Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Ada je zase tady
Hezké
| 25. 5. 2018 08:27
Možná bych preferoval takový vůz (s danou motorizací a průchodností v terénu) spíše s plnou vícemístnou karosérií - např podobně jako VW Caravelle - tedy bez nekryté ložné plochy.
Avatar - vabis
Hezké
| 25. 5. 2018 08:39
Pick up se voli vetsinou na praci, nebo z duvodu ceny. Klasicky off road je lepsi na cestovani. Landcruisery jsou jasna volba v kazde cenove relaci. :yes: S VW jezdi po Africe leda "expert" Pepa z TV. Forda bych nechtel, navic po face se mi libi min, i kdyz 3.2 TDCi neni spatny motor. Terennich dodavek neni moc, Delica vymizela a na Sprinter 4x4 vsichni nemate. Caravelle umela v terenu naposledy T3.
Avatar - Ozzman
Hezké
| 25. 5. 2018 09:06
Třeba něco... něco jako Touareg? >:D
Avatar - J@...
Jen drobnost
| 25. 5. 2018 08:39
u pěkného testu, spravte si přeházené hodnoty spotřeby v tabulce. ;-)
Avatar - Blue Sun
Bureš
| 25. 5. 2018 08:48
se ani od počátku netají tím, komu fandí. A celý test podle toho vypadá. Že pick-upy zcivilněly kvůli příchodu Amarouna? Panejo, to začalo už v době, kdy VW o Amaroku ještě ani neuvažoval.
Srovnávání pružnosti u dvou automatů s tak rozdílnými počty stupňů na předem definovaný převod je kravina století, ale to je tak nějak běžný místní kolorit. Zkrátka není nad to rovnou nahrát potřebnému vítězi.
Bureš
| 25. 5. 2018 09:00
Přesně, ale co bys taky čekal od buržousta v žoldu kapitalistickýho neřádstva.
Avatar - Blue Sun
Bureš
| 25. 5. 2018 09:14
Eh? Ne, že bych se i jen chtěl tvářit, že ti rozumím.
Avatar - Dinar
Bureš
| 25. 5. 2018 10:09
On tím jen říká, že tobě rozumí, a není to nic složitého. ;-)
Avatar - Blue Sun
Bureš
| 25. 5. 2018 10:12
Nezdá se... ale nepřekvapuje.
Avatar - mariov8
Bureš
| 25. 5. 2018 09:16
Já bych to tak kategoricky neviděl, s oběma jsem jel (a ne jednou), oba jsou pick-upy, oba v podstatě nejprodávanější na trhu. Mají srovnatelný pohon a pohonem i výbavou jsou nad Mitsubishi L200 i Toyotou HiLux, které se prodávají spíše jako ti pracanti. Nemám nějak zvlášť rád VW, ale proti Amaroku lze mít jenom málo výhrad (zvláště pokud s ním nemíníme opustit komfort kontinentální Evropy nebo jezdit celý den v dolech). To Ford má sice strašně charismatický motor a vnější design je odvážnější (pick-up podle mne nemá vypadat jako auto pro buzny), ale vevnitř to je plastové království kde se tlačítka vyklají jak v dětském autíčku z číny a ta převodovka nechává klouzat měnič víc než automat v klasickém mercedesu ze 70/80 tých let. Převodovka úplně zabíjí ten motor (8/6 kvaltů je jedno, když motor na to má charakteristiku, nepotřebuje milión rychlostí), i Navara se čtyřválcem 2,3 jede podstatně lépe. A ta přístrojovka, to je koncept, který překonali jenom u Peugeotu. Proto výsledku rozumím, ale rozumím také těm, co dají přednost Fordu s jeho zcela odlišným pojetím, protože stále to není špatné auto (prostě je trochu po americku humpolácké a ten VW je typicky německy dokonalý ale strohý) a i cena po slevě na zákazníka bude jinde než u VW.
Avatar - Blue Sun
Bureš
| 25. 5. 2018 09:26
Zapomínáš na stroj, který v podstatě kategorii luxusních pick-upů vytvořil, a to je právě Navara. V dobách, kdy Volkswagen ani nesnil o terénních autech.
A jak je vidět tady, plastové království je v obou testovaných strojích. Ovšem k posouzení mi stačilo "VW je typicky německy dokonalý"... více nepotřebuji.
Avatar - mariov8
Bureš
| 25. 5. 2018 09:30
Ale no tak, jedno slovíčko ti stačí k posouzení?

Možná ani není přesné, ale když se podíváš na spáry, jak pracují tlačítka, jak je všechno "uklizené" (což nemusí být vždy ergonomicky lépe). Ale mezi řádky máš pravdu, většině lidí na našem trhu se bude více líbit ten strohý a technicistní (to je asi lepší popis než dokonalý) Amarok.
Avatar - Blue Sun
Bureš
| 25. 5. 2018 09:45
Stačí. Vidím v něm předsudky a to mi bohatě stačí.
Avatar - Ozzman
Bureš
| 25. 5. 2018 10:14
Chápu jak to myslíš, ale zrovna Ford je tady docela s redakcí za dobře, takže snaha Ford pošpinit v tom nevidím... jen si myslím, že hodnocení interiéru u takových aut by nemuselo mít takovou váhu, aby rozhodlo test.
Avatar - Blue Sun
Bureš
| 25. 5. 2018 10:26
No... trošku jsi s touhle reakcí sedl mimo, ale to nevadí. Můj komentář o předsudcích byl k "německé dokonalosti" u příspěvku Maria.
Jinak si nemyslím, že by mělo jít o snahu pošpinit Ford, to by mu nemohli připsat nic dobrého. Bureš zkrátka jen ukazuje, že je stoprocentní VW fanatik a pro svou modlu udělá cokoli.
Avatar - Ozzman
Bureš
| 25. 5. 2018 10:31
Myslím, že má reakce je právě k tomu, co píšeš... pokud by byl takový VW fanatik, tak Ford nechá propadnout na subjektivních hodnocení a to včetně jízdy...

Proto nějaká zaujatost je spíše zapříčiněna nerozvážným zvolením slov autora.
Bureš
| 25. 5. 2018 11:31
Takže francouzská dokonalost? >:D
Avatar - Blue Sun
Bureš
| 25. 5. 2018 11:33
Eh, opět mimo, bublino?
Bureš
| 25. 5. 2018 11:39
Z evropských výrobců jsou právě ty němečtí precizností narozdíl od ostatních proslulí. Co k tomu chceš namítat?
Avatar - Blue Sun
Bureš
| 25. 5. 2018 13:10
Před dvaceti lety možná.
Bureš
| 25. 5. 2018 13:13
Ale prdlačky, projdi si to, sedni si, osahej, projeď.
Avatar - _Karel_
Bureš
| 25. 5. 2018 13:06
A rozhodlo?
A jak vůbec test dopadl? 7,57:7,59 - je to vítězství? Já v tom vidím jasnou plichtu.
Avatar - Ozzman
Bureš
| 25. 5. 2018 13:40
Psychologicky ano, autor našel vítěze... byť o prsa asijské dívky...

Mě u těchto dvou neuráží ani jedno auto a sám nevím, kterému bych dal přednost... jen se tu zas naráží na ten způsob hodnocení, kdy může vyhrát souboj sportovních auto s větším kufrem, nebo tady pracant s lepším interiérem (byť si rozhodně nemyslím, že by Amarok byl horším autem). Co řeší Blue Sun.. to neví asi ani on sám, ale něco se zaujetím testéra...
Avatar - _Karel_
Bureš
| 25. 5. 2018 13:45
Chodícího mindráka jsem neřešil. ;-)
Já ve vyznění testu vidím " více pracant Ford, více silnice Amarok".
S hodnocením je to stejný jako u hothatchů - někdo chce univerzála, někdo chce "závodničku". Někdo se bez kufru neobejde, jinýho nezajímá. To bodování bychom asi měli brát jen jako zábavnou třešničku.
Avatar - Ozzman
Bureš
| 25. 5. 2018 14:06
To bodování by šlo upravit a pak by bylo vše ok ;) >:D Jinak souhlasím, vyznění testu chápu stejně... ale pak by možná chápali všichni >:D
Avatar - Emel
Bureš
| 28. 5. 2018 08:48
Pro mě je tím nejdůležitějším argumentem "lepší motor a převodovka". Při takhle vyrovnaném výsledku se to ale dá interpretovat tak, že rozhodlo vlastně cokoli :-)
Avatar - N6600
Vitaz jasny...
| 25. 5. 2018 08:51
Porovnavaju sa pracanti a vyhra lestenka... Co dodat...
Avatar - Ozzman
Vitaz jasny...
| 25. 5. 2018 09:03
Tak nějak... Amarok vyhrál o prsa, ale nejvíc bodů nahnal na rozdílu hodnocení interiéru.... pracovního auta... Kdepak... přesně jak jsem tady minulý týden říkal... vážené bodování a u takových aut by to zrovna bylo potřeba.

Jinak auta se mi líbí obě.
Avatar - iudex
Vitaz jasny...
| 25. 5. 2018 09:19
Ťažko povedať. Ja som párkrát šiel na aktuálnom Rangeri s touto 3,2kou, išlo o najdrahšiu verziu s všemožnou výbavou, ale ten pocit z auta na normálnych cestách bol fakt taký... pracovný. Na diaľnici a bežných cestách sa to auto cítilo tak akosi nepatrične. Majiteľ s ním však jazdil ako s bežným osobákom, pickup si kúpil len kvôli občasnému prevozu pracovného náčinia na korbe, ktoré by do kufra bežného auta nedal (jednak z hľadiska rozmerov, jednak zničenia interiéru) a tiež na ťahanie prívesu. Žiadny offroad s tým ale nerobil. A myslím, že jeho využitie je typické pre majiteľov týchto áut: pickup majú kvôli prepravnej kapacite a výhodám otvorenej korby, nie kvôli šanteniu mimo cesty, teda chcú robustnejšie auto, ktoré odvezie veľa a znesie aj trošku drsnejšie pracovné zaobchádzanie, ale inak vnútri nech vyzerá ako osobák so všetkým komfortom a nech aj dostatočne civilne a komfortne jazdí. Preto z môjho pohľadu to civilnejšie poňatie á la Amarok viac triafa väčšinové požiadavky.
P.S. ten majiteľ nakoniec Rangera predal kúpil klasické SUV (Q7).
Avatar - mariov8
Vitaz jasny...
| 25. 5. 2018 09:32
Jo, takhle vypadá nejčastěji klientela co si tyhle auta kupuje.
Avatar - Ozzman
Vitaz jasny...
| 25. 5. 2018 10:16
Tohle chápu, já spíš narážím jako u každého testu, že zrovna rozdíl interiéru rozhodne o vítězi v této kategorii... je to jako ta pověstná velikost kufru u sporťáku. I když Amaroku nemohu upřít hodnotnější interiér, u testu Pickupů by tohle mělo mít nižší váhu. A vůbec mi nevadí, že Ranger prohrál a to jen zanedbatelně...
Avatar - mariov8
Vitaz jasny...
| 25. 5. 2018 09:26
No, oba tyhle pick-upy umí být v pracovním provedení, ale to je u obou jiná specifikace! A také 2/3 cena i instalovaný výkon poleze výrazněji dolů...
Avatar - N6600
Vitaz jasny...
| 25. 5. 2018 10:56
Ale podstata vyuzitia auta zostava, alebo nie? Snad budem pickup pouzivat na nespevnene cesty, nosenie dreva, alebo inych veci na chatu a tak. Na prevoz materialu po spevnenych cestach si vezmem nejaky Ford Transit a ten toho odnesie viac, nez pickup.
To, ze bude mat pickup iny vykon a cenu snad z neho nespravi auto do mesta typu Aygo.
Avatar - mariov8
Vitaz jasny...
| 25. 5. 2018 12:49
Moment, obidva výrobky idů nakonfigurovat: 1. tu máš, zamestnanec, 2. kupujem to pre seba, susedia nech sa pos*rů... o tom ja píšem.
Vitaz jasny...
| 25. 5. 2018 11:42
A to se to tu rozčilovalo u Clia s Yarisem. Neříkal jsem, že nelze nasadit stejná kritéria napříč kategoriemi? :-! ;-)
Avatar - Ozzman
Vitaz jasny...
| 25. 5. 2018 13:42
Vždyť já jsem panu Machalovi už asi 3x během posledního roku vypisoval, ať zkusí sestavit vážené hodnocení, kdy pro každý typ testovaných vozidel budou jinak nastavené váhy (samozřejmě jednotně pro všechny Offroady, Hothatche, MPV... atp..). Napsal, že on takto boduje... ale pokaždé asi jinak >:D a všichni ostatní z redakce také po svém >:D
Avatar - xenon04
číslíčka
| 25. 5. 2018 09:12
Nefandil jsem ani jednomu, jen mi to při tak těsném výsledku nedalo...
Rozhodla to Spotřeba udávaná >:D údaj k ničemu, který když se vynechá, karty se obrátí 7,58 ford vs 7,53 vw

nepřemýšlel někdo z redakce dát těm jednotlivým kapitolám hodnocení různou váhu?
Byl by to hezký test
| 25. 5. 2018 09:13
Ale ta poslední věta ho celý shodila... nechcete ji ještě smazat? Je to srovnání od začátku, proč musí mít vítěze????

