Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
Moik
Automobilky ani nechtějí, aby se to prodávalo... :no: servis žádnej, dílů málo, Čiňani napřed... čím víc to zdrží, tím dýl bude rejžák.
interier mi pride pozadu uz... to je take este klasicke renaultacke ( aj ta kaplicka, vyduchy, celkova architektura ) .. svojou DNA ako keby este casovo kdesi z clia 3 .. prveho kolesou a pod... sedela by mi tam ale ovela viac uz palubovka z noveho meganu .. obzvlast elektrovozy moderne kabiny aj tablety miluju ... tak snad
.StenLi.
Absolutne zbytocne velka, tazka, draha bateria a kvolit tomu nekonkurencie schopna cena. Ma to byt auto pre ludi s domom/garazou s el. a postacovat iba na denny najazd ktory by stacil 2,5-3x mensi. Kto chce s takymto malym EV jazdit 300 a viac km a riesi dokonca este maly dojazd a pomale nabijanie asi nepochopil urcenie tohto auta.. tak ako e😜erti co sa ztazovali na 10l spotrebu Fabie HTP na dialnici... 😄
S bateriemi v záruce ujedeš 130km
(vypočteno z uvedeného skutečného dojezdu 200 km a záruku máš i na 66% kapacity).
A je dobré mít i rezervu. Takže bych raději více než 100 km neabsovoval .
(vypočteno z uvedeného skutečného dojezdu 200 km a záruku máš i na 66% kapacity).
A je dobré mít i rezervu. Takže bych raději více než 100 km neabsovoval .
Tvoj vypocet je nezmysel. Ked vacsi Leaf so silnejsim motorom a nepatrne mensou baterkou prejde realne 300-320km tak Zoe musi dat 300 tak isto ako tvrdi skromnejsi udaj Renaultu. Koncernovy Nissan Leaf ma bezne ([odkaz] aj po zaruke cize po 160 000 km plnu kapacitu baterie a povodne brzdne dosticky takze skus si najprv nastudovat fakty a nepis nezmysly..
Josef 1
Tedy vyhrál jsi se svým vtipným dojezdem 300 km.
V článku se uvádí skutečný dojezd 200 km a záruku máš i na 66% kapacity,
Takže s bateriemi v záruce ujedeš i 130km.
V článku se uvádí skutečný dojezd 200 km a záruku máš i na 66% kapacity,
Takže s bateriemi v záruce ujedeš i 130km.
200km je minimalny dojazd pri zapnutom kureni a jazde brzda plyn, bezne je dosiahnutelnych 300km. Autobild presiel na tom aute po dialnici cca 250km, lepsi bol len Opel Amprera lebo ma 60ku baterku. Chcem vidiet ako by ste sa dopracovali na 66% kapacity baterie. 7 rocny Leaf je bezne na 80-90%, bateriam na elektromobiloch klesa kapacita casom len minimalne, preto ta zaruka 8 rokov.
Pár čísel. Kapacita baterie - 41kWh. Dle Spritmonitor reálná spotřeba 16,22. Teoreticky dojezd 253 km. Když vezmu minus 10% ztrátu kapacity baterie a k tomu 15% rezervu na dojezd, tak se bavíme o reálně využitelném dojezdu 190 km.
Věřím, že když pojedu jak trubka zoufalou ekojizdu, těch 300 dám taky. Stejně jako se spalovakem, kde když se člověk snaží, tak se taky dostane se spotřebou o 25-40% níže proti tomu, kdy jede normálně. Jen to pak není jízda, ale trapenka. Pokud to někoho baví, neberu mu to ...
Věřím, že když pojedu jak trubka zoufalou ekojizdu, těch 300 dám taky. Stejně jako se spalovakem, kde když se člověk snaží, tak se taky dostane se spotřebou o 25-40% níže proti tomu, kdy jede normálně. Jen to pak není jízda, ale trapenka. Pokud to někoho baví, neberu mu to ...
