Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: Rychlé kolečko s Renaultem Clio R.S. a Toyotou Yaris GRMN

Malé hot-hatche bývají celkem spolehlivou cestou za zábavou. V Mostě jsem se však bavil jenom v jednom.
Zpět na článek
10. 5. 2018 19:16
10. 5. 2018 20:23
10. 5. 2018 21:01
10. 5. 2018 21:07
11. 5. 2018 08:12
10. 5. 2018 20:46
10. 5. 2018 21:04
10. 5. 2018 21:09
10. 5. 2018 21:18
11. 5. 2018 08:20
11. 5. 2018 08:34
11. 5. 2018 08:39
11. 5. 2018 13:13
10. 5. 2018 21:15
11. 5. 2018 08:21
11. 5. 2018 14:08
11. 5. 2018 05:25
11. 5. 2018 08:27
11. 5. 2018 08:44
11. 5. 2018 10:36
11. 5. 2018 13:05
11. 5. 2018 14:45
11. 5. 2018 18:33
11. 5. 2018 10:22
11. 5. 2018 11:06
11. 5. 2018 12:17
11. 5. 2018 13:08
10. 5. 2018 19:16
Ad Clio
A v testu bylo Clio RS, nebo Clio RS Trophy? Mezi nima totiž dost velkej a podstatnej rozdíl. Ta Toyota, to bude dobrá motokára, parádní hračka, jen si nejsem jistej, jestli bych oželel 250 kolíků za rozdíl, kterej se pozná fakt až na okruhu. Ano, předchozí Clio RS s dvoulitrem, to byl mazec, ale já si dokázal pohrát i s touto generací.

A stejně to nechápu. Když se testují HH, a je tam Golf GTI, tak zvítězí, protože není tak tvrdej a je univerzální. Ale když tam není, najednou je z přednosti vlastně velký mínus...

Jsou to ale paradoxy, že?
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Ja Prvni 123
10. 5. 2018 19:58
Re: Ad Clio
:-)
No, asi tak...

A já nemám dvouspojkové převodovky rád a netajím se tím... ale jestli někde dávají smysl, tak je to právě auto s výkonným motorem.

V rodinném kombíku, nejlépe s diesel fakt rychlost přeřazení neřeším! Tam čekám plynulost řazení a možnost pohodlného parkování = popojíždění v omezeném prostoru.
10. 5. 2018 20:23
Re: Ad Clio
Je to standardni clio R.S.
Melo tam byt samozrejme na porovnani R.S. Trophy, protoze to ma presne svor vpredu, +20 koni, vyrazne se zapracovalo na EDC (ackoliv to se mohlo dostat uz i do normalnich RS tohoto modeloveho roku, nevim).
Verim, ze ten jareš bude zabavnejsi, ale R.S. Trophy by ho na okruhu dalo.

Jo a abych nezapomnel, auto za 580 (Clio Trophy by bylo STALE vyrazne levnejsi) vs limitka za 850. Ale chapu, s necim to porovnat museli....
10. 5. 2018 21:01
Re: Ad Clio
Mně bylo jasný, že je to "obyčejný" CRS. A koukal jsem, že to Trophy je asi za 650, to je furt 200 domů. Jen mě mrzí, jak Machala dává najevo svojí nechuť k Renaultu. Viz. tenkrát test Kadjara atd... V testu zazní, že i s Cliem je sranda, ale v první větě v psanym testu píše, že se bavil jen s jedním. Paráda.

Tím ale nerozporuju, že ten Yaris byl v testu zábavnější.Jenže za těch 850 + - bude už skoro Megane RS. ;-)
10. 5. 2018 21:07
Re: Ad Clio
Me to prijde ok, nejakou nechut tam uplne nevidim.
Jsem ale obecne zastancem toho, ze nes srovnat dve auta, ktera proti sobe nestoji, tak radeji nesrovnavat vubec. Tady to jeste "jaks takz" slo. Ale jak uz jsem psal, melo tam byt Clio Trophy.
Avatar - Ada je zase tady
10. 5. 2018 23:24
Re: Ad Clio
nechuť k rendlíku cítí každý normální řidič. Je to totiž křáp. :-!
Avatar - iudex
11. 5. 2018 08:12
Re: Ad Clio
Išiel si s tým Cliom RS? Asi nie, pretože si nie som istý, že by si obhajoval práve jeho verziu dvojspojky. To, že dvojspojka dáva zmysel pri aute s výkonným motorom je pravidlo, ktoré všeobecne platí pri 911ke či Huracáne, ktoré majú naozaj výkonné motory a ktorých automaty sú naozaj špičkové. Ale zrovna EDC v Cliu nezbiera chválospevy, ostatne aj samotný Renault si to uvedomil, keď vo verzii Trophy zdôrazňoval, ako vylepšil a zrýchlil dvojspojku oproti klasickému RS.
Zrovna z môjho pohľadu je to presne naopak, pri aute pre zábavu má ten manuál stále miesto, v rodinnom kombíku nech sa o radenie stará automat.
Avatar - _Karel_
10. 5. 2018 20:46
Re: Ad Clio
Mám takovou teorii, že něco jiného je redakční test dvou HH, a něco jiného je srovnání pouze na okruhu.
10. 5. 2018 21:04
Re: Ad Clio
No jo, ale HH asi nebude konstruovanej pro rodinné víkendy... To pak můžeme testovat obyčejný verze, max. nějaký GTčka (nemyslím GTI, ale třeba Megane GT. HH má bejt ostrý zábavný auto.
10. 5. 2018 21:09
Re: Ad Clio
Svatá pravda. HH se přece nekupuje jako první ani druhé auto do rodiny. Je to přece jen speciální kategorie pro speciální požadavky a podle toho by se k tomu mělo přistupovat.
Avatar - _Karel_
10. 5. 2018 21:18
Re: Ad Clio
Tak pokud bych měl na to, abych si koupil třetí auto do baráku, jen pro radost, zcela jistě by to nebyl HH.
Avatar - iudex
11. 5. 2018 08:20
Re: Ad Clio
No tak povedz, čo zábavné by si si kúpil za cenu toho Clia RS? Ak to nemá byť malý hotheč, ale "pravovernejší" športiak, tak si cenovo niekde úplne inde, veď najlacnejší "pravý" športiak je Toyota GT86 za 820t Kč a dynamicky nestačí ani na to Clio; trošku výkonnejšie kupé typu Alpina sú už svetelné roky vzdialené. (druhá vec je samozrejme nezmyselná cena Yarisu, ale to nemusí nikoho z nás trápiť, keďže sa nedá kúpiť).
Btw. malý hotheč nemusí byť až tretím autom, najčastejšie býva tým druhým, popri povedzme väčšom kombi či SUV, viď moje.auto.cz a x príkladov. Tretie auto si v našich podmienkach skutočne kupuje málokto.
Avatar - _Karel_
11. 5. 2018 08:34
Re: Ad Clio
Prima, ale koukni ještě jednou, na co přesně jsem reagoval. Na třetí auto. To Clio bych si spíš dokázal představit jako druhé auto pro ženu. Mluvím samozřejmě jen za sebe, ale pokud bych si mohl dovolit koupit, zaparkovat a udržovat třetí auto, dovedl bych si představit dost aut mezi Mustangem a řekněme 240i, ale pro Clio ani žádný HH bych argument určitě nenašel.
Avatar - iudex
11. 5. 2018 08:39
Re: Ad Clio
OK, keď sa bavíme všeobecne, a nie v cenovej hladine Clia, tak máš samozrejme pravdu, tretie auto už nemusí byť ani praktické ani racionálne, z môjho pohľadu by to bolo niečo ako Cayman, malé, rýchle a agilné.
11. 5. 2018 13:13
Re: Ad Clio
Zase ak sa bavime o 3. aute v cenovke Clia (t.j. 20-25k euro), nie je dovod uvazovat len nove auta. Ako mam rad nove auta, tak pri hracke s najazdom 5k rocne nie je na to dovod. S takym rozpoctom mas naozaj silny vyber roznych zadokoliek rozneho veku (povedzme do 5-10 rokov, nech to nie je vrak).
Avatar - _Karel_
10. 5. 2018 21:15
Re: Ad Clio
Co má být HH, to si každý specifikuje podle svých požadavků. Pro někoho téměř nekompromisní auto na okruhy, pro jiného běžné (nebo i rodinné auto) s kterým si může i užít. I těch druhých případů sem chodí dost.
Avatar - iudex
11. 5. 2018 08:21
Re: Ad Clio
Tých druhých prípadov je tu prevažná väčšina. ;-)
11. 5. 2018 14:08
Re: Ad Clio
Což nevylučuje ty rodinné víkendy. Doma mám už třetí vcelku ostré auto a jezdím s tím vše včetněd dlouhých dovolenkových přesunů. Jsme jen 2 takže mi stačí HH, ale měl jsem i HC, které je pro rodinu pořád velmi rozumně použitelné, i pokud se jedná o R-ko nebo Cupru, což jsou myslím v kontextu třídy vcelku ostrá i zábavná auta, resp. dnes asi ta nejostřejší.
Avatar - Ja Prvni 123
10. 5. 2018 20:10
No.. to jsou pindy...
Komentáře jsou od začátku veskrze subjektivní... a když to shrnu, tak já to vidím z toho záznamu tak, že tím, že se Vám špatně jezdí s dvouspojkou... a Yaris Vám byl sympatičtější a tak jsme s ním jel trochu rychleji.
:-)
Dvě vteřiny jste ztratil jen tím špatným řazením do zatáčky, co je vidět na tom závěru... pokud jste podobně špatně řadil i v těch ostatních 20 zatáčkách, tak jste na rovinkách zase musel dost najet!
:-)

Jediný + toho Japonce je ten samosvor, to je jasný... ale za ten rozdíl ceny a každodenní použitelnosti to asi nestojí.
Rozbalit vlákno
3
10. 5. 2018 20:50
Re: No.. to jsou pindy...
GRMN je v pohodě, já tím každý den vozím děti ze školy ;-) Je to tvrdé, ale až na nutnost více zpomalit na retardérech je to v klidu...
Avatar - iudex
11. 5. 2018 08:06
Re: No.. to jsou pindy...
Pindy sú Tvoje reči. Prepáč, ale človek, ktorý sa tu vytešuje nad starým Puntom ako nad posledným mechanickým čistým autom predsa nemôže zároveň kritizovať Yaris, inak si totálne šliape po jazyku. Predsa niet oldschoolovejšieho, poctivejšieho malého hotheču ako Yaris s veľkoobjemovým motorom, kompresorom (kto to ešte dnes má?), manuálnou prevodovkou a klasickým samosvorom Torsen, veď to je mechanická stará škola ako vyšitá! Takže Tvoj postoj sa javí, sorry, ale ako kyslé hrozná. ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
12. 5. 2018 22:12
Re: No.. to jsou pindy...
Proč by nemohl?
Nechápu... to jako že vlastnictví Punta mě neopravňuje k tomu, vyjadřovat se k něčemu tak dokonalému, jako je Toyota?
A nepomůže mi ani, že mám ty Punta dvě? To už by mohlo dát skoro jako jedna Fábie, ne?
;-)

A moje řeči směřují primárně k tomu testu...
10. 5. 2018 20:10
Machi je strasny typek
Ked povedal Yaris GöRöMöNö, tak som uz len cakal kedy z neho vypadne Teleke z Tölökö >:D
Rozbalit vlákno
5
Avatar - _Karel_
10. 5. 2018 20:48
Re: Machi je strasny typek
Nicméně ten název (GRMN), to je opravdu něco. Nad tím musely desítky lidí dumat roky.
Avatar - Floyd
10. 5. 2018 23:55
Re: Machi je strasny typek
>:D >:D >:D :yes:
Avatar - iudex
11. 5. 2018 08:22
Re: Machi je strasny typek
Toyota si o blbé vyslovovanie či o ironické poznámky koledovala tým blbým názvom. ;-)
11. 5. 2018 08:26
Re: Machi je strasny typek
100% souhlas
11. 5. 2018 10:44
Re: Machi je strasny typek
No prave pri Machim som si tym nie uplne isty. Doteraz pamatam na jeho Huyndai i30 N "Performans" :)))
11. 5. 2018 05:25
Pindání...
...v tom se tu někteří tak rádi vyžívají. Za vším se hledá nějaká spiklenecká teorie. Clio R.S. degraduje převodovka, není o čem diskutovat. Ta jediná mě zhatila zážitek z prázdného dlouhého kopce plného zatáček. Ale jestli mám mít auto pro radost, kde právě ta dostává na frak něčím tak důležitým jako je řazení.

Yaris jsem nejel, nemám však důvod podle všech testů pochybovat nad jeho zábavností, dá se o tom dlouze a zbytečně pindat, ale to je asi tak všechno.

Btw: Tak hloupý název jako GRMN se nedá pořádně vyslovit jinak, Mino by si měl stoupnout před zrcadlo a několikrát tu příšernost vyslovit. A pak už se jen omluvit ;-)
Rozbalit vlákno
12
Avatar - iudex
11. 5. 2018 08:27
Re: Pindání...
Presne. Všetky testy sa unisono zhodnú v tom, že prístup Toyoty, ktorá postavila klasický hotheč proti všetkým súčasným trendom, bol z hľadiska jazdy a zábavnosti správny a je to rozhodne najzábavnejší malý hotheč. Síce sa ten prístup bez kompromisov prejavil na úplne nezmyselnej cenovke, ale keď nehodnotíme autá z hľadiska value for money, ale auto samotné, tak to zrejme bude špička.
Mimochodom neviem či si tam ešte bol, keď mi Ondra Ch. hovoril, že medzi autami, ktoré ho najviac v poslednej dobe oslovili, bol práve Yaris GReMliN, za volantom ktorého sa vraj úžasne bavil.
11. 5. 2018 08:34
Re: Pindání...
Navíc s tímhle přístupem ke konstrukci se GRMN stane sběratelskou raritou, která minimáoně neztratí na hodnotě i přes svou ošklivost. ;-)
Avatar - iudex
11. 5. 2018 08:44
Re: Pindání...
Či na hodnote nestratí, to neviem, ale určite bude veľkou exotikou a o pár rokov budú všetci padať na zadok, ak sa niekde na zraze objaví. I také Polo R WRC: [odkaz] bude vedľa GRMN masovkou.
>:D
11. 5. 2018 10:36
Re: Pindání...
no ja tak nejak pochybuju ze soucasny auta se stanou natolik legendarnima, aby to salo za rec, ta doba legendarnich aut se tak nejak zasekla, a v dobe kdy by dnesni auta mohli bejt legendama, jiz drtiva vetsina lidi kteri v nich legendu uvidej bude pokde tak rikajic "pod drnem" :-!

staci se podivat na beznejsi HH legendy stare 30 let (ne na specialy jako treba R5 Turbo II v limitce), prvni Golf GTI, Clio Williams, a dalsi, vsechno auta ktery dnes poridis za relativne smesnej peniz i v super stavu, ocekavat ze za 30 let bude mit GRMN nejam vyraznou cenu je dle me utopie, v te dobe bude davno zapomenut a tech par vraku co zbudou bude hodnotnych zberatelsky jen pro par duchodcu co nad tim ted slintaj v diskuzich :-!
Avatar - white label
11. 5. 2018 11:14
Re: Pindání...
Golf I GTI v super stavu za relativně směšnej peníz? Definuj "směšnej peníz".
Navíc GRMN je limitka, takže tady by se hodilo spíš srovnání třeba s Golfem II Limited a ten dnes stojí (v perfektním stavu) docela balík.
11. 5. 2018 13:05
Re: Pindání...
smesny penize je, ze to auto stoji min nez stavalo, pro kazdeho je smesny peniz jina suma, pro nekoho stovka, pro nekoho tisicovka a pro jineho miliarda :yes:
11. 5. 2018 13:26
Re: Pindání...
Mas, ale vo svojej uvahe fakticku chybu. Povazujes Yarisa za bezne auto.

Je vsak vinomcne, lebo ich vzniklo len 400+200 kusov (takeho LFA je 500 kusov!) a je postavene podla receptu, ktory v tejto triede nikto 10+ rokov. V podstate posledne podobne auto co ma napada boli JPN verzie Civicu TypeR s atmo 2litrom a samosvorom a aj to je o triedu vacsie a tazsie auto.

Motor z Lotusu je vynimocny charakterom a spolu s naladenim robia auto unikatnym. Ak pridas obmedzenu ponuku, ktora sa aj napriek cene vypredala myslim za 2 dni, tak je zjavne, ze o auto bude zaujem aj nadalej a cena nema dovod vyrazne klesat.

Ekvivalent by bolo Polo G40 resp. Golf G60 a podobne fajnovosti a tie su v adekvatnom stave vsetko len nie lacne ;-)
Take Clio V6 Phase2 stoji viac ako nova Alpina ak sa obcas zjavi na predaj. :-)
11. 5. 2018 14:45
Re: Pindání...
takovejch limitek ktere lidi zapomeli a dnes nemaj zadnou vetsi hodnotu je spoutsta, jako myslet si ze tohle se povede u Yarise chces hodne kuraze

a to s tim motorem z Lotusu je uzasna vychytavka, asi stejna jako kdys se do Lotusu davali motory od Toyoty? a ve finale je to tak ze motor je od Toyoty a jen stejny typ dodavaj pro Lotus ktery je dava do Elisu

doba se zmenila, precti si poradne co pisu, dnes nestaci udelat limitku aby z toho casem bylo neco jo vyhledavaneho a ceneneho ;-)

Clii V6 2 je na prodej docela dost, a ty predrazeny tam lezej v nabidkach roky ;-) to auto ma u tu vyhodu ze to neni prestavba Renaultu, ale oproti porizovaci cene noveho je dnes porad levnejsi, jinak zvlast ceneny kousek ktery se na investici nevyplati, nasazis do nej vic nez za kolik prodas :yes:
11. 5. 2018 16:38
Re: Pindání...
Netusim co bude a nemam problem uznat, ze po Yarise nakoniec nestekne ani pes. Len predsa nema to image supersportu ani legendy ako BMW M3 CLS. Pravdu ukaze len cas.
Myslim si vsak, ze mu vyrazne pomoze mala seria a fakt, ze je tak velmi odlisne od ostatnych...

Ad motor z Lotusu - mas to zle. Toyota dodava blok a par dalsich komponentov, ich motory boli len tie atmosfericke a aj tie mali upravy. Tato kompresorova verzia je stavba Lotusu. Skus ukazat auto co ju pouziva ;-)

S Cliom tiez nesuhlasim, ale rad jedno kupim. Podmienka je Phase 2 (teda 250 konovy motor) a excelentny stav. 60k za neho nedam, ale realne som nevidel ani za 40k co cca stalo nove a taku cenu by som zvazoval. Ale samozrejme rad si pozriem odporucania, mozno neviem hladat. :-)
11. 5. 2018 18:33
Re: Pindání...
pokud chces neco jako auto/veterana kupovat na ukladani financu, tak musis pocitat i s inflaci, jinak je to jak jsem psal jen kasicka na to jak utratit penize a nejen nic nevydelat, ale jeste trosku prodelat tim ze do toho penize sipes

ja jiz zkusil 2 veterany a na obou vydelal, u tretiho jsem se nakonec nerozhoupal a prohloupi, na nem jsem mohl asi trhnout nejvic :'-(
Avatar - Ja Prvni 123
12. 5. 2018 22:15
Re: Pindání...
No - takhle nějak to mělo být napsaný... a byl by klid.

Proč teda pokus o srovnávací test... a pracná a nepřesvědčivé argumentace?
Avatar - Ja Prvni 123
12. 5. 2018 22:17
Re: Pindání...
Jo, je to možný, že ta převodovka je tak špatná, že se s ní líp řadit nedá... to by pak byl průšvih.
11. 5. 2018 10:22
aha
uzasne moznosti nachazi Martin Machala a redakce auto.cz jak co nejsnaze pohanit aspon trosku znacku co nam nevoni >:D proste a jednoduse proti nedostupnemu HH za 850k postavime uplnej zaklad Clia RS za 590 tisic >:D

"mohli jsem sice otestovat proti GRMN Clio RS Trophy nebo Clio RS 18, ....ale ne, my si rekli ne, kdys test, tak uplne o nicem a tak, aby proste Rencek nemel sanci" tohle v tom testu a u tohohle videa proste schazi :-!

jinak video, to je kapitola samo pro sebe, prehledneme strih ktery je jak z rukou studenta nulteho rocniku filmove skoly co se na ni dostal jen protekci, ale ten zvuk, no to je lahoda, hudba krici ze neni sliset slova ani motoru, takze ohulime volume aby jsem vubec ty zvasty sliseli, a nakonci videa hudbu jeste zesilime, aby sousedi vedeli ze sledujeme neco kde hraje muzika, bravo bravo :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
11. 5. 2018 11:06
Re: aha
Redaktor v diskusii písal, že si pýtali verziu Trophy, ale táto nebola k dispozícii, tak zobrali štandardné RS. To ostatne nie je nič nové, predajca/importér nemá k dispozícii predvádzačky presne v takej verzii, ako sa to hodí nejakej redakcii, rieši sa to tu pri každom porovnávacom teste.
11. 5. 2018 12:17
Re: aha
Vždyť Clio RS Trophy mají přímo v Mostě na okruhu. :-) :-)
[odkaz]
11. 5. 2018 13:08
Re: aha
jak jsem psal v diskuzi pod testem netestem, proste jsou liny zavolat do Nemec a pujcit si tam

ale jako chapu, tento web je jiz vesmes bulvar, tam us autonovinarina spise spada do kolonky "projed se tim natoc video na okruhu a pak neco sepis na par vet at mame prokliky" >:D