Navíc srovnáváte Forda co dělá a VW co by dělal kdyby neměl to a namto. Kdyby neměl to a tamto, asi by to v terénu taky vypadalo jinak, ne?

A že pro kluky z kanceláře vyhraje Amarok? To by si beztak každý domyslel ;-)
Avatar - iudex
Byl by to hezký test
| 25. 5. 2018 09:21
Presne tak. Celý test fajn, solídny a objektívny a na záver to celé šmahom ruky autor zabije takýmto konštatovaním. 8-s Ako v zásade by som sa rozhodol rovnako, ale potom to vyznenie testu a čiastkové hodnotenia nesedia so záverom.
"Drobnost" k testu, aneb proč se Amarok choval jinak
| 25. 5. 2018 09:56
V testu je zmíněno následující:

"obutí pak mělo vliv nejen na spotřebu, ale také na jízdní vlastnosti. Amarok totiž kvůli nim nebyl na silnici příliš jistý, až by se zdálo, že při rychlých změnách směru trochu plave. To jde ale na vrub právě gumám, z předchozích zkušeností dobře víme, jak jinak Amarok pohyb po běžných silnicích zvládá a v oblouku je stabilní."

Ano, skutečně jsou v tom pneumatiky, ale je to ještě trochu jinak. BF Goodrich AT nejsou žádné šunty, tak jsem se trochu více podíval na obrázky a na detailu kola je vidět pravá příčina toho odlišného chování testovaného Amaroku. Místo standardního rozměru 245/65 R17 má totiž testovaný vůz obuty podstatně vyšší pneu 245/75 R17, což dělá jen na poloměru 2,5 cm navíc. Do terénu je to super, protože se podstatně zvýší světlá výška, na silnici je to samozřejmě horší...
A že testované auto nemá uvedený rozměr pneu zapsaný v TP, protože není homologovaný, raději necháme stranou :-)
Avatar - xenon04
"Drobnost" k testu, aneb proč se Amarok choval jinak
| 25. 5. 2018 10:01
tím se vysvětluje i ta (ne)odchylka při měření rychlosti :yes:
Avatar - Emel
"Drobnost" k testu, aneb proč se Amarok choval jinak
| 28. 5. 2018 08:55
Dobrý postřeh :yes:

Nemá ten speciál jinou homologaci než normální Amarok, nějakou skoro-individuálku?

Jinak... u Rangeru zase kola působí v zadním podběhu dost utopená... a tentokrát si nejsem jistý, že za to může má neoblíbená černá
[odkaz]
Avatar - hennessy7
Za sebe VW prostě ne
| 25. 5. 2018 15:06
Zkoušela jsem Amarok, Ford, Mitsubishi, Hillux i Navaru a vyhrál Ranger. U mne tedy i vzhledově, zřejmě mám jiný vkus. Amarok mi přišel jako načinčané nepracovní velké auto. Každopádně jízdně jsou všechna tato auta pochopitelně "těžkopádnější", rozdíly byly dle mne minimální, dané spíše jinou motorizací/výkonem. Nebudu sledovat, jestli to či ono auto líp zabírá v zatáčkách nebo svižněji jede po rovince, pro mne byl podstatný pracovní výkon, tam se mi líbil Ford i Hillux. Další rozhodování bylo čistě subjektivní - více místa vzadu, vzhled hardtopu a i cena. Nevím, kde jste vzali, že je VW levnější, VW bylo vždy při srovnání s jinou značkou suverénně nejdražší. Jestli se to za 2 roky změnilo, netuším. Ty 3 (_!_) tlačítek uvnitř bych taky nemusela mít, (Duster, co jsem měla předtím, byl v tomto úsornější), ale to měla všechna tato auta. A kupříkladu v Jeepu Grand Cherokee mi to připadalo jak v raketoplánu. :-) Je to čtyřkolka 2.2, nemám automat, protože mám ráda manuál, nemám kožená sedadla - vadí mi - vy se v nich nepotíte jak hovado? Jsem spokojena. :-)
Avatar - 3_diamanty
Za sebe VW prostě ne
| 25. 5. 2018 19:38
ja by som z tejto kategiorie aut chcel L200 2,4DID 133kw ... amarok bude isto super ale predsa len L200 bude bez debaty viac offroadova :yes:

ja som sa v kozenych sedackach v pajere vzdy smykal ... v zime zase boli neskutocne studene a kym sa elektricky vyhriali tak uz bolo neraz aj "neskoro" ... niet nad klasicke latkove sedacky .. tie podla mna nemaju chybu... koza je samo o sebe super material povedzme na topankach alebo opasku ale zrovna na sedackach v aute by som ju nikdy nechcel ... takze plne vas chapem :yes:
Avatar - Beefcake
Za sebe VW prostě ne
| 25. 5. 2018 20:06
Neviem, preco by L200 mala byt offroadovejsie auto. A obavam sa, ze ta technika nebude najnovsia.
Avatar - hennessy7
Za sebe VW prostě ne
| 25. 5. 2018 20:39
Mitsubishi mělo vzadu nejmíň místa, a protože jsme všichni hodně rostlí a občas se potřebujeme všichni vlést jen do 1 auta, tak to pro nás bylo podstatné. ;-)
Za sebe VW prostě ne
| 26. 5. 2018 23:28
Soustruzi z redakce pozapoměli na pár drobností, které by asi trochu zahýbaly s hodnocením.

Uvedené auto má vzadu listové pružiny v provedení "Komfort" a tím sníženou hmotnost nákladu na 800 kg. Ranger vždy uveze přes 1000kg. S odpružením "Heavy duty" se jízdní vlastnosti Amaroku podstatně změní - bude prostě tvrdší s horšími jízdními vlastnostmi - nebude ty díry na silnici tak žehlit.

Amarok má sice šnorchl, ale stejně dokáže brodit jen 500mm. Ranger i bez šnorchlu zvládá 800mm. Všechno, co by mohlo ponořením nějak utrpět, je umístěno nahoru. Takže šnorchl na Amaroku je jen zbytečné kurvítko aerodynamiky.
Avatar - Emel
Za sebe VW prostě ne
| 28. 5. 2018 08:52
Dá se koupit Ranger s pořádným motorem a bez kůže?

Jinak... kůži úplně nemusím, ale do pracovního auta má své přednosti.
Avatar - hennessy7
Za sebe VW prostě ne
| 28. 5. 2018 11:45
Kůže do pracovního auta? Se zabahněnýma botama, špinavýma kalhotama, vruty po kapsách, čouhající metr, vypadnuvší šroubovák.... ;-\ Textil se dá dobře čistit a když by se protrhnul - ještě se mi to nestalo - tak by oprava určitě nebyla tak drahá, ale kůže se prosekne hned. Pro mne je ten 2,2 motor dostačující a ano líbí se mi i luxusnější, vyšší výbava, ale to je právě spojeno s kůží, automatem a spoustou tlačítek navíc. Třeba asistenta jízdy jsem taky odmítla. Ještě aby mi ten do toho kecal. >:D A co jsem chtěla z vyššího vybavení jsem si holt dokoupila extra.
Avatar - Emel
Za sebe VW prostě ne
| 28. 5. 2018 14:19
O boty snad tolik nejde... a běžnou špínu otřu právě z kůže líp než z látky. Vruty my teda z kapsy běžně nekoukají, to by se taky mohly zakousnout do kůže na druhé straně kalhot :-)

2.2 určitě bude dostačující a v té třídě je konkurence víc. Já si ale hodně zakládám na motoru (u každého auta) a šestiválec je prostě jiná liga. Nebo nakonec i pětiválec.
Avatar - Beefcake
Kul
| 25. 5. 2018 17:29
"Navíc se v terénu více hodí i standardně dodávaný připojitelný pohon všech kol s elektronickou uzávěrkou zadního diferenciálu, zatímco Amarok se spoléhá na mezinápravový diferenciál Torsen." - toto je vazne o pohone vsetko ? Pritom pri tychto autach to moze robit sakra rozdiel.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku