze uz jsem videl x BEV ***t mezi kamionama, asi kvuli dojezdu, ale ten hybridaky nestresuje. Dokonce jeden Leaf tahnul po Praze za sebou celou kolonu tricitkou, asi uz mel taky dost. Proto rikam ze BEV je kravina
Avatar - Hammunasakra
10. 5. 2018 11:02
Re: Řazení páčkami pod volantem
GPS 140 jezdim i s levnym Aurisem hybrid = proto mě zajímá proč tohle tolik lidí furt dokola píše
11. 5. 2018 15:16
Re: Řazení páčkami pod volantem
Neinformovanosť... lenivosť (zistiť fakty)... možno slepá ortodoxná viera, že nie je a nikdy nebude nič lepšie ako TDI... dôvodov sa môže nájsť veľa
"Názor" je dosť špecifická veličina, vzorec [väčšinový = správny] veľmi často neplatí... ovečky vždy boli a žiaľ asi vždy budú.
10. 5. 2018 16:38
Re: Řazení páčkami pod volantem
Když se s hybridem jezdí rychle, chová se jako benzínové auto, protože elektromotor se dostane do hry minimálně. A potom taky jako benzínové auto žere.
Opakuju se nejspíš postopadesáté osmé ale mám doma tepelné čerpadlo, platím málo, prože jsem na začátku zaplatil hodně, a podle mého se mi to nikdy, nikdy nemůže vrátit.
Ale byl jsem nucen ho pořídit, jinak to tady prostě nešlo. Takže se teď nebudu tlouct do prsou, že účty z celého domu dělají do tří tisíc za měsíc, protože vstupní investici prostě přehlížen nelze:)
Avatar - Zetti
10. 5. 2018 17:03
Re: Řazení páčkami pod volantem
Jenom provokujes, ja se s tebou hadat nebudu. Me nezajima vstupni investice, informaci o spotrebe beru jako zajimavost.
Pri dalnicni 150 s topenim a v nocnim osvetlenim mam spotrebu podle displeje kolem 10 litru, navic na spotrebu ma vliv i to, jestli neni uplne vybita baterie, tedy pokud ji ridic necha uplne vybit, ten samy rezim by si vzal i 14. Ale jak rikam zajima mi to jen jako okrajova informace. Bez topeni spotreba citelne klesa, protoze topeni je normalni elektricky odpor. At je to jak je to, pokud uz musim jet po dalnici, protoze nema dalnice rad, nasadim tempo na levy pruh a jedu. Vzdycky.
10. 5. 2018 18:32
Re: Řazení páčkami pod volantem
Nezajímá mě vstupní investice, nezajímá mě spotřeba, ale všechny čísla znám nazpaměť. Mě nezajímá jak vypadá moje auto zespodu a proto jsem se tam nikdy nepodíval:) a pak muzu říct, ze mě to vážně nezajímá:)
Jestli beres odlišný názor jako provokaci mam tady pro tebe verzi b: Mas nejlepší auto na světě!
11. 5. 2018 14:54
Re: Řazení páčkami pod volantem
No tak tu máš ďalší názor (iný než tvoj, ale snáď nevadí, veď si za benevolentnosť ohľadom iných názorov). Možno ťa to prekvapí, ale:
- ja by som si hybrid určite nekúpil iba kvôli nižšej spotrebe ako najdôležitejšieho faktora
- ale moje ďalšie auto bude skoro naisto hybrid (dúfam, že to vyjde budúci rok), kvôli iným faktorom (a nie je to ani ekofašizmus), spotreba je iba bonus navyše.
11. 5. 2018 19:17
Re: Řazení páčkami pod volantem
Tady máš jiný názor, ale nenapíšu jaký:)
11. 5. 2018 15:05
Re: Řazení páčkami pod volantem
Predstava že sa mal hybrid kúpil len preto, že na spotrebe ušetrí cenový rozdiel povedzme nejakej nehybridnej verzie, je dosť mylná (možno to platí u taxikárov). Hybrid nie je len o nižšej spotrebe. Hybrid je iný systém, treba to vnímať trochu komplexnejšie.
A hybrid sa nechová úplne rovnako ako benzínové auto. Ani keď sa jazdí rýchlo. V bežnej premávke nie je možné jazdiť dlho konštantnou vysokou rýchlosťou, takže elektromotor sa k slovu dostane. Okamžitá spotreba nie je až taká podstatná, z praktického hľadiska je dôležitejšia celková, alebo priemerná spotreba.
11. 5. 2018 19:19
Re: Řazení páčkami pod volantem
V okamžiku, kdy se vybijí baterky, chová se hybrid jako auto s benzínovým motorem.
11. 5. 2018 21:47
Re: Řazení páčkami pod volantem
Nechová sa presne tak. Stále je tam ten planétový prevod, to žiadny čistý benzín nemá, takáto konštrukcia je možná len v spojitosti s elektromotorom. A ten sa chová inak, ako
klasický automat a dokonca trochu inak ako bežné CVT, keďže je to planéta, v nej spaľovák natravalo spojený s elektromotorom (nič sa nespája, nerozpája, nič sa neprenáša trením cez spojku, ani prúdením ako cez hydromenič). A to už len na okraj, že z princípu konštrukcie neexistuje žiadna iná prevodovka, ktorá by toľko vydržala a ktorá neobsahuje mechanické diely ktoré sa časom musia meniť. Zisti si podrobnosti, ako to funguje, inak nemá zmysel diskutovať.

Ak si chcel povedať, že po vybití bateriek je spotreba, ako pri benziňáku - tak ani to nie je presné. V tom momente môže byť spotreba hybridu aj vyššia (keďže aj dobíja). Podstatné ale je, že tento stav trvá veľmi krátko (baterka sa pomerne rýchlo vybíja, ale aj rýchlo nabíja). Práve vďaka tomuto kolobehu a rekuperácii je priemerná (alebo ak chceš, tak celková) spotreba nižšia. Pri výrazne vysokých rýchlostiach ide spotreba samozrejme hore (ale takto prasácky sa trvalo jazdiť v reále aj tak nedá).
12. 5. 2018 09:54
Re: Řazení páčkami pod volantem
Super, děkuju za přednášku :yes:
A teď už to nejpodstatnější - k čemu je ten hybrid vlastně dobrý? Napíšeš mi konečně ten svůj důvod, který jsme zatím ještě pořád neslyšeli? Jediné, co mi dával smysl je menší počet emisí ve městě. Nic víc a nic míň...
12. 5. 2018 20:26
Re: Řazení páčkami pod volantem
Ok, nie je problém to zhrnúť. Pre mňa sú hlavné výhody HSD veľmi zjednodušene a skrátene: spoľahlivosť a životnosť, komfort, nízke prevádzkové náklady.

V prípade záujmu o podrobnosti:
1. možnosť použiť jednoduchý benzínový motor, ktorý je spoľahlivý a vydrží veľmi veľa (bez potreby dochladzovania; bez citlivého turba); ten však pri dnešných nárokoch má aj svoje nevýhody, ktoré sú riešené symbiózou s elektromotorom (výkon, točivý moment)
2. namiesto prevodovky a spojky (prípadne hydromeniča) je použitý planétový delič krútiaceho momentu so spojito meniteľným prevodom; t.j. úplne hladký prenos sily za každých okoľností bez preraďovania (najkomfortnejší prevodový systém); z titulu jeho konštrukcie s neporovnateľne vyššou životnosťou (oproti všetkým ostatný typom prevodoviek);
3. veľmi nízka spotreba v meste; nízka spotreba na okreskách
4. možnosť rekuperácie (získanie prebytočnej energie späť; šetrenie bŕzd).

Sú to moje osobné preferencie, nikomu ich nenútim, ktokoľvek môže mať iný rebríček hodnôt (napr. športové jazdné vlastnosti, výrazný a pekný zvuk motora, vizuálne kvality atď.). Je to úplne v poriadku. Pre moje nároky je HSD dobré riešenie. Pre iné nároky môže byť najlepším riešením úplne iný typ auta. Howk.
13. 5. 2018 11:05
Re: Řazení páčkami pod volantem
1. Snižování spotřeby či plnění emisí díky elektromotoru je to, co píšu jako jediné plus. Proto může atmosférický motor "plnit"- alespoň na papíře.
2. Pokud někomu vyhovuje "variátor", potom prosím, ale pro mě je to důvod, proč bych si hybrid koupit kdekoliv jinde, jen ne u toyoty /příp. Lexus/. Převodovka s hydroměničem taky přežije statisíce km a obávám se, že odejde spousta věcí dřív, než převodovka. Problémy s ní se řeší v cca 400 tisíc km, většinou. To už bude mít auto pátý majitel...
3. velmi nízká spotřeba - ale kvůli tomu se hybrid přece nekupuje, jak jsi mi tvrdil:)
4. možnost rekuperace, šetření brzd? Kdo umí jezdit plynule, tak brzdu skoro nepotřebuje...
13. 5. 2018 19:07
Re: Řazení páčkami pod volantem
Variátor je niečo iné, ako eCVT v HSD. Mne eCVT vyhovuje. Mám dačo najazdené s HDM automatmi, nemám rád ako sa chovajú pri potrebe rýchleho podraďovania, ja mám rád komfort, niekto si užíva "kopnutie do zad" pri trhnutí prevodovky.
Podľa mojich informácií máloktoré HDM urobí 400 tisiíc bez repasu. Trecie plochy sa jednoducho opotrebujú, to je normálne.
Môžeš vedieť jazdiť plynule ako len chceš, ale že by si v premávke skoro nepotreboval brzdu - tak to je perla, lepšie si to zakončiť nemohol.
Inak, spýtaj sa ľudí jazdiacich na hybridoch, ako ich práve hybrid naučil predvídať a jazdiť plynulo.
Vieš čo? Už asi stačí. Podľa teba je hybrid na figu. Ja ti nechcem tento názor brať, maj si ho, maj iné auto, ja budem len rád. A vlastne, čím viac ľudí bude ako ty, tým budem mať kratšiu čakaciu dobu na auto ja (aj keď sa toho trochu obávam, lebo predaj hybridov v poslednom čase veľmi stúpa...).
Avatar - Hammunasakra
10. 5. 2018 10:30
Re: Řazení páčkami pod volantem
Náhodou si to trefil = nevěřil bych ale fakt docela je :yes: >:D
10. 5. 2018 12:25
Re: Řazení páčkami pod volantem
Ušetřenýma korunama za tankování se opájí víc jak polovina řidičů. Jen si na procházce po městě poslechni a hlavně přivoň, kolik naftových dunihlavů tam jezdí :-!
Avatar - Hammunasakra
10. 5. 2018 12:52
Re: Řazení páčkami pod volantem
Taky se docela opájim = Auris hybrid navíc neduní ani moc nesmrdí :-)
10. 5. 2018 21:04
Re: Řazení páčkami pod volantem
Ale ty diesely opravdu reálně ušetří...
Avatar - KANKUNEN
10. 5. 2018 09:30
Takto funguje hybrid, spalovákem nenabíjí
[odkaz]
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Zetti
10. 5. 2018 11:49
Re: Takto funguje hybrid, spalovákem nenabíjí
Ja myslim, ze vsechny varianty jsou mozne [odkaz]
V mem pripade nikdy nejde proud z generatoru primo do motoru. Pokud jedu na elektrinu, vzdycky z baterie. Pokud jedu na motor, ten dobiji baterii nebo pohani predni napravu. Kdyz zaberou vsecky tri motory, tzn. spalovak a predni el. se zadnim, tak to jede jak cert. Outlander je tezkej, vazi 2 tuny a ma zrychleni 0-100 kolem 9s. Kdyby se ale merilo pruzne zrychleni, moc obycejnych aut mu stacit nebude. To pocatecni zavahani musi do tech 9 sec. dohnat
Avatar - KANKUNEN
10. 5. 2018 13:13
Re: Takto funguje hybrid, spalovákem nenabíjí
Tak to je dobré video, elektromotor je od času 1min 5sek zároveň generátor. Nabíjí baterky a zároveň pohání kola a to není možné. Prostě zároveň nejde jednou silou tlačit i tahat.
Avatar - Zetti
10. 5. 2018 14:01
Re: Takto funguje hybrid, spalovákem nenabíjí
Ale muze, ten motor neni porad v plnem zatahu, navic mu to muzu prikazat tlacitkem Charge, to je nabijeni baterie pri jizde nebo pri stani. Jasne ze mam usi a nespoustim nabijeni kdyz jedu naplno. Zrovna tak muze tocit predni napravou a soucasne nabijet.
10. 5. 2018 13:32
Re: Takto funguje hybrid, spalovákem nenabíjí
Podľa mňa generátor môže priamo poháňať aj elektromotor. Takto za zapája zadný elektromotor, keď je batéria vybitá. A tiež, spiatočku (tá je čisto elektrická), keď je batéria vybitá.
Avatar - KANKUNEN
10. 5. 2018 13:45
Re: Takto funguje hybrid, spalovákem nenabíjí
Jenže ten generátor je zároveň i elektromotor, engine je spalovák a ne generátor.
Avatar - Zetti
10. 5. 2018 14:39
Re: Takto funguje hybrid, spalovákem nenabíjí
Mam dojem ze tohle je vize skodovky, generator vlepeny do prevodovky, ale tady to tak nefunguje. Generator nabiji baterii a elektromotor pohani napravu(y).
10. 5. 2018 15:08
Re: Takto funguje hybrid, spalovákem nenabíjí
Pokial viem, je tam jeden trakčný elektromotor a druhý v úlohe generátora a štartéra (energy monitor je iba schematické znázornenie).
A keď je to 4x4 tak je ešte jeden trakčný elektromotor vzadu.
Avatar - KANKUNEN
11. 5. 2018 07:31
Re: Takto funguje hybrid, spalovákem nenabíjí
No paráda, malý startér dokáže nabíjet baterky a ještě pohánět 15 x větší motor.
11. 5. 2018 14:46
Re: Takto funguje hybrid, spalovákem nenabíjí
Aký malý štartér? V hybride nie je žiadny štartér. Je to generátor, ktorý má na starosti vyrábanie elektrickej energie a slúži aj ako elektromotor na roztočenie spaľovacieho motora. A ubezpečujem ťa, že to má dostatočný výkon. Pri hybride nikdy nepočuješ zvuk, aký vydáva štartér, spaľovák sa nahodí úplne hladko a ticho.

Neber to prosím osobne, ale všeobecne sa strašne často stretávam ohľadom hybridov s názormi, ktoré vychádzajú z neinformovanosti, a mnoho ľudí čím menej o tom vie, tým viac to kritizuje. Pritom sa stačí len trochu dovzdelávať...
10. 5. 2018 13:29
Re: Takto funguje hybrid, spalovákem nenabíjí
Celý hybrid riadi dosť sofistikovaný systém, ale zjednodušene sa dá povedať, že v hybride od Toyoty spaľovací motor nabíja trakčný akumulátor vždy, ak:
- beží spaľovací motor a nie je zaradený neutrál,
a zároveň
- nepožaduje sa max. okamžitý výkon (plyn na podlahe),
a zároveň
- baterka nie je plne nabitá.

Okrem toho sa tento akumulátor nabíja rekuperáciou (brzdením, ale aj pri pohybe auta zotrvačnosťou).
Treba si to vyskúšať. Alebo si aspoň pozrieť videá, ked s tým niekto jazdí a sníma monitor hybridnej sústavy - tam to všetko krásne vidieť.
10. 5. 2018 14:47
Re: Takto funguje hybrid, spalovákem nenabíjí
Tak spaľovák aj jeden elektromotor su prepojené s kolesami planétovou skriňou - no a keď spaľovák dodáva viac ako treba na pohyb, elektromotor to môže odoberať a ukladať do baterky - tak tomu zjednodušene chápem ja. A ak monitor toku energie na Aurise HSD nekecá, tak sa to naozaj tak deje - to ti môžem odprisahať.
10. 5. 2018 13:19
"odborníci"
Žasnem nad "odbornosťou" a závermi niektorých recenzentov hybridov.

"převodovkou e-CVT s jedním stálým převodovým poměrem" - neuškodilo by najskôr si urobiť jasno, aký je rozdiel medzi paralelným a sériovým hybridom. Keďže sa tam neskôr spomína aj variátor, tak rovno si pozrieť rozdiel medzi variátorom (CVT) a eCVT.

Úplne scestná je snaha o čisto elektrickú jazdu s full hybridom (toto nie je plug-in). A pán sa čuduje, že nemôže ani ráno vyjsť z garáže na elektriku, lebo naskočí spalovák. Kristepane - keď je spalovák studený, tak naštartuje aby sa zahrial, je to úplne normálne a žiaduce. Elektromotor je vo full hybride iba ako pomoc pre spaľovací motor (ktorý tým pádom môže byť atmosférický, dlhodobo spoľahlivý a môže bežať v Atkinsone - pre dosahovanie pružnosti a vysokého okamžitého výkonu mu pomáha elektromotor).

Ďalšia vec: keď sa požaduje max výkon, tak aké sú optimálne otáčky motora? Mali by kolísať od 3 do 6 tisíc, ako pri radení manuálov alebo klasických automatov? Jasné, že tu budú vysoké a stále, lebo takto najviac z motora dostanete (planétový prevod umožňuje plynule meniť prevodový pomer namiesto otáčok a tak zrýchľovať).

Je to dosť trápne...
Rozbalit vlákno
0
10. 5. 2018 14:52
Spotreba
Celkom úbohé zrovanie spotreby... To autor dosť odflákol (okrem iných vecí). Keď sa človek pozrie na sprintmotor, zistí, že NX hybrid a BMW X3 20d 130 - 140 kw majú priemernú spotrebu cca 7.5 l/100km. Teda je to benzín so spotrebou nafty.
Rozbalit vlákno
37
10. 5. 2018 18:35
Re: Spotreba
A spotřeba elektřiny se nepočítá. To je energie získaná rekuperací. Ale aby ji bylo kam uskladnit je potřeba baterie za sto tisíc:(
10. 5. 2018 22:10
Re: Spotreba
ehm podla teba su X3, MB, AUDI lacnejsia ako NX? Ze proste do NX-ka si este musis dodatocne baterky kupit? >:D
11. 5. 2018 19:22
Re: Spotreba
Rasto, trošku přemýšlej. Bavíme se o spotřebě automobilů. Neřešíme, kolik které auto stojí. Píšeš, že NX je auto s benzínovým motorem se spotřebou dieselu. Ale to je kravina jako prase. S příhmouřenýma očima je benzín se spotřebou dieselu Skyactiv. A možná se dočkáme nějakého křížence nafty a benzínu, jak nám už mnoho let slibují automobilky.
ALE!!!!! PROBOHA!!!!! nemůžeš napsat, že NX je auto co jezdí na benzín a žere jako diesel. Protože část práce obstarává elektromobil a to je celé kouzlo:)
Jednoduchý příklad. Půjdeme spolu do hospody a ty budeš pít borovičku. A panák tě bude stát EURo. A já ti řeknu, že když mi dáš na začátku sto euro, tak tě každý panák vyjde na padesát centů. A ty se budeš "vytěšovat" jak jsi s tím vyje...l:)))
nebo ne?
12. 5. 2018 06:49
Re: Spotreba
Tak trochu pletieš hrušky s jablkami. Ja elektrikárovi nemusím 100 eur dávať... Baterky sú v cene a tie sa dobíjajú z natankovaného benzínu (už či priamo od motora, alebo z benzínu, čo predtým rozhýbal auto). Je predávaná len jedna verzia, teda sa nedozvieme aká je návratnosť, ale v porovnaní s naftovou konkurenciou je cena normálna (X3 s 2.0d stojí 1 300 000) za danú cenu má dokonca NX lepšiu výbavu (tým pádom akosi nechápem autora článku, ako sa sťažuje na základnú cenu - porovnával s Karoq-om???). Tak mi to prosím vysvetli, kde musím platiť v prípade hybridu tých 100 eur.

Skyactiv nemá spotrebu dieselu, ale žere normálne ako normálny moderný benzínový motor daného výkonu. Sprintmotor hovorí, že M3 88kw má priemer 6.71l/100km. NAproti tomu taká hlúpa 1.6Valvematic 97kw od Toyoty má v Corolle 6.74l/100km a 92kw 1.4TSI v Golfe má 6.6l/100km - takže toľko k tvojmu príkladu...
13. 5. 2018 15:38
Re: Spotreba
Svého času se prodával Lexus RX350 a Lexus RX450h, což byl stejný motor plus hybridní ústrojí navíc. Co myslíš, který model stál víc? A proč stál ten model víc?
11. 5. 2018 15:25
Re: Spotreba
Spotreba elektriny je z časti už v cene benzínu (tá časť, ktorá sa dobije spaľovacím motorom) a zvyšok je dá sa povedať "zadarmo", lebo je to zúžitkovanie stratovej energie (brzdenie, zotrvačnosť - teda toho, čo sa v bežnom aute stratí).
Tá batéria je v cene auta. A ak by ju bolo treba raz vymeniť, tak je vysoko pravdepodobné, že v tom čase už turbodiesel zhltol viac peňazí (než cena baterky) na servisovanie tých súčastí, ktoré v hybride vôbec nie sú.
11. 5. 2018 19:24
Re: Spotreba
Po českém internetu koluje stížnost pána, kterému nevydržely baterky na RX450H ani sto tisíc km, protože měl hodně městského provozu...
Nedávno jsem mluvil s taxikářem, jezdil E220CDI a při 500 000 km měl původní vstřiky i turbo...
11. 5. 2018 22:03
Re: Spotreba
Tak samozrejme, v praxi je to tak, že sa môže aj medzi veľmi spoľahlivými modelmi niekedy vyskytnúť problém, nežijeme v dokonalom svete, to nikto netvrdí. Ale oproti tebou spomínaných ojedinelých prípadov (ak sú pravdivé) stojí veľké množstvo presne opačných - t.j. jeden príklad nemení nič na tom, že typicky je to presne naopak (je to štatistika, to chce veľa dát, nie jeden príklad).
12. 5. 2018 07:10
Re: Spotreba
Tak ešte skús zistiť, koľko stojí DPF, vstreky, turbo, aut. prevodovka, xdrive na nemeckú prémiu - po českém internetu koluje veľa príbehov, ak osa niečo z tohto rozbilo...
12. 5. 2018 09:58
Re: Spotreba
"Ta baterie je v ceně auta" - to je na Nobelovu cenu za ekonomii:)
Teď už jenom zbývá přijít na to, proč všichni jezdí na dieselové motory, když se vlastně nevyplatí:)
12. 5. 2018 14:17
Re: Spotreba
Noo predstav si ono to tak je - tak ako je zložitý emisný systém a turbo v cene turbodiesela. Hádam dôležité je že výsledná cena za pohony je podobná a aj spotreba je podobná pri podobnom výkone a triede auta.... To, že sa tu každého snažíš chytať za slovíčka na tom nič nemení.
A argument že tým v Európe nejazdí veľa ľudí tak je to zlé.... ach... Pozri sa na USA, Japonsko.... Tam zase jazdí málo dieselov - znamená to, že sú zlé? Vybuchne mi z toho hlava asi...

Takisto v Európe vidíme klesajúci trend. Btw ja nikde netvrdím, že diesel je úplne zlý pohon, sám som ho mal. Ak niekto jazdí 50 000 ročne po diaľniciach - kúpa dieselu je validná voľba, ktorej rozumiem. Ak si niekto kúpuje auto do mesta diesel nie je veľmi vhodný.

Týmto prestávam ragovať. Všetky tvoje reakcie sú buď slovíčkarenie, alebo bludy (spotreba skyactive) - proste nepriniesol si do diskusie nič. Čau
12. 5. 2018 14:43
Re: Spotreba
Skyactive má díky vysoké kompresi “téměř” dieselovou spotřebu. Rozhodne je to víc benzin s dieselovou spotřebou než hybridy, protože tam jsou ve hře motory dva.
Diesel nemám rad ale hybrid rozhodne není žádná životaschopná alternativa...
a prosím fakta a názory a ne nějaké dementní hodnocení co jsem přinesl do diskuze -
Ušetří mě:)
12. 5. 2018 20:38
Re: Spotreba
Ty si začal spomínať 100 tisíc za batériu, tak sa ti tu viacerí snažíme vysvetliť polopate...

Skyactiv som mal, spotrebou sa mimo dialnic nemá šancu dostať na úroveň hybridu porovnateľnej triedy. A v meste ani diesel. Ale aj keby to tak bolo, aj tak je podľa mňa lepší hybrid z dôvodov, ktoré som v tejto diskusii už popisoval. Pretože pre mňa spotreba nie je jediné hľadisko. Je to môj názor, niekto môže mať iné preferencie a pre neho môže byť lepší iný pohon.
12. 5. 2018 21:03
Re: Spotreba
Nemá to význam, keď sa niekto háda s dátami, ktoré sú dostupné na 3 kliknutia, ťažko budeme vysvetľovať. Proste vec sa má tak, že hybrid je mŕtvy, lebo niekto písal, že sa mu pokazila baterka a Skyactive žerie takmer ako nafta, hoci niekoľko stoviek užívateľov nameralo niečo iné. Kapitulujem, tieto argumenty ma proste odzbrojili >:D - a keby sa niekto pýtal hybrid má baterku a to veru každý vie, že keď pumpár vidí, cenu za liter násobi dvomi.
13. 5. 2018 11:13
Re: Spotreba
Skyactiv žere o litr míň než běžný benzín a hybrid žere o dva litry míň. Problém je v tom, že benzínový motor od Mazdy stojí jako běžný motor od jiného výrobce a hybrid stojí navíc elektromotor plus baterky. Takže argumentovat nějakou ekonomickou návratností lze cca po 150 tkm...
Svého času jsem zvažoval pořídit active hybrid 3 od BMW, protože se mi líbila celková myšlenka, tj. vylepšit nejlepší motorizaci ještě elektromotorem pro vyhlazení turboefektu a navíc získat lepší točivý moment a zátah. Ale prodalo se jich sotva pár, protože to znamenalo plus sto tisíc k pořizovací ceně, plus sto kilo na hmotnosti a mírné zlepšení dynamiky...
koneckonců cituji z testu jinde:)

Synonymem auta poháněného kombinací spalovacího a elektrického motoru se u nás staly modely jako Toyota Prius a ty opravdu velký smysl nedávají. Neříkám, že pro nikoho a nijak, konstruována jsou ale jako pomalá a úsporná, kterým by snad měl k nižší spotřebě pomoci druhý motor, parta baterek a další harampádí o hmotnosti asi 150 kilogramů. Proboha, jak?

Jediný způsob, jak hybridní pohon dokáže zvýšit efektivitu fungování automobilu, je rekuperace kinetické energie jinak mařené brzděním. To je pěkné, ale při opravdu klidné a úsporné jízdě, pro kterou má být třeba Toyota Prius stvořena, prostě není co rekuperovat. Pokud opravdu umíte jezdit úsporně, pak dobře víte, že při takovém přesunu za každých 100 kilometrů jízdy zabrzdíte možná jednou, a to vás něco musí překvapit. Jinak veškerou pohybovou energii vytvořenou spalovacím motorem efektivně spotřebujete pro samotnou jízdu.

Zde vám další elektromotor a akumulátory budou akorát přítěží, jinak si můžete koupit o polovinu levnější Hyundai i30 a budete jezdit s poloviční spotřebou. Tak to zkrátka je, pro podobné ježdění je hybridní pohon dokonale na nic a ten, kdo si jej pro takové přesuny pořídil, jen nedával pozor při fyzice, nebo prostě před koupí nepřemýšlel.
>:-[]
Avatar - Zetti
13. 5. 2018 12:27
Re: Spotreba
Ja nevim co resis, provozuj co chces, nikdo ti tvuj nazor nebere. Mne jizda spalovakem (tenhle je muj posledni [odkaz] ) doslova nebavi a jedno stoprocentne vim, ze se k nemu nikdy nevratim.
Nicmene hybrid mi taky moc smysl nedava. Je to takovy jizdne gumovy bez emoci.
13. 5. 2018 13:07
Re: Spotreba
Promiň, ale říct o SUV na baterky, že přináší emoce větší než kabriolet s řadovým šestiválcem? To je jako tvrdit, že jsem si na oběd hrozně pochutnal na salátu s tofu a že steak je odporný...
Vyvracet ti to ale nebudu:)
Snad jen tolik, že mi něco říká, že mezi plug-in hybridem a hybridem v té gumovosti moc velký rozdíl nebude...
Avatar - Zetti
13. 5. 2018 14:17
Re: Spotreba
Uz jsem to nekde psal, kdyz zaberou vsecky tri motory najednou tak to jede pekne, zadna gumova odezva. Linearni rovnomerny tah.
Nicmene je to taky trochu polohou, kdyz se chci svezt musim vyjet nejmene 80 km za Prahu pres vsecky luftaky a stejnou cestou se vracet. Kdyz muzes hoblovat opustene okresky za barekm treba nekde na Sumpersku, hned to vypada jinak. Takze jizda autem se omezi na to ze "musis" a pak si radsi, nez nekam jet jen tak das lahvinku dobreho moku. Ja uz si svoje odjezdil, ted mam radsi pohodli a rozmazlovani vybavou a u myho auta je toho uz malo co by se dalo jeste vymyslet
13. 5. 2018 19:47
Re: Spotreba
Ja myslím, že celý problém je presne v tom, čo píšeš:
"To je jako tvrdit, že jsem si na oběd hrozně pochutnal na salátu s tofu a že steak je odporný..."
Nedokážeš pripustiť, že sú ľudia, ktorí by mali presne tento názor, tieto potreby. Kto ocení niečo, čo ty nie, tak proste nemá podľa teba pravdu. A analogicky to platí aj o názoroch na autá.
13. 5. 2018 21:14
Re: Spotreba
Ale jistě, že jsou lidi, co mají rádi tofu, já jen, že jsme na webu o autech, tady má většina lidí ráda zvuk benzínového motoru, kopance od převodovky při rychlé jízdě a velký výkon... šak se mi do p..i v koulích dělá testosteron, ne estrogen:)
13. 5. 2018 15:24
Re: Spotreba
Všetko 2014 - súčastnosť:
[odkaz]
Prius 100kw: 4.58l/100km (215 áut)

[odkaz]
Auris 1.6 97kw - 6.67l/100km (72 áut)

[odkaz]
Mazda 3 2.0Skyactive 88kw - 6.73l/100km (297 áut)

[odkaz]
Golf 1.4TSI 92kW - 6.63l/100km (289 áut)

1. Ak ten skyactive žerie o liter menej, vieš mi vysvetliť ten paradox na sprintmotore?
2. Návratnosť sa dá veľmi ľahko prepočítať, pri cene benzínu 1.4eur a rozdiele spotreby 2l/100km
a rozdieloch v cene Aurisu:4100 eur za 1.6 manuál / 1.6 CVT / 1.8HSD to vychádza na 97 000 respektíve 146 000 + vyššia zostatková cena hybridu (to, že hybrid zožere menej brzdových doštičiek a kotúčov môžeme zanedbať v neprospech vyššej poistky).
3. Okej síce máš možno perfektne zvládnutú fyziku na základnej, ale ja som tma nič nepostrehol o účinnosti motora v rôznych otáčkach/atkinsonovom cykle a podobne... Teda uvediem ospobnú skúsenosť: Mám možnosť jazdiť aj na Aurise HSD aj na Corolle 1.6CVT - rovnaký rok výroby. Cesta na chatu - s HSD som sa dokázal najlepšie dostať na 2.8l/100km, s Corollou na 4.1l/100km - rovnaký štýl jazdy, nedeľná premávka, asi tak 3 brzdenia za 50km jazdu. Proste ten hybrid je efektívnejší aj bez brzdenia.
13. 5. 2018 15:59
Re: Spotreba
tady je nějaký test
[odkaz]
reálně bych si to vysvětloval tak, že zatímco Mazda 3 svádí ke sportování, Toyota Auris tě z něho rychle vyléčí:)
Že Mazda s technologií Skyactiv sundala spotřebu mezigeneračně o litr je fakt.
To co tam cituji jsem nepsal já, ale redaktor...
A pořád dokola omíláš to samé a snažíš se popřít, že abys mohl s hybridem nějakým způsobem šetřit, musíš to na začátku zaplatit:)
auto s benzínovým motorem stojí A, totéž auto se stejným benzínovým motorem a hybridním pohonem musí stát A plus něco...
13. 5. 2018 17:46
Re: Spotreba
S tým naprosto súhlasím, že medzigeneračne Mazda znížila spotrebu o liter.a štatistika to potvrdzuje: [odkaz]

Takisto sa nedá nesúhlasiť s redaktorom - že pri kľudnej jazde dedina-okreska ide za 5l na diaľnici niečo cez 7 - to mi príde normálne. To, to že je autor silno zaujatý proti preplňovaným motorom a EU, a v prvom odstavci si prečítame jeho fňukanie je vec druhá...

Ale takisto majú obdobnú spotrebu motory konkurencie - ja Mazde fandím, a keby bola trojka trocha väčšia možno ju mám v garáži, ale to nič nemení na tom, že konkurenti žerú podobne - lebo tí tiež majú nové motory, síce sa znižovanie spotreby šli inak, ale výsledok je podobný.

Ohľadom tvojho tvrdenia, že Mazdu si kupujú ľudia, ktorí jazdia športovejšie - určite sa pár takých kusov nájde, ale nemyslím si, že by to výrazne ovplyvnilo štatistiku na sprintmotore. Dôvod - keď si tam zobrazíš grafy spotreby jednotlivých áut (porovnávam s golfom), tak rozdelenie vyzerá skoro rovnako - drvivá väčšina ľudí dosahuje celkový priemer a čím ďalej od priemeru, tým početnosť cca rovnako klesá. Isto sa zhodneme, že M3 (hlavné 88kw s ultra dlhými prevodmi) si nekupujú iba samí športovci). Teda by v grafe muselo byť vidno veľký rozptyl, medzi uživateľmi, ktorí jazdia normálne a tými, ktorí jazdia športovo. Na pohľad vidno, že rozptyl je cca rovnaký (počítať sa mi to presne nechce...). Teda z toho vyvodzujem, že na M3 jazdia ľudia cca rovnako ako na Golfe. (Btw Auris s multilinkom vzadu a r17 kolami jazdí úplne v pohode...)

Veď som ti ten hybrid presne vyčíslil v predchádzajúcom príspevku - porovnanie rovnako výkonnej hybridnej a benzínovej jednotky od Toyoty rozdiel 2700 eur, ak bereš automat. návratnosť na palive 97 000km. Neviem prečo ty z toho stále vyvodzuješ, že hybrid je blbosť (a to sa bavíme len o ekonomickej návratnosti a nie o pocitoch z jazdy).
13. 5. 2018 19:39
Re: Spotreba
A ešte k tej návratnosti jedna "drobnosť": cena benzínu bude dlhodobo iba stúpať, takže prepočet súčasnými cenami je iba teoretický, prakticky to bude určite skôr.
13. 5. 2018 21:24
Re: Spotreba
100 tisíc km je pro soukromou osobu úkol tak na pět let, obzvlášť v malém autě, které určitě nebude dálničním expresem. Tak to se vážně vyplatí. Radost ti může trochu zkalit fakt, že v po těch sto tisících km budou baterie v polovině životnosti. A většina lidí auto po takovém čase prodá...
13. 5. 2018 22:51
Re: Spotreba
A nerozmýšľal si nad takou možnosťou, že hybrid bude mať po 3 rokoch s rovnakým nájazdom vyššiu cenu, takže sa to zaplatí aj skôr?
Ak ťa tak hrozne trápi baterka - Toyota poskytuje pri pravidelných kontrolách v autorizáku po 1roku/15 000km záruku na baterky 10 rokov...
Vidíš, niektorí ľudia sú takí chudobní, že nižšiu strednú triedu používajú ako rodinné auto.
To že sa na webe o autách bavíme o hybridoch neznamená, že jediné, čo sa tu rieši sú výkonné autá. Na stránkach o varení sa tiež riešia jedlá, ktoré neobsahujú kaviár.
14. 5. 2018 09:19
Re: Spotreba
Právě jsem si vedle přečetl, že najedeš maximálně 15 tisíc km ročně. Takže tvoje návratnost hybridu je téměř 7 let.
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
A to se vyplatí :yes:
14. 5. 2018 10:53
Re: Spotreba
Wow hlboká analýza k veci. Má len dve chyby :(.
1. Že som pred rokom pri kúpe auta predpokladal nájazd 15 000km, je síce pekné, nakoniec som prešiel kilometrov 25 000. Teraz mám na novom aute 8000km za 3 mesiace, takže s nájazdom 15 000 to úplne rúžovo nevyzerá :(. [odkaz]

2. Ja nemám hybrid :(.

Z druhého vlákna - prečo si nekúpiť Leaf? Okrem toho, že hybrid je dobrý iba do veľkomiest je blbosť, tak taký Leaf stojí 926 000Kč, naproti tomu taký Auris hybrid tak o 400 000Kč menej. Navyše niekto autom chodí aj na dovolenky, takže by musel mať dve autá, každé na inú príležitosť. Teda znova sa dostávame k tomu neuveriteľnému problému chudoby....
14. 5. 2018 11:55
Re: Spotreba
sorry, spletl jsem si nick /Reco/
každopádně, návratnost po sto tisících km dělá z koupě hybridu totální nesmysl, a to nemluvím o hybridech typu RX, kdy jsou ty rozdíly daleko větší...
14. 5. 2018 21:02
Re: Spotreba
[odkaz]

Dokonca aj web, ktorý je proti hybridom extrémne zaujatý hovorí, že RX dáva zmysel >:D - mal by si si založiť niečo ty - kde jasne všetkým povieš aké su hybridy kraksne a nedávajú zmysel.

Ešte mi vysvetli prečo si si ty kúpil hento 330i - veď taká 316d je lacnejšia o niekoľko sto tisíc a má nižšiu spotrebu.... To proste nedáva zmysel - ešte pochopím M3 to je pre tých, čo majú gule a testosterón, ale proste všetko medzi je zaručená hovadina, sa čudujem, že to BMW vôbec ponúka....
14. 5. 2018 21:29
Re: Spotreba
Ta 330i měla výkon upravený na 305 hp, manuální převodovku, postrádala variabilní řízení a vážila 1500 kg - takže její řízení byl skutečný zážitek a jezdila furt bokem. Teď mám 440i convertible a ani se 405 hp není tak zábavná...a má automat. Doba byla holt taková a třikrát tolik co mě stálo to auto mám v motorkách...které jsou pro mě určující.
Takže já si dokážu připlatit za víc výkonu nebo víc zábavy, ale je pro mě těžko pochopitelné, proč bych si měl připlácet za nižší spotřebu:)
15. 5. 2018 09:56
Re: Spotreba
No vidíš, pretože teba spotreba nezaujíma, ale my, čo si kupujeme nudné autá na prepravu a máme radosť z toho, že sa s tým relatívne bezpečne dá obehnúť kamión na spotrebu a prevádzkové nákladu hľadíme o trochu viac. Preto keď kupujem auto na 200 000km a vychádza mi z toho, že s hybridom (s rovnakými dynamickými parametrami) proti benzínu ušetrím 3 000 eur + auto ešte za viac predám teda celková úspora 4 000-5 000 eur + mám istotu, že okrem baterkym ktorá bude celý čas v záruke sa mi na hybride od Toyoty nemá prakticky čo pokaziť - tak je to proste výhodná kúpa :D. Je to jednoduchá matematika.
14. 5. 2018 21:20
Re: Spotreba
Mne by pri kúpe hybridného auta nešlo o návratnosť (tie doby už pominuli keď bol hybrid len pre ušetrenie na spotrebe a na pomalú jazdu). Tu ide o pohodlie, pokoj a spoľahlivosť. A tie akože tvoje "cenové rozdiely" o koľko stojí hybrid viac... Cena hybridu nie je až tak veľmi rozdielna od diesla s automatom.
A keď už teda silou-mocou o tej návratnosti, tak si môžeš byť istý, že to bude skôr než počítaš. Čo myslíš, koľko bude stáť benzín o 5-6 rokov? A do dlhodobého porovnania by bolo treba zahrnúť aj to, o koľko zaplatíš viac na údržbe "moderného" turbomotora s priamym vstrekovaním a dvojhmotou a aký je pokles trhovej ceny auta v čase.
14. 5. 2018 21:32
Re: Spotreba
šak si pořád můžeš koupit atmosférickou Toyotu a nic takového neřešíš... ale ty přece nemůžeš jenom počítat s tím, kdy se ti investice vrátí ale taky s tím, kdy to reálně začne šetřit - a to bude po čtyřech letech od pořízení auta:)
Subaru prodává atmosférické motory a lineartronic nebo jak se to jmenuje... Toyota prodává atmosférické benzínové motory... ale to, jak sis vybral svůj hybrid mi připomíná jako bys říkal: hledal jsem zrzavou, která má jedno prso menší, na jedno ucho neslyší a je trochu líná - protože to je pro mě to nejlepší a je mi úplně jedno co si kdo říká - takovou jsem přesně hledal:)
13. 5. 2018 19:33
Re: Spotreba
"Pokud opravdu umíte jezdit úsporně, pak dobře víte, že při takovém přesunu za každých 100 kilometrů jízdy zabrzdíte možná jednou, a to vás něco musí překvapit. Jinak veškerou pohybovou energii vytvořenou spalovacím motorem efektivně spotřebujete pro samotnou jízdu."

Tak, a teď tu o Červené Karkulce...

A že nie je čo rekuperovať? Ak hybrid ide pri úspornej jazde v meste aj 40% času na elektriku - tak to je potom perpetum mobile, nie?

A ďalšie hlúposti, ktoré len strápňujú autora, že nevie, ako hybrid funguje.

Takéto tendenčné bláboly nezávislé od reality, to je fakt odborný test.
14. 5. 2018 09:20
Re: Spotreba
A ty najedeš kolik? 10 tisíc?:)
Hybrid se může vyplatit ve velkém městě, ale otázkou je, proč si nekoupit rovnou auto do elekřiny typu Leaf... Když jezdím do práce a zpátky...
14. 5. 2018 21:03
Re: Spotreba
Ja urobím 20 - 25 tisic rocne. Byvam v Bratislave, na sidlisku, denne chodenie do prace po meste, sem tam vecer von, cez vikendy obcas vylety do okolia (v rozmedzi 50 - 150 km), v lete niekolko ciest na Liptov a do Tatier, plus nejaka dovolenka do zahranicia.
No a teraz nech su mudri odbornici, ze diesel na dialnicu a maly benzin do mesta. U mna je to mix vsetkeho. A ja dve auta nechcem (staci zivit svoje a manzelkine). Elektroauto by ma velmi casto obmedzovalo.
Odhliadnuc od obmedzení v praktickej prevádzke, elektroauto má jeden závažný problém (na ktorý málokto myslí). Keď príde čas na výmenu akumulátora, tak je situácia taká, že jeho cena môže byť vyššia, než trhová cena auta (takže majiteľ si môže kúpiť na 10 ročné auto nový akumulátor povedzme za 12 tisíc euro, aby to auto za 10 tisíc predal). A to sa oplatí? Na hybrid stojí nový akumulátor 4-5 krát menej.