jděte do * s celým jeepem. Vraťte se k těm krásným autům jakými bylo Punto první generace, Brava či Bravo z roku 2000. I nové Tipo je krásným autem. Hlavně zůstaňte u atmosferických motorů.
zemědělec na jaře nezaseje a prodává další rok jen co zbylo. Dávno mělo být hotové nové Punto, Bravo, Croma na globálních platformách, od nich odvozené SUV s tím, že to budou využívat ostatní značky. A v Evropě by měla větší šanci znacka Lancia než Jeep.
No mě se taky ta Sergiova redukční politika úplně nelíbí, ale pravda je, že celý koncern FCA hodně zefektivnil. Ale jinak jo, taky bych si přál, aby italské značky opět uvedly spoustu zajímavých modelů, ale moc tomu nevěřím. Otázka je, co bude, až Sergio za rok skončí.
Prej zefektivnil, vtip roku. Osekal modelové řady, do vývoje dal 30% toho co jiní a dostal zadarmo Chrysler Group, kde peníze za něj splatil provozním ziskem po krizi.
A protože peníze stáole nemaj, tak chce holt jen prodávat to na čem je velká marže a šetřit a dále neivestovat. Sem zvědav kdy sem jim to zhroutí pod rukama >:D
To je velmi výstižné. Zachránit automobilku tím, že jí oseká náklady a připraví o budoucnost (viz Lancia), to je vážně výkon hodný génia.
Jenže SM v tom není sám: jeho kroky mu schvaluje dozorčí rada. Tam je třeba hledat prapříčinu ztráty perspektivy celého koncernu. Jednoduše řečeno- jde o špatnou strukturu akcionářů. Špatnou pro Fiat, Lancii a teď i pro Chrysler. To je názor fandy motorismu tak, jak ho známe z dřívějška.
Mám ale pochyby, zda je v nedaleké budoucnosti místo na trhu pro FCA. Kdysi Chrysler mohutně investoval do elektromobility, ale pod FCA jako když utne. Pacifica je jediným autem koncernu, která se snaží držet krok. Ale to je podle mého soudu strašně málo. Domnívám se, že SM šetří i na těchto investicích do budoucnosti a ještě více tím prohlubuje ztrátu FCA na konkurenci.
Kdoví, co by bylo, kdyby Chrysler zachraňovali nenávidění Číňané.... Třeba by to nebyla taková tragédie. A Jeepy by se prodávaly ještě lépe, než pod FCA. Nebo ne?!
Příčinu je třeba hledat tam, kde Fiat ztratil trhy a kdo je z těchto trhů vytlačil. Jsou to Korejci. Fiat nebyl zkrátka v kondici Korejcům konkurovat. ;-\
To asi nechápu: kdyby firmu "zachraňovali" Číňani, tak by se starali o nadšení fandů kdesi v Evropě?
FCA vydělává už poměrně dlouhodobě a navíc trendově = zlepšuje se.. takže to s tím zasetím asi pravda nebude.
Články tady mě asi úplně neznervózní... věcná úroveň je "obvyklá"... Punto už se vyrábět přestalo, než že letos přestane... a jeho nástupce je jasnej - jediný, co se neví, kdy přesně to bude. Konec tohoto nebo začátek příštího?
A v čem Fiat ztrácí na konkurenci? Tipo je fajn auto. Má všechno, co má mít.. je prostorné a pohodlné... a jestli chce Fiat zrušit ty "sociální" verze.. tak mu to za zlé fakt mít nebudu.
Mimochodem je zajímavé číst o novém Volvu XC40...
[odkaz]
Píše se tam například: Zpracování je vynikající, zajímavým detailem je pak využití recyklovaných plastů ve výplních dveří, ve kterých rovněž nejsou klasické reproduktory .. a o tom to celé je, způsob podání informace.
Pamatujete ten poprask, že Tipo je konkurencí tak pro Logana... protože má na výplních dveří recyklovaný plast... tipo za 350 tisíc... XC 40 za 1.350 tisíc...
K tomu by se dala napsat spousta věcí. Já to tentokrát zkusím trošku jinak. Představ si parkoviště a na něm vlajkové lodě mainstreamových značek. 508, vedle Insignia, Stinger, Superb... Tipo. Tak nějak tak vypadá pozice Fiatu vůči konkurenci v Evropě.
Z toho článku o XC40 můžeme citovat i dál, abychom si to podání informace užili:
Zvuk zavírajících se zámků dveří – kovový rachot, vysoké hlučné cvaknutí je jak z nejlacinější dacie.
No, nevadí mi, že máme jiný pohled na věc... je to koncern a tak vlajková loď nemusí být v každé značce zvlášť.
Nevadí mi tudíž, že Fiat končí tam, kde končí.. to, co říkám je, že když chci normální auto velikosti kousek přes 4 metry, tak mi prostě v Tipu vůbec nic nechybí.
Nemá se za co stydět.
Tobě jistě přijde samotnýmu divný ho srovnávat s Insignií.. nebo se Superbem, když si to po sobě přečteš. :-)
To mícháš dvě věci - v čem ztrácí Fiat na konkurenci a co chybí nebo nechybí tobě u Fiatu.
Spoustě lidí jistě nic nechybí ani v tom Loganu... to ale neznamená, že je Dacia plnohodnotná mainstreamová značka. Nic proti Tipu jako takovému, to je takový trošku lepší Rapid a svou cílovku si jistě najde.
Říkal jsem, že to zkusím trošku jinak, netradičně. Nejde o srovnání auto vs. auto, ale značka vs. značka, jako odpověď na (možná řečnickou) otázku "v čem Fiat ztrácí na konkurenci". Ztrácí hlavně v tom, že nemá modely.
Střední je mimo jejich možnosti, kompakt pojali racionálně, budiž. Ale rezignovat na subkompakt...
A tušíš, a nejen Ty, že mezi low costem typu Dacie a prémií - snad i typu Audi, exituje i kategorie normálních aut?
Já nepotřebuju prémii... moje sebevědomí stojí na něčem jiném. Já chci normální, prostorné, pohodlné a bezbečné auto... a znám příliš mnoho lepších způsobů jak utratit peníze, než za opravy a servis auta.
A je úplně jedno, kolik jich máš. :-)
Nákup prémie má být snad nějakým obecným lékem na případné pošramocené sebevědomí? Varianta, že jsou lidi mající prémii (a je jich tu čím dál víc), a přesto jejich sebevědomí stojí na něčem jiném, tě nenapadla?
nechápem prečo doteraz neurobili 500 B ako nástupcu punta. Úspech zaručený. A naopak nástup nového tipa bola chyba, jednak dizajn, ktorý nekorešpondoval s níčím a uvedenie cez turecký lowkost sedan to len zabilo.Viem, že má fanúšikov a doprajem im ho, ale z marketingového hľadiska to bola chyba, lebo ani nemali pripravené pokračovanie v iných triedach, bol to len taký výstrel, ktorý nebol total priezerom, ale ani úspechom. Na ich mieste by som sa tiež sústredil len na 500 dizajn, ten letí, je úspešný a iná cesta pre fiat teraz nie je. Lancia je fakticky mŕtva, lebo definitívne skončí touto gen Y. Ťahať crajzler s 2 modelmi dopadne jak lancia. Ľudia neradi kupujú skapínajúceho psa.
S tím já nesouhlasím, snažit se ještě víc recyklovat retro design pětistovky by byla blbost a Fiat má určitě na víc. Nějaký 500B bych si téměř zaručeně nekoupil.
ak by tipo bola taká trefa, tak by na ňom marki staval, ale vyjadrenia sú skôr, že predaj nedosiahol očakávanie. Nehovorím o svojej sympatii/nesympatii k novému tipu, ale o reakcii trhu.
dizajn 500 v kategórii B triedy (punto) by bol úžasný. Cenovo výhodnejšia alternatíva k mini. Malá 500 ide ako ďas a o kúsok väčšie už by nešlo? Mini fičí aj keď narástlo a všetci tu prskali, že už to nie je mini, že to ide do pekla, blabla, ale v praxi fičí. Trh často reaguje inak ako diskutéri.
Naopak, Fiat nové Tipo potřeboval jako sůl, protože jeho fanoušci už měli po krk stále jen nových verzí pětistovky. Tipo je super auto, přesně takové Fiat potřebuje! :-):yes:
Re: Chápu, že se to místním nelíbí.. ale co už teď.
Přivést na evropský trh auto určené pro Brazílii, to není nová myšlenka (zdravíme fanklub VW Fox). Pokud by to opravdu bylo koncem roku, tak by to bylo rok a půl po brazilské premiéře... no co už.
Co se motorů týče, to je asi taky velká neznámá, moc nevěřím, že by pustili subkompakt s 1.8 atmo např.
Re: Chápu, že se to místním nelíbí.. ale co už teď.
Nevypadá špatně a ani se špatně neprodáva, nicméně čísel předchozí Pandy 220-250tis ks ročně nedosahuje...
Co píše nahoře Já první, asi by bylo zajímavé zkusit tu 1.3 se 101k, pokud její potenciál Fiat do evropy neudusí pro normu Euro6 předlouhými kvalty. Motor s obsahem 1.8l je do Evropy utopie ;-\
Re: Chápu, že se to místním nelíbí.. ale co už teď.
Do Evropy jsou primárně určený přeplňovaný verze... kombinace dříve popsaného s Multiairem... litr bude dávat 120 koní... ale já nechci tříválec, takže jsem zvědavej na 1,3 čtyřválec...180 koní a 270 Nm.. snad bez filtru pevných částic, podle dostupných informací. Ale v tom posledním se můžu plést.
Ale mrzelo by mě to.. filtr je jen další krám, co se může pokazit a jeho údržba stojí peníze...
Princip těch nových motorů je v tom, že mají extrémně vysoký kompresní poměr, na benzíňák, a skutečný tlak ve válcích regulují podle potřeby řízeným otvíráním a zavíráním ventilů... jak říkám, je to složitý... větší palubní display se lépe prodává.
Re: Chápu, že se to místním nelíbí.. ale co už teď.
Já jsem něco k motorům zahlédl, ale dokud nebude nějaké evropské auto a evropská specifikace, tak je to akademická diskuse... a já osobně si od poevropštěného Arga nic moc neslibuju, ani nemůžu říct, že by se mi líbilo víc, než končící Punto.
Re: Chápu, že se to místním nelíbí.. ale co už teď.
No on je problém prostě v tom, že žádný hezčí malý hatchback než odcházející Punto zatím nezvnikl a asi ani nezvnikne... Giugiaro prostě laťku nastavil příliš vysoko... :-O
Re: Chápu, že se to místním nelíbí.. ale co už teď.
Wikipedie je wikipedie. Párkrát kliknu a budeš tam mít napsané, že žádné Argo nebude.
Tohle je překladačem přeložená citace z článku, na který se autor odkazuje: "Nicméně není jasné, zda nováčik nahradí Punto v Evropě. Výrobce automobilů může vystoupit z segmentu B s tradičním hatchbackem." Ani ve zbytku článku nevidím jedinou informaci naznačující, že Argo přijde do Evropy.
Takže SM zachránil FCA. Fiat teda nezachránil, ani chrysler nezachránil a lanciu tiež nezachránil. Čo teda zachránil?
Jeep?????????????????????
Preboha ale nepoznám nikoho kto si chce kúpiť italské vozítko a namiesto toho si kúpi jeep!
Mňa nezaujíma jeep, chcem parádny Fiat a žiadny sa nevyrába! Keď SM nevie čo ďalej nech tie značky predá! Už dávno mal! Veď toto je zločin!
Možná už vidí tu v roce 2020... že ji nevidíš Ty ještě nic neznamená.
V kostce: Evropa chudne a řeší docela základní otázky, jako migrace, odchod UK, obrana před Ruskem i muslimama... a do toho všichni (novináři) vykřikují o prémii a bruselští úředníci uměle zvyšují ceny aut...
Ale normální lidi chtějí, potřebují normální auta... a kdo je dneska vyrábí?