IPace
nesmyslna cena a nesmyslne oklesteni o rychlonabijeni pro CR trh, aneb kdys renaul CR vyslisi asi 4 roky skuhrani nekolika elektromobilistu a rozhodne se jim hodit jakysi zbytek z kastrolu kterej si koupi par blbu co si neprectou a prodejce jim nerekne ze to nema moznost vyuzivat rychlonaboijecek >😁 bravo Renault CR, jste cim dal lepsi :yes😒br />
i s baterkama se ve Francii prodava za v prepoctu 725 tisic vcetne rychlonabijeni, jo to se vubec nevyplati koupit ve Francii a dovest do CR, ostatne pokud je me znamo v CR je Renaultu Zoe registrovano 8 kusu, a mozna to bude vetsi cislo nez kolik jich za rok prodaj ofiko :-!
i s baterkama se ve Francii prodava za v prepoctu 725 tisic vcetne rychlonabijeni, jo to se vubec nevyplati koupit ve Francii a dovest do CR, ostatne pokud je me znamo v CR je Renaultu Zoe registrovano 8 kusu, a mozna to bude vetsi cislo nez kolik jich za rok prodaj ofiko :-!
beibej
Malý autíčko na jízdu do práce a z práce a semotamo kolem komína s garantovanou životností osm let. 300.000 víc ne.
Myslis, ze ta zaruka osm let ja garantovana zivotnost? Takze skodovka garantuje na sva auta dva roky, a kdyz priplatis,tak celych pet? To se teda vyplati.
Tady se dneska zas naslo perel a specialistu. S Toprem v cele. Ten uz byl aspon v Nemecku. Hura, bude mit o cem psat v kazdym svym teckovanym prispevku.
Tady se dneska zas naslo perel a specialistu. S Toprem v cele. Ten uz byl aspon v Nemecku. Hura, bude mit o cem psat v kazdym svym teckovanym prispevku.
Dylan McKay
Zoe si půjčuju na Madeiře a na Kanárech. Na jedno nabití max 170 km. Ale v jeho první verzi. Šikovné auto.
170km s touhle 41kWh baterkou, nebo s tou puvodni 22kWh? ja si Zoe pujcil 2x v Italii a s tou puvodni 22kWh baterkou jsem byl rad za 150km, nastesti me to bylo fuk, protoze jsme denne najezdili sotva 50-60km a 3-22kW nabijecek je tam vsude v okoli Gardy spousta na tu kartu co nam k tomu pujcili
ericn
To je přepočteno na normální stejně velké auto, např. 3x Dacia Sandero s 0.9TCe a výbavou Artica a dojezdem skoro 700km na jednu nádrž >😁
A to se vyplatí 😉
Ale tak chápu, elektromobil je zatím pro nadšence a upřímně raději bych ty peníze utratil (a trošku si přidal cca 90k) za daleko větší Nissan LEAF, který v nové generaci vypadá skvěle.
A to se vyplatí 😉
Ale tak chápu, elektromobil je zatím pro nadšence a upřímně raději bych ty peníze utratil (a trošku si přidal cca 90k) za daleko větší Nissan LEAF, který v nové generaci vypadá skvěle.
Ergo - pokud ceny všech těch EKO automobilů nebudou srovnatelné, tak pro normálního člověka jsou zbytečné. A to asi velké korporace vědí a nedovolí...
Ale inak, aj keď som fanda elektrického pohonu, zatiaľ ešte nenastala doba pre EV (cena, váha, dojazd, čas nabíjania, chýbajúca infraštruktúra...). Ale aby raz nastala, musíme prejsť aj týmto obdobím.
1. cena
2. dojazd
3. dobijanie
4. ekologicka likvidacia
5. navratnost investicii
6. atd...
presne tak :yes:
Pri car sharingu: 70x0,25 eura = 17,5 eur
Vlastne auto: 0,6x5x1,33 = 4 eura
Cize na jednej ceste tam som usetril 13,5 a cesta spat 13,5 spolu som usetril 27 eur...
Takze car sharing ja mozem .............................
Jedine pekny nastroj, ako drat peniaze z ludi. Nieco na sposob byvania typu podnajom..............
Mně takhle vychází nový kombík střední třídy při nájezdu 25-30tkm ročně na "krásných" 6.5 Kč/km s palivem a parkováním (0.26 EUR/km).
Tvoje cesta TN-Vsetín by mě tím pádem stála 15.6 EUR - ten carsharing už najednou nevypadá tak špatně, viď?
Jasně, když bych to jel starým plynovým Puntem, co tu mám na plahočení se po městě, tak tam jsem na krásných 0.12 EUR/km i s palivem a servisem 😄
Jak se má carsharing dělat, ukazuje program Eni Enjoy - vše na jeden klik, auto si vezmu kdekoli, až ho nebudu potřebovat tak ho prostě zaparkuju kdekoli ve městě a nazdar 😄
Pozri kto chce nech aj svoje trenky a priatelku / manzelku sharuje 